![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 12 maj 2010 - 13:13

fast nu har dom ju inte direkt lagt ner spelet...

Postad 12 maj 2010 - 13:21
Undrar vad förseningen beror på, och att man bara nästan 1 vecka innan planerad release skjuter fram den.
Postad 12 maj 2010 - 13:28
Postad 12 maj 2010 - 15:18
Hoppas på att det bara är Gamestop! Hihihihihi =)
Postad 12 maj 2010 - 15:20
Hej.
Beträffande din order på www.siba.se så har releasedatumet ändrats
Red Dead Redemption är flyttad till 2010-05-28!
Fick följande krismail från Siba... snyft!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 12 maj 2010 - 15:20.
Postad 12 maj 2010 - 15:20
Lycka till. Elgiganten är ett jätteföretag med tentakler överallt. Sån här info kommer aldrig igenom så snabbt genom då.Har planerat att beställa den på elgigantens hemsida, står dock inget där om att leveransen är ändrad.
Hoppas på att det bara är Gamestop! Hihihihihi =)
+ att alla skeppningar kommer nog från USA ska du se..
Postad 12 maj 2010 - 16:10
Gamestop ringde precis och sa 28'e till mig med.Lycka till. Elgiganten är ett jätteföretag med tentakler överallt. Sån här info kommer aldrig igenom så snabbt genom då.
+ att alla skeppningar kommer nog från USA ska du se..
Tror inte att det skickas från USA, skeppningarna går nog direkt från tryckerier i Asien. Ingen mening med att skicka allt PAL-material via USA och hit. Men gissar bara.

Postad 12 maj 2010 - 16:23
Bra gissat.Gamestop ringde precis och sa 28'e till mig med.
Tror inte att det skickas från USA, skeppningarna går nog direkt från tryckerier i Asien. Ingen mening med att skicka allt PAL-material via USA och hit. Men gissar bara.
Spokane, WA i USA har första fabriken där man trycker blu-rays.
Sen finns det i Kina och Australien vad jag kommer ihåg.
Postad 12 maj 2010 - 17:41
Postad 12 maj 2010 - 22:17
Postad 13 maj 2010 - 06:21

Aja, en vecka till ska man väl klara av. Själv så håller jag på och laddar med GTA 4 (lär ju vara ganska så lika knappar man använder sig av) och Ennio Morricone via Spotify (topp 5 listan där)

Postad 13 maj 2010 - 13:43
Leveransproblem till Europa är anledningen. = Vulkanen.
Är det några mer inställda flyg?
Låter som en dålig bortförklaring om det skylls på det. En vecka kvar med, skulle ju till och med hinnas skickas med båt på den tiden.
Postad 14 maj 2010 - 10:33
Så här skriver Rockstars:
Hey guys, glad to see you're enjoying the launch trailer.
Noticed the comments here speculating about the release date. Red Dead Redemption will be in stores next week in North America on May 18th and throughout Europe on May 21st. Also, just wanted to let our Scandinavian fans know that we are currently having some supply issues specifically with our local Scandinavian distributor, but we are working very hard to resolve this in time for the 21st. We will keep you posted. "
Redigerat av FireSpirit, 14 maj 2010 - 11:32.
Postad 14 maj 2010 - 11:45
Fy fan va man längtar.
Vet någon när recensionerna på Ign, Gametrailers etc kommer upp?
Postad 14 maj 2010 - 11:49
Ändrar dom tillbaka så är det ju härliga nyheter! =D
Fy fan va man längtar.
Vet någon när recensionerna på Ign, Gametrailers etc kommer upp?
Dom ändrade från 14 dagar till 7 dagar som det står nu.
Alltså från 28 Maj till den 21 Maj igen

Redigerat av FireSpirit, 14 maj 2010 - 11:50.
Postad 14 maj 2010 - 12:05
Hej tack för ditt mail!
Limited Edition har blivit framflyttad av leverantören, varför den är
framflyttad har vi ej info om.

Postad 14 maj 2010 - 12:12
Avvaktar något innan jag möjligen avbokar discshop & köper spelet från annat ställe.
Postad 14 maj 2010 - 12:17
Verkar ju skumt att enbart Discshop skulle flytta fram leveransdatum när tex webhallen (än så länge) håller sig till den 21:e för samma version av spelet!?
Avvaktar något innan jag möjligen avbokar discshop & köper spelet från annat ställe.
Båda är Limited Edition. Om dom har samma leverantör vågar jag inte svara på

Men Webhallen ändrade ju precis och den infon kanske ej Discshop fått än, men det låter lite långsökt om dom nu inte har olika leverantörer.
FZ.se:
De senaste dagarna har flera spelbutiker flyttat fram releasedatumet till den 28 maj, vilket satt fart på spekulationerna om en försening. Men distributören säger till FZ att det fortfarande är den 21 maj som gäller - inga framflyttningar alltså.
Redigerat av FireSpirit, 14 maj 2010 - 12:23.
Postad 14 maj 2010 - 12:23
Hej
Vi skickade ett mail angående releasedatum på Red Dead spelet i onsdags.
Då vi har fått in många samtal gällande releasedatumet så tänkte vi förtydliga informationen då det skrivs mycket angående detta på olika forum.
Den 28e är det sista datumet från leverantör men är det så att leverantören flyttar fram datumet så kommer vi naturligtvis skicka spelet tidigare.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss via eller 042 20 25 65
Med vänlig hälsning
SIBA
Internetvaruhuset
Postad 14 maj 2010 - 12:46
Postad 14 maj 2010 - 13:15

Postad 14 maj 2010 - 13:16
Någon som vet varför det nästan bara finns limited edition att köpa utav detta spel? känns ju som att den vanliga utgåvan är mer limited
Var det inte samma med Battlefield: Bad Company 2? Vanliga började säljas när Limited var slut.
Redigerat av FireSpirit, 14 maj 2010 - 13:16.
Postad 14 maj 2010 - 13:18
Har tänkt precis samma sak. När jag bokade var dessutom "limited ed" billigare.Någon som vet varför det nästan bara finns limited edition att köpa utav detta spel? känns ju som att den vanliga utgåvan är mer limited
Postad 14 maj 2010 - 13:37
Siba har ändrat nu till den 21.
Men inte Discshop

Redigerat av FireSpirit, 14 maj 2010 - 13:40.
Postad 14 maj 2010 - 15:28
Men inte Discshop
Nån som vet hur det funkar när spel levereras till olika butiker. Borde det inte vara typ samma leverantör inom Sverige och då samma leveransdatum?
Det borde väl vara samma?
kan ju vara så att dom inte hunnit/tänkt på att ändra datumet på hemsidan.
Postad 14 maj 2010 - 16:20
Är Elgiganten det billigaste just nu? Såg att man får spelet för 499:- inklusive frakt.
Postad 14 maj 2010 - 18:41

Gamers are getting eager to play the upcoming Red Dead title and it looks like the PS3 version just landed a couple exclusive pieces of game content that may make multiplatform owners pick the PS3 version over the Xbox 360.
Very similar to Batman: Arkham Asylum, which had the exclusive feature of playing as the Joker, Red Dead Redemption will also feature some exclusive to hopefully sway the consumers mind towards the PS3 version. It did work with Batman and the title ended up outselling the Xbox 360 likely due to that reason. The exclusive content will be Solomon's Folly Gang Hideout and Walton Gang Outfit -- according to the retail box. The content is included for free and packed in the game's casing.
Källa
Postad 14 maj 2010 - 20:26
Postad 14 maj 2010 - 21:42
Select GameStop, Best Buy and Walmart locations across the US will be open at midnight on May 18th for the release of Red Dead Redemption.
//Micke
Postad 14 maj 2010 - 22:03
Ett tips är att skriva MHB i ämnesraden när du lägger till folk härifrån. Annars är det nog stor risk att många nekar din vänförfrågan. Höll själv på att göra det då jag börjar få lite platsbrist i listan, men jag accepterade dig i alla fall till slut.Jag har lagt till alla på psn id tråden nu, om nån undrar vad det är för mupp.. (Quirrels).

Postad 14 maj 2010 - 23:34
Ett tips är att skriva MHB i ämnesraden när du lägger till folk härifrån. Annars är det nog stor risk att många nekar din vänförfrågan. Höll själv på att göra det då jag börjar få lite platsbrist i listan, men jag accepterade dig i alla fall till slut.
Hade dock ingen aning om att du var en MHB:are.
Ska tänka på det..

Postad 15 maj 2010 - 08:10
Klargörande om "förseningen" av Red Dead Redemption
Skrevs 2010-05-14 13:09:00 av Erik Hansson
Det har förekommit en hel del spekulationer baserat på spelbutikers lanseringsdatum och rykten i spelforum om att Red Dead Redemption skulle försenas från den 21 maj till den 28 maj. Idag skickade Rockstar Games svenska distributör Nordic Game Supply ut ett meddelande där de slår fast att spelet släpps den 21 maj i Norden.
Från gamereactor.se:
Red Dead Måndag
Skrivet av Jonas 2010-05-14 18:36
Nejdå, det är ingen fara på taket. Idel falsklarm. Red Dead Redemption släpps den 21:a precis som planerat. Och i god tid innan dess, nu på måndag kväll, för att vara lite mer precis, kommer ni att kunna läsa vår feta recension här på Gamereactor.se och under måndagen även i Gamereactor #75.
Exakt hur bra Red Dead Redemption är får (och vill) jag naturligtvis inte svara på ännu, utan vi berättar allt och lite till nu på måndag, alltså.
Redigerat av FireSpirit, 15 maj 2010 - 08:41.
Postad 15 maj 2010 - 09:58

Postad 15 maj 2010 - 10:59

Men jag få se om det ligger i brevlådan på fredag..
Redigerat av simulacra, 15 maj 2010 - 11:01.
Postad 15 maj 2010 - 11:38
Fick God of War 3 en dag innan release sist av Elgiganten, ska köpa där igen och hoppas =D
Postad 15 maj 2010 - 11:43

Postad 15 maj 2010 - 12:59
Är nog bara jag som är trög, men var hittar ni datum på Gamestop? Jag hittar bara "Maj" på förbokningslistan.Tänkte först om det kanske var så att det var Limited Edition bara som var försenat. Men nu har Gamestop ändrat tillbaka till den 21 Maj och dom har bara Limited versionen, just nu iaf.
Postad 15 maj 2010 - 14:59
Senaste spelet jag red på en häst var i SotC till PS2, vilket var mycket välgjort(med tanke på vad Team Ico pressade ur hårdvaran) och gav en härlig frihetskänsla. Nu får man rida igen, i en helt underbart vacker miljö. Driveby med häst, hehe...
Glocken i GTA4 är den mest underbara pistolen i något spel, så jag litar på att det blir minst lika roligt att panga sheriffer och andra oskyldiga i detta spel... Vägrar att läsa eller titta på nått mer om spelet nu, vill spara lite "wow" tills jag upplever det ingame... Trailern där han vandrar förbi en avrättning räckte gott...
Postad 15 maj 2010 - 15:10
Postad 15 maj 2010 - 15:34
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar