* Officiell tråd - Popcorn Hour C-200 *
699 svar till detta ämne
Postad 12 August 2009 - 10:33
dc11ab
-
dc11ab
-
Lärjunge
-
-
274 inlägg
(...) 1. Går det att ha iTunes så att man på så sätt kan styra musiken med hjälp av Remote i iPhone? 2. Går det på ett smidigt sätt att koppla in extern hårddisk och spela upp musik, film osv ifrån den? 3. Hur ser gränssnittet ut på PCH? Använder idag Mediaportal för hantering av både film och TV-serier och detta är ju väldigt trevligt att titta på. Finns liknande funktioner i denna?
1. Som sagts tidigare tror jag inte det finns iTunes på C-200:an, men det finns andra sätt att styra musikuppspelning från en iphone, antingen via Safari med MediaTankController for iPhone eller via mpd och t ex iphoneklienten MPoD. OBS: detta är lösningar på nuvarande A/B-generationen av spelare, så de finns ännu inte på C-200 (som inte heller finns på marknaden än...). 2. Instämmer i tidigare svar. 3. OBS: gränssnittet på C-200:an är mycket snabbare och mer "snappy" än det är i nuvarande generations NMT-spelare. Kanske blir det något i den här stilen: http://www.revampskin.com/test2.html
Postad 20 August 2009 - 08:56
Jimo
-
Jimo
-
Rookie
-
9 inlägg
Nån som vet om det går det att se t.ex SVT Play via C-200:an?
Postad 21 August 2009 - 22:17
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Hej allihop!! Såg att Werner uppdaterat C-200 tråden på Networkedmediatank, där finns länkar till en mängd filmer som visar GUI:t på C-200... det närmar sig!! C-200 tråd på NMT-forumet, kolla första inlägget för Videos o bilder på GUI!Jimo: Nix, inte ännu i alla fall... De flesta såna tjänster bygger på "specialbrowsers", så det är inte bara att surfa in o köra, om du inte kör Win/Mac osv... Men det nya upplägget för C-200 borgar för att det kan komma...
Postad 21 August 2009 - 23:08
-danjel-
-
-danjel-
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Härligt med en liten förtitt på hur det ser ut i menyerna!
Det vore kul att se hur/om men kan navigera i LCD-displayen! Grymt smidigt om man kan lyssna på musik utan att starta varken TV eller dator! =)
Hur mycket tror ni att priserna sjunker till mellandags-rean? Kommer det vara värt att vänta eller är det bara en hundring eller två? Jag vet att det är svårt att veta.. Men hur brukar det vara med elektronik som släpps strax innan jul?
Postad 22 August 2009 - 08:16
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Hur mycket tror ni att priserna sjunker till mellandags-rean? Kommer det vara värt att vänta eller är det bara en hundring eller två? Jag vet att det är svårt att veta.. Men hur brukar det vara med elektronik som släpps strax innan jul?
Strax innan jul? Beräknat leveransdatum på Dustin är 23/9: Popcorn Hour C-200 på Dustin.seHmm, på webhallen står det iof 10/7, tror de missade det leveransdatumet popcorn Hour C-200 på Webhallen.se
Postad 22 August 2009 - 10:00
-TM-
-
-TM-
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hej allihop!!
Såg att Werner uppdaterat C-200 tråden på Networkedmediatank, där finns länkar till en mängd filmer som visar GUI:t på C-200... det närmar sig!!
C-200 tråd på NMT-forumet, kolla första inlägget för Videos o bilder på GUI!
Jimo:
Nix, inte ännu i alla fall... De flesta såna tjänster bygger på "specialbrowsers", så det är inte bara att surfa in o köra, om du inte kör Win/Mac osv... Men det nya upplägget för C-200 borgar för att det kan komma...
Herregud ! Det är ju så att man pissar på sig ^^ Uppdaterar huvudposten med detta b la ! EDIT: Såg en grej nu, filmer är ju uppe på Youtube också och om man tittar på tagsen så står det "nmt pch syabas c200 a110 " betyder det att detta användargränssnittet kommer att finnas till A-110 också ?
Redigerat av -TM-, 22 August 2009 - 12:01.
Postad 22 August 2009 - 19:45
-danjel-
-
-danjel-
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Strax innan jul? Beräknat leveransdatum på Dustin är 23/9: Popcorn Hour C-200 på Dustin.se
Hmm, på webhallen står det iof 10/7, tror de missade det leveransdatumet  popcorn Hour C-200 på Webhallen.se
Något datum är inte satt av Syabas än... Alla datum satta av diverse butiker är rena gissningar! Allt är relativt. 3 månader före jul räknar jag som "till julhandeln", vilket jag egentligen syftade på i mitt förra inlägg! =)
Postad 25 August 2009 - 13:26
Unregistered32e97553
-
Unregistered32e97553
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu börjar det hända något! Fick precis mail från PH om att de ska börja släppa förhandsbeställningarna!
Ska vara klara för leverans den 3/9!
Postad 25 August 2009 - 14:30
-TM-
-
-TM-
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Nu börjar det hända något! Fick precis mail från PH om att de ska börja släppa förhandsbeställningarna!
Ska vara klara för leverans den 3/9! 
Som dudde har skrivit så är det så att idag skickades ett mail från Popcorn Hour där det står att förbeställningen av C-200:a börjar på Torsdag den 27 Augusti kl 12.00 PST eller 09.00 GMT+1 (sommar) svensk tid på Popcorn Hour:s officiella sida ( http://www.popcornhour.com) och att dom första leveranserna ska komma runt 3 September !! Mailet i helhet: Hello Valued Customer, We are pleased to inform you that we will be launching C-200 for publicorder on 27th August 2009 (12:00am PST).Please visit http://www.popcornhour.com on 27th August 2009 (12:00am PST)onwards to begin the ordering process.Your credit card will only be charged when the product is available andready for shipping.We estimate that the upcoming batch will be available around 3rd ofSeptember 2009.Depending on which batch your order falls into, your credit card will becharged accordingly. Any shipment status update will be announced in our forum thread http://www.networked...play.php?fid=68 Please note that Google Checkout will perform an "Auth" operation on yourcredit card when you place the order.Google will hold the sum listed solely to confirm that your credit card isvalid.Popcorn Hour will not have made any charges to your credit card yet at this point. Thank you for your support,The Popcorn Hour Sales Team
Redigerat av -TM-, 25 August 2009 - 14:33.
Postad 25 August 2009 - 21:55
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Härligt med en liten förtitt på hur det ser ut i menyerna! Det vore kul att se hur/om men kan navigera i LCD-displayen! Grymt smidigt om man kan lyssna på musik utan att starta varken TV eller dator! =)
Jämför med förra modellen A110 så får du en hint om hur det kan komma att utvecklas. Släpptes för typ 1 år sedan och kostade då runt 2500:- ? Har kostat som billigast runt 2000 (med wifi sticka) ? Kostar nu 2300:- som minst
Postad 27 August 2009 - 13:59
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Som dudde har skrivit så är det så att idag skickades ett mail från Popcorn Hour där det står att förbeställningen av C-200:a börjar på Torsdag den 27 Augusti kl 12.00 PST eller 09.00 GMT+1 (sommar) svensk tid på Popcorn Hour:s officiella sida (http://www.popcornhour.com) och att dom första leveranserna ska komma runt 3 September !!
Nu verkar det gå att göra en beställning på PCH sidan - men jag tror jag avstår från att få prylarna skeppade direkt ifrån Kina eftersom jag är osäker på hur garantiärenden kommer hanteras - som jag tolkar det är det Syabas själva som står för garantin vilket innebär att man själv får bekosta frakt till USA vid garanti. Om man köper i Sverige går man väl till återförsäljaren affären, eller eventuellt till distributören Abtech - så hanterar dom ärendet med Syabas. Så väntar tills de dyker upp här.
Postad 28 August 2009 - 12:06
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Så väntar tills de dyker upp här.
Fick just ett mail av komplett att min C-200 ligger i posten och är på väg Så nu är det nära.....
Postad 28 August 2009 - 13:52
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Fick just ett mail av komplett att min C-200 ligger i posten och är på väg Så nu är det nära.....
Va från komplett? så här står det på deras hemsida : Lagerstatus: Inte i lager. 226 st. 2009-10-01 (Preliminärt)
Postad 28 August 2009 - 14:40
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Min är också på väg ifrån Abtech.
Postad 28 August 2009 - 14:49
Unregistered0533e46e
-
Unregistered0533e46e
-
Rookie
-
4 inlägg
Jippi, fick just detta på mailen:
********************************************************************************
Din beställning finns nu att hämta på Ekensbergsvägen 128 i Sundbyberg.
Följande produkt finns nu att hämta:
1 st Popcorn Hour C-200 Mediaspelare Home (Ej Hårddisk) - [HV] 3695 kr/st
Summa: 3695 kr
Att betala: 3695 kr
********************************************************************************
Sitter på jobbet, 5 minuter från Webhallen, så nu packar jag ner laptopen med ett jätteflin på läpparna och hämtar min leksak!! :-)
/Arctica
Postad 28 August 2009 - 16:37
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Postad 28 August 2009 - 16:38
-danjel-
-
-danjel-
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Postad 28 August 2009 - 18:41
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Va från komplett? så här står det på deras hemsida : Lagerstatus: Inte i lager. 226 st. 2009-10-01 (Preliminärt)
Fast så stod det ju inte när jag beställde för länge sedan :-) Då skulle det levereras 10/7 14 stycken :-) Det är väl så att vi som beställde för länge sedan är "först" i kön.
Postad 28 August 2009 - 19:31
Unregistered0533e46e
-
Unregistered0533e46e
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag hann packa upp allt, koppla in HDMI-kabeln till min Sharp 52 tums LCD, och köra i typ 15 minuter innan frugan motade bort mig från TV'n. Här är iallafall några snabba förstahands-intryck, ta det för vad det är: LCD-displayen.Imponerade faktist inte. Jag tyckte den var svårläst på ca 3 meters håll. Påminde mig typ om hur en display kan se ut på en industrisvarv eller liknande. Om jag jämför med min Dreambox 800 som har en OLED display som är hälften så stor, så är den faktiskt lättare att läsa. Ingen stor grej, det är ju inte displayen jag köpte den för. Bild-kvalitetenMycket, mycket fin och skarp bild i 1080p/60Hz, hann bara som hastigast starta en .MKV fil i 1080p, men det var skarpt som ett Katana-svärd SeghetBlev lite besviken på att burken fortfarande känns seg. Till exempel om man väljer att streama något från en web-tjänst, det står på skärmen "Popcorn Buffering...", men man märker att sidan inte kommer att laddas, så man blir otålig och trycker på STOP eller RETURN, men då händer inget, man får ingen respons förrän efter uppåt 30 sekunder, det känns lite EPA. Jag får försöka återkomma med mer första intryck efter att frugan låter mig få TV'n tillbaka. /Arctica
Postad 28 August 2009 - 21:22
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Jag hann packa upp allt, koppla in HDMI-kabeln till min Sharp 52 tums LCD, och köra i typ 15 minuter innan frugan motade bort mig från TV'n.
Här är iallafall några snabba förstahands-intryck, ta det för vad det är:
LCD-displayen. Imponerade faktist inte. Jag tyckte den var svårläst på ca 3 meters håll. Påminde mig typ om hur en display kan se ut på en industrisvarv eller liknande. Om jag jämför med min Dreambox 800 som har en OLED display som är hälften så stor, så är den faktiskt lättare att läsa. Ingen stor grej, det är ju inte displayen jag köpte den för. Bild-kvaliteten Mycket, mycket fin och skarp bild i 1080p/60Hz, hann bara som hastigast starta en .MKV fil i 1080p, men det var skarpt som ett Katana-svärd Seghet Blev lite besviken på att burken fortfarande känns seg. Till exempel om man väljer att streama något från en web-tjänst, det står på skärmen "Popcorn Buffering...", men man märker att sidan inte kommer att laddas, så man blir otålig och trycker på STOP eller RETURN, men då händer inget, man får ingen respons förrän efter uppåt 30 sekunder, det känns lite EPA.
Jag får försöka återkomma med mer första intryck efter att frugan låter mig få TV'n tillbaka.
/Arctica
Ja apropå seghet osv kan man väl vänta sig det tar ett tag som vanligt med dessa maskiner innan fw hinner mogna
Postad 28 August 2009 - 21:39
dc11ab
-
dc11ab
-
Lärjunge
-
-
274 inlägg
För er som fick den tidigt, glöm inte att installera senaste släppta beta-firmware som finns tillgänglig på Networedmediatank.com
Postad 30 August 2009 - 15:31
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
Någon som vet om det går att spela blu-ray isos på denna så man får menyer och hela kitet? Då börjar jag bli riktigt sugen på att sälja min a-100 och köpa denna!
Postad 30 August 2009 - 15:48
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Någon som vet om det går att spela blu-ray isos på denna så man får menyer och hela kitet? Då börjar jag bli riktigt sugen på att sälja min a-100 och köpa denna! http://www.networked...e...6760&page=3läs om den norbaggens försök där... verkar funka
Postad 31 August 2009 - 09:15
Unregistered32e97553
-
Unregistered32e97553
-
Rookie
-
5 inlägg
Hmm min kompis här på jobbet fick precis en orderbekräftelse från Dustin att den levereras idag till honom..
Ska bli väldigt intressant o se om det är korrekt..
Från komplett som jag har beställt, är det tyst som i graven...
Postad 31 August 2009 - 09:52
martin_h
-
martin_h
-
Användare
-
-
179 inlägg
Nu när vissa har börjat få Popcorn C-200 är jag intresserad av en liten recension av musikdelen.
Hur fungerar det att navigera och hitta åt musik i lite större musiksamlingar, 2000+ album? Går det bra att navigera och spela upp musik enbart genom den display som finns på framsidan? Dvs går det att enkelt hitta rätt låt och spela upp musik utan att behöva slå på tv'n?
Postad 31 August 2009 - 11:37
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Hmm min kompis här på jobbet fick precis en orderbekräftelse från Dustin att den levereras idag till honom.. Ska bli väldigt intressant o se om det är korrekt.. Från komplett som jag har beställt, är det tyst som i graven...
Beställ från Inet. Jag hade en beställning på både webhallen och komplett fortfarande i förmiddags, men beställde från Inet och den går iväg idag!. Finns 1 st kvar fysiskt på hyllan där. Ringde och dubbelkolla efter min beställning att de verkligen var i lager och inte centralt i europa någonstans.
Postad 31 August 2009 - 13:15
Hanspettersson
-
Hanspettersson
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Går det att surfa som vanligt med tangentbord och mus?
Hur är ljudkvaliteten ifrån den?
Postad 31 August 2009 - 15:29
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Går det att surfa som vanligt med tangentbord och mus? Hur är ljudkvaliteten ifrån den?
Öhh det är ingen dator..... Å ljudet blir så bra som din förstärkare. Uppriktigt sagt så förstår jag nog inte frågan Ja apropå seghet osv kan man väl vänta sig det tar ett tag som vanligt med dessa maskiner innan fw hinner mogna
Så sant som det är sagt! Jag laddade i den beta som werner har lagt upp på deras forum. Men det känns att den inte är Rikttig mogen ännu. Det jag stör mig mest på är att jag inte har hinnat något sätt att stänga av display.... (Gillar att ha helt mörkt när jag gluttar film) Men jag är säker på att det kommer mängder med hack nu när den börjar sippra ut Men men skoj är det att leka.
Redigerat av matte2, 31 August 2009 - 15:48.
Postad 31 August 2009 - 17:18
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Så sant som det är sagt! Jag laddade i den beta som werner har lagt upp på deras forum. Men det känns att den inte är Rikttig mogen ännu.
Hur pass stor skillnad är det mot C-100 (om du nu hade den innan)?
Postad 31 August 2009 - 18:17
-danjel-
-
-danjel-
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Öhh det är ingen dator..... Å ljudet blir så bra som din förstärkare. Uppriktigt sagt så förstår jag nog inte frågan 
Nej men det är en maskin som är byggd för att spela upp filer som normalt hör hemma i en dator. Den har internetradio, torrentklient och framförallt stöd för vissa webbsidor som t.ex youtube. PS3 är inte heller någon dator, varför skulle det vara så otroligt att PCH är kompatibel med tg.bord och mus? Det är väl klart att ljudet från den kan vara bra/dåligt... Angående displayen så tror jag också att den kommer kunna stängas av om det inte redan går. Från första posten i tråden: Other Interface 192x64 dots white text on blue background LCD display, with software adjustable brightness and power off
Postad 31 August 2009 - 19:05
oRBIT2002
-
oRBIT2002
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
För er som provkört C-200, kan ni svara på dessa frågor?
1) Funkar "resume" på alla filer? D.v.s kan ni avbryta en fil (mkv/iso) etc. och titta vidare senare? Det gick inte med A110 utan att uppgradera firmware och funkar fortfarande inte på iso-filer.
2) Hur funkar det att spela film från DVD/CD/BD? Är nyfiken på hur det funkar att spela mkv/divx från DVD-media, hur mycket DVD-läsaren väsnas.
Postad 01 September 2009 - 05:19
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Hur pass stor skillnad är det mot C-100 (om du nu hade den innan)?
Jo jag hade en C-100 innan, och jag använde den bara till att titta på Video. Skillnaden är att C-200 känns snabbare i menyerna., kommer sälert på mer om ett tag. Har inte hunnit klämma allt för mycket på den ännu. Nej men det är en maskin som är byggd för att spela upp filer som normalt hör hemma i en dator. Den har internetradio, torrentklient och framförallt stöd för vissa webbsidor som t.ex youtube. PS3 är inte heller någon dator, varför skulle det vara så otroligt att PCH är kompatibel med tg.bord och mus?
Det är väl klart att ljudet från den kan vara bra/dåligt...
Jag visste inte att man kunde sitta och surfa på en PS3, där ser man, POPcorn är iallafall inte en maskin med en browser. Tips till den som vill veta mer är att kolla all Youtubefilmer som finns på gränssnittet. Jag har inte guldöron så jag kan inte påstå att ett digital ljud som plockas upp på en popcorn och skickas till en förstärkare låter sämre eller bättre än något annat digital media. För er som provkört C-200, kan ni svara på dessa frågor?
1) Funkar "resume" på alla filer? D.v.s kan ni avbryta en fil (mkv/iso) etc. och titta vidare senare? Det gick inte med A110 utan att uppgradera firmware och funkar fortfarande inte på iso-filer.
2) Hur funkar det att spela film från DVD/CD/BD? Är nyfiken på hur det funkar att spela mkv/divx från DVD-media, hur mycket DVD-läsaren väsnas.
1) Det lilla jag har sett så fungerar inte resume på ISO, om du med resume menar att man trycker på stop och sedan vill börja köra där man var (Nu provade jag iofs bara på en ISO bluray igår). 2) Jag har ingen läsare i min så det kan jag inte svara på
Postad 01 September 2009 - 07:50
pege_amp
-
pege_amp
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Öhh det är ingen dator..... Å ljudet blir så bra som din förstärkare. Uppriktigt sagt så förstår jag nog inte frågan 
Jo, det är en typ av dator, kanske inte lika traditionell som du är van med, alltså ett vitt miditower som står på eller under skrivbordet! Vad anbelangar ljudet så kan du inte ha mer fel. Skit in, Skit ut. Alltså, låter det skräp det som kommer till din förstärkare så låter det inte så mycket bättre även om du har en förstärkare + högtalare i miljonklassen. Jag är också väldigt intresserad av hur duktig den är på att spela upp musik + hur det låter när den spelar upp det!
Postad 01 September 2009 - 11:58
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jag är också väldigt intresserad av hur duktig den är på att spela upp musik + hur det låter när den spelar upp det!
Som jag sa i inlägget precis INNAN: "Jag har inte guldöron så jag kan inte påstå att ett digital ljud som plockas upp på en popcorn och skickas till en förstärkare låter sämre eller bättre än något annat digital media." Har du egna guldöron så återstår bara att lyssna själv och INTE tro på vad någon säger.
Postad 01 September 2009 - 12:27
pege_amp
-
pege_amp
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Guldöron eller inte, det är ju hur man själv upplever det som till sist är mest intressant, visst är det så.
Dock finns det fler sätt att koppla in spelaren (analogt tex.) till en förstärkare m.m. + att
ljud och bild är ju ändå påverkat av intern avkodning och signalbehandling.
Så det är inte RAKT in i förstärkaren och/eller teven helt opåverkat...
Var inte meningen att verka dryg Matte2 (även om mitt inlägg faktiskt såg ut så, jag är bara avundsjuk)...
Redigerat av pege_amp, 01 September 2009 - 12:37.
Postad 01 September 2009 - 12:49
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Beställ från Inet. Jag hade en beställning på både webhallen och komplett fortfarande i förmiddags, men beställde från Inet och den går iväg idag!. Finns 1 st kvar fysiskt på hyllan där. Ringde och dubbelkolla efter min beställning att de verkligen var i lager och inte centralt i europa någonstans.
Hmm, märkligt - har haft en förhandbeställning hos Inet sedan ett tag tillbaka för avhämtning i butik (borde då logiskt gå "före dig i kön" ) Men då kan vi anta att Inet prioriterar postorder beställningar först där betalning sker direkt? Såg nämligen också att Inet hade någon PCH i postorderlager i måndags, men eftersom jag sedan tidigare beställt antog jag att jag inte behöver göra det igen... Om så är fallet är det goodbye till Inet för min del. EDIT - så var antagligen inte fallet, fick besked från Inet nu.
Redigerat av snowstorm, 01 September 2009 - 14:02.
Postad 01 September 2009 - 13:13
petterki
-
petterki
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har följt tråden, och ville bara meddela följande. Jag beställde en C-200 på Webhallens hemsida i fredags. Igår (måndag) fick jag ett mail att jag har till torsdag på mig att hämta ut den. Gick väldigt fort, och jag har inte betalt ännu. Ville bara tipsa om det, så det kanske går att få tag på där. Vet inte om jag kanske fick något exemplar av någon som tackat nej till sin förhandsbokning - men som sagt, ville bara säga det till alla som är ute efter en snabbt.
Postad 01 September 2009 - 20:29
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
jag är bara avundsjuk...
Nu har jag hunnit hacka lite mer och jag kan lova dig att ännu så länge finns inget att vara avundsjuk på Nu VET jag iofs att jag kör en Beta av firmware så jag hoppas på förbättringar. "werner" borta på popcorn forumet har ju bett folk att låta bli med recentioner tills den riktiga firmware är släppt så jag väntar väl lite till då då....
Postad 02 September 2009 - 06:52
Moderskeppet
-
Moderskeppet
-
Rookie
-
4 inlägg
Hur funkar det med en bluray-spelare i? Kul grej eller slipper jag köpa en PS3 eller Bluray-spelare som standalone?
Postad 02 September 2009 - 10:51
Pe-chan
-
Pe-chan
-
Rookie
-
1 inlägg
Sällar mig till skaran frågvisa rookies: går det att koppla en C-200 med Blu-Ray-läsare till datorn och få kontakt med Blu-Ray delen dvs använda C-200:an som ett kabinett för den optiska enheten?
Ledsen om frågan verkar rubbad, go easy on the newbie!
PS På någorlunda samma tema: som det är nu kan jag t ex koppla Xbox HDDVD-spelaren till datorn (via usb) och mha AnyDVDHD komma åt (spela upp och rippa) innehållet. DS
Postad 03 September 2009 - 07:33
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Ganska kul när många frågar hur den fungerar med blu-ray läsare å sånt. Jag fick inte ens den fungera OTB med film från hårddisken eller nätverket då firmwaret är i betastadiet. Fick ladda ner nyare beta för att kunna kolla på film. Flac fungerar inte heller, och gränsnittet ser ut som Nintendo 8 bits med lagg här och där.
Menar mest, att man lämnar nog helst blu-ray funktionerna tills färdig firmware finns tillgängligt. Den är just nu i alpha-stadiet.
Postad 03 September 2009 - 18:20
Unregistered1092
-
Unregistered1092
-
Veteran
-
-
1623 inlägg
Jaha det där lät då inge vidare.
Kanske blir att vänta ett tag & se om det kommer någon recension på spelaren.
Men ska man bygga ut så att den har både trådlöst nätverk & blue ray eller dvd spelare så kostar det nog en del extra.
Då vill man ju att allt ska funka som det ska.
Postad 03 September 2009 - 18:23
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Här finns en liten recension av spelaren. Verkar som det är bättre att behålla min PH110 än att köpa denna. http://m3.idg.se/2.1...corn-hour-c-200"+ Filstödet Dubbla hårddiskar
- Seg Buggig Dyr
= Vi älskar tanken bakom Popcorn Hour, men nya C200 är på väg att bli frånsprungen av de integrerade mediaspelarna.
