Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ViasatplusHD Pace TDS850NV

483 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace TDS850NV 250GB (Digitalboxar) 1 6.071428 (13) Inga priser

Postad 19 October 2009 - 10:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Angående den här boxen... Det finns ju USB-uttag både bak och fram på den. Är det möjligt att plugga in en USB-sladd till datorn och på så vis komma åt programmen man spelat in på boxens hårddisk? Det hade ju varit bra om man ex. vill konvertera över ett program på en DVD-skiva och spara.

Nej, det går inte. USB-uttaget finns bara ifall de framtiden kommer på att den skulle kunna gå att använda till något.

Postad 19 October 2009 - 11:32

KingsCrown
  • KingsCrown
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nej, det går inte. USB-uttaget finns bara ifall de framtiden kommer på att den skulle kunna gå att använda till något.

Sitter uttaget bara där i plasthöljet då? Utan att vara anslutet till boxens HD? Det blir ju lite svårt när de kommer på att det ska användas till något då...

Postad 19 October 2009 - 14:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Sitter uttaget bara där i plasthöljet då? Utan att vara anslutet till boxens HD? Det blir ju lite svårt när de kommer på att det ska användas till något då...

Rent fysiskt är det nog anslutet men finns ingen funktion i programvaran som nyttjar det. Tanken är nog snarare att man ska kunna läsa IN saker, inte plocka ut. Av rättighetsskäl får man inte kopiera ut HD-material. Det är därför man bara kan kopiera via scart.

Postad 22 October 2009 - 18:19

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Har textningen flippat ut totalt på Viasat? Spelade in en film på tv1000 hd och upptäckte att textningen hamnade helt åt skogen. Provade pausa, stoppa, börja om, men det blev aldrig riktigt bra. Samma fel har nu börjat uppkomma när man kollar på vanliga tv1000 också, alltså inte inspelat utan direkt. De vanliga kanalerna har inte dessa problem.

Vad håller Viasat på med. Att fjärrkontrollen är ett stort skämt visste vi redan, men ska även textningen bli kass? En annan fråga jag är om text-tv. Visst det finns text-tv, men den är ju rejält mycket sämre än den inbyggda i tv:n. Textningen hänger inte med om man väljer att texta ett program. Sen är den sååååå långsam vid sidbyten.

Har Viasat gått i konken eller, de får ju börja leverera en bättre produkt.

/Magnus

Postad 23 October 2009 - 19:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har textningen flippat ut totalt på Viasat? Spelade in en film på tv1000 hd och upptäckte att textningen hamnade helt åt skogen. Provade pausa, stoppa, börja om, men det blev aldrig riktigt bra. Samma fel har nu börjat uppkomma när man kollar på vanliga tv1000 också, alltså inte inspelat utan direkt. De vanliga kanalerna har inte dessa problem.

Vad håller Viasat på med. Att fjärrkontrollen är ett stort skämt visste vi redan, men ska även textningen bli kass? En annan fråga jag är om text-tv. Visst det finns text-tv, men den är ju rejält mycket sämre än den inbyggda i tv:n. Textningen hänger inte med om man väljer att texta ett program. Sen är den sååååå långsam vid sidbyten.

Har Viasat gått i konken eller, de får ju börja leverera en bättre produkt.

/Magnus

Är det boxen? Har för mig att TV1000 textstrular på den lilla standard-boxen också, men är inte säker...

Postad 27 October 2009 - 11:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Börjar bli lite less på den osynkade texten på inspelade filmer (spelar nästan bara in från 1000 HD). Har tröttnat på att trycka paus när det kommer ur synk och har då märkt att det synkar till sig av sig självt så snart som det blir ett tomrum i dialogen. Texten verkar visas för länge. Har någon felanmält eller hört något från Viasat om detta problem?

Postad 27 October 2009 - 18:46

johnnykarlberg
  • johnnykarlberg
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Har inte lust att köpa en ny fjärr för över 500 kr. Om Viasat hade skrivit tex "observera att den medföljande fjärrkontrollen inte säkert fungerar med en hd tv". Men då liksom faller ju hela konceptet med en hd-box.

Tycker det är pinsamt dåligt och jag överväger att reklamera hela paketet. Lite synd eftersom jag gillar utbudet i paketet.

/Magnus

Hur har du tänkt o göra det?
Ville göra samma sak, men det gick inte. Förslag?

Postad 28 October 2009 - 00:58

Lemmon
  • Lemmon
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Börjar bli lite less på den osynkade texten på inspelade filmer (spelar nästan bara in från 1000 HD). Har tröttnat på att trycka paus när det kommer ur synk och har då märkt att det synkar till sig av sig självt så snart som det blir ett tomrum i dialogen. Texten verkar visas för länge. Har någon felanmält eller hört något från Viasat om detta problem?

Håller med, det är fruktansvärt irreterande...
Har ringt kundsupporten och fick till svar att det troligen kommer att lösa sig med nästa mjukvara till boxen.
Hon visste dock inte när nästa skulle komma.
Har haft denna boxen i snart ett år, och fortfarande samma problem!
Mycket dåligt!

