Marantz SR-6004
880 svar till detta ämne
Postad 01 September 2009 - 20:52
Jallixx
-
Jallixx
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Jallix: nu kan jag åxo byta källa på fjärren, var som sagt upprörd igår.. men nu e nya full hd tvn på plats åxo.. testa med hd-dvdn.. vilket ljud!! (och bild) 
Bra att du kom på hur man skulle göra.  För er andra som undrar, så är det så att ifall man trycker 1 gång på någon source-knapp, så växlar man till att styra den enheten med fjärren ifall man har programmerat in någon. Trycker man däremot 2 gånger på någon source-knapp så växlar man till den på recievern med bild och ljud.
Postad 01 September 2009 - 20:52
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
En sak som retar mig bland högtalar modeller är att oftast så är elementen i centern mycket mindre än i front högtalarna . Klipsch har ju en maffi centern dom verkar veta hur man vill ha ljudet rätt upp i truten .
I min setup med B&W är elementen lika stora i centern som i frontar. Det samma gäller för övrigt även bakre surround högtalarna... Jag håller med dig till fullo beträffande CD-spelare. Jag tror inte det är så jätte stor skillnad. Det verkar ändå skilja lite mellan CD-spelare beträffande byggkvallitét. Det blir uppenbart när man går in på Mr Välljuds sida och tittar på olika test. Därmed inte sagt att just min skulle vara ngt bättre än din. Jag tror vi får prata lite högre prisklassar för att vi ska märka av det här tydligt. Jag tror att i de klasser vi rör oss i, gör man de bästa kapen, sett till vad man betalar för. Själv skulle jag aldrig kunna motivera ett köp av en CD-spelare för 15000 kr, men det är jag... Slutsteget gör grymt mkt för ljudet! Helt klart min bästa investering sett till de pengar jag betalde för steget. Kan verkligen rekommendera ett slutsteg till alla som inte har det... Nu ska jag försöka hitta ytterligare ett steg till anläggningen dit upp. Har sett ett fr Denon hos Repsam, vilket kan vara intressant. Tror de ville ha runt 4000 kr för steget. Ska kolla upp det innan bara! Må bäst //G
Postad 01 September 2009 - 21:17
slowy666
-
slowy666
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Du ska hålla inne "mode-knappen" i fem sekunder tills den blinkar växlande rött och blått, då söker den av och du ska kunna hitta den med din telefon eller vad det är du vill koppla till.
Jepp, jag vet. Det är precis så jag gör men det fungerar inte ändå tyvärr....
Postad 01 September 2009 - 21:37
Rilly89
-
Rilly89
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Jepp, jag vet. Det är precis så jag gör men det fungerar inte ändå tyvärr....
Slår du in rätt kod (0000)?
Postad 01 September 2009 - 22:47
Spinegrinder
-
Spinegrinder
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Äntligen har jag fått hem min 6004, riktigt fin och grymt ljud.
Men jag får nå ###### fel!!! En av anledningarna till att jag skulle byta Reciever var att min förra inte klarade av att avkoda DTS-HD från BD-spelaren och eftersom jag ville ha mina BD-filmer fullt ut så övertalade jag min fru att ett byte var det enda rätta.
Efter att ha pillat å tryckt på knappar (både på recievern och BD-spelaren) utan att få fram nå DTS-HD ljud, endast DTS trots att filmerna har DTS-HD så tog jag till slut instruktionsboken och läser: För att få DTS-HD så måste HDMI´n från källan vara version 1.3a minst och min BD spelare har 1.2 ****!!!
Kan ju inte byta BD-spelare också...inte nu iaf. 
Så då blev jag utan DTS-HD ialla fall...surt...
Postad 01 September 2009 - 22:50
Spinegrinder
-
Spinegrinder
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hahaha, såg att mitt inlägg blev censurerat på två ställen...
Postad 02 September 2009 - 10:15
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Hahaha, såg att mitt inlägg blev censurerat på två ställen...
Visst är det fjantigt *L* Grattis till köpet .
Postad 02 September 2009 - 10:18
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
I min setup med B&W är elementen lika stora i centern som i frontar. Det samma gäller för övrigt även bakre surround högtalarna...
Jag håller med dig till fullo beträffande CD-spelare. Jag tror inte det är så jätte stor skillnad. Det verkar ändå skilja lite mellan CD-spelare beträffande byggkvallitét. Det blir uppenbart när man går in på Mr Välljuds sida och tittar på olika test. Därmed inte sagt att just min skulle vara ngt bättre än din. Jag tror vi får prata lite högre prisklassar för att vi ska märka av det här tydligt. Jag tror att i de klasser vi rör oss i, gör man de bästa kapen, sett till vad man betalar för. Själv skulle jag aldrig kunna motivera ett köp av en CD-spelare för 15000 kr, men det är jag...
Slutsteget gör grymt mkt för ljudet! Helt klart min bästa investering sett till de pengar jag betalde för steget. Kan verkligen rekommendera ett slutsteg till alla som inte har det...
Nu ska jag försöka hitta ytterligare ett steg till anläggningen dit upp. Har sett ett fr Denon hos Repsam, vilket kan vara intressant. Tror de ville ha runt 4000 kr för steget. Ska kolla upp det innan bara!
Må bäst
//G
Nä i hans tester så har det ju visat sig att dom dyraste innehåller prylar från billiga dvd spelare och allmänt kasst uppbyggda . Själv tycker jag att jag gav för mycket redan när jag köpte min *S' Är sugen på cd med hårdisk kollat in en från hifiklubben men dom är för dyra än ..
Postad 02 September 2009 - 10:43
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
har precis hårdkört den med 300 på HD-DVD med dolby true HD.. Jag har fortfarande rysningar!!! S*t*n i gatan alltså!!
Postad 02 September 2009 - 11:20
Unregistered54b89a21
-
Unregistered54b89a21
-
Användare
-
-
102 inlägg
Bugg?
Kan nån kolla "DC trigger setup" "mains", efter om AUX ingången är listad där. På min maskin är den inte det. Vilket innebär du kan inte ställa in dc triggern för den ingången, dvs när man väljer AUX ingången som källa, så stänger receivern av det externa slutsteget... Här får man för att man försöker ligga på förkant!
/
(Har mailat marantz, men det dröjer väl flera dagar innnan man får svar...)
Redigerat av Unregistered54b89a21, 02 September 2009 - 11:22.
Postad 02 September 2009 - 16:26
Jallixx
-
Jallixx
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Bugg?
Kan nån kolla "DC trigger setup" "mains", efter om AUX ingången är listad där. På min maskin är den inte det. Vilket innebär du kan inte ställa in dc triggern för den ingången, dvs när man väljer AUX ingången som källa, så stänger receivern av det externa slutsteget... Här får man för att man försöker ligga på förkant!
/
(Har mailat marantz, men det dröjer väl flera dagar innnan man får svar...)
Jag kollade precis på min reciever och det är samma för mig, dvs AUX finns inte listad.
Postad 02 September 2009 - 18:19
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Blev ett inköp trots allt, denna får ersätta min tvåkanalare hk 990. Halva matchvikten, så oddsen är emot den. Kopplat upp frontarna bi ampat, kört igång en film åt barnen på den likaså nyinförskaffade hw10:an. Sen någon mer film. Den får gå några dagar innan jag ger mig på ett omdömme.
Postad 02 September 2009 - 19:02
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Blev ett inköp trots allt, denna får ersätta min tvåkanalare hk 990. Halva matchvikten, så oddsen är emot den. Kopplat upp frontarna bi ampat, kört igång en film åt barnen på den likaså nyinförskaffade hw10:an. Sen någon mer film. Den får gå några dagar innan jag ger mig på ett omdömme.
Blir spännande! Kan du inte ge ett liten förhands indikation bara medan du lyssnar in dig
Postad 03 September 2009 - 08:10
blueberry
-
blueberry
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Läste någonstans i denna tråd att 6004 inte klarar att använda Audyssey när man lirar Dolby TrueHD eller DTS-HD ljudformat via bitstream. Endast när man skickar PCM kan Audyssey användas.
Gäller detta generellt på alla receivrar eller är det en Marantz "feature"..?
//Blueberry
Redigerat av blueberry, 03 September 2009 - 13:24.
Postad 03 September 2009 - 08:20
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Läste någonstans i denna tråd att 6004 inte klarar att använda Audussey när man lirar Dolby TrueHD eller DTS-HD ljudformat via bitstream. Endast när man skickar PCM kan Audussey användas.
//Blueberry
Det är inte något generellt.
Postad 03 September 2009 - 08:27
Joey76
-
Joey76
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har nu fått hem min också!  Snygg och verkligen läcker på alla sätt!
Kör bild via PSP3, har kopplat in 5.1 med Focal Dome-system. Däremot när man kör via "auto" så står det stereo på stärkaren samt att ljudet kommer då bara i 2 kanaler, även fast det är en Blureray-film igång. För att få flerkanaligt ljud så måste man ända till ngt av de förinställda surround-fälten för att få ljud i fler kanaler, vad är fel?
Jag har inte hunnit kolla inställningarna i PSP3:an, kan vara ngt där som strular ( öppnade förstärkaren sent igår kväll). har kört en snabb autosetup med micken, alla avstånd stämde ganska bra förutom till subben där den visade 1,5 meter för långt bort -kanske hade jag för låg volym på den..
Postad 03 September 2009 - 08:49
Unregistered54b89a21
-
Unregistered54b89a21
-
Användare
-
-
102 inlägg
Kolla så att PS3: an skickar ut ljudet som PCM, via hdmi eller toslink. Det finns ljudinställningar både under ljud-menyn och BD-menyn
Postad 03 September 2009 - 09:04
Unregistered54b89a21
-
Unregistered54b89a21
-
Användare
-
-
102 inlägg
Läste någonstans i denna tråd att 6004 inte klarar att använda Audussey när man lirar Dolby TrueHD eller DTS-HD ljudformat via bitstream. Endast när man skickar PCM kan Audussey användas.
//Blueberry
Visst är det lite snålt, men å andra sidan så klarar väl alla(?) BD-spelare att skicka PCM. Så det känns inte som nån katastrof. Ett större problem för mig, är den där ###### DC-triggern som stänger av mitt slutsteg när jag väljer AUX-ingången... /
Postad 03 September 2009 - 09:53
blueberry
-
blueberry
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Visst är det lite snålt, men å andra sidan så klarar väl alla(?) BD-spelare att skicka PCM. Så det känns inte som nån katastrof.
Visst är det så. Men nu när PS3 Slim klarar bitstream så hade det ju varit läckert med en receiver som lyste upp med texten "DTS-HD MASTER" :-)
Postad 03 September 2009 - 10:49
Joey76
-
Joey76
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Kolla så att PS3: an skickar ut ljudet som PCM, via hdmi eller toslink. Det finns ljudinställningar både under ljud-menyn och BD-menyn
Jepp, skall kolla det när jag kommer hem idag, tack för svar ändå!
Postad 03 September 2009 - 10:56
Henkedge
-
Henkedge
-
Amatör
-
-
94 inlägg
För att kunna få flerkanaligt PCM från PS3 måste du skicka ljudet över HDMI. Med tosllink kan du bara få PCM i två kanaler.
Postad 03 September 2009 - 11:07
Joey76
-
Joey76
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
...och om jag då har förstått saken rätt enl tidigare inlägg så går det inte att få True-HD ljud från PS3:an OM man skall har audussey aktiverat, men det går att få HD-ljud om man INTE har Audussey aktiverat - korrekt?
Postad 03 September 2009 - 11:48
blueberry
-
blueberry
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
...och om jag då har förstått saken rätt enl tidigare inlägg så går det inte att få True-HD ljud från PS3:an OM man skall har audussey aktiverat, men det går att få HD-ljud om man INTE har Audussey aktiverat - korrekt?
Nej, inte riktigt så. Du får True HD från PS3a inklusive Audyssey OM du skickar signalen som PCM. Nya PS3 Slim kan dessutom skicka bitstream men då är det kört med Audyssey och Marantz. (Tror jag... om jag fattar det rätt så klarade INTE 6003 att överhuvudtaget använda Audyssey och högupplöst ljud) Nån som kan verifiera vad som gäller med 6004, tack?
Redigerat av blueberry, 03 September 2009 - 13:27.
Postad 03 September 2009 - 14:07
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Du får True HD från PS3a inklusive Audyssey OM du skickar signalen som PCM.
Korrekt, men inget lyser i displayn på förstärkaren.
Postad 03 September 2009 - 15:00
davidrone
-
davidrone
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Har nu fått hem min också! Snygg och verkligen läcker på alla sätt!
Kör bild via PSP3, har kopplat in 5.1 med Focal Dome-system. Däremot när man kör via "auto" så står det stereo på stärkaren samt att ljudet kommer då bara i 2 kanaler, även fast det är en Blureray-film igång. För att få flerkanaligt ljud så måste man ända till ngt av de förinställda surround-fälten för att få ljud i fler kanaler, vad är fel?
Jag har inte hunnit kolla inställningarna i PSP3:an, kan vara ngt där som strular ( öppnade förstärkaren sent igår kväll). har kört en snabb autosetup med micken, alla avstånd stämde ganska bra förutom till subben där den visade 1,5 meter för långt bort -kanske hade jag för låg volym på den..
Det där med avståndet till subben är ett generellt "fel". Läs mer på: http://www.avsforum....95#post14456895D. Do not change the distance setting of the subwoofer: The subwoofer / satellite speaker time alignment blend is based on this setting. 1. Inaccurate subwoofer distance measurements usually occur when a subwoofer’s Low-Pass Filter (LPF) is active, or when using subwoofer equalization systems. a. The LPF—by nature of its design—introduces additional delay to the signal. b. Audyssey measures this signal delay and increases the subwoofer distance setting to compensate for it. 2. If the distance measured by Audyssey is less than the physical distance, ensure there is no extraneous noise (e.g. projector fan, cable hum) influencing the microphone and re-measure. If the error persists, visit the Official Audyssey thread on AVS Forum for further assistance; please see the link at the beginning of this document 3. If the distance measured by Audyssey is greater than the physical distance, there is a signal delay between the generated “pulse” and the arrival of the resultant response at the microphone. This is a common anomaly due to circuitry in subwoofers.
Postad 03 September 2009 - 17:18
Unregistered54b89a21
-
Unregistered54b89a21
-
Användare
-
-
102 inlägg
För att kunna få flerkanaligt PCM från PS3 måste du skicka ljudet över HDMI. Med tosllink kan du bara få PCM i två kanaler.
Det stämmer inte. Du kan få 5.1 via toslink. Däremot för 7.1 ljud så måste du använda HDMI. http://manuals.plays...udiooutput.html /
Postad 03 September 2009 - 19:48
Rilly89
-
Rilly89
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Det stämmer inte. Du kan få 5.1 via toslink. Däremot för 7.1 ljud så måste du använda HDMI. http://manuals.plays...udiooutput.html
/
Du kan inte köra 5.1 PCM via toslink. Vill minnas att bandbredden i kabeln inte räcker för det
Postad 03 September 2009 - 20:25
Croc
-
Croc
-
Rookie
-
3 inlägg
ÄR SR6004 en värdig ersättare till min gamla trotjänare Pioneer VSA-E08 tycker ni?
Postad 03 September 2009 - 21:32
Unregistered54b89a21
-
Unregistered54b89a21
-
Användare
-
-
102 inlägg
Du kan inte köra 5.1 PCM via toslink. Vill minnas att bandbredden i kabeln inte räcker för det
Körde en DVD igår, det gick alldeles utmärkt.
Postad 03 September 2009 - 21:54
petestone
-
petestone
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
Körde en DVD igår, det gick alldeles utmärkt.
Precis. DTS och AC3(Dolby digital) funkar alldeles utmärkt. Däremot inte HD formaten som kräver HDMI.
Postad 04 September 2009 - 09:39
Joey76
-
Joey76
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tittade på film igår, spiderman 3 blueray, och även jag tycker att ljudbilden komemr mkt långt bak i auduesseyläget, nästan som om bakhögtalarna tar över helt och att man missar en hel del av frontljudet, trist..
Postad 04 September 2009 - 10:13
petestone
-
petestone
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
Kände lite samma sak på min denon 1910 när jag körde Master & commander, visserligen bara dolby digtal men samma effekt uppenbarade sig där. Dialogen hördes knappt ibland för allt slamrande och susande bakom mig.
Så jag kör utan audyssey när jag kör film.
Men jag tyckte det funkade otroligt bra när jag körde Mirror's edge på PS3, då passade det perfekt.
Nu är det ju inte samma förstärkare, men Audyssey är definitivt inte optimalt för film. Det blir för luddigt och bumligt.
Postad 04 September 2009 - 14:29
Joey76
-
Joey76
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
en fråga till; om man nu inte använder Audussey och skickar ljudet via PCM från en vanlig PS3:a med hdmi-kabel, går det då att få HD-ljud på blueray-film och framförallt, hur gör man då? ( kanske en ren idiotfråga, men, men...)
Postad 04 September 2009 - 15:00
Jallixx
-
Jallixx
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
en fråga till; om man nu inte använder Audussey och skickar ljudet via PCM från en vanlig PS3:a med hdmi-kabel, går det då att få HD-ljud på blueray-film och framförallt, hur gör man då? ( kanske en ren idiotfråga, men, men...)
Om man inte använder Audyssey så har inte 6004:n några problem alls att ta emot HD-ljud både via PCM och bitstream. Det du ska ställa in på PS3:t är att skicka ut ljudet som Multichannel PCM på Blu-ray uppspelning, sen ska det bara vara att tuffa och köra!
Postad 04 September 2009 - 15:23
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Om du har en äldre modell än slim så ska det vara PCM inställt. (Under Video Settings för HDMI.) Sen kan du behöva ställa in alla rätt format och samplingsrate i Sound Settings också.
Postad 04 September 2009 - 16:34
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
om jag vill att det ska stå hd master tex i displayen hur ska jag koppla då från min ps3a ? har tänkt att köra hdmi från ps3an till stärkaren.
Postad 04 September 2009 - 17:09
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Det är enbart möjligt om du har slim-modellen, och då ska den stå inställd på bitstream. Du ska koppla med HDMI oavsett modell om du har den möjligheten.
Postad 04 September 2009 - 17:10
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Edit: 2 late.
Redigerat av comp1337, 04 September 2009 - 17:11.
Postad 05 September 2009 - 21:59
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Nu kommer lite av mina åsikter, väldigt kortfattat, en del säkert dessutom under förändring, inspelning pågår och en del kan vara "skit bakom spakarna"
Rigg:
sr6004
dls r66
sony hw10
grandview
Sony ps3
squeezebox
Intrycken: uppackningen var positiv, dubbla lådor känns alltid tryggt. Det klassiska "upplyftet" ur lådan hade nog gjorts med en hand om bara handen kunnat greppa runt förstärkaren, halva matchvikten mot förstärkaren den efterträder kändes lite jobbigt.
Bortsett från det vanliga pillet med alldeles för tätt sittande, plastiga skitskruvkontakter så var inkopplingen enkel och problemfri. Förstärkaren har fått spela totalt ungefär 6filmer och en 8timmar musik, så den är ännu "ny"
Jag har inte tittat eller läst om blåtandsmottagaren, dess funktion eller något sådant, så den lämnar jag därhän tillsvidare.
Ljudmässigt på musik är intrycket: "jag överlever" det låter kanske lite intetsägande, men för att uttrycka det såhär, ljudminnet säger mig att den är fullt i paritet med vad min denon 4308 presterade tillsammans med samma högtalare och samma musik. Däremot fanns det väldigt mycket kvar att sakna efter att ha kopplat ur hk 990. Detta gör mig lite kluven i mina prioriteringsbeslut samtidigt som det än en gång belyser skillnaden i välljud per krona sett till mängd funktioner och finnesser som ska in i samma skal.
Ju längre tid som går efter det att hk 990 lämnat och jag spelat på 6004, desto tryggare blir jag i förvissningen om att det är fullt acceptabelt. Det den gör bra är att den håller ihop musiken bra, den håller ett bra fundament och är aningens mild i toppen. Med ett par lättdrivna högtalare kan den nog smälla på med bättre tryck och timing också, med r66 vill den bli lite "tung" för att uttrycka det klumpigt. Men den låter aldrig vasst, även när den får jobba hårt och disten ökar så sker det mer med grötighet än med vasshet och jobbigt ljud som jag annars upplever som vanligt med förstärkare som inte fixar musiken och effekten. För att lite ta udden av min kritik såhär i efterhand så är prestationen fullt acceptabel, den gör inte bort sig på något sätt, men den jämförs också med dyrare och dedikerade musikmaskiner.
Till film i tvåkanal som är det jag kör just nu (under utbyggnad) så fungerar det mycket bra, här kan jag inte märka någon saknad mot hk 990, istället är den bättre på att mixa ljudet i tvåkanaler och ge en mer övertygande närvaro på filmspåret.
Kanske är det bara jag, men jag upplever fjärrkontrollen som aningen seg och "unresponsive" tappade det svenska ordet för det.
Sen en sak som jag iofs visste om innan efter att ha rådfrågat i tråden innan köp var det faktum att man inte kan välja olika konfigurationer på hdmi ut 1 resp 2. I mitt fall vill jag köra hdmi ut 1 till projjen och iom det köra musiken i samma via marantzen. Hdmi 2 däremot går till sovrummet vägg i vägg, där min panaxonic numera hänger på väggen och dit vill jag även ha ljudet, trist att man inte kan konfigurera dessa utgångar olika i förhållande till varandra. Någon som vet om konkurrenterna har denna funktion?
Postad 06 September 2009 - 13:40
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Bra recention , SMF!!!
+1
Det är oerhört mkt prat om Audyssey! Min högst personliga åsikt är att ni bör skippa Audyssey, vilket bara ställer till problem. Koppla bort skiten och ställ in högtalarna manuellt istället. Det tar inte längre tid att ställa in högtalarna manuell, snarare tvärtom. Dessutom behöver ni inte bry er om om ljudbilden klarar om HD Master osv...
Ljudet blir dessutom mkt bättre utan funktionen Audyssey. Jag hoppas verkligen att Marantz struntar i Audyssey nästa gång och lägger krut på ngt annat istället.
Nästa gång jag köper Receiver får vi se vad det blir för ngt. Jag funderar på att provlyssna receivers fr NAD och Yamaha tillsammans med Marants.
Själv tycker jag att Marantz är ljuvligt ren i tonläget. Samtidigt ser jag ändå att det saknas lite pondus i receivern. Ungefär som en kille som står lite ihopkrypen och inte vågar ta för sig, trots att han vet att han är världsbäst...
Lite jantelag över det hela, ha ha ha
Å andra sidan uppvisar marants kvallitér som man däremot saknar oerhört mkt hos andra spelare. Jag skulle exempevis inte ens ta i en receiver fr HK med tång ens. Än mindre en receiver fr Onkyo. Vaför då undrar vissa? HKn har en historia med mkt strul. Att ljudet lämnar en hel del att önska beträffande min personliga ljudfilosofi är en helt annan. Onkyon tycker jag är såpass ful att den borde förpassas till ett museum för visningar över fulaste elektronikprylar någonsin. Även här tycker jag ljudet blir varken eller.
Nad öser ju på rejält och kanske rentutav är motsatsen till marantz ha ha ha. Så var det ialla fall förr i tiden. Det ska bli spännande att se vad nya generationens NAD står för...
Beträffande Yamaha har jag ofta gillat deras ljud. Lite mer fylligt än Maranz, men kanske inte lika klart...
Ha en go forstsatt helg allesammans och må bäst!!!
//G
Ps Rexa, ska också ev börja kika på ngt som ersätter CDn så småningom. Än så länge tycker jag att CDn gör ett ypperligt jobb och vill inte byta ut den för ngt här i världen. Sitta och ladda ner FLAC filer orkar jag inte...
Postad 07 September 2009 - 17:38
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Fick min idag. Inga intryck än direkt. Hör än så länge ingen skillnad mot min Centrum-förstärkare. Aja, får pilla vidare.
Postad 07 September 2009 - 19:14
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Tokflimrar när jag kör PS3 igenom den... någon som vet vad felet kan vara?
Har prövat annan kabel, och annan ingång, så jag gissar att det är någon inställning kanske?
Edit: funkar bra om jag väljer 720p / 1080i på PS3an, men 1080p funkar inte, blir väldigt mycket flimmer. Funkar det för er?
Redigerat av comp1337, 07 September 2009 - 20:07.
Postad 08 September 2009 - 04:18
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Tokflimrar när jag kör PS3 igenom den... någon som vet vad felet kan vara? Har prövat annan kabel, och annan ingång, så jag gissar att det är någon inställning kanske?
Edit: funkar bra om jag väljer 720p / 1080i på PS3an, men 1080p funkar inte, blir väldigt mycket flimmer. Funkar det för er?
har inte ps3, men xbox 360 flimmrar inte på 1080P, inget annat heller för den delen
Postad 08 September 2009 - 20:51
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Blir till att lusläsa manualen sen då  Om inte jag hittar något där blir det google. Om jag inte hittar där, frågar jag här igen:)
Postad 09 September 2009 - 09:39
Unregisterede6a3d573
-
Unregisterede6a3d573
-
Rookie
-
3 inlägg
Tokflimrar när jag kör PS3 igenom den... någon som vet vad felet kan vara? Har prövat annan kabel, och annan ingång, så jag gissar att det är någon inställning kanske?
Får flimmer när jag kör 1080p via min bluerayspelare till projektorn, har dock en 10m lång HDMI kabel och gissar kabeln inte klarar detta. 720p inga problem.
Postad 09 September 2009 - 11:09
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Får flimmer när jag kör 1080p via min bluerayspelare till projektorn, har dock en 10m lång HDMI kabel och gissar kabeln inte klarar detta. 720p inga problem.
kör med 12 supra till projjen, funkar fin fint på 1080P åxo
Postad 09 September 2009 - 15:49
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Ja i ditt fall kan det vara så. Fast jag har bara bara 2 m till TVn, och det är Supra. Borde inte vara några problem. Har inte fått tummarna loss att läsa manualen iheller, blir nog till helgen.
Postad 09 September 2009 - 18:30
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
testade bluetooth grejjen idag.. först med mobilen.. funkar klockrent.. man måste hålla in mode knappen medans telefonen söker..
ska testa med dator alldeles straxt!
Edit: funkar det med.. tom Spotify!!! Laggar lite dom första sekunderna (har väll en 3,5 meter mellan dator och förstärkare + trådlöst nätverk som stör).. men sen fantastikst ljud!!! Får köpa en usb förlängare till blåtanden på datorn bara så
Redigerat av Majorglenn, 09 September 2009 - 18:35.
Postad 09 September 2009 - 19:37
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Nice som attans med Spotify.
Edit: Jag har inget lagg dem första sekunder med Spotify. Dock så hackar det till om något stör signalen, om man går mellan förbindelsen till exempel. Finns det någon extra stark usb-blåtands-dongle?
Redigerat av comp1337, 10 September 2009 - 17:19.
Postad 10 September 2009 - 22:38
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Nice som attans med Spotify.
Edit: Jag har inget lagg dem första sekunder med Spotify. Dock så hackar det till om något stör signalen, om man går mellan förbindelsen till exempel. Finns det någon extra stark usb-blåtands-dongle?
Nä, jag hade inte det idag heller.. kanske nån premiär lagg..  Ska hålla utkik efter nån super blåtands dongle
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|