BETYG Form/Design: 5 Filstöd: 10 Funktioner: 7 Användarvänlighet: 4 Prisvärde: 3 "
Postad 03 September 2009 - 19:29
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Här finns en liten recension av spelaren. Verkar som det är bättre att behålla min PH110 än att köpa denna.
http://m3.idg.se/2.1...corn-hour-c-200
"+ Filstödet Dubbla hårddiskar
- Seg Buggig Dyr
= Vi älskar tanken bakom Popcorn Hour, men nya C200 är på väg att bli frånsprungen av de integrerade mediaspelarna.
BETYG Form/Design: 5 Filstöd: 10 Funktioner: 7 Användarvänlighet: 4 Prisvärde: 3 " Ja som den är nu så är t.o.m min PH100 bättre.  Måste komma bättre FW snart.
Redigerat av Michell, 03 September 2009 - 20:40.
Postad 03 September 2009 - 19:34
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Har för mig jag läste att en final fw skulle komma denna veckan typ i onsdags.... men bidde inte så då?
Har en beställning på den men ingen lär få in den på en månad igen, så får kolla upp om dom fixar till detta under tiden då.
Postad 03 September 2009 - 20:07
Unregistered599a8e5a
-
Unregistered599a8e5a
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Här finns en liten recension av spelaren. Verkar som det är bättre att behålla min PH110 än att köpa denna.
http://m3.idg.se/2.1...corn-hour-c-200
"+ Filstödet Dubbla hårddiskar
- Seg Buggig Dyr
BETYG Form/Design: 5 Filstöd: 10 Funktioner: 7 Användarvänlighet: 4 Prisvärde: 3 "
Trist! är sugen på en mediaspelare med inbyggd hårddisk, och möjlighet att föra över filmer/serier/musik från datorn, till mediaspelaren för lagring. Finns det några andra bra alternativ? Det mest optimala hade väl varit en HTPC med Mediaportal, men känns dyrt och omständigt...
Postad 03 September 2009 - 20:19
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Känns som dom har gjort en rec alldeles för tidigt,dom kör säkert med den fw som följde med och dom släppte väl en nyare beta för ett tag sedan som redan bättrade på en del... ge inte upp hoppet så fort.
Postad 03 September 2009 - 20:41
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Känns som dom har gjort en rec alldeles för tidigt,dom kör säkert med den fw som följde med och dom släppte väl en nyare beta för ett tag sedan som redan bättrade på en del... ge inte upp hoppet så fort.
Fungerar bättre med den nyare betan. Visade sig också att kabeln som går till antennen för fjärren hade lossnat vilket gjorde att den kändes segare än den skulle vara, fick löda fast den.. lite dåligt. Men skillnad blev det.
Postad 03 September 2009 - 20:49
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Det känns lite som de har kommit helt i otakt med hårdvara och mjukvara. Det som gör mig lite förvirrad är att jag fick mailet om att det gick att förbeställa den direkt hos Popcorn Hour den 27 augusti och samma dag dök ex plötsligt upp hos Webhallen etc.. Den första batchen från Popcorn Hour själva skulle vara tillgängliga runt 3 september så det känns väldigt udda att de har haft möjlighet att skicka ut batcher runt världen men själva inte har haft några till salu.
Det känns lite som de första som skickats iväg helt enkelt gått iväg för tidigt innan mjukvaran har hunnit bli färdig. Jag funderade ett tag på att avboka men nu får jag se. Jag har svårt att se att de inte fixar till allt i firmware så den blir minst lika bra om A-110 och möjligheten att sätta in BR är för mig ett plus då jag tänkt ställa den på landet där jag inte har en vanlig BR-spelare.
Postad 03 September 2009 - 22:30
-danjel-
-
-danjel-
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Att göra en recension på en maskin med ofärdig FW utan att nämna att det mesta av buggarna, krascherna och segheten troligtvis snart löses med ny FW är lite kasst av M3 tycker jag...! Det blir ju inte ett seriöst test!
Sen är det ju lite dumt av Syabas att släppa en produkt innan den var färdig!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|