Upprop: Nya HD-kanaler via Comhem!
273 svar till detta ämne
Postad 04 February 2011 - 22:01
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
@Phunky Jag var kund hos Comhem sedan 2001! Först införde man HD kanaler och sålde en massa jättedyra HD-boxar. Sedan införde Comhem kortavgift och försvarade det hela med stora driftkostnader och kostnader för underhåll! Kortavgiften låg på 360 kr per år trots rejäla protester! I mina ögon var det en ONÖDIG avgift och jag själv skulle kunna förstå allt detta med kortavgift om de hade handlat om NYA KUNDER! Varför ska jag behöva betala kortavgift för ett och samma kort som tillverkats förlängesen?!?! Två år senare omformulerar Comhem kortavgiften till "krypteringsavgiften" - vilken skandal! Skitsnack! Ska vi kunder behöva finansiera deras "maskiner" för avkodning av alla deras kanaler de levererar??? Bedrövligt! "Krypteringsavgiften" var doppen för min del. Det räcker med Comhems "pengarhunger"! Comhem agerar som nån monopoliskt företag med arogant attytid gentemot kunderna. OBS! Europsport 2 HD levereras med svenska kommentatorer via satelliten HotBird 13 grader öst och här har du beviset på det, kolla min länk, men jag fattar inte vilken operatör levererar Eurosport 2 HD i Sverige??? http://www.lyngsat.com/hd/hb9.html
Postad 05 February 2011 - 07:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Skillnaden är ju att viasat o canal digital är så att säga part i målet o direkta konkurrenter,comhem ska ju egentligen kunna suga åt sig ALLA kanaler från dom båda utan problem.Men dom vill inte nalla på miljarderna dom går i vinst med varje år, därav vi tex inte har dom nya svenska hd kanalerna från start.Viasat etc måste ju köpa in rättigheter mm medans comhem inte behöver göra ett skit mer än o orka förhandla fram att vi får se de andras kanaler o hur svårt ska det vara.,konkurransen i kabelnätet där comhem mer eller mindre har monopol är ju nästintill obefintlig,men man ser kanske en tendens att en del brf börjar få upp ögonen nu och dumpar comhem o då kanske vi får se en förändring om några år. Canal digitals familjepaket med 54 sd kanaler och 12 hd kanler för 229kr är ju inte comhem i närheten av.
Håller med att Comhems sits är lite väl komfortabel - att sitta med fibernät och långa avtal med fastighetsägarna gör väl att det är svårt att inte tjäna pengar - man kan jämföra med de stora nätaktörerna på elmarknaden som också har de facto monopol. Det är riktigt att Comhem i många fall inte har särskilt bråttom att utöka utbudet med nya kanaler. Gäller särskilt på HD-sidan där dubletter som kommande Kanal 5 HD och TV3 HD blir svåra att ta betalt för eftersom kunderna ofta har abonnemang på programpaket och förväntar sig att HD-dubletterna ska ingå utan extra kostnad. Själv är jag nog en av de bättre kunderna hos Comhem och tycker att jag nu nått smärtgränsen. Från och med nu vill jag bara ha nya kanaler och ingen prishöjning. Betalar ca 1500 kr/månad för kabel-tv och bredband men är i huvudsak nöjd med utbudet hos Comhem med ovanstående reservationer. Har för övrigt inget jämbördigt alternativ till Comhem där jag bor.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 05 February 2011 - 07:32.
Postad 05 February 2011 - 12:17
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
@Phunky
OBS! Europsport 2 HD levereras med svenska kommentatorer via satelliten HotBird 13 grader öst och här har du beviset på det, kolla min länk, men jag fattar inte vilken operatör levererar Eurosport 2 HD i Sverige??? http://www.lyngsat.com/hd/hb9.html
Eurosport 2 HD finns inte i svensk kabel-tv vad jag kan se - iaf inte hos någon av de stora aktörerna. Dock har det sedan 2009 talats om att HD-versionen av Eurosport 2 skulle starta i Sverige också - bl a pg av avtalet med Bundesliga. Av någon anledning har inget skett ännu. Kan det bero på att det nog blir svårt att ta extra betalt av befintliga kunder för HD-versionen av Eurosport 2 eftersom den endast är en spegling av SD-versionen? Svensk kommentar är gemensam mellan SD och HD i Eurosport 2. Får se om Comhem kan komma med en synpunkt på hur man förhåller sig till Eurosport 2 HD - kanalen finns ju, som påpekats, att hämta ned från satellit så det är väl "bara" ett avtal som behövs...
Postad 08 February 2011 - 14:58
demoniak
-
demoniak
-
Användare
-
-
178 inlägg
Comhem förändrar sina abonnemang from. 1:a mars. De lanserar fyra nya HD-kanaler och kör frivisning på dem, det är ju bra. Men se upp ni som har 8 Favoriter HD och har betalat 199 kr/mån för det. Det nya priset för Medium 8 favoriter, numera inkl. HD, skulle enligt informationen bli 149 kr/mån men har nu i efterhand korrigerats och hamnat på 159 kr/mån. Trots prissänkningen försöker de fortsätta fakturera det gamla priset om man inte påpekar det. Så kontakta deras kundtjänst och se till att ni får rätt pris. Passa gärna på att påpeka att det är fult att inte låta sänkningen slå igenom automatiskt också.
Postad 08 February 2011 - 17:12
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
@demoniak
Var fick du information om det nya priset 159 kr/månad för Medium 8 favoriter HD ifrån???
Jag måste ha missat detta helt! Vad jag förstod så var det klart att abonnemangspaket Medium 8 favoriter HD skulle omvandlas till paket Large (det blir utökning med 2 extra HD kanaler för det paketet) och priset skulle bli 229 kr per månad! Men, i och med den förhöjda kortavgiften (från 360 kr/år till 588 kr/år) är den bästa lösningen att säga upp skiten och skaffa parabollantenn!
Postad 08 February 2011 - 17:28
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Kanske läsa Comhems hemsida bla? http://www.comhem.se...84/-/index.htmlOch kortavgiften är inte lägre på Satellit. CD = 59 kr/mån * 12 = 708 kr/år. Viasat = 169 kr/kvartal * 4 = 676 kr/år.
Redigerat av Leatherface, 08 February 2011 - 17:35.
Postad 10 February 2011 - 10:45
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
När TV3 HD och Kanal 5 HD dyker upp i HD-paketet kanske Small blir väldigt intressant för en del oss utsugna Com Hem-kunder, åtminstone mig. Priset hamnar då återigen på en rimlig nivå för mig: 49 + 129 = 178 kr/mån!
Postad 10 February 2011 - 11:21
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
När TV3 HD och Kanal 5 HD dyker upp i HD-paketet kanske Small blir väldigt intressant för en del oss utsugna Com Hem-kunder, åtminstone mig. Priset hamnar då återigen på en rimlig nivå för mig: 49 + 129 = 178 kr/mån!
Ja verkligen. Om man får 8 SD- och hela 15 HD-kanaler för 178 kr/mån utan att behöva betala kortavgift så ska man nog inte känna sig särskilt "utsugen". Jag vet inte vad du jämför Comhem med när det gäller avgifterna för digital-TV. Tycker du att man kan få så mycket mer för 178 kr/mån hos jämförbara konkurrenter? Många av oss Comhem-kunder har för övrigt inget likvärdigt alternativ till Comhem så det blir mer ett teoretiskt resonemang. Är det mer chockerande att betala för kabel-TV än att betala en tusenlapp i månaden för elen? Det var länge sedan vi fick tv in i lägenheten gratis och så vitt jag kan minnas var det ett fåtal analoga kanler som hyresvärden var förpliktad att förse hyresgästerna med och inget därutöver. Times change.
Postad 10 February 2011 - 12:30
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
Ja verkligen. Om man får 8 SD- och hela 15 HD-kanaler för 178 kr/mån utan att behöva betala kortavgift så ska man nog inte känna sig särskilt "utsugen". Jag vet inte vad du jämför Comhem med när det gäller avgifterna för digital-TV. Tycker du att man kan få så mycket mer för 178 kr/mån hos jämförbara konkurrenter?
Det var ju just 178 kr/mån som jag tyckte vara rimligt, så jag måste ha uttryckt mig oklart. Problemet för mig är att jag inte är intresserad av alla kanaler i exv X-Large men om jag ska få de få jag vill ha måste jag ha minst Large och HD-paketet (= 407 kr/mån) och för de kanaler jag tittar på tycker jag inte det är värt det (speciellt som några redan ingår i analoga grundutbudet). Möjligen skulle det funka med nya Medium 8+4 men det kostar ändå 267 kr/mån och då måste jag fortfarande välja in TV3 och Kanal 5 och kan inte få in alla HD-kanaler som jag vill ha. När de kommer in i HD-paketet så räcker det med Small för mig och möjligen tar jag in någon extra kanal förutom HD-paketet. Edit: min el kostar ca 400 kr/mån och de pengarna får jag betydligt mycket mer för än för några timmars tv-tittande hos Com Hem.
Redigerat av hakanh65, 10 February 2011 - 12:38.
Postad 10 February 2011 - 12:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Det var ju just 178 kr/mån som jag tyckte vara rimligt, så jag måste ha uttryckt mig oklart. Problemet för mig är att jag inte är intresserad av alla kanaler i exv X-Large men om jag ska få de få jag vill ha måste jag ha minst Large och HD-paketet (= 407 kr/mån) och för de kanaler jag tittar på tycker jag inte det är värt det (speciellt som några redan ingår i analoga grundutbudet). Möjligen skulle det funka med nya Medium 8+4 men det kostar ändå 267 kr/mån och då måste jag fortfarande välja in TV3 och Kanal 5 och kan inte få in alla HD-kanaler som jag vill ha. När de kommer in i HD-paketet så räcker det med Small för mig och möjligen tar jag in någon extra kanal förutom HD-paketet.
Edit: min el kostar ca 400 kr/mån och de pengarna får jag betydligt mycket mer för än för några timmars tv-tittande hos Com Hem.
Håller med om att HD-kanalerna blir prisvärda hos Comhem om man därutöver håller tillgodo med de 8 SD-kanalerna i Small-abonnemanget. HD-paketet för 129 kr/mån med sina 13 HD-kanaler (11 om man räknar in SVT1 HD och SVT2 HD i Small-paketet) från 1 mars kan knappast sägas vara dyrt. Skulle Kanal 5 HD och TV3 HD läggas in i HD-paketet vid oförändrat pris 129 kr/mån blir det ju ändå mer lönsamt med HD-paketet i kombination med de grundabonnemang som inte redan har många HD-kanaler. Risken är väl dock att Kanal 5 HD och TV3 HD inte läggs in i HD-paketet utan bara i de grundabonnemang som redan har SD-versionen av Kanal 5 och TV3 dvs inte i M8 Favoriter och Small. Small-paketet är dessutom extra attraktivt genom att kortavgiften 49 kr/mån inte tillkommer. Hoppas du hittar en kombination av paket och kanaler som stämmer med din budget och med vad du tycket är rimligt. Själv betalar jag tre gånger så mycket till Comhem för kabel-tv och bredband som för min hushållsel (bor i lägenhet).
Postad 10 February 2011 - 13:03
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Ja verkligen. Om man får 8 SD- och hela 15 HD-kanaler för 178 kr/mån utan att behöva betala kortavgift så ska man nog inte känna sig särskilt "utsugen". Jag vet inte vad du jämför Comhem med när det gäller avgifterna för digital-TV. Tycker du att man kan få så mycket mer för 178 kr/mån hos jämförbara konkurrenter? Många av oss Comhem-kunder har för övrigt inget likvärdigt alternativ till Comhem så det blir mer ett teoretiskt resonemang. Är det mer chockerande att betala för kabel-TV än att betala en tusenlapp i månaden för elen? Det var länge sedan vi fick tv in i lägenheten gratis och så vitt jag kan minnas var det ett fåtal analoga kanler som hyresvärden var förpliktad att förse hyresgästerna med och inget därutöver. Times change.
Du lär väl ändå betala kortavgift när du har HD paketet?Var har du läst att just det är befriat?Ahh du menar det är ett tillvals paket... du menar man kommer undan då... smarta ni är hehe Personligen vill jag ha några extra kanaler så får köra 8 medium+ HD paketet men om just 3an+ 5'an kommer in i HD paketet så vore det ok.Har dock plågsamma minnen av "förhandlingarna" mellan comhem o de kanalerna när dom skulle in i det digitala och det tog ÅR...
Redigerat av Unregistered40562de1, 10 February 2011 - 13:06.
Postad 10 February 2011 - 17:12
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ja verkligen. Om man får 8 SD- och hela 15 HD-kanaler för 178 kr/mån utan att behöva betala kortavgift så ska man nog inte känna sig särskilt "utsugen". 
kortavgift ingår i Small så nej ni slipper inte kortavgiften ändå.
Postad 10 February 2011 - 17:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
kortavgift ingår i Small så nej ni slipper inte kortavgiften ändå.
Så du menar att Small är gratis men de 49 kr/mån som Small kostar är kortavgift? Ja, det är väl närmast en filosofisk fråga men Comhem uttrycker det så att kortavgiften 49 kr/mån "tillkommer" på alla grundabonnemang utom just Small. Hur som helst, Small med nya HD-paketet måste vara Comhems mest prisvärda kombination.
Postad 10 February 2011 - 17:41
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ja och det är för att Small ÄR en kortavgift och innehåller gratiskanaler som inte kostar nåt.
Dessutom så har det åtminstone tidgare även stått klart och tydligen på hemsidan också att kortavgift INGÅR.
Redigerat av Leatherface, 10 February 2011 - 17:45.
Postad 10 February 2011 - 18:42
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
Ja och det är för att Small ÄR en kortavgift och innehåller gratiskanaler som inte kostar nåt. Dessutom så har det åtminstone tidgare även stått klart och tydligen på hemsidan också att kortavgift INGÅR.
Skillnaden är väl att abonnemang debiteras månadsvis och kortavgiften halvårsvis. Om man säger upp abonnemanget har man 3 månaders uppsägningstid men inbetald kortavgift lär man inte få tillbaka om man har kvarvarande tid på mer än 3 månader. Annars är det som du säger, Small = kortavgift.
Postad 10 February 2011 - 23:47
aspire
-
aspire
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag har snart haft mina tre månader med Large-paketet för 99 kr/mån. Jag står i valet och kvalet mellan Medium 8 Favoriter för 159 kr/mån + kortavgift 49 kr/mån alternativt Kanalpaket Small och HD-paketet för totalt 178 kr/månad. Det lutar just nu åt det senare alternativet och då med en förhoppning att TV3 HD och Kanal 5 HD snart finns tillgängligt i HD-paketet!
Då blir det ett klockrent och prisvärt alternativt med tanke på vad man då får för pengarna. Ett välfyllt HD-paket och grundutbudet utan några tråkiga extrakostnader på 294 kr/halvår.
TV3 och Kanal 5 får man väl se analogt fram tills dess att Com Hem får in dom i sitt HD-utbud.
// aspire
Redigerat av aspire, 10 February 2011 - 23:48.
Postad 13 February 2011 - 12:18
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
aspire,
Jag står också inför samma val: Medium8 Favoriter eller Small + HD-paketet. Jag har fått bekräftat av kundtjänst att HD-paketet kommer att innehålla alla de fristående HD-kanalerna, även de nya som introduceras 1 mars. Min bindningstid på HD-paketet går ut sista februari.
Frågan är när TV3 HD o Kanal 5 HD introduceras hos Comhem, och om de då automatiskt kommer att läggas till HD-paketet, jag är själv tveksam att de kommer att göra det...
För mig lutar det just nu mer åt att byta från Small + HD-paketet till Medium 8 Favoriter, trots priset på totalt 208kr/mån kanske mest för att man då själv kan byta fritt mellan kanaler varje månad.
Postad 13 February 2011 - 17:32
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
... byter tråd.
Redigerat av Brel, 13 February 2011 - 17:32.
Postad 14 February 2011 - 11:09
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Problemet är att programmen i sig inte blir bättre av HD ! Bara massa "samma skit " ( repriserna himmel )på dom flesta hd kanalerna typ Discovery Nation Geo och allt annat . Jag har bara mini pkt så jag kan kolla in en del BRA saker på svt 1 + 2 i HD
Vill inte göda comhem mer än så ! Om man fick HBO US Showtime US då kunde jag tänka mej att spä på comhems miljard vinster
Postad 14 February 2011 - 11:26
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Problemet är att programmen i sig inte blir bättre av HD ! Bara massa "samma skit " ( repriserna himmel )på dom flesta hd kanalerna typ Discovery Nation Geo och allt annat . Jag har bara mini pkt så jag kan kolla in en del BRA saker på svt 1 + 2 i HD Vill inte göda comhem mer än så ! Om man fick HBO US Showtime US då kunde jag tänka mej att spä på comhems miljard vinster
Vad är det du vill markera med detta inlägg? Att Comhem gör "miljardvinster" med hjälp av kanaler som bara innehåller "samma skit"? Låt var och en avgöra om han eller hon vill abonnera på vissa kanaler och själv avgöra om innehållet är värt vad det kostar. Jag kan helt klart för egen del bestämma vilka kanaler jag vill ha och om priset är rimligt mht innehåll och kvalitet. Vill man inte längre ha en kanal kan man sluta titta alt. avbeställa den. Comhem distribuerar kanaler och tillhandahåller endast en tjänst för att kanalerna ska bli tillgängliga för dem som är anslutna till Comhems nät - oftast via fastighetsägarens avtal. Comhem producerar inga program och äger inga kanaler - med undantag för Comhem-kanalen som ju inte är en kanal i egentlig mening. Vi kunder får avgöra om vi vill utnyttja de tjänster som Comhem erbjuder. Ingen tvingar oss att titta på en viss kanal mot vår vilja . För övrigt kan du inte räkna med att få kanaler som är verksamma i USA eftersom sändningsrätterna där för t ex HBO inte gäller Europa utan måste förhandlas separat (t ex för Boardwalk Empire, The Pacific, Sopranos...). (Se tidigare svar ang CBS America och Late Show with David Letterman).
Redigerat av Unregistered558ade6e, 14 February 2011 - 11:43.
Postad 14 February 2011 - 17:10
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Vad är det du vill markera med detta inlägg? Att Comhem gör "miljardvinster" med hjälp av kanaler som bara innehåller "samma skit"? Låt var och en avgöra om han eller hon vill abonnera på vissa kanaler och själv avgöra om innehållet är värt vad det kostar. Jag kan helt klart för egen del bestämma vilka kanaler jag vill ha och om priset är rimligt mht innehåll och kvalitet. Vill man inte längre ha en kanal kan man sluta titta alt. avbeställa den. Comhem distribuerar kanaler och tillhandahåller endast en tjänst för att kanalerna ska bli tillgängliga för dem som är anslutna till Comhems nät - oftast via fastighetsägarens avtal. Comhem producerar inga program och äger inga kanaler - med undantag för Comhem-kanalen som ju inte är en kanal i egentlig mening. Vi kunder får avgöra om vi vill utnyttja de tjänster som Comhem erbjuder. Ingen tvingar oss att titta på en viss kanal mot vår vilja . För övrigt kan du inte räkna med att få kanaler som är verksamma i USA eftersom sändningsrätterna där för t ex HBO inte gäller Europa utan måste förhandlas separat (t ex för Boardwalk Empire, The Pacific, Sopranos...). (Se tidigare svar ang CBS America och Late Show with David Letterman).
Vad vill du markera :-)? Att du kan välja själv WOW va bra precis som jag gjort .
Postad 14 February 2011 - 18:36
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Vad vill du markera :-)? Att du kan välja själv WOW va bra precis som jag gjort .
Fast det är ju inte Comhems fel att HD kanalerna visar en massa repriser, blir ju inte bättre bara för att du tar kanalen från någon annan leverantör. Att man inte vill använda comhem är väl okej men att säga att man inte tänker spä på deras vinst för det går en massa repriser på kanalerna är lite bakvänt tänkande. Och sannolikheten att några amerikanska kanaler skall etablera sig i Sverige är ganska små då de tjänar bra pengar på att sälja sina serier vidare till kanaler runt om i världen. HBO US lär nog inte komma till Sverige men kanske HBO central Europe eller HBO UK. Dock verkar de bara ha kanaler i UK och östeuropa för tillfället.
Postad 14 February 2011 - 19:18
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Fast det är ju inte Comhems fel att HD kanalerna visar en massa repriser, blir ju inte bättre bara för att du tar kanalen från någon annan leverantör. Att man inte vill använda comhem är väl okej men att säga att man inte tänker spä på deras vinst för det går en massa repriser på kanalerna är lite bakvänt tänkande.
Visst skulle även jag vilja ha mer nytt material i kanaler som t ex Discovery HD, Nat Geo HD, History Channel HD och BBC HD. Men även vissa SD-kanaler som Travel Channel, Discovery-kanalerna och Viasat History har stora tablåer att fylla och samma program återkommer ofta. Tyvärr är materialet ibland ganska föråldrat - ta t ex Travel Channel som gång på gång återanvänder Globe Trekker-avsnitt som är tio år gamla... Å andra sidan skulle jag bli ganska stressad om alla kanaler ständigt var fullmatade med nya program som jag vill se. Det gäller självklart att kanalerna hittar rätt balans mellan nytt och tidigare sänt material så tittarna känner att de har tid att se det som är intressant men ändå upplever att kanalen förnyas. När det gäller HD-material är det nog en generell brist på program inspelade i full HD och det är bara att hoppas på att arbetet fortskrider med att få fram intressanta program i hög bildkvalitet i den takt som abonnenterna blir fler. I många länder har man inte kommit lika långt när det gäller HD som i Sverige så det är möjligt att de internationella kanalerna ännu inte riktigt har fått känna av en ökad efterfrågan.
Postad 14 February 2011 - 19:59
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Är lite nya kanaler på g bland annat espn. Återstår att se om det är ngt att ha när frivisningen börjar i mars.
Postad 14 February 2011 - 22:22
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Har för mej att jag läst nånstans här i forumet att Espn kommer vara en spegling av den version som redan finns, Nån som vet mer eller är de bara jag som drömt att jag läst det nånstans?
Postad 15 February 2011 - 06:57
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Har för mej att jag läst nånstans här i forumet att Espn kommer vara en spegling av den version som redan finns, Nån som vet mer eller är de bara jag som drömt att jag läst det nånstans? 
Det var säkert här i Comhems Företagstråd du läste detta - jag ställde frågan nyligen och fick svar. Jag tycker fortf att det är märkligt att XL-abonnenter inte får tillgång till SD-versionen av ESPN America utan extra kostnad när HD-versionen av kanalen ingår i detta paket. Egentligen inget problem för den som har tillgång till HD-tv eftersom man väl alltid ser på en kanal i HD hellre än SD.
Postad 15 February 2011 - 21:33
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Ah då var det säkert din fråga jag läste  Jo du är inte ensam att tycka att det är lite märkligt att man får betala 29:- extra för sd versionen.
Postad 20 February 2011 - 14:07
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Vem vet, det kanske blir HD-sändningar av fotboll på dag- och kvällstid och NHL-ishockey i HD på nätterna? Finns det någon sport som gör sig extra bra i HD så är det väl ishockey! Synd om klockan vrids tillbaka... För övrigt har väl Viasat problem med att få plats med all fotboll eftersom de ju har Champions League, FA-Cupen och Premier League. I HD-kvalitet finns hos Comhem vid sidan av Viasat Fotboll HD dessutom Premier League HD som ingår i tillvalspaketet Viasat Premium HD. Får se hur det blir med hockeyn. Kanske läge för Viasat Hockey i HD-kvalitet?
Att Viasat lagt under sig mycket fotbollsrättigheter märks på onsdag kväll den 23 februari. Det har blivit en rejäl kollision mellan Premier League, Champions League och FA-cupen. Det har fått till följd att Champions League-matchen Inter-Bayern München tydligen inte kommer att gå i HD utan enbart i SD på Viasat Fotboll. I HD har man valt att visa Premier League-matchen Arsenal-Stoke på Viasat Sport HD och på Premier League HD matchen i FA-cupen Everton-Birmingham! Helt obegriplig prioritering. Självklart ska Champions League visas i HD oberoende av vad som försiggår samtidigt. CL är ju världens bästa fotbollsturnering och intresserar betydligt fler tittare (=kunder!) än de matcher som går samtidigt. Och inte ändras något av att Viasat Sport HD snart kommer att kallas Viasat Fotboll HD. Det är ändå bara två HD-kanaler i Viasat Sport-utbudet. FA-cupen kan kanske Viasat lämna bort till någon annan. Inte många bryr sig om den skulle jag tro.
Postad 20 February 2011 - 17:17
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Det har fått till följd att Champions League-matchen Inter-Bayern München tydligen inte kommer att gå i HD utan enbart i SD på Viasat Fotboll. I HD har man valt att visa Premier League-matchen Arsenal-Stoke på Viasat Sport HD och på Premier League HD matchen i FA-cupen Everton-Birmingham!
Låter helt värdelöst, självklart ska CL prioriteras. Självklart inget som ComHem kan påverka dock, man får väl skicka ett argt mail till Viasat. Det finns väl en Viasat-representant här på minhembio har jag för mig. Läser han denna tråd kanske?
Postad 21 February 2011 - 09:35
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Låter helt värdelöst, självklart ska CL prioriteras. Självklart inget som ComHem kan påverka dock, man får väl skicka ett argt mail till Viasat. Det finns väl en Viasat-representant här på minhembio har jag för mig. Läser han denna tråd kanske?
Det är tråkigt att de inte kan visa allt i HD såklart men samtidigt måste man ju fråga sig hur man själv reagerat om man inte haft tillgång till Viasats HD-utbud och CL bara hade visats där? Jag hade iallafall varit vansinnig! Gissar på att det är samma resonemang som förts hos Viasat.
Postad 21 February 2011 - 09:54
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Det är tråkigt att de inte kan visa allt i HD såklart men samtidigt måste man ju fråga sig hur man själv reagerat om man inte haft tillgång till Viasats HD-utbud och CL bara hade visats där? Jag hade iallafall varit vansinnig! Gissar på att det är samma resonemang som förts hos Viasat.
En CL-match ska visas i både SD och HD enligt min åsikt. I detta fall skulle man naturligtvis ha förpassat Premier League-matchen Arsenal-Stoke till Premier League HD och lyft ut FA-cupmatchen Everton-Birmingham som säkert få är intresserade av när det går två CL-matcher och en PL-match samtidigt. Kanske Viasat Motor kunde ta hand om fotboll när det kniper - såg att man onsdag kväll visar Japans GP 1989 där och jag tror knappast mer än tre personer i Sverige kikar på det programmet!
Postad 01 March 2011 - 07:17
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Ännu (tisdag morgon kl 07:00) har iaf inte jag fått de nya HD-kanalerna från 1 mars dvs:
- Animal Planet HD
- ESPN America HD
- Nat Geo Wild HD
- Wild TV HD
Ingen av mina boxar hittar de nya kanalplatserna med innehåll.
Har det blivit någon försening i uppdateringarna?
Väntar med spänning för FYRA nya Comhem HD-kanaler har jag inte fått på en gång sedan jag först skaffade HD-paketet!
Postad 01 March 2011 - 07:46
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Ännu (tisdag morgon kl 07:00) har iaf inte jag fått de nya HD-kanalerna från 1 mars dvs:
- Animal Planet HD - ESPN America HD - Nat Geo Wild HD - Wild TV HD Ingen av mina boxar hittar de nya kanalplatserna med innehåll. Har det blivit någon försening i uppdateringarna?
Väntar med spänning för FYRA nya Comhem HD-kanaler har jag inte fått på en gång sedan jag först skaffade HD-paketet!
Stod i mitt brev från Com Hem att de införs 1 april. Vet ej om det är menat som ett skämt eller inte
Redigerat av jan_bananberg, 01 March 2011 - 07:47.
Postad 01 March 2011 - 09:44
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Stod i mitt brev från Com Hem att de införs 1 april. Vet ej om det är menat som ett skämt eller inte 
Frivisningen av de fyra nya HD-kanalerna ska börja idag 1 mars enligt vad jag läst och hört. Frivisning måste vara oberoende av vilket abonnemang man har - självklart måste man ha något slags HD-box men det har du väl ? Att du skulle fått ett brev med datum 1 april verkar konstigt under förutsättning att du har ett gällande abonnemang i skrivande stund... Jag var för het på gröten. Alla de sex nya kanalerna uppstod hos mig vid 8-tiden i morse. Det var väl kontorspersonalen som kom till Comhems office och tryckte på knappen. Nattskiftet satt nog och kikade på reprisen av Oscarsgalan. Fin bild på de fyra nya HD-kanalerna iaf hos mig med sedvanlig förstärkning av signalen eftersom jag har väldigt dålig signal in (vilket iofs Comhem borde fixa men så länge min work around fungerar är det ju inte nödvändigt).
Redigerat av Unregistered558ade6e, 01 March 2011 - 09:45.
Postad 01 March 2011 - 17:19
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Comhem har kommit igång med de nya HD-kanalerna och jag saknar både signal och bild på följande:
Out TV
Animal Planet HD
National Geographic Wild HD
Är det någon annan som har samma problem???
OBS! De nya HD-kanalerna ska ha frivisning 1-3 månader
Postad 01 March 2011 - 20:36
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Comhem har kommit igång med de nya HD-kanalerna och jag saknar både signal och bild på följande: Out TV Animal Planet HD National Geographic Wild HD Är det någon annan som har samma problem??? OBS! De nya HD-kanalerna ska ha frivisning 1-3 månader
Har inte kunnat ratta in dem på någon av mina apparater. Men man får väl tro att de är igång här runt 1 april som det stod i brevet.
Postad 01 March 2011 - 21:15
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Får in alla 4. Gissar att det är frivisning eftersom jag inte har någon av dom i abbonemang. Totalt 18 HD kanaler i Comhems utbud nu.
Var är nu TV3HD och Kanal5HD då? Inte för att jag tittar något på dom kanalerna men av ren princip så.
Edit:
Dom 4 jag pratar om är alltså HD kanalerna
Wild TV HD (33)
Animal Planet HD (34)
Nat Geo Wild HD (35)
ESPN America HD (103)
Redigerat av Unregistered81406615, 01 March 2011 - 21:18.
Postad 01 March 2011 - 21:58
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Får in alla 4. Gissar att det är frivisning eftersom jag inte har någon av dom i abbonemang. Totalt 18 HD kanaler i Comhems utbud nu.
Var är nu TV3HD och Kanal5HD då? Inte för att jag tittar något på dom kanalerna men av ren princip så.
Edit:
Dom 4 jag pratar om är alltså HD kanalerna
Wild TV HD (33) Animal Planet HD (34) Nat Geo Wild HD (35) ESPN America HD (103)
Om jag är rätt informerad är det bara Boxer dvs digitala marknätet som idag kan erbjuda både TV3 HD och Kanal 5 HD. Canal Digital har signalerat avsikt att börja sända Kanal 5 HD men jag tror inte de kommit igång än. TV3 HD kommer först i Viasat med start idag 1 mars sägs det. Kanalen blir tillgänglig för Viasats parabol- och stadsnätshushåll. Comhem har tidigare i detta Forum sagt att förhandlingar pågår angående lansering av dessa två HD-kanaler och motsatsen vore ju märklig. Alltså har inget datum för Comhems sändningsstart publicerats. Vi får komma ihåg att dessa två HD-kanaler är speglingar av resp SD-kanal och innehåller inga egna program. Och andelen "native HD"-material från start är något som man kan sätta frågetecken för förstås.
Postad 01 March 2011 - 23:31
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Comhem har kommit igång med de nya HD-kanalerna och jag saknar både signal och bild på följande: Out TV Animal Planet HD National Geographic Wild HD Är det någon annan som har samma problem??? OBS! De nya HD-kanalerna ska ha frivisning 1-3 månader
Samma här; ingen bild på de kanalerna. Däremot fungerar ESPN HD som den skall och det är det viktigaste för min del. Men för övriga HD-kanalerna är det samma fel som när svt2hd kom, dvs. svag signal (ingen bild).
Postad 02 March 2011 - 00:51
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
[quote name='andylin' date='Mar 1 2011, 21:58 ' post='3220782'] detta håller ju inte riktigt det har ju vetat länge att kanal5 hd och tv3 hd ska starta rimligvis dedan i septbmeber sedan anar jag ugglor i mössan på comhem bloggen så frågade folk om kanaler när någon frågade sky news hd då blev svaret det är en intresant kanal .med andra ord den kanalen ska vi nog ta in .men när folk frågade om kanal5 hd och tv3 hd då blev svaret som vanligt vi har ingen information i dag om dessa kanaler det verkar snarast vara så att comhem bara vill öka utbudet dvs de brus sig inte om själva kvaliteten och kristerar man dom så låter det vi har ju introduserat 4 nya hd kanaler men ursäkta tre kanaler om natur dessutom är det ogämn bild kvailitet mellan kanalerna vissa mycket bra bild svt,tv4-hd,historychannel- hd /dålig kvalitet national geographic hd
Postad 02 March 2011 - 08:55
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
För mig funkar alla nya hd kanaler sedan i går morse,så verkar vara lokala problem då.
Postad 02 March 2011 - 09:03
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
För mig funkar alla nya hd kanaler sedan i går morse,så verkar vara lokala problem då.
Ja, hos mig också (Stockholm, Traneberg). De sex nya kanalerna fanns där från kl 8 på tisdagsmorgonen. Behövde inte ens starta om boxarna.
Postad 02 March 2011 - 09:46
Monkberry74
-
Monkberry74
-
Rookie
-
1 inlägg
Får inte in dessa kanaler.
Wild TV HD (33)
Animal Planet HD (34)
Nat Geo Wild HD (35)
Alla andra HD-kanaler fungerar som vanligt.
Ringde Comhem igår och fick göra fabriksåterställning och sedvanliga kontroller utan resultat, sedan upptäckte de att felet även fanns hos Comhem. De satte tekniker på att lösa problemet. I morse var kanalerna fortfarande inte igång, varvid jag ringde och får besked att det är löst hos Comhem, och ny fabriksåterställning och samma frågebatteri om kablar etc. För säkerhets skull, de kan ju inte kosta på tekniker, ska de skicka en kabel, min är nyligen bytt och signalstyrkan är kanon på alla kanaler även på dessa tre, men kvalitén står på 0 på de tre nya. Så, det är bara att vänta på att den kabeln dyker upp och sedan felanmäla en gång till. Suck!
Redigerat av Monkberry74, 02 March 2011 - 09:48.
Postad 02 March 2011 - 10:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Får inte in dessa kanaler.
Wild TV HD (33) Animal Planet HD (34) Nat Geo Wild HD (35)
Alla andra HD-kanaler fungerar som vanligt.
Ringde Comhem igår och fick göra fabriksåterställning och sedvanliga kontroller utan resultat, sedan upptäckte de att felet även fanns hos Comhem. De satte tekniker på att lösa problemet. I morse var kanalerna fortfarande inte igång, varvid jag ringde och får besked att det är löst hos Comhem, och ny fabriksåterställning och samma frågebatteri om kablar etc. För säkerhets skull, de kan ju inte kosta på tekniker, ska de skicka en kabel, min är nyligen bytt och signalstyrkan är kanon på alla kanaler även på dessa tre, men kvalitén står på 0 på de tre nya. Så, det är bara att vänta på att den kabeln dyker upp och sedan felanmäla en gång till. Suck!
Det där med att byta kabel har man ju hört en och annan gång vid samtal till supporten. Det är ju underligt om en kabel plötsligt "blir dålig" om den fungerat förut för särskilt krävande kanaler typ HD. När jag varit igenom "byt kabel" ett par gånger för några år sedan skaffade jag en antennförstärkare/splitter: http://www.kjell.com.....79a59208f3f,0och det är mina bäst använda 149 kr hittills. Det går att reglera förstärkningen upp till 18dB. Utmärkt också om man vill ansluta två digitalboxar - t ex en PVR och en On Demand. (Jag köpte en antennförstärkare till för ett tag sedan att ha som reserv eftersom jag behöver ha den fungerande. Och går den sönder är det säkert på Jul eller Nyår så det är bra att ha reservdelen hemma. Genialt, eller hur?) Utan denna förstärkare har jag nästan ingen signalstyrka/kvalitet alls på vissa kanaler. Det blir "Ingen eller svag signal" eller i bästa fall blockbildningar och pixling. Iofs är det något man kan felanmäla till Comhem för det beror på signalen som kommer in i lägenheten. Den kan räcka för SD-kanaler på vissa frekvenser men vara helt otillräcklig för HD.
Postad 02 March 2011 - 17:54
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
@andylin
Din sista mening förklarar varför min bostadsrättsförening har valt att avinstallera Comhem och installera Telia (bredband via fiberkablar, digital tv och IP telefoni).
Jag och Monkberry74 har samma problem! Det kan inte var antennkablar som är felaktiga i flera olika städer...
Han bor i Stockholm och jag bor i Uppsala och vi tillhör olika kabelnätsnummer ID dvs. Comhems support snackar skit!
Wild TV HD (33)
Animal Planet HD (34)
Nat Geo Wild HD (35)
Comhems signal på 3 ovannämnda HD-kanaler ligger på 37% signalstyrka hemma hos mig iaf.
Dessa HD kanaler skulle frivisas i 1-3 månader. ESPN America HD är något positivt hos Comhem!
Eurosport 2 HD måste få sin kanalplats hos Comhem annars är det fiasko och skandal!
Postad 02 March 2011 - 18:31
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Eurosport 2 HD måste få sin kanalplats hos Comhem annars är det fiasko och skandal!
Det får stå för dig. Inte precis en kanal som hela Sverige saknat  edit: alltså, jag älskar sport i HD, men det finns många andra kanaler som går före Eurosport 2 på den fronten.
Redigerat av distortion2, 02 March 2011 - 18:33.
Postad 02 March 2011 - 19:34
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
@distortion2
Vad snackar du om??? Get a life man!
Vilka andra kanaler gick före Eurosport 2 HD?
Skitkanaler som BBC HD, RUSH HD, HISTORY HD, SILVER HD ???
Snälla du, man vill titta på AKTUELL EUROPEISK SPORT i HD kvalité!!!
Och Eurosport 2 HD MÅSTE vara komplement till Eurosport HD som redan finns hos Comhem!
Postad 03 March 2011 - 00:05
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
@distortion2
Vad snackar du om??? Get a life man!
Vilka andra kanaler gick före Eurosport 2 HD? Skitkanaler som BBC HD, RUSH HD, HISTORY HD, SILVER HD ???
Snälla du, man vill titta på AKTUELL EUROPEISK SPORT i HD kvalité!!! Och Eurosport 2 HD MÅSTE vara komplement till Eurosport HD som redan finns hos Comhem!
Men snälla. Jag vill kolla på Sport, inte amatörlekar. Bowling, Snowboard, Armbrytning, The Euroleague Basketball, hur intressant är det? På Eurosport imorgonMen du får gärna kolla på det där.
Postad 03 March 2011 - 01:48
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Samma här; ingen bild på de kanalerna. Däremot fungerar ESPN HD som den skall och det är det viktigaste för min del. Men för övriga HD-kanalerna är det samma fel som när svt2hd kom, dvs. svag signal (ingen bild).
Nu fungerar alla frivisningskanalerna för mig.
Postad 03 March 2011 - 01:51
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Det får stå för dig. Inte precis en kanal som hela Sverige saknat
edit: alltså, jag älskar sport i HD, men det finns många andra kanaler som går före Eurosport 2 på den fronten.
De visar bland annat Strikeforce och Bundesliga... samt tennis och alpint etc. Jag skulle gärna se att com hem tog in den kanalen. Finns ju inte så många sportkanaler i HD som man kan köpa billigt. Det var väl en innan och nu är det två så varför inte en tredje då?
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 03 March 2011 - 01:56.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|