TViX Interface Enhancer (TViXiE)
519 svar till detta ämne
Postad 20 augusti 2008 - 12:19
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
En bra lösning vore att själv kunna få lägga till ord som ska rensas från katalognamnet. TViXiE kan ju erbjuda en default-uppsättning ord men att man kan utöka listan själv.
joma, du får bara mer och mer att göra! :-)
Ni kan själva utöka listan genom att lägga till egna ord i filen TViXiE.xml  Kom bara ihåg att spara undan filen när ni uppdaterar till en nyare version, bara att kopiera raden tillbaks till den nya tvixie.xml.
Redigerat av Unregistered52d00d79, 20 augusti 2008 - 12:20.
Postad 20 augusti 2008 - 14:15
ilBrutto
-
ilBrutto
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag testar precis Tvixie och måste säga att det hela ser väldigt bra ut. Jag har dock en fråga jag inte blr riktigt klok på :
Jag har Discshop som första provider pga att de har väldigt bra bilder, efter att ha kört Use Template - standard editerar jag MovieInfo.tvixie och lägger till IMDB betyget. När jag nu startar om Tvixie syns betyget (ShowRatingOnFolderImage = true) över bilden, men detta sparas ju aldrig ner på folder.jpg bilden. Gör jag fel?
Postad 20 augusti 2008 - 16:25
Kapten Zoom
-
Kapten Zoom
-
Användare
-
-
111 inlägg
joma, det vore grymt om du kunde lägga till den där providern från "posters [någonting]". Mycket skarpa covers därifrån!
När tror du att du kan ha klart med ett plugin-interface till TViXiE:n så att man kan utöka programmet själv? ;-)
Postad 20 augusti 2008 - 20:23
lobomatic501
-
lobomatic501
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Tja, .nfo-filen brukar ju följa med när du laddar hem en film. Har du t ex rippat själv så kan du ju alltid söka upp din film på imbd.com manuellt och spara länken i en fil som du ger extensionen .nfo. Alternativt skriva in rating-informationen manuellt direkt i den textfil som skapas (var det tvixie.info den hette) och rendera om bakgrundsbilden.
Om du inte har superbråttom med att fixa med dina filmer så tror jag som sagt att joma håller på att ordna så att detta blir smidigare i kommande release
Tack för svaren men jag lyckas inte. jag har inte kvar någon infofil från mina filmer i tvixen.Testade att söka manuellt på imdb och sparade sidan och sedan la jag in filen i samma folder som filmen och sökte på de svenska providerna men då kom det inga betygsstjänor. Mvh Aqil
Postad 21 augusti 2008 - 07:40
ilBrutto
-
ilBrutto
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tack för svaren men jag lyckas inte. jag har inte kvar någon infofil från mina filmer i tvixen.Testade att söka manuellt på imdb och sparade sidan och sedan la jag in filen i samma folder som filmen och sökte på de svenska providerna men då kom det inga betygsstjänor.
Mvh Aqil
INformationen om betyget sparas i filen MovieInfo.tvixie som ligger i din filmmapp. Öppna den med notepad och scrolla till slutet. Där ser du antagligen: <IMDBLink /> <IMDBRating /> Detta betyder att ingen imdb länk och inget betyg har hämtats till denna film justera nu dessa XML taggar enligt följande: <IMDBLink></IMDBLink> <IMDBRating></IMDBRating> klistra sedan in betyg och länk mellan taggarna: <IMDBLink> http://www.imdb.com/...946/</IMDBLink> <IMDBRating>8.0</IMDBRating> Parsa sedan om. Vad jag inte får att fungera är att betyget syns på folder.jpg i tvixen, ser bra ut i Tvixie Edit: Om jag bara hade läst changes.txt filen så hade jag fått svar på min fråga, Betyget renderars bara i Tvixie. Hoppas detta blir ett alternativ i framtiden
Redigerat av ilBrutto, 22 augusti 2008 - 13:05.
Postad 21 augusti 2008 - 08:00
Slim Shady
-
Slim Shady
-
Användare
-
-
141 inlägg
... Parsa sedan om. Vad jag inte får att fungera är att betyget syns på folder.jpg i tvixen, ser bra ut i Tvixie
Vill minnas att joma skrev i ett tidigare inlägg att det bara är i TViXiE som betyget syns i foldervyn.
Postad 21 augusti 2008 - 12:37
ilBrutto
-
ilBrutto
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Vill minnas att joma skrev i ett tidigare inlägg att det bara är i TViXiE som betyget syns i foldervyn.
Ok det förklarar ju ett och annat. Hoppas vi kan få betyget även på folder.jpg bilden. Jag har testat att göra det själv och hos mig passar det fantastiskt. Har jag sagt att du gör ett fantastiskt jobb joma?
Postad 21 augusti 2008 - 15:16
Slim Shady
-
Slim Shady
-
Användare
-
-
141 inlägg
Fick en idé till en ny funktion i programmet, men som vanligt så har jag ingen aning om det är enkelt att lägga till, men man kan ju alltid fråga.
Går det att ordna så att TViXiE lägger TViX.jpg som bakgrund i filmens mapp? Tydeligen kan man (i XP iaf) trixa till egna bakgrundsbilder i mappar, med hjälp av en "desktop.ini" fil som troligtvis innehåller lite kod samt pekar på önskad bildfil. Hade ju varit riktigt nice om detta kunde skapas i samband med att TViX.jpg skapas, förslagsvis som nåt tillval under optionsmenyn? Om man sitter vid sin dator och administrerar sitt filmbiblotek så vore det ju smidigt ifall man direkt i filmens mapp kan se vad det är. Vad tror du joma, är det lösbart? ...
Hittade en guide till det du vill göra ( http://pcforalla.idg...2.1054/1.142023): 1. Skapa fil. Börja med att öppna den mapp du vill ändra bakgrunden i och skapa ett nytt textdokument som du döper till desktop.ini. 2. På den första raden i desktop.ini skriver du in [{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}] och på den andra IconArea_Image=C:\Bilder\bakgrund.jpg (ändra sökvägen så den pekar på din bakgrundsbild). 3. Ändra attribut. Spara ändringarna och klicka på Start-knappen och välj Kör. Skriv in attrib +s och dra och släpp mappen i fältet Öppna så att sökvägen till mappen infogas. 4. Ny bakgrund. Du behöver inte starta om datorn för att ändringarna ska synas. I stället backar du ett steg i mappstrukturen och öppnar sedan mappen på nytt. För att ändra färg på ikontexten till vit skriver du in texten IconArea_Text=0x00FFFFFF på den tredje raden i filen desktop.ini. Egen synpunkt: Eftersom bakgrundsfilen heter TViX.jpg i alla mappar så räcker det att du fixar till filen desktop.ini en gång och kopierar denna till alla mappar. Punkt 3 kan du kanske med fördel köra i ett DOS-fönster och på så sätt fixa det för flera mappar på en gång. Googlar du lite så finns det mer inställningar att trixa med. HEX-koderna gör det inte så lätt att tolka dock.
Postad 24 augusti 2008 - 16:44
sekeos
-
sekeos
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag har Kaspersky Internet Security 7 , får det ej att fungera med det ,måste ståmga av det om tvixiE ska funka ,annars söger prog error med server?? Någon som vet hur man ställa in Kaspersky?
Postad 24 augusti 2008 - 18:21
lalin1974
-
lalin1974
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tack Joma för ett underbart program,
Har en fundering dock. Filmer med korta titlar (som 21 eller rambo) lyckas jag inte få tvixie att ta fram bilder och text. Den skippar dessa titlar med ett felmeddelande.
Kan du hjälpa mig?
Tack än en gång för detta program
MVH
Christos
Postad 24 augusti 2008 - 20:09
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Tack Joma för ett underbart program,
Har en fundering dock. Filmer med korta titlar (som 21 eller rambo) lyckas jag inte få tvixie att ta fram bilder och text. Den skippar dessa titlar med ett felmeddelande.
Kan du hjälpa mig?
Tack än en gång för detta program
MVH
Christos
Har provat båda titlarna och det fungerar. Du kan skicka din logg fil (tvixie.log) till [email protected] så ska jag kika på vad som händer.
