Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp Aquos LC-LE600 och LC-LE700/LC-LE705 LED LCD tv serier

770 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-52LE700S (TV) 1 8.777776 (8) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE700S (TV) 1 8.2 (4) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE600S (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE700S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE600S (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE700S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE600S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE600E (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE600E (TV) 4 7.666666 (2) Inga priser
Sharp Aquos LC-52LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE700E (TV) 0 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE600E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LU700S (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LU700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LU700E (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LU700S (TV) 3 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LU700S (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LU700E (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE705S (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE705S (TV) 4 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE705S (TV) 4 8.714284 (6) Inga priser
Sharp Aquos LC-52LE705S (TV) 4 9 (4) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 16 September 2009 - 10:33

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hur kan en teknik kännas omsprungen om den fortfarande är överlägsen? Sist jag såg resultat från en Panasonic X10 plasma 42 tum så drog den i snitt 110w, mindre en de fletsa 40 tums LCD...

Plasma har:
- Bättre svärta(LCD med LED har endast bra svärta vid helsvart bild, så fort det blir andra färger inblandade kommer den blå nyansen in i bilden, så länge du har flytande kristaller så kommer nog problemet bli väldigt svårt att få bort.

- Ingen betraktningsvinkel

- Ingen responstid, vilket medger till lägre inputlag. Bätte för spel med andra ord.

- Mer djup i bilden

- Bra rörelseskärpa, finns inte en enda LCD, LCD med LED som har bra rörelseskärpa

Många gör det, varför skulle man inte? Dessutom funkar de bättre för spel eftersom de är snabbare...

Vad jag vet så anses ju Pioneer 9g serie som den perfekt tvn enligt alla experter, så du tror verkligen att Sharpen kommer bli den perfekt tvn? Är du helt seriös?

Till 99% kommer den ha:
- Sämre svärta i bilden(när det är färger iblandade) än en Plasma
- Hög repsonstid, högre inputlag
- Sämre betraktningsvinkel än en Plasma
- Mindre djup i bilden än en Plasma
- Sämre rörelseskärpa än en Plasma

Pannan drar engligt deras egen hemsida
Rated Power Consumption 245 W
On mode Average Power Consumption*** 195 W
46 an sharp drar 89W
50 tum pioneer 420 W
4 ms responstid, jag har väl 8ms på min gamla sony och har aldrig märkt nåt lag med mitt normala spelande... men det är klart dena gamla striden plasma vs lcd måste väckas till liv i varje tråd av nån hehe

Redigerat av Unregistered40562de1, 16 September 2009 - 10:44.

Postad 16 September 2009 - 10:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det är ju inte så att Plasma är utan problem..

Ofta störande ljud
Kasst att man inte ska kunna använda den på ett normalt sätt..
Alltså att man har samma skärm igång flera timmar eller spelar spel 10 timmar i sträck
Eller störas av ghostning hela tiden..
Att vitt inte är så vitt utan ofta mer gult.
Att plasma bilden är orolig..Bilden flimmrar grymt störande..
Phosfor trail vid spelande..

OSV....

Men får vi nu hålla tråden ren från skräp och yrande om att Pioneer är det enda rätta för alla...

Postad 16 September 2009 - 11:07

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0

Ofta störande ljud
Kasst att man inte ska kunna använda den på ett normalt sätt..
Alltså att man har samma skärm igång flera timmar eller spelar spel 10 timmar i sträck
Eller störas av ghostning hela tiden..
Att vitt inte är så vitt utan ofta mer gult.
Att plasma bilden är orolig..Bilden flimmrar grymt störande..
Phosfor trail vid spelande..

OSV....

Men får vi nu hålla tråden ren från skräp och yrande om att Pioneer är det enda rätta för alla...

Spelar mycket på min Pioneer, 8 timmars pass mm. Har aldrig ens sett ghosting...

Pannan drar engligt deras egen hemsida
Rated Power Consumption 245 W
On mode Average Power Consumption*** 195 W
46 an sharp drar 89W
50 tum pioneer 420 W
4 ms responstid, jag har väl 8ms på min gamla sony och har aldrig märkt nåt lag med mitt normala spelande... men det är klart dena gamla striden plasma vs lcd måste väckas till liv i varje tråd av nån hehe

Lite aldrig på tillverkarnas egen förbrukning. De siffror jag skrev är mätt med en strömmätare. En kompis mätte sin plasma från 2007 som har över 300w i max, den var nere i 150w...

Vad menar du med 4ms responstid? En plasma har 0,001ms.

Sedan att du inte har märkt är en annan sak, det har jag hört många sagt och sedan när man är van vid plasma prestanda åker hem till de som säger det ser man skillnad direkt.

Redigerat av Peterrrrr, 16 September 2009 - 11:08.

Postad 16 September 2009 - 11:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Förstår inte riktigt varför du är här?

Försöker du värva köpare till Pioneer som inte ens tillverkar plasma längre ?

Finns en tråd för Pioneer :rolleyes:

Edit
du ser inte heller phosfor trails ...Flimmrande bild ?
Ingen buzzning ?
Lämnat på samma meny i 24 timmar utan problem ?

Isåfall har du tur

Redigerat av moparman, 16 September 2009 - 11:15.

Postad 16 September 2009 - 11:16

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Spelar mycket på min Pioneer, 8 timmars pass mm. Har aldrig ens sett ghosting...

Lite aldrig på tillverkarnas egen förbrukning. De siffror jag skrev är mätt med en strömmätare. En kompis mätte sin plasma från 2007 som har över 300w i max, den var nere i 150w...

Vad menar du med 4ms responstid? En plasma har 0,001ms.

Sedan att du inte har märkt är en annan sak, det har jag hört många sagt och sedan när man är van vid plasma prestanda åker hem till de som säger det ser man skillnad direkt.

Ok så tillverkarna VILL attd eras apparater ska se ut o dra mer än dom gör? hehe smart... biltillverkarna gör ju som man borde o mäter bensinförbr. inomhus på raka fina vägare etc =)
Btw ska vi gå på användares egan mätningar såg jag att en sharp ägare rapporterade typ 75 W... men tyckte tillverkarnas egna uppgifter borde va mer exakta... fel jag hade.

Postad 16 September 2009 - 11:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sen att du inte ser ghostning eller har fått inbränningar som sitter i nån månad betyder ju inte att ingen annan får det....Läste i Pioneer tråden för ett tag sen om en kille som fått inbränningar...
Vill man chansa på en tv som kostar över 20 papp så

Redigerat av moparman, 16 September 2009 - 11:22.

Postad 16 September 2009 - 11:52

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0

Sen att du inte ser ghostning eller har fått inbränningar som sitter i nån månad betyder ju inte att ingen annan får det....Läste i Pioneer tråden för ett tag sen om en kille som fått inbränningar...
Vill man chansa på en tv som kostar över 20 papp så

Långvarig ghosting snarare, en inbränning går ej att få bort. De få fall i världen, är väl under 10stycken av alla tusentals skärmar som sålts så har ghosting försvunnit. Hittils har jag inte sett ett enda fall av inbränning rapporterat. Men inbränning/ghosting finns på LCD det med. Så det för ett tag sedan på en Samsung 32"(ghosting, försvann efter ett tag) och även en 19" Philips(inbränning).

Postad 16 September 2009 - 12:00

johannes89
  • johannes89
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det var nog jag som förvillade dig lite. Jag skrev bleeding men alla här verkar kalla det för clouding. En LCD-panel "blöder" ljus när den inte kan stänga ute (eller snarare inne) ljuset från lysdioderna eller lysrören. Klassiskt LCD-problem. Se på mitt nya inlägg i Samsungtråden så ser du tydligt vad det är... Clouding är egentligen tvärtom. Det blir mörka moln på en vit bakgrund då en panel inte släpper igenom ljuset ordentligt. Men det är ju lätt hänt att man kallar bleeding för clouding då det ser ut som vita fluffiga moln... Eller har jag fel? Tidigare i Samsungtråden bestämde de sig för att kalla all bleeding för clouding så alla åtminstone pratar om samma sak :-)
Min stackars TV såg alldeles flammig ut pga all bleeding. Med vit bakgrund var den däremot helt perfekt.

Jag vet inte om bleedingen beror på panelen eller på belysningstekniken. Om man tittar i olika vinklar blir även ljusa områden mörka. Trist nog varierar den vinkeln över hela skärmen och man kan helt enkelt inte hitta nån perfekt vinkel att titta i. Sen verkar det inte gjort saken bättre att sätta kraftiga lysdioder i kanten (kant-LED) som ska lysa in över hela skärmen perfekt jämnt. Det kan ju inte vara lätt. Särskilt inte på en så tunn skärm. Jag trodde nästan jag skulle skära mig på skärmen när jag packade upp den. Den är tunn som bara den.

En finess med LED (förutom det bättre färgspektrat) är att man snabbt som tusan kan minska ljusstyrkan, vilket är knepigt med lysrör. Samsungen gör då så att när det blir mörkt dimmar den ner ljuset så att det blir väldigt mörkt. En fördel med LED. Ännu bättre blir det om man kan styra typ varje lysdiod för sig. Kallas local dimming. Då kan man släcka ner delar av skärmen. Är ju ännu bättre, men helst ska man ha en panel som är så bra på att stänga ute ljuset att det inte behövs. Local dimming är bara ett sätt att försöka minska LCD-skärmars problem.
När samsungen dimmar är det svårt att se nån bleeding, men har man ljusa fläckar nånstans dimmar den inte. Eller om man kopplar in en dator med svart skärmsläckare. Det har de missat. Det utnyttjade jag för att se defekterna utan att gräva i konstiga servicemenyer.

Sharpen låter som att den har klart bättre betraktningsvinkel, ännu lite svartare kärm (bättre kontrast) och lysdioder jämnt fördelade bakom hela skärmen. Låter ju faktiskt bra. Då lär väl bilden åtminstone inte se flammig ut. Hellre grå än flammig. Fast den är inte lika snygg, inte lika stor, ingen dlna, inget internet osv. Men den kan ha bättre bild och är billigare.

Plasmaskärmar lider inte av bleeding kan man räkna ut då, då det inte finns nån bakgrundsbelysning som kan läcka igenom. Men de drar ström som fan själv och tekniken känns omsprungen. Vem sitter med en plasmaskärm till sin dator? Datorskärmarna har drivit på utvecklingen av LCD-skärmarna och nu driver TV-apparaterna på ännu mer så de nu (eller snart, tydligen) klår plasma. Fixar de till en bra LCD-TV, som jag trodde Samsungen var, så lever plasma inte länge till. Nu sätter jag mitt hopp till Sharpen istället, som förhoppningsvis är den där perfekta TV-n. Men jag har inte sett den än... Hur svårt kan det vara? Ska jag vara tvungen att köpa en projektor igen? De är ju inte perfekta de heller...

Aha nu fick jag det förklarat :rolleyes: ska läsa den tråden med isf!
Så denna clouding/bleeding, kan en som aldrig ägt en LCD/LCD-LED tv kunna se detta (Jag har aldrig ägt en sådan :)) ? Så om jag skulle gå och köpa en Samsung UE46B7070 eller en Sharp Aquos LC-46LE700S skulle jag då kunna se dessa fenomen?

Redigerat av johannes89, 16 September 2009 - 12:03.

Postad 16 September 2009 - 12:01

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Peterrrrr vad kul att du gillar plasma. Fortsätt gärna med det men i en annan tråd. Här är vi intresserade av de nya Sharparna.

Sharp lovers. Svara inte på dessa inlägg iaf i denna tråd. Plasma - LCD krig finns i andra trådar för intresserade.

Tack, ser fram emot mer Sharp info.

johannes89
  • johannes89
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Ingen buzzning ?

Vad är phosfor trails och buzzning? :rolleyes:

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt varför du är här?

Försöker du värva köpare till Pioneer som inte ens tillverkar plasma längre ?

Finns en tråd för Pioneer :rolleyes:

Edit
Ingen buzzning ?
Lämnat på samma meny i 24 timmar utan problem ?

Isåfall har du tur

Flimmarnde bild ser jag om jag går riktgit nära tvn men inte från 3,5-4 meter.

Har extremt känslig hörsel, det lilla surrandet som man hör vid väldigt låg volym ser jag inte som störande direkt. Dock finns det ju skräck exempel, men där finns det garanti.

Har samma spel under hela dagar med tuffa kantiga ikoner, ingen ghosting. Pioneer har ju sitt inbränningskydd som kallas orbiter. Den flyttar om pixlarna vilket gör att det krävs mycket för att få fram en ghosting.

Phosfor tails ser jag lätt, på min Pioneer såg jag det i början. Men det försvann efter en viss tid, verkar vara som att det syns mest i början av tvns liv. Om det fortfarande hade varit kvar på min tv hade jag inte brytt mig så mycket, hellre det än en alla nackdelar med lcd.

Peterrrrr vad kul att du gillar plasma. Fortsätt gärna med det men i en annan tråd. Här är vi intresserade av de nya Sharparna.

Sharp lovers. Svara inte på dessa inlägg iaf i denna tråd. Plasma - LCD krig finns i andra trådar för intresserade.

Tack, ser fram emot mer Sharp info.

Tyvärr så är detju så att oftast i alla LCD/LCD med LED-trådar så anges felaktiginformation som att LCD har bättre svärta en plasma, plasma är en föråldrad tv mm. Men som sagt när 8 av 10 sidor har en LCD som refernce tv så kan nog jag också bli intresserad...

Redigerat av Peterrrrr, 16 September 2009 - 12:04.

Postad 16 September 2009 - 12:21

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Men vad har detta med denna tråd att göra? Återgå till ämnet!

Jag för övrigt hoppas på att priset går ner så fort alla andra återförsäljare får in modellerna i lager. Annars får det vara så länge.

Postad 16 September 2009 - 12:57

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Men vad har detta med denna tråd att göra? Återgå till ämnet!

Jag för övrigt hoppas på att priset går ner så fort alla andra återförsäljare får in modellerna i lager. Annars får det vara så länge.

Mmm man tycker ju såna som giganten med sina stora inköp skulle kunna pressa marginalerna mer än dom lokala handlarna...men vi lär väl få vänta ett tag verkar ju varir väldigt få som gått ut till handlarna än.

Postad 16 September 2009 - 13:51

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Aha nu fick jag det förklarat :rolleyes: ska läsa den tråden med isf!
Så denna clouding/bleeding, kan en som aldrig ägt en LCD/LCD-LED tv kunna se detta (Jag har aldrig ägt en sådan ;)) ? Så om jag skulle gå och köpa en Samsung UE46B7070 eller en Sharp Aquos LC-46LE700S skulle jag då kunna se dessa fenomen?

Man ska också komma ihåg att dessa fenomen varierar kraftigt mellan olika apparater. Själv sitter jag med en 37-tums Sharp som är 3 år gammal och den har varken clouding eller bleeding.

F.ö. trodde jag definitionerna var;
Bleeding - Ljusinsläpp längs kanter och i hörn.
Clouding - Ljusgenomsläpp mitt på skärmen. Dvs man får en ojämn svärta där ljusare partier uppstår Detta ser då ut som ljusare "moln" på en mörk bakgrund.

Ja, ja Fel som fel... :rolleyes:

Vad är phosfor trails och buzzning? :)

Sök dig till andra trådar. Som det redan fastslagits så handlar denna tråden om Sharps nya LCD-skärmar.

/Bäckman

Postad 16 September 2009 - 14:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ingen mer som köpt nått ex så man kan få lite mer info och gärna lite bra kort på tv..

Tycker i ärlighetens namn att den ser rätt ful ut på de kort jag sett iaf

Postad 16 September 2009 - 14:55

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Ja det är ju inte snyggaste tv'n i världen, men om den har snyggaste bilden så :rolleyes:

Postad 16 September 2009 - 17:27

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Betraktningsvinkeln tycker jag är mycket bra/hög (?).

Men är det mörkt i rummet, så ser man bleeding i motsatt kortsida ifall man har mycket backlight på.
Detta är inget problem om man väljer att låta TV:n justera nivån på backlight.
Och jag ser inget av detta fenomen alls nu på eftermiddagen (rummet är inte totalt mörkt), även om jag drar upp backlight på fullt.
Det enda som märks när jag ser TV:n från sidan (i icke totalt mörker) är att färgerna bleknar av lite alternativt den ser ut som jag drar upp ljusstyrkan ett några snäpp.

Angående XBOX-spelande (Halo II och Black via SCART) och datorspelande (BF Heroes via HDMI) kan jag se att TV:n försökte släta ut bilden när jag rörde mig.
Jag upplevde att detta utslätande nästan försvann när jag stängde av alla digital "filter"-funktioner så som aktiv kontrast (Justerar svartnivå och vitnivå i bilder), Digital brusreducering.
Om utslätandet var störande eller inte, svårt att avgöra tycker jag.

Filmen du länkade till, det felet var ju oacceptabelt i COD4.
Något i stil med det upplevde jag inte alls.

Glömde nämna att det första jag gjorde var att stänga av den lysande blå dioden fram under SHARP-märket.
Ser rätt snyggt ut i dagsljus, men i mörkret igår kväll var den alldeles för stark och det blev bara obehagligt.

Redigerat av dboo, 16 September 2009 - 17:30.

Postad 16 September 2009 - 17:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
För de mesta brukar man tjäna på att slå av de flesta bildförbättringsfunktioner...

Men det låter som att du är riktigt nöjd iaf ?

Skönt att du inte heller verkar ha nåra större problem med betraktningsvinkel eller bleeding/clouding

Joo testat att kallibrera tv med DVE ?

Redigerat av moparman, 16 September 2009 - 17:39.

Postad 16 September 2009 - 17:40

PlasmaPredator
  • PlasmaPredator
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
dboo har du lust att ta måtten på kartongen så är du bussig :rolleyes:. Ska nämligen hämta min 52:a imorgon. Hoppas den får plats i bilen!!

//David

Postad 16 September 2009 - 17:50

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

dboo har du lust att ta måtten på kartongen så är du bussig :rolleyes:. Ska nämligen hämta min 52:a imorgon. Hoppas den får plats i bilen!!

//David

No problem,
bredd 135.5 cm
höjd 87 cm
djup 27 cm

anekdot: Jag pratade i telefon med flickvännen samtidigt som jag skrev, hann avsluta meddelandet med "puss" innan jag kom på mig själv, haha!

Postad 16 September 2009 - 17:55

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

För de mesta brukar man tjäna på att slå av de flesta bildförbättringsfunktioner...

Men det låter som att du är riktigt nöjd iaf ?

Skönt att du inte heller verkar ha nåra större problem med betraktningsvinkel eller bleeding/clouding

Joo testat att kallibrera tv med DVE ?

Jo jag har läst till mig det också, och det verkar ju stämma =)

Absolut, jag är otroligt nöjd, men vill vänta med att predika om att alla ska köpa den eller hur ruskigt bra den är innan jag testat "ALLT". Och även då försöka göra en "fair" bedömning av TV:n så inte köpare känner sig lurade.

Tagit bilder med min mobilkamera (ja tyvärr, ska rota fram en riktig kamera inom ett par dagar.) men tyvärr gick det inte ladda upp bilder till minhembio.com just nu.
Ska prova senare i kväll igen.

Vad är DVE för något?

Försökta sätta mig in i platt-tv-världen för ett par månader sedan när jag började planera mitt köp, så har nog en del att lära fortfarande =)

Postad 16 September 2009 - 17:57

PlasmaPredator
  • PlasmaPredator
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tackar.....ska ut och mäta nu men det ska nog inte vara några problem tror jag.

Puss :rolleyes:

Postad 16 September 2009 - 18:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
DVE är en skiva man använder när man kalibrerar sin tv

Verkar va skapligt snabb å spela på men tyvärr inte bland de bästa..
Från avsforum.com

Here you go. Samsung SyncMaster 997DF CRT; Sharp in "game" mode; both displays at 60 Hz; photos taken with Sony DSC-P150 digital camera, in manual mode at ASA 400:

.016 vs. .986 = -30
Bifogad fil  11.jpg   26.2K   1 Antal nerladdningar

.313 vs. .287 = -26 ms
Bifogad fil  10.jpg   25.19K   0 Antal nerladdningar

.328 vs. .297 = -31 ms
Bifogad fil  9.jpg   25.95K   0 Antal nerladdningar

.344 vs. 318 = -26 ms
Bifogad fil  8.jpg   28.18K   1 Antal nerladdningar

.375 vs. .344 = -31 ms
Bifogad fil  7.jpg   28.05K   0 Antal nerladdningar

.469 vs. .438 = -31 ms
Bifogad fil  6.jpg   26.14K   0 Antal nerladdningar

.485 vs. .463 = -22 ms
Bifogad fil  5.jpg   26.27K   0 Antal nerladdningar

.623 vs. .610 = -13 ms
Bifogad fil  4.jpg   27.14K   1 Antal nerladdningar

.645 vs. .614 = -31 ms
Bifogad fil  3.jpg   144.01K   0 Antal nerladdningar

.813 vs. .787 = -26 ms
Bifogad fil  2.jpg   83.14K   0 Antal nerladdningar

.828 vs. .813 = -15 ms
Bifogad fil  1.jpg   26.16K   2 Antal nerladdningar

.907 vs. .875 = -32 ms
Bifogad fil  responsetime.jpg   25.97K   0 Antal nerladdningar

So, if my math is correct, the average difference between the Samsung CRT and the Sharp LCD is: -26 ms. This result is supported by my previous observations with the Dell LCD monitor with a spec of 25 ms response time. What this says about Sharp's stated response time I leave up to owners.

Postad 16 September 2009 - 18:34

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
DVE = kalibreringsskiva som finns o köpa lite varstans, det står för digital video essentials, det där med att du drar upp backlight på max tex låter lite som självmord också hehe finns nog ingen lcd som ser bra ut med backlighten på max eller nära max . Försök o kalibrera den lite som du själv säger innan din "dom" kommer :rolleyes:

Redigerat av Unregistered40562de1, 16 September 2009 - 18:35.

Postad 16 September 2009 - 22:10

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Ingen mer som köpt nått ex så man kan få lite mer info och gärna lite bra kort på tv..

Tycker i ärlighetens namn att den ser rätt ful ut på de kort jag sett iaf

Mja, inte bra kort kanske... men i alla fall, se min galleri-sida:
https://www.minhembio.com/dboo/250258/

Jag tycker inte den är ful här hemma i vardagsrummet, men den är inget design-mästerverk heller.
I dagsläget tycker jag nog Samsungs är de snyggaste.

