Asus eee box B204/B206/B208
203 svar till detta ämne
Postad 07 maj 2009 - 20:23
DavidGGG
-
DavidGGG
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Eftersom jag nu gett upp på Eee Box kommer jag inte att skriva mer här, kommer istället att lägga tiden på att bygga en HTPC ungefär som jag beskrev. Till min förvåning hittar jag ingen rubrik "HTPC-hemmabyggen" i forumet, bara gallerier med bilder (o alla de var mkt stora). När jag tänker efter så har jag hela tiden velat slänga ut DVD-spelaren o ersätta med en lika stor burk som klarar BluRay o AVI o att streama internetradio m m. En annan fördel med detta bygge är att det finns en 100-sidig manual med detaljerad beskrivning av moderkortet - om man köper en PC idag så får man t ex av Fujitsu inte 2 rader teknisk spec o ej heller nedladdningsbart (Dell är bra på det). En sista notis om Eee: Jag skickade iväg beskrivning av problemet till både Asus och AMD (som ju äger ATI). Jag vet att chiptillverkare (i synnerhet ATI) hänvisar till OEM men eftersom jag sett samma brist på en laptop o en B206 tyckte jag AMD borde vara intresserade. Men de svarade precis som jag förutsett. Det enda av intresse de skrev var "ATI does not recommend using 3rd party drivers. The link below is for information purposes only. [url="http://www.omegadrivers.net/""]http://www.omegadrivers.net/"[/url] kanske nåt användbart för de stackare som har problem med B206 och är för sent ute för att returnera den.. ASUS svarade snabbt men med maximal idioti: Först frågar de vilket program jag använder och om jag spelar direkt från HDn (och struntar i den info de redan fått..), i nästa mail frågar de om format o bitrate för filerna, i mail nr 3 ger de mig en länk till http://game.amd.com/...p=xp/radeonx-xp och tycker jag ska uppdatera drivrutinerna den vägen. Jag svarar att jag hittat uppdateringar på asus.com, att det är konstigt att deras "Easy Update" (eller vad det heter) ignorerat alla uppdateringar, och att de borde veta att det inte går att installera drivrutiner från amd.com, det enda som händer är att man får ett felmeddelande (såvida man inte använder hacket på driverheaven eller andra trix). Jag skriver in AMD och ASUS i min svarta lista över kass support och Gigabyte i min vita lista. Signing off
Postad 07 maj 2009 - 22:02
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Jag uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet genom Easy Update men det enda den gör är att ladda hem samma paket som finns att hämta på deras supportsida så märkvärdigare än så är det inte. Sen får man dock gissa på vilken .exe fil man ska klicka på för att installera den, det finns nämligen flera att välja på och ingen dokumentation. Just dokumentation är ASUS helt värdelösa på, det är likadant till min netbook.
Postad 08 maj 2009 - 07:04
akma
-
akma
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har en eee box 206 som verkar ha två ljudenheter. Dels "ATI HD Audio Rear Output" och dels "Realtek HD Audio Output". Problemet är att jag endast får ut ljudet via HDMI till TV:n. Om jag t.ex. kör spotify vill jag få ljudet till recievern via 3,5 mm jacket på baksidan, men detta verkar vara omöjligt att få till. Om jag kör Realtek-programmet finns det en playknapp för att testa högtalarna under fliken "Audio I/O". När jag klickar på denna spelas testljudet upp via recievern. Jag har även testat att byta så att "Realtek HD Audio output" är defaultenhet i windows, men datorljudet kommer alltid endast via HDMI. Har även testat att köra optiskt via 3,5 mm, men utan ljud i recievern.
Reciever, sladd och ljudkort fungerar eftersom jag får ut testljudet.
Någon som har erfarenhet av detta eller vet hur man ska ställa in det för att få ut ljudet både via HDMI och Analog stereo via 3,5 mm. Om detta inte går skulle jag vilja veta hur man kan växla mellan att få ljudet via HDMI och 3,5 mm.
Postad 08 maj 2009 - 17:25
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Realtek HD Audio Output är om du använder S/PDIF (optiskt digitalt ljud) till din receiver, det är i alla fall den jag kör på och då får jag inget ljud samtidigt via HDMI. Har dock inte testat med analogt ljud så vet inte hur det fungerar...
Redigerat av HD-Ready, 08 maj 2009 - 17:26.
Postad 10 maj 2009 - 09:50
akma
-
akma
-
Rookie
-
2 inlägg
Nu har jag lyckats få ut ljud via S/PDIF recievern, men då kommer det inget via HDMI. Finns det något sätt att köra ut ljudet i två ljudenheter i Windows?
Postad 18 maj 2009 - 13:38
Unregistered6a9c8577
-
Unregistered6a9c8577
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Någon som har lyckats få subtitles att fungera till HD-filmer?
Så fort jag slår på vobsub i purecodec settings så laggar alla filmer
/Joel
Postad 19 maj 2009 - 08:07
taskman
-
taskman
-
Rookie
-
8 inlägg
För er som har problem med HD filmer rekommenderar jag http://mpc-hc.sourceforge.net/ Media Player Classic Home Cinema. Det finns en inställning under output som heter "EVR". Då decodar den filmerna över grafikkortet vilket gör att de 1080p som jag själv testat med fungerar ypperligt. Kollade CPU användning och med EVR går den aldrig upp i 100% medans utan inställningen pushar den konstant 100% och flera utav filmerna går ej att titta på. För subtitles rekommenderar jag VSFilter / DirectVobSub. Du kan dock få lägga till filtret i MPCHC.
Postad 20 maj 2009 - 13:52
Unregistered587a29e6
-
Unregistered587a29e6
-
Användare
-
-
125 inlägg
Då decodar den filmerna över grafikkortet vilket gör att de 1080p som jag själv testat med fungerar ypperligt.
Verkar grymt! kör du på 206:an då eller?
Postad 20 maj 2009 - 14:03
Unregistered21d9e1ac
-
Unregistered21d9e1ac
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
För er som har problem med HD filmer rekommenderar jag http://mpc-hc.sourceforge.net/ Media Player Classic Home Cinema.
Det finns en inställning under output som heter "EVR". Då decodar den filmerna över grafikkortet vilket gör att de 1080p som jag själv testat med fungerar ypperligt. Kollade CPU användning och med EVR går den aldrig upp i 100% medans utan inställningen pushar den konstant 100% och flera utav filmerna går ej att titta på.
För subtitles rekommenderar jag VSFilter / DirectVobSub. Du kan dock få lägga till filtret i MPCHC.
Skönt med lite bra info efter allt svammel i denna tråd.
Postad 20 maj 2009 - 22:57
Unregisterede8ec823a
-
Unregisterede8ec823a
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Är inte Acer Revo ett mycket bättre alternativ än både B206/B208an om man ska ha den som HTPC? Bättre grafikkrets plus 2Gb minne till ett mycket lägre pris
Postad 21 maj 2009 - 00:39
Unregistered21d9e1ac
-
Unregistered21d9e1ac
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Är inte Acer Revo ett mycket bättre alternativ än både B206/B208an om man ska ha den som HTPC? Bättre grafikkrets plus 2Gb minne till ett mycket lägre pris
Nje för den har sämre cpu än både 206 och 208 vilket gör att mycket annat laggar på den tex uppspelning av youtube, seg att surfa med etc. Men ett ion system med atom 330 är nog bättre än 208 men vi får se.
Postad 24 maj 2009 - 14:57
Unregistered6a9c8577
-
Unregistered6a9c8577
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nu har jag hittat de inställningar som fungerar bäst för mig! (inkl subs)
pure.PNG 20,27K
0 Antal nerladdningar
/Joel
Postad 25 maj 2009 - 10:48
bjornbjorn
-
bjornbjorn
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Testade med dessa inställningar också, och det fungerar bra med 1080 och 720p. Har inte så många filsnuttar att testa med, är det någon av er som har ngn länk till killer_sample.mkv som fungerar (eller någon annan bra testfilm)???
//Björn
Postad 05 juni 2009 - 16:33
Unregisteredc5472c21
-
Unregisteredc5472c21
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Har införskaffat mig en 206:a, men får inte det trådlösa internet att fungera. den tappar kontakten hela tiden.
Kan inte va nått med raoutern då vi har 3 bärbara som det funkar perfekt med.
nån som har samma problem?
Postad 08 juni 2009 - 07:55
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hej....
Försökt söka ett entydigt svar på hur man kan få ut AC3 och/eller DTS ljud via HDMI då jag helst använder denna.
Har kopplat B206an till min HK AVR255 via HDMI men trots detta så fungerar det inte.
Kör man sedan en ISO eller vanliga VOB filer av en film som endast är sparad med 5.1 ljud så kommer endast 2.0 stereo. Har testat via VLC och XMBC
Kör Windows XP som operativ
Försökt läsa igenom alla möjliga forum men går bet.
Hur gör man??
Postad 12 juni 2009 - 07:04
Unregisteredb8741222
-
Unregisteredb8741222
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Realtek HD Audio Output är om du använder S/PDIF (optiskt digitalt ljud) till din receiver, det är i alla fall den jag kör på och då får jag inget ljud samtidigt via HDMI. Har dock inte testat med analogt ljud så vet inte hur det fungerar...
Får du alltså bilden via HDMI till TV:n och ljudet via S/PDIF till receivern?! Det är ju just så jag vill ha det, hur gör du för att ställa in det?! Mvh, Johan
Postad 13 juni 2009 - 16:31
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Får du alltså bilden via HDMI till TV:n och ljudet via S/PDIF till receivern?! Det är ju just så jag vill ha det, hur gör du för att ställa in det?!
Jo just så. Det är som sagt bara att välja Realtek HD Audio Output i Windows ljudinställningar. Vissa program kan även kräva att du väljer S/PDIF i respektive program.
Postad 17 juni 2009 - 17:53
DavidGGG
-
DavidGGG
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Kan någon ägare till B204/6/8 som kör XP ha vänligheten att skriva en lista på vilka HD-format den stödjer (32-bitars färg "True Color")? Man kan se det om man på skrivbordet högerklickar, väljer "Egenskaper", flik "inställningar", knapp "avancerat", flik "bildskärmskort", knapp "visa alla lägen". Vill gärna veta antal pixlar, antal Hz samt om interlaced eller ej, för alla lägen som är 720 eller 1080 på höjden. (Om man kör Vista, lär alla lägen som ej stöds döljas, så det måste nog vara XP, eller nåt helt annat OP förstås.)
Som motprestation kan jag sen berätta varför det både hackar och flimrar beroende på vilken TV, inställningar och film du har, och vad man kan göra åt det.
Själv har jag bytt ut B206 mot en hemmabyggd HTPC med GeForce 9400 som inte har de defekterna, så jag kan inte kolla, men är nyfiken på om EEE Box har förutsättningarna eller ej.
Postad 19 juni 2009 - 13:30
Postad 21 juni 2009 - 12:33
DavidGGG
-
DavidGGG
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tack HD-Ready! Flimmer & hackande är inte specifikt för EEE Box så jag startar en ny tråd om det.
Postad 25 juni 2009 - 09:16
1337n00b
-
1337n00b
-
Rookie
-
2 inlägg
Hjälp med ljudet.
Har precis införskaffat en B206. Kopplar den via HDMI direkt till TVn som är en Samsung PS50Q97HD. Får bild men inget ljud.
Provade att köpa en S/PDIF kabel och koppla till TVn men får inget ljud då heller. Testar med hörlurar kopplade i fronten på 206an och då får jag ljud så det är inget fel på den.
Måste man ha reciever för att få ljud eller finns det någon lösning?
Postad 25 juni 2009 - 17:47
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Nej det ska funka med HDMI till teven, det körde jag först innan jag bytte till S/PDIF.
Men om jag inte minns fel finns det en uppdatering för HDMI-ljudet i Eee Cinema programmet som behöver köras först. Kanske även via ASUS Easy update, minns inte nu men det var något man var tvungen att göra innan det funkade.
Postad 26 juni 2009 - 00:59
Basilusin
-
Basilusin
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hmm, vet ej om detta är en dum fråga men vad är det för ljudkort som sitter i boxen? Hur många kanalers ljud är det du får ur S/PDIF:en 2 eller 5.1?
Postad 26 juni 2009 - 08:25
1337n00b
-
1337n00b
-
Rookie
-
2 inlägg
Nej det ska funka med HDMI till teven, det körde jag först innan jag bytte till S/PDIF.
Men om jag inte minns fel finns det en uppdatering för HDMI-ljudet i Eee Cinema programmet som behöver köras först. Kanske även via ASUS Easy update, minns inte nu men det var något man var tvungen att göra innan det funkade.
Har kört uppdateringen men det funkar ändå inte tyvärr.
Postad 26 juni 2009 - 16:36
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Hmm, vet ej om detta är en dum fråga men vad är det för ljudkort som sitter i boxen? Hur många kanalers ljud är det du får ur S/PDIF:en 2 eller 5.1?
Det står på Prisjakt att det är ett Integrerat Realtek ALC662, men HDMI ljudet går väl via grafikkortet? Det finns i alla fall två outputs att välja på i Windows. Har provat att köra DVD-rippar och då får jag 5.1 ut via S/PDIF.
Postad 03 juli 2009 - 00:29
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Någon som testat att köra Windows 7 RC på Eee Boxen? Vinner man något prestandamässigt på det över XP?
Postad 19 juli 2009 - 12:34
Unregisteredc5472c21
-
Unregisteredc5472c21
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Hur får man tvn instalerad som jag såg nån hade? funkar det bara på vissa tv modeller`?
har nämligen ett ganska drygt problem, min eeebox är kopplad till en hdmi switch så man kan sitta framför både sovrums tvn och vardagsrums tvn.
Men dom verkar skala bilden olika, och med vardagsrums tvn så kommer det ibland fram den funktionen i catalyst som gör att man kan zooma så bilden passar. men detta kommer inte fram när den är kopplad till sovrums tv och därför försvinner 2cm runt om bilden så blir rätt jobbigt att hålla på.
provat massa olika upplösningar men gör inte saken bättre, nån som har en ide på va man kan göra?
Postad 03 augusti 2009 - 15:42
Blinkar Blå
-
Blinkar Blå
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ang: Problem med synkning mellan ASUS Eee Box B206 och LG Plasma TV 50PC55
Hej, jag har tidigare skrivit om ovanstående problem. Jag har tidigare uppdaterat grafikdrivrutinerna, men det har inte hjälpt. Men nu med de senaste drivrutinerna som ATI/AMD släppte i slutet av juli fungerar det bra!
Jag kan nu köra i 1280x768 och växla mellan ingångarna på TV'n och tillbaka till B206 och jag har fortfarande bild!
Tråkigt bara att inte ASUS kunde hjälpa till. Dessutom går det inte att uppdatera direkt med AMD/ATI drivrutiner, utan man måste använda DriverHeavens Modtool.
Nu kan jag på allvar börja använda B206.
Mvh, Sture
Postad 06 augusti 2009 - 21:16
Basilusin
-
Basilusin
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
För er som har problem med HD filmer rekommenderar jag http://mpc-hc.sourceforge.net/ Media Player Classic Home Cinema.
Det finns en inställning under output som heter "EVR". Då decodar den filmerna över grafikkortet vilket gör att de 1080p som jag själv testat med fungerar ypperligt. Kollade CPU användning och med EVR går den aldrig upp i 100% medans utan inställningen pushar den konstant 100% och flera utav filmerna går ej att titta på.
För subtitles rekommenderar jag VSFilter / DirectVobSub. Du kan dock få lägga till filtret i MPCHC.
Är det någon som lyckats aktivera detta EVR? Det är helt grått för mig, hittar ingen lösning på hur jag skall komma åt den heller. Det verkar ara min sista utväg har provat alla "guider" nu men får fortfarande inte Californication S02 att fungera med text. Utan text går det hur fint som helst. Hur har ni gjort med EVR eller annan lösning för att få text att fungera?
Postad 07 augusti 2009 - 15:11
Blinkar Blå
-
Blinkar Blå
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej,
Jag hade tidigare samma problem med att EVR var gråat och inte kunde väljas. Jag installerade både de senaste Microsoft dot net versionen (3.5) med servicepack och även de nya drivrutinerna från ATI/AMD. Nästa gång jag tittade i inställningarna i Classic Media Player så kan jag välja EVR!
Kanske värt att prova?
mvh Sture
Postad 11 augusti 2009 - 11:17
andsel
-
andsel
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej, har väntat på B208 sedan jag först hörde talas om den i våras. Började tröttna lite nu iom att de skrivits att den skulle komma i juli på en del ställen men än idag har den inte kommit. Därför tog jag kontakt med Asus och frågade när den skulle komma. Svaret va att modellen inte kommer att släppas alls...
Istället ska det komma en modell senare i år med "ION och Atom 330". När visste han inte och namnet kunde han inte heller ge ut innan allt va fastställt.
Har varit inne på denna tråd och läst en del så jag ville delge denna information för de intresserade.
mvh Anders
Postad 11 augusti 2009 - 15:55
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Ska bli spännande att se vad ASUS hittar på, även om jag är nöjd med min 206:a.
Postad 11 augusti 2009 - 23:58
estan
-
estan
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan,
Mitt första inlägg på detta forum.
Någon som vet om det är någon tillverkare som är på väg att släppa en N330-baserad burk som kan funka bra som HTPC? Jag kommer ha en hacka pengar över nästa månad från mitt Summer of Code-projekt åt Google, och har aldrig riktigt haft en fet TV-rigg. Alternativet är att lägga undan pengarna till en resa, men jag vet inte när jag kommer ha tid med det så jag satsar på lite hemmalyx i stället. Blir skönt att kunna kolla på filmer mellan pluggandet nästa termin. Det jag vill ha är:
* N330 + nVidia GeForce 9400M
* Kunna spela upp 1080p helt utan problem under Linux.
* Bluetooth (tänkte skaffa en WiiMote) och WiFi.
* DVD-/BD-spelare.
* Så litet chassi som möjligt.
* Tyst.
* Inte mer än 5500 kr.
* Orkar inte bygga själv.
Inte så noga med vilken spelare under Linux som 1080p funkar med, men om det går i XBMC så vore det bra. Finns det något annat bra alternativ? Bara det finns en spelare som är fri programvara och som klarar att av att avlasta avkodning på GPU:n så är det bra, för då finns det hopp om att de flesta andra spelarna får stöd för det i sinom tid.
Tänkte köpa en LG 37" LCD-TV 37LH3000 som TV till detta ( http://www.komplett....aspx?sku=445339). En kompis hade nyligen köpt en LG som han var nöjd med (lite större modell), så jag kör väl på det. Den såg bra ut. Någon som har några andra tips i samma prisklass (6000-7000 kr)? Min lägenhet är ju inte så stor och jag bryr mig mer om bildkvalitet/betraktningsvinkel än storlek.
Såg att en ny Mac Mini nämndes tidigare i denna tråd. Någon som vet om det rört på sig där? Vad kommer en sådan gå på, och kommer den klara 1080p?
Tack på förhand!
Elvis
Redigerat av estan, 12 augusti 2009 - 00:04.
Postad 12 augusti 2009 - 00:16
estan
-
estan
-
Rookie
-
2 inlägg
Glömde säga; det gör inget om det är liten (eller ingen) hårddisk. Jag har en ny 320 GB 2,5" WD Caviar som ligger och skräpar.
Elvis
Postad 15 augusti 2009 - 11:45
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Hejsan, Mitt första inlägg på detta forum.
En massa text...
Det jag vill ha är: * N330 + nVidia GeForce 9400M
En massa text...
Såg att en ny Mac Mini nämndes tidigare i denna tråd. Någon som vet om det rört på sig där? Vad kommer en sådan gå på, och kommer den klara 1080p?
Välkommen till forumet! Jag tycker dock att du har postat detta i helt fel tråd. Det första du bör göra är att söka på forumet. Sökningsfunktionen finner du högt uppe till höger på alla sidor. Det finns nämligen redan en tråd om Ion här med info om en burk som matchar de flesta av dina krav... Du bör även söka inuti trådar. Denna sökfunktion hittar du längst ner till vänster i varje tråd. Hade du gjort det i denna tråden, så hade du hittat lite info om en kommande ny EeeBox med Ion endast två inlägg ovanför ditt eget... Info om Mac Mini hittar du här. Jag säger detta i all välmening och hoppas att du inte tar illa upp, men sökningar och postning i rätt tråd är nödvändigt för att få svar på dina frågor. Hoppas att mitt svar iaf hjälpt dig en bit på vägen. Mvh Henke
Postad 16 augusti 2009 - 08:23
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
när kommer eeeboxar med windows 7 släppas?
Postad 16 augusti 2009 - 09:32
johaldo
-
johaldo
-
Rookie
-
9 inlägg
 Är inte det här eee box 208som vi väntat på? "Specifications OS Genuine Windows® Vista Home Premium CPU Intel® Atom™ N330 Dual Core Memory 2 x So-DIMM Slots, DDR2-800 2G (UP to 4G) Storage SATA 2.5'' 250GB Chipset NVIDIA® MCP7A ION™ Graphics NVIDIA® MCP7A ION™ LAN 10/100/1000 Mbps Wireless 802.11b/g/n @2.4GHz Card Reader SD/SDHC/MS/MS Pro/MMC Front Panel * Card Reader x 1(SD/SDHC/MS/MS Pro/MMC) * USB x3 * Headphone x 1 * MIC x 1 Rear I/O * Wi-Fi antenna x1 (built-in) * DC-in * USB 2.0 x2 * Gigabit Lan x1 * HDMI out x1 * D-Sub * Audio out (S/PDIF out) jack x1 Upper I/O * USB 2.0 x1 * eSATA x 1 Keyboard + Mouse Wired Keyboard + Mouse(Option) Power Supply 19Vdc, 2.1A, 40W Power Adaptor Bluetooth Option Dimension 222mm(W)x178mm(H)x26.9mm(D) Weight 1.1 kg (2.4lb) Color Noble White & Modern Black Accessories Power adapter(40W) Remote Controller x 1(Option) Wired KB+ Mouse(Option) Stylish Stand VESA Mount x 1 S/PDIF adapter Quick Start Guide Warranty Card" http://www.asus.com/...H1q2VTqyLXaCw1f
Postad 16 augusti 2009 - 22:18
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Är inte det här eee box 208som vi väntat på?
Nej det är EeeBox PC EB1012. Skulle dock aldrig köpa en dator med Vista så får hoppas att de släpper den med Windows 7.
Postad 17 augusti 2009 - 11:30
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Hmmm den där EB1012 verkar riktigt intressant! Känns som att min B202 är lite för slö för mig, återstår dock att se prissättningen...
Postad 30 augusti 2009 - 22:00
KtZ
-
KtZ
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
EB1012 kommer nog bli mitt nästa köp för att ersätt min gamla xbox v1 med XBMC. Någon som vet om EB1012 kommer att kunna spela upp rar'ade x264 1080p filmer delade via smb? (Kommmer att installera xmbc/ubuntu på den)
Redigerat av KtZ, 30 augusti 2009 - 22:01.
Postad 31 augusti 2009 - 03:57
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Är det någon som provat att köra Windows 7 på boxen? (b204/b206/b208)
Vart den seg? Eller var det någon skillnad?
Jag är sugen på att köra det om den inte blir segare än med XP!
Postad 31 augusti 2009 - 19:00
KtZ
-
KtZ
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hörde ifrån Asus att EB1012 kommer till Sverige "Currently September or October". Då är det bara att vänta...
Postad 31 augusti 2009 - 20:46
pezmannen
-
pezmannen
-
Användare
-
-
172 inlägg
Är det någon egentlig skillnad mot Asrock?
Postad 31 augusti 2009 - 20:48
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Är det någon egentlig skillnad mot Asrock?
Hade jag inte redan haft min B202 och skulle köpa en lite burk med atom skulle jag personligen nog köpa en asrock
Postad 01 september 2009 - 20:19
KtZ
-
KtZ
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hade jag inte redan haft min B202 och skulle köpa en lite burk med atom skulle jag personligen nog köpa en asrock 
Varför? Om nu inte dvd/BlueRay disk är ett måste?
Postad 01 september 2009 - 22:27
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Varför? Om nu inte dvd/BlueRay disk är ett måste?
Billigare, bättre processor, fler usb-portar och som sagt en dvd. lättare att mecka. Spräckte nästan chassit på min eee när jag bytte minne, inte det lättaste att öppna den.
Postad 02 september 2009 - 14:31
JoeV
-
JoeV
-
Användare
-
-
152 inlägg
ASRock verkar minst sagt intressant!
Två frågeställningar dock, hur bra är blu-ray spelaren och framförallt den verkar inte ha Wlan?
Postad 08 september 2009 - 22:23
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Slängde in 2 GB i min B206 idag. Har läst att det skulle vara svårt att få upp "locket" på burken men det gick väldigt smidigt, allt var grejat på mindre än 5 min. Hade dock kollat in denna sidan först där man får lite tips.
Postad 09 september 2009 - 07:39
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
vet någon hur många minnesplatser som b206 har?
Postad 09 september 2009 - 20:39
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|