Japp. Min box skalar glatt upp SD till 1080i. Jag har inte testat att köra 720p, men jag utgår ifrån att den kan det också.Klara denna att skala upp SD till HD som dilog 435??
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(27)
|
Inga priser |
Postad 06 January 2009 - 10:38
Postad 06 January 2009 - 18:54
Dock så tycker jag mvision HD200 verkar coolare...
Postad 06 January 2009 - 20:35
Tjena!
Har samma problem. En rad inspelningar har försvunnit men ligger ändå kvar och tar upp plats, 19 procent, på hårddisken. Har inte hjälpt med omstart till fabriksläge, 19 procent av hårddisken använts för ingenting... Har nån med liknande problem fått svar från Sagem hur man rensar hårddisken?
Hej, Har samma problem . Var i Norge och tog med boxen dit och det funkar fint att se NRK utan abonemang men då jag fick dålig signal så låste sej boxen helt och när den sedan kom upp igen så var 3 sidor med redan inspelat material borta (tog också upp plats kunde jag se). Har en Samsung PVR box och där kan man formatera om hårddisken. Programvaran för SAGEM känns väldigt tafflig och inte färdigutvecklade.
En anna sak var att när jag kom tillbaka till Sverige och den inte hittade den kanal som jag stängde av mottagaren på sist (NRK1) så funkade inte HDMI kabeln. När jag satte i SCARTen till TV'n så fick jag bild och kunde göra en återställning till farbriksinställning och då funkade den igen. Någon som vet när ny programvara kommer ?
Postad 07 January 2009 - 08:25
Nä, det är basutbud som i alla fall jag menar med förlängning. Jag betalade 995kr för 250gb-boxen. Boxer själva har sett denna tråd och det är nu varför dom blivit så hårda på priset, dom vill inte se att priset pressas ännu hårdare på denna suveräna box!När ni säger förlängning, har ni då canal+. Det erbjudande dom kör med i butik måste man binda upp 24m canal+,jag skall jag teckna nystart men jag vill bara ha basabbonemang.
Dock så tycker jag mvision HD200 verkar coolare...
Jag har nu haft min i flera veckor o kan bara säga att jag är kanonnöjd!! inga buggar, inget strul, allt fungerar helt klockrent! Mycket bättre bild än med mina tidigare Samsung-boxar osv. Sagem-boxen får högsta betyg av mig!
Postad 07 January 2009 - 15:58
Hej, Har samma problem . Var i Norge och tog med boxen dit och det funkar fint att se NRK utan abonemang men då jag fick dålig signal så låste sej boxen helt och när den sedan kom upp igen så var 3 sidor med redan inspelat material borta (tog också upp plats kunde jag se). Har en Samsung PVR box och där kan man formatera om hårddisken. Programvaran för SAGEM känns väldigt tafflig och inte färdigutvecklade.
En anna sak var att när jag kom tillbaka till Sverige och den inte hittade den kanal som jag stängde av mottagaren på sist (NRK1) så funkade inte HDMI kabeln. När jag satte i SCARTen till TV'n så fick jag bild och kunde göra en återställning till farbriksinställning och då funkade den igen. Någon som vet när ny programvara kommer ?
Jo jag har också fått detta oönskade fel. Massor med filmer mm som bara är borta?? Tar upp 50% av disken men är helt omöjligt att komma åt. Har försökt ringa Sagem men där svarar de ju aldrig.
Vad gör man nu?
I övrigt har jag inte märkt några anmärkningsvärda fel. Någon hängning i början men det har upphört helt.
Postad 07 January 2009 - 18:34
Öppna menyn gå till teknisk information sedan gå in på Produktdata och tryck A info B i en följd så kommer du in på teknisk meny och där kan du välja hårddisk och sedan formatera. Kom ihåg att det är vanskligt att göra saker i teknisk meny men jag har testat detta på min gamla sagembox DVR 64250 och där gick det bra. Man behöver troligen en speciell fjärkontroll för att kunna utföra vissa ändringar under teknisk meny men att formatera hårddisken går bra med orginal fjärren
Hälsningar 62an
Postad 08 January 2009 - 11:19
Postad 08 January 2009 - 12:09
Snackade med Sagem support igår ang mina problem med inspelning/uppspelning. Fick lite tips att testa. Bl a ett primitivt sätt att formatera hårddisken genom att dra ut strömsladden tre ggr när alla 8:or syns i displayen. Har inte testat skitmycket sen dess men hittills verkar det funka. Han sa också att det kommer en uppdatering nästa vecka. Det enda han visste om den var att den ser till att USB porten ska funka.
Känns som ett seriöst företag detta :-) Ångrar nästan min beställning...
Postad 09 January 2009 - 00:07
Det går att komma åt så att man kan formatera om hårdisken.
Öppna menyn gå till teknisk information sedan gå in på Produktdata och tryck A info B i en följd så kommer du in på teknisk meny och där kan du välja hårddisk och sedan formatera. Kom ihåg att det är vanskligt att göra saker i teknisk meny men jag har testat detta på min gamla sagembox DVR 64250 och där gick det bra. Man behöver troligen en speciell fjärkontroll för att kunna utföra vissa ändringar under teknisk meny men att formatera hårddisken går bra med orginal fjärren
Hälsningar 62an
Tack för tipset. Hittade fram till menyn...
Fast jag vill ju helst inte formatera och har inte gjort det än. Har ju en del godbitar sparade. Otroligt irriterande måste jag säga. Får nog avvakta den där uppgraderingen nästa vecka och se om det finns något där som skulle kunna hjälpa till. Tvivlar dock...
Såg något annat tips om att rycka strömsladden 3 ggr när man ser 8888 i menyn. Kan det verkligen vara från Sagems support? Låter helt otroligt. Är det så man konstruerar på Sagem? Bygger in "bakdörrar" och "hemlig" funktionalitet genom att rycka strömsladden... och 3 gånger dessutom
Postad 09 January 2009 - 00:31
Postad 09 January 2009 - 19:52
Jag tycker att den skalar upp bra men jag har problem med att den inte läger ut widescreen på alla program. Ettan och tvåan funkar, men för trean, femman, sexan osv så blir det bara ws vid reklamen, så fort programmet startar igen går den ned i något jädrans 4:3-läge med svart ram omkring hela bilden. Ringde Boxers kundtjänst, me ndom visste ju ingenting som vanligt.
Signalstyrkan ligger runt 60 procent men kvaliteten är 80-90 (minst).
Någon som har ett tips?
Postad 09 January 2009 - 20:18
Jag tycker att den skalar upp bra men jag har problem med att den inte läger ut widescreen på alla program. Ettan och tvåan funkar, men för trean, femman, sexan osv så blir det bara ws vid reklamen, så fort programmet startar igen går den ned i något jädrans 4:3-läge med svart ram omkring hela bilden. Ringde Boxers kundtjänst, me ndom visste ju ingenting som vanligt.
Någon som har ett tips?
Men sänds programmet i widescreen då?, blir bilden förvrängd när den ändras till 4:3? människorna blir långsmala i ansiktet och så...
Reklamen är ju nästan alltid i widescreen numera men långt ifrån alla program sänds ju i widescreen.
På min Samsung LCD har det funkat klockrent med att den växlar mellan 4:3 och 16:9 på alla kanaler.
Eller vill du att den alltid skall sträcka ut 4:3 bilden till 16:9? det är iaf förkastligt enligt mig...
/Stefan
Postad 09 January 2009 - 21:16
Fick min box idag och är i stort sett nöjd. Har tidigare haft en Dilog DT 550 dvR På denna Tvn (Panasonic TH-42PZ70E) som jag är nöjd med, men den skall ner på tjock-tvn nu. SmartWii funkar perfekt (bättre än Dilogen så här långt).
Någon som har ett tips?
prova knappen längs ner till höger på fjärren...
Postad 09 January 2009 - 21:39
prova knappen längs ner till höger på fjärren...
Nice! Helskärm gjorde susen! Ingen utdragning av bilden utan den utnyttjar hela skärmen!
Tackar och bugar!
Det har dock blivit lide jidder på SVT nu som inte försvunnit utan att jag bytt kanal, men det är ju å andra sidan bättre än Dilogen där jag fick starta om hela boxen......
Måste säga att jag är imponerad av uppskalningen!
/P
Postad 12 January 2009 - 13:53
Postad 12 January 2009 - 20:43
Provade för första gången att slå ihop 2 filer (spelade in en film på TV4 som har avbrott för nyheter). När jag hade valt de 2 delarna av filmen och sedan hade slagit ihop dom till en fil så hamnade den andra delen först ? Gjorde jag något fel ? Kan jag välja vem som skall komma först ? Dessa 2 delarna heter ju likadant och jag trodde att den fixade ordningen själv ?
/M
Kan meddela att detta fixas till genom att i installningar ändra inspelning från Timer till Program !
Redigerat av Zipped, 18 January 2009 - 16:48.
Postad 13 January 2009 - 20:23
För att få igång serieinspelningarna gå in i:Har fått min mottagare nu. Funkar kanon med Smartwi till denna och fyra andra olika mottagare. Väntar med spänning på den upppdatering som ska fixa USB-tankning - hoppas den uppdateringen fixar serieinspelning också då jag inte hittar det som det "ska" vara i mottagaren. Annars - hittills en kanonbra mottagare - visst ett taffligt gränssnitt men det är snabbt som f-n. Jag jämför med VMC (TV-Pack) på FireDTV och FireDTV ger en något bättre bild men annars är 94250PVR HD mycket snabbare i allt samt dubbla mottagare med ETT kort - se på en kanal spela in en annan, spela in två och se på inspelat material samtidigt. Smidigt! Är i det stora helt nöjd för det priset...
Meny--->Användarinställningar--->Användarinställningar--->Inspelningstyp ska ställas om till Program istället för Timer och bekräfta med OK
Postad 13 January 2009 - 21:51
Postad 13 January 2009 - 22:30
Japp. Sladdryckartricket kommer från Sagems support. Löste inte mitt problem dock. Inspelningarna avslutas helt slumpmässig fortfarande. Skickar nog in den för byte av hårddisk. Synd Var annars väldigt nöjd. Förutom med jordens fulaste gränssnitt.
Jajamen. Det tipset fick jag för 2 år sedan till mina gamla 80GB Sagem box, men de sa så här till mig - dra ut den 3 ggr och låt den starta om. Sedan drar du ut den en 4jde gång och vänta 30 minuter innan du startar om den igen. Tja lite bättre blir det men inte mycket, nu tittar jag igen på box - och jag bara undrar vad ni skulle välja. Har bara erfarenhet av 2 år av krångel med Sagem, den hittar ständigt på nya fel + att den har varit på rep 2 ggr men fungerar lika illa för det.
Postad 14 January 2009 - 20:23
Fick min box idag och är i stort sett nöjd. Har tidigare haft en Dilog DT 550 dvR På denna Tvn (Panasonic TH-42PZ70E) som jag är nöjd med, men den skall ner på tjock-tvn nu. SmartWii funkar perfekt (bättre än Dilogen så här långt).
Någon som har ett tips?
Du har inte märkt något av att SmartWi'n ballar ur och säger att kortet saknas? Så har vi på vår nuvarande Sagem 6240T.
/ Micke
Postad 15 January 2009 - 09:46
Du har inte märkt något av att SmartWi'n ballar ur och säger att kortet saknas? Så har vi på vår nuvarande Sagem 6240T.
/ Micke
Enligt SmartWi:s webforum lider 62XX-serien av att kabeln till kortet är oskärmad så det kan bli störningar när SmartWi-kortet kommunicerar med centralenheten. Känt problem, men inte så mycket de kan göra något åt...
Om du söker i den här tråden finns det fler som säger att SmartWi fungerar fint.
Postad 15 January 2009 - 11:17
Enligt SmartWi:s webforum lider 62XX-serien av att kabeln till kortet är oskärmad så det kan bli störningar när SmartWi-kortet kommunicerar med centralenheten. Känt problem, men inte så mycket de kan göra något åt...
Om du söker i den här tråden finns det fler som säger att SmartWi fungerar fint.
Tackar och bockar.
Är det enda som skiljer 160 giggaren mot 250 giggaren just diskstorleken?
Postad 15 January 2009 - 17:37
Mitt första inlägg på forumet!!
Var i kontakt med Sagem via mial och fick detta svar angående USB porten som inte fungerar:
"Tyvärr är USB porten inte aktiverad ännu. Det kommer en program uppdatering snart som kommer att öppna USB porten. Och sedan har du också tillgång till multimedia menyn.
Vi har inte fått ett datum när vi kommer skicka ut den nya programvaran, men den är planerad för början av 2009".
Jag hoppas att "början av 2009" är snart...
Annars är jag jättenöjd med boxen. Har inte haft något av problemen en del av er beskriver.
Postad 16 January 2009 - 11:44
Kan leva med att gränssnittet är 80-tal om funktionerna som sådana är bra
Använder både komponent och HDMI och upplever bilden via HDMI som betydligt ljusare än den som komponent visar.
Någon annan med liknande erfarenhet?
Redigerat av Unregistered5360507e, 16 January 2009 - 11:45.
Postad 16 January 2009 - 12:04
Postad 16 January 2009 - 12:16
Pratade just med Boxer, förlängde mitt abb 24 månader och fick boxen för 995:- utan att bråka, fick dessutom tre månader utan avgift! 159x3= 477:- i extra rabatt utan att behöva be om det, en riktigt bra deal! Öppnade med att jag fått erbjudande om att byta till Viasat... ;-)
Hade du det?
Postad 16 January 2009 - 14:25
Jag har väntat olidliga 8dgr nu.
En annan sak:
"Tappar" den programmerade inspelningar vid strömavbrott? Jag hörde det för ett tag sen, men det verkar ju orimligt.
Postad 16 January 2009 - 16:02
Det här är mitt första inlägg på forumet.
Jag fick min box i måndags och bilden och funktionaliteten är tiptop. Dock har jag andra problem som jag undrar om någon annan stött på och ni har lyckats åtgärda dem. Mina inspelningar funkar inte. Programmen blir inspelade som de ska, men uppspelningen av dem avbryts efter cirka 30 sekunder och boxen återgår till att visa den kanal som är aktiv just då. Dessutom funkar inte spolningen av inspelade program, eller vid time shift, helt bra. Vid spolning, framåt eller bakåt, så sker detta väldigt ryckigt och svajjigt. Jag har försökt med att återställa till fabriksinställningar och installera om boxen, men problemen kvarstår.
Ett annat problem är att jag inte heller får boxen att koppla över till aux så jag kan köra dvd:n via boxen till tv:n. Boxen shiftar över till auxläge då jag slår på video:n, men visar fortfarande tv-bilden från boxen.
Således har även jag har varit i kontakt med Sagems helpdesk och fått följande svar angående uppdatering av programvaran:
"En uppdatering av programvaran kommer att komma inom en snar framtid. Vi har tyvärr inte fått något exakt datum än."
Lösningen på mina problem från Sagems helpdesk sida var att, i likhet med andra forumiters svar, att rycka ur sladden ett gäng gånger för att formatera om disken. Känns inte helt seriöst...
Postad 18 January 2009 - 10:22
Jo jag har också fått detta oönskade fel. Massor med filmer mm som bara är borta?? Tar upp 50% av disken men är helt omöjligt att komma åt. Har försökt ringa Sagem men där svarar de ju aldrig.
Vad gör man nu?
I övrigt har jag inte märkt några anmärkningsvärda fel. Någon hängning i början men det har upphört helt.
Det händer på min gamla 80G box, men så upptäckte jag att den finns en begränsad lista och en fullständig lista. Det ska inte hamna någonting i Begränsad lista om man har ställt in max på åldersgräns, vilket jag har men likt förbannat så hamnar det diverse program i begränsad lista. Det jag gör för att komma åt Begränsad lista för att se allt som är inspelat är följande, list - Grön/B knapp - Ange mottagarkod i mitt fall 1234 - Ok och där finns alla inspelningar. Kolla om även denna funktion finns på den nya Sagem. Det ska vara något vuxenlås för barnen.
Postad 19 January 2009 - 09:34
Min kom på tre dagar - exkl helg då....Hur lång leveranstid var det när ni beställde?
Jag har väntat olidliga 8dgr nu.
En annan sak:
"Tappar" den programmerade inspelningar vid strömavbrott? Jag hörde det för ett tag sen, men det verkar ju orimligt.
Postad 19 January 2009 - 20:27
Edit: 3000kr vill jag ha för den.
Är det någon som orkar ta lite bilder av GUIt på boxen? Typ EPG, kanalvyer och annat?
Redigerat av Lundmark, 19 January 2009 - 20:26.
Postad 20 January 2009 - 12:06
jag har eventuellt en 94250 att sälja, helt ny i kartong som jag fick hem i morse från boxer. Kanske inte behöver den nämligen. Pm om det verkar intressant.
Edit: 3000kr vill jag ha för den.
Är det någon som orkar ta lite bilder av GUIt på boxen? Typ EPG, kanalvyer och annat?
Det fixar jag ikväll.
Postad 20 January 2009 - 15:37
Jag upptäckte en intressant sak med den nyligen också. Jag spelade in ett program och skulle spola förbi reklamen när jag tittade på det inspelade. Jag tryckte någon gång för mycket på spola-knappen och kom upp i 40x hastigheten (tror jag det var). Jag förväntade mig att jag skulle cirkulera runt i spolningshastigheten så ag tryckte på knappen igen (för att alltså komma tillbaka till typ 2x hastigheten) ...det visade sig dock att man kan spola framåt i 600x hastigheten (!) varpå filmen tog slut på 2s, uppspelningen avbröts och jag var tillbaka till att titta på den TV-kanal jag var på innan jag börjde titta på det inspelade och jag fick börja om från början ...varför kunna spola framåt i 600x hastigheten?
Postad 20 January 2009 - 19:43
Framförallt skulle man ju vilja prova i affären, men det verkar vara svårt. Lite tokigt att alla grejer inte funkar direkt, och hur svårt ska det vara att få till USB? Har någon kollat läget på RJ45'an? Om man tittar på http://www.macab.com...4250_081110.pdf så står det "För framtida IP-tjänster från Boxer" men jag är ju intresserad av att använda den som mediabox. Läser man sen i manualen http://www.sagem.com...D_-_suedois.pdf på sidan 53 så står det att nätverket är "tillval". Vore ju trevligt om den åxå funkade förstås... Nån som testat eller vet mer?
Postad 21 January 2009 - 00:22
1. Den stänger ner sig efter ett par minuter. Får starta upp den på nytt och då kan den hålla ett par minuter eller som idag vid en inspelning ett par timmar utan att stänga ner.
2. När jag spelade in en film idag så blev det 5-6 delar med samma namn inte en fil för hela filmen, hur kan det komma sig?
Den är kopplad till en Onkyo 606 med hdmi
Ganska lång antensladd med hyfsad mottagning.
Tacksamm för svar, får troligen sända tillbaka den
/Joakim
Postad 21 January 2009 - 09:04
Har precis fått min box. Upplever bilden som lite suddigare och mer "gul" än min gammla Force 320. Jag kör HDMI och har testat ett otaliga inställningar för att förbättra bilden, men inget har hjälpt. Har 98% i signalstyrka och 98% signalkvalite..... om det var så staplarna kallades för. den övre visar rött och den undre är grön. Jag har inga störningar och får in alla kanaler utan problem. Saknar dock kanalinformation på ett antal kanaler. Har någon någon aning om vad det är för fel....... eller får man inte bättre bild än så här. Har också tittat på SVTHD men ser absolut ingen skilnad mot standardkanalen.
MVH
Niklas
Postad 21 January 2009 - 09:50
Hej!
Har precis fått min box. Upplever bilden som lite suddigare och mer "gul" än min gammla Force 320. Jag kör HDMI och har testat ett otaliga inställningar för att förbättra bilden, men inget har hjälpt. Har 98% i signalstyrka och 98% signalkvalite..... om det var så staplarna kallades för. den övre visar rött och den undre är grön. Jag har inga störningar och får in alla kanaler utan problem. Saknar dock kanalinformation på ett antal kanaler. Har någon någon aning om vad det är för fel....... eller får man inte bättre bild än så här. Har också tittat på SVTHD men ser absolut ingen skilnad mot standardkanalen.
MVH
Niklas
Att den övre stapeln är röd betyder att boxen tycker att du har för stark signal. När signalstyrkan sjunker ner mot 90% blir den också grön. Det har varit en del gnäll i DVR-tråden om diverse problem där Sagems support skyller på för stark signal!?! Det är möjligt att det ställer till det för dig med.
Att du inte ser någon skillnad på SVTHD och vanlig TV kan bero på att mycket som sänds där är uppskalad SDTV. Om du exempelvis kikar i TV-guide på svt.se står det "Programmet sänds i hd-format" på en del program. Det är de programmen du skall kolla på.
Redigerat av dalle, 21 January 2009 - 09:51.
Postad 21 January 2009 - 10:11
Däremot lider den av nåt som de allra flesta boxar lider av, PVR eller ej: buggiga kanalbyten. Bytena tar alltid mer eller mindre lång tid på alla boxar, men en del Boxar (bl.a. denna och Dilogs boxar) byter kanal, visar bilden en sekund, tar bort bilden och blir svart och sen visar bilden igen. Det är ju sjukt störigt. Vet nån den tekniska orsaken till detta?
Att pausa och spola tillbaka program var riktigt ballt. Första gången jag gjort det, och det jag förvånas över var hur bra boxen lyckades spola tillbaka program och sen spela upp programmet med t.ex. 10 min fördröjning. Tänk på det; det är inte många mediaspelare till datorn som klarar av att spela upp en fil som fortfarande håller på att skrivas/nerladdas.
Postad 21 January 2009 - 10:30
Någon annan som tycker att den är seg mellan kanalbytena?
Postad 21 January 2009 - 11:27
Ska skaffa boxer nu och är sugen på den här boxen, men buggiga kanalbyten är ju inge roligt.
Någon annan som tycker att den är seg mellan kanalbytena?
Fantastiskt att detta alltid kommer upp. Själv har jag en box för att titta på programmen men vissa tycker det är viktigare att snabbt kunna byta kanal. Spelar det någon som helst roll om det tar 0.5 sekunder eller 2 sekunder?
Postad 21 January 2009 - 11:27
Fantastiskt att detta alltid kommer upp. Själv har jag en box för att titta på programmen men vissa tycker det är viktigare att snabbt kunna byta kanal. Spelar det någon som helst roll om det tar 0.5 sekunder eller 2 sekunder?
Fantastiskt sätt att försvara ett produktfel på.
Postad 21 January 2009 - 11:29
Vad är det för skilnad på "program" eller "timer"? Vad och varför har ni gjort era val.
Postad 21 January 2009 - 11:38
Fantastiskt sätt att försvara ett produktfel på.
Missade att det stod buggiga kanalbyten... sorry
Postad 21 January 2009 - 13:31
1. Buggaiga kanabyten - beror på att mottagaren känner av formatet i utsändningen. Jag får ofta ett format vid bytet - det släcks och startar om i "rätt" format för den kanalen (kör HDMI). Ser liknande fenomen på t.ex Mediacenter.
2. Nedstängning – upplevde jag när jag hade X-Box 360 stod under och gav värme. Flyttade boxen och sedan har det inte hänt.
3. Vad är det för skillnad på "program" eller "timer"? - Programinställningen ska du ha om du t.ex vill spela in en serie. Den spelar då in alla avsnitt om du vill det. Grundinställningen är timer – så det måste man själv ändra (många tack haboso)
Längtar just nu efter USB funktionen…
Postad 21 January 2009 - 14:02
/Joakim
Postad 21 January 2009 - 15:49
Jag är ingen tekniker och skriver min förklaring (den som jag kan se rimlig).
1. Buggaiga kanabyten - beror på att mottagaren känner av formatet i utsändningen. Jag får ofta ett format vid bytet - det släcks och startar om i "rätt" format för den kanalen (kör HDMI). Ser liknande fenomen på t.ex Mediacenter.
2. Nedstängning – upplevde jag när jag hade X-Box 360 stod under och gav värme. Flyttade boxen och sedan har det inte hänt.
3. Vad är det för skillnad på "program" eller "timer"? - Programinställningen ska du ha om du t.ex vill spela in en serie. Den spelar då in alla avsnitt om du vill det. Grundinställningen är timer – så det måste man själv ändra (många tack haboso)
Längtar just nu efter USB funktionen…
Jag får aldrig nån valmöjlighet att spela in en hel serie trots att jag valt "Program". Hur spelar jag in en hel serie?
Ang mina kapade inspelningar så verkar hårddisken mått dåligt av att min 2 årige son stängt av huvudströmmen utan att ha satt boxen i standby först. Har inte hänt nå mer sen jag läxade upp honom...
Postad 21 January 2009 - 16:05
Jag drog den slutsatsen - och sedan hände det inte. Det kan ju vara någon slags uppdatering som "portioneras ut" då det står i manualen att den ska slå av sig då (ren spekulation)? Hursom så funkade det för mig när det blev kallar kring maskinen!Värme borde det inte vara står öppet och i en ganska kall källare. Vad kan det bero på att filmen blev styckad i flera bitar.
/Joakim
Postad 21 January 2009 - 16:14
/Joakim
Postad 21 January 2009 - 16:22
Jag valde program i användarinställningar istället för timer (default) - efter det funkade det direkt. Väljer guide och markerar "House" där, då frågar den om jag vill spela in en serie, kollar jag sedan på schemalagda inspelningar så ligger "House" markerat på den kanalen. Detta funkar även när du sökt i guiden (EPG).
Saxat ur manualen:
”Inspelningstyp: (beroende av programvaruvariant): du kan specificera den typ som skall användas som standard vid inspelningar som du programmerar med den elektroniska programguiden: Program- eller Timerläge”
Längtar fortfarande efter Mediafunktionen - Ögat under Menu (USB)...
dorner:
Saxat ur manualen:
/Menu, Teknisk information (i))
9-2 MOTTAGARE
I TEKNISK INFORMATION, välj PRODUKTDATA.
Ger information angående mottagarens programvara.
Postad 21 January 2009 - 19:32
Hej!
MVH
Niklas
Hade samma problem men en ny kanalsökning fixade problemet. Det tråkiga med en ny kanalsökning är att den raderar dina favoritlistor.
/M
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1 bild
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?