Postad 25 augusti 2008 - 18:22
Gnurfen
-
Gnurfen
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Imponerande program!!
Har ingen Tvix själv längre utan använder mig av en mediadator. Tänkte använda programmet till att på ett enkelt sätt kunna få till ett gränssnitt för att se mina lagrade filmer, serier mm med en bild på fodralet och möjlighet att läsa vad filmen handlar om, direkt från servern.
Eftersom jag har filerna spridda på flertalet diskar, med en specifik mappstruktur:
f:/media/film/film1
g:/media/film/film2
h:/media/film/film3
Använder jag mig av sk. searchfolders för att få en konsoliderad vy av allt som ligger under en viss mapp och resultatet visas som:
film1
film2
film3
Denna gör att alla mappar på de diskarna jag anger i search-foldern hamnar i bokstavsordning och jag slipper kolla igenom en massa diskar för att hitta just den filmen jag för tillfället letar efter. Oerhört smidigt.
Några saker som jag undrar om programmet:
1, Går det att implementera så att det går att använda sig av "searchfolders" för att lägga till media i programmet?
I dagsläget verkar det inte alls fungera med det, utan man måste tom. mappa upp disken för att det ska fungera.
2, Går det att fixa så att det går att välja "spela upp med" då du går in i den valda mappen ? Alternativt, när man dubbelklickar på filen i fråga?
Eftersom jag använder mediadatorn till mer än bara film, och jag inte tycker att några frontends funkar riktigt som jag vill, så tror jag detta programmet vore perfekt lösning om ovanstående gick att lösa.
Tips? Förslag?
Tack för ett grymt program hittils.
Postad 25 augusti 2008 - 23:50
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Hey Joma eller nån annan som vet. Har råkat ut för ett problem. Förut när jag hade 2 st. externa diskar
kopplade direkt till Tvixen så funkade det kanon med Tvixie, covers å allt visades perfekt, men när jag
nu kör via nätverkskabel till datorn+ de 2 externa diskarna så tappar den c.a hälften av alla frontcovers
i Tvixen. Vad kan detta bero på?
Postad 27 augusti 2008 - 23:34
Unregistered5fd8ccc4
-
Unregistered5fd8ccc4
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hey Joma eller nån annan som vet. Har råkat ut för ett problem. Förut när jag hade 2 st. externa diskar kopplade direkt till Tvixen så funkade det kanon med Tvixie, covers å allt visades perfekt, men när jag nu kör via nätverkskabel till datorn+ de 2 externa diskarna så tappar den c.a hälften av alla frontcovers i Tvixen. Vad kan detta bero på?
Jag kan ha haft det här problemet. Jag hade helt enkelt för många filmer i mappen för att tvixen skulle hålla reda på dem så när man scrollta tillräckligt mycket tog den samma coverart och satte på alla mappar. Problemet löste sig via firmwareuppdatering. Är det bara jag som upplever att programet är obekvämt långsamt när man tittar på mapparna i folder view? Jag har bara lite mer än hundra filmer och det tar ändå flera sekunder att lista mapparna. Jag ansluter mot tvixen via ftp förvisso, kan vara det :/ Även om det är FTPn som gör det så är det jobbigt att den måste rendera om även när man inte ändrar på någonting, känns lite onödigt då. Nu märkte jag ytterligare en sak. Vill ni ha med betyg i folder.jpg är det bara använda IMDB som källa, tråkigt bara att då blir all info från IMDB. Förslag: Möjligheten att välja vilken information som kommer vartifrån
Redigerat av Unregistered5fd8ccc4, 28 augusti 2008 - 01:42.
Postad 28 augusti 2008 - 06:42
Slim Shady
-
Slim Shady
-
Användare
-
-
141 inlägg
...KLIPP...
Nu märkte jag ytterligare en sak. Vill ni ha med betyg i folder.jpg är det bara använda IMDB som källa, tråkigt bara att då blir all info från IMDB. Förslag: Möjligheten att välja vilken information som kommer vartifrån
Detta har diskuterats tidigare. Saxat från inlägg #103: Det finns idag två sätt att få IMDB rating. 1) Ha en .nfo fil med IMDB länken i samma katalog som filmen 2) Hämta filminformation med IMDB providern .... joma har tidigare meddelat att i kommande version ska det bli möjligt att välja delar av infon från olika providers, så det verkar kunna bli smidigare. Hur går det joma - någon förhandsinfo om när den nya versionen kommer?
Postad 28 augusti 2008 - 15:02
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hur går det joma - någon förhandsinfo om när den nya versionen kommer?
Kan bara säga att det är på G  Man har ju börjat jobba igen efter semestern och det finns tyvärr inte mycket tid över, men de korta stunderna jag hinner sätta mig vid tangentbordet så blir det ilte nya kodrader. Gör om en hel del till nya versionen så det är en del kodande. Den som väntar på något gott.....
Postad 28 augusti 2008 - 15:10
Slim Shady
-
Slim Shady
-
Användare
-
-
141 inlägg
Kan bara säga att det är på G  Man har ju börjat jobba igen efter semestern och det finns tyvärr inte mycket tid över, men de korta stunderna jag hinner sätta mig vid tangentbordet så blir det ilte nya kodrader. Gör om en hel del till nya versionen så det är en del kodande. Den som väntar på något gott..... 
Det är lugnt, vill inte stressa dig. Den gamla versionen funkar ju fint men det är lite julafton när man hittar en ny version med nya features...
Postad 28 augusti 2008 - 15:39
Unregistered5fd8ccc4
-
Unregistered5fd8ccc4
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
... Detta har diskuterats tidigare. ...
Ojdå, ber om ursäkt för att jag missade det. Från och med idag är TViXiE enda alternativet, GUI builder går inte längre att använda då senaste versionen har gått ut.
Postad 28 augusti 2008 - 16:46
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Okej.. Nu vet jag inte riktigt vad jag gör för fel så nu vill jag ha en GRUNDLIG beskrivning. Jag har laddat ner och zippat den filen in i en mapp. Sedan ska jag väl bara trycka på Tvixie filen men det kommer upp ett felmeddelande. Vad gör jag för fel?
Tacksam för svar och jag ber om ursäkt för att det förmodligen är en dum fråga.
Postad 28 augusti 2008 - 17:14
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Okej.. Nu vet jag inte riktigt vad jag gör för fel så nu vill jag ha en GRUNDLIG beskrivning. Jag har laddat ner och zippat den filen in i en mapp. Sedan ska jag väl bara trycka på Tvixie filen men det kommer upp ett felmeddelande. Vad gör jag för fel?
Tacksam för svar och jag ber om ursäkt för att det förmodligen är en dum fråga. 
Installera .NET Framework 2.0 :-)
Postad 28 augusti 2008 - 18:55
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Tack så mycket för hjälpen! Det var så simpelt som det. Riktigt fint program också!
Postad 28 augusti 2008 - 20:35
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
FYI, jag har nu fixat ett forum på http://www.tvixie.com/Kommer dock fortfarande att hänga här som vanligt.
Redigerat av Unregistered52d00d79, 28 augusti 2008 - 20:36.
Postad 30 augusti 2008 - 11:20
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hur det går...jo, det går framåt. 
Nästa version är nu snart klar och jag hoppas kunna släppa den inom en vecka.
Nytt i nästa version:
* You will be able to select different providers for covers, movie info and rating
* Proxy server support
* Automatic program update check
* New and improved Options dialog
* Updated Movie Info interface for writing your own Movie Info providers
* Updated templates
* etc...etc...
Postad 30 augusti 2008 - 18:12
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
* etc...etc...
Just den funktionen ser jag mest fram emot Ska bli spännande att se hur du har löst layouten nu när det blir så många valmöjligheter. Vore skönt om det mesta i redigerings och inställningsväg fanns på en och samma sida.
Postad 31 augusti 2008 - 13:12
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Har släppt en ny version (0.8) som ni kan ladda ned på http://www.tvixie.com/Det kommer snart en ny version igen, där man individuellt kan ladda ned cover, plot samt rating. Har lite kvar att göra med det, men under tiden får ni njuta av alla andra ändringar jag gjort. I och med version 0.8 så kollar programmet automatiskt efter uppdateringar.  Nytt är: version 0.8 - Added: Proxy server support - Changed: New and improved Options dialog - Added: Automatically checks for program updates at program start up, if new version is available a window will pop up - Added: New menu item "Help -> Check for Updates" - Checks for program updates - Added: Program version is now written to log (tvixie.log) at start up - Changed: IMovieInfo interface has been updated to support having cover, plot and rating independantly downloaded - Changed: All Movie Info providers have been updated to comply with the new IMovieInfo interface - Changed: "Tools -> Movie Provider Info" now shows the different types each Movie Info provider supports - Changed: "Standard" template has now english as default language - Added: New template "Standard (Swedish)" with swedish language - Changed: TViXiE.xml have been updated with new movie title clean up strings - Changed: "Tools -> Movie Provider Info..." window is resizable
Postad 31 augusti 2008 - 13:52
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
- Changed: IMovieInfo interface has been updated to support having cover, plot and rating independantly downloaded - Added: New template "Standard (Swedish)" with swedish language
Tack för denna fina uppdate :-) Men .... kan inte få dessa nya funktioner att fungera ( se ovan 2st ) ????? Ingen svensk text ( standard(swedish ...) och får inte in IMDB rating på bilden , vet inte vart man skall ställa in detta isåfall ... Kul med nya funktioner i alla fall :-)
Redigerat av Peter_sm, 31 augusti 2008 - 13:59.
Postad 31 augusti 2008 - 14:39
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Men .... kan inte få dessa nya funktioner att fungera ( se ovan 2st ) ?????
De är förberedande för nästa version där det kommer att användas. Du får vänta ett tag till  Ingen svensk text ( standard(swedish ...)
Det är att templaten är på svenska tex Speltid istället för Runtime, för att få svenskt innehåll så måste man fortfarande använda Dischsop eller CDON.SE. och får inte in IMDB rating på bilden , vet inte vart man skall ställa in detta isåfall ...
Du måste ha en .nfo fil med imdb länken till den film du villa rating för och göra ett uppslag sedan fungerar det. Du kan söka igenom forumtråden, det står på några ställen hur man gör. Kul med nya funktioner i alla fall :-)
Agree
Postad 31 augusti 2008 - 14:45
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
De är förberedande för nästa version där det kommer att användas. Du får vänta ett tag till 
Du måste ha en .nfo fil med imdb länken till den film du villa rating för och göra ett uppslag sedan fungerar det. Du kan söka igenom forumtråden, det står på några ställen hur man gör.
Agree 
Ok , jag trodde att man skulle slippa detta nu när nya versionen släpptes :-) ;-)
Redigerat av Peter_sm, 31 augusti 2008 - 14:45.
Postad 31 augusti 2008 - 18:33
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Ok , jag trodde att man skulle slippa detta nu när nya versionen släpptes :-) ;-)
Det kommer, det kommer.....
Postad 01 september 2008 - 15:53
sekeos
-
sekeos
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej Joma
Tackar för ett utmärkt bra program .så mycket bättre än det andra som finns.
Har ett lite problem med med virus o brandväggen Kaspersky internet securty 7.0
Får bara felmedeland att: Error:Servern har utfört en åtgärd som inte följer protokollet
Är det någon annan som har det här problemet?
Stänger man av Kasersky, funkar Tvixien ( 08) utmärkt!
Postad 01 september 2008 - 19:05
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hej Joma Tackar för ett utmärkt bra program .så mycket bättre än det andra som finns.
Har ett lite problem med med virus o brandväggen Kaspersky internet securty 7.0 Får bara felmedeland att: Error:Servern har utfört en åtgärd som inte följer protokollet
Är det någon annan som har det här problemet? Stänger man av Kasersky, funkar Tvixien ( 08) utmärkt!
Har aldrig använt Kaspersky, men med brandväggar brukar det ju vara så att man måste tillåta ett program, i det här fallet TViXiE, att kommunicera på Internet. Isåfall borde finnas någon inställning där man kan lägga till tvixie.exe och godkänna att tvixie.exe får prata på Internet. Någon annan som använder Kaspersky kan kanske förklara varför det blir så här och hur man mer detaljer gårtillväga.
