Just sådant här inlägg man uppskattar!! Äntligen nån som har "en av varje" och kan delge info =) !
Tack!
Mvh Seren.
När det gäller en av varje så är det fortfarande subjektivt!
Varje människa är unik och är olika nyfiken och har olika krav.
Jag själv äger en iPhone 3G, flera WM lurar och har använt Symbian tidigare men är ny på S60 - 5th Edition vilket jag skaffade med köpet av Omnia HD.
Jag kan verkligen hålla med Whopper när han beskriver känslan när man jämför en iPhone med en WM telefon.
Äger man ingen iPhone 3G nu så är det super lätt att hoppa på och skaffa sig en iPhone 3GS.
Jag var också nöjd med min iPhone 3G (vilket jag fortfarande är) men nyfikenheten och lusten att experimentera när man låser sig i 24 månader med en och samma lur är starkare hos mig än att bara känna mig låst.
När man binder upp sig för en iPhone 3GS är det som att bo på en semesteranläggning med "All Inclusive".
Du vet vad du får: Enkelt, bekvämt ... och du serveras program på ett smidigt sätt via Appstore - godkända och klara. WOW känslan infinner sig och man tankar ner och testar. Allt finns ju listat!
Du behöver inte leta speciellt länge.
Vill man "busa lite" så jailbreakar man luren och tankar ner "stygga" program som inte är godkända och vidgar sina vyer mer...
Binder man upp dig med med en lur som kör på Symbian eller Windows Mobile så bor du på ett "annat hotell!"
Vill du ha godsaker måste du bege dig ut på upptäcktsfärd!
Kolla runt lite, ta intryck och testa dig fram så du hittar läckerheter som du kanske inte visste fanns!
En annan "Aha" upplevelse när man hittar en guldklimp som kanske passar ens behov, att ständigt under bindningstiden ge sig ut och forska efter nyheter istället för att få allt serverat på ett eller två fat.
Nu kommer visserligen OVI Store, men dom programmen är mer för Nokias lurar så har du andra Symbian telefoner från andra tillverkare, då blir inte allt serverat....Microsoft öppnar sin programbutik , men fortfarande finns en värld att utforska... för det finns en stor planet med påhittiga människor som utanför ett inramat område skapar nya och många roliga spel och program. Vissa av dom letar sig in i "All Inclusive" området, andra stannar utanför: redo att utforskas.. och framför allt att upptäckas!
Att efter ett par veckor, månader, något år upptäcka nya webbsidor där driftiga programmerare skapat program för Symbian eller WM plattformen kan vara en skön och trevlig upplevelse.
Programmen är INTE godkända av telefontillverkaren. Det är DU, bara du som godkänner vad DU vill ha på din telefon... spelar ingen roll om det är enligt gängse ramar och regelverk, ditt val är ditt!
Det är frihet!
Allt hänger alltså samman med: Vad vill du ha?
Jag gillar att leva gott med lättheten som iPhone 3G har! 3GS är kanon för de som också vill ha det lätt, smidigt och tillgängligt! Räcker det eller vill du ha mer under din tid som du binder upp dig om du köper telefonen med abonnemang?
Seren: Du som ville att "nån som har varje" skulle delge sina tankar... och nu har jag gjort det

Men: Absolut! iPhone 3GS kommer vara en riktig angenäm upplevelse för många av användarna!
Bara man är införstådd att man får det som serveras, antingen via Appstore eller Cydia (när man jailbreakat), och man kan inte surfa runt hej vilt på olika webbsidor och leta efter program!
Bekvämt, helt enkelt! Men kanske lite tråkigt i längden?
Redigerat av crest, 26 June 2009 - 23:48.