Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N97 *

1176 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N97 128MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 6 7.156248 (31) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 23 June 2009 - 14:07

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Men, hur är navigationen utan "frontknappar" då? Är som sagt lite tveksam till att ha en telefon som bara erbjuder touch då jag inte har odelat positiva erfarenheter av "softkeys", åtminstone i mer trängda lägen så att säga.

Navigationen utan frontknappar fungerar bra, jag har inte använt den funktionen speciellt mycket ännu men det lilla jag har testat känns än så länge bra. Lite ovan då det som sagt inte finns några fysiska knappar men det är säkert bara en vanesak.

En grej som jag dock stör mig lite på är att det inte går att trycka på en knapp för att komma till "min position", på N95'an gick det att trycka på "0", på N97an måste man gå via menyerna och det blir lite jobbigt i längden. Funktionen kanske finns (som genväg via en knapptryckning) men jag fick tyvärr en instruktionsbok på danska och har inte orkat läsa igenom den, väntar till jag har fått byta ut telefonen till en svensk dito innan jag grottar ner mig i manualen...

Postad 23 June 2009 - 14:22

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Lite konstigt att den inte kommer åäö på tangentbordet när E71:an åtminstoen ha öä, å delar knapp med p, men med ordlistan så är det iofs inget jätteproblem, gissar att även N97:an kommer kompensera det ganska bra. Ändå dumt, om man ändå gör QWERTY kan man väl lika gärna göra det ordentligt...

jag trodde det oxå, men det funkar inget vidare med rättstavningen... Har skickat mail o bett o få returnera den... Ni andra som varit i kontakt med komplett har ni ringt eller mailat?

Mvh
matte

Postad 23 June 2009 - 14:24

wa.pean
  • wa.pean
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

jag trodde det oxå, men det funkar inget vidare med rättstavningen... Har skickat mail o bett o få returnera den... Ni andra som varit i kontakt med komplett har ni ringt eller mailat?

Trist. Borde väl vara samma ordlista som i E71:an, jag tycker den funkar bra, men den kunde vara lite bättre och lite smartare. Tog ett bra tag att lära upp den tyckte jag och välja ord kunde vara lite smidigare, men vad gäller åäö så funkar den helt ok tycker jag.

Postad 23 June 2009 - 15:12

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Mvh
matte

Jag ringde till dem direkt i morse när deras kundtjänst öppnade och det var inga som helst problem att returnera telefonen.
Alla beställningar som sker via deras hemsida har automatiskt 14-dagars returrätt, dock så måste du kontakta supporten (eller gå via din beställning på komplett.se) för att få RMA-ansökan godkänd.

Postad 23 June 2009 - 15:22

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Några tillägg:

För er som provat Ipod Touch eller IPhone så är Apples "känsla" överlägsen N97 enligt mig, dock är den ganska ok på N97 IMO.

Gällande ÅÄÖ så kan man ju välja T9 och sedan skriva "som vanligt" med touchknapparna med luren i vanligt telefonläge och följdaktligen såklart få alla tecken utan problem, ser dock detta som en mycket temporär lösning men ville förtydliga då vi talade keyboard.

Redigerat av salvion, 23 June 2009 - 17:35.

Postad 23 June 2009 - 16:10

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Jag ringde till dem direkt i morse när deras kundtjänst öppnade och det var inga som helst problem att returnera telefonen.
Alla beställningar som sker via deras hemsida har automatiskt 14-dagars returrätt, dock så måste du kontakta supporten (eller gå via din beställning på komplett.se) för att få RMA-ansökan godkänd.

ok tack för svar, ska slå dom en signal imorgonbitti!

