Comhem inför kortavgift!
334 svar till detta ämne
Postad 26 januari 2009 - 11:10
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
som sagt comhem själva säger att analoga sändningarna kommer försvinna... läs om läs rätt!!!
Självklart kommer de en dag att släcka analoga nätet. De ville säkert göra det redan igår pga att det är relativt dyrt att hålla det vid liv. Frågan är dock när? Har de ens en tidplan som indikerar var i landet det tänker börja släcka det analoga nätet? Någon officiell information om planerna som står att finna på deras hemsida eller annan plats? Knappast att de på en dag släcker ned det i alla anslutna föreningar, dels på grund av avtal med dessa som reglerar vad som ska sändas, dels att dela ut/sälja boxar till alla de abonnenter som bara har analog mottagning idag, ungefär 1,3 miljoner, är inget som någon kan tro att ComHem fixar på en dag.
Postad 26 januari 2009 - 11:13
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Finns inget som hindrar dom från att göra det... Tele2 har gjort samma sak men vi fick samtidigt sänkt månadskostad till 45:-/lägenhet där jag bor... i det priset får jag 10 okodade kanaler + 1 intressepaket som innehåller ca 6-7 kanaler/st som jag själv får välja... Dom skickar ut boxar + kort till alla med utan kostnad....
lulebo har inte lika bra avtal med comhem däremot men är ett steg i rätt riktning...
och som sagt comhem säger det SJÄLVA!!!! men det är inget dom gått ut officiellt med...
Redigerat av Leatherface, 26 januari 2009 - 11:17.
Postad 26 januari 2009 - 11:20
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
"Den kommer från comhem själva + att dom börjat släcka ner i luleå redan bla" ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Vad i den meningen är det du inte förstår? Du kan ju ringa comhem själva och fråga så får du höra svaret... Dessutom kommer dom snart släcka ner även på andra ställen med så hela landet komemr vara släckt så småningom...
Du behöver inte bli otrevlig bara för att man vill ha en referens. Jag vet att du hängt här på forumet länge så du borde ju veta att det skrivs oerhört mycket skräp som saknar grund, rykten blir på något sätt fakta. Det var därför jag bad om en referens som styrker ditt påstående. Sidan du länkar till styrker inte på något sätt ditt påstående att Comhem kommer släcka ner resterande analoga nät i Sverige och du vet lika väl som jag att man inte kan lita på Comhems kundtjänst. Det är endast officiella uttalanden så som pressmeddelanden som är att lita på. Har ringt och pratat med Comhem många gånger angående detta ärende och kundtjänst ger olika bud varje gång.
Postad 26 januari 2009 - 11:22
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
ok sorry men jag sa att comhem själva har sagt det och lulebos sida var bara en länk som visar att dom redan börjat släcka ner var inte menat som nån referens som visar att det kommer bli så i hela landet utan den infon är från comhem själva....
det blir väl nån form av omförhandlingar i samband med nersläckning så det gäller att få till ett bra avtal som möjligt...
ni kan ju alltid hoppas dom kickar ut comhem och skaffar Tele2 istället som är betydligt bättre även om dom nu saknar vissa kanaler fortfarande... större valfrihet att välja kanaler med deras små olika intressepaket bla är nåt många borde gilla...
Redigerat av Leatherface, 26 januari 2009 - 11:30.
Postad 26 januari 2009 - 11:25
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
ok sorry men det finns inga länkar förutom det dom börjat göra på en del ställen redan om inte det räcker så är det ända jag kan göra att be dig ringa comhem själv....
Tack, det var bara det jag ville veta.
Postad 26 januari 2009 - 13:04
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
På vilket sätt är det bättre att säga upp sitt avtal med Comhem och byta till något som kostar mer och ger mindre? Alltså, jag tycker också det är fult av Comhem att införa kortavgift på det här sättet och under de här omständigheterna. Jag kan först argumentet att man vill visa sitt missnöje, men att sätta sig i en ännu sämre position känns ju inte som en bra lösning.
Priserna på Boxer är ju precis inte bättre och utbudet är ju betydligt sämre och bor man i lägenhet, som man ju oftast gör när man har Comhem, så är ju inte parabol alltid ett alternativ.
Så vad skall man göra enligt dig då? Tack & ta emot en avgift från ComHem som är helt obefogad. Mvh
Postad 26 januari 2009 - 13:28
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Så vad skall man göra enligt dig då?
Tack & ta emot en avgift från ComHem som är helt obefogad.
Mvh
Man kan klaga och det kommer jag att göra, men jag tänker ju inte gå till en annan leverantör betala högra kortavgift och få färre kanaler. Vad vinner jag på det?
Postad 26 januari 2009 - 18:42
NiklasM
-
NiklasM
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Man kan klaga och det kommer jag att göra, men jag tänker ju inte gå till en annan leverantör betala högra kortavgift och få färre kanaler. Vad vinner jag på det?
Genom detta visar du CH på det enda sätt dom förstår att du inte gillar det dom gör. Du slutar betala dem. Minskad avkastning ger gensvar. Mail till kundtjänst skiter dom i. Betalar du dessutom mer för mindre hos en annan leverantör så skickar du ditt budskap till CH med tryck.
Postad 26 januari 2009 - 18:52
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Genom detta visar du CH på det enda sätt dom förstår att du inte gillar det dom gör. Du slutar betala dem. Minskad avkastning ger gensvar. Mail till kundtjänst skiter dom i. Betalar du dessutom mer för mindre hos en annan leverantör så skickar du ditt budskap till CH med tryck.
Ok, men jag värdester mitt val av kanaler och mina slantar mer i det här fallet än att visa min irritation. Ja, jag har letat efter alternativ, men i mitt fall är fortfarande Comhem det bästa valet tyvärr. Jag hade gärna gått över till Canal Digital om det hade varit möjligt. Eventuellt går jag ner på Small och väljer ut de 3-4 kanalerna som är värda att ha.
Postad 26 januari 2009 - 19:10
NiklasM
-
NiklasM
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Ok, men jag värdester mitt val av kanaler och mina slantar mer i det här fallet än att visa min irritation. Ja, jag har letat efter alternativ, men i mitt fall är fortfarande Comhem det bästa valet tyvärr. Jag hade gärna gått över till Canal Digital om det hade varit möjligt. Eventuellt går jag ner på Small och väljer ut de 3-4 kanalerna som är värda att ha.
Jo jag med så jag bantar mitt abonnemang till Small + "lösa" kanaler. Det syns också i resulträkningen. //n
Postad 26 januari 2009 - 22:14
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
.... att man inte kan lita på Comhems kundtjänst. Det är endast officiella uttalanden så som pressmeddelanden som är att lita på.
Enligt min erfarenhet så kan man inte lita på något som sägs ifrån Comhem på någon nivå alls. Pressmedelanden ändras/tas bort o.s.v. utan att nån info om det lämnas.
Postad 27 januari 2009 - 02:09
Unregisterede9a602f8
-
Unregisterede9a602f8
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Så där ja ! Jag fick mitt brev från Comhem idag, och bestämde direkt att jag säger upp det. Sagt och gjort....så nu har dom en kund mindre att behandla som skit. Jag kommer istället att börja titta mer på serier som jag laddar ner helt gratis, och samtidigt kan jag varje månad sitta och räkna dom sköna stålarna jag slipper betala detta skit företag. Mej kommer dom aldrig mer att se som kund, för nu är helt plötsligt alla andra konkurrenter billigare, och då också trevligare mot mej som kund. PS. detta är inget att tänka på, bara säg upp skiten, du kommer inte att sakna det !! Säga upp abonnemanget här: http://www.comhem.se...service_kontakt
Postad 27 januari 2009 - 07:24
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Jag fick mitt brev från Comhem idag, och bestämde direkt att jag säger upp det. Sagt och gjort....så nu har dom en kund mindre att behandla som skit. Jag kommer istället att börja titta mer på serier som jag laddar ner helt gratis, och samtidigt kan jag varje månad sitta och räkna dom sköna stålarna jag slipper betala detta skit företag. PS. detta är inget att tänka på, bara säg upp skiten, du kommer inte att sakna det !! Säga upp abonnemanget här: http://www.comhem.se...service_kontakt
Fick också mitt brev igår och precis som du fick jag lust att säga upp abonnemanget. SVT1, SVT2 och TV4 kan man ju få in med en bordsantenn. Serier går ju som sagt att ordna på annat vis men det är ju sporten som ställer till det. Champions league och Formel 1 går ju inte att lösa på annat vis så man blir ju fast hos Com Hem i alla fall.
