Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M

1242 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 februari 2009 - 11:14

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Hur väljer man om skärmen ska skala upp? Nu skalar min Ps3 upp men tänkte testa om det blev bättre om skärmen skalar upp :) Stänger jag av uppskalning på Ps3 så visar skärmen 576p???? :)

Postad 15 februari 2009 - 11:20

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Hur väljer man om skärmen ska skala upp? Nu skalar min Ps3 upp men tänkte testa om det blev bättre om skärmen skalar upp :) Stänger jag av uppskalning på Ps3 så visar skärmen 576p???? :)

Om man vill att skärmen ska ta hand om all uppskalning för DVD så måste man skicka ut 480i/576i vilket PS3an inte kan göra via HDMI.

Postad 15 februari 2009 - 11:26

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Hej Zero..
En sak kan jag säga efter att haft KRP-600A i kartong över 4 månader så starta jag upp den igår.. :) :) :lol: :lol: :D :D :blush:
Det var fantastiskt man blir hänförd eller vilka superlativa uttryck jag ska använda.
Kör med LX-91 satte på Celine Dion "live in las vegas" står en halv meter ifrån skärmen och ser en tredimensionell kanon bild.
Såg på The Dark Knigt man hade inte tid att se på filmen man tittade bara på bild kvaliteten :D
Satte på en bränd-skiva av det "okända" från Tv4+ lågupplöst det var mycket bra från 2 meters håll.. :lol:
Jag är otroligt nöjd och jag är kräsen sen kommer vi till ljudet från Susanon.....FANTASTISKT.
Du kommer bli nöjd .....länk för första inställningen sen kan man gå vidare med DVE och Kalibrera...LÄNK
Ska försöka få till en bild på mitt galleria ikväll men ta inte bilden som referens det är så mycket bättre i de real word..

mvh

Roger

Postad 15 februari 2009 - 11:34

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Halvmeters håll,oj då kan du o jag inte ha samma panel :) Min bild är rätt brusig ibland o det syns från 2.5 m håll,eller så har jag kanske fel inställning,detta gäller Batman Dark Knight Blu Ray,Celine Dion filmen har jag inte sett.. Nu menar jag inte att Batman visar brusig bild hela tiden men ibland tyvärr,har haft den i 1 vecka (Krp500A) o just nu skulle jag ge teven 7/10 pga buzzing samt lite plasmabrus i bilden (Ibland)

Postad 15 februari 2009 - 11:53

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Hej Zero..
En sak kan jag säga efter att haft KRP-600A i kartong över 4 månader så starta jag upp den igår..
Det var fantastiskt man blir hänförd eller vilka superlativa uttryck jag ska använda.
Kör med LX-91 satte på Celine Dion "live in las vegas" står en halv meter ifrån skärmen och ser en tredimensionell kanon bild.
Såg på The Dark Knigt man hade inte tid att se på filmen man tittade bara på bild kvaliteten
Satte på en bränd-skiva av det "okända" från Tv4+ lågupplöst det var mycket bra från 2 meters håll..
Jag är otroligt nöjd och jag är kräsen sen kommer vi till ljudet från Susanon.....FANTASTISKT.
Du kommer bli nöjd .....länk för första inställningen sen kan man gå vidare med DVE och Kalibrera...LÄNK
Ska försöka få till en bild på mitt galleria ikväll men ta inte bilden som referens det är så mycket bättre i de real word..

mvh

Roger

Blev ju inte mindre sugen på att få hem skärmen nu om man säger så :)

Bra länk oxå med nyttig information om inställningar innan kalibrering.....

Vilket väggfäste köpte du till din Roger? Jag beställde ett KRP-WM01, det borde ju vara detta som gäller ifall man vill ha tv så platt mot väggen som möjligt eller?

Postad 15 februari 2009 - 12:35

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Hej The 4 Rings..
Om jag ska förtydliga det jag och 4 andra såg på Celine Dion så var det när kameran var fokuserad på henne med bild.
Så var hon helt skarp men naturligt vis så var det okärpa och lite brus bakom henne...
Men kameran skulle visa henne...
Men det var på halv meters håll på 60 tums tv.
Sen vet jag inte hur mycket LX91 gör.
Jag sitter och ser att hon har ett snitt under hennes högra öga ett skönhets snitt eller...
Trots att jag sitter på ca 3.5 meter med smink m.m
mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 15 februari 2009 - 13:25.

Postad 15 februari 2009 - 12:40

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Zero jag köpte Chief stativ men min tv har byggts in i en skiffer-vägg.
Den blir inte så platt!

Postad 15 februari 2009 - 12:41

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Ok tack! Jag kom ju pa sen att man kanske inte är sa smart,tänkte pa att det kan ju bero pa filmerna,med bruset menar jag,upplevde att Batman hade brus ibland speciellt under ljusa scener o för att nästa scen visa perfekt bild :) kan ju bero pa källmaterialet...? Sen en anna fraga som börjar bli min standard fraga,hör du nagon Buzzing?? :)

Edit: Kör med Ps3 sa jag tror att det kan vara din LX91 som gör en del
Edit 2: Maste man ha ett speciellt läge pa teven när den är ny om man ska göra Kalibrering sen?

Redigerat av The 4 Rings, 15 februari 2009 - 12:59.

Postad 15 februari 2009 - 13:22

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
The 4 Rings jag kör med en inställning som man kan börja med Pure mode "REN" på menu sedan på colour space 2 då ska du ligga ganska nära 65D med tv sen varigerar bilden med vilken bildvisare som du kopplar in.
Har Ps3 och LX-91 på Susanon som jag har som bild växlare så tv körs med samma ingång det är mindre brus bättre svärta mer tryck i färgerna i LX91.
Men det borde man få med det pris som LX-91 betingar... :)

mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 15 februari 2009 - 13:23.

Postad 15 februari 2009 - 13:37

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Tack Roger!

Man kanske ska börja spara ihop till en Lx91 :)

Du svara aldrig pa Buzzingen sa jag antar att det inte är nat problem...

Redigerat av The 4 Rings, 15 februari 2009 - 13:39.

Postad 15 februari 2009 - 15:41

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
The 4 Rings.
Efter som vi sitter på höger och vänster sidan om hörnet, motsatta hörnet mot tv så är vi utanför den så kallade sweetspot så vi hör ingen Buzzing.
Om du går in på mitt Galleri så förstår du vad menar...

mvh
Roger

Postad 15 februari 2009 - 17:33

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Hur är det med krp modellerna är det individuella minnen för bildinställningarna för varje ingång. Min gamla pioneer pdp-506xde har inte det, ändrar jag på en så påverkar det alla ingångar.

Postad 15 februari 2009 - 18:13

virre
  • virre
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Ni som har KRP med matchande Pio högtalare - är ni nöjda med ljudet och utseendet?

Väldigt nöjd med båda....

1. Mycket bra ljud för TV-högtalare.

2. Det är klart TVn ser mer clean ut utan högtalare, men jag tycker absolut inte att den på något sätt blir mindre attraktiv med högtalare.

Redigerat av virre, 15 februari 2009 - 18:15.

Postad 15 februari 2009 - 18:13

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Hur är det med krp modellerna är det individuella minnen för bildinställningarna för varje ingång. Min gamla pioneer pdp-506xde har inte det, ändrar jag på en så påverkar det alla ingångar.

Ja, de har dels ett individuellt minne som du kommer åt via användarmenyn, User (Användare), dels har de ytterliggare individuella minnen ISF Day/Night/Auto som man kommer åt via en speciell mjukvara (t ex ControlCal) med en PC ansluten via RS-232 porten.

Edit: hann komma ett inlägg emellan så jag la till ett citat.

Redigerat av Wolfy, 15 februari 2009 - 18:15.

Postad 15 februari 2009 - 18:21

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Virre - tack för info! Wolfy - har du gått med i KRP klubben, eller :)?

Postad 15 februari 2009 - 18:46

virre
  • virre
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Ja, de har dels ett individuellt minne som du kommer åt via användarmenyn, User (Användare), dels har de ytterliggare individuella minnen ISF Day/Night/Auto som man kommer åt via en speciell mjukvara (t ex ControlCal) med en PC ansluten via RS-232 porten.

Edit: hann komma ett inlägg emellan så jag la till ett citat.

Har hört talas om ControlCal, är det något som du själv testat och har erfarenhet av?

Postad 15 februari 2009 - 20:04

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Nu finns det en screenshot bild på Gotham City i mitt Galleri där KRP-600A och LX-91a:n är inblandade... :)

mvh
Roger

Postad 15 februari 2009 - 20:13

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Ser grymt fint ut det där Roger, jag ser fram emot att få packa upp min och koppla in den.

Bara man inte får nåt måndags ex nu, lite orolig e man ju när det handlar om så mycket pengar.

Postad 15 februari 2009 - 20:32

Sebulba84
  • Sebulba84
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Vad kan ni rekommendera för väggfästen till krp500A & 500M ?

Köra alla Pios PDK-WM02 ? 2000 pikadolers känns lite saftigt.. Borde finnas något bra alternativ ?

Postad 15 februari 2009 - 21:21

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Vad menar du med måndags ex Zero :)

Postad 15 februari 2009 - 21:45

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Halvmeters håll,oj då kan du o jag inte ha samma panel :) Min bild är rätt brusig ibland o det syns från 2.5 m håll,eller så har jag kanske fel inställning,detta gäller Batman Dark Knight Blu Ray,Celine Dion filmen har jag inte sett.. Nu menar jag inte att Batman visar brusig bild hela tiden men ibland tyvärr,har haft den i 1 vecka (Krp500A) o just nu skulle jag ge teven 7/10 pga buzzing samt lite plasmabrus i bilden (Ibland)

Kör Du BD via PS3? Har hört att den kan orsaka lite digitalt brus, har det också på vissa filmer. Skall köpa en BD-drive till datorn och prova men det finns nog en dedikerad BD spelare i min framtid givet kvaliten på KRP-500A:n.

Vilket läge kolla Du på? Film, Pure, Dynamic? Dynamic ger med vissa filmer en synligt brus, men det lugnar sig i Film eller t om standard/användar lägen, med lite justering.

*Edit* Såg just att Du ju också kör med PS3, där är svaret. En annan film med lite väl mycket brus är Transformers (2007). Men som sagt tillskriver jag PS3 det. Våra TV-skärmar är värda riktigt bra spelare.

Redigerat av Kind of Blue, 15 februari 2009 - 21:55.

Postad 15 februari 2009 - 22:15

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Vad menar du med måndags ex Zero

Det vet du va :)

Postad 15 februari 2009 - 22:20

gimini_5
  • gimini_5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som kan ge inställnings tips för bästa bild med gamla xboxen och xbmc samt xbox360 (som stör med jagged edges).

Postad 15 februari 2009 - 22:33

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0

Hej Zero..
En sak kan jag säga efter att haft KRP-600A i kartong över 4 månader så starta jag upp den igår.. :) ;) :lol: :lol: :lol: :blush: :D
Såg på The Dark Knigt man hade inte tid att se på filmen man tittade bara på bild kvaliteten :D
Satte på en bränd-skiva av det "okända" från Tv4+ lågupplöst det var mycket bra från 2 meters håll.. :lol:

mvh

Roger

Hej roger. Jag måste säga att det är svårt att inte tycka om din sköna attityd och inställning till saker. Väldigt få här inne skulle nog kunna ha en KRP-600A ståendes i en kartong i 4 månader helt orörd. Lite som att du resonerar "äh det är bara trams, kan stå några månader" :D

Redigerat av belzebubb, 15 februari 2009 - 22:39.

Postad 15 februari 2009 - 23:13

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Ja Zero det vet jag ;) Har läst oxå att Krp modellerna buzzar högre än 5090 så risken att få en någorlunda tyst Krp är uteslutet tyvärr :)

Redigerat av The 4 Rings, 15 februari 2009 - 23:13.

Postad 16 februari 2009 - 00:10

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Har hört talas om ControlCal, är det något som du själv testat och har erfarenhet av?

Jepp, har använt det sedan det kom. Har inte använt det på en Pio G9 ännu dock, men det är ingen större skillnad.

Här kan du läsa om mina intryck när det var beta. Det har hänt lite sedan dess, men grunderna är desamma.

Här hittar du ControlCals hemsida och forum.

ControlCal är ett kalibreringsverktyg så för att nyttja det fullt ut krävs dels att du vet vad du håller på med, dels att du har mätare för mer avancerade inställningar så som kalibrering/justering av gråskalan, färger och gamma, men är du villig att satsa tiden det tar att lära sig själv och kostnaden för hårdvara som mätare, seriell kabel, ev USB-seriell adapter så är det ett riktigt trevligt verktyg.

Postad 16 februari 2009 - 00:38

virre
  • virre
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Jepp, har använt det sedan det kom. Har inte använt det på en Pio G9 ännu dock, men det är ingen större skillnad.

Här kan du läsa om mina intryck när det var beta. Det har hänt lite sedan dess, men grunderna är desamma.

Här hittar du ControlCals hemsida och forum.

ControlCal är ett kalibreringsverktyg så för att nyttja det fullt ut krävs dels att du vet vad du håller på med, dels att du har mätare för mer avancerade inställningar så som kalibrering/justering av gråskalan, färger och gamma, men är du villig att satsa tiden det tar att lära sig själv och kostnaden för hårdvara som mätare, seriell kabel, ev USB-seriell adapter så är det ett riktigt trevligt verktyg.

Tack för svaret, får kolla vidare på det och se om jag vågar mig på detta.
Fick dock en ISF-kalibrering på köpet med min 427XD som jag tänkte använda på KRPn istället.

Postad 16 februari 2009 - 23:06

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Kan nån svara på varför jag upplever bilden som brusig på min Krp500A? Sen annan fråga har ni senaste mjukvaran(uppdatering)? Jag har en gammal men detta kan väl knappast påverka buzzing om jag uppdaterar? Nån som vet vad den nya uppdateringen gör för något?

Postad 17 februari 2009 - 00:11

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Virre - tack för info! Wolfy - har du gått med i KRP klubben, eller ;)?

Missade ditt inlägg. Nej, jag har inte det. 50" passar inte mitt vardagsrum. Hade en 42" eller i närheten släppts av G9 så hade jag med stor sannolikhet handlat en vid det här laget. :blink:

Postad 17 februari 2009 - 20:13

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Kan nån svara på varför jag upplever bilden som brusig på min Krp500A? Sen annan fråga har ni senaste mjukvaran(uppdatering)? Jag har en gammal men detta kan väl knappast påverka buzzing om jag uppdaterar? Nån som vet vad den nya uppdateringen gör för något?

Gäller det oavsett om du matar den med dvd/blu-ray osv eller?

Enligt pioneers hemsida skall uppdateringarna göra följande:

Firmware History File

Model: KRP-M01
KRP-500A
KRP-600A

Ver. 0907-0401
- The update adds DVB-T support for Norway

Ver. 0905-0301
- The update adds DVB-T support for Italy, Czech Republic, Belgium and UK

Så du lär inte få bort ev brus med den, har inte fått min krp-600a än så kan inte säga hur min är, hur när sitter du när du ser bruset då?

Nu har jag även beställt en ny dvd till min tv som jag förhoppningsvis får snart, en pioneer dv-lx50 blev det. Jag har hört mycket bra om den, kommer köra blu-ray filmer genom min ps3 tills det kommer någon vettig spelare.

Men om nu pioneer skall slå ihop sin dvd/blu-ray avdelning med sharp så tror jag tyvärr inte att jag köper någon framtida spelare ifrån de. Hatar sharp men älskar pioneer.....

Postad 17 februari 2009 - 20:52

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Hej Zero

Jag sitter ung på 2.5 m avstånd,sen en annan sak.. Min teve börjar låta mer när det är mörka partier i en film inte ljusa hmmm konstigt tycker jag?

Postad 17 februari 2009 - 21:29

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
På min nuvarande pioneer 50" så ser jag ganska mycket brus, speciellt på blu-ray filmer, jag sitter ca 2 m ifrån.
Men min nuvarande skärm är ju äldre än din och har inte lika hög upplösning, men ett viss måt av brus får man nog tåla. Men svårt att säga om ditt är normalt eller om det är något fel. Mitt tips är att gå till butiken du handlade av med några filmer du sett hemma och se ifall det syns lika mycket på butikens skärm.

Hur menar du att den låter mer i mörka partier, om du menar buzz så tror jag det är omöjligt, då är det nog tyvär nåt fel på din skärm.

