Speluppdateringar funkar endå så bara skicka in spelet och njut.Blir trött som s*tan, har införskaffat heavy rain som jag skulle börja att spela, men jag vill nyttja mitt move till det men tror jag måste dra hem saker för att det skall funka till spelet .... kan inte börja med spelet innan psn är uppe .. **** !
Postad 23 april 2011 - 21:48
Postad 23 april 2011 - 22:37
Jag hoppas Sony fixar PSN så snart som möjligt och att de ser till att liknande händelser inte kommer upprepas i framtiden.
Postad 23 april 2011 - 22:39
för övrigt så ser jag inte att det här inte skulle kunna ha hänt ms också. jag menar, så som dom styrde datavärlden i slutet på förra milenniet...
Postad 24 april 2011 - 05:37
Fy f-n, sitter här med världens battlefield-abstinens och nästan klättrar på väggarna. Jag har ju förvisso ett antal singelplayerspel som väntar på att bli avklarade, men inget går upp mot en redig multiplayerbatalj på slagfältet.
Jag hoppas Sony fixar PSN så snart som möjligt och att de ser till att liknande händelser inte kommer upprepas i framtiden.
jag kan köra mot andra online men inte logga in, är det inte så för alla?
Postad 24 april 2011 - 05:59
jag kan köra mot andra online men inte logga in, är det inte så för alla?
Vilket/vilka spel kan du köra online utan att vara inloggad på psn? Testade blops och bf2bc nyss men det fungerade icke.
Redigerat av threnode81, 24 april 2011 - 06:04.
Postad 24 april 2011 - 06:05
Postad 24 april 2011 - 07:41
Jag välkomnar dig över till den mörka sidan. Liven är ironiskt nog gratis denna helgen.När PSN är nere så blir man lite sugen på att ha en X-box som reserv

Postad 24 april 2011 - 07:57
Vilket/vilka spel kan du köra online utan att vara inloggad på psn? Testade blops och bf2bc nyss men det fungerade icke.
jo det som överaskade mig, sonen gick in och spelade castle crashers med andra.
dock inte provat något annat
Postad 24 april 2011 - 08:10
Postad 24 april 2011 - 08:16
We thank you for your patience to date and ask for a little more while we move towards completion of this project. We will continue to give you updates as they become available."
rykande färsk uppdatering!
Postad 24 april 2011 - 09:24
Postad 24 april 2011 - 09:24
A source with close connections to Sony Computer Entertainment Europe reports that the attack to the PlayStation Network may be a bit deeper than originally reported by Sony. According to the source, who wishes to remain anonymous, the PSN sustained a LOIC attack (which created a denial-of-service attack) that damaged the server. There was also a concentrated attack on the PlayStation servers holding account information. In addition, “Admin Dev accounts were breached.”
As a result, “Sony then shut down the PSN and [is] currently in the process of restoring backups to new servers with new admin dev accounts.” The SCEE source said Japanese servers may be restored tomorrow while the U.S. and E.U. servers will likely be operational the following day.
Här är info från en anonym källa inom sony. Och måste säga att denna förklaringen verkar mycket mer rimlig än att anon skulle sänkt hela psn. Källor inom anon har ju även sagt att avsikten med senaste attacken aldrig var att skada psn för användarna. In och sno admin konton och skoja lite med dom är väll ganska rätt väg att gå men vem kunde tro att sony skulle bli så byxis att dom plockade ner hela psn.
källa
Postad 24 april 2011 - 10:01
Postad 24 april 2011 - 10:18
Nä, för dom e så himla tuffa o fräna!
Verkligen inte men man kan inte vinna mot dem.
Postad 24 april 2011 - 10:26
honan kommer hem idag också, så nu har man tyvärr inte lika mycket tid framöver. eleFANt också! FANtastisk enerverande. sonys info hjälper knappast ingen uppdatering sen sista meddelandet för över 24 timmar sen.
GÅ ut i det fina vädret och njut istället

Postad 24 april 2011 - 10:40
för om det är enkelt att köra backup spel & homebrew så blir dom flesta nöjda..
självklart kommer jag köpa spel endå, köper inte så många spel på ett år endå
350-500kr är inte alls farligt för ett orginal i mina ögon.
Postad 24 april 2011 - 10:46
Postad 24 april 2011 - 12:36
Hehehahahahahahaha

---------------------------
Det är 20+ ute och strålande sol och PSN är nere fortfarande! Vad skall man göra?......
Postad 24 april 2011 - 12:37
1. dra in o stapla 26kubikmeter ved åt svärmor! Check!!
2. försöka sälja en traktor med snöplog mitt i våren för 120 000kr! Check!!
3. hämtat upp båten från sjöns botten efter slarviga släktingar! Check!!
4. tvätta bilen efter vintern för att komma fram till att man saknar avfettning! Check!!
5. jobba hela påsken från 7-21 för att sedan stupa i säng! Check!!
Fortsätter jobba på listan, gör de ni också nu när livet tagit en paus via PSN!
Postad 24 april 2011 - 13:12
Nu måste Sony få igång det så jag får avreagera mig.
Postad 24 april 2011 - 15:10
verkar som att vi tidigast får lira via psn imorgon då dom första servrarna kommer upp. kan vara så illa att vi får vänta till i övermorgon på morgonen innan allt är löst.
Postad 24 april 2011 - 16:40
vad jobbar du med vincent? =)
verkar som att vi tidigast får lira via psn imorgon då dom första servrarna kommer upp. kan vara så illa att vi får vänta till i övermorgon på morgonen innan allt är löst.
Ordningsvakt på krogen

