Kommer det att vara någon skillnad i bild- och ljudkvalitet
är ändå ingen nörd
Nån mer än jag som ser det motsägelsefulla i detta?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 14 January 2010 - 10:48
Nån mer än jag som ser det motsägelsefulla i detta? Postad 14 January 2010 - 14:22
Jag köpte min BD Spelare i tidigt Oktober och har nästan 20 Blu-ray filmer. Jag får svårt att sitta still när jag tänker på Lord of the Rings till Blu-ray. Som ni såg i första meningen jag skrev, jag är ingen "nörd". Så jag förstår inte riktigt vad han menar med det. Postad 14 January 2010 - 14:39
Du frågar efter den bästa utgåvan,därför skrev pacman som han gjorde.
Postad 15 January 2010 - 10:40
Hehe - alla vet ju att den sanna Sagan om ringen -entusiasten (yes, jag använde svenska översättningen) ser ut något i stil med
![]() Nej men allvarligt, skapligt nördigt är det faktiskt att tjura i 2 år över att den förlängda versionen inte släpps direkt Postad 15 January 2010 - 16:09
Tja, då har du kommit till fel forumsdel. Här kryllar det av sådana ^^ Sök på DNR eller något liknande så ska du få se på klagomål om ibland ganska små saker. Postad 15 January 2010 - 16:12
Hehe, jo jag förstår det. Där av den ironiska touchen i ovanstående inlägg
Postad 15 January 2010 - 18:05 Absolut, det kan inte bli bättre än att det ser väldigt konstgjort ut. Speciellt om det också är i HD där varje detalj i misstag kommer o bli rätt påtagliga . 3D kan säkert vara bra om filmen är gjord så från början, annars inte. Man borde palla sig iväg på bio o se Avatar medan den fortfarande går... Postad 27 January 2010 - 21:11
Kan bli en lång väntan på extended utgåvan tyvärr.
Warner Bros. COO Alan Horn (who also oversees New Line Cinema, which became a part of WB in early 2008) has said that the most probable date for the theatrical release of 'The Hobbit' would be in the fourth quarter of 2012, thus confirming earlier reports (see blu-ray.com, December 1, 2009). In that case, the theatrical version of the 'Lord of the Rings' trilogy (due out on April 6) could be the only one available on Blu-ray for a long time. Postad 27 January 2010 - 21:14
Såg alla 3 filmerna (exended) på DVD )under julledigheten så för mig kvittar det om det så tar 5 år innan som släpps, detta är inga filmer jag orkar se annat med ett några års mellanrum.
Postad 03 February 2010 - 19:27
Titta in detta reklamklipp för Sagan om Ringen-trilogin på Blu-ray!
http://www.amazon.co...ref=ent_fb_link Postad 04 February 2010 - 09:28 Jag kommer inte kunna vänta på den förlängda versionen... Postad 04 February 2010 - 10:01
Det är så synd att det bara är halva trilogin Redigerat av stabbe, 04 February 2010 - 10:02. Postad 05 February 2010 - 23:49
Fan va sugen man blev efter den trailern, var många år sedan man såg sagan om ringen nu så ett blu-ray köp kanske inte vore så fel iaf Postad 04 March 2010 - 12:27
Kommit ny uppgift om ljudet,då en bild på baksidan av trilogin kommit upp.
Det blir DTS-HD MA 6.1. Bifogad fil(er)Postad 23 March 2010 - 12:41
Klarar mig med DVD versionerna av Extended uppskalade till 1080p till dom släpper dom på BD.
Dessa lägger jag INTE pengarna på. Postad 23 March 2010 - 12:43
Var precis så jag resonerade. Gör om gör rätt. Postad 23 March 2010 - 12:51
Märkligt att dom aldrig lär sig,har Peter Jackson verkligen kollat igenom filmerna innan släpp ?
Postad 23 March 2010 - 14:03
Ja men det var väl nästan väntat. New Line = DNR och WB verkar ha plockat upp dessa ur bakfickan utan att bry sig nämnvärt. Bara några snabba cash för att fylla på bankkontot.
Postad 23 March 2010 - 14:51
Haha, jag tror att Warner har laddat ner HDTV ripparna från The Pirate Bay och lagt
DNR på dem. Postad 23 March 2010 - 17:38 Haha så busted dom är Postad 23 March 2010 - 17:58
Undrar hur många som kommer köpa det här som sin första blu-ray-upplevelse och säga "jaha... vad var skillnaden mot dvd nu igen? priset?"
Postad 23 March 2010 - 18:00
Från och med nu så kommer jag BARA att uppgradera mina gamla DVD utgåvor om dom verkligen lagt ner jobb på BD transfern och klämt ut allra sista detaljerna ur negativen och gett fan i DNR spaken.
Har tröttnat rejält på att ha uppgraderat och skillnaden mellan den uppskalade DVD:n och BD:n bara förtjänat en axelryckning följt av en besviken suck. Postad 23 March 2010 - 19:28
Hade ändå inte tänkt lägga pengar på den här versionen utan vänta till extended. Men det känns ändå surt att de inte gör det ordentligt även om tanken från början med denna release är att mjölka ur kunderna så mycket som möjligt
Postad 23 March 2010 - 20:17
Klar skillnad enligt denna : http://www.cornbread...pare/index.html
Postad 23 March 2010 - 20:44 problemet är ju att Blu-rayversionen på sina ställen har mindre detalj än den HDTV-version du länkat till, och det är definitivt inte godkänt. och "bättre än DVDn" är definitivt inte var ribban bör ligga för stortitlar som de här. Postad 23 March 2010 - 23:28
Bill Hunt hittar inget att klaga på.
Postad 23 March 2010 - 23:46
Var så länge sen jag såg filmerna så jag kommer inte ihåg om det är sämre kvalite på första filmen.
Men 7 april är ju nära så man behöver inte vänta så länge för att kunna göra en egen riktig bedömning. 198kr för boxen är ju ett okej pris. Plus att man måste köpa en till film för full pris inom 6 månader. Postad 24 March 2010 - 07:57
Jag tänker köpa den här utgåvan och när extended släpps ger jag bort den här i julklapp till någon. Jag har inte filmerna på DVD heller.
Postad 24 March 2010 - 09:31
Det gjorde han inte på Star Trek eller Gladiator heller ifrån början utan gnällde på oss som jämförde screenshots "There's a little tiny bit of DNR applied here and there, as there is on almost every film these days," Hoppsan verkar nästan som han försvarar DNR användandet Extremt sällan en ny film använder sig av DNR, så "almost every" är ren lögn. Bill Hunt har blivit en ###### ******** när det gäller att smöra för bolagen. Litar inte på hans omdömen längre. Redigerat av Svante Skoog, 24 March 2010 - 09:35. Postad 24 March 2010 - 09:38
Bolaget kommer att göra lätta pengar på ett hafsverk....IGEN
Och så länge som folk köper skiten så kommer dom att fortsätta på detta sätt. Redigerat av Svante Skoog, 24 March 2010 - 09:41. Postad 24 March 2010 - 09:46 Jag har inga bra erfarenheter av Homeenter. Överväg en extra gång innan du nappar på erbjudandet. Jag hade himla problem att gå ur deras prenumerationssystem en gång i tiden. Jag fick bekräftat via e-post flera gånger att inga fler filmer skulle skickas. Men det dök upp nya i brevlådan hela tiden. Tillsammans med en fet faktura såklart... Postad 24 March 2010 - 10:19
Jag har gått in och ur homeenter flera gånger, har hittills aldrig varit några problem.
Postad 24 March 2010 - 12:01
nån som har lite mer info om homenter? deras sida är ju väldigt tom på information tycker jag.
Måste man alltså gå in en gång varanan veckan och avbeställa den automatiska filmen? hur mycket ligger deras blu-ray filmer på (klubbpris)? och hur går man ur? går det att göra via mail eller måste man skicka in skriftligt brev? Hur lång tid är uppsägningstiden? Kan man alltså, köra erbjudandet, dagen efter beställa en film till full/klubbpris och gå ut med en gång? Mvh P Postad 24 March 2010 - 13:45
.
Edit: Ojdå, jag hade visst en tidig sida av tråden uppe när jag skrev inlägget. Redigerat av Sigma78, 24 March 2010 - 13:46. Postad 25 March 2010 - 13:40
"although the smooth contours and polished textures of some facial features suggest the use of soft-focus"
Kanske är DET som gett filmen den softa looken och inte bara hårt användande av DNR? Ska bli intressanta att se fler recensioner angående detta. Minns tyvärr inte om det såg så soft ut på bio. Kommer ändå att vänta på Extended då det är dom versionerna som jag är van att se. Som sagt DVD versionerna får rulla på tills dess. Postad 26 March 2010 - 08:39
Inte full pott på blu-ray.com heller.
The Lord of the Rings The Motion Picture Trilogy Blu-ray Review Postad 26 March 2010 - 09:48
Från annan forum:
Typiskt Redigerat av USiT2009, 26 March 2010 - 09:48. Postad 26 March 2010 - 09:59
"Fellowship's individual video score? Sad to say, a 2.5... perhaps lower were I to listen to my inner fanboy."
"Trilogy average? A disappointing but passable 3.5. " Synd att många tyvärr kommer att lägga pengar på dessa utgåvor, TROTS att dom vet att bolaget gjort ett hafsjobb typ Gladiator. New Line/Warner skrattar hela vägen till banken....IGEN 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |