Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 23 June 2009 - 12:42

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Företagets marknadsföringschef Phil Schiller hade dock dåliga nyheter angående det nya operativsystem som Apple utlovat. Programvaran kommer inte att finnas tillgänglig förrän tidigast i september.

Visst blir man för bannad!

Källa: http://di.se/Nyheter...r...heter&o=sp4

Vad syftas det på här egentligen? Är det bara en miss eller vad snackar de om?

Postad 23 June 2009 - 13:09

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Vad syftas det på här egentligen? Är det bara en miss eller vad snackar de om?

De snackar om Snow Leopard (Mac OS X 10.6). Har inget att göra med iPhone.

Postad 23 June 2009 - 14:55

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Det ringde nyss en tjej från 3:s huvudkontor och sa att jag fick 20% rabatt på mitt abonemang eftersom att jag va en trogen kund, sen sa hon att dom kommer ha lägsta pris på Iphone 3Gs, mer kunde hon inte säga nu, mer info om priser skulle dyka upp när dom börja sälja telefonen.

Postad 23 June 2009 - 15:08

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Det ringde nyss en tjej från 3:s huvudkontor och sa att jag fick 20% rabatt på mitt abonemang eftersom att jag va en trogen kund, sen sa hon att dom kommer ha lägsta pris på Iphone 3Gs, mer kunde hon inte säga nu, mer info om priser skulle dyka upp när dom börja sälja telefonen.

20% var snålt!
Jag sitter med 40% trogen kund rabatt hos 3 och samma deal har 2 av mina kompisar.

Men om du ändå ska köpa en iPhone 3GS från 3 så gäller inte längre rabatten.
Den gäller bara tills du binder upp dig på nytt med ny telefon.
Rabatten är annars i 9 månader eller tills man tar ut en ny lur...

Redigerat av crest, 23 June 2009 - 15:10.

Postad 23 June 2009 - 15:17

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hahaha, troligt :(

Postad 23 June 2009 - 16:07

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

20% var snålt!
Jag sitter med 40% trogen kund rabatt hos 3 och samma deal har 2 av mina kompisar.

Hur länge ska man ha varit kund för att få det?

//Empa som startade med en Z800 hos tre.

Postad 23 June 2009 - 16:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag fick 100kr/månaden billigare på mitt flatrate abb .Men det var längre än 9 månader.

Men det var efter jag pratat med dom och sa att jag skulle säga upp mitt abb hos dom för att dom inte hade den telefon jag ville ha sist jag skulle byta..

Även min sambo har fått 100kr billigare/månad på sitt abb för att hon är trogen kund.

Postad 23 June 2009 - 16:27

chrillexx
  • chrillexx
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
test av 3gs

Postad 23 June 2009 - 18:17

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jag fick 100kr/månaden billigare på mitt flatrate abb .Men det var längre än 9 månader.

Men det var efter jag pratat med dom och sa att jag skulle säga upp mitt abb hos dom för att dom inte hade den telefon jag ville ha sist jag skulle byta..

Även min sambo har fått 100kr billigare/månad på sitt abb för att hon är trogen kund.

Nu är det lite OT, men....
Jag har också 100kr i rabatt på mitt flatrate som jag fick när jag förlängde mitt abonnemang för länge sedan, men för ett par månader sedan så gick dessa 18 månader ut och nu har jag ytterligare 40% i trogen kund rabatt på månadskostnaden. Har ett par stycken abonnemang (bl.a mobilt bredband tillsammans med en Laptop som jag valde hos dom) och har rabatter på samtliga abb.
100kr rabatten hänger med hela tiden, men när man får 40% extra så binder man upp sig i 9 månader till UTAN att ta ut en ny telefon. Vill man helt plötsligt ha en ny telefon så väljer man ny eller samma abonnemangsform ,men då försvinner rabatten på 40%. Man får då förhandla om andra rabatter istället.
Varje gång ett av mina abonnemang går ut så får jag 40% rabatt på det.
Jag är en av de allra första kunderna som 3 fick i Sverige (bokade första luren - Nec 606 -2 månader innan den fanns ute och blev alltså en av de första som ringde i deras nät).
Har även abonnemang hos Telia, Telenor och Tele2 :(

Tbx till topic: Jag är lite kluven om jag ska ta ut en iPhone 3GS eller om jag ska fortsätta köra på iPhone 3G som jag redan har. Det är inte så himla mycket som skiljer dom åt som motiverar mig att binda upp mig i 24 månader, med tanke på att jag har uppdaterat min lur till den nya mjukvaran och jag även använder Omnia HD och Touch HD.

Men det är bra att flera operatörer äntligen kan sälja iPhone, för det är en bra och underhållande telefon.

Redigerat av crest, 23 June 2009 - 18:19.

Postad 23 June 2009 - 18:30

scwee
  • scwee
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Tbx till topic: Jag är lite kluven om jag ska ta ut en iPhone 3GS eller om jag ska fortsätta köra på iPhone 3G som jag redan har. Det är inte så himla mycket som skiljer dom åt som motiverar mig att binda upp mig i 24 månader, med tanke på att jag har uppdaterat min lur till den nya mjukvaran och jag även använder Omnia HD och Touch HD.

Men det är bra att flera operatörer äntligen kan sälja iPhone, för det är en bra och underhållande telefon.

När du säger ta ut.. Hur menar du då? :(

Har även jag ett abonnemang med 40% rabatt, skulle gärna behålla det och lägga till fri surf. Men, hur troligt är det att 3 säljer iPhone 3GS utan ett nytecknat abonnemang?

EDIT: Till saken hör att abonnemanget inte längre finns att köpa, enda anledningen till att jag fortfarande har det är att jag tvärvägrat skaffa nytt sedan det gick ut för ca 3 år sedan.

Redigerat av scwee, 23 June 2009 - 18:32.

Postad 23 June 2009 - 18:37

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

När du säger ta ut.. Hur menar du då? :(

Har även jag ett abonnemang med 40% rabatt, skulle gärna behålla det och lägga till fri surf. Men, hur troligt är det att 3 säljer iPhone 3GS utan ett nytecknat abonnemang?

"Ta ut" menar jag med att förnya abonnemanget och välja en telefon.
Visst kan det bli så att dom säljer iPhone 3GS kontant.
Då är det bara att hosta upp pengarna och fortsätta med rabatten på ditt abonnemang ett tag till.
Köpa till fri surf kan du göra ändå. Det är en tilläggstjänst medan din rabatt gäller själva mobilabonnemanget.
Sen får vi se vad operatörena kommer att ta för kontantpriser.
Att dom är låsta till respektive operatör verkar dock troligt.

Redigerat av crest, 23 June 2009 - 18:38.

Postad 23 June 2009 - 19:10

scwee
  • scwee
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

"Ta ut" menar jag med att förnya abonnemanget och välja en telefon.
Visst kan det bli så att dom säljer iPhone 3GS kontant.
Då är det bara att hosta upp pengarna och fortsätta med rabatten på ditt abonnemang ett tag till.
Köpa till fri surf kan du göra ändå. Det är en tilläggstjänst medan din rabatt gäller själva mobilabonnemanget.
Sen får vi se vad operatörena kommer att ta för kontantpriser.
Att dom är låsta till respektive operatör verkar dock troligt.

Javisst, det vore säkert inga problem - om abonnemanget fortfarande fanns. Det är slopat för ganska länge sedan, men jag har inte velat släppa det p.g.a. att det inte är någon uppkopplingsavgift inom 3.
Så, min gissning är att jag troligtvis kommer tvingas teckna nytt, och därmed gå miste om rabatten.. I vilket fall ska det bli intressant att se vilka abonnemang de erbjuder.

Postad 23 June 2009 - 19:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen att Tre erbjuder ett abb med fri data...fria samtal 50 timmar/månad till alla nät...Ingen uppkopplingsavgift...3000sms/månad för 500 spänn/månaden...Det skulle passa fint till nya Iphone :-)

Postad 23 June 2009 - 21:02

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

20% var snålt!

Ja hon sa det så kommer ju inte ha rabatten så länge

Postad 23 June 2009 - 22:16

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Har även abonnemang hos Telia, Telenor och Tele2 ;)

Hur många telefoner har du egentligen? :(

hej
Mitt Cydia vägrar starta blir bara min bakrund sen dyker alla applikationer upp igen, alltså cydia drar inte igång, har terminal men fattar inte hur man om installerar Cydia, skriver in: Su root , sen dyker de upp password då kan jag inte skriva längre så jag kan inte skriva in ngt pw och jag har inte gjort ngt pw till terminal vill helst inte ominstallera hela telefonen finns de ngt man kan göra?

Sluta skriva samma saker i flera trådar. Och speciellt i fel trådar.

Postad 24 June 2009 - 19:22

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Tidig review på 3Gs

Postad 25 June 2009 - 16:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vad sägs om FF IIV på 3gs ? Cooolt :-)

Video

Bifogad fil  FF7.jpg   29.25K   1 Antal nerladdningar

A final iPhone 3GS jailbreak hasn't been released yet, but that isn't stopping enterprising hackers from trying to get at all that extra horsepower, and some of the first notable hacks we've seen are these updated PlayStation 1 and Game Boy Advance emulator ports, which run way faster than the versions for the original and 3G. The revved up hardware in Apple's latest is apparently capable of running either of these at 150 - 225fps with zero frameskipping, which is pretty impressive. Of course, we'll be way more impressed when the Dev Team releases a 3GS jailbreak and we can hit these up ourselves, but in the meantime there are plenty of videos to with which to while away the time at the read links.

Från www.engadget.com

Postad 25 June 2009 - 21:30

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Verkar vara samma bekymmer på nya 3GS som 3G: Berömda Icrack, sprickor i plasten. Att dom inte kan fixa detta ?

Postad 25 June 2009 - 22:14

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Pratade just med Tele2:s kundtjänst om portering/uppsägning, de frågade naturligtvis varför jag skulle lämna dom, "vill ha nya iPhone" sa jag. Jomen den ska vi också få "under sommaren", vi har bara inte hunnit gå ut med det än.

Förvirrad kundtjänstperson? Nån som hört liknande?

Du kan ju alltid ringa du med, Phindus och höra vad de säger till dig.

låter som försäljnings-snack/önsketänkande... "inte hunnit gå ut med"

Postad 25 June 2009 - 23:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Verkar vara samma bekymmer på nya 3GS som 3G: Berömda Icrack, sprickor i plasten. Att dom inte kan fixa detta ?

Jasså var har du läst detta ? Kan väl inte finnas så många exemplar ute än heller ?
Källa vore ju bra :-)

Postad 26 June 2009 - 01:06

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jasså var har du läst detta ? Kan väl inte finnas så många exemplar ute än heller ?
Källa vore ju bra :-)

http://www.howardfor...d.php?t=1543098
med fler

Postad 26 June 2009 - 01:51

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0
Mycket snack om abonnemang som inte är kopplat till 3G S i tråden just nu. Inte så intressant för oss som vill läsa om 3G S att veta vad ni har för rabatter, hur många telefoner ni äger m.m. Tråden handlar om iPhone 3G S..tillbaka till topic!

Postad 26 June 2009 - 07:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Att trådskaparen har ett ex som har sprickor säger ju inte så mycket...Sen skriver han ju också

No i didnt dropit, I think the problem is cases.

I had the 3g before, and i had it replaced 4 times.
I used incase sliders. I will never use there products again.
I should sue them.

They are causing the problems.

Postad 26 June 2009 - 09:00

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Att trådskaparen har ett ex som har sprickor säger ju inte så mycket...Sen skriver han ju också

No i didnt dropit, I think the problem is cases.

I had the 3g before, and i had it replaced 4 times.
I used incase sliders. I will never use there products again.
I should sue them.

They are causing the problems.

Men direkt dåligt att apple inte kan fixa ett känt problem är dom släpper en uppdatering av Iphone..

Postad 26 June 2009 - 09:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Om det nu är ett problem längre ?
För att en person har det och som själv tror att det är pga av fodralet.

Jaja vi får väl se...Visar det sig att det fortfarande är många som är drabbade är det ju inte bra.

Postad 26 June 2009 - 09:52

Nummer3
  • Nummer3
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Någon som vet om 3 (har dem sedan innan och är fortsätter gärna använda dem) kommer göra så att man kan använda sig av sin iPhone som modem?

Jag har tittat lite på HTC Magic och Nokia N97, vilka anser ni vara de största fördelarna med att välja iPhone 3G S? Förutom att den är snygg och att märket gör att många kommer i brallorna.

Postad 26 June 2009 - 11:28

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag har tittat lite på HTC Magic och Nokia N97, vilka anser ni vara de största fördelarna med att välja iPhone 3G S? Förutom att den är snygg och att märket gör att många kommer i brallorna.

För mig är den absolut största fördelen operativsystemet och det faktum att det är oerhört lätt och smidigt att använda. Hårdvarumässigt så har ju iPhonen en capacitiv skärm, det är oerhört mycket smidigare att använda än de resistiva skärmarna på N97 och alla WindowsMobile-telefoner. Visserligen kan man då inte använda en stylus men det ser jag snarare som en fördel iom. att hela systemet då är optimerat för fingertouch.

Sedan är Appstore riktigt trevligt och de faktum att iPhonen är ett enhetligt system med mjuk och hårdvara från samma bolag. Programmen är 100% optimerade för just denna telefon. På t.ex. WindowsMobile och Symbian så är programmen ofta gjorda för att fungera på massor av olika telefoner med olika upplösningar och hårdvara och därför kompromissas det en hel del och det är inte alltid säkert att programmen fungerar på just din telefon.

Mitt tips är att du går in i någon butik och testar att knappa/toucha lite på respektive telefon, är övertygad om att du då kommer välja iPhone. Touchkänslan är totalt överlägsen på iPhone.

Redigerat av Unregistered5e1e3058, 26 June 2009 - 11:29.

Postad 26 June 2009 - 11:50

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Som en ägare av en WindowsMobiletelefon samt en Ipod Touch så kan jag bara hålla med strm0 och spä på med att operativet i IPhone har direkt respons! Dvs att när jag tar tag och drar något åt sidan eller vispar med fingrarna på skärmen så händer det direkt! Något som skapar en väldigt bra närvarokänsla. I min Xperia så sker allting 0.3 till 1 sek efter man dragit med fingret på skärmen.. detta kan vara nog så irriterande i vissa fall. T.ex. när man trycker på "lägg på" efter ett samtal och ingenting händer.. då trycker man på "lägg på" igen.. vilket ibland resulterar att man lägger på och ringer upp samma person igen, och då måste man trycka på "Lägg på" igen.. och så är cirkusen igång..

(från en som funderar på att konvertera till Iphone från WM :) )

Postad 26 June 2009 - 11:56

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Någon som vet om 3 (har dem sedan innan och är fortsätter gärna använda dem) kommer göra så att man kan använda sig av sin iPhone som modem?

Lite mer alternativ: http://www.swedroid....a-mot-varandra/

Postad 26 June 2009 - 19:02

Seren
  • Seren
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Som en ägare av en WindowsMobiletelefon samt en Ipod Touch så kan jag bara hålla med strm0 och spä på med att operativet i IPhone har direkt respons! Dvs att när jag tar tag och drar något åt sidan eller vispar med fingrarna på skärmen så händer det direkt! Något som skapar en väldigt bra närvarokänsla. I min Xperia så sker allting 0.3 till 1 sek efter man dragit med fingret på skärmen.. detta kan vara nog så irriterande i vissa fall. T.ex. när man trycker på "lägg på" efter ett samtal och ingenting händer.. då trycker man på "lägg på" igen.. vilket ibland resulterar att man lägger på och ringer upp samma person igen, och då måste man trycka på "Lägg på" igen.. och så är cirkusen igång..

(från en som funderar på att konvertera till Iphone från WM ;) )

Just sådant här inlägg man uppskattar!! Äntligen nån som har "en av varje" och kan delge info =) !

Tack!

Mvh Seren.

Postad 26 June 2009 - 21:05

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0

Just sådant här inlägg man uppskattar!! Äntligen nån som har "en av varje" och kan delge info =) !

Tack!

Mvh Seren.

Instämmer till 100%. Det känns som en väldigt objektiv bedömning till skillnad från de annars mycket subjektiva.

Postad 26 June 2009 - 23:17

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tack!

Mvh Seren.

När det gäller en av varje så är det fortfarande subjektivt!
Varje människa är unik och är olika nyfiken och har olika krav.

Jag själv äger en iPhone 3G, flera WM lurar och har använt Symbian tidigare men är ny på S60 - 5th Edition vilket jag skaffade med köpet av Omnia HD.

Jag kan verkligen hålla med Whopper när han beskriver känslan när man jämför en iPhone med en WM telefon.
Äger man ingen iPhone 3G nu så är det super lätt att hoppa på och skaffa sig en iPhone 3GS.

Jag var också nöjd med min iPhone 3G (vilket jag fortfarande är) men nyfikenheten och lusten att experimentera när man låser sig i 24 månader med en och samma lur är starkare hos mig än att bara känna mig låst.

När man binder upp sig för en iPhone 3GS är det som att bo på en semesteranläggning med "All Inclusive".
Du vet vad du får: Enkelt, bekvämt ... och du serveras program på ett smidigt sätt via Appstore - godkända och klara. WOW känslan infinner sig och man tankar ner och testar. Allt finns ju listat!
Du behöver inte leta speciellt länge.
Vill man "busa lite" så jailbreakar man luren och tankar ner "stygga" program som inte är godkända och vidgar sina vyer mer...

Binder man upp dig med med en lur som kör på Symbian eller Windows Mobile så bor du på ett "annat hotell!"
Vill du ha godsaker måste du bege dig ut på upptäcktsfärd!
Kolla runt lite, ta intryck och testa dig fram så du hittar läckerheter som du kanske inte visste fanns!
En annan "Aha" upplevelse när man hittar en guldklimp som kanske passar ens behov, att ständigt under bindningstiden ge sig ut och forska efter nyheter istället för att få allt serverat på ett eller två fat.

Nu kommer visserligen OVI Store, men dom programmen är mer för Nokias lurar så har du andra Symbian telefoner från andra tillverkare, då blir inte allt serverat....Microsoft öppnar sin programbutik , men fortfarande finns en värld att utforska... för det finns en stor planet med påhittiga människor som utanför ett inramat område skapar nya och många roliga spel och program. Vissa av dom letar sig in i "All Inclusive" området, andra stannar utanför: redo att utforskas.. och framför allt att upptäckas!

Att efter ett par veckor, månader, något år upptäcka nya webbsidor där driftiga programmerare skapat program för Symbian eller WM plattformen kan vara en skön och trevlig upplevelse.
Programmen är INTE godkända av telefontillverkaren. Det är DU, bara du som godkänner vad DU vill ha på din telefon... spelar ingen roll om det är enligt gängse ramar och regelverk, ditt val är ditt!
Det är frihet!

Allt hänger alltså samman med: Vad vill du ha?

Jag gillar att leva gott med lättheten som iPhone 3G har! 3GS är kanon för de som också vill ha det lätt, smidigt och tillgängligt! Räcker det eller vill du ha mer under din tid som du binder upp dig om du köper telefonen med abonnemang?

Seren: Du som ville att "nån som har varje" skulle delge sina tankar... och nu har jag gjort det ;)

Men: Absolut! iPhone 3GS kommer vara en riktig angenäm upplevelse för många av användarna!
Bara man är införstådd att man får det som serveras, antingen via Appstore eller Cydia (när man jailbreakat), och man kan inte surfa runt hej vilt på olika webbsidor och leta efter program!
Bekvämt, helt enkelt! Men kanske lite tråkigt i längden?

Redigerat av crest, 26 June 2009 - 23:48.

Postad 26 June 2009 - 23:33

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

(från en som funderar på att konvertera till Iphone från WM ;) )

Nu är ju VM bland det segaste som finns. Både s60, Andoid och Palm nya os är mer rätt att jämföra med..

Postad 29 June 2009 - 15:28

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
nu tycker jag att det är dags att telia/telenor/halebop/3 lägger upp lite priser på 3gs, ska den börja säljas i juli är det väl dags nu.
ingen som sitter på en säker källa när den börjar säljas?

Postad 29 June 2009 - 15:51

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Jag var själv i London nu under helgen som gick och var bl a Inne på Apples Flagshipstore på Regent Street. Jag var riktigt sugen på att köpa en 3Gs utan abonnemang där, dock var jag osäker på hur pass mycket "hacking" som krävdes för att jag skulle kunna använda den här hemma i Sverige då den var låst till operatören O2.

För den som är intresserad så tog Apple £538 för en 32GB 3Gs.

Postad 29 June 2009 - 23:27

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.pocket-li...fe-issues.phtml

Postad 30 June 2009 - 00:23

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

http://www.pocket-li...fe-issues.phtml

Mmm.. jag hade det problemet med mitt batteri. Tog ett tag innan jag förstod att det var Push som var boven i dramat. Nu när jag stängt av push är batteriet som vanligt igen. Bara att vänta på en uppdatering..

Postad 30 June 2009 - 00:24

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
hmm... en liten fundering... om man köper en massa apps till iPhone och sedan byter till en ny iPhone, kommer jag kunna använde appsen jag köpt redan till den nya iPhonen?

Tänkte på det då jag såg en på blocket som sålde en iPhone 3G som sa att han köpt apps för 2500 som följde med, funkar det verkligen så?

Någon som kan förklara hur det fungerar med flyttningav apps etc om man har iPhone med en massa köpta apps och köper en ny?

Postad 30 June 2009 - 00:41

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

hmm... en liten fundering... om man köper en massa apps till iPhone och sedan byter till en ny iPhone, kommer jag kunna använde appsen jag köpt redan till den nya iPhonen?

Tänkte på det då jag såg en på blocket som sålde en iPhone 3G som sa att han köpt apps för 2500 som följde med, funkar det verkligen så?

Någon som kan förklara hur det fungerar med flyttningav apps etc om man har iPhone med en massa köpta apps och köper en ny?

Alla apps du köper/laddar ner via iTunes är kopplat till iTuneskontot köpen/nedladdningarna gjordes med.

Så, om jag säljer min lur, och köper en 3GS, så får jag alla mina gamla apps på den nya luren. Men personen som köper min gamla telefon kommer förlora de program jag köpt (om han synkar med sin dator dvs.).

Killen som skrev så på blocket försöker antingen bluffa, eller så har han massa crackade program som han lagt in på en jailbreakad telefon. Om de inte är crackade program, utan legitimt köpta, så kommer de alla att försvinna när du gör en sync med iTunes hemma på din dator (då du, med ditt iTuneskonto, inte har köpt/laddat ned de programmen). Dock, om du aldrig gör en sync så kommer programmen heller inte att försvinna. Men om det är crackade program på en jailbreakad iPhone så kommer de ligga kvar tills du själv tar bort dem.