Redigerat av Zero, 17 februari 2009 - 21:30.

Postad 17 februari 2009 - 21:37

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Jepp menar Buzz,den ska väl låta mer i ljusa partier eller? Bruset uppkommer ju som mest i ljusa scener tex himmel osv

Postad 17 februari 2009 - 21:42

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Ja buzz är mycket högre i ljusa partier, tex så såg jag den gamla klassikern vägvisaren på dvd för inte så länge sen. Det var nog första gången jag har hört buzz på min pdp-506, men så var det ju nästan bara vit snö i bilden och ofta tyst, annars brukar ju surround ljudet överrösta :P

Tror att ifall man böjar störa sig på sånt som buzz och annat så är det svårt att släppa det, istället för att njuta av en film så sitter man och lyssnar efter oljud och letar fel i bilden, försök slappna av och njut av din fina nya tv :P

Men självklart om det är som du säger att den låter väldigt mycket i svarta partier osv så kankse du måste kontakta pioneer eller butiken du köpte den i för en reklamation....

Postad 17 februari 2009 - 23:42

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
O en annan säger att det är mer buzzing i mörka partier,inte i ljusa..... Ja annars är jag nöjd,vet ju inte hur petig man kan va :P

Postad 18 februari 2009 - 16:40

virre
  • virre
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Testa detta, sätt på t.ex input 1 där du inte har något inkopplad eller där du har källan avstängd, vänta några sekunder tills informationen längst upp försvinner.
Låter det fortfarande? Det ska det inte göra.
Sen testa att trycka på infoknappen på fjärren, hur låter det då? Det ska låta som "********" :)

Postad 18 februari 2009 - 23:16

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Nu hängde jag inte riktigt med... Om jag har Ps3 inkopplat på input 1 då :)

Postad 18 februari 2009 - 23:20

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0

Nu hängde jag inte riktigt med... Om jag har Ps3 inkopplat på input 1 då :)

Då tar du ju såklart en annan input där det inte finns något inkopplat..

Postad 18 februari 2009 - 23:21

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
ja eller så har du din ps3:a avstängd .

Postad 18 februari 2009 - 23:30

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Ja har testat o ja det låter som det brukar när jag tryckt på Info knappen......

Postad 19 februari 2009 - 14:57

virre
  • virre
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Ja har testat o ja det låter som det brukar när jag tryckt på Info knappen......

När bilden är helt svart, alltså utan någon infobar, hör du fortfarande buzz?
Du ska däremot höra buzz så fort du trycker på info knappen med en helt svart bakgrund.
Infobar'en längst upp är allt vad som skrävs för att TVn ska "buzza", så det räcker alltså bara med väldigt lite vitt för att du ska höra buzz.

Postad 19 februari 2009 - 23:56

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Japp stämmer bra,ingen buzz med helt svart bild men som du säger när jag trycker på info kanppen börjar den buzza...

Postad 20 februari 2009 - 19:41

Unregisteredb247c371
  • Unregisteredb247c371
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Passar bordstativet KRP-TS02 till en 500A?

På pioneers sida rekomenderar de en annan modell, men på en del sidor ser jag att de rekomenderar den som tillbehör t.ex. avland

Om det är någon som har tips var jag köper högtalare å bordstativ billigt kan ni PMa mig.

Postad 20 februari 2009 - 20:17

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Någon som vet vart KRP-600M säljs, förutom de två som listas här på prisjakt?
Hade tänkt skaffa en 600A men efterssom jag använder en HDMI switch så känns minnet ang bildinställningarna som en feature jag inte kan vara utan och den finns ju bara på "m" modellen.
Kollar man runt i Europa så är ju också M modellen ett antal tusen billigare än A modellen.
500M och 500A skiljer det ju ganska mycket i pris..
600M borde väll vara billigare än 600A?

De återförsäljare som listas här har samma pris på 600A och 600M ...

Ska ta och ringa runt lite imorgon, men om någon har lite input så tas det tacksamt emot :-)

Redigerat av wiped, 20 februari 2009 - 22:38.

Postad 20 februari 2009 - 21:30

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Någon som vet vart KRP-600M säljs, förutom de två som listas här på prisjakt?

Alla som säljer 5/600A får beställa 5/600M. Många återförsäljare har inte hört talas om M-modellerna, eftersom de är inte avsedda för hemmabruk.

Postad 21 februari 2009 - 00:45

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Ang att "M" modellen kommer ihåg bildinställningarna per upplösning och frekvens..
På vilken nivå kommer den ihåg inställningarna, är det tex movie, pure, game etc som den kommer ihåg eller är det specifika inställningar i tex pure så att man kan tex ha olika purecinema, brightness etc installningar olika fast samma läge såsom pure eller liknande? Någon som kan ge lite detaljer?

Postad 21 februari 2009 - 18:26

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Var tydligen här man skulle posta för om man valt KRP :-)

Då det uppenbarligen inte blir någon Pio G10 fanns det inget att vänta på längre
Så en KRP-500-M förväntas anlända i Mars.

Valde KRP-M huvudsakligen p.g.a.:
* Design - Tunnare + Nedåtriktade anslutningar ger möjlighet att få TV extremt nära vägg för slimmat intryck
* Mindre el-lådor - Har ComHem (inget nytta av SAT tuner i KRP-A)
* Optimal bild - Inga ljudkretsar, utvald "referens"panel, klart bättre driv i peak white enl AV forums m.m.
* Inkopplingsmöjlighet - Displayport ger möjlighet att koppla in framtida datorers grafikkort (om det slår)
* Ethernetkalibrering - förutom ISFccc via RS-232 kan man ställa in det mesta via Ethernet från laptoppen
* Pris / behov - Någon krona dyrare än PDP, men samtidigt tunnare. Och sparar 4K på att inte köra KRP-A vilket täcker en HD-box för kabel.

Det enda jag kommer sakna från KRP-A är DNLA-stöd men då jag ändå kommer streama från NAS via Wireless till HTPC till Receiver till TV, så kommer jag runt det. Ush, många punkter som skall passeras innan bild & Ljud e framme.

Sitter och letar väggfäste till den och har lite frågor.
Var sitter fläktarna på KRP-M (antagligen samma som på KRP-A)? Är de bakåtriktade och i så fall sitter de nära hörnen? Någon som kan ta ett foto på baksidan av sin TV (antar de flesta redan har den på väggen :))

- Tänkte först köpa Pioneers eget fäste som flyttar panelen 22mm ut från vägg.
- Men sen hittade jag ett från multibrackets som bara bygger 12mm ut från vägg M Universal Wallmount Super Slim
Frågan är om det ger ventilationsutrymme nog för skrärmen? Ingångarna är ju lugnt eftersom de är nedåtriktade på M-modellen. Och det lär bli tajt att få på end capparna på fästet - antar de monteras likadant som motsvarande fäste som inte är "super slim" enligt videon i denna länk Antagligen behöver man 2 st om man inte vill att nederdel av plasman skall vila fritt mot vägg ( samt blir lite tilt pga de 12mm om endast 1 fäste används och fläktarna kanske täcks av väggen)
- Alternativt tänkte jag försöka hitta ett vinklingsbart för att kunna justera bort ev. reflexer från fönster vid dagtittande. Problemet är att dessa bygger lite mer. Omnimount har ett som bygger 37mm (+tilt) som verkar stabilt men kostar ju lite därefter också. Detaljino om fästet och lite info på dustin

Happy weekend
Boogieman

Redigerat av bigbadboogie, 21 februari 2009 - 18:28.

Postad 21 februari 2009 - 19:47

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Så dom menar med referens panel att den har bättre bild än A modellen? Kanske inte buzzar heller som A modellen :)

Postad 23 februari 2009 - 00:57

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Så dom menar med referens panel att den har bättre bild än A modellen? Kanske inte buzzar heller som A modellen :)

Gäller både KRP-A & KRP-M
Från vad jag läst, så tar Pioneer de bästa panelerna och sätter i KRP-serien.
Gissningsiv därav det något högre priset, för M-modellen är ju verkligen den mest sparsamt utrustade panelen men fortfarande den näst dyraste (trots att den både saknar sat-tuner och bara har 2 HDMI :)

Boogieman

Postad 23 februari 2009 - 09:29

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
inga ljudkretsar i "M"-serien?

Måste jag skaffa en TV-tuner för att få ut ljud?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.