Postad 06 November 2009 - 14:46

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Hmmm nu måste jag erkänna att fjärren fungerar hur bra som helst. Dock ej Harmony som jag lagt ner att få att fungera.

Men orginal fjärren funkar bra numera.... inte en jäkla aning varför.??!!
Har visserligen en extender inkopplad mellan boxen och bänken då den är bakom dörr så att säga.

Men skulle sett fram imot att de hade en mer vanligt IR frekvens så det fungerat bättre med Harmonyn

Postad 07 November 2009 - 22:46

gibby
  • gibby
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har nyligen skaffat Viasat och denna boxen. Jag tyckte CD's box var kass men det är fanimej inget mot denna.

Min senaste erfarenhet är följande:

Skulle spela in en film på TV4 och tryckte rec knappen. Trodde i min enfald att boxen då spelade in tills jag avslutade. Märkte sedan att den bara spelade in just det programmet, vilket betyder att den stoppade vid nyheterna och sen fick jag inte med andra halvan av filmen...

Jag satt sedan och zappade då fjärren plötsligt slutade svara. Trodde först batterierna var slut men sen märkte jag att vissa funktioner fungerade, bl.a timeshift. Startade om flera gånger men det hjälpte inte, gjorde till slut den strömlös och sen började den bete sig skumt men till slut gick den igång. Av någon anledning så hade då programinformationen för vissa kanaler försvunnit och det gick då inte att spela in! Jag kunde alltså bara spela in från kanaler som hade programinformation och det är helt sinnessjukt. Trycker jag Rec så ska den fanimej spela in tills jag säger åt den att stanna.

Förutom detta så retar jag mig på det som många andra redan konstaterat:

1. Fjärren är fruktansvärt seg.
2. Ibland försvinner bilden på tv'n och jag får då starta om tv'n.
3. Kan inte få upp en kanallista på ett enkelt vis utan att gå via EPG'n.

Blir nog att jag ringer Viasat imorgon och avbryter det här för att återgå till Canal Digital

/Håkan

Postad 08 November 2009 - 16:06

Unregistered9c12a290
  • Unregistered9c12a290
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Kan man ta emot kanaler från andra satelliter än Sirius med denna box?

Postad 09 November 2009 - 12:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Kan man ta emot kanaler från andra satelliter än Sirius med denna box?

Nej, det blir inget, jag testade innan jag riktiga om parabolen.

Postad 09 November 2009 - 12:18

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har nyligen skaffat Viasat och denna boxen. Jag tyckte CD's box var kass men det är fanimej inget mot denna.

Min senaste erfarenhet är följande:

Skulle spela in en film på TV4 och tryckte rec knappen. Trodde i min enfald att boxen då spelade in tills jag avslutade. Märkte sedan att den bara spelade in just det programmet, vilket betyder att den stoppade vid nyheterna och sen fick jag inte med andra halvan av filmen...

Jag satt sedan och zappade då fjärren plötsligt slutade svara. Trodde först batterierna var slut men sen märkte jag att vissa funktioner fungerade, bl.a timeshift. Startade om flera gånger men det hjälpte inte, gjorde till slut den strömlös och sen började den bete sig skumt men till slut gick den igång. Av någon anledning så hade då programinformationen för vissa kanaler försvunnit och det gick då inte att spela in! Jag kunde alltså bara spela in från kanaler som hade programinformation och det är helt sinnessjukt. Trycker jag Rec så ska den fanimej spela in tills jag säger åt den att stanna.

Förutom detta så retar jag mig på det som många andra redan konstaterat:

1. Fjärren är fruktansvärt seg.
2. Ibland försvinner bilden på tv'n och jag får då starta om tv'n.
3. Kan inte få upp en kanallista på ett enkelt vis utan att gå via EPG'n.

Blir nog att jag ringer Viasat imorgon och avbryter det här för att återgå till Canal Digital

/Håkan

Inspelning ska fungera som du beskriver. Fördelen mot CDs box är att du kan trycka Rec när som helst i ett program och du får HELA, även det som var innan du tryckte inspelat (udner förutsättning att den kanalen stod på).

Fjärren är kass, ja, men jag använder en Harmony och det funkar bättre. Det är ju samma sak med CDs fjärr.

Kanallistan tar ett par knapptryckningar att få upp, men detta är ju ett designtänkande. Det du gör är att jämföra med andra boxar och frågan är varför du vill ha upp kanallistan utan EPG? Det är ju programmen man är ute efter och inte kanalerna!

"Återgå till Canal Digital"? Jeez, jag hade deras sunkbox i 2 år och skulle inte byta tillbaka ens om jag fick betalt! ja, CD har faktiskt försökt köpa tillbaka mig genom att erbjuda mig en gratisbox av samma typ till mitt andra kort! Vad jag nu skulle med 2 boxar som inte funkar som de ska till!

Postad 09 November 2009 - 19:37

gibby
  • gibby
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Inspelning ska fungera som du beskriver. Fördelen mot CDs box är att du kan trycka Rec när som helst i ett program och du får HELA, även det som var innan du tryckte inspelat (udner förutsättning att den kanalen stod på).

Fjärren är kass, ja, men jag använder en Harmony och det funkar bättre. Det är ju samma sak med CDs fjärr.

Kanallistan tar ett par knapptryckningar att få upp, men detta är ju ett designtänkande. Det du gör är att jämföra med andra boxar och frågan är varför du vill ha upp kanallistan utan EPG? Det är ju programmen man är ute efter och inte kanalerna!

"Återgå till Canal Digital"? Jeez, jag hade deras sunkbox i 2 år och skulle inte byta tillbaka ens om jag fick betalt! ja, CD har faktiskt försökt köpa tillbaka mig genom att erbjuda mig en gratisbox av samma typ till mitt andra kort! Vad jag nu skulle med 2 boxar som inte funkar som de ska till!

Jag kan köpa att man får hela programmet inspelat när man trycker Rec, men det jag absolut inte kan acceptera är att det inte går att spela in då programinfo saknas. Dessutom händer det ju ofta att programinfon är fel, t.ex vid ändringar i tablån och hur kul är det om det påverkar ens inspelning? Det där måste de ändra på. T.ex skulle de kunna lösa det genom att en tryckning på Rec fungerade som i nuläget medans 2 knapptryckningar betyder "Spela in tills jag säger stopp".

Sen är det väl inte så konstigt att vilja kunna få upp kanallistan utan EPG? Har man en massa olika kanaler och vet vilken man vill titta på men inte kommer ihåg kanalens nummer så är det smidigt. Jag använde den ofta på CD's box trots att den också hade EPG.

Även jag har haft CD's "sunkbox" i ett par år och det var mycket som var kasst med den. Bl.a av den anledningen är jag sne över att upptäcka en massa buggar och osmidigt designade funktioner i denna boxen också. Jag hoppas bara Viasat är bättre än CD på att uppdatera sina boxar. T.ex måste de även lösa strulet med osynkad text.

Postad 10 November 2009 - 08:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Sen är det väl inte så konstigt att vilja kunna få upp kanallistan utan EPG? Har man en massa olika kanaler och vet vilken man vill titta på men inte kommer ihåg kanalens nummer så är det smidigt. Jag använde den ofta på CD's box trots att den också hade EPG.

Det kan jag iofs förstå, men för min del har det ingen betydelse eftersom jag använder en Harmony med kanalikoner. :(

Postad 10 November 2009 - 20:45

Unregistered044c74f2
  • Unregistered044c74f2
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
kan inte alla med denna box ringa till kundtjänst och klaga på textning mm.terrorisera dom duktigt!själv har jag ringt flera gånger idag. :)

Postad 11 November 2009 - 08:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Ett problem som jag har haft i någon vecka är att radiokanaler (plats 500-) inte funkar. tex RixFM. Musikkanalerna funkar. Någon mer som har det problemet?

Postad 11 November 2009 - 11:42

jesusjussi
  • jesusjussi
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Ett problem som jag har haft i någon vecka är att radiokanaler (plats 500-) inte funkar. tex RixFM. Musikkanalerna funkar. Någon mer som har det problemet?

Jag ringde kundtjänst i ett annat ärende idag och lyssnade inte särskilt noga på vad den automatiska svararen berättade för mig men jag snappade upp något om omläggningar och RIX FM.

/Magnus

Postad 11 November 2009 - 14:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag ringde kundtjänst i ett annat ärende idag och lyssnade inte särskilt noga på vad den automatiska svararen berättade för mig men jag snappade upp något om omläggningar och RIX FM.

/Magnus

Jag ringde och lyssnade av det nyss. Som jag tolkar det har de passat på med underhållsarbeten i samband med flytt till det nya MTG-huset på Ringvägen. Radiokanalerna ska komma igång igen v. 46 (dvs denna vecka).
Jag och ungarna lyssnar alltid till Rix MorgonZoo till frukost så vi saknar det och markradio blir så jäkla brusigt i min reciever med gamla kablar till takantennen... :)

Postad 13 November 2009 - 21:54

Daimen
  • Daimen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nu har jag inte lusläst denna tråd utan bara skummat lite och såg något inlägg där någon undrade när TDS855NV kommer.
Jag uppgraderade i veckan mitt abonnemang och la till HD-kanalerna och beställde då ViasatplusHD-boxen. Trodde jag skulle få TDS850NV men fick TDS855NV. Jag har ännu inte märkt av några problem med fjärrkontrollen som många beskriver är fallet med TDS850NV.

Såg även att det i tråden diskuterades om hur man får tillgång till senaste mjukvaran.
Ett tips jag har, men som jag dock aldrig provat eftersom jag inte ägt någon TDS850NV, är att påtvinga en uppdatering till senaste mjukvaran. Har för mig att man på boxen (ej fjärrkontrollen) ska kunna trycka Standby -> Pil upp -> Pil ner -> Standby .

Postad 13 November 2009 - 23:09

Lemmon
  • Lemmon
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har ännu inte märkt av några problem med fjärrkontrollen som många beskriver är fallet med TDS850NV.

Har du märkt om textningen släpar efter på bl.a TV1000-kanalerna och Viasat Nature på den nya boxen?

Postad 14 November 2009 - 00:17

Daimen
  • Daimen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har du märkt om textningen släpar efter på bl.a TV1000-kanalerna och Viasat Nature på den nya boxen?

Jag har tittat för lite på dessa kanaler för att kunna ge dig något facit. Är detta något du upplever ständigt eller inträffar det bara ibland? Efter att jag läst ditt inlägg har jag nu tittat några minuter på respektive TV1000-kanal och då släpade textningen inte efter. Snarare lite åt andra hållet, att textningen kommer lite för tidigt och därmed ibland försvinner eller ersätts av nästa innan repliken är helt klar.

Efter inkoppling av boxen var jag i kontakt med Viasatsupporten och personen jag pratade med var då väldigt ivrig med att trycka ut den senaste programvaran pga att de haft problem med synkronisering av textningen.

På tal om text..Jag laddade ner en film via VOD, TV1000 HD Play (gratisfilmer). På denna film fanns det ingen textning. Någon som har använt tjänsten ett tag och kan uttala sig om detta är mer regel än undantag?

Postad 14 November 2009 - 09:49

Lemmon
  • Lemmon
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
För mig börjar det släpa mer och mer efter några minuter. Byter man kanal och tillbaka igen, så är släpet borta för en stund, för att sedan komma tillbaka igen.
Detsamma gäller med inspelade filmer på dessa kanalar, men där räcker det att pausa filmen och starta direkt igen, så är släpet borta för en stund.

För att se vilken version du har på mjukvaran i boxen kan du göra såhär:
1. Tryck på "Setup" på fjärrkontrollen.
2. Bläddra ner så att "Information" blir markerad, och tryck OK.
På andra raden står det "Release Number: ???"
Senaste versonen till TDS850NV är 117.

Postad 15 November 2009 - 18:08

Daimen
  • Daimen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

För mig börjar det släpa mer och mer efter några minuter. Byter man kanal och tillbaka igen, så är släpet borta för en stund, för att sedan komma tillbaka igen.
Detsamma gäller med inspelade filmer på dessa kanalar, men där räcker det att pausa filmen och starta direkt igen, så är släpet borta för en stund.

Senaste versonen till TDS850NV är 117.

Jag har nu tittat lite mer på TV1000-kanalerna och problemet med textningen verkar inte vara något som löst sig med denna box. Enligt Viasatsupporten testas nu en senare mjukvara men när den når kund är okänt.

Förövrigt verkar senaste versionen av mjukvara till TDS855NV vara 101.

Postad 16 November 2009 - 00:35

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Detta är en riktig dålig box enligt mig.

Håller med, jag är sjukt missnöjd. Fjärren är katastrof, måste sätta mig upp i soffan och luta mig fram för att få den att fungera alls. Boxen är dessutom obegripligt seg...hinner ju tröttna på den femtio gånger om när jag bläddrar i EPG:n eller i vilken annan meny som helst. Sen lite buggar som gör att boxen hänger sig när jag försöker spela upp vissa inspelningar (ja varje gång), eller bara spontana hängingar där enda botemedlet blir att boota om maksinen genom att bryta strömmen. Utvecklingsstört dåligt gränssnitt där man får gissa sig fram, och ännu sämre på svenska så jag var tvungen att byta till engelska för att förstå vad fan som menas ibland. Manualen är ett skämt.

Sen byter den tillbaka upplösning KONSTANT från min valda 720p till 576i, varenda dag, någon annan som märkt det?

Jag har kört Boxer innan med Force 530T och sen Topfield 5700HDMI och det verkar som att alla tillverkare har mer eller mindre buggar men med denna box upplever jag det som att man gått några år tillbaka i tiden. Sämsta boxen hittills, och enda anledning jag bytte från Boxer var för att få se Formel 1...nu börjar jag nästan luta åt att skita i F1:en bara för att få gå tillbaka till Boxer igen. Där kan jag flytta med mig boxen till nedervåningen där projektorn står när det vankas fotboll med grabbarna eller liknande, men med parabol är det ju så förbaskat märkvärdigt att dra extrakabel, speciellt till dubbeltuners.

Ska ringa Viasat snarast och be dem att ta tillbaka boxen och skicka mig en som fungerar, annars får jag se om det inte går att häva köpet.

Redigerat av DrBosa, 16 November 2009 - 00:45.

Postad 16 November 2009 - 16:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Håller med, jag är sjukt missnöjd. Fjärren är katastrof, måste sätta mig upp i soffan och luta mig fram för att få den att fungera alls. Boxen är dessutom obegripligt seg...hinner ju tröttna på den femtio gånger om när jag bläddrar i EPG:n eller i vilken annan meny som helst. Sen lite buggar som gör att boxen hänger sig när jag försöker spela upp vissa inspelningar (ja varje gång), eller bara spontana hängingar där enda botemedlet blir att boota om maksinen genom att bryta strömmen. Utvecklingsstört dåligt gränssnitt där man får gissa sig fram, och ännu sämre på svenska så jag var tvungen att byta till engelska för att förstå vad fan som menas ibland. Manualen är ett skämt.