Inser nu att inlägget kanske blev lite rörigt, men hoppas du fått lite mer klarhet iaf...

Postad 30 June 2009 - 07:16

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Kan man logga in på iPhone store då jag är på tåget [dvs inte hemma] för att ladda en app och använda den direkt? Med Android OS man kan göra det.Hur funkar det för iPhone store?

Postad 30 June 2009 - 07:24

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Kan man logga in på iPhone store då jag är på tåget [dvs inte hemma] för att ladda en app och använda den direkt? Med Android OS man kan göra det.Hur funkar det för iPhone store?

Jag vet inte riktigt vad du menar, talar du om att komma åt AppStore direkt från telefonen? I så fall kan du givetvis göra det, det är ju grejen med AppStore att du kommer åt den direkt i telefonen. De appar du tar ner direkt i telefonen läggs sedan över till datorn också nästa gång du synkar. Där finns dock ett aber, är appen för stor så tvingarl AppStore dig att ladda ner den via WiFi, jag tror gränsen ligger på över 10 MB.

Postad 30 June 2009 - 07:57

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt vad du menar, talar du om att komma åt AppStore direkt från telefonen? I så fall kan du givetvis göra det, det är ju grejen med AppStore att du kommer åt den direkt i telefonen. De appar du tar ner direkt i telefonen läggs sedan över till datorn också nästa gång du synkar. Där finns dock ett aber, är appen för stor så tvingarl AppStore dig att ladda ner den via WiFi, jag tror gränsen ligger på över 10 MB.

Okay.. tack för svaret.. Trodde att man var tvungen att göra det bara via iTunes. Förhoppningsvis finns inte för många apps som är större än 10 MB [att de kan inte ta bort denna begränsning hmm].

Postad 30 June 2009 - 12:46

Unregistered41458
  • Unregistered41458
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Köp en 3GS i Sverige :

Elektronikbiten.se

16GB för 12 kkr, leverans 1-3 dagar. Täcker väl RyanAir tur&retur Rom?

Postad 30 June 2009 - 13:28

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Köp en 3GS i Sverige :

Elektronikbiten.se

Jag har sökt lite men inte hittat riktigt vad jag letade efter, någon som kanske kan hitta bättre?

• Snuskigt billig resa till Rom, hemresa samma dag som ditresan
  • Den faktiska kostnaden för en 3Gs utan abonnemang

Postad 30 June 2009 - 14:07

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Köp en 3GS i Sverige :

Elektronikbiten.se

Ocker!

Postad 30 June 2009 - 14:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
måste ju va billigare att flya till Rom över dan

Postad 30 June 2009 - 15:01

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

måste ju va billigare att flya till Rom över dan

Läser du inte inläggen ovan innan du postar? :) Se mitt inlägg 1½ timme innan ditt :D

Postad 30 June 2009 - 15:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heh....joo men jag höll ju som bara med...att de måste va billigare..

kanske skulle ta å googla på resor till Rom ..

kanske nån vill åka å köpa hit nåra :)

funderat på gruppköp i samband med tidigare mobilköp..tycker ju att man borde kunna få lite bättre pris om man är många men aldrig haft tid att forska i det

Postad 30 June 2009 - 16:44

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Heh....joo men jag höll ju som bara med...att de måste va billigare..

kanske skulle ta å googla på resor till Rom ..

kanske nån vill åka å köpa hit nåra :)

funderat på gruppköp i samband med tidigare mobilköp..tycker ju att man borde kunna få lite bättre pris om man är många men aldrig haft tid att forska i det

Jag är med på ett gruppköp, man borde ju få ner priset om vi skulle få ihop ett bra gäng.

Olåsta iPhones 32gb då hoppas jag :D

Postad 30 June 2009 - 17:39

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Ingen som har hittat någon resa till Rom billigt nu då? Någon som har hittat vad 32GB 3Gs kostar där, är det verkligen 719 Euro?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.