Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Alpha DSLR-A850/A900 *

546 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony AF 24-70/2,8 ZA Vario-Sonnar T* SSM (Objektiv) 1 (0) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A900 (Systemkameror) 3 7 (1) Inga priser
Sony AF 16-35/2,8 ZA Vario-Sonnar T* SSM (Objektiv) 1 (0) Inga priser
Sony AF 70-400/4,0-5,6 G SSM (Objektiv) 1 (0) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A850 (Systemkameror) 5 (0) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A850 + 28-75/2,8 SAM (Systemkameror) 5 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 08 januari 2009 - 14:06

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jisses!
Nu är det nära.....
20papp för en a900, nu kan jag inte stå emot längre tror jag...
Bonusen från 2008 kommer om en vecka.
http://www.warehouse...spx?sku=1028247

Bra rabatt mot hemma...... Cyberphoto ska ha 29 lök för en a900

Redigerat av DigiMannen, 08 januari 2009 - 14:26.

Postad 08 januari 2009 - 14:11

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
Vilken fin bonuspresent det skulle bli du! :)

Postad 08 januari 2009 - 14:24

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
klart du skall köpa om du kan. Givetvis.. Man tar inget med sig den dagen man lämnar jordelivet.. Och det vet man aldrig tidpunkten för då det är dax..

Så man bör göra saker medans tid är.. Sedan kan det va för sent.. Tänk att komma till Sankte Per och inte ha erfarenheten att berätta om A900 då stackaren tror bara Canikon finns ...

Så köp och gör oss andra avis... :)

Postad 08 januari 2009 - 23:04

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jahaja, man blev singel igen....
Då har man definitivt råd att trösta sig med en ny kamera ;-)
En fördel är att en fin FF kamera inte blir lika sur som en GF om man råkar glömma och ringa som man lovat, eller kommer hem för sent varandes på lyset och luktar fel sorts parfym.
Man får se positivt på saken..

Postad 09 januari 2009 - 01:49

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Sådärja.. En FF kamera eller gråta över damen... Tjaa.. Damen drog ju tydligen . :) . Därmed finns bara kameran kvar att välja på..

Så köp.. Vi vill se lite A900 bilder på riktigt..och denna site är den ända man kan sitta och se så rasande massa bilder o njuta av utan krångel...Så ös på. man skall handla då man kan Annars tar stålarna slut och man har inget kvar alls.. Pengar har en förmåga att rulla om så man försöker hålla i dom..

medans det är svårt att slita av batteriluckan och handla lite bärs för. Eller blixthållaren för nya brallor behövs osv..

Hoppas bara du reder dig nu och inte mår för dåligt.. Separationer kanske man skrattar åt utåt på nätet medans man är lessen egentligen...Så trösta dig med en kamera.. Det behöver du..

Postad 09 januari 2009 - 03:14

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jag klarar mig, ganska luttrad...
Det kanske blir en inköpsresa till Cardiff, sitter och letar resa, kanske lite mer nöje också då jag har en kusin som bor i Bristol/Filton som jag har funderat på att hälsa på en längre tid.
http://myworld.ebay....meracentre1315/

Postad 09 januari 2009 - 07:26

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Men du Bossieman, du fattar hur förföljd du kommer bli av vissa här på forumet, 23bilder per dag, MINST, ska du lägga upp! :) :wub:

Postad 09 januari 2009 - 09:30

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Men du Bossieman, du fattar hur förföljd du kommer bli av vissa här på forumet, 23bilder per dag, MINST, ska du lägga upp! :) :wub:

Har Bossieman också funderingar på att uppgradera redan??

Postad 09 januari 2009 - 11:19

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1 026 inlägg
  • 0
Kvinnor finns i överflöd men Sonys flaggskepp a900 finns inte så många av än i bruk :)
Har du riktigt bra optik till den för jag kan tänka mig att den är rätt elak mot lite enklare optik där en kamera som min bla är mer förlåtande?? :(

Postad 09 januari 2009 - 12:22

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Nejmen vaf*n, jag menar ju dig såklart digimannen :(

Postad 09 januari 2009 - 12:48

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Kvinnor finns i överflöd men Sonys flaggskepp a900 finns inte så många av än i bruk :)
Har du riktigt bra optik till den för jag kan tänka mig att den är rätt elak mot lite enklare optik där en kamera som min bla är mer förlåtande?? :(

Njaaa.. Jag anser nog en A300 exakt lika kritisk som min nuvarande A700 är mot optiken.. Jag tror den typen av skrivande skribenter gör handlar mer om att ha något att skriva som skiljande.. Har ju just med A300 och A700 jämfört lite för mig själv med 35-70 optiken... Och att optikkravet skulle vara minsta anorlunda mellan dom två finner jag vara rena löjan..I alla fall så här långt. Men har varit lite kass så har inte fotat något alls mer än testat lite i köket typ..

Kort sagt.. Sitt du helcoolt med A300 och tro inte en sekund den har mindre kapacitet än A700 egentligen bildmässigt... och jag skrib´ver inte detta som någon slags tröst.. Utan rena fakta så här långt. A300 är en fantastisk kamera rent ut sagt så fort man blir kompis med den...
Thats it.. :)

Däremot en A900 kan nog kräva ytterligare ett snäpp.. Men tror inte ens där det egentligen skiljer på önskemål av bästa möjliga optik mot vad en A2300 behöver....

Man kan ha världens billigaste hus och världens bästa optik.. Och det sägs att det skulle direkt göra bättre bilder än världens bästa hus med skräpoptik... Lite tänkvärt det..Om det stämmer..

Och Jordan har väl med sina bilder tagna med A200 och finare optik rätt tydligt bevisat att husen har mindre betydelse mot optiken.... Han har till och med börjat sälja bilder tagna med en Sony A200 startseriekamera som används i reklam tunnelbanan skrev han.... Säger en del det.. Fantastiskt roligt..

men givetvis så skall man som nu digimannen handla sig en A900.. Och vi skall följa hans separationskamerainköp med spänning och påhejjanden... :)

Postad 09 januari 2009 - 12:58

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4 148 inlägg
  • 0

Pixeltätheten är ju motsvarande 10-12 Mpix på en aps-c så den borde ju inte ställa högre krav på optiken. Förutom att kantskärpan blir mer kritisk då förstås.

Postad 13 januari 2009 - 10:52

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Härligt!
Jag fick just beskedet om bonusen storlek ;-), Den räcker till 2st a900 om jag köper i England, då borde man kunna kosta på sig åtminstone 1st a900, eller hur?

Postad 13 januari 2009 - 11:01

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Och svaret är..

YES ! :)

Trösta dig nu...

Postad 13 januari 2009 - 20:30

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Och svaret är..

YES ! :P

Trösta dig nu...

Jo, fick just mess av en polare som är flygkapten, han flyger mycket till London, Luton, Stanstead o.s.v vet någon om det finns någon bra kameraffär i närheten av någon flygplats som man kan lura iväg honom till?

Postad 13 januari 2009 - 22:34

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Du får söka troligen om ingen "Kan" Englands kamerahandlare mot förmodan....

Men va sjutton gubbar.. Det är ju bara skicka efter ju.. :) Jädrar va coolt att få loss stålar så man kunde köpa två st.. Men då kan du köpa dig lite riktigt fin vardagsoptik i stället...

Typ

https://www.prisjakt...kt.php?p=292386

och också denna lilla goding till blixt..

https://www.prisjakt...kt.php?p=338191

;)

Postad 20 januari 2009 - 02:08

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
Real world testing of A900 DR

http://forums.dprevi...thread=30718477

Postad 29 januari 2009 - 21:22

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
http://www.photograp...s_sony_a900.php

> I liked working with this camera a lot. Its viewfinder is the best you'll
> find south of medium format, the build is incredibly robust, the controls
> are intuitive, with some of them – such as the dedicated Histogram
> button, the metering mode knob or the well-implemented rear joystick
> – being close to pure genius. On top of that, the fact that it is the only
> full-frame digital SLR with image stabilisation integrated into the body
> makes it a very attractive proposition. Add to this a few useful features
> such as Manual Exposure Shift (ME Shift), AF Micro Adjustment or
> Dynamic Range Optimisation

Ratings (out of 5)
Design
5
Features
4.5
Ease-of-Use
5
Image Quality
5
Value for Money
4.5

Redigerat av ekke, 29 januari 2009 - 21:24.

Postad 10 februari 2009 - 19:30

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Såg att Cyberphoto testat A900:

Här är bedömingen:
Byggkvalité
Kameran är mycket gedigen och välbyggd, samt tätad för väder och damm. Ergonomin är fantastisk, kameran ligger som gjuten i handen även utan batterigrepp, med greppet blir den ännu stadigare och skönare att hålla i.

Snabb
Serietagning med 5 bilder/sek är mycket bra med tanke på upplösning och kan jämföras med en annan högupplöst konkurrent som tex Canon 5D Mark II, och den klarar 3,9 bilder/sek.

Inbyggd stabilisering
Fördelen med att den är inbyggd i huset är att den fungerar med alla objektiv. Nackdelen är att man inte ser hur den jobbar i sökaren men den fungerar mycket bra upp till ca 2-4 steg längre slutartider än normalt beroende på brännvidd, och är man rejält stadig på handen så går det säkert bra med några steg till.

LCD-skärm
Stor och tydlig skärm på 3" med bred betraktningsvinkel. Bilden går att förstora upp till 19x, inga problem att studera skärpa eller brus direkt på skärmen. Den har också ett mycket enkelt och snabbjobbat system där man kommer åt alla viktiga inställningar direkt på skärmen utan att behöva leta runt i menyerna.

Live View
Nä, live view har den inte och inget jag personligen saknar för den delen, men lite förvånad blir man ju eftersom alla systemkameror som släppts senaste tiden har haft den funktionen.

Sökare
Sökaren är bland de absolut bästa jag stött på, stor ljus och tydlig. Inga problem att fokusera manuellt och avgöra var fokus ligger.

24 x 36 mm Sensor
Sensorn är i s.k. fullformat storlek, vilket innebär att man ska välja objektiv som täcker ut hela formatet om man vill utnyttja kamerans fulla potential. Men den har även en funktion där man kan använda objektiv som är anpassade för APS-C formatet, med lägre upplösning som följd och 11 Mp som bäst. Dammborttagning på sensorn har den också och svårt att klara sig utan när man väl vant sig.

Fokusjustering
Suverän funktion som är guld värt om man har oturen att råka ut för objektiv som inte lägger fokus på rätt plan. Det går att justera upp till 30 st olika objektiv. Med andra ord minskar risken att behöva skicka in optik och / eller kamera för justering markant.

Slutsats
A900 är byggd för yrkesbruk och är ett gediget verktyg för professionella bildskapare och avancerade hobbyfotografer. Nu väntar vi bara på att Sony ska satsa mer på sitt utbud av objektiv för att fler fotografer ska känna sig lockade av att satsa på Sonys system. A900 är redan Toppklass på alla punkter.

Måste bara också hylla Sonys mycket unika och smarta vinklingsbara lösning på deras externa blixt HVL-F58AM. Så borde alla blixtar vara konstruerade för stående bildtagning. Varför har ingen kommit på det förr?

2008-11-04. Testad och text skriven av Mats Ylinikka.

Redigerat av Ponisch, 10 februari 2009 - 19:31.

Postad 18 februari 2009 - 11:41

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Jo, fick just mess av en polare som är flygkapten, han flyger mycket till London, Luton, Stanstead o.s.v vet någon om det finns någon bra kameraffär i närheten av någon flygplats som man kan lura iväg honom till?

Haaaaalllååå..

Hur går dina 900planer ??

Vi vill se 900 bilder här nu... :)

Postad 18 februari 2009 - 19:54

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Haaaaalllååå..

Hur går dina 900planer ??

Vi vill se 900 bilder här nu... :)

Jag ska åka till England i mitten på Mars, jobbresa & nöje på samma gång, då blir det kamerashopping!

Postad 18 februari 2009 - 20:21

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Jag ska åka till England i mitten på Mars, jobbresa & nöje på samma gång, då blir det kamerashopping!

Så ska det låta. med din avatar så skall det ju stå en sådan hemmavid och värma kamerahyllan med sin vackra profil.. :)

Postad 19 februari 2009 - 20:54

Unregistered86205e34
  • Unregistered86205e34
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Såg att Cyberphoto testat A900:

Här är bedömingen:
Byggkvalité
Kameran är mycket gedigen och välbyggd, samt tätad för väder och damm. Ergonomin är fantastisk, kameran ligger som gjuten i handen även utan batterigrepp, med greppet blir den ännu stadigare och skönare att hålla i.

Snabb
Serietagning med 5 bilder/sek är mycket bra med tanke på upplösning och kan jämföras med en annan högupplöst konkurrent som tex Canon 5D Mark II, och den klarar 3,9 bilder/sek.

Inbyggd stabilisering
Fördelen med att den är inbyggd i huset är att den fungerar med alla objektiv. Nackdelen är att man inte ser hur den jobbar i sökaren men den fungerar mycket bra upp till ca 2-4 steg längre slutartider än normalt beroende på brännvidd, och är man rejält stadig på handen så går det säkert bra med några steg till.

LCD-skärm
Stor och tydlig skärm på 3" med bred betraktningsvinkel. Bilden går att förstora upp till 19x, inga problem att studera skärpa eller brus direkt på skärmen. Den har också ett mycket enkelt och snabbjobbat system där man kommer åt alla viktiga inställningar direkt på skärmen utan att behöva leta runt i menyerna.

Live View
Nä, live view har den inte och inget jag personligen saknar för den delen, men lite förvånad blir man ju eftersom alla systemkameror som släppts senaste tiden har haft den funktionen.

Sökare
Sökaren är bland de absolut bästa jag stött på, stor ljus och tydlig. Inga problem att fokusera manuellt och avgöra var fokus ligger.

24 x 36 mm Sensor
Sensorn är i s.k. fullformat storlek, vilket innebär att man ska välja objektiv som täcker ut hela formatet om man vill utnyttja kamerans fulla potential. Men den har även en funktion där man kan använda objektiv som är anpassade för APS-C formatet, med lägre upplösning som följd och 11 Mp som bäst. Dammborttagning på sensorn har den också och svårt att klara sig utan när man väl vant sig.

Fokusjustering
Suverän funktion som är guld värt om man har oturen att råka ut för objektiv som inte lägger fokus på rätt plan. Det går att justera upp till 30 st olika objektiv. Med andra ord minskar risken att behöva skicka in optik och / eller kamera för justering markant.

Slutsats
A900 är byggd för yrkesbruk och är ett gediget verktyg för professionella bildskapare och avancerade hobbyfotografer. Nu väntar vi bara på att Sony ska satsa mer på sitt utbud av objektiv för att fler fotografer ska känna sig lockade av att satsa på Sonys system. A900 är redan Toppklass på alla punkter.

Måste bara också hylla Sonys mycket unika och smarta vinklingsbara lösning på deras externa blixt HVL-F58AM. Så borde alla blixtar vara konstruerade för stående bildtagning. Varför har ingen kommit på det förr?

2008-11-04. Testad och text skriven av Mats Ylinikka.

Tack för en god översikt! Inte lite nyfiken man blir på den här lilla pärlan.. :)

Postad 26 februari 2009 - 23:50

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
A900 plågas i sandstorm samt regn!
http://translate.goo...t...en&ie=UTF-8

Postad bild

Redigerat av ekke, 26 februari 2009 - 23:51.

Postad 27 februari 2009 - 00:49

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Hehe.. Den gjorde ingen "Canon" och stannade i alla fall.. Det är ju gott det.. <_<

A900 verkar vara en Klart tålig kamera.. Och snubben här kan man väl säga verkar direkt inte hantera sin A900 med "silkesvantar" direkt.. Inte heller Luminus Landskapes gubben hanterar sin med försiktighet skrev han Utan järnet bara i ur o skur o sant o kyla värme osv osv.....

Fasen. jag använder snudd mina skydds handskar man fått med i hifikartonger genom åren för inte sätta fingeravtryck ens på min A700.... :)

Postad 01 mars 2009 - 12:25

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

A900 plågas i sandstorm samt regn!

Oj oj. Otroligt vackra bilder på den där sidan. Kul att fler "proffs" har börjat få upp ögonen. :P

Läste på (Luminous Landscape ? ) att de hade tagit med sig en A900 till antarktis och den hade klarat det utmärkt samtidigt som flera av deras 5DII hade avlidit i kylan. ;)

mayro: Här är en liknande för A700. :blink:

Postad bild

Redigerat av fastson, 01 mars 2009 - 12:28.

Postad 01 mars 2009 - 12:40

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0

Läste på (Luminous Landscape ? ) att de hade tagit med sig en A900 till antarktis och den hade klarat det utmärkt samtidigt som flera av deras 5DII hade avlidit i kylan. :blink:

Canon had loaned me a 5D MKII which my business partner Chris Sanderson intended to also use to shoot a video documentary on our trip, but regrettably it failed in the rain on our first day ashore. Chris will report on this experience soon. Regular contributor Nick Devlin was along with his own new 5D MKII, which worked in the rain and humidity on this trip without problem. His report will appear here soon as well.

Resten kan læses her :P

Postad 01 mars 2009 - 12:41

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
Ta gärna fram länken om du har möjlighet, det vore intressant att (för egen del) spekulera i varför det kan vara på det sättet. Det känns ju inte tryggt att kameror i (instegs)proffsklassen inte ska klara kylan.

Edit: Tack Hamsteren :P

Redigerat av Joakim, 01 mars 2009 - 12:42.

Postad 01 mars 2009 - 13:47

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Hamsteren: Rätt..

Läs mer under rubriken "Failures", klipp

The top LCD on a 5D MKII spontaneously cracked; Another 5D MKII had a jambed on lens caused by a loose screw, a 1Ds MKIII reported intermittent problems; a 1D MKIII kept reporting Error 99; one Hasselblad reported electronic lens connection problems; two Canon G9's failed (no G10s had any reported problems), and a Nikon 80-400mm lens came apart. No Nikon bodies (mostly D700s) failed in any way.

The largest group of failures through were among the Canon 5D MKIIs. Of the 26 samples of this camera onboard, one quarter (six) failed at one time or another, and while three recovered, the other three never did. In all cases it appeared to be water or humidity damage. Of particular concern were two cameras which stopped working while completely protected within Kata rain covers during a light rain ashore. They came back to life the following day though and were mostly fine for the rest of the trip, but one died permenently just before the end of our voyage.

Several people noted that when returning to the ship after working in light rain 5D MKIIs with vertical battery grips tended to collect water in between the grip and the base – something that may have been the cause of some of the failures.

I should note that the 5D MKII's are not rated as weather resistant, but then neither are the Sony A900's. I deliberately allowed both of my A900 bodies be exposed to the rain for two days ashore to see how they would stand up. There were no operational difficulties. I also have used the Sonys back here in Toronto in snow storms, (unprotected), both before and after the Antarctic trip, with no ill effects. Though also not claimed as weather sealed, they appear to be as well protected as any other camera I've ever used.

Postad 21 juni 2009 - 10:27

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Bevis på att A900 tål att ta en hel del stryk och prestera i dåliga väderförhållanden.
Sony A900 fotar Dakar rally

Postad bild
Postad bild

Redigerat av Explorer45, 21 juni 2009 - 10:29.

Postad 21 juni 2009 - 10:38

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1 960 inlägg
  • 0
Ingen som tvivat på det. Fantastisk kmaera som jag gärna skulle lägga vantarna på, det enda reella problemet som jag ser det med a900 är att de inte har en vanlig hot shoe(inte något riktigt problem men om man redan har saker t ex cactusar så måste man skaffa sig adapter och då blir det ännu en sak att ha på kameran om någon har erfarenhet av en sådan så hör gärna av er jag är intresserad av att veta.)

Redigerat av Drey123, 21 juni 2009 - 10:39.

Postad 21 juni 2009 - 11:16

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0
Det enda som lockar med den här kameran över K-7an är det härliga utbudet av zeiss objektiv :)

135/1.8 skulle inte sitta fel :D

Postad 21 juni 2009 - 22:43

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
Det som lockar är ett kraftigt färgfilter ( bättre färger, lite sämre iso prestanda) samt _sökaren_ :) självfallet FF då med alla dess fördelar.

Postad 21 juni 2009 - 22:48

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1 960 inlägg
  • 0
Sökaren lockar verkligen, den är underbar.
Om man jämför mellan 1900as sökare och D700/ EOS 5D mk2 så är det verkligen som natt och dag.
Att sen inte D700 och EOS 5D mk2 tecknar fullt ut 100% är också ganska surt. Hurvida detta stämmer för a900 vet jag inte då jag inte fotat med den ute i fält.

Postad 22 juni 2009 - 08:43

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Ingen som tvivat på det.

Förmodligen inte, men tänkte ändå det kunde vara kul att posta länken här för de som ville läsa. Denna artikel visar också på att bara för att optiken inte är officiellt vädertätade så håller de för en hel del.. Förstår inte riktigt hur mycket mer de måste tåla för att få vädertätnings stämpel?

Postad 22 juni 2009 - 09:01

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0
Om de bara kunde låta bli att göra FF kamerorna så förbaskat stora. Så pass mycket större är inte sensorn.

Postad 22 juni 2009 - 09:10

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
A900 är inte så mycket större än A700! :)

Postad 22 juni 2009 - 09:16

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

A900 är inte så mycket större än A700! :)

Håller faktiskt med. Blev lite förvånad faktiskt när jag såg en A900 bredvid en A700 för första gången. :D

Postad 22 juni 2009 - 13:06

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
A900 är en snudd våt dröm i greppet.... Jag har haft små funderingar att sälja allt jag har i kameraväg och försöka få ihop till en A900.

Säljer jag objektiven och kamerahusen samt fickkamera och långzoom osv så torde jag greja det snudd på ekonomiskt..... Och Julia fotar nog lika glatt med en A900 som sin A100 om jag sålt hennes kamera också... ;) .Så hon tog ju bara A900an om hon vill fota... Så det kliar i nerven att göra en sådan (idiot)affär snudd på.. :)

Postad 22 juni 2009 - 13:12

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0
Hehe Mediamarkt 30 månader räntefritt :) ;)

Postad 22 juni 2009 - 13:17

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Haha, jag såg Mediamrkts reklamfilm på TV´n, snudd omöjligt att fatta vad dom pratar om klockan halv 5 på morgonen dagen efter midsommar :) Det var nått Grose sen bara blubb blubb! ;)

Någon som vet vad en a700 kostar på Mediamarkt nuför´tin?
Blev ju galet sugen på erbjudandet!

Postad 22 juni 2009 - 13:49

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

A900 är en snudd våt dröm i greppet.... Jag har haft små funderingar att sälja allt jag har i kameraväg och försöka få ihop till en A900.

Säljer jag objektiven och kamerahusen samt fickkamera och långzoom osv så torde jag greja det snudd på ekonomiskt..... Och Julia fotar nog lika glatt med en A900 som sin A100 om jag sålt hennes kamera också... ;) .Så hon tog ju bara A900an om hon vill fota... Så det kliar i nerven att göra en sådan (idiot)affär snudd på.. :)

Hade blivit svårt att fota utan objektiv dock.. Hålkamera FTW! :D

Hade ju varit lite synd att sälja ditt 24-70/2,8 då den nog hade passat rätt perfekt som normalzoom till denna exeptionella fullformatskamera.

Postad 22 juni 2009 - 13:52

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Tjaa. Det är lättare samla ihop småinköp då och då med objektiv än den stoooora potten för A900án... :)

Postad 22 juni 2009 - 14:27

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Fast jag ser inte objektiv värda att sitta på en A900 som småköp direkt.. :)

Postad 22 juni 2009 - 17:45

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Fast jag ser inte objektiv värda att sitta på en A900 som småköp direkt.. ;)

Tjaa.. En A900 med tex ett Sigma 24-70 hade nog dugt bra det me som starter.... Och enklare hosta fram 5000-5500 än runt 24000...

Så... Eller typ ett st 35-70 F4 hade gjort bra tjänst för billiga pengar som start.. Kamerahuset är däremot värre att få stålarna till..

men men. Detta är enbart tankar.. Just nu skall det snart beställas ett till ljuskänsligare vardags zoomobjektiv så det finns två sådana ljuskänsliga val till våra A700 samt A100 hus och slipper slåss om vem som skall ha det ljuskänsligaste objektivey.. Och därmed blir det ingen A900 för mig...... :)

Postad 22 juni 2009 - 18:53

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
När jag tänker A900 så tänker jag även CZ135, CZ2470, CZ85, SAL70200 etc. Men det är klart, ett kit med Sigma 24-70/2,8 HSM, Sigma 70-200/2,8 och ett Sigma 50/1,4 sitter inte helt fel det heller. :)

EDIT: Stavfel..

Redigerat av Explorer45, 22 juni 2009 - 18:54.

Postad 22 juni 2009 - 19:13

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0
mums http://www.photozone...zeiss_za_135_18

Postad 22 juni 2009 - 19:28

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
CZ 135/1.8 @ Dyxum sida 1
CZ 135/1.8 @ Dyxum sida 2
:)

Postad 22 juni 2009 - 19:41

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0
Tack, du botade mig, det var något fruktansvärt äckliga färger på några av de där korten.
Tillbaka att dröma om pentax objektiv igen.

Postad 22 juni 2009 - 19:50

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Tack, du botade mig, det var något fruktansvärt äckliga färger på några av de där korten.
Tillbaka att dröma om pentax objektiv igen.

Inte för jag drömmer om Pentaxobjektiv .. Men håller nog med lite.. Det var då inga färger jag skulle falla för riktigt... Såg snarare väldigt underliga ut i min skärm...Fel på min skärminställning tro??? .. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.