Postad 27 januari 2009 - 11:30
Parabol
-
Parabol
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Inte en chans att jag tänker att börja betala mer för mitt abonnemang med den där fula påhittade avgiften...
Har nu bytt från 8 till 4 favoriter istället..
Postad 27 januari 2009 - 11:44
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Misstaget de gjorde var att de låtsas som att det är en ny avgift och som de ger sken av att de har bjudit på hittills. De som har varit kunder ett tag kommer ju ihåg att kortavgiften redan är inkluderad eftersom de bakade in den i månadsavgifterna i de olika abonnemangen för några år sedan. Det hade ju varit mer pedagogiskt att säga att de höjer avgiften för vissa abonnemang och separerar återigen kortavgiften. Det de har lyckats med nu är att göra irriterade kunder än mer upprörda. För övrigt anser jag att kortavgiften borde förbjudas eftersom den är vilseledande när man skall jämföra abonnemang, även om det finns jämförande årskostnader. Jag är intresserad av vad det kostar per månad och som det är nu måste jag räkna ut det själv. Synd att CH har hamnat i samma liga som de andra nu.
Postad 27 januari 2009 - 11:45
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Funderar oxå på att säga upp mitt abbonemang eller iaf att byta ner mig till small + Canal+, men hur funkar det för mig som köpt en HD-PVR samt bundit mig på 24mån, Behåller man boxen då?
Redigerat av -Palle-, 27 januari 2009 - 11:46.
Postad 27 januari 2009 - 11:47
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Funderar oxå på att säga upp mitt abbonemang, men hur funkar det för mig som köpt en HD-PVR samt bundit mig på 24mån, Behåller man boxen då?
Du behöver inte betala kortavgiften förrän nuvarande bindningstid går ut, så du kan ändå inte säga upp abonnemanget.
Postad 27 januari 2009 - 11:58
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Du behöver inte betala kortavgiften förrän nuvarande bindningstid går ut, så du kan ändå inte säga upp abonnemanget.
Ahh, tack för infon hakanh65 Trodde att dom skulle tvinga på mig kortavgift trots bindningstid Då får jag vänta tills bindningstiden går ut innan jag byter kanalpaket, förhoppningvis finns det då fler HD kanaler i deras nuvarande (usla) HD utbud så att det kan bli prisvärt med ett HD-paket!
Postad 27 januari 2009 - 15:33
Jfm010
-
Jfm010
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Fick brevet från Comhem idag. Där förlorade de en kund till.
Postad 27 januari 2009 - 17:27
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Om ni inte vill betala kortavgiften så måste ni säga upp digitaltvn helt från comhem.... att byta ner sig till Small hjälper inte eftersom small är en kortavgift på 39:- så ni betalar den iaf då... det är kanaler som ni får in utan kort och kostnad med en inomhusantenn....
Postad 27 januari 2009 - 17:52
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Bytte ner mig till small från 8 fav. Trista är att boxer inte går att få i min lägenhet... fast den ligger i solna. Teracoms täckning suger...
Postad 27 januari 2009 - 18:51
Unregistered1124
-
Unregistered1124
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Om ni inte vill betala kortavgiften så måste ni säga upp digitaltvn helt från comhem.... att byta ner sig till Small hjälper inte eftersom small är en kortavgift på 39:- så ni betalar den iaf då... det är kanaler som ni får in utan kort och kostnad med en inomhusantenn....
Men till Small kan man lägga till valfria kanaler och Canal+. Det är prisskillnaden mellan Small och övriga paket som är det intressanta och den skillnaden blev precis större.
Postad 27 januari 2009 - 19:56
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Tja priserna på paketen har ökat hos alla andra operatörer med så tycker inte det är helt omotiverat av comhem att också höja... dom har ju lagt till en hel del kanaler sen dom bakade in kortavgiften förut och kanalerna vill ju också ha betalt...
gör uppror istället mot att operatörerna tar betalt per tv apparat istället för per hushåll... där har vi en kostnad däremot som inte är rimlig....
Redigerat av Leatherface, 27 januari 2009 - 19:59.
Postad 27 januari 2009 - 20:12
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Tja priserna på paketen har ökat hos alla andra operatörer med så tycker inte det är helt omotiverat av comhem att också höja... dom har ju lagt till en hel del kanaler sen dom bakade in kortavgiften förut och kanalerna vill ju också ha betalt... gör uppror istället mot att operatörerna tar betalt per tv apparat istället för per hushåll... där har vi en kostnad däremot som inte är rimlig....
Men fel att införa en smyghöjning och kalla det för nått annat.
Postad 27 januari 2009 - 23:12
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Tja priserna på paketen har ökat hos alla andra operatörer med så tycker inte det är helt omotiverat av comhem att också höja... dom har ju lagt till en hel del kanaler sen dom bakade in kortavgiften förut och kanalerna vill ju också ha betalt... gör uppror istället mot att operatörerna tar betalt per tv apparat istället för per hushåll... där har vi en kostnad däremot som inte är rimlig....
Håller med om att det är helt upp till Comhem att välja prisnivå och sen får vi konsumenter avgöra vad vi tycker det är värt. I mångas fall så har Comhem lyckats få en monopol-liknande ställning, genom att hyresvärdarna genom långa avtal givit dem det. Riktigt monopol är det ju inte förstås, eftersom hyresvärdar och föreningar gjort ett val, men för slutkund tvingas man gå med på rätt höga prisnivåer om man inte vill återgå till analogt. Bara att beklaga och gratulera Comhem. Det som stör mig är Comhems sätt. Att baka in kortavgiften i paketpriset för att senare dubbla den och bara speca den ena halvan som en separat post, för att sen hävda att man fram tills nu bjudit på kortavgiften. Naturligtvis har man haft kostnader för dem hela tiden, men man har väl med största sannolikhet även fler kostnader i sin verksamhet som man inte specar upp som en separat avgift, utan täcks av de totala intäkterna. Det som skrämmer är att de hävdar att det är p.g.a. finanskrisen som de tvingas göra som de gör. Eftersom de menar att de bjudit på kostnader som de inte tar betalt för som en separat post så undrar man vad nästa avgift blir, som de fram tills nu "bjudit" på.
Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 27 januari 2009 - 23:13.
Postad 27 januari 2009 - 23:45
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Har inte fått nått brev ang. kortavifter än (har inga bindningstider i ComBon)...
Däremot kom det ett brev ang. "telefoni small" - höjs från 59 >> 69...morr!
Postad 28 januari 2009 - 08:48
Fjant
-
Fjant
-
Lärjunge
-
-
409 inlägg
Håller med om att det är helt upp till Comhem att välja prisnivå och sen får vi konsumenter avgöra vad vi tycker det är värt. I mångas fall så har Comhem lyckats få en monopol-liknande ställning, genom att hyresvärdarna genom långa avtal givit dem det. Riktigt monopol är det ju inte förstås, eftersom hyresvärdar och föreningar gjort ett val, men för slutkund tvingas man gå med på rätt höga prisnivåer om man inte vill återgå till analogt. Bara att beklaga och gratulera Comhem. Det som stör mig är Comhems sätt. Att baka in kortavgiften i paketpriset för att senare dubbla den och bara speca den ena halvan som en separat post, för att sen hävda att man fram tills nu bjudit på kortavgiften. Naturligtvis har man haft kostnader för dem hela tiden, men man har väl med största sannolikhet även fler kostnader i sin verksamhet som man inte specar upp som en separat avgift, utan täcks av de totala intäkterna. Det som skrämmer är att de hävdar att det är p.g.a. finanskrisen som de tvingas göra som de gör. Eftersom de menar att de bjudit på kostnader som de inte tar betalt för som en separat post så undrar man vad nästa avgift blir, som de fram tills nu "bjudit" på. 
Håller med! I mina öron låter det bara som att Comhem trasslar in sig i en massa lögner istället för att vara ärliga och säga att de vill ha in mer pengar för det ju det det handlar om och inget annat som de försöker ge sken av. Och det är det som gör mig förbannad att man inte kan vara ärlig. Snart är det nog även dags för en "nät-avgift" också, för det har de ju hitills "bjudit" på...
Redigerat av Fjant, 28 januari 2009 - 08:50.
Postad 28 januari 2009 - 09:08
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Håller med!
I mina öron låter det bara som att Comhem trasslar in sig i en massa lögner istället för att vara ärliga och säga att de vill ha in mer pengar för det ju det det handlar om och inget annat som de försöker ge sken av. Och det är det som gör mig förbannad att man inte kan vara ärlig.
Snart är det nog även dags för en "nät-avgift" också, för det har de ju hitills "bjudit" på...
Den betalar du redan i avgiften som ofta är inbakad i hyran + för för dom analoga kanalerna.... men nersläckningen av dom analoga kanalerna kommer minska kostnaden med mer än dom där 30:-/mån som ni bråkar om...
Redigerat av Leatherface, 28 januari 2009 - 09:11.
Postad 28 januari 2009 - 10:26
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Den betalar du redan i avgiften som ofta är inbakad i hyran + för för dom analoga kanalerna.... men nersläckningen av dom analoga kanalerna kommer minska kostnaden med mer än dom där 30:-/mån som ni bråkar om...
Jag vill gärna betala den nätavgiften även i fortsättningen om jag får dessa analoga kanaler digitalt OKODADE. Jag vill inte teckna abonnemang för varje j-vla apparat (flera TV och inspelare) som jag har hemma och jag vill inte hålla på och flytta det enda j-vla kort jag har. Det känns lite surt att behöva köpa en ändå ganska dyr lösning som Smartwi bara för att CH inte fattar vad folk vill ha eller hur folk använder deras tjänster.
Postad 28 januari 2009 - 12:53
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Jag har räknat ut att för dom som har comhem kombo avtal idag så blir 4 kr billigare om man väljer att ha 4 favoriter istället för 8 favoriter oavsett andra tillval.
Postad 28 januari 2009 - 17:18
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Lite off topic men ändå relevant.
Tyvärr lät förra regeringen digital-tv i marknätet bli en synnerligen onödigt kostsam historia.
I nästan alla andra europeiska länder där marknäten digitaliserats ligger de "vanliga" reklamkanalerna, motsvarande tv3 och tv5, helt fritt. I sverige (och i finland som följde vårt sjuka system) låter man ett företag sätta orimliga priser på reklamfinansierad digital-tv vilket gör det enkelt för comhem, viasat, telia, tele2, canal digital m.fl. att göra detsamma.
OM regeringen sagt att endast "premiumkanaler" får kosta pengar i marknätet hade kanske utvecklingen varit långsammare men ack så mycket sundare. Viasat och andra aktörer hade säkert ,helt eller delvis, bojkottat marknätet till en början. Men med tiden skulle de sannolikt insett vikten av att vara med, vilket sedemera skulle gett effekter bland andra leverantörer.
Tyvärr gjorde sossarna en dundertabbe när den markbundna digitaliseringen klubbades...vilket öppnat för exempelvis "stackars fattiga" comhems "krisavgift" om 30 spänn per månad.
Postad 28 januari 2009 - 17:43
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Lite av min poäng tidigare. Eftersom man inte specat nån "nätavgift" på vår räkning så kan de ju hävda att de tidigare bjudit på den och sen införa den i krisens namn.
Postad 28 januari 2009 - 19:56
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Jag vill gärna betala den nätavgiften även i fortsättningen om jag får dessa analoga kanaler digitalt OKODADE. Jag vill inte teckna abonnemang för varje j-vla apparat (flera TV och inspelare) som jag har hemma och jag vill inte hålla på och flytta det enda j-vla kort jag har. Det känns lite surt att behöva köpa en ändå ganska dyr lösning som Smartwi bara för att CH inte fattar vad folk vill ha eller hur folk använder deras tjänster.
Det är ett problem som alla operatörer har och det är nåt svenska folket ska göra uppror mot... Man betalar inte bredband per dator eller tv licens per tv apparat utan man betalar per hushåll och samma sak ska det vara för tv kanalaerna man betalar för... och en till sak alla borde göra uppror mot är att dom tvingar folk att använda en viss box för att det finns folk som missköter sig..
Redigerat av Leatherface, 28 januari 2009 - 19:58.
Postad 28 januari 2009 - 21:48
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Jag tycker vi ska gräva i vilken sorts omkostnader Com Hem rimligen kan ha rörande programkort och kryptering:
1.) Tillämpar Com Hem fortfarande simulcrypt i Viacess/Conax eller slopades det i och med skrotningen av vissa Sagem/Macab-boxar hösten 2007?
2.) Vilka kostnader kan gälla för licensiering av Conax per krypterad programström/transportström och per kort?
3.) Hur mycket kostar den rent logistiska hanteringen av korten?
4.) Vad har Com Hem för krav på sig från kanaler de vidaresänder?
Det kan vara rätt svårt att komma fram till svaren här, men så mycket är ju i alla fall sant att Com Hem måste betala licensavgifter till Conax (Telenor) för att använda deras CAS samt hyra/köp av utrustning.
Något skumt är det eftersom det torde löna sig bäst för Com Hem att locka fler digital-tv-kunder, vilket det här inte gör. Det kan betyda att de har nått en mättnadspunkt och har svårt öka antalet digital-tv-kunder. Möjligtvis eftersom en del kunder har valt IPTV eller Boxer istället. I så fall är anledningen vi får betala att Com Hem har stött på en propp och måste fortsätta göda sina ägare (riskkapitalbolagen som äger Com Hem vill förstås ha rejäl avkastning).
Vad som hade varit elegant av Com Hem i det här fallet vore att sänka kostnaden för syskonabonnemang eller utesluta kortavgiften i Largepaketet, så att det skulle löna sig byta upp sig. Nu lönar det sig istället snarare att byta ned sig. Det är trångsynt och ett tecken på att Com Hem:s ledning inte har ordentlig koll på sina kundrelationer.
Och varför ger de inte en ordentlig förklaring om kryptering istället för att använda luddiga begrepp som "säkerhet" och "tillförlitlighet"?
Com Hem behöver en spin doctor. En djävligt bra spin doctor.
Postad 28 januari 2009 - 23:37
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Com Hem behöver en spin doctor. En djävligt bra spin doctor.
Eller en normalbegåvad, borde göra susen.
Postad 28 januari 2009 - 23:45
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Något skumt är det eftersom det torde löna sig bäst för Com Hem att locka fler digital-tv-kunder, vilket det här inte gör. Det kan betyda att de har nått en mättnadspunkt och har svårt öka antalet digital-tv-kunder. Möjligtvis eftersom en del kunder har valt IPTV eller Boxer istället. I så fall är anledningen vi får betala att Com Hem har stött på en propp och måste fortsätta göda sina ägare (riskkapitalbolagen som äger Com Hem vill förstås ha rejäl avkastning).
Intressant synpunkt. Vet att det är många här på forumet som har förutspått att Comhem kommer få problem att hävda sig i framtiden. Deras långa avtal med hyresvärdar/föreningar går ju ut nån gång och när det gör det så har möjligheterna förändrats. Även enskilda konsumenter kommer kunna välja alternativa leverantörer av "Tripple Play"-tjänster (heter det så?), o.s.v.
Postad 29 januari 2009 - 00:18
SPiRiTUZ
-
SPiRiTUZ
-
Rookie
-
4 inlägg
Som om dom har en kostnad på 65 miljoner för kryptering och korthantering (vilket de påstår). Sicket jekla skitsnack! Glöm inte heller (som exempel): "Comhems vinst första halvåret – 614 miljoner kronor – motsvarar 41 procent i vinstmarginal." Inte illa kan jag säga. Detta 2006. <OT>Det är ju också så att det inte bara är comhem som beter sig på detta sätt. Det är snarare en regel än ett undantag. Mer vinster, mer avkastning etc etc. De rika munnarna växer och växer medans vi vanliga dödliga går åt motsatt håll. Hela systemet är fel (om man anser att människan som samhälle är viktigare än individen).</OT>
Postad 29 januari 2009 - 00:30
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Ringde och sade upp mitt abonnemang idag. Känns som att dom kommer förlora mer än dom tjänar på det här. Fan va dum dum dom är.
Postad 29 januari 2009 - 06:55
Krillur
-
Krillur
-
Användare
-
-
100 inlägg
Vilka gnidna ######r! Räcker det inte med den vinst dom redan drar in???
Postad 29 januari 2009 - 09:25
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Alla har ju ökade kostnader och det gäller ju självklart comhem med... alternativet hade nog varit och banta ner paketen för att kunna hålla samma prisnivå... alla andra operatörer tar ju dessutom högre kortavgift än vad comhem gör...
ni får hoppas dom gör liknande modell som Tele2 med mindre paket för olika intressen....
Redigerat av Leatherface, 29 januari 2009 - 09:30.
Postad 29 januari 2009 - 09:31
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Jag ringde till Comhem igår och ändrade mitt TV-medium till small med tre tillvalskanaler, Canal Plus och Säsongskortet. Enligt mina beräkningar sparar jag 40 kr plus nya kortavgfiten.
Dessutom var jag noga med att påpeka att jag enbart gjorde detta pga nya avgfiten.
Det roliga med Comhems förklaring om kostnader för kryptering är ju: VEM FAAN HAR BETT OM KRYPTERING, det är ju deras krav/idéer...
Postad 29 januari 2009 - 09:47
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Du betalar 9:- mer i kortavgift du sparar den inte....
Dom tar 39:- för Small som är fria kanaler som itne kostar nåt... och dom kanalerna kostade 0:- innan dom bakade in kortavgift i paketen... då höjde dom dom fria kanalerna som inte kostade nåt till 29:- har jag för mig som dom sen höjde till 39:-.... säger ni upp pga avgiften måste ni säga upp digitaltvn helt för att slippa den...
Redigerat av Leatherface, 29 januari 2009 - 09:49.
Postad 29 januari 2009 - 09:58
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Du betalar 9:- mer i kortavgift du sparar den inte.... Dom tar 39:- för Small som är fria kanaler som itne kostar nåt... och dom kanalerna kostade 0:- innan dom bakade in kortavgift i paketen... då höjde dom dom fria kanalerna som inte kostade nåt till 29:- har jag för mig som dom sen höjde till 39:-.... säger ni upp pga avgiften måste ni säga upp digitaltvn helt för att slippa den...
Du menar alltså att det går att digitalt ta emot alla kanaler som ingår i small gratis? Följdfråga: Varför finns det då ett abbonemang för dessa?
Postad 29 januari 2009 - 10:05
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
ja om du tar emot dom marksänt t.ex och SVT betalar du ju redan för i licensen... och kanalerna kostade inget hos comhem heller innan dom bakade in kortavgiften i paketen då började dom kanalerna kosta.... dom döpte om kortavgiften då till Small... ni kan ju kolla upp historian själva.... Finns ingen anledning att ens koda dom kanalerna som är i Small och speciellt inte SVT...
Redigerat av Leatherface, 29 januari 2009 - 18:23.
Postad 29 januari 2009 - 10:20
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
ja om du tar emot dom marksänt t.ex och SVT betalar du ju redan för i licensen... och kanalerna kostade inget hos comhem heller innan dom bakade in kortavgiften i paketen då började dom kanalerna kosta.... dom döpte om kortavgiften då till Small... ni kan ju kolla upp hostiran själva.... Finns ingen anledning att ens koda dom kanalerna som är i Small och speciellt inte SVT...
Visserligen, men jag är inte intresserad av boxer och deras vackra bordsantenner. Därför är detta mitt enda alternativ för digital-tv. Kortavgiften införs inte för small, dvs det är mer en markering mot Comhem.
Redigerat av Stringfellow, 29 januari 2009 - 10:21.
Postad 29 januari 2009 - 12:06
tolvman
-
tolvman
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Som om dom har en kostnad på 65 miljoner för kryptering och korthantering (vilket de påstår). Sicket jekla skitsnack!
Glöm inte heller (som exempel):
"Comhems vinst första halvåret – 614 miljoner kronor – motsvarar 41 procent i vinstmarginal."
Inte illa kan jag säga. Detta 2006.
numera (2008)är marginalen enligt dem själva 44-45%, rörelseresultat c:a 1.5 miljarder källa http://www.comhem.se...113_Q3_2008.pdf detta visar att konkurrensen inte fungerar
Postad 29 januari 2009 - 12:30
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Jag tycker kortavgiften är dumheter och jag tror också att vi kommer att byta leverantör bara för detta även om de andra leverantörerna har liknande avgift. Vi har dock 10 månader kvar då vi nyss träffade avtal med Com Hem.
Kryptering av vad? Jag struntar blankt i om tv-sändningen är krypterad eller inte, jag betalar för att få en bra bild på de kanaler vi köpt av Com Hem.
Jag har också bredband via Com Hem, skall det införas någon avgift för att jag råkar ha ett nätverkskort i datorn tro?
Ursäkta om jag verkar oinsatt men kortavgiften har retat upp mig och jag lyssnar inte på deras argument. Får väl börja ladda ner film igen som förr och strunta i betal-tv.
Postad 29 januari 2009 - 13:07
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
Till alla er som säger upp abonnemang hos Comhem:
Det RÄCKER JU om ni säger upp abonnemanget senast 28 februari, dvs en månad innan avgiften införs. Att skicka email till deras Kundtjänst går alldeles utmärkt, Skickat-datumet gäller. Kanske Sverker har fått Comhem att ändra sig innan dess, och då var ju er uppsägning onödig ... /LbL!
Postad 29 januari 2009 - 13:10
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Att klaga kommer inte att hjälpa. Det som hjälper, på sikt, är om vi kunder säger upp våra abonnemang och påpekar att vi gör det p.g.a. kortavgiften.
Postad 29 januari 2009 - 13:18
mege
-
mege
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Till alla er som säger upp abonnemang hos Comhem:
Det RÄCKER JU om ni säger upp abonnemanget senast 28 februari, dvs en månad innan avgiften införs. Att skicka email till deras Kundtjänst går alldeles utmärkt, Skickat-datumet gäller.
Comhem har väl ändrat till 3 månaders uppsägningstid?!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|