Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Integra

358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Integra DTR-70.1 (Förstärkare) 1 8.333332 (2) Inga priser
Integra DTR-50.1 (Förstärkare) 1 (0) Inga priser
Integra DHC-80.2 (Försteg) 0 8.833332 (5) Inga priser
Integra DTR-50.2 (Förstärkare) 1 7.666666 (2) Inga priser
Integra DTR-80.2 (Förstärkare) 1 8.333332 (2) Inga priser
Integra DTR-70.2 (Förstärkare) 1 8.11111 (8) Inga priser
Integra DTR-80.1 (Förstärkare) 0 (0) Inga priser
Integra DTR-70.6 (Förstärkare) 1 (0) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 25 December 2010 - 14:46

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Integra, önskar alla ägare och köpare en riktigt God Jul!

"Aldrig har en julkonsert låtit så bra, eller långfilmen på Juldagen"

Mvh

//Integra-For-The-Win

Postad 25 December 2010 - 19:26

äventyr
  • äventyr
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
<vet inte om er speciella relation dallan,sdx men den enda som hjälpte mig när jag ville ha tips så var det dallan som gav raka svar på mina frågor o det var det här jag trodde forumet var till för.Så;-Snart blir jag också ägare till en integra,men jag behöver inte söka hjälp för det.Hoppas och tror att jag gjorde det rätta (70.2).Märry Christmas!!

Postad 07 January 2011 - 02:14

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

<vet inte om er speciella relation dallan,sdx men den enda som hjälpte mig när jag ville ha tips så var det dallan som gav raka svar på mina frågor o det var det här jag trodde forumet var till för.Så;-Snart blir jag också ägare till en integra,men jag behöver inte söka hjälp för det.Hoppas och tror att jag gjorde det rätta (70.2).Märry Christmas!!

Ett bra köp om du frågar mig :)

Skriv gärna lite här i tråden när du har "kört in dig" med Integran!

Mvh

/M

Postad 09 January 2011 - 22:38

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Uppdaterade just Firmwaren till den senaste i min 70.2, lite för sent nu för att testa om det blev ngn ljudmässig skillnad (Tänker då mest på komprimerad musik), men ska testa ordentligt imorgon..

Valde att uppdatera med USB-minne, och det hela tog drygt 6-7 minuter, och fungerade fint.

/M

Postad 11 January 2011 - 13:46

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att driva ett par BassPump III med Passive Sub-utgångarna på Integran (70.1 i mitt fall)? Skickas det ut endast basfrekvenser eller fullregister där om man aktiverar Passive Sub? Kan Integran gå sönder?!?

/Ash

Postad 11 January 2011 - 17:46

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
jag provlyssnade på 50.2 idag och blev grymt imponerad av det jag hörde. ska bli kul och få höra 70.2 in action med film för här blir det mest film och spel. kommer driva MA silver rx serie här hemma. 50.2 spelade på duktigt med bara rx8 på demon. kn bara bli bättre med den lite större misstänker jag. står i valet och kvalet vilken det blir. slutgiltigt besked får det bli efter jag hört 70.2

Postad 12 January 2011 - 19:26

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

jag provlyssnade på 50.2 idag och blev grymt imponerad av det jag hörde. ska bli kul och få höra 70.2 in action med film för här blir det mest film och spel. kommer driva MA silver rx serie här hemma. 50.2 spelade på duktigt med bara rx8 på demon. kn bara bli bättre med den lite större misstänker jag. står i valet och kvalet vilken det blir. slutgiltigt besked får det bli efter jag hört 70.2

Kul! :)

Skriv ner lite mer intryck sen senare när du har gjort ditt inköp..

Mvh

/M

Postad 13 January 2011 - 14:42

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
så där. precis instalerat den och kopplat upp den. håller på och uppdaterar firmware. den känns som en rejäl pjäs. det slutade med en 70.2. känns gedigen och pålitlg. så där jäkla ful vet jag faktiskt inte om jag tycker den är. vi får se hur man känner för det kosmetiska framöver. kikat lite lätt i inställningarna. inte van vid systemet och är inte så duktig på det här då jag köpte min första anläggning för ett år sen. men learning as we go. men menysystemet är inte så krångligt. nu väntar jag bara att uppdateringen ska bli klar sen e det nog dags och prova audessy. det kan väl ändå inte vara krångligare än vad det var på min pioneer. provade på och dra på lite musik nu innan och det låter bra.. känns som lite tyngd har lagt sig i högtalarna. högtalarna som kommer gå är MA silver rx serien. dock ingen sub införskaffad. känns som om min granne under mig "gnällspiken" inte skulle uppskatta det.. =) men som sagt. återkommer gärna med mer info om hur den känns och hur det låter. transformers revenge of the fallen ska få gå på premiären =) vill även passa på och ge stockholms trevligaste personal ett tack för hjälpen och demona. jag brydde mig inte ens om och lyssna på pioneeren jag funderade på. nu hr jag gått på forumets och deras rekommendationer helt och hållet. kan bli en flopp kan bli en succe. live long and proser =)

Redigerat av Unregisteredc120a6b5, 13 January 2011 - 14:43.

