Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 *

658 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 juni 2009 - 18:11

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Låter lovande, både med knapparna och kamerastativet! :)

Postad 15 juni 2009 - 21:07

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Skickar en fråga om radio lyssnandet. det fungerar väl med att använda sina egna hörlurar med 3.5mm uttag och få mottagning?
Har också en åsikt om färgen röd:
Nej
Färgen svart:
Ja

Förövrigt står jag och väger mellan w715 och denna, både ger ett ordentligt kvalitets intryck och ha begär, men visst sjutton är det mycket pengar för en mobil...och sällan eller aldrig kommer den att användas till fullo med alla sina funktioner, men GPS....ja, det vill jag ha!

Postad 15 juni 2009 - 22:12

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag har också funderat på det där med om radion fungerar då man använder 3,5mm-uttaget. Det rimliga vore ju såklart att det fungerar, och jag ser inte något tekniskt hinder för att det skulle fungera precis så. Det är inte rocket science att få sladden att fungera som antenn. Men - jag vet inte säkert.

Postad 15 juni 2009 - 23:13

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Sweet ass alabama :D

Postad 16 juni 2009 - 00:21

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Svar på min fråga angående radio och 3.5mm uttag...
Jag har läst handboken som finns att ladda ner på nätet och där står...

Starta radion
1 Anslut en handsfree till telefonen.
2 Välj Meny > Underhållning > Radio.

Så vid radio lyssnande blir det handsfree sladdar, medans vanligt lyssnande går bra med 3.5mm uttaget

ok, kanske så på alla mobiler med dessa uttag?

Postad 16 juni 2009 - 06:49

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Starta radion

Så vid radio lyssnande blir det handsfree sladdar, medans vanligt lyssnande går bra med 3.5mm uttaget

Med lite tur så kan du kanske köra med handsfreen i kontakten på sidan, utan lurar i den - och använda ett par lurar efter eget tycke o smak i 3,5mm kontakten.
Nå BT alternativ lär väl inte funka för radio, tyvärr.
(utan HF sladd i då)

Postad 16 juni 2009 - 13:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Var och snabbklämde lite på den röda på Phonehouse nyss, kändes helt ok. :D
Bara att invänta den svarta.. eller silver.. eller..

Knapparna var helt ok, kändes som på vilken tele som helst, och stödet på baksidan hade ett fast läge nu som någon redan nämnt.

Postad 16 juni 2009 - 20:53

The Moose
  • The Moose
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det någon som testat hur webläsaren funkar? M3 gnällde ju på att den var värdelös....:S

En annan fråga. Om man väljer ett mobilabbonemang med extratjänst att man får surfa obegränsat i mobilen typ 3s mobil surf turbo, kan man då använda w995an som ett 3G-modem till sin laptop via blåtand eller wi-fi och surfa på laptopen stället utan extra kostnad???

Postad 17 juni 2009 - 01:25

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Yep flera som klankat ner på webläsaren, men det är bara att tanka ner en version av Opera som verkar vara den vanligaste vad jag förstår som ersättare.

Det ska funka finfint att använda mobilen som 3G-modem och betala efter avtalet du har på abonnemanget.

Postad 17 juni 2009 - 07:36

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Är det någon som testat hur webläsaren funkar? M3 gnällde ju på att den var värdelös....:S

En annan fråga. Om man väljer ett mobilabbonemang med extratjänst att man får surfa obegränsat i mobilen typ 3s mobil surf turbo, kan man då använda w995an som ett 3G-modem till sin laptop via blåtand eller wi-fi och surfa på laptopen stället utan extra kostnad???

Det är bara att ladda ner Opera Mini så är alla problem ur världen.

Vad det gäller att använde mobilen som modem via 3G beror på 3. Vet att Telenor hade förut (och kanske fortfarande har) två profiler varav den ena inte stödde surfning med datorn. Var även den som hade maxtaxa på 9kr om dagen så det är ju kanske inte så konstigt.

Postad 17 juni 2009 - 11:55

destijl
  • destijl
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har bara haft den några timmar men gillar verkligen luren sånär som på en sak, i utfällt läge glappar den och det känns lite billigt med tanke på vilken prisklass mobilen ligger i. Dock är slajden tajt när mobilen är ihopfälld.

Den är snygg (har givetvis den röda då det är den enda som går att köpa än så länge), knappsatsen är mycket bra, dock lite plottrigt med alla småknappar på sidan. Samtalsljudet är kanon, har inte lyssnat på radio eller musik än och inte hunnit knäppa några bilder.

