Har du rippade spel eller chippad Kryss låda @ Live
407 svar till detta ämne
Postad 07 November 2009 - 20:49
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Så för att de bannade din konsol (av fel anledning) fast du ändå kört piratade spel så är du förbannad?
Kan det inte vara så förresten att de dels bannade konsolen pga flashning och dels bannade hårddisken med uppdateringen? Jämförelsen med Volvo är ganska meningslös om du inte skrivit på ett kontrakt med Volvo att deras bil får enbart köras med Volvo-släp... om sådana nu finns. Utan att ha läst villkoren för Xbox kan jag nästan garantera att det står att du enbart får använda godkända MS-produkter till din Xbox och att du enbart får använda icke-modifierade xboxar när man är online.
Jag undrar dock hur det är tänkt att man ska kunna köra sina kopior av köpta spel. Läser man i manualen så står det att man får ta en kopia av sitt egna spel och spela med. Men hur speltillverkarna hade tänkt att det skulle fungera, om Microsoft sen bannar en är ju en annan fråga. Vore roligt om någon drog upp det i domstolen. Så här står det t.ex i Saints Row 2. Du får skapa en kopia av programvaran uteslutande för att ha en säkerhetskopia, förutsatt att alla copyrightmeddelanden och eventuella andra konfidentialitets- eller ägandeförklaringar som finns på originalkopian av programvaran kopieras till kopian.
Redigerat av Really, 07 November 2009 - 20:57.
Postad 07 November 2009 - 20:51
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Att den här tråden fortfarande lever? Det kommer alltid ban vågor vareviga jul.
Suck......
Är det inte liite tuffare den här gången?
Postad 08 November 2009 - 08:48
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
http://www.stepto.co...consolebans.jpgStepto har gjort en graf över hur många konsoler som bannats och hur dom fått reda på det.
Postad 08 November 2009 - 18:59
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
För övrigt finns det relativt många firmor med f-skattsedel som utför flashningar.
Att man innehar en F-skattsedel innebär inte per automatik att man är en ärlig person/firma som betalar skatt för allt arbete man utför eller varor/tjänster man säljer.
Postad 08 November 2009 - 19:15
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Min box blev bannad, dock är den inte låst eller nått sånt då man kan kolla via xbox.com om den blivit bannad eller inte.
Så jag kopplade helt sonika ur nätkabeln från den microsoft inte kan låsa hdd'n i den.
Den kommer att vara fullt funktionabel tills man sätter i nätkabeln och kopplar upp den mot internet, vilket jag inte kommer att göra.
Kommer att sälja den som offline-box då många inte spelar online utan bara vill spela själv eller med vänner hemma i soffan.
Har nu köpt en Elite som inte kommer att flashas, känns helt enkelt inte värt det när jag spelar så pass få spel.
Postad 08 November 2009 - 20:49
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Min box blev bannad, dock är den inte låst eller nått sånt då man kan kolla via xbox.com om den blivit bannad eller inte. Så jag kopplade helt sonika ur nätkabeln från den microsoft inte kan låsa hdd'n i den.
Den kommer att vara fullt funktionabel tills man sätter i nätkabeln och kopplar upp den mot internet, vilket jag inte kommer att göra. Kommer att sälja den som offline-box då många inte spelar online utan bara vill spela själv eller med vänner hemma i soffan.
Har nu köpt en Elite som inte kommer att flashas, känns helt enkelt inte värt det när jag spelar så pass få spel.
Vart skulle man se det någonstans?
Postad 09 November 2009 - 00:49
Great_Grumbledock
-
Great_Grumbledock
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
tycker det intressantaste med denna banningsvåg är att den drabbar så brett, inte bara dåliga kopior etc. utan både hemmagjorda kopior och kopior från "vänner", gammal som ny firmware. Får en att börja undra om MS ska döda piratverksamheten en gång för alla, har hittat ett nytt/effektivt sett att se vilka som har flashat...
Blir intressant att se vad "proffsen" kommer fram till
*foliehatt på*
Postad 09 November 2009 - 08:10
Unregistered1a25347f
-
Unregistered1a25347f
-
Användare
-
-
151 inlägg
Jag bryr mig inte speciellt mycket om folk flashar, men när dom sen gnäller över att bli bannade.... Då kan man ju inte låta bli att bli lite trött...
Postad 09 November 2009 - 08:33
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Jag bryr mig inte speciellt mycket om folk flashar, men när dom sen gnäller över att bli bannade.... Då kan man ju inte låta bli att bli lite trött...
+1
Postad 09 November 2009 - 09:01
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Att microsoft dödar diskarna också är ju lite väl, frågan är exakt hur lagligt detta är... Jag kommer aldrig köra något flashat, men tycker å andra sidan att för mycket fokus läggs på att banna piraterna. Som vanligt tar inte tillverkaren/utvecklarna till sig kritiken och gör ett bättre distributionssystem utan istället försöker använda "våld" för att få alla att använda deras dåliga system. Om man kunde ladda ned spelen lagligt och spara på sin disk (alla spel då) så kunde man skippa mycket distributionskostad för cd skivor osv osv och då sänka priserna, tror en hel del fler skulle köpa spelen då
Postad 09 November 2009 - 10:36
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Om man kunde ladda ned spelen lagligt och spara på sin disk (alla spel då) så kunde man skippa mycket distributionskostad för cd skivor osv osv och då sänka priserna, tror en hel del fler skulle köpa spelen då 
Det skulle va skitbra, finns dock stora problem just på denna front denna generation då hårddiskarna är allt för små. Jag menar jag har 46 spel (46x6=276) Det ryms ju inte ens på en superelite, och då har jag räknat snällt  . Men nästa generation får man hoppas dom kör sida vid sida, skivor alternativt nedladdningsbara spel med samma release datum osv, dock har jag en känsla av att Microsoft kommer att ta 599 minst för spelen,o ch priserna ej kommer att bli individuella. Skulle ju va ultimat om Utvecklarna själva fick sätta priserna, t.ex som i Appstore.
Postad 09 November 2009 - 10:41
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Det är marknaden som bestämmer priset och ingen annan.
Postad 09 November 2009 - 11:11
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Att microsoft dödar diskarna också är ju lite väl, frågan är exakt hur lagligt detta är...
Men är själva hårddiskarna verkligen förstörda? Är det inte bara så att MS har uppdaterat sin mjukvara i boxen att vägra handskas med hårddiskar?
Postad 09 November 2009 - 11:11
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Det är marknaden som bestämmer priset och ingen annan.
Så det är marknaden som sätter priserna för Microsofts on-demand spel denna generation? Tycker att marknaden satt ganska höga överpriser just i microsofts marketplace
Postad 09 November 2009 - 11:20
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Så det är marknaden som sätter priserna för Microsofts on-demand spel denna generation? Tycker att marknaden satt ganska höga överpriser just i microsofts marketplace 
Ja, tyvärr kan man ju inte förvänta sig att MS kommer hålla sig med skäliga priser om/när games on demand-varianter på konsoler blir det enda alternativet. För pc finns ju ett flertal digitala distributörer, men jag tror nog tyvärr inte ms kommer släppa in andra distributörer till boxen. Möjligen i så fall om butiker får sälja koder att slå in, ungefär som live- och poäng-koder. MS är väl inte direkt kända för att premiera konkurrens?
Postad 09 November 2009 - 11:30
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Det skulle va skitbra, finns dock stora problem just på denna front denna generation då hårddiskarna är allt för små. Jag menar jag har 46 spel (46x6=276) Det ryms ju inte ens på en superelite, och då har jag räknat snällt .
Men nästa generation får man hoppas dom kör sida vid sida, skivor alternativt nedladdningsbara spel med samma release datum osv, dock har jag en känsla av att Microsoft kommer att ta 599 minst för spelen,o ch priserna ej kommer att bli individuella. Skulle ju va ultimat om Utvecklarna själva fick sätta priserna, t.ex som i Appstore.
Jo, man kan ju hoppas de lär sig läxan iaf och fixar vettigare spridning av spelen. Det är marknaden som bestämmer priset och ingen annan.
Nej, det är Microsoft som sätter priserna. Om det var marknaden som satte priserna skulle inte ALLA nya spel säljas för runt samma pris. Dvs prisspridningen skulle vara större.
Postad 09 November 2009 - 11:39
Unregisterede0609452
-
Unregisterede0609452
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Men är själva hårddiskarna verkligen förstörda? Är det inte bara så att MS har uppdaterat sin mjukvara i boxen att vägra handskas med hårddiskar?
Nej. Det microsoft gör är att dom slänger in en kod (motsvarande) så att hårddisken blir obrukbar på någon annan box utan formatering. Dessutom tar dom bort funktionen att lägga in spel på HDDn mm... Dvs, blir boxen bannad så kan du inte bara flytta över din HDD till en ny godkänd box och fortsätta lira, däremot kan du flytta över ditt gamertag.
Postad 09 November 2009 - 11:44
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Nej, det är Microsoft som sätter priserna. Om det var marknaden som satte priserna skulle inte ALLA nya spel säljas för runt samma pris. Dvs prisspridningen skulle vara större.
Fortfarande: Det är konsumenterna som sätter priserna. På samma sätt som prutning funkar börjar Microsoft så högt de tror att någon är villig att betala och sen sänker de successivt priserna tills de får den förtjänst de vill ha. DVS: Är folk dumma nog att betala ett pris så kommer företagen sätta det priset. Det är ingen slump att 700kr är standarden för ett nytt spel idag, det är vad marknaden såg att människor idag är villiga att betala.
Postad 09 November 2009 - 12:13
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Det finns ingen marknad någonstans där konsumenterna har bestämt priset, var har du fått det ifrån
Möjligtvis auktioner, men det är knappast relevant i det här sammanhanget.
Kapitalism, oligopol, monopol och karteller bl.a. sätter priserna.....
Konsumenterna
Postad 09 November 2009 - 12:14
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Så länge folket väljer att köpa spel för 700kr stycket så kommer de kosta 700kr stycket. Själv har jag inte köpt ett spel för mer än 300kr.
Hade Microsoft fått bestämma hade en konsol kostat 100 000kr och ett spel en miljon, då hade de blitt bra rika!
Redigerat av maximm, 09 November 2009 - 12:15.
Postad 09 November 2009 - 12:15
Unregisterede0609452
-
Unregisterede0609452
-
Amatör
-
-
89 inlägg
I en marknad där faktiskt ingen är tvingad att köpa någonting så är det självklart konsumenten som sätter pris. Tycker du det är för dyrt så köper du inte helt enkelt.
Sen att alla går och gnäller om att det är dyrt trots köp är en annan femma.
Postad 09 November 2009 - 12:20
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
nejnejnej... det finns många fler variabler att ta hänsyn till än vad konsumenter är beredda att betala för en produkt som bestämmer priset.
Det bestämmer inte priset överhuvudtaget någon annanstans än i auktioner faktiskt.
Om ingen köper så försvinner produkten, men det bestämmer självklart inte priset....
Postad 09 November 2009 - 12:21
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Lite mer info ang. banningen: More on LIVE Bans, HDD Crippling, Possible Ban Causes >> Kushan wrote a nice little article on #FW@EFnet summarizing all kinda info we have about the current (still ongoing) Console Live Ban Wave: [QUOTE] - What does this mean for you and what can you do about it? Firstly, and most obviously, you cannot connect to Xbox Live on this console any more. This means no more game updates (aka title updates), XBLA games, marketplace content, netflix/sky player and so on. There is no way around this, all online capabilities are now disabled PERMANENTLY. In all likelihood, your gamertag has NOT BEEN BANNED. When your gamertag gets banned, Microsoft sends you an email detailing why, if you have not recieved this email then your profile should be ok, to a certain extent. Hard Drive installs are now disabled on the banned console. This means any disk-based games you have will no longer play off of the hard drive. If you attempt to play a game, it will tell you that it was installed on a different 360 and needs to be deleted/installed again. When you delete the game and attempt to install it, you are given a message telling you that it is not supported. There is no way to fix this, that functionality is simply gone from the banned 360. The hard drive itself is left untouched - you can place it in another 360, even an unbanned one, and it will still work just fine. You do NOT need to reformat it to regain any kind of functionality. Any installed games will need to be reinstalled for the console you want to play them on. This is normal behaviour and happens when swapping HDDs on unbanned/legit 360's. Windows Media Centre functionality is disabled. It is still possible to stream video/music content via the video library. Your Gamertag may be corrupted. This does not mean your gamertag has been banned, you can recover it using any live-capable 360, however ANY ACHIVEMENTS YOU HAVE EARNED SINCE BEING BANNED WILL BE LOST. Your gamertag will be corrupted EVERY SINGLE TIME it is used on a banned console. This means you cannot use your banned console to play backups offline just to get achievements - it wont work, the second you put your profile back on a good 360, it will be corrupted and all progress lost. There is no way around this. The same applies to game saves - if you access a game save on a banned 360, it too will be corrupted when accessed on a legit/unbanned 360! YOU HAVE BEEN WARNED! There is no way around this, either. Your XBLA games and DLC will still be valid, however to play them on a different 360 you will need to be signed into Xbox Live. This is normal behaviour on unbanned/legit 360's as well. They may be corrupted and have to be re-downloaded if you attempt to access them on a banned 360. You can transfer all of your downloaded content to a new 360 here: http://www.xbox.com/...ion/default.htm however note that you can only do it once every 12 months. So, in summary: Your Banned 360: * Cannot go on Xbox Live * Cannot install games to the HDD * Cannot use Windows Media Centre extender * Cannot be used to get achievements from backups without corrupting your profile You cannot do anything about this, short of buying a new 360. There may be more functionality disabled than mentioned here, things are still being discovered.
Postad 09 November 2009 - 13:41
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Lite mer info ang. banningen:
Väldigt detaljerat och bra. Mycket intressant. Verkar som sagt som att dom plockat riktigt många den här gången dessutom. Bra jobbat Microsoft.
Postad 09 November 2009 - 13:46
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Lite mer info ang. banningen:
Hard Drive installs are now disabled on the banned console. This means any disk-based games you have will no longer play off of the hard drive. If you attempt to play a game, it will tell you that it was installed on a different 360 and needs to be deleted/installed again. When you delete the game and attempt to install it, you are given a message telling you that it is not supported. There is no way to fix this, that functionality is simply gone from the banned
Helt ok. Då kan jag sälja/använda min 120GB hårddisk till den som behöver den. Att maskinen blivit bannad får man ju helt klart leva med. Men det verkar ju som att hårddisken inte är orsaken - eller bannad.
Postad 09 November 2009 - 15:37
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Riktigt bra info där, cliff666. Tack för det.
Postad 09 November 2009 - 15:53
Jovevve
-
Jovevve
-
Användare
-
-
101 inlägg
Har inte microsoft gått ut och sagt att man inte ska konkurera med försäljningen av spel via butik, därav priserna och att de nyaste spelen inte går att ladda ner.
Skulle dom konkurera med övriga marknaden är ju risken att ingen vill sälja konsollen eller tillbehör till den.
Postad 09 November 2009 - 17:20
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Fortfarande: Det är konsumenterna som sätter priserna. På samma sätt som prutning funkar börjar Microsoft så högt de tror att någon är villig att betala och sen sänker de successivt priserna tills de får den förtjänst de vill ha.
DVS: Är folk dumma nog att betala ett pris så kommer företagen sätta det priset. Det är ingen slump att 700kr är standarden för ett nytt spel idag, det är vad marknaden såg att människor idag är villiga att betala.
Jag tror inte du riktigt vet vad man brukar mena med "marknadspris" som konsumenterna sätter. Inom nationalekonomn brukar sådana marknadspriserna vara dem som vid perfekt konkurrens ger att priset = marginalkostnaden. Nu eftersom det aldrig är en riktig perfekt konkurrensmarknad kommer ju detta inte ske. Microsoft sätter således ett högre pris än marknadspris pga att de har monopol på sin vara (xbox 360 spel). Om marknaden vore fri (vilket är en förutsättning för att konsumenterna skall vara s.k. "price setters") så skulle alltså priset vara marginalkostnaden. Nu kan ju som sagt sådana marknader inte existera i verkligheten, pga ett antal skäl, microsofts monopolliknande ställning är ett utav dem. Men som sagt, tro inte konsumenterna sätter priset i den marknaden som TV-spels marknaden är
Postad 09 November 2009 - 19:04
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag tror inte du riktigt vet vad man brukar mena med "marknadspris" som konsumenterna sätter. Inom nationalekonomn brukar sådana marknadspriserna vara dem som vid perfekt konkurrens ger att priset = marginalkostnaden. Nu eftersom det aldrig är en riktig perfekt konkurrensmarknad kommer ju detta inte ske. Microsoft sätter således ett högre pris än marknadspris pga att de har monopol på sin vara (xbox 360 spel). Om marknaden vore fri (vilket är en förutsättning för att konsumenterna skall vara s.k. "price setters") så skulle alltså priset vara marginalkostnaden.
Nu kan ju som sagt sådana marknader inte existera i verkligheten, pga ett antal skäl, microsofts monopolliknande ställning är ett utav dem. Men som sagt, tro inte konsumenterna sätter priset i den marknaden som TV-spels marknaden är 
Fast priselasticiteten på xbox360spel borde vara ganska så god om man ser tv-spel som en marknad. MS kan inte höja priserna hur mycket som helst för då köper folk en PS3 istället. Två av skälen som nämns ofta varför 360 gått bra jämför med PS3 är att den är billig och utbuden av spel är större.
Postad 09 November 2009 - 19:50
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Fast priselasticiteten på xbox360spel borde vara ganska så god om man ser tv-spel som en marknad. MS kan inte höja priserna hur mycket som helst för då köper folk en PS3 istället. Två av skälen som nämns ofta varför 360 gått bra jämför med PS3 är att den är billig och utbuden av spel är större.
Fast problemet är ju även att folk som redan har en Xbox har ju den, och Xbox och PS3 är ju inte perfekta substitut. Visst kan Microsoft inte höjja hur högt som helst, men jag tycker nog att "Xbox spel" är till viss del en monopolmarknad, självklart inte helt monopol, men den ligger nog närmare monopol än perfekt konkurrens.
Postad 09 November 2009 - 20:13
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Vart på xbox.com kunde man se om man var bannad?
Det pratades om det tidigare i tråden.
Postad 10 November 2009 - 01:06
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
Otroligt att folk kan bete sig så odrägligt pga bannade konsoler: http://burn360.net/x...ephen-toulouse/http://twitter.com/steptoNi som har moddade 360:s har bara er själva att skylla!
Redigerat av Walkir, 10 November 2009 - 01:07.
Postad 10 November 2009 - 08:23
Unregistered37658
-
Unregistered37658
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Otroligt att folk kan bete sig så odrägligt pga bannade konsoler: http://burn360.net/x...ephen-toulouse/ http://twitter.com/stepto
Ni som har moddade 360:s har bara er själva att skylla!
Fy vilka tragiska människor det finns. Att hota familj och sånt är så lågt alltså.
Postad 10 November 2009 - 08:27
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Otroligt att folk kan bete sig så odrägligt pga bannade konsoler: http://burn360.net/x...ephen-toulouse/ http://twitter.com/stepto
Ni som har moddade 360:s har bara er själva att skylla!
Man ska nog inte dra pralleller till att alla med avstängda boxar hotar ms-personal, det finns ett fåtal idioter överallt. Alla fotbollssupportrar slåss inte.
Postad 10 November 2009 - 09:41
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Vi som har flashade konsoller ska skylla oss själva. Det är ett val jag gjort och nu står jag mitt kast. Misstycker jag så får jag rösta med fötterna - dvs välja Sony istället. Faen vet om jag ändå gör det - en ny konsoll kostar inte allan och jag trivs med dem och det tjugotal spel jag faktiskt köpt som original samt laddat ned via Live. Allt är inte skit med Microsoft och deras box, tvärs om. Jag gillar utbudet och mina downloads (Pinball, TrialHD, Breakout och lite annat godis). Samt MW2 som kommer i lådan idag. Kommer tillbaka så fort plånboken tillåter. Ni är förlåtna, Bill och alla andra på Microsoft. Jag har lärt min läxa. Gör det ni andra också... *punkt*
Postad 10 November 2009 - 10:47
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Sådärja. Nu verkar det som det ÄR den flashade firmware som kan spåras. Vilket i princip betyder att ALLA som flashat kan bannas.
Tror MS kommer ha en bra julförsäljning. MS aktier någon?
Postad 10 November 2009 - 11:56
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Sådärja. Nu verkar det som det ÄR den flashade firmware som kan spåras. Vilket i princip betyder att ALLA som flashat kan bannas.
Tror faktiskt inte det, har du nån källa?
Postad 10 November 2009 - 12:09
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Jag har flashad 360 och inte blivid bannad.
Dock har jag inte spelat några rippade spel på den
Postad 10 November 2009 - 12:48
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Tror faktiskt inte det, har du nån källa?
xbox-scene Var i början säker på att det var dåliga backups men nu lutar det mot FW. Inget säkert dock. Läs gärna igenom trådarna och bilda en egen uppfattning. Min egen svaga teori är att det är de nya DVD som de gjort någon ändring i och på så sätt kan kontrollera dem bättre. De med äldre maskiner har givetvis bannats men har de haft säkra backups? Tror inte det. Jag har flashad 360 och inte blivid bannad. Dock har jag inte spelat några rippade spel på den
Living on the edge! Fast utan kicken... Det finns ju dom som påstår att de blivit bannade utan att ha spelat backups.
Redigerat av TukTuk, 10 November 2009 - 12:51.
Postad 10 November 2009 - 13:01
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
xbox-scene
Var i början säker på att det var dåliga backups men nu lutar det mot FW. Inget säkert dock. Läs gärna igenom trådarna och bilda en egen uppfattning.
Min egen svaga teori är att det är de nya DVD som de gjort någon ändring i och på så sätt kan kontrollera dem bättre. De med äldre maskiner har givetvis bannats men har de haft säkra backups? Tror inte det.
Det låter faktiskt troligt, MS är lite slemmiga så det är mycket möjligt att de gjort en ändring som gör att det görs en FW check på DVD läsaren när man är ansluten online. Sen har de väntat ett bra tag för att sälja så många konsoler som möjligt, för att sedan banna dem. Låter tillräckligt jävligt för att vara något MS gör
Postad 10 November 2009 - 14:38
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Jävligt och jävligt. Det är väl mer smart gjort av MS att inte gå ut och berätta det.
Postad 10 November 2009 - 15:44
Great_Grumbledock
-
Great_Grumbledock
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Tror det är som vanligt, MS hittade någon svaghet i Ixtreme-firmwaren som gjorde att de kunde undersöka nån ny faktor, en faktor som bara original-firmware kunde läsa korrekt. Tidigare har det varit läshastigheter som skiljt, läsvinkel etc.
MS har väl bara hittat en ny metod för se skillnad, vilket ger dem möjlighet att se alla 360 med alternativ firmware.
Dock verkar det som om kampen går vidare, och även den andra sidan gör framsteg. Tids nog släpps en ny firmware, och tids nog lär MS knäcka den, även om den ska vara oknäckbar (som Titanic då). Det kul att se hur läget utvecklas
Postad 10 November 2009 - 16:18
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Med tanke på kampen som nämns ovan (mellan pirater och MS) och tankarna tidigare i tråden gällande marknadsekonomi samt de trådar som finns gällande snabba genomspel/attraktiva inbyten så får det hela fler olika vinklar att kika genom.
Intressant - många faktorer med glidande moral!
Redigerat av Repeat, 10 November 2009 - 16:19.
Postad 10 November 2009 - 20:55
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Vet inte hur trovärdig källan är men det pratas mycket om bloggen: Microsoft bans 600K Xbox Live Accounts, More to Follow
A conversation with a friend who works for a call center that handles an Xbox 360 account has yielded a disturbing truth: Microsoft has started its annual Xbox Live banning spree and it has disabled 600,000 accounts so far in the US and Canada.
The target of the banning spree are mainly people who have modified their consoles to play pirated games. My trusty source says that they have been given instructions to push for a million banned accounts by the time the holidays are over.
"Our office has gone to hell," says the source. "People have been calling in around the clock and most of them are screaming teen-agers who don't understand the terms of use that comes with the console they bought."
There you have it. If you're a big Mininova fan like GamerTotoy, stay away from Xbox Live until after Christmas to continue playing online. Källa
Postad 12 November 2009 - 00:29
Great_Grumbledock
-
Great_Grumbledock
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Tror faktiskt de hamnar på en bara bit över miljonen bannade konsoler, de började när Forza 3 släpptes och gick sedan vidare med sin nya metod. Då ingen går säker är det bara en tidsfråga innan de "rensat" live från pirater...
Postad 12 November 2009 - 09:03
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Postad 12 November 2009 - 09:11
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1377 inlägg
Visst kan man flasha en konsol till orginal igen?
Redigerat av _FredriK_, 12 November 2009 - 09:14.
Postad 12 November 2009 - 10:30
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Postad 12 November 2009 - 10:33
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Visst kan man flasha en konsol till orginal igen?
Jodå. Men den är likaförbannat bannad.
Postad 12 November 2009 - 10:36
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Gillar han som säljer sin Elite med 120Gb hårddisk... Undrar vad köparen ska använda den till...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|