Sen byter den tillbaka upplösning KONSTANT från min valda 720p till 576i, varenda dag, någon annan som märkt det?

Fjärren är seg, ja, men jag kör med en Harmony och det funkar ok.
Min box hänger sig inte, såtillvida att den alltid ger bild, men däremot kan den sluta ta kommando från fjärren och då får jag dra ur sladden, vänta några minuter och sedan göra en kallstart.
Att den skulle byte från 720p till 576i har jag aldrig varit med om, jag har alltid 720p.

Hmmm nu måste jag erkänna att fjärren fungerar hur bra som helst. Dock ej Harmony som jag lagt ner att få att fungera.

Men orginal fjärren funkar bra numera.... inte en jäkla aning varför.??!!
Har visserligen en extender inkopplad mellan boxen och bänken då den är bakom dörr så att säga.

Men skulle sett fram imot att de hade en mer vanligt IR frekvens så det fungerat bättre med Harmonyn

Harmony funkar bra men jag fick koppla in Logitechs support för att få det att funka.

Postad 17 November 2009 - 00:59

gibby
  • gibby
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Finns det någon som vet någonting om vad Viasat menar med att det är öppen källkod för mjukvaran till vissa komponenter i boxen? Jag vet mycket väl vad det borde innebära men jag har svårt att tänka mig att Viasat skulle godkänna att man modifierar mjukvaran efter eget behag men det vore helt underbart om så var fallet. Har sökt som en tok på nätet efter mer info men hittar ingenting.

Passar även på att fråga om någon har erfarenhet av CA-modulerna Dragon / T-Rex ? Man ska tydligen kunna programmera dessa med serienumret från sin box så att man därmed kan använda sitt kort i andra boxar. Helt sinnessjukt att de låst kortet till just den boxen. Så länge jag betalar för ett kort borde det vara min mänskliga rättighet att få använda det i vilken box jag vill.

/Håkan

Postad 17 November 2009 - 19:10

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

..... Passar även på att fråga om någon har erfarenhet av CA-modulerna Dragon / T-Rex ? Man ska tydligen kunna programmera dessa med serienumret från sin box så att man därmed kan använda sitt kort i andra boxar. Helt sinnessjukt att de låst kortet till just den boxen. Så länge jag betalar för ett kort borde det vara min mänskliga rättighet att få använda det i vilken box jag vill.
/Håkan

Jo, jag har kört med en T-REX i min Topfield. Boxid från en Humax som kortet var parad med och firmwaren patchad med Viasat's provider id. Men kortet uppaterades ej i CAM'en så jag fick sätta in kortet i Humaxen kanske en gång i månaden. Men observara att detta inte funkar på HD-kanalerna. Och det är snart ett år sedan som jag hade Viasat - kanske har de strypt denna möjlighet på nya kort.

Postad 18 November 2009 - 11:14

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Jag ska få min 850 utbytt mot 855 så ska bli intresant att se ifall där är löst lite av de saker som retar mig på denna.

Gissar att jag har den i veckan så återkommer när den är på plats och provad.

Postad 18 November 2009 - 11:39

Unregistered36e6bff7
  • Unregistered36e6bff7
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag fick min tds855nv igår och har inte hunnit testa så mycket.
Men jag har inte märkt av några större problem med att fjärren inte fungerar, den är iofs seg men det går ganska hyfsat. Får också säga att jag tycker det är helt fantastiskt med HD (utbudet är väl inte det bästa).

Sen är Play funktionen klockren.

Men jag upptäckte igår när jag tittade på TV1000 HD att undertexten släpade efter ett tag (ngn minut).
Ganska irreterande, men det måste gå att fixa med mjukvara. Har inte testat detta å¨vanlig TV1000 kanal.

Ett problem till tycker jag är att om man i boxen ställer in 5.1 ljud och sen tittar på en kanal med digitalt ljud och tar ljudet via HDMI kabeln så sprakar det bara, men kör man ut ljudet via förstärkaren så blir det bra.

Postad 18 November 2009 - 12:40

patrikke
  • patrikke
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Måste bara hoppa med här.
Jag har en pace tds850nv och det är ta mig f*n det sä,sta jag varit medom hittils i tv-väg.

Sedan viasat bemötande av sina kunder är under all kritik!

Senaste gången(idag) boxen hängde sig ringde jag och berättade det.
Har du ett grenttag? frågade kundservicen.
Ja svarade jag.
Jahapp..... då är det därför den hänger sig.

Sedan var det lite grann att jag var dum i huvudet som inte förstod det själv, uppfattade jag det som.

Efter att hon spätt på med det så berättade jag att jag minsann provat ha den direkt i väggen med, samt att min skarvsladd med grenuttaget är grov! 3x2.5mm2 det bör ju räcka till för att ge ström tycker jag?^
Jag har enbart tv och boxer i det uttaget.

Nu väntar jag på att viasats tekniker ska ringa mig .....igen!
Sista gången de ringde sade de att det var fel på min box och den skulle bytas ut och garantiavdelnningen skulle ringa upp.
De ringde upp memd sin egna specialisttekniker som sade att det inte var fel på boxen, det var min tv, vilket är den andra tv,n jag testar på.
Sedan påstår de att lågenergilamprna stör ut boxen, du får inte ha en dimmer i rummet, sedan att texten hänger efter är ett problem med boxen som man får leva med!! Allt detta står ju inte när man tecknar deras abbonemang!

Detta inlägget blev långt, men det har kunnat blivit längre. Är förbannad nu på viasat.

Redigerat av patrikke, 18 November 2009 - 12:41.

Postad 18 November 2009 - 13:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
HA HA

• Ska ett grenuttag kunna störa boxen? Mmh, hur då? För lite effekt (nja, den drar väl inte mer än 30-40 W) eller är det rippel på strömmen orsakade av annan ansluten utrustning? Nej, dumma kundtjänst.
  • Vilken TV man har påverkar boxen? Hujedamej!
  • Lågenergilampor... mmh, kan kanske sända ljus på våglängd som stör fjärrkontrollen, kommunikationen med boxen. Men störa boxen? Gör om gör rätt!
Ska medge att detta är i klass med det man läser i ComHem-tråden :)

Postad 18 November 2009 - 19:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

HA HA

• Ska ett grenuttag kunna störa boxen? Mmh, hur då? För lite effekt (nja, den drar väl inte mer än 30-40 W) eller är det rippel på strömmen orsakade av annan ansluten utrustning? Nej, dumma kundtjänst.
  • Vilken TV man har påverkar boxen? Hujedamej!
  • Lågenergilampor... mmh, kan kanske sända ljus på våglängd som stör fjärrkontrollen, kommunikationen med boxen. Men störa boxen? Gör om gör rätt!
Ska medge att detta är i klass med det man läser i ComHem-tråden :D

Det där med TV-modell och lågenergilampor har vi hört från Canal Digital! Problem med grenuttag var dock nytt för Viasat. ;)

Postad 18 November 2009 - 23:31

gibby
  • gibby
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har du ett grenttag? frågade kundservicen.
Ja svarade jag.
Jahapp..... då är det därför den hänger sig.

Ja herre######r vissa är inte kloka. Det är ungefär i klass med när morsan ringde Canal Digital då hennes nya box för kabel-tv inte ville aktivera hennes kort och frågade hur gammal hennes antennsladd var. Jo den var väl några år gammal sa morsan och fick veta att då var det det som var felet för en antennkabel bör bytas ut varje år. Idiotiskt sa jag och sa till morsan att inte byta kabeln och ringde istället upp dem och fick prata med en lite vettigare människa som förklarade att korten aktiveras en viss dag med 2 veckors mellanrum... Skitkul att behöva vänta upp emot 2 veckor som ny kund.

Nåja, vad man kan konstatera är väl iaf att både Viasat och Canal Digital verkar ha lika pissiga boxar och support.

Postad 19 November 2009 - 10:22

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Peppar peppar så har jag blivit bra bemött och även fått bra hjälp av Viasat.

Visst har det första samtalet och den jag pratat med hamnat på lite barn nivå men med tanken på hur många de pratar med som är totalt okunniga så tjaaaa kan väl ha en liiiten förståelse.

Han jag pratade med insåg att jag visste mer än honom och bad en tekniker ringa upp mig vilket han gjorde efter ett par minuter.
Och fick bra bemötande och kontentan blev att jag fick den nya boxen skickad till mig. = bra!

Postad 19 November 2009 - 13:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Nåja, vad man kan konstatera är väl iaf att både Viasat och Canal Digital verkar ha lika pissiga boxar och support.

Jag ringer aldrig supporten. Fel löser man själv, läser om här eller googlar. Vad ger det att prata med någon som inte vet något?
Denna box är i varje fall bra mycket bättre än CDs. Jag har haft båda och jag tycker inte allas att Pacen är dålig. Några små buggar, men vad är det mot Sagems lista som snarare växer än krymper?

Postad 19 November 2009 - 23:26

gibby
  • gibby
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag ringer aldrig supporten. Fel löser man själv, läser om här eller googlar. Vad ger det att prata med någon som inte vet något?
Denna box är i varje fall bra mycket bättre än CDs. Jag har haft båda och jag tycker inte allas att Pacen är dålig. Några små buggar, men vad är det mot Sagems lista som snarare växer än krymper?

Jo fel försöker jag i allra högsta grad att fixa själv också, men ibland måste man tyvärr ha med dem att göra.

Men några SMÅ buggar? Jag skulle vilja kalla det ganska stora buggar att textningen ofta eftersläpar och att jag inte får bild på tv'n via hdmi när jag tittat på en annan hdmi-ingång. Så var det inte med förra boxen så det är inte en bugg i tv'n. Annars är det mest ogenomtänkta funktioner som jag retar mig på.

Postad 20 November 2009 - 09:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Men några SMÅ buggar? Jag skulle vilja kalla det ganska stora buggar att textningen ofta eftersläpar och att jag inte får bild på tv'n via hdmi när jag tittat på en annan hdmi-ingång. Så var det inte med förra boxen så det är inte en bugg i tv'n. Annars är det mest ogenomtänkta funktioner som jag retar mig på.

Textningen är absolut den mest irriterande buggen. Därefter att den slutar att ta kommano någon gång i veckan och måste bootas om. Problem med HDMI har jag dock aldrig haft och då växlar jag rätt ofta mellan HDMI från boxen resp. BD-spelaren. Ljudet tar jag dock via coax, om det kan ha med det att göra.

Postad 21 November 2009 - 08:33

patrikke
  • patrikke
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
MÅste fortsätta skriva här :D

Jag fick den nya boxen tds855 av viasat nu och ska skicka tillbaka den andra, den nya lyder bättre på fjärren och den har inte hängt sig än.
Den känns aningen snabbare också.

BRA GJORT VIASAT!

Synd bara på deras support som är okunniga (inte alla) och går efter en lista där de läser orsaker till vad som är fel, tex grenuttaget.

Postad 23 November 2009 - 08:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

MÅste fortsätta skriva här :(

Jag fick den nya boxen tds855 av viasat nu och ska skicka tillbaka den andra, den nya lyder bättre på fjärren och den har inte hängt sig än.
Den känns aningen snabbare också.

BRA GJORT VIASAT!

Synd bara på deras support som är okunniga (inte alla) och går efter en lista där de läser orsaker till vad som är fel, tex grenuttaget.

Kan man få sin 850 bytt mot en 855? Jag har bara haft min sedan aug.

Postad 23 November 2009 - 22:41

halo0309
  • halo0309
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej,

har efter många om och men fått parabolen på plats och boxen installerad ...

Tidigare har jag kört med Boxer. En Samsung PVR har matat min Yamaha 1900 via component, sen från AVR'en HDMI till TVn som är en Panasonic PV60. AVR'en har skalat om till 720p.

Jag måste säga att jag är oerhört besviken på hur de vanliga sändningarna i SD kvalitet ser ut efter bytet till TDS850NV. Jag trodde att även SD kanaler skulle se bättre ut då de går via HDMI till AVR'en, men icke. Det är mer grynig bild och framför allt så 'flimmrar' bilden! Det är speciellt tydligt vid vita områden i bilden där 'kanterna' flimmrar.

Är det någon som har någon ide om vad som kan göras för att åtgärda detta?

Jag har Pace boxen inställd på 720p, likaså på Yamaha AVR'en.

Jag använder den standard HDMI kabel som följde med Pace boxen, kan den vara boven i dramat eller måste man nöja sig med så här dålig bild?

Är det någon annan som har upplevt samma problem med flimmer och grynig bild?

Tack för hjälpen!

Postad 24 November 2009 - 09:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej,

har efter många om och men fått parabolen på plats och boxen installerad ...

Tidigare har jag kört med Boxer. En Samsung PVR har matat min Yamaha 1900 via component, sen från AVR'en HDMI till TVn som är en Panasonic PV60. AVR'en har skalat om till 720p.

Jag måste säga att jag är oerhört besviken på hur de vanliga sändningarna i SD kvalitet ser ut efter bytet till TDS850NV. Jag trodde att även SD kanaler skulle se bättre ut då de går via HDMI till AVR'en, men icke. Det är mer grynig bild och framför allt så 'flimmrar' bilden! Det är speciellt tydligt vid vita områden i bilden där 'kanterna' flimmrar.

Är det någon som har någon ide om vad som kan göras för att åtgärda detta?

Jag har Pace boxen inställd på 720p, likaså på Yamaha AVR'en.

Jag använder den standard HDMI kabel som följde med Pace boxen, kan den vara boven i dramat eller måste man nöja sig med så här dålig bild?

Är det någon annan som har upplevt samma problem med flimmer och grynig bild?

Tack för hjälpen!

Nej, jag har skaplig bild på SD. Hur ser det ut när du kopplar HDMI direkt till TVn?

Postad 24 November 2009 - 11:41

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0

Peppar peppar så har jag blivit bra bemött och även fått bra hjälp av Viasat.

Visst har det första samtalet och den jag pratat med hamnat på lite barn nivå men med tanken på hur många de pratar med som är totalt okunniga så tjaaaa kan väl ha en liiiten förståelse.

Han jag pratade med insåg att jag visste mer än honom och bad en tekniker ringa upp mig vilket han gjorde efter ett par minuter.
Och fick bra bemötande och kontentan blev att jag fick den nya boxen skickad till mig. = bra!

Hmmm ok får revidera detta lite.

Fick en fraktsedel för att skicka tillbaka den gamla boxen men ingen ny box i sikte så i fredags ringde jag supporten och en tjej svarade.

Låååång tystnad sedan säger hon bara att jag ser den är skickad den 17 så en dag till tar det nog... Hmmmm litade inte på detta direkt utan ringde igårkväll igen då den inte dykt upp och får prata med en kille på teknisk support som konstaterar att den inte är skickad!.
MEN han tar tag i det och ringer runt och ser till att den hamnar på en prio lista så den ska ut idag! (vi får väl se)

Så en eloge till honom men den där tjejen som bara svarade rakt ut i luften kan gott bytas ut!
Kändes som hon bara ville avsluta samtalet då det blev jobbigt!

Men men om allt går vägen så har jag 855 imorgon eller torsdag gissar jag..

Blir intressant!

Postad 24 November 2009 - 23:03

halo0309
  • halo0309
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ytterligare en fråga: jag har problem med att få in HD kanalerna som finns med i utbudet från Viasat med denna box. Det gäller till exempel SVT HD, MTV HD och TV1000 HD.

Ungefär 7ggr av 10 så får jag varken bild eller ljud. Det kommer bara ett meddelande från boxen om att kontrollera signalen, LNB etc. När jag kollar signalstyrkan så har jag 100%! Det är inga problem med någon av SD kanalerna, de fungerar varje gång.

Om jag byter fram och tillbaka mellan olika kanaler för att sen återvända till någon av HD kanalerna som jag tidigare inte fick in bild och ljud på så kan det plötsligt fungera ...

Detta är grymt irriterande, är det någon annan som har samma problem?

Tack, /Anders

Postad 25 November 2009 - 10:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ytterligare en fråga: jag har problem med att få in HD kanalerna som finns med i utbudet från Viasat med denna box. Det gäller till exempel SVT HD, MTV HD och TV1000 HD.

Ungefär 7ggr av 10 så får jag varken bild eller ljud. Det kommer bara ett meddelande från boxen om att kontrollera signalen, LNB etc. När jag kollar signalstyrkan så har jag 100%! Det är inga problem med någon av SD kanalerna, de fungerar varje gång.

Om jag byter fram och tillbaka mellan olika kanaler för att sen återvända till någon av HD kanalerna som jag tidigare inte fick in bild och ljud på så kan det plötsligt fungera ...

Tack, /Anders

Det funkar kockrent för mig. Jag har aldrig saknat bild på någon kanal.
Är du säker på att signalen är ok för HD-kanaler? Signalstyrkan mäts väl för den kanal man har inställd för tillfället? (Så funkade CD's box i varje fall.)

Postad 25 November 2009 - 14:27

etton
  • etton
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Tack, /Anders

Hade samma problem som du tills jag upptäckte att jag ställt in fel boxnummer på min andra box. Jag har ett parabolhuvud med bara en sladd. Min HD box har box nummer 1 och 2 och den andra boxen hade boxnummer 2. När jag ändrade den till 3 så funkade det fint.

Postad 26 November 2009 - 14:25

Lemmon
  • Lemmon
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tittade på National Geographic channel igår, och texten började släpa även där. Samma med National Geographic Wild och Viasat Nature.
Det är alltså inte enbart på TV1000-kanalerna som texten inte hänger med.
Tycker att det är åt helv... att man skall behöva betala, dels för en box som man köpt och som ej funkar som den borde, och dels för kanalpaket som man ej kan se på utan att bli halvt vansinnig. :lol:

Postad 26 November 2009 - 16:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Tittade på National Geographic channel igår, och texten började släpa även där. Samma med National Geographic Wild och Viasat Nature.
Det är alltså inte enbart på TV1000-kanalerna som texten inte hänger med.
Tycker att det är åt helv... att man skall behöva betala, dels för en box som man köpt och som ej funkar som den borde, och dels för kanalpaket som man ej kan se på utan att bli halvt vansinnig. :lol:

Texten håller jag med om att det suger, men vad menar du att du inte kan se för kanalpaket?

Postad 26 November 2009 - 20:30

Lemmon
  • Lemmon
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Texten håller jag med om att det suger, men vad menar du att du inte kan se för kanalpaket?

Syftar på TV1000-kanalerna.
Jag har ingen intresse av att sitta och titta på en film när man är tvungen att byta till en annan kanal, och tillbaka igen med jämna mellanrum för att få synkad text.
Nappade på ett erbjudande från Viasat för ganska exakt ett år sedan, och har alltså haft det såhär i ett år!
Tyvärr så har jag ett år kvar på avtalet. Undrar om de hinner fixa textningen på två år?
Så j*vla dåligt!!!

Postad 27 November 2009 - 11:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Syftar på TV1000-kanalerna.
Jag har ingen intresse av att sitta och titta på en film när man är tvungen att byta till en annan kanal, och tillbaka igen med jämna mellanrum för att få synkad text.
Nappade på ett erbjudande från Viasat för ganska exakt ett år sedan, och har alltså haft det såhär i ett år!
Tyvärr så har jag ett år kvar på avtalet. Undrar om de hinner fixa textningen på två år?
Så j*vla dåligt!!!

Byt inte kanal! Det räcker att trycka på paus/play så synkar det igen. Åtminstone när man tittar på inspelat, men det borde vara samma sak live.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.