Men överlag så här direkt är jag nöjd med luren, glappet finns som sagt men man kan inte få allt :)

Postad 17 juni 2009 - 12:34

Fille84
  • Fille84
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Är det några som har förhandsbokat här? Varifrån isf? Själv bokade jag idag på noyes. I särklass billigaste, hoppas dom har snabb leverans också. Ca 15 min efter jag lade ordern så ringde en kille därifrån och sa att dom förväntade sig få in den silvriga den 24e, enligt färskaste rapporten från SE.

Postad 17 juni 2009 - 12:34

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Att använda telefonen som 3g-modem för att surfa med tex bärbar dator kan väl vara en bra nödlösning i vissa lägen men annars känns det både billigare och smidigare att skaffa separat 3g-surf abbonemang till datorn om man ska surfa lite mer.

Utan att ha läst manualen antar jag rent tekniskt att man får använda blåtand mellan dator och telefon för att få det att fungera, telefonens wifi går väl knappast att använda som en brygga ut till 3g-internet utan bara när telefonen själv är 'endpoint'? Någon som har järnkoll på detta?

Redigerat av SurferRosa, 17 juni 2009 - 12:36.

Postad 17 juni 2009 - 12:54

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Utan att ha läst manualen antar jag rent tekniskt att man får använda blåtand mellan dator och telefon för att få det att fungera, telefonens wifi går väl knappast att använda som en brygga ut till 3g-internet utan bara när telefonen själv är 'endpoint'? Någon som har järnkoll på detta?

Blåtand och usbkabel går att använda.

Postad 17 juni 2009 - 13:42

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Är det några som har förhandsbokat här? Varifrån isf? Själv bokade jag idag på noyes. I särklass billigaste, hoppas dom har snabb leverans också. Ca 15 min efter jag lade ordern så ringde en kille därifrån och sa att dom förväntade sig få in den silvriga den 24e, enligt färskaste rapporten från SE.

Jag har förhandsbokat den silvriga på Katshing. Vet inte om de är billigast längre.. men skiljer det så är det på någon hundring, så det får spela mindre roll. Står som plats 8 i kön där, så det känns ju bra.
Annars går jag i tankarna på att knipa den från tyskland ändå.. kommer att spara ca 700kr när allt är betalt. Dock svårt att väga det emot att få svensk service och kundtjänst - kan vara värt 700kr om det väl krånglar någon gång.

Postad 17 juni 2009 - 15:34

niklas 75
  • niklas 75
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
svart och silver kommer att finnas att köpa i kiruna i morgon dom höll på att packa upp dom nu i eftermiddas när jag var förbi där

Postad 17 juni 2009 - 17:11

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
De fick in den på mp3-player.de idag under dagen.. Nu är det bara 3st kvar, men jag drar mig för att handla från en tysk nätbutik. Något säger till mig att inte göra det, samtidigt är jag jäkligt sugen.
Priset som ligger 700kr under det svenska får nog kvitta, jag pallar inte bli lurad eller stå där med en trasig telefon om ett år.

Postad 17 juni 2009 - 18:33

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

De fick in den på mp3-player.de idag under dagen.. Nu är det bara 3st kvar, men jag drar mig för att handla från en tysk nätbutik. Något säger till mig att inte göra det, samtidigt är jag jäkligt sugen.
Priset som ligger 700kr under det svenska får nog kvitta, jag pallar inte bli lurad eller stå där med en trasig telefon om ett år.

Jag får 400€ som den väl kostar med frakt att bli 4388.16SEK, allt enligt www.xe.com
Eller ligger inte frakten till Sverige på €22.90?

Stämmer min uträkning så är de ju inga 700 du spar utan snarare hälften ~380:-

:D

@niklas75

Vilken butik packade upp de andra färgerna?

Postad 17 juni 2009 - 19:29

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Starta radion

Du behöver inte en fastport handsfree för radion. Går lika bra med 3.5mm. Både vanliga hörlurar och 3.5mm handsfree fungerar. Det går alltså att använda en handsfree med 3.5mm kontakt som t.ex den som medföljer X1 om någon undrar.

Postad 17 juni 2009 - 19:31

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Hur ska man göra nu då? Läste i en Mobil tidning om Nokias senaste fån, N86 som fick bra recensioner och verkade fin, priset snurrar kring w995 och den hade lite mera features.

Ack ja, som det nu ser ut,så beror på er, lämna ett schysst omdöme om SE telefonen angående GPS och wifi, så köper jag, annars blir det en Nokia ( man är ju hur velig som helst )

Tack

Postad 17 juni 2009 - 21:20

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
spicata Om någon av de två du funderar på har lite snabbare GPS eller lite kvickare WiFi.. vad spelar det för roll om den ena passar din smak en uns bättre än den andra?
Hade jag velat fram & tillbaka mellan två olika mobiler så hade den som var snyggast klart vägt över små skillnader i GPS, WiFi, uppstart-tid och kanske hur bra kalender den hade.
Jag tror inte att du blev mycket klokare av det, men ta den som du känner mest för - oavsett om de har minimala skillnader. En av dem måste du ju känna starkare för.

...

Till något annat; vad kan Katshing mena med detta "Den leveranstid som uppges är preliminär och till för att ge information om när man ungefär kan förvänta sig att få en produkt levererad vid nybeställning."? Menar de att jag kan anta att den 22/6 (som just nu står som lev.datum på den silvriga) är det datum som jag kommer att ha telefonen i min hand? Så tolkar jag det.

Postad 17 juni 2009 - 22:40

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jag har förstått att man kan installera tex Opera mini istället för den inbyggda web-läsaren. Hur kan det komma sig? OSet i denna telefon är väl SEs egenutvecklade icke-öppna OS, jag kommer inte ihåg vad det kallas. Eller har de öppnat upp och gjort det möjligt att installera externa program? Jag trodde att det bara skulle funka med typ Symbian, Android eller liknande. Jag har inte hängt med i telefon-svängen på senare tid, har fortfarande kvar min W800.

Postad 17 juni 2009 - 23:56

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Jag har förstått att man kan installera tex Opera mini istället för den inbyggda web-läsaren. Hur kan det komma sig? OSet i denna telefon är väl SEs egenutvecklade icke-öppna OS, jag kommer inte ihåg vad det kallas. Eller har de öppnat upp och gjort det möjligt att installera externa program? Jag trodde att det bara skulle funka med typ Symbian, Android eller liknande. Jag har inte hängt med i telefon-svängen på senare tid, har fortfarande kvar min W800.

Javaprogram går att installera och det har det gått sedan en lång tid tillbaka.

Postad 18 juni 2009 - 09:00

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Man kilar in på mini.opera.com via mobilen bara, sen läggs programmet i Program-mappen på telefonen.
Kan dock inte förstå varför det som medföljer suger så hårt, men återstår väl att se. Säkert en smaksak, för jag är inte jätteförtjust i Opera Mini heller.

Postad 21 juni 2009 - 13:41

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
NÄ, nu är jag trött på att vänta. "Den som väntar på nåt gott.." och allt det där, men nu får det räcka.
Jag bävar för att Katshing ska ha flyttat fram lev.datumet när jag öppnar deras webshop, så jag gör bäst i att inte kolla alls. :)

Postad 21 juni 2009 - 23:40

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Jag kan kolla åt dig :D Meen iom att du redan har kollat så dissar jag det :)

Postad 22 juni 2009 - 06:33

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Ingen som ändrat lagerstatus än.. vad jag sett. :)

Hittade en 'final impressions review' här:
http://blog.se-nse.n...ions/#more-5928

Postad 22 juni 2009 - 08:39

Fille84
  • Fille84
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Katsching har silver på lager

Postad 22 juni 2009 - 08:53

Slayer1
  • Slayer1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har precis bokat en Silver på Katsching. Hoppas på snabb leverans, typ till imorgon :-)

Ingen som ändrat lagerstatus än.. vad jag sett. :)

Hittade en 'final impressions review' här:
http://blog.se-nse.n...ions/#more-5928

Man blir ju inte mindre sugen när man läser detta test.

Postad 22 juni 2009 - 09:09

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Nyss hade Onoff 22a som prel lev datum på både svart och silver....
Och nu tjoffpoff så är det 24e på båda...

Postad 22 juni 2009 - 09:16

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Såja! Direktbetalade den silvriga nu, så den borde vara på väg åt mitt håll innan 15:oo idag :)

Postad 22 juni 2009 - 09:22

Fille84
  • Fille84
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
noyes.se ska också ha den på lager.

Postad 22 juni 2009 - 12:30

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
härligt när den börjar trilla in lite i de andra färgerna. jag behöver ha en ny nalle snart och jag har fortfarande inte bestämt mig för svart/silver än. skulle ha varit nån orange-grej på den svarta som på W850i : ) silver e fräscht..

Postad 22 juni 2009 - 15:22

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

härligt när den börjar trilla in lite i de andra färgerna. jag behöver ha en ny nalle snart och jag har fortfarande inte bestämt mig för svart/silver än. skulle ha varit nån orange-grej på den svarta som på W850i : ) silver e fräscht..

Precis samma tankar.. svart är snygg, men ser lite livlös ut, iaf på bilderna.
De orangea detaljerna på silver gör den till ett tänkbart köp. :)
Har vart inne på en svart tills 'nyss'... hmm

ElGiganten sa 29e juni för både svart och silver, Onoff visste typ ingenting. ;)

Postad 22 juni 2009 - 15:26

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Haha nä, ONOFF visste inte mycket när jag va där inne heller för nån vecka sen. Hon i kassan var ny och bad mig komma in efter helgen istället o fråga då.. så jag sa att det stod den 26e på deras hemsida, men hon kunde inte kolla på hemsidan för den var "tillfälligt spärrad" sa hon. Hehe, hon var nog mer förvirrad än vad jag var när jag gick därifrån :)

Postad 22 juni 2009 - 16:11

Slayer1
  • Slayer1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har beställt en silver från Katsching idag eftersom den fanns på lager. Var det en bluff tro, för att man skulle köpa den av dem? Anledningen till att jag misstänker det är att trots att jag beställde i morse så har den inte lämnat dem ännu....

Postad 22 juni 2009 - 16:38

Seven Sisters
  • Seven Sisters
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Slayer1 > Misstänker detsamma... ej skickad trots att ordern bekräftades som lev.klar imorse

Postad 22 juni 2009 - 17:19

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Hejsan !!
Samma här... Direktbetalade också till Katshing i morse men är fortfarande inte skickad!!!! Dålig stil Kungen!!!

Edit: Den är skickad !!!!!

Redigerat av gockelinus, 22 juni 2009 - 18:33.

Postad 22 juni 2009 - 17:34

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Har beställt en silver från Katsching idag eftersom den fanns på lager. Var det en bluff tro, för att man skulle köpa den av dem? Anledningen till att jag misstänker det är att trots att jag beställde i morse så har den inte lämnat dem ännu....

Jag direktbetalade min klockan 10:14 i morse, och den är skickad. Har fått kolli-ID och det står att mobilen har lämnat Katshing.

Postad 22 juni 2009 - 18:06

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Katshing har tagit bort prel datum på den svarta som var 24:e och ersatt med "obekräftad" :S

Postad 22 juni 2009 - 19:42

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Tvivlar på att de fejkar lagersaldot när jag såg att den nu även har sorterats i Göteborg.
Postad bild

Postad 22 juni 2009 - 19:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Kanske inte bara hunnit få iväg deras som ej ännu fått kolli-id?

Postad 22 juni 2009 - 20:09

Slayer1
  • Slayer1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Yes! Min är också skickad i eftermiddag. Kan man hoppas på att få den imorgon då tro? Vi får se....

Postad 22 juni 2009 - 20:18

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Yes! Min är också skickad i eftermiddag. Kan man hoppas på att få den imorgon då tro? Vi får se....

Ja, det hoppas jag på. Om du har SMS-avisering så slipper du ju gå och vänta på att på hem avin också, det är ju bara att kila dit med leg och uppge ett nr du får i ett SMS. Den kommer säkert imorrn tror jag.

Postad 22 juni 2009 - 20:18

destijl
  • destijl
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
I Tre-butiken idag sade de 24:e för den svarta och att silver bör komma imorgon.

Postad 22 juni 2009 - 20:24

destijl
  • destijl
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag har bara haft den några timmar men gillar verkligen luren sånär som på en sak, i utfällt läge glappar den och det känns lite billigt med tanke på vilken prisklass mobilen ligger i. Dock är slajden tajt när mobilen är ihopfälld.

Den är snygg (har givetvis den röda då det är den enda som går att köpa än så länge), knappsatsen är mycket bra, dock lite plottrigt med alla småknappar på sidan. Samtalsljudet är kanon, har inte lyssnat på radio eller musik än och inte hunnit knäppa några bilder.

Men överlag så här direkt är jag nöjd med luren, glappet finns som sagt men man kan inte få allt :)

Jag lämnade tillbaka mobilen enligt DOA i dag och fick en ny direkt. Den nya luren glappar inte alls. Toppenmobil!

Postad 23 juni 2009 - 00:02

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag lämnade tillbaka mobilen enligt DOA i dag och fick en ny direkt. Den nya luren glappar inte alls. Toppenmobil!

Gäller DOA även sådana relativt små mekaniska fel? DOA trodde jag bara var Dead On Arrival - alltså att den mer eller mindre skulle vara helt död.
Bra att veta iallafall.

Postad 23 juni 2009 - 06:17

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
DOA gäller väl allt inom 7dar eller nåt sånt?!

Postad 23 juni 2009 - 10:00

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Yepp inom sju dagar.

Nu har jag äntligen bestämt mig. Svarta ser lite "dötrist" ut, hade Walkman-märkena varit i orange hade det nog blivit en svarting! Men längesen man hade en silver nu och med dess orangea kontraster så slår jag till på en sån! Äntligen kan jag beställa :)

Postad 23 juni 2009 - 10:27

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag hämtade nyss ut min telefon, måste säga att det gick rekordsnabbt!
10:14 igår la jag beställningen, 10:51 idag kom ett SMS om att jag kunde hämta den.

Nu ligger den och glänser och får vara på laddning tills jag kommer hem ikväll :) SJUKT snygg telefon.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.