Men jag köpte inte TV:n endast för det yttre, utan för mig är det insidan som räknas... =)

Postad 16 September 2009 - 23:05

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
@dboo:

När jag kollade bilderna i galleriet så jag att antennsladden, scarten och några till verkade sitta rakt ut från baksidan. Stämmer det? Verkar ju vara helt idiotiskt om man ska kunna hänga den på väggen.

Postad 16 September 2009 - 23:29

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

@dboo:

När jag kollade bilderna i galleriet så jag att antennsladden, scarten och några till verkade sitta rakt ut från baksidan. Stämmer det? Verkar ju vara helt idiotiskt om man ska kunna hänga den på väggen.

Man får med en kabelklämma, men jag har bara inte använt den ännu då jag håller på och drar in/tar ut kablar lite då och då för att testa.

Postad 17 September 2009 - 03:08

johannes89
  • johannes89
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Mja, inte bra kort kanske... men i alla fall, se min galleri-sida:
https://www.minhembio.com/dboo/250258/

Jag tycker inte den är ful här hemma i vardagsrummet, men den är inget design-mästerverk heller.
I dagsläget tycker jag nog Samsungs är de snyggaste.

Men jag köpte inte TV:n endast för det yttre, utan för mig är det insidan som räknas... =)

Det ser riktigt fräscht ut! Hade du en tjock-tv innan? Eller något annat?

Är du nöjd hittintills? Är själv spekulant men på en 46" dock och då blir det antingen denna eller samsungs.

Postad 17 September 2009 - 07:42

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0

Alla bildförbättringssystem ska stängas av. Se till att ställa skärpan 0!

Postad 17 September 2009 - 08:55

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Det ser riktigt fräscht ut! Hade du en tjock-tv innan? Eller något annat?

Är du nöjd hittintills? Är själv spekulant men på en 46" dock och då blir det antingen denna eller samsungs.

Jo då, bilden är grym tycker jag.

Jepp, jag hade en 32" JVC, "helt platt" 100Hz tjock-tv. Blev väldigt bra bild med "XBMC för xbox" och DVD-filmer för den storleken.
Men nu när man slänger på 1080p från datorn med den nya TV:n är ju den gamla konfigurationen självklart inte i närheten =)

Så jag har inget att jämföra med här hemma, men jag har självklart sett kompisars uppsättningar, varit och kikat i affärer etc.

När jag gick runt i en affär senast (kedja) så var det Samsung 6000/7000 series som var en av de få som jag verkligen tyckte om bildmässigt. skärpan, färgerna, och att skärmen är lite "spegel-aktig" så det blir klarare på något sätt. Så det var den jag tänkte köpa, men så fick jag höra om Sharpen...
(klart det finns dyrare för 30.000+, men inte runt 20.000 kr sträcket)

Jag tror säkert Samsungen är ett bra köp också, men om man stör sig på clouding/bleeding tycker jag man ska ta en titt på Sharp:en då jag tycker backlight:en är väldigt jämn och fin om man jämför med de bilder jag sett i Samsung-tråden.

Bryr man sig inte om det, ja jag vet inte, jag tror det är hugget som stucket i så fall, (utan att ha testat Samsung, bara provat den i butik)

Jag planerade mitt köp efter en budget på 15.000
Sedan blev jag "kär" i Samsung 46B6050, men fick höra problem om clouding etc.
Då fick jag ju gå över budgeten lite grann...
Och så fick jag höra om 46" Sharp:en som skulle landa på ca 20.000
Men jag hade ju velat ha större... så då sträckte jag på budgeten när priset för en 52" landade på 22.000 kr, och för det är jag otroligt nöjd.

Den är nog värd det aktuella priset 26.000, men jag hade inte köpt den för det då jag inte hade haft råd helt enkelt.

Alla bildförbättringssystem ska stängas av. Se till att ställa skärpan 0!

Ah, det där med skärpan hade jag missat, tack!

Ska få låna en DVE-skiva idag förhoppningsvis, så då kan jag äntligen testa att kalibrera den med "hjälpmedel" =)

Postad 17 September 2009 - 09:42

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0
Är det någon som sett en siffra på hur bra svartnivån är på dessa? Spöar dom samsungs 7-serie som har 0.01cd (med auto dimming)?

Redigerat av mannealm, 17 September 2009 - 09:43.

Postad 17 September 2009 - 10:28

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
dboo : Du kan ju även kolla i denna tråden om kalibreringstips .
https://www.minhembi...howtopic=134484

Postad 17 September 2009 - 13:54

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Är det någon som sett en siffra på hur bra svartnivån är på dessa? Spöar dom samsungs 7-serie som har 0.01cd (med auto dimming)?

Är det någon som har en uppfattning om hur bra svärtan är?