Postad 01 september 2008 - 20:52
sekeos
-
sekeos
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Har aldrig använt Kaspersky, men med brandväggar brukar det ju vara så att man måste tillåta ett program, i det här fallet TViXiE, att kommunicera på Internet. Isåfall borde finnas någon inställning där man kan lägga till tvixie.exe och godkänna att tvixie.exe får prata på Internet. Någon annan som använder Kaspersky kan kanske förklara varför det blir så här och hur man mer detaljer gårtillväga.
Hej Har lagt till tvixie.exe i brandväggen ,problemet verkar ligga i inställningarna .något som heter Web Anti virus och Privacy kontroll, det kanske finns någon som vet hur den ska ställas in?
Postad 02 september 2008 - 08:39
65skoter
-
65skoter
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tack Joma för ett super prog.
Skulle inte kunna tänkat mig tvixen utan filminfo som man nu vant sig vid. Jag saknar dock en sak nämligen att manuellt kunna lägga in filminfo samt cover när progget inte hittar någor. Jag har testat några liknande prog där finns denna möjlighet dock gillar jag de inte lika mycket som TViXiE.
Hoppas detta går att fixa.
// Skoter
Postad 02 september 2008 - 10:06
Unregistered5fd8ccc4
-
Unregistered5fd8ccc4
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tack Joma för ett super prog. Skulle inte kunna tänkat mig tvixen utan filminfo som man nu vant sig vid. Jag saknar dock en sak nämligen att manuellt kunna lägga in filminfo samt cover när progget inte hittar någor. Jag har testat några liknande prog där finns denna möjlighet dock gillar jag de inte lika mycket som TViXiE.
Hoppas detta går att fixa.
// Skoter
Det går med lite hackande, minns inte hur jag gjorde men det var bara ändra lite i movieinfo.tvixie (tror jag den hette?) så använder tvixie den informationen istället för vad den hittar/inte hittar via de vanliga sidorna.
Postad 02 september 2008 - 12:21
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Det går med lite hackande, minns inte hur jag gjorde men det var bara ändra lite i movieinfo.tvixie (tror jag den hette?) så använder tvixie den informationen istället för vad den hittar/inte hittar via de vanliga sidorna.
Stämmer, man ändrar i MovieInfo.tvixie som skapas i samma katalog som filmen ligger i. Kör sedan om en film informations hämtning med "Use text from MovieInfo.tvixie instead" ikryssad så får du ny text. I nästa version som kommer snart kommer man att kunna höger-klicka på en bakgrundsbild och välja "Edit", där kommer man kunna ändra all text för en film.
Postad 03 september 2008 - 07:33
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
I nästa version som kommer snart kommer man att kunna höger-klicka på en bakgrundsbild och välja "Edit", där kommer man kunna ändra all text för en film.
Now we are talking! By the way tror jag Edit heter redigera på fornnordiska, men jag kan ha fel TFEMBP!
Postad 03 september 2008 - 10:04
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Now we are talking!
By the way tror jag Edit heter redigera på fornnordiska, men jag kan ha fel
TFEMBP!
Men programmet är på engelska
Postad 03 september 2008 - 20:38
Brixx
-
Brixx
-
Rookie
-
1 inlägg
Tack för ett super bra program.
Om man som jag i vissa fall har en massa filmer i samma katalog skulle det vara super om programmet även listade filmfiler(iso,mkv,avi osv) på samma sätt som kataloger. Om man sedan högerklickar på dessa kan man bara välja "Get cover" och då spar TVIXIE omslaget som en jpg-fil med samma namn som film-filen.
Det vore super om du kunde implementera det i kommande versioner av TVIXIE
Postad 05 september 2008 - 16:34
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
TViXiE v0.9 finns nu tillgänglig att ladda ner http://www.tvixie.com/Nu kan man äntligen välja separata "movie info providers" för omslag, film info och betyg. Nya screenshots finns tillgängliga som visar den nya funktionaliteten. Det är just nu flera hundra som använder TViXiE i Sverige, så nu vill jag se att ni använder "DONATE" knappen lite grann, än så länge är det "bara" två personer som har visat sin tacksamhet.  version 0.9 - Changed: "Get Cover picture" menu item when right-click on a folder has been removed - Added: "Get Movie Information" menu item when right-click on a folder has been added instead of the Templates menu item - Added: A totally new way of collecting movie information where you can select individual movie providers for cover, movie info and rating. You can select which cover you want to use from the movie info providers you have selected. - Added: New Movie Info provider MoTechPosters (only covers), great cover pictures in high-resolution - Added: New Movie Info provider MovieMeter.nl (Dutch), supports cover, movie info and rating - Changed: Rotten Tomatoes now supports rating - Added: Right-click on a background image to edit movie information - Added: You can now Enable/Disable movie info providers in Tools->Options->Movie Info Providers - Changed: Removed Maximize and Minimize buttons on Options dialog - Added: You can now right-click on a selected item in "Tools->Movie Provider Info..." window to visit their homepage - Changed: Description field has been removed from the templates since it's basically only the Discshop provider who supports it. - Changed: Amazon.de provider has been renamed to AmazonDE - Changed: Updated Discshop.se provider with new filters to filter out dvd / blu-ray duplicates
Redigerat av Unregistered52d00d79, 05 september 2008 - 16:37.
Postad 05 september 2008 - 17:16
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Bra jobbat
Testade det lite snabbt
Sökte på bl.a Magnum Force , Sudden Impact, Dirty Harry ...... Men kan inte få upp Blue-Ray covers från discshop.se ???
Programmet utvecklas till ldet bättre
En annan sak du kan fundera på ..... skulle det gå att få den färdiga bilden att passa i TvixiE även om man inte maximerar den, nu ser man bara en del av bilden , typ samma som i Movie GUI Builder
Postad 05 september 2008 - 20:34
Slim Shady
-
Slim Shady
-
Användare
-
-
141 inlägg
TViXiE v0.9 finns nu tillgänglig att ladda ner http://www.tvixie.com/
Nu kan man äntligen välja separata "movie info providers" för omslag, film info och betyg. Nya screenshots finns tillgängliga som visar den nya funktionaliteten.
Det är just nu flera hundra som använder TViXiE i Sverige, så nu vill jag se att ni använder "DONATE" knappen lite grann, än så länge är det "bara" två personer som har visat sin tacksamhet. 
Tack joma. det ska bli kul att sätta tänderna i den nya versionen. Jag har en full disk att fixa till och jag har väntat på denna version med separata providers för det ena och det andra. Det är ju för sorgligt att inte fler kan lägga en slant, när det är så många som är nöjda med programmet. Jag har svårt att förstå hur man kan ställa krav och önska i den omfattning som det görs utan att vilja bidra. Slött!
Postad 05 september 2008 - 22:50
jackrabbit
-
jackrabbit
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej
Tack för ett grymt program.. jättenajs..
en fråga.. hur gör man egna bakgrundsbilder, jag skulle vilja ha en med biosalong (som den bilden det där andra programmet använde)..
En annan sak jag tänkte på.. i den senaste versionen (0.9) så om man söker på en film och den bara hittar ett alternativ hos sourcen, kan man få den att autovälja den då istället för att man själv ska behöva klicka på den?
Tack!
Postad 06 september 2008 - 07:08
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Sökte på bl.a Magnum Force , Sudden Impact, Dirty Harry ...... Men kan inte få upp Blue-Ray covers från discshop.se ??? - Changed: Updated Discshop.se provider with new filters to filter out dvd / blu-ray duplicatesJag ansåg att det var dubletter, men jag kanske ska tänka om igen  Programmet utvecklas till ldet bättre 
Kul att ni tycker att det går åt rätt håll  En annan sak du kan fundera på ..... skulle det gå att få den färdiga bilden att passa i TvixiE även om man inte maximerar den, nu ser man bara en del av bilden , typ samma som i Movie GUI Builder
Fixat i v0.9.1 som jag precis släppt.
Redigerat av Unregistered52d00d79, 06 september 2008 - 07:08.
Postad 06 september 2008 - 08:32
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
- Changed: Updated Discshop.se provider with new filters to filter out dvd / blu-ray duplicates Jag ansåg att det var dubletter, men jag kanske ska tänka om igen 
Kul om du kunde fixa det, man vill ju ha Blu-Ray omslagen  Får ett felmeddelande då jag går in på options och sedan trycker på OK  detta är den första delen i loggen.... ...... Information om att aktivera JIT-felsökning i stället för den här dialogrutan finns i slutet av det här meddelandet. ************** Undantagstext ************** System.IO.FileNotFoundException: TViX.jpg vid System.Drawing.Image.FromFile(String filename, Boolean useEmbeddedColorManagement) vid System.Drawing.Image.FromFile(String filename) vid TViXiE.frmContent.FitBackgroundImage(Boolean resize) vid TViXiE.frmMain.mnuOptions_Click(Object sender, EventArgs e) vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.RaiseEvent(Object key, EventArgs e) vid System.Windows.Forms.ToolStripMenuItem.OnClick(EventArgs e) vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleClick(EventArgs e) vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleMouseUp(MouseEventArgs e) vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEventInteractive(EventArgs e, ToolStripItemEventType met) vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEvent(EventArgs e, ToolStripItemEventType met) vid System.Windows.Forms.ToolStrip.OnMouseUp(MouseEventArgs mea) vid System.Windows.Forms.ToolStripDropDown.OnMouseUp(MouseEventArgs mea) vid System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks) vid System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m) vid System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m) vid System.Windows.Forms.ToolStrip.WndProc(Message& m) vid System.Windows.Forms.ToolStripDropDown.WndProc(Message& m) vid System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m) vid System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m) vid System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
Redigerat av Peter_sm, 06 september 2008 - 08:33.
Postad 06 september 2008 - 08:35
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Kul om du kunde fixa det, man vill ju ha Blu-Ray omslagen  Får ett felmeddelande då jag går in på options och sedan trycker på OK detta är den första delen i loggen....
Fixat, det finns nu en ny version 0.9.2 *puh*
Redigerat av Unregistered52d00d79, 06 september 2008 - 08:48.
Postad 06 september 2008 - 08:52
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Fixat, det finns nu en ny version 0.9.2 *puh*   Fungerar nu Fixa till omslagen för blu-ray när du ändå håller på Kolla din mail skickade över en bakgrundsbild som inte fungerar så bra ( får inte med all text )
Postad 06 september 2008 - 10:33
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Kolla din mail skickade över en bakgrundsbild som inte fungerar så bra ( får inte med all text )
Bilden du skickade hade fel antalet pixlar/tum, din hade 96 och det ska vara 72 på en dator skärm, därför blev texten fel på den renderade bakgrunden. Har skickat tillbaks en ny bild där jag ändrat till det korrekta värdet.
Redigerat av Unregistered52d00d79, 06 september 2008 - 10:36.
Postad 07 september 2008 - 11:25
ferran
-
ferran
-
Användare
-
-
137 inlägg
Jag får application error när jag försöker starta tvixie ver 0.9.0.2
"application failed to initialize properly"
Nyinstallerad burk med xp och alla delar helt nya.
Nån som har en aning ?
jag kör med dubbla 8800gt kort, kan det ha med saken att göra ?
Postad 07 september 2008 - 12:00
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Jag får application error när jag försöker starta tvixie ver 0.9.0.2 "application failed to initialize properly" Nyinstallerad burk med xp och alla delar helt nya. Nån som har en aning ? jag kör med dubbla 8800gt kort, kan det ha med saken att göra ?
Kolla på denna sida http://www.tvixie.com/Där finns info vad du mer behöver ha installerat på din dator
Postad 07 september 2008 - 12:36
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Jag får application error när jag försöker starta tvixie ver 0.9.0.2 "application failed to initialize properly" Nyinstallerad burk med xp och alla delar helt nya. Nån som har en aning ? jag kör med dubbla 8800gt kort, kan det ha med saken att göra ?
Låter som att du inte har Microsoft .NET Framework 2.0 installerat.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|