Postad 23 June 2009 - 17:49

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Mvh
matte

ringde in och fick sedan returen godkänd via mail

Postad 24 June 2009 - 10:31

Unregistered490b750e
  • Unregistered490b750e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Komplett ringde nyss mig angående min Nokia N97 som jag skickat tillbaka pga tangentbordet, och han berättade att dom får in den svenska versionen 29/6 och undrade om jag ville ha den eller om jag ville ha tillbaka pengarna,

Så nu måste jag nog ändra min uppfattning om vad jag skrev förut om oseriösa komplett, tycker det var jäkligt bra av dom att ringa upp och erbjuda denna valmöjlighet (alla kan ju göra fel någon gång) hahaha....

Postad 24 June 2009 - 10:39

Unregistered490b750e
  • Unregistered490b750e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Kan även tillägga att jag valde att få den ny mobilen med svenskt tangentbord....... Så nu kan man börja le igen....:(

Postad 24 June 2009 - 14:04

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Komplett ringde nyss mig angående min Nokia N97 som jag skickat tillbaka pga tangentbordet, och han berättade att dom får in den svenska versionen 29/6 och undrade om jag ville ha den eller om jag ville ha tillbaka pengarna,

Så nu måste jag nog ändra min uppfattning om vad jag skrev förut om oseriösa komplett, tycker det var jäkligt bra av dom att ringa upp och erbjuda denna valmöjlighet (alla kan ju göra fel någon gång) hahaha....

Det är klart att de vill sälja en till dig istället för att ge pengarna tillbaka, men då skall de ju justera ner priset till den nivån andra handlare har som kommer att få den då. (har för mig att de låg högre i pris iallfall)

Postad 24 June 2009 - 14:06

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Jag har alltid uppfattat Komplett som ett mycket seriöst företag som är mån om sina kunder.
Visst, risken finns alltid att du hamnar hos någon på kundtjänst som inte bryr sig för fem öre men vad gäller Komplett har jag hittills alltid fått ett bra bemötande.

Att de ringer upp och berättar att de får in rätt modell ett visst datum påvisar detta ytterligare.... Dock så har ingen ringt mig ännu så jag kanske måste ändra min uppfattning.... ;-)
(OBS! Ovantsående är menat som ett skämt!)

Postad 24 June 2009 - 14:41

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Det är klart att de vill sälja en till dig istället för att ge pengarna tillbaka, men då skall de ju justera ner priset till den nivån andra handlare har som kommer att få den då. (har för mig att de låg högre i pris iallfall)

Har oxå nappat på o få telefonen utbytt,tänker inte bråka för nån hundralapp eller två.. dessutom kunde jag använda den norska tills jag fick den svenska utbytes...

Postad 24 June 2009 - 15:26

Smirnoff87
  • Smirnoff87
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Denna har man också blivit sugen på att skaffa!

Vad är det för minneskort som funkar i denna då, ja asså, funkar dom här microSDHC lr är de vanlig SD bara?

Någon som hunnit testa att lägga in nå filmer på luren då? Schyst med tanke på att den kan spela DivX, MPEG4 och Xvid m.m.

Postad 24 June 2009 - 15:46

andreez
  • andreez
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Den vita som skall finnas i lager hos Elgiganten, finns inte i lager. Konfimerade detta med kundtjänst. Den kommer som många andra in i början på Juli.

Bara att vänta då...

Postad 24 June 2009 - 16:13

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Denna har man också blivit sugen på att skaffa!

Vad är det för minneskort som funkar i denna då, ja asså, funkar dom här microSDHC lr är de vanlig SD bara?

MicroSDHC är det, finns i dag upp till 16GB, men 32GB är på gång (har iofs varit på gång ett tag nu)

Postad 24 June 2009 - 18:55

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
http://www.mobillagr... Black Tre.html
här har ni en länk till att tre kommer skaffa in den :lol:

Postad 24 June 2009 - 19:17

Smirnoff87
  • Smirnoff87
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Blir nog att skaffa en sånhär då då, med 16Gb kort till :lol:

Vad tror ni om priset då, om de kommer falla fortfarande eller om den stannar där den är nu ett bra tag?

Postad 25 June 2009 - 10:10

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
verkar som det är en ny firmware på gång till N97an
http://thesymbianblo...10021-hits-rda/
Mvh Sm6rrp

Postad 25 June 2009 - 11:35

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

verkar som det är en ny firmware på gång till N97an
http://thesymbianblo...10021-hits-rda/
Mvh Sm6rrp

Härligt, just buggen med att skärmen inte tänds när telefonen varit låst en längre tid har retat mig en del.

Postad 25 June 2009 - 12:55

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min N97an med svenska tecken, ska bli skönt, nu ska den bara laddas :)

Postad 25 June 2009 - 13:59

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Nu har jag fått min N97an med svenska tecken, ska bli skönt, nu ska den bara laddas :)

Hej, har du den svarta? Vart köpte du den?

Postad 25 June 2009 - 14:04

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Tufft, pratade med supporten på Komplett tidigare idag för att få en uppdatering på när jag kan byta ut min telefon och förhoppningsvis får jag den nya luren under nästa vecka.

Postad 25 June 2009 - 14:33

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Nog för att det står i tidigare inlägg i tråden men...
De flesta köpte sin telefon från Komplett eller InWarehouse, de allra flesta som gjorde det fick också telefoner med danskt eller norskt tangentbord levererade. Vi får dock våra telefoner utbytta så det är inte hela världen även om det är lite störande att det inte blev helt korrekt på en gång.

Postad 25 June 2009 - 17:54

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Hej.
Både vita och svarta med svensk teckenuppsättning finns på Nokias shop. (www.nokia.se)
Beställde en svart N97 igår kväll och ska förhoppningsvis få den med posten i morgon, enl. ett leveransbesked idag.
Men det är dyrt där..

Postad 25 June 2009 - 19:18

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Ja jag har den svarta, jag köpte den på nokias shop på www.nokia.se

Postad 25 June 2009 - 20:52

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Fring stödjer nu N97an :) http://www.youtube.c...h?v=l1Eo1Ys4bqk

Postad 28 June 2009 - 18:25

gekcim
  • gekcim
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag har en undran. Hur kan det vara så att Det är en hel del folk som fått sin telefon men ingen som skrivit någonting om hur dom upplever den. Förutom att det inte är korekta tecken på tangentbordet.

Jag och antagligen många fler vill veta mer i detalj hur den fungerar och hur den känns.
Dom profs resentionerna som finns har den inte fått så jätte bra kritik. Men det skulle jag ju tro är för att det är en telefon som ska kunna och har allt. Då måste dom ju hacka på småsaker.

Är den värd att köpa???

MVH Micke

Postad 28 June 2009 - 19:48

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag har en undran. Hur kan det vara så att Det är en hel del folk som fått sin telefon men ingen som skrivit någonting om hur dom upplever den. Förutom att det inte är korekta tecken på tangentbordet.

Jag och antagligen många fler vill veta mer i detalj hur den fungerar och hur den känns.
Dom profs resentionerna som finns har den inte fått så jätte bra kritik. Men det skulle jag ju tro är för att det är en telefon som ska kunna och har allt. Då måste dom ju hacka på småsaker.

Är den värd att köpa???

MVH Micke

Hej jag har haft N97an sedan i fredags med svenska tecken, jag har tyvärr inte haft så mycket tid att testa den ännu, men jag tycker att den fungerar bra än så länge, många klagar på att dom tycker den är slö, men jag håller inte med, när det gäller tangentbordet så tycker jag att det är bättre än xperia, men det är ju olika vad man tycker, men jag är nöjd ännu, har du frågor så ställ dom här så ska jag försöka besvara dom här allt efter som jag testat den
Mvh Sm6rrp

Postad 28 June 2009 - 20:10

hermaniii
  • hermaniii
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har en fråga hur bra är batteritiden?

Postad 28 June 2009 - 20:45

Richards
  • Richards
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hej jag har haft N97an sedan i fredags med svenska tecken, jag har tyvärr inte haft så mycket tid att testa den ännu, men jag tycker att den fungerar bra än så länge, många klagar på att dom tycker den är slö, men jag håller inte med, när det gäller tangentbordet så tycker jag att det är bättre än xperia, men det är ju olika vad man tycker, men jag är nöjd ännu, har du frågor så ställ dom här så ska jag försöka besvara dom här allt efter som jag testat den
Mvh Sm6rrp

En fråga ang detta med svenska tecken på tangentbordet. Byter det att man kan skriva åäö direkt eller måste man först trycka på någon specialtangent för att få fram de svenska tecknen ?

Postad 28 June 2009 - 22:25

Unregistereda52b5472
  • Unregistereda52b5472
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hejsan

Jag har några frågor som ja gärna skulle vilja ha svar på och som jag tror många med mig vill veta också.

1. Hur funkar det att se på xvid/divx filmer (tex 700mbs filer, inte komprimerade ipod filmer) Vissa ställen skriver att n97 klarar xvid, andra inte...vilket stämmer på riktigt? funkar det direkt eller med addon tex coreplayer? och hur bra är dessa tilläggsprogram isåfall? lightweight o stabila? går det spola o ändra storlek i filmen tex? subs?

2.Hur bra funkar mail/facebook/väder widgets? uppdateras de i realtid o suger ström som en mailklient på en smartphone eller funkar det bra i bakgrunden? Funkar gmail som en mail-widget?

3. Funkar facebooks im-chat i realtid? och hur klarar den isåfall av att hantera flera konversationer samtidigt i fönstret?går det smidigt etc? Flyter full-size sidorna bra eller är man hänvisad till mobil/wap varianterna?

4.Surfandet, går det bra? kan man ha flikar? går det "tabba" mellan sidor? eller bara mellan olika aktiva program som på n95an?

5. Ordbehandlare/anteckningsblock.... kan jag tex ha uppe en ordbehandlare o webläsare samtidigt.. på tex ett möte/föreläsning etc.. o sitta o surfa/googla lite o sedan sitta o anteckna o notera ner saker? eller är den väldigt simpel? hade ju varit kul att få uttnyttja tangentbordet ordentligt..

N-gage spel.. någon som testat??

Slutligen är det den bästa telefonen som finns att köpa idag om jag vill ha tangentbord och det bästa av olika världar? enda konkurrenterna är väl touch pro 2 och samsung gt-b7610 omina pro?

Någon som fått en bra deal från en operatör? tex 499kr/24mån telenor...gratis? 1000kr? 1500kr?

Postad 29 June 2009 - 10:01

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

En fråga ang detta med svenska tecken på tangentbordet. Byter det att man kan skriva åäö direkt eller måste man först trycka på någon specialtangent för att få fram de svenska tecknen ?

det är så att man måste trycka på en speciell tangent för att få svenska tecken, och det samma tangent även för siffrorna, trycker du en gång på tangenten då blir tangentbordet normal igen efter du tex tryckt på ö, trýcker du 2 gånger på den speciella tangenten så kan du skriva öäö 123 osv hela tiden, vilket gör att du måste trycka på den speciella tangenten igen för att få den att bli normalt tangent bord igen, men jag tycker inte att det är några problem med det
mvh sm6rrp

Har en fråga hur bra är batteritiden?

jag satt på den igår vid 4 igår eftermiddag, jag har ringt en del och smsat och lekt med den och den var på till 23,00 igår kväll, och jag satt på den i morse vid 06,30 och har ringt med den idag, och har fortfarande fullt batteri

Postad 29 June 2009 - 10:09

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hejsan

Jag har några frågor som ja gärna skulle vilja ha svar på och som jag tror många med mig vill veta också.

1. Hur funkar det att se på xvid/divx filmer (tex 700mbs filer, inte komprimerade ipod filmer) Vissa ställen skriver att n97 klarar xvid, andra inte...vilket stämmer på riktigt? funkar det direkt eller med addon tex coreplayer? och hur bra är dessa tilläggsprogram isåfall? lightweight o stabila? går det spola o ändra storlek i filmen tex? subs?

2.Hur bra funkar mail/facebook/väder widgets? uppdateras de i realtid o suger ström som en mailklient på en smartphone eller funkar det bra i bakgrunden? Funkar gmail som en mail-widget?

3. Funkar facebooks im-chat i realtid? och hur klarar den isåfall av att hantera flera konversationer samtidigt i fönstret?går det smidigt etc? Flyter full-size sidorna bra eller är man hänvisad till mobil/wap varianterna?

4.Surfandet, går det bra? kan man ha flikar? går det "tabba" mellan sidor? eller bara mellan olika aktiva program som på n95an?

5. Ordbehandlare/anteckningsblock.... kan jag tex ha uppe en ordbehandlare o webläsare samtidigt.. på tex ett möte/föreläsning etc.. o sitta o surfa/googla lite o sedan sitta o anteckna o notera ner saker? eller är den väldigt simpel? hade ju varit kul att få uttnyttja tangentbordet ordentligt..

N-gage spel.. någon som testat??

Slutligen är det den bästa telefonen som finns att köpa idag om jag vill ha tangentbord och det bästa av olika världar? enda konkurrenterna är väl touch pro 2 och samsung gt-b7610 omina pro?

Någon som fått en bra deal från en operatör? tex 499kr/24mån telenor...gratis? 1000kr? 1500kr?

på fråga 1 så har jag inte testat det ännu och det gäller även dom andra frågorna, dock kan jag säga jag har testat väderwidgeten och det fungerar bra tycker jag, jag är nöjd med n97 ännu, jag har x1an och jag tycker att den klassar ut x1an, den är snabb och kvick, men det är som alltid smaken är olika, jag tycker att du ska gå till affär och testa innan du bestämer dej, när det gäller abbonemag så rekommendera jag någon form av data plan till om man ska använda alla funktioner, jag köpte den utan abb, har comviq fastpris ,med 5 gb data till för 99kr, det finns inte kvar, men det finns ju alternativ
mvh sm6rrp

Postad 29 June 2009 - 11:21

Richards
  • Richards
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

det är så att man måste trycka på en speciell tangent för att få svenska tecken, och det samma tangent även för siffrorna, trycker du en gång på tangenten då blir tangentbordet normal igen efter du tex tryckt på ö, trýcker du 2 gånger på den speciella tangenten så kan du skriva öäö 123 osv hela tiden, vilket gör att du måste trycka på den speciella tangenten igen för att få den att bli normalt tangent bord igen, men jag tycker inte att det är några problem med det
mvh sm6rrp

Hmm för mig så känns det som hela vitsen med ett tangentbord försvinner om det inte finns separata knappar för ÅÄÖ och att man måste trycka på en specialtangent så fort man ska skriva ett ord med åäö i. Gillade idén med tangentbordet på N97 och var länge intresserad av den men detta gör att jag istället väljer 3GS (som för övrigt nu har separata knappar för åäö).

Har idag N95-2 och körde innan dess N95-1 och flera andra N-telefoner.

Postad 29 June 2009 - 14:07

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Nu har mobillagret och noyes fått in N97 på lager. La precis en beställning på noyes med förskottsbetalning.
Lämnar mitt första intryck här om några dagar då :) (förhoppningsvis imorgon, dock så lovade han senast i övermorgon).

Postad 29 June 2009 - 15:20

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Hmm för mig så känns det som hela vitsen med ett tangentbord försvinner om det inte finns separata knappar för ÅÄÖ och att man måste trycka på en specialtangent så fort man ska skriva ett ord med åäö i. Gillade idén med tangentbordet på N97 och var länge intresserad av den men detta gör att jag istället väljer 3GS (som för övrigt nu har separata knappar för åäö).

Har idag N95-2 och körde innan dess N95-1 och flera andra N-telefoner.

Jag fick min N97 idag, har haft en N95 8 GB sen några år innan. Har bara fipplat med den i några timmar men jag är positivt överaskad. Fn-tangenten vänjer man sig snabbt med då du även måste använda den för att få siffror och en symbolknapp för symboler. Det går i alla fall fortare att skriva på knapparna än på tangentbordet på en N95:a och faktiskt är det inte så jätteofta åäö behövs..

Det som slår mig är att den är lätt att ställa in om man kört Symbian innan och att den är snabb utan lagg..
Det jag direkt saknar är snabbuppringning som N95:an hade.

Det enda jag inte fått till än är att efter installationen av exchangeklienten så vill den låsa telefonen med en säkerhetskod hela tiden, eller rättare sagt man blir ombedd att lägga in säkerhetskoden som default är 12345 för att låsa upp den... Det verkar heller inte gå att stänga av. Får forska vidare på det här om ingen här vet hur man får bort den.

Ska också testa att lägga in nån längre xvid film för att se om det funkar i kväll...

Postad 29 June 2009 - 17:34

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jag fick min N97 idag, har haft en N95 8 GB sen några år innan. Har bara fipplat med den i några timmar men jag är positivt överaskad. Fn-tangenten vänjer man sig snabbt med då du även måste använda den för att få siffror och en symbolknapp för symboler. Det går i alla fall fortare att skriva på knapparna än på tangentbordet på en N95:a och faktiskt är det inte så jätteofta åäö behövs..

Det som slår mig är att den är lätt att ställa in om man kört Symbian innan och att den är snabb utan lagg..

Det enda jag inte fått till än är att efter installationen av exchangeklienten så vill den låsa telefonen med en säkerhetskod hela tiden, eller rättare sagt man blir ombedd att lägga in säkerhetskoden som default är 12345 för att låsa upp den... Det verkar heller inte gå att stänga av. Får forska vidare på det här om ingen här vet hur man får bort den.

Ska också testa att lägga in nån längre xvid film för att se om det funkar i kväll...

Var köpte du din?

Postad 29 June 2009 - 17:44

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

På vilket sätt menar du snabbuppringning?

Är också en f.d. ägare till en N95'a och har bytt till en N97'a.

Postad 29 June 2009 - 18:32

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

På vilket sätt menar du snabbuppringning?

Är också en f.d. ägare till en N95'a och har bytt till en N97'a.

Upptäckte till stor glädje att snabbuppringning funkar alldeles utmärkt!
När man har det numeriska virituella tangentbordet framme på skärmen kan man dedikera en kontakt till varje siffra. På så sätt menar jag snabbuppringning.

Var köpte du din?

Jag köpte min på Nokia shop. Beställde i onsdags kväll och fick leverans idag måndag... Valde expressfrakt via UPS för 149 pistoler extra. Så här efteråt kändes det lite onödigt men undra hur läng jag fått vänta om jag valt vanlig leverans.

Fick i köpet med en kass bluetooth-mojäng kostnadsfritt som man både kan ha o mista.

Postad 29 June 2009 - 23:34

Smirnoff87
  • Smirnoff87
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nu har man beställt en Nokia N97 svart då :)

Ska bli intressant att testa de där med Xvid/DivX filmer på luren m.m.

Postad 30 June 2009 - 00:08

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Smartmovie är ett mycket bra program för .avi uppspelning. Stödjer s60v5, dvs touch. Det stödjer också .sub för undertext. (Om du har en .srt fil måste du konvertera denna till .sub för att kunna använda den). Avi filen samt sub filen måste ha samma namn.

Postad 30 June 2009 - 06:30

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Någon som vet hur tillgängligheten för vita N97'r är i handeln? Finns dom redan eller kommer de senare?

/Sonny

Postad 30 June 2009 - 07:49

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Någon som vet hur tillgängligheten för vita N97'r är i handeln? Finns dom redan eller kommer de senare?

/Sonny

jag har för mig att noyes hade en. beställde min svarta igår och de sa att de fått in båda färgerna. ring o kolla

Postad 30 June 2009 - 11:05

pelle2004
  • pelle2004
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
- Finns det pek-penna liknande 5800MX till N97 och finns det plats i telefonen för pennan?
- Kommer det med fodral för förvaring liknande 5800MX

/Pelle

Postad 30 June 2009 - 12:19

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

- Finns det pek-penna liknande 5800MX till N97 och finns det plats i telefonen för pennan?
- Kommer det med fodral för förvaring liknande 5800MX

/Pelle

En stylus följer med i formen av ett mobilsmycke, tyvärr finns det ingen plats i felefonen för pennan utan du måste antingen ha den hängandes som ett mobilsmycke eller ha den löst i fickan.

Personligen så tycker jag att det går alldeles utmärkt att styra telefonen utan stylus men det där är en smaksak.

Finns en video här där du kan se hur pennan ser ut.

Inget fordral för förvaring följer med.

Postad 30 June 2009 - 22:44

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Först idag började telefonen komma ut till grossisterna i landet.. uselt Nokia.. men det är tydligen en strategi..det blev Q2, men i verkligheten Q3.. hoppas verkligen telefonen är bra nu..

Postad 30 June 2009 - 23:21

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Står i färd med att köpa mig min första smartphone. N97 ligger faktiskt bra till... konkurrerar med Touch Pro 2. Har tyvärr inte någon vidare erfarenhet av smartphones, så här kommer några generella frågor.
1. Vilka navigatorprogram finns till Symbian S60 V5 om man vill kunna använda N97 som en vanlig bilnavigator?

2. Finns det ett "tillräckligt" utbud av externa program till Symbian?

3. Synka telefonen mot Lotus Notes mail och kalender borde väl fungera utmärkt?

Ni som redan köpt... kom med återkoppling till oss som inte vågat ta steget fullt ut.. :)

Postad 01 July 2009 - 06:10

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Först idag började telefonen komma ut till grossisterna i landet.. uselt Nokia.. men det är tydligen en strategi..det blev Q2, men i verkligheten Q3.. hoppas verkligen telefonen är bra nu..

Telefonen har även funnits på Nokia shop på nätet i över en vecka, klart att de väntar med att skeppa telefonerna till grossisterna för att själva få sälja några lurar först.

Postad 01 July 2009 - 06:32

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Står i färd med att köpa mig min första smartphone. N97 ligger faktiskt bra till... konkurrerar med Touch Pro 2. Har tyvärr inte någon vidare erfarenhet av smartphones, så här kommer några generella frågor.
1. Vilka navigatorprogram finns till Symbian S60 V5 om man vill kunna använda N97 som en vanlig bilnavigator?

2. Finns det ett "tillräckligt" utbud av externa program till Symbian?

3. Synka telefonen mot Lotus Notes mail och kalender borde väl fungera utmärkt?

Ni som redan köpt... kom med återkoppling till oss som inte vågat ta steget fullt ut.. :)

1. Nokia Maps 2.0 finns med i telefonen från början och fungerar helt okej, det kanske inte går att jämföra med en ren bilnavigator direkt men programmet duger gott om man är lite uppmärkssam själv och inte gör usvängar eller svänger av på exakt ALLA ställen som föreslås.
Sen går det att ladda ner en beta version av OVI Maps 3.0 till telefonen, om den är bättre än Nokia Maps 2.0 är svårt att säga.

2. Finns massor av program till telefonen och fler kommer ju längre tiden går.
https://store.ovi.com/ finns en del samt på flertal 3:e-parts sidor, bara att googla efter t.ex. "symbian s60 v5 software" så får du massor med träffar.

3 Vågar inte svara på om det går att synka mot Lotus Notes mail och kalender utan överlåter den frågan till någon som har testat. Annars går det säkert att ta reda på detta på http://www.nokia.se.

Postad 01 July 2009 - 07:18

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Vad tror ni om det här "skalet" till N97?

http://www.netonnet.....asp?iid=197745

Samtliga NetOnNet butiker i landet verkar ha den svarta N97 i lager nu!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.