Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 17 September 2009 - 12:51
Kolla sista sekunderna, ser riktigt bra ut.
Mer
http://www.youtube.c...h?v=lyuDdyd_PSI
Redigerat av NisseGurra, 17 September 2009 - 12:53.
Postad 17 September 2009 - 15:18
Sitter själv och funderar på denna luren, är ju grymt sugen!
Men det jag funderar mest på just nu är hur jag kan slippa undan så billigt som möjligt. Tankarna söker sej genast till skype, eller IP-telefoni, dvs skippa det vanliga abonnemanget helt och bara köra på ett rent "turbo-3G" abonnemang. Skype tar ju bara ca 50kr i månaden för att man ska få ringa fritt till hela europa, Tycker 250/månad för fria samtal och fritt surf är mer än billigt!
Nackdelen är väl att man missar SMS och MMS, eller fixar skype det med?!
Förresten är det någon som har koll på om tre gör som de brukar och stoppar in sin egen mjukvara i denna mobilen, och är den låst?
Borde väl vara ganska lätt att hacka sej runt det isåfall? I prinsip så borde väl en blåsning rensa bort det som tre själva trycker dit?
Postad 17 September 2009 - 15:25
I min TyTn 2 var de bara en bakgrundsbild
Postad 17 September 2009 - 16:01
Har gjort lite efterforskningar på skype och det verkar inte riktigt vara ett alternativ till det vanliga än. Verkar inte som den versionen av skype stödjer "out-samtalen".. Får se hur man gör när man har den i näven.
Postad 17 September 2009 - 16:56
Jag har också funderat på att köra de flesta samtalen via skype, får se hur jag gör.
Redigerat av Unregistered291b33b4, 17 September 2009 - 16:57.
Postad 17 September 2009 - 17:16
Jag har läst att nokia gått ut och sagt att ingen operatörer ska får vara inne och pilla i mjukvaran.
Jag har också funderat på att köra de flesta samtalen via skype, får se hur jag gör.
Nokia har dementerat det, så det kommer tillåta det.. Men det borde iofs bara vara att installera om operativet..
Postad 17 September 2009 - 18:02
(nu när man har tänkt efter lite)
OT:
Måste bara nämna när n95 var ny så snackade jag med tre:s kundtjänst och försökte pressa dom när den skulle finnas tillgänglig hos dom. Då sa killen på kundtjänst att tre ställde högre krav på mobilens OS än vad tillverkaren gör, så jag fick en bättre produkt om jag väntade och skaffade en brandrad lur av dom. haha yeah right!
Redigerat av Mortensen, 17 September 2009 - 18:05.
Postad 17 September 2009 - 21:06
Postad 17 September 2009 - 22:09
Troligen inte. Verkar inte vara helt enkelt att få det att funka på Maemo.nån som förstått om det finns java support, dvs kan man t.ex. köra opera mini?
Men, vem vet..?
Postad 17 September 2009 - 22:36
Som jag skrivit tidigare så är det inte alltid Tre gör just nåra ändringar alls
Postad 18 September 2009 - 07:58
Redigerat av Unregistereda744b4ff, 18 September 2009 - 08:00.
Postad 18 September 2009 - 09:25
Ja vilken "telefon"!!
Sitter själv och funderar på denna luren, är ju grymt sugen!
Men det jag funderar mest på just nu är hur jag kan slippa undan så billigt som möjligt. Tankarna söker sej genast till skype, eller IP-telefoni, dvs skippa det vanliga abonnemanget helt och bara köra på ett rent "turbo-3G" abonnemang. Skype tar ju bara ca 50kr i månaden för att man ska få ringa fritt till hela europa, Tycker 250/månad för fria samtal och fritt surf är mer än billigt!
Nackdelen är väl att man missar SMS och MMS, eller fixar skype det med?!
Förresten är det någon som har koll på om tre gör som de brukar och stoppar in sin egen mjukvara i denna mobilen, och är den låst?
Borde väl vara ganska lätt att hacka sej runt det isåfall? I prinsip så borde väl en blåsning rensa bort det som tre själva trycker dit?
Går i samma tankar - att nyttja Spype/VOIP via mobilt bredband. Skype tar ca 90öre för sms, och än stödjer inte Skype för Nokia N800/N810 SMS.
Sen varför 3 och inte Telenor? 3 cappar ju efter 20GB/mån. Telenors turbo3g är dessutom 50spänn billigare än 3s?
Postad 18 September 2009 - 09:42
Går i samma tankar - att nyttja Spype/VOIP via mobilt bredband. Skype tar ca 90öre för sms, och än stödjer inte Skype för Nokia N800/N810 SMS.
Sen varför 3 och inte Telenor? 3 cappar ju efter 20GB/mån. Telenors turbo3g är dessutom 50spänn billigare än 3s?
Har telenor inget tak?
3's 3g nät har du dock blivit belönat för att bara bra.
Några invändningar?
Postad 18 September 2009 - 10:07
Men jag funderade på hur Ovi Maps fungerar
Hur fungerar det med N900, får man med kartor över ett visst område? Samma som finns på deras hemsida?
Den kan ladda ner efter han, krävs det någon abbonemang förrutom för datatrafiken?
Som jag tolkat det finns det tre tjänster:
City explorer, Drive och Traffic & Safety
Olika kan ingå olika länge med olika telefoner.
Postad 18 September 2009 - 11:17
Vists blir man sugen på denna dator
Men jag funderade på hur Ovi Maps fungerar
Hur fungerar det med N900, får man med kartor över ett visst område? Samma som finns på deras hemsida?
Den kan ladda ner efter han, krävs det någon abbonemang förrutom för datatrafiken?
Som jag tolkat det finns det tre tjänster:
City explorer, Drive och Traffic & Safety
Olika kan ingå olika länge med olika telefoner.
Du får inte med några kartor i telefonen, men kan ladda ner dem via din dator. Har du dessa så behöver du inte vara uppkopplad för att använda Ovi Maps (förutom om du vill använda A-GPS men det är bara några kb vid start)
Alternativt så laddar den ner kartor efterhand, då krävs en uppkoppling.
inget abbonemang krävs.
Du kan köpa till navigation, alltså en röst och pilar osv på skärmen för att ta dig från punt A till B, detta kostar pengar.
Som det var med N97 så fick man 3 månaders fri navigation med på köpet.
Frågan är dock om det kommer finnas någon OVI SUITE (programvara för att synca telefon och dator) tillgänglig för denna, men på något sätt lär man väl kunna få in kartorna...
Postad 18 September 2009 - 11:47
http://www.youtube.c...h?v=FZ9MOICrxWI
http://www.youtube.c...h?v=Jq7Qb47Tj_4
Postad 18 September 2009 - 12:19
Du får inte med några kartor i telefonen, men kan ladda ner dem via din dator. Har du dessa så behöver du inte vara uppkopplad för att använda Ovi Maps (förutom om du vill använda A-GPS men det är bara några kb vid start)
inget abbonemang krävs.
Du kan köpa till navigation, alltså en röst och pilar osv på skärmen för att ta dig från punt A till B, detta kostar pengar.
Frågan är dock om det kommer finnas någon OVI SUITE (programvara för att synca telefon och dator) tillgänglig för denna, men på något sätt lär man väl kunna få in kartorna...
Dvs fri tillgång till kartorna utan röstnavigering kan man räkna med?
Att använda lite datatrafik till gp:en är ju inga problem, men man vill kanske undvika att hela tiden ladda ner nya kartor. Men det kommer säkert ett program till datorn så man kan ladda ner kartorna hemma för att ha med sig ut sen.
Redigerat av MagnusBio, 18 September 2009 - 13:12.
Postad 18 September 2009 - 13:01
Men vad kostar en vanlig navigation då? Om man vill ha TomTom eller något?Du får inte med några kartor i telefonen, men kan ladda ner dem via din dator. Har du dessa så behöver du inte vara uppkopplad för att använda Ovi Maps (förutom om du vill använda A-GPS men det är bara några kb vid start)
inget abbonemang krävs.
Postad 18 September 2009 - 15:48
Postad 18 September 2009 - 16:32
http://www.youtube.c...h?v=qZTZO1h1028
Här var visst en till! N900 redan avbokad.
Gå till xperia x3 forumet eller gör ett.... Här snackas n900.
Postad 18 September 2009 - 16:53
Säkert är X3 bättre på några punkter, men jag är så less SE och deras tidiga offentliggöranden! Samma sak som X1... dom hade väl foton och UI ute ett år innan den släpptes. Man väntar och väntar och väntar, sen tappar man suget och tar något som faktiskt finns på marknaden! X3 har precis blivit "försenat" från december till 2010Q1, förvånar mig inte om det blir Q2? Q3?
Nåja, N900'an verkar ju hur frän som helst! Och applikationer till den behöver man nog inte vara orolig över. Tror knappast mjukvaruutvecklare skiter i att utveckla till Nokia's lurar, trots allt är det rätt många som kör Nokia.
Något som jag premierar mycket högt är kamera, då jag fotar och filmar väldigt mycket, därför har jag inte hoppat på android-tåget än. Men här har vi verkligen en bra lur, med allt jag vill ha OCH bra kamera!
Postad 18 September 2009 - 17:41
Varit helt inställd på en ny Htc med WM..
Kollade nyss in en ny Video med Htc Leo och WM 6.5
Men jag kände verkligen bara meh...Fasen va boooring...Samma gamla operativsystem...Dock med chans att kanske uppgradera till Wm7
Sen har jag spanat in alla videosnuttar som finns om Htc Hero och rent användarmässigt så känns den helt klart som den inte har någon konkurent överhuvudtaget,dock så har den i mina ögon rätt dålig hårdvara och kamera och utan fysiskt tangentbord..Så igentligen så skulle mitt val vara att vänta tills en riktigt bra Htc mobil släpps..
Men så dök Nokia N900 upp från ingenstanns och ska till å me släppas inom bara nåra veckor och gjorde mitt val ännu svårare..
Aldrig tidigare tålt att använda Nokia...Avskytt deras OS så ja mått illa bara av å se en Nokia telefon :-)
Tycker N900 känns lite efter just med menysystemet men långt,långt före med framförallt webläsaren och även videoinspelning och till viss del kameran..Sen känns det som att skärmen är lagom stor..
Även att det verkar va ett öppet system lockar mig en hel del som gillar att mixtra med mina telefoner ..
Så nu är ju den svåra frågan den..Ska jag verkligen chansa på en Nokia
Så.....När startar nån ett svenskt forum
Edit
Sitter och tittar på allt vad den innehåller på Nokias hemsida och nu kanske jag ändrar mig litee..
Är nog kanske inte så tokigt..Fast de känns som Htc sence leder lite...Svårt att säga sälert när ja inte testat nån av dom
Redigerat av moparman, 18 September 2009 - 18:05.
Postad 18 September 2009 - 18:13
Jag snackar ju också N900! Att jag just avbokat 181g Nokial.Gå till xperia x3 forumet eller gör ett.... Här snackas n900.
Postad 18 September 2009 - 18:30
Tror nog ändå att det finns en bra chans att det blir rätt stort..
Hur gör ni ?
Hoppar ni på nu direkt eller ?
Postad 18 September 2009 - 18:54
Frågan är ju bara hur bra community det blir och hur mycket program/spel som släpps...
Tror nog ändå att det finns en bra chans att det blir rätt stort..
Hur gör ni ?
Hoppar ni på nu direkt eller ?
Nja, avvaktar till 1a testet på en retail N900 kommer. Får hålla tillgodo med Hero tills dess
Postad 18 September 2009 - 19:10
Jag snackar ju också N900! Att jag just avbokat 181g Nokial.
Den väger väl inte mycket? Eller det beror ju iofs. hur "starka" armar man har..
Den här är väl den bästa mobilen jag hittils sett och ska bli kul att se hur den är att äga
Postad 18 September 2009 - 19:18
Min väger 190 gram
NisseGurra
Mm..Kan ju vara klokt men vem vill vänta :-)
Du har ju å andra sidan en grymt bra mobil redan..
Jag håller på att dö av abstinens efter en ny mobil..
Fasen haft min i 2 år
Postad 18 September 2009 - 19:30
Ett lååååångt klipp:
"Android vs Maemo
Tuesday, September 15, 2009 by Pavlo Zahozhenko aka buru Android , competition , future , Linux , Maemo , programming , strategy
Technically, both Maemo and Android run on Linux kernels. However, Maemo is a full Linux distro, based on Debian, while Android is a sole kernel with a few programs on top of it (namely, Dalvik virtual machine and Sqlite database). On Adnroid all applications run within Dalvik virtual machine, which is heavily optimized and modified version of Java virtual machine (JVM). I tried to analyze the benefits of each platform from the perspective of a software developer, as well as platforms' current "strategic position". If you are too busy to read all the details, there is a short summary paragraph at the end of each chapter.
Android vs Maemo from developer's perspective
Development.
Maemo SDK is Linux-only. It's not a problem for me (as Linux is my OS of choice), but it may be a problem for many developers. SDK works best on Debian or Debian-based distros (e.g. Ubuntu). Maemo is also a Debian-based distro, so SDK simply uses Scratchbox cross-compilation toolkit to build for both x86 and ARM architectures.
Maemo applications are developed in GTK+ using Hildon application framework. Naturally, the primary language of Maemo application development is C. Other languages can also be used, as GTK+ has bindings for many programming languages, including C++, Java, C#, Ruby etc. However, most applications will be developed in C, mainly due to performance constraints, which are especially actual for mobile devices. GTK+ itself is a bit archaic by today's standards, and although Hildon is specifically targeted for touch-screen interfaces, most of work is still done in GTK+ and good old C. Thus, the development platform is not on par with modern mobile application development environments such as iPhone SDK, Android SDK, or Palm WebOS Mojo SDK. This may change with Maemo 6 release (codenamed "Harmattan") when Qt libraries will be supported and Qt will become Maemo official application development framework. But this will happen somewhere in 2011, so for now Maemo application development is a step behind that of Android.
Android SDK is available for Windows, Linux, and Mac OS X. Applications are developed in Java and the development platform is really easy to get into. It features XML (DSL) for GUI interface building, easy strings internationalization, app storage within SQLite database, background processes management etc. To make a long story short, it's how modern mobile application development platform should look like. The only downside is that all applications are in Java, and for some developers Java became the synonym of slowness (although it's not that slow on Android, as Dalvik VM is specifically optimized for running on it). For such developers, there is an option of using Native Android SDK, although its capabilities are very limited, especially in hardware access department.
Porting existing applications.
In this area, Maemo has a huge advantage over Android, as it's a full Debian based distro. With the help of Scratchbox Cross Compilation Toolkit many open-source tools can be compiled for ARM architecture. A number of command line utilities can be ported with a simple cross-compilation, GUI apps usually require UI rewrite, but anyway it's much easier to port open-source app to Maemo than to write it from scratch. Some of the famous open-source apps are already ported to Maemo: MPlayer, Pidgin, Gnumeric, Abiword and many others.
On Android, porting an open-source app from x86 Linux is almost as hard as porting an app from any other platform: all UI and logic has to be rewritten from scratch.
Summary: Development is easier on Android platform, while porting existing apps is easier for Maemo platform.
Strategic position
Both platforms are aimed at the same vertical market: smartphones – MIDs – netbooks. Maemo is backed by Nokia alone, while Android is backed by Open Handset Alliance, whose members include Google, Samsung, LG, Motorola, HTC, Acer and others. Nokia may be the largest mobile phone and smartphone manufacturer on the planet, but it cannot compete with such a might. Thus, it's obvious that in the nearest future Android devices will outnumber Maemo devices by a large margin. There should be 18 Android devices released by the end of the year, while there will be only 4 Maemo devices released by that time (Nokia N770, N800, N810, N900). Even if N900 and new Maemo MIDs, and finally netbooks will sell better than their Android counterparts, the total install base of Android devices will grow faster than that of Maemo devices. The larger install base, the more OS is interesting for developers (assuming, it has a decent app dev platform). Nokia's main competitors - Samsung and LG - will use Android as a competitive advantage, and throw their development and marketing efforts behind this platform. Motorola is trying to save itself with its MOTOCLIQ aggressive pricing and MOTOBLUR Android software, and it has the chances to succeed!. Under the circumstances, Maemo becomes Nokia's main competitive advantage, so the company should throw its efforts behind it or lose market leadership. The position of fierce competition ensures the bright future for both platforms. However, which platform will finally win is another question, and perhaps the most interesting one. The logical winner is Android: it'll have larger install base in the nearest future; more developers will work on apps for Android; it is backed by powerful corporations, mighty Google among them. Nevertheless, there is a single power that can keep Maemo up float and possibly even make it prevail in the long term: open-source community. You'd argue: both Maemo and Android are open source. It doesn't matter. What matters is whether the platform could benefit from countless man-years of efforts, done by open-source community. Android benefits only from Linux kernel development and a small number of other open-source projects, all Android apps have to be written from scratch. Contrary to that, any open-source project which runs on Linux indirectly contributes into Maemo software ecosystem (as it can be relatively easily ported). Maemo has to use this to its own advantage, or it has no chance against Android. Thus, Maemo core developers should make this advantage even bigger by easing the process of porting open-source apps to Maemo, which can be achieved by migrating from ARM to x86 at some point.
Another advantage of Maemo is that it's more suitable for larger devices - MIDs and netbooks. Maemo was designed to run on MIDs, and it already proved its worth in this area. Being a Debian-based distro, Maemo will probably fit well on touchscreen netbooks as well. Android looks good on smartphones, but it remains to be seen whether it will be enough for netbooks. There is a chance that Android will succeed on smartphone market, while Maemo will prevail on MIDs and netbooks.
Summary: Android has better strategic position at the moment: Android devices will outnumber Maemo devices in the nearest future, it will also have more developers (better development platform + larger install base). Still, Maemo can win after all if it plays nicely with open-source community and utilizes its tremendous work. Another Maemo advantage is that it's better for MIDs and netbooks."
Postad 18 September 2009 - 21:49
Det tycker jag nog det gjorde. Maemo kommer utvecklas och det kommer utvecklas saker till det, nästa år kommer maemo 6 som i dagsläget ser ut att stödjas av n900. Så de närmaste åren så kommer en n900 kunna uppdateras och därmed kännas hyfsat aktuell, efter det så är det ändå dags att se sig om efter något nytt och då är valet fritt att välja en annat os.Gjorde ju inte mitt val lättare direkt *suckar*
Menysystemet i n900 tycker jag känns fräscht och inte alls efter, snarare före. OSet är ju inte samma som i tidigare mobil+modeller så det kan du inte hålla emot dom.
Jag kommer nog vänta lite med köpet(ett par dagar), mest för att se hur priset ändras. Är du sugen så köp det på distans och testa den.
Problemet är ju det att det i dagsläget inte finns en enda lur som kör maemo, när n900 kommer finns det 1. När nästa modell kommer är osäkert då nokia primärt satsar vidare på symbian. Även om det kommer fler modeller med maemo så kommer de vara en minoritet på marknaden, MEN det verkar ändå som det kommer utvecklas en hel del apps till den - man ska inte underskatta en väldigt öppen plattform.Tror knappast mjukvaruutvecklare skiter i att utveckla till Nokia's lurar, trots allt är det rätt många som kör Nokia.
Efter att ha spenderat de senaste dagarns lediga timmar med att läsa på talk.maemo.org så är jag lugnad och ännu mer försäkrad om att n900 är ett bra köp. Batteritiden verkar bli acceptabel iaf, inte sämre än stora mobiler på marknaden iaf så man får väl räkna med ett extra batteri.
X3 ger jag inte mkt för, specsen jag sett är inte jätteimponerande, kommer den q1 2010 blir jag imponerad. Sen så vill jag uppleva maemo vilket jag upplever som trevligare än android.
oj det blev mer än jag trodde.
Postad 18 September 2009 - 23:11
Jag är såld, jag är dock en rätt impulsiv person, som just har blivit "upplåst" från mitt 2-års abb hos Telia.
Ge mig nu en N900 hos Tre och jag är nöjd!
Är det förresten inte så att man kan om man vill köra in Android på N900'an? Vad är i så fall problemet?
Postad 19 September 2009 - 00:05
Sen så skulle jag aldrig ta i en SE med tång en gång så ta SE snacket i en tråd för det
Så du har tänkt ha Tre ?
Du vet att Tre inte funkar riktigt så bra här uppe ?
Redigerat av moparman, 19 September 2009 - 00:05.
Postad 19 September 2009 - 07:37
Postad 19 September 2009 - 08:24
har själv haft Tre i flera år och kommer att fortsätta...brukar va bra priser så
Edit
Hmm...Finns inte msn med från början ?
Verkar inte så i de filmsnuttar jag sett...
Sen så har den ju inte en enda knapp på framsidan..
Nån knapp hade väl kanske inte skadat...
Å ingen mms..Det är ju rätt blekt ändå...
Inte för att det är nå jag använder ofta..Går ju alltid att skicka bilder via mail..
Redigerat av moparman, 19 September 2009 - 09:22.
Postad 19 September 2009 - 09:44
Om du mernar kommunikation via msnp så ska den skeppas med pidgin, sen vet jag inte om stödet för msnp är inlagt men det borde ta ungefär 1sek att fixa.Edit
Hmm...Finns inte msn med från början ?
Personligen gillar jag att det inte är några knappar, den ser cleanare ut då.Sen så har den ju inte en enda knapp på framsidan..
Nån knapp hade väl kanske inte skadat...
Ser den klen ut för att den inte har mms?! Men jag håller med om att det är störande, mail är kraftfullare men det är få användare som har stöd för det och det är många som gillar att skicka mms som jag då inte kan ta med. Stödet för det kommer dock inplementeras snabbt skulle jag tro.Å ingen mms..Det är ju rätt blekt ändå...
Inte för att det är nå jag använder ofta..Går ju alltid att skicka bilder via mail..
Känns som du varit inne i varenda tråd med nya mobiler och har väldigt svårt att bestämma dig, du kommer inte hitta den perfekta mobilen.
Jag förstår inte denna vilja att vilja ha tre alltså, alla mina kontaker med dom har enbart varit negativa.
edit
två korta texter + filmer på sweep och boot
http://mynokiablog.c...ction-firmware/
http://mynokiablog.c...wipe-to-unlock/
Redigerat av Unregistered291b33b4, 19 September 2009 - 09:51.
Postad 19 September 2009 - 10:11
OBS! Produkten skickas till kunder som har förbeställt direkt när produkten finns på lager, i den turordning som beställningar kommit in. Preliminärt leveransdatum vecka 44.
Postad 19 September 2009 - 10:30
Hmm..Stör det dig att jag är inne i flera trådar så är det inte min mening..
Snarare så att jag är intresserad av mobiltelefoner och inte har råd att byta så ofta därför är mitt val viktigare än de som har råd at byta varje år..
Mycket väl medveten att det inte finns en perfekt mobil för mig men det hindrar inte mig att vilja köpa en så bra mobil som möjligt som håller 2 år
är väl bra att man försöker se både positiva och negativa saker innan man köper
Tre är dom enda som ger en ett bättre pris på telefoner om man nu klarar sig med deras abbonemang såklart..
Sen har ja under 4 år aldrig haft nåra problem med dom...Men vi kan väl hålla det utanför den här tråden .
Skrev inte att den var klen..
Bra att de mesta verkar ska gå att lösa iaf
Postad 19 September 2009 - 10:30
Postad 19 September 2009 - 10:46
Jag känner precis som du. Har exakt samma problematik. Antingen HTC Hero, N900 eller vänta (vilket jag inte vill göra). Känner att det kanske är smart att sätta sig på N900 i något år och vänta in de riktiga värstingarna som kommer från HTC.Har svår beslutsångest över vad jag ska köpa
![]()
Varit helt inställd på en ny Htc med WM..
Kollade nyss in en ny Video med Htc Leo och WM 6.5
Men jag kände verkligen bara meh...Fasen va boooring...Samma gamla operativsystem...Dock med chans att kanske uppgradera till Wm7
Sen har jag spanat in alla videosnuttar som finns om Htc Hero och rent användarmässigt så känns den helt klart som den inte har någon konkurent överhuvudtaget,dock så har den i mina ögon rätt dålig hårdvara och kamera och utan fysiskt tangentbord..Så igentligen så skulle mitt val vara att vänta tills en riktigt bra Htc mobil släpps..
Men så dök Nokia N900 upp från ingenstanns och ska till å me släppas inom bara nåra veckor och gjorde mitt val ännu svårare..![]()
Aldrig tidigare tålt att använda Nokia...Avskytt deras OS så ja mått illa bara av å se en Nokia telefon :-)
Tycker N900 känns lite efter just med menysystemet men långt,långt före med framförallt webläsaren och även videoinspelning och till viss del kameran..Sen känns det som att skärmen är lagom stor..
Även att det verkar va ett öppet system lockar mig en hel del som gillar att mixtra med mina telefoner ..
Så nu är ju den svåra frågan den..Ska jag verkligen chansa på en Nokia![]()
Så.....När startar nån ett svenskt forum
Edit
Sitter och tittar på allt vad den innehåller på Nokias hemsida och nu kanske jag ändrar mig litee..
Är nog kanske inte så tokigt..Fast de känns som Htc sence leder lite...Svårt att säga sälert när ja inte testat nån av dom
Dom kommer säkert att producera riktiga monster i framtiden och inget tvivel om att android är framtien men det har fortfarande en hel del baby buggar som gör att den är jobbig att använda nu i början (har jag hört)
Har dock precis som du varken rört en Hero eller (såklart) en N900. Så väntar på ett fysiskt test och några riktiga recensioner innan jag köper något. Men gissar på att det blir en N900
Postad 19 September 2009 - 10:48
Nej det stör mig verkligen inte. Det är bra att man ser sig omkring. Men jag vet själv hur det är att aldrig kunna bestämma sig. De flesta mobiler i det högre skitet är ju bra mobiler så man gör nog sällan ett dåligt köp.Mm..Jag har svårt att bestämma mig :-)
Hmm..Stör det dig att jag är inne i flera trådar så är det inte min mening..
Snarare så att jag är intresserad av mobiltelefoner och inte har råd att byta så ofta därför är mitt val viktigare än de som har råd at byta varje år..
Det argumentet för 3 kan jag köpa
Det här med uppskjutet leveransdatum gillar jag dock inte, då kommer det hinna dyka upp releasedatum på alternativ(typ snapdragon baserade) så kommer man ställas inför tvivlan igen.
Postad 19 September 2009 - 10:50
Har även några kollegor som kör Hero ROM på Magic utan problem.
Har jag missförstått om man kan köra Android på N900?
Postad 19 September 2009 - 10:56
Du verkar lite insatt,kan du fylla i lite om vad kommentarerna nedan handlar om
"This sounds 99% “I want one” but the fact that Maemo 6 will be Qt based really kills the deal for me, sorry"
"Of course the announced switch to Qt will mean saying good bye to lots of well known tools. But hey, it’s all Free software in the end."
"No way I can still justify spending time on Maemo as an app developer. The experience with the 770 already put me off, but even disregarding that – it’s difficult to spend time developing software for a platform that will be dumped in the release just after. It’s a shame really, because it’s a nice looking phone otherwise."
Gissar att det har nå att göra med utveckling av appz och att det blir svårare att ta med sig appz från Maemo 5?
Och har detta inverkan på antal appz som kommer att släppas nu ?
Känns ju som att det kan det...
Postad 19 September 2009 - 10:57
Nej det stör mig verkligen inte. Det är bra att man ser sig omkring. Men jag vet själv hur det är att aldrig kunna bestämma sig. De flesta mobiler i det högre skitet är ju bra mobiler så man gör nog sällan ett dåligt köp.
Det argumentet för 3 kan jag köpa
Det här med uppskjutet leveransdatum gillar jag dock inte, då kommer det hinna dyka upp releasedatum på alternativ(typ snapdragon baserade) så kommer man ställas inför tvivlan igen.
Håller med - Inte bra! Hoppas att dom kan snabba sig så mycket dom kan. Tror det blir livsviktigt för denna maskin så att den inte kommer ut allt för sent. Då kommer den behöva slåss med större grabbar liksom.
Likaså kommer mitt val bli mycket svårare!
Haha detta känns inte bra!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
26 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?