(förlåt att jag är otålig...):(

Postad 17 September 2009 - 13:59

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Är det någon som har en uppfattning om hur bra svärtan är?

(förlåt att jag är otålig...):(

Refererence Audio kille som brukar skriva här sa dom skulle få in den denna veckan, så jag väntar på lite info om detta + mer också från honom. Han borde ju kunna berätta lite om svärtan osv när den hänger på plats i affären bredvid dom andra märkena .
Du kan även kika i detta amerikanska forum där lite mer folk fått dom :
http://www.avsforum....d.php?t=1156582

Redigerat av Unregistered40562de1, 17 September 2009 - 14:01.

Postad 17 September 2009 - 14:09

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Vad tror ni om Nordby Digital som säljer 52-tummaren av LE700S till något sånär ok pris?

Postad 17 September 2009 - 15:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lite angående svärta

I didn't have a chance to do full calibration of the Sharp, but it seems to me that the Samsung's image was more constrasty (aka getting better blacks at the expense of shadow detail) than the Sharp. Overall, I like the Sharp better.

Originally Posted by fleaman View Post
Is this with dynamic vs dynamic? How were they w/o dynamic and all that jazz turned on?

That's with both of them using dynamic contrast. Don't get me wrong, the Sharp's blacks are pretty amazing. But when the Samsung is showing black, there is litterally no light emanating from the screen, which isn't the case with the Sharp from what I saw so far. I think Samsung's actually cheating and a lot of users are turning the dynamic contrast off because they lose too much shadow detail on dark scenes... so it's definitely appreciated by everyone. But I have to say that after being used to watch Samsung's ink blacks, the Sharp's blacks aren't as dramatic, which is why I wanted to point it out.

Postad 17 September 2009 - 16:56

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Ser på Prisjakt att man kan få 40 Tummaren (700) för 12931. Vad är skillanden på E och S då? Eftersom det är 4-5k skillnad på priset?

Postad 17 September 2009 - 17:39

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ser på Prisjakt att man kan få 40 Tummaren (700) för 12931. Vad är skillanden på E och S då? Eftersom det är 4-5k skillnad på priset?

Är det inte vad dom kallar gråimporterade kanske? Europa modellen typ från nåt anat land lär vara samma modell som S, men sen är det ju frågan om garantier etc när dom är importerade... pixmania kör väl bara sånt o man har ju sett skräckhistorier om när nån försöker få något lagat/bytt.

Postad 17 September 2009 - 19:50

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Är det inte vad dom kallar gråimporterade kanske? Europa modellen typ från nåt anat land lär vara samma modell som S, men sen är det ju frågan om garantier etc när dom är importerade... pixmania kör väl bara sånt o man har ju sett skräckhistorier om när nån försöker få något lagat/bytt.

Men om jag köper det ifrån Multisale tex. och det skulle vara fel på den så måste de ta tillbaka den. Läste iaf att det var 2 års Garanti.

Det finns inga andra skillnader mellan E och S, förutom att den är importerad då?

Postad 17 September 2009 - 20:19

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Men om jag köper det ifrån Multisale tex. och det skulle vara fel på den så måste de ta tillbaka den. Läste iaf att det var 2 års Garanti.

Det finns inga andra skillnader mellan E och S, förutom att den är importerad då?

Ser man till specen så är det ingen skillnad bara att i tex england heter dom E.Som jag fattat det kan dom kanske inte anlita sharps svenska serviceverkstäder utan måste skicka tillbaks dom därfifrån dom imoprerade dom eller nåt... men det är inget jag kan svära på utan ring firman ifråga det är säkrast.

Postad 17 September 2009 - 21:03

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en 52-tums LC-LE700s från en lokal butik här i Östersund! Har dessutom betalt den så nu kommer jag inte undan. Det intressanta är att jag fick den för 21596 kr ;o) Får hoppas (för min egen skull men inte för er) att TV:n inte dyker i pris nu.... Men sabla kul att kunna köpa den för detta pris över disk! Det tråkiga är att den inte kommer förrän mitten på oktober :ph34r:

Postad 17 September 2009 - 21:26

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Ser man till specen så är det ingen skillnad bara att i tex england heter dom E.Som jag fattat det kan dom kanske inte anlita sharps svenska serviceverkstäder utan måste skicka tillbaks dom därfifrån dom imoprerade dom eller nåt... men det är inget jag kan svära på utan ring firman ifråga det är säkrast.

Om det nu spelar någon roll för dig så kan det även skilja på språk i manual, menyer etc.
ComHem fanns även som ett val av kabel-leverantör i min TV.

Men kolla upp det där med garanti. Vet att flera andra stora leverantörer inte skriver ut hela modellnamnet, de gömmer S:et eller E:et och säljer den som en svensk tv, fast det är en "europeisk" modell".
Precis som edsvallakung nämner så ger de då sin egen 2:års-garanti istället, och kunden märker ingen skillnad förrän något går snett, eller kanske inte alls? (även om det går snett) =)

Postad 17 September 2009 - 21:33

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Import är det ju helt klart. Om den är grå är väl en definitionsfråga. Grå blir det ju först när man tar in en likadan produkt som generalagenten i Sverige säljer. Sharp Sverige säljer inte E modellen vad jag vet... Jag vet, hårklyveri.

Jag skulle gissa på att det enda som skiljer mellan E och S är firmware till DVB-T mottagaren. Boxer sänder ju t.ex epg-data lite speciellt (vad jag fattat iaf). Annars är det nog inget direkt.

Vad gäller garanti så har ju du garanti från butiken du köpte den ifrån. Inte Sharp. Reklamationsrätt har man i tre år, också mot butik naturligtvis. Butiken i sin tur ska ta garantier och reklamationer mot tillverkaren.

/Bäckman

Postad 18 September 2009 - 05:50

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Okej, tackar för svaren.

11 826 kr är verkligen intressant för 40 tummaren. Någon som har erfarenhet från Pixmania?

Postad 18 September 2009 - 06:42

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Okej, tackar för svaren.

11 826 kr är verkligen intressant för 40 tummaren. Någon som har erfarenhet från Pixmania?

Kolla omdömen om butiken här på prisjakt och läs denna tråden :
https://www.minhembi...s...197284&st=0

Postad 18 September 2009 - 07:22

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Okej, tackar för svaren.

Jag har beställt från Pixmania en gång för nått år sedan och det var inga problem.. Tog typ 4 dagar att få hem sakerna.

Postad 18 September 2009 - 07:25

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Jag har beställt från Pixmania en gång för nått år sedan och det var inga problem.. Tog typ 4 dagar att få hem sakerna.

Japp det är när du behöver skicka tillbaks nåt eller så som det brakar lös :ph34r: Bara o googla pixmania så ser man... skulle aldrig chansa.Dom har vart svartlistade på konsumentverkets lista men i dagsläget är dom inte med där,tror den uppdateras 2 ggr året. Dom sitter väl i frankrike typ har inget svenskt kontor?

Postad 18 September 2009 - 08:58

Chimaera
  • Chimaera
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Lite angående svärta

I didn't have a chance to do full calibration of the Sharp, but it seems to me that the Samsung's image was more constrasty (aka getting better blacks at the expense of shadow detail) than the Sharp. Overall, I like the Sharp better.

Originally Posted by fleaman View Post
Is this with dynamic vs dynamic? How were they w/o dynamic and all that jazz turned on?

That's with both of them using dynamic contrast. Don't get me wrong, the Sharp's blacks are pretty amazing. But when the Samsung is showing black, there is litterally no light emanating from the screen, which isn't the case with the Sharp from what I saw so far. I think Samsung's actually cheating and a lot of users are turning the dynamic contrast off because they lose too much shadow detail on dark scenes... so it's definitely appreciated by everyone. But I have to say that after being used to watch Samsung's ink blacks, the Sharp's blacks aren't as dramatic, which is why I wanted to point it out.

Det är detta som stör mig när folk säger att 'ooooh titta vad svart den kan bli!!!!'. Vad f*n spelar det för roll hur svart bilden kan bli om du inte kan se nyanserna i det svarta, det verkar ju vara helt uppåt väggarna.

En bra bild för mig är en bild där jag kan se så mycket nyanser som möjligt i det svarta som presenteras på skärmen. Jag brukar använda 'Aliens' som en referensfilm att testa presentation av svärta och nyanser i svärtan när jag vill jämföra hur olika apparater presterar.

Postad 18 September 2009 - 09:41

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0

Det är detta som stör mig när folk säger att 'ooooh titta vad svart den kan bli!!!!'. Vad f*n spelar det för roll hur svart bilden kan bli om du inte kan se nyanserna i det svarta, det verkar ju vara helt uppåt väggarna.

En bra bild för mig är en bild där jag kan se så mycket nyanser som möjligt i det svarta som presenteras på skärmen. Jag brukar använda 'Aliens' som en referensfilm att testa presentation av svärta och nyanser i svärtan när jag vill jämföra hur olika apparater presterar.

Svart påverkar alla färger, så ju bättre svärta desto bättre färger.

Postad 18 September 2009 - 10:25

Unregistered8b3fd12a
  • Unregistered8b3fd12a
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
52LE 700s kommer att finnas upphängd på E-Giganten i Luleå fre em eller lör,sön för beskådning.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.