Postad 13 January 2011 - 16:23

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
ok. färdigkalibrerad och klar. dock försvann min osd. vet int ehur jag ska få tillbaka den men det löser sig. SÅ.
jag hade innan det här en pioneer sc-lx71 som jag faktiskt tyckte leverade ganska bra för mina behov. den funkade väl i dom 12 dryga månaderna jag hade den. MEN!!!!!! det här är något helt annat. det har hänt något här hemma. det skakar i väggar och soffan brummar som en torktumlare =) detaljer som kommer ut ur högtalarna. saker jag faktiskt inte tänkt på innan men ja vad kan jag säga. supernöjd än så länge. ljudet är rikt detaljerat. jag kör bara i 5.0 men det räcker gott här hemma i lgh. vågar nog fan inte skaffa sub. då kommer tapeterna skaka ner från väggarna. jag har svårt att jämför med något förutom min pioneer och det är som dag och natt. min andra receiver som jag faktiskt la lite stålar på. vilket jag inte ångrar en sekund. den här maskinen kommer skänka mig mkt mkt glädje och många film & speltimmar kommer det bli. ska försöka komma in mer på senare vad jag tycker om stereoläget. men för tillfället idag kommer jag njuta av mkt film. min tanke var först att kanske köpa 50.2 men att lägga dom extra stålarna och i framtiden kunna utnyttja 9.2 system i en framtid proper hembio var helt rätt. som sagt. jag e novis men i mina öron så är det här en kulinarisk upplevelse för mina öron. kort och gott..supernöjd. jag tar gärna emot tips om hur jag kan dämpa mitt vardagsrum lite grand. kanske ska ta och göra en sketchup hur det ser ut och vad man kan tänka på. skulle vilja ha det lite stummare. men så här långt är det så här jag känner. ett monster som kommer ge många glada människor roliga stunder.

Postad 13 January 2011 - 21:33

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Kul att höra att dom första timmarna har fungerat bra..

En sak får jag säga om Audessy, och det är att jag inte ens provat det tidigare :blink: , men började testa det ordentligt igår och har pillat nu hela kvällen, måste säga att det FAKTISKT kan låta äckligt djäv*a bra på 2-kanals musik, det är svårt att beskriva...

..men ljudbilden blir fruktansvärt öppen åt alla håll, detaljer kommer fram sjukt väl och rikt, basen blir sådär stenstum och SLÅR verkligen till pang! när den väl kommer, det känns som att man öppnar upp anläggningen till en helt annan nivå på ngt sätt.

Är det ngn som vill förklara dom olika Audessy funktionerna lite mer? för man kan välja olika inställningar om jag förstått det hela rätt? olika "lägen"?

Det enda systemet jag själv tidigare har använt är Pioneers MCACC, och det kan inte på långa vägar mäta sig med det jag nu har i Integran..

Postad 13 January 2011 - 23:33

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
jag håller med dig där. jag ju inne på antingen integran eller lx83. men efter jag hört integran i 2.0 så brydde jag mig inte ens om att lyssna på den. den hade säkert låtit bra men jag gillar bottendraget som finns i integran. när jag provlyssnade på 50.2 så var jag stum. sen kunde jag inte sluta ler när han fortsatte spela annan musik och visade med lite olika musikstilar. jag ska prova på lite 2 kanal i morgon på dagen.

Postad 14 January 2011 - 12:52

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
börjat kika lite på det här med inbyggda dacen. men förstår inte varför min osd försvinner och helt plötsligt är det tillbaka. mkt skumt

Redigerat av Unregisteredc120a6b5, 14 January 2011 - 12:53.

Postad 15 January 2011 - 11:46

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
nu är det här min sista kommentar om integran. slutfattning;

2.0 låter så sjukt ###### bra. man hör en del som klagar på sina receivers och det kan aldrig låta lika bra som en vanlig tvåkanalare. det här räcker för mig och min omgivning. kommer ge mkt glädje

flerkanal:
outstanding. har kört både musik och film, spel i flerkanal nu och är så tokigt nöjd. rikt detaljerat, spelar där den ska och inte.

jag har kollat lite på onkyo och så innan men det har inte kännts helt ok. det här är definitivt något helt annat och jag kan bara tala gott om det här. går ni i inköpstankar så gå ner och få en demad för er. det lät inte så fantastiskt i butiken då det stod för mkt bröte runt omkring men han utlovade resultat när jag kom hme och ställde in efter mitt rum. och det håller hela vägen. jag har ett rum på ca 24kvadrat och behöver absolut ingen sub. låga registrena finns där och jag blir häpen hur ###### bra det låter. mitt tips. köp !!! väl spenderade pengar.

Postad 20 January 2011 - 19:57

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Har sen samma dag jag köpte min 70.2 kört mina frontar i "Normal läget", men idag tänkte jag för första gången testa att Bi-Ampa mina Heco Celan XT 901..

Till min förvåning så kom jag på när jag började leta efter mina andra högtalarkablar att dessa var utlånade! gahh!

Men då kom jag på att jag kan ju testa "BTL-Läget" (Bryggkopplat) sålänge, vilket jag gjorde.. och jag får säga att jag blev grymt förvånad hur mkt detta gjorde med mina högtalares ljudbild, framförallt i basen, som nu blev väldigt mkt djupare i sin framtoning, och den spelar även hårdare med ännu mer tryck.

Även helhetsljudbilden känns om möjligt ändå mer stabil nu, och diskantåtergivningen känns mer kontrollerad.

Jag är mkt förvånad, men samtidigt så känns det ju kul att detta kunde göra såpass mkