MAG: Massive Action Game
707 svar till detta ämne
Postad 25 september 2009 - 15:01
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
japp startat mhb. skickat invite till dig med brittan..
frass3 du får gärna skicka en invite till mig med  stabbe på PSN
Postad 25 september 2009 - 15:22
Pbot
-
Pbot
-
Amatör
-
-
54 inlägg
En MHB klan? Får man vara med? Pbottie på PSN isf.
Postad 25 september 2009 - 15:33
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1 521 inlägg
för att kunna vara med i den MHB klanen jag startat måste vi ha valt valor annars funkar det inte tror jag.. provade skicka till doro men han var raven å det funkade inte.
Postad 25 september 2009 - 15:48
brottarkungen
-
brottarkungen
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
för att kunna vara med i den MHB klanen jag startat måste vi ha valt valor annars funkar det inte tror jag.. provade skicka till doro men han var raven å det funkade inte.
Har du, eller någon annan, koll på om det finns "riktigt" klanstöd i fullversionen (likt den i KZ) eller är det bara clantags? För övrigt så tycker jag att spelet verkar riktigt skoj men det hänger ju väldigt mycket på samarbete och att man har bra ledare. Känns inte som man själv kan göra så stor skillnad som i andra spel. Även om att samla 128 spelare blir lite mycket så borde vi väl iaf kunna få ihop en MHBpluton (32 man, fyra squads)?
Postad 25 september 2009 - 16:14
Pbot
-
Pbot
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Fan jag e också Raven nu ju...
Postad 25 september 2009 - 18:04
Axxident
-
Axxident
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Varifrån får alla sina beta invites?
Postad 25 september 2009 - 18:25
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
Jaha okej, jag är S.V.E.R  har dock inte börjat spela ännu så gör ju inget för mig att ändra. Någon som har koll på ifall man förlorar den xp etc man spelat in om man byter "lag"?
Postad 25 september 2009 - 19:46
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
är inte jag sver?
Postad 25 september 2009 - 20:04
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1 521 inlägg
är inte jag sver?
Kanske du var, kanske blandade ihop dem. Men du var inte valor iaf.
Postad 26 september 2009 - 01:06
latsius
-
latsius
-
Användare
-
-
159 inlägg
Även jag har fått betanyckel, (från 16000-spelare-sökes-nycklarna), men har jag bara extrem otur med servrarna, eller vad händer? - Har vid två av två dagars försök nu ej lyckats komma in, försökt alltifrån ca 23.00 till 01.15 (senast idag). Menar dom för det första m ao "bokstavligen" mån-fre? (alltså med start natten till måndag?). Vore ju kul att äntligen få spela när man väl fått tag på en nyckel.
Postad 26 september 2009 - 09:31
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Nu har jag kört nåntimme, förvänta er inte ett bra eller roligt spel. Känslan är totalt borta, grafiken är värdelös, ljudet också, kontrollerna är okej förutom styrningen som är under all kritik, rör han sig i sirap eller vad? tar 2 min och vänta sig om, vilket gör att man förlorar många närstrider.
Näe fy fan!
Postad 26 september 2009 - 09:51
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Någon som vill ha en beta kod? Den som PMar mig först får den...
KODEN BORTA, det gick undan
Redigerat av jimel, 26 september 2009 - 10:10.
Postad 26 september 2009 - 10:19
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Någon som vill ha en beta kod? Den som PMar mig först får den...
KODEN BORTA, det gick undan 
fan jag som tänkte skicka till dig nu
Postad 26 september 2009 - 10:38
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Även jag har fått betanyckel, (från 16000-spelare-sökes-nycklarna), men har jag bara extrem otur med servrarna, eller vad händer? - Har vid två av två dagars försök nu ej lyckats komma in, försökt alltifrån ca 23.00 till 01.15 (senast idag). Menar dom för det första m ao "bokstavligen" mån-fre? (alltså med start natten till måndag?). Vore ju kul att äntligen få spela när man väl fått tag på en nyckel.
de tider som står i mailet som skickades ut stämmer inte. 19-22 och 02-06 är det som gäller
Postad 26 september 2009 - 10:43
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Nu har jag kört nåntimme, förvänta er inte ett bra eller roligt spel. Känslan är totalt borta, grafiken är värdelös, ljudet också, kontrollerna är okej förutom styrningen som är under all kritik, rör han sig i sirap eller vad? tar 2 min och vänta sig om, vilket gör att man förlorar många närstrider.
Näe fy fan!
SurNasty har talat! Hahaha!  Jag tycker faktiskt, trots en del brister, att det är ett kul spel. Ge det några timmar till Nasty så ska du se att du tycker det är lite roligare än vad du tycker nu. Har du redan fått tillbaka din PS3:a förresten?! Grattis i sånt fall!
Postad 26 september 2009 - 11:21
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
SurNasty har talat! Hahaha! 
Jag tycker faktiskt, trots en del brister, att det är ett kul spel. Ge det några timmar till Nasty så ska du se att du tycker det är lite roligare än vad du tycker nu.
Har du redan fått tillbaka din PS3:a förresten?! Grattis i sånt fall!
Ger de några timmar till, men är inte impad för fem öre  Näe lira hos en polare!
Postad 26 september 2009 - 11:45
Pbot
-
Pbot
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Näe fy fan!
hehe, du kanske hade på dig megapansar profilen, den gör en ganska seg om jag inte minns fel  Tänk på att du körde en beta också
Postad 26 september 2009 - 21:47
Thompa bompa
-
Thompa bompa
-
Användare
-
-
119 inlägg
Jag har en kod över från EU beta-inviten (redan fått en tidigare genom Qore), så skicka pm den som vill ha.
Lottar ut koden till random person som pm'ar.
edit : Nu är koden borta!
Redigerat av Thompa bompa, 27 september 2009 - 15:08.
Postad 26 september 2009 - 21:52
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2 776 inlägg
Jag har en kod över från EU beta-inviten (redan fått en tidigare genom Qore), så skicka pm den som vill ha.
Lottar ut koden till random person som pm'ar. 
det shystaste skulle vara att starta en ny psn och ladda ner den på den och ge ut den till 4 pers  så gjorde jag med min kod
Postad 27 september 2009 - 12:36
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
japp startat mhb. skickat invite till dig med brittan..
Skulle man kunna få en invite? psnid: lillington.
Postad 27 september 2009 - 15:16
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Jag vill oxå........hado67
Postad 27 september 2009 - 15:42
TheSaurus
-
TheSaurus
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Men gosh, får man inte ut något utav att ha registrerat sig på deras "Beta software tester"site? Någon överthuvudtaget som fått en betakod genom den?
Postad 28 september 2009 - 07:08
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Men gosh, får man inte ut något utav att ha registrerat sig på deras "Beta software tester"site? Någon överthuvudtaget som fått en betakod genom den?
Vem är "deras"? Länk?
Postad 28 september 2009 - 18:27
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Ska beställa headset och är gärna med i nån klan. Har fått en del tid över, så när jag fått routern att funka kommer jag vara inloggad större delen av dygnet. Tacksam för invite eller tips om hur man skaffar/förbokar.
Postad 28 september 2009 - 23:38
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Ska beställa headset och är gärna med i nån klan. Har fått en del tid över, så när jag fått routern att funka kommer jag vara inloggad större delen av dygnet. Tacksam för invite eller tips om hur man skaffar/förbokar.
Du menar MHB-klanen i MAG? "fraztheman" är klanledare, han kan bjuda in dig. "Skaffar/förbokar" själva spelet gissar jag att du menar? Jag har bokat mitt ex på Webhallen i a f. Men vill man ha det billigare kan man ju alltid kolla om Game eller Gamestop/Ebgames har nån inbyteskampanj på det här spelet.
Postad 29 september 2009 - 00:56
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Söker ett sätt att komma in i betan...
Tog ett tag innan jag fattade att MHB har en djupare mening än bara vilken random klan som helst. Klart man vill vara med där!
Är det värt att köpa SOCOM-bundle med Headsetet? Skiljer en hundring typ...
Postad 29 september 2009 - 01:11
Pbot
-
Pbot
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Tog ett tag innan jag fattade att MHB har en djupare mening än bara vilken random klan som helst. Klart man vill vara med där! 
Jag älskar headsettet från socom det är hur nice som helst, jag skulle lägga ut en hundring extra om bara för att kunna använda socom spelet som ett inbytesspel i framtiden typ
Postad 29 september 2009 - 06:45
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Off Topic, men SOCOM är grymt kul. Köpte det i fredags och ångrar mig inte ett öre. SLÅ TILL
Postad 29 september 2009 - 07:20
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Hmm, jag vet faktiskt inget sätt att just nu komma in i betan. Kanske nån annan här som vet? Bara att hålla ögonen öppna och googla på "MAG Beta" annars. ----- Jag och frasse lirade lite igår, voicechatten funkar verkligen hur bra som helst! Tyvärr var inte mitt hs laddat så batterierna tog slut ganska snabbt. Gick bra att skapa en grupp innan man hoppar in i ett spel, tog lite tid innan vi kom in i ett spel men sen funkade det skitbra. Voicechatten i lobbyn höll den bästa ljudkvalité jag hittills hört i ett PS3 spel. Som sagt; det tar ett tag att komma in i spelet, få bra teamwork och veta vad man ska göra. Men jag tycker ändå inte att det är speciellt svårt, bara att hålla koll på symbolen högst upp i vänstra hörnet så har man alltid "primary objective" där. Sen kan man hålla koll på dom röda objekten på kartan, det är nåt man ska förstöra för fienden, dom blåa är dom man ska försvara. När det är "acquisition" och man försvarar är det alltid dom 2 APV:erna (fordon), man har som huvudförsvarsobjekt. Håll koll på dom! Lyckas fi ta dom så ska man förstöra dom. Domination har jag inte spelat än, det enda spelsättet med 256 spelare (tror jag). Sabotage är riktigt kul! Man får skillpoints när man levlar som man kan köpa uppgradering till vapen, nya vapen, minor, bättre skydd, "extreme conditioning" o s v för. Ganska klassisk lösning men bra tycker jag. Sen kan man få leadershipspoints genom att t ex be om "support", "medic" o s v. Då kan man, när man samlat på sig tillräckligt många points, bli gruppledare och med ännu mer poäng klättra ännu högre. Jag har inte riktigt fattat hur man får airstrikes o s v men det kanske har med leadership och göra. Nån som vet? Har inte upplevt lagg en enda gång! Grafiken duger gott och väl och det flyter på ok. Mitt betyg: 7,5/10 EDIT: Officiell hemsida: MAGKolla efter Betakoder här: http://community.eu....d=bSK_Games_MAG
Redigerat av BrittBastard, 29 september 2009 - 08:40.
Postad 29 september 2009 - 09:08
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Framsidan uppdaterad med lite fräscha länkar. PMa om det saknas någon vettig länk.
Postad 29 september 2009 - 13:07
Pbot
-
Pbot
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Hmm, jag vet faktiskt inget sätt att just nu komma in i betan. Kanske nån annan här som vet? Bara att hålla ögonen öppna och googla på "MAG Beta" annars.
-----
Jag och frasse lirade lite igår, voicechatten funkar verkligen hur bra som helst! Tyvärr var inte mitt hs laddat så batterierna tog slut ganska snabbt. Gick bra att skapa en grupp innan man hoppar in i ett spel, tog lite tid innan vi kom in i ett spel men sen funkade det skitbra. Voicechatten i lobbyn höll den bästa ljudkvalité jag hittills hört i ett PS3 spel. Som sagt; det tar ett tag att komma in i spelet, få bra teamwork och veta vad man ska göra. Men jag tycker ändå inte att det är speciellt svårt, bara att hålla koll på symbolen högst upp i vänstra hörnet så har man alltid "primary objective" där. Sen kan man hålla koll på dom röda objekten på kartan, det är nåt man ska förstöra för fienden, dom blåa är dom man ska försvara. När det är "acquisition" och man försvarar är det alltid dom 2 APV:erna (fordon), man har som huvudförsvarsobjekt. Håll koll på dom! Lyckas fi ta dom så ska man förstöra dom. Domination har jag inte spelat än, det enda spelsättet med 256 spelare (tror jag). Sabotage är riktigt kul! Man får skillpoints när man levlar som man kan köpa uppgradering till vapen, nya vapen, minor, bättre skydd, "extreme conditioning" o s v för. Ganska klassisk lösning men bra tycker jag. Sen kan man få leadershipspoints genom att t ex be om "support", "medic" o s v. Då kan man, när man samlat på sig tillräckligt många points, bli gruppledare och med ännu mer poäng klättra ännu högre. Jag har inte riktigt fattat hur man får airstrikes o s v men det kanske har med leadership och göra. Nån som vet?
Har inte upplevt lagg en enda gång! Grafiken duger gott och väl och det flyter på ok. Mitt betyg: 7,5/10
EDIT: Officiell hemsida: MAG
Kolla efter Betakoder här: http://community.eu....d=bSK_Games_MAG
Man måste vara Squad leader och gå in på kartan med SELECt och trycka R1 för att välja sina "command abilities" som t.ex. UAV och Clusterbomb, Platoon leader har Gasbomb om jag inte minns fel, har bara kört som Squad leader, måste vara level... 30 tror jag för platoon leader och 15 för Squad leader. Så som det funkar tar de den högt rankade spelaren som VILL vara squad leader som squad leader osv.
Postad 29 september 2009 - 13:37
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Man måste vara Squad leader och gå in på kartan med SELECt och trycka R1 för att välja sina "command abilities" som t.ex. UAV och Clusterbomb, Platoon leader har Gasbomb om jag inte minns fel, har bara kört som Squad leader, måste vara level... 30 tror jag för platoon leader och 15 för Squad leader.
Så som det funkar tar de den högt rankade spelaren som VILL vara squad leader som squad leader osv.
Aha! Då är jag snart "Squad leader" iallafall, är på level 14 nu. Precis, att det är den högst rankade som blir squad leader (om han vill) har jag greppat. Då var det som jag misstänkte med UAV o s v. Jag gissar att man som sagt var för sin "leadership points" (eller vad det heter) kan köpa "command abilities". Men man kan väl inte använda dom man valt obegränsat antal gånger per match, eller?
Postad 29 september 2009 - 17:49
brottarkungen
-
brottarkungen
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Men man kan väl inte använda dom man valt obegränsat antal gånger per match, eller?
Dom har tydligen ganska lång nedkylningstid. Tänk också på att både fiender och medspelare tar skada. Kul spel för övrigt, rätt buggigt men det hör väl en beta till.
Postad 29 september 2009 - 18:00
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Fasen har missat betakodsutdelning till detta lir. Hade ju varit perfa nu när man har några dagars pappaledighet
Postad 29 september 2009 - 19:34
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
vilken faction lirar ni då och vad är det som skilljer dem åt?
Redigerat av aguhi, 29 september 2009 - 22:38.
Postad 29 september 2009 - 19:50
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Dom har tydligen ganska lång nedkylningstid. Tänk också på att både fiender och medspelare tar skada.
Kul spel för övrigt, rätt buggigt men det hör väl en beta till.
Hmm, nu är jag inte riktigt med på vad du menar. Låter som om du pratar om något vapen medans jag pratade om t ex UAV (radar), eller?
Postad 30 september 2009 - 00:27
brottarkungen
-
brottarkungen
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Hmm, nu är jag inte riktigt med på vad du menar. Låter som om du pratar om något vapen medans jag pratade om t ex UAV (radar), eller?
Ja alltså, "nedkylning" kanske var fel ord. Du undrade väl hur ofta man kan använda special abilitys och tydligen så har dom en laddningsperiod innan man kan använda dom igen.
Postad 30 september 2009 - 08:02
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Ja alltså, "nedkylning" kanske var fel ord. Du undrade väl hur ofta man kan använda special abilitys och tydligen så har dom en laddningsperiod innan man kan använda dom igen.
Ok, tolkningsfel av mig. Jag tog det lite för bokstavligt.  Jag tycker att det borde vara långt tid mellan användningen av special abilities så det verkar ju bra!
Postad 30 september 2009 - 11:20
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Shit va besviken jag blev på tiderna serven är öppen, precis då jag måste ta hand om familjen, så max 4 timmar per dygn och då på natten, när jag inte kan använda headsettet, som kommer imorgon...
Visserligen kan jag viska, men det kan nog tolkas som lite creepy, t ex "behind you" eller "watch my back"...
Blev inte värt för mig, men jag får la köra U2, så headsettet var ju inte ett felköp, bara köpet av MAG-betan som blev ovärt.
Sen undrar jag vilken grupp/faction? jag ska välja och varför?
Och som sagt, hur länge ska betan vara öppen?
Kommer nog köpa spelet, men har inte ens testat än, men det verkar så himla kul med så många spelare samtidigt!
Postad 30 september 2009 - 11:38
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Shit va besviken jag blev på tiderna serven är öppen, precis då jag måste ta hand om familjen, så max 4 timmar per dygn och då på natten, när jag inte kan använda headsettet, som kommer imorgon...
Visserligen kan jag viska, men det kan nog tolkas som lite creepy, t ex "behind you" eller "watch my back"... 
Blev inte värt för mig, men jag får la köra U2, så headsettet var ju inte ett felköp, bara köpet av MAG-betan som blev ovärt.
Sen undrar jag vilken grupp/faction? jag ska välja och varför?
Och som sagt, hur länge ska betan vara öppen?
Kommer nog köpa spelet, men har inte ens testat än, men det verkar så himla kul med så många spelare samtidigt! 
Som sagt var; det ÄR ett kul spel! Ge bara inte upp direkt, som Nasty, det är lite svårt att greppa allt i början. Men om man gör som befälen beordrar ( t ex går till dom punkterna som dom lagt ut) dödar fi där, utför uppdrag så levlar man ganska snabbt och det blir bara roligare och roligare! "MHB-klanen" (än så länge bara jag, fraztheman och l2ickard) är Valor. Välj "Valor" om du vill vara med oss. Men det kommer ju garanterat nollställas när betan är slut så det spelar inte jättestor roll. Headsetet kommer du ha nytta av, oavsett spel! Jag tror betan håller på till 8:e november.
Postad 30 september 2009 - 12:10
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Ok, då kör jag på Valor. Fördelar/nackdelar med Valor?
Jag gillar conceptet oerhört, så jag ska sätta mig in i det ordentligt. Jag brukar bli ägd i början av de flesta FPS, innan jag kommit på hur man utnyttjar deras svaga punkter. Men i ett team så har man ju fördelen av de andras erfarenhet, så det ska nog gå bra...
edit:
17 - 20 gmt, vad blir det i svensk tid?
Redigerat av Fredag, 30 september 2009 - 17:18.
Postad 30 september 2009 - 17:44
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
19-22 och 02-06 är tiderna som gäller så snart drar det igång tror föresten denna betaperiod slutar 9 oktober, men sen börjar ju nästa och dom som deltar i denna skall få vara med i nästa EDIT: nästa period börjar den 12 otober http://community.eu....id=10510#M10510
Redigerat av vvv, 30 september 2009 - 17:52.
Postad 30 september 2009 - 21:22
latsius
-
latsius
-
Användare
-
-
159 inlägg
de tider som står i mailet som skickades ut stämmer inte. 19-22 och 02-06 är det som gäller
Tack!. Synd att det är dessa tider som fungerar, verkligen inte optimalt, eller ens nära för majoriteten av de som hämtat hem betan, (antar jag iaf). Eller så är det kanske fler i skolåldern som spelar än jag trott. Har säkert blivit nämt i tråden förut, men vad är det som bestämmer tiderna?. Iaf lyckats med min första speltimme förut idag, jag tycker det verkar lovande, men jag tror tyvärr tanken är mer lovande än slutresultatet antagligen kommer bli. Har väldigt svårt att se hur random folk kommer "ta order" av yngre fransmän på knackig engelska, för att göra en lång historia kort. Men för klanspel lär det kunna bli riktigt, riktigt bra. Måste dock spela mer för att kunna utvärdera helt, och bestämma mig för om det är värt att skaffa eller inte. Rätt buggigt i nuvarande skick dock, men det är ju en beta.
Redigerat av latsius, 30 september 2009 - 21:23.
Postad 30 september 2009 - 22:09
brottarkungen
-
brottarkungen
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Körde som squadleader för första gången i dag och det var riktigt kul. Jag har dock svårt att se att man ska får hela chain of command-kedjan att funka med random folk. Fast när man kör på nätterna med jänkarna går det bättre. Är väl dels språket och att alla amerikaner verkar ha militärjargongen i blodet
En sak som är sjukt störande (förutom alla buggar) är hur oerhört privilegierade SVER är när dom ska försvara. Är det någon som har tips på hur man ska ta sig an dom så mottages det tacksamt...
Postad 30 september 2009 - 23:04
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Körde som squadleader för första gången i dag och det var riktigt kul. Jag har dock svårt att se att man ska får hela chain of command-kedjan att funka med random folk. Fast när man kör på nätterna med jänkarna går det bättre. Är väl dels språket och att alla amerikaner verkar ha militärjargongen i blodet 
En sak som är sjukt störande (förutom alla buggar) är hur oerhört privilegierade SVER är när dom ska försvara. Är det någon som har tips på hur man ska ta sig an dom så mottages det tacksamt...
Jag tycker fan att Valor får försvara hela tiden. När jag och frasse lirade idag tror jag inte vi fick anfalla en enda gång!?!? Sjukt. Det kanske är så att SVER är previligerade rent generellt?!
Postad 01 oktober 2009 - 08:18
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Fick en timme med valor, laga trasigt dö upprepa...
Fattar inte mycket än, fick sitta i en kanonturret och viste inte vad jag skulle skjuta på, sen sprängdes den med mig i, man hörde besvikelsen i chatten, hehe. Inte kul när en oskuld sabbar för laget...
Grafiken sög rätt hårt, och en kille överlevde ett bazookaskott, ska det vara så? (sverkerröst)
hoppas mitt headset kommer idag...
Postad 01 oktober 2009 - 08:35
latsius
-
latsius
-
Användare
-
-
159 inlägg
Fick en timme med valor, laga trasigt dö upprepa...
Fattar inte mycket än, fick sitta i en kanonturret och viste inte vad jag skulle skjuta på, sen sprängdes den med mig i, man hörde besvikelsen i chatten, hehe. Inte kul när en oskuld sabbar för laget...
Grafiken sög rätt hårt, och en kille överlevde ett bazookaskott, ska det vara så? (sverkerröst)
Det här tycker jag påminner ganska mycket om min första spelsession...  Angående det andra stycket, här är ett till "problem" med spelet. Eftersom det är så oerhört avancerat jämfört med ordinär BF-shooter, är det inte direkt lätt för nybörjaren att förstå vad f'n som händer, vad man ska göra, och varför man ska göra det. Nu inser jag naturligtvis att det kommer finnas någon form av tutorial i fullversionen, men jag tror ändå det finns viss risk för att många nybörjare helt enkelt bli ivägskrämda av spelet p ga inlärningskurvan och oförstående lagkamrater, faktiskt. Inte så kul att få besvikna kommentarer i röstchatten av veteranerna som ny, (eller ny och ny, detta spelet måste garanterat spelas flera timmar i veckan för att man ska kunna ha en verklig chans att göra någon verklig nytta sedan). Men ändå får man nog ändå ha viss förståelse för att det inte heller är så roligt för de riktiga storspelarna att få nybörjare/inte fullt lika erfarna spelare i sin squad, som sedan knappt vet ut eller in. Det är b la därför jag tror att spelet kommer bli väldigt, väldigt poppis bland klaner, men hos gemene man tror jag faktiskt inte det, inte bland de som kört betan iaf/ifall det senare kommer ut ett regelrätt demo.
Postad 01 oktober 2009 - 08:48
brottarkungen
-
brottarkungen
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Jag tycker fan att Valor får försvara hela tiden. När jag och frasse lirade idag tror jag inte vi fick anfalla en enda gång!?!? Sjukt. Det kanske är så att SVER är previligerade rent generellt?!
Det där med vilka som får anfalla och försvara ska ju ha med "the shadow war" att göra. Jag har har själv inte hajat hur det där funkar men det är väl något i stil med att dom som har mest makt får försvara eller nåt. Fick en timme med valor, laga trasigt dö upprepa...

hoppas mitt headset kommer idag...
När du sitter i en turret så koncentrera dig på fiendernas apc's och låt dom andra ta hand om fotfolket. Apc kan ställa till med en del oreda genom sitt torn men framförallt så är dom ju spawnpunkt för fienden. Glöm inte att du har missiler på R2 för att ge fordonen en riktig kyss. Märker du att tornet börjar ta skada så be din squad om att någon klättrar upp och reparerar det.
Postad 01 oktober 2009 - 10:58
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Angående det andra stycket, här är ett till "problem" med spelet. Eftersom det är så oerhört avancerat jämfört med ordinär BF-shooter, är det inte direkt lätt för nybörjaren att förstå vad f'n som händer, vad man ska göra, och varför man ska göra det. Nu inser jag naturligtvis att det kommer finnas någon form av tutorial i fullversionen, men jag tror ändå det finns viss risk för att många nybörjare helt enkelt bli ivägskrämda av spelet p ga inlärningskurvan och oförstående lagkamrater, faktiskt.
Jo MAG är för SOCOM/Battlefield-spelare-typen och inte för COD-spelar-typen - mycket mer hardcore.
Postad 01 oktober 2009 - 12:49
Rocketeer
-
Rocketeer
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jo MAG är för SOCOM/Battlefield-spelare-typen och inte för COD-spelar-typen - mycket mer hardcore. 
Vad menar du med "hardcore"? Mindre action och mer taktik? Mer hårda ord mot noobs? Mer nedlagd tid ger mer tillbaka? Längre matcher? Jag är egentligen mest nyfiken på vad du menar när du skriver hardcore... :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|