Postad 24 april 2011 - 16:40
Hehe
---------------------------
Det är 20+ ute och strålande sol och PSN är nere fortfarande! Vad skall man göra?......
Ja, hade det varit bättre väder så hade man ju iaf. kunnat gå ut...
Postad 24 april 2011 - 16:45
Ordningsvakt på krogen
muahahaha! men fan, då är du ju van vid saker (i ditt fall människor) som inte fungerar som dom ska XD
Postad 24 april 2011 - 17:11
muahahaha! men fan, då är du ju van vid saker (i ditt fall människor) som inte fungerar som dom ska XD
Jo, ibland känns det som ett behandlingshem där dom fått sprit
Postad 24 april 2011 - 17:17
Eller hur! Men nä, det skall ju bara vara dåligt väder hela tiden...Ja, hade det varit bättre väder så hade man ju iaf. kunnat gå ut...

Postad 24 april 2011 - 17:21
Och då kommer det bli sådan anstormning att servrarna går ner igen.

Postad 24 april 2011 - 17:25
Haha! AntagligenOch då kommer det bli sådan anstormning att servrarna går ner igen.

Postad 24 april 2011 - 17:43
nejni, det är ju psn 2.0 nu, så det kommer att gå finemang =)
Postad 24 april 2011 - 17:55

Älskar att jobba röda helger, folk kommer in fulla vid 2 slaget och tror de är världens viktigaste person. Så här innan
semestrarna rinner allt av långsammare och långsammare..

Får ta en sväng själv imorgon istället! LOL!
Postad 24 april 2011 - 18:43

Postad 24 april 2011 - 19:59
Förutom här vart kan man få reda på info om vad som händer?
Officiell information här
http://twitter.com/#!/PlayStationEU
samt
http://blog.eu.playstation.com/
Postad 25 april 2011 - 07:47
Postad 25 april 2011 - 09:52

Postad 25 april 2011 - 16:09
Tydligen inte Anon som hackade PSN;
http://www.youtube.c...vuSxoQ&feature=
Vilka j*vla töntar... Beter sig som 6 åringar med sina "hemliga" grupper.
Postad 25 april 2011 - 16:18
Postad 25 april 2011 - 17:27
... sorry hampuz, det fungerar nog inte ännu.
Postad 25 april 2011 - 17:43
PSN Update
Posted by Patrick Seybold // Sr. Director, Corporate Communications & Social Media
I know you are waiting for additional information on when PlayStation Network and Qriocity services will be online. Unfortunately, I don’t have an update or timeframe to share at this point in time.
As we previously noted, this is a time intensive process and we’re working to get them back online quickly. We’ll keep you updated with information as it becomes available. We once again thank you for your patience.
Latest Update for PSN/Qriocity Services
Posted by Patrick Seybold // Sr. Director, Corporate Communications & Social Media
We sincerely regret that PlayStation Network and Qriocity services have been suspended, and we are working around the clock to bring them both back online. Our efforts to resolve this matter involve re-building our system to further strengthen our network infrastructure. Though this task is time-consuming, we decided it was worth the time necessary to provide the system with additional security.
We thank you for your patience to date and ask for a little more while we move towards completion of this project. We will continue to give you updates as they become available.
Postad 25 april 2011 - 17:54
Tålamod? Mitt tålamod är fan slut för längesen! Och att de skall få ännu mer tid är oacceptabelt!

Vill spela NU!
Nja, alla hemliga grupper och motståndsrörelser är ju inte ALLTID bradessa hemliga grupper är revolutionens byggstenar, kom ihåg det. motståndsrörelser och liknande är hemliga grupper som man känner till existerar. dessa grupper är bra då dom i regel slåss för en bra sak, liksom anonymous gör. nu är det dessutom inte anonymous som gjort det här, så sluta avsky dom.
... sorry hampuz, det fungerar nog inte ännu.

Haha, man blir glad men när man läser vad som står så blir med förtvivlad igen!...
Postad 25 april 2011 - 18:05
Nja, alla hemliga grupper och motståndsrörelser är ju inte ALLTID bra
Haha, man blir glad men när man läser vad som står så blir med förtvivlad igen!...
Men om man för en sekund glömmer det här med PSN och kollar på vad de har gjort förut så ser man att Anon inte är jätte tokiga.
Postad 25 april 2011 - 19:02

Låt oss hålla oss till PSN status istället och vad som har hänt i just det här fallet.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar