Jag och min sambo sitter på ett Wii och ett XBOX 360.
Wii
---
Tjejen köpte det pga balansbrädan, zelda och wii-fit.
Hon tycker det är skitkul, och hon ser för###### rolig ut medan hon gör det.
+Annorlunda "spel" med motionsinriktning som är roliga, exempel Wii-fit.
+Trots den sämre grafiken kommer man in mer i spel såsom Zelda tack vare kontrollerna.
+Kul för folk som normalt sett inte är gamers. En konsoll för åldrarna 7-70 år.
-Otroligt sunkig grafik
-Barnspel, barnspel, barnspel samt något pensionärsspel
-Spel som inte är exklusiva blir otroligt världelösa. Köpte pingis för jag tänkte att kontrollerna skulle göra det mycket roligare än till 360 men det blev pannkaka. Spelet går i slowmotion och det går inte riktigt att styra bollen som man vill
360
---
Min konsoll tack vare de exklusiva titlarna, priset och kontrollerna
+Kontrollerna är verkligen suvveräna
+Grafiken är riktigt bra, får ut mer än PS3 i dagsläget men det kommer givetvis förändras
+Unika titlarna. Alain Wake...mmm... Alain Wake...
-RRoD... en gång har det hänt mig än så länge. Fixat på 10 minuter om man köpt konsollen lokalt. Kopplade bara ut den, gick ner till mitt lokala game. De bytte hårddisk och fick ett nytt 360 med HD-kopplingar utan någon väntetid alls. Ska tilläggas att vi är snuskigt bra kunder där nere.
-Ljudet. Man måste ha en låda man kan stänga in den i. Fruktansvärt ljud. VROOOOM, på ett ungefär.
-Repar skivor. Ännu en gång, köp lokalt. Gick bara ner till game och fick ett nytt PES och en ny konsoll när den började repa.
Så är min bedömning. PS3 har jag spelat så lite så det ska jag inte ge mig in i men det lär bli ett köp efter jul för mig. Ska köra rockband & singstar på den, samt de unika titlar som kommer dyka upp i vår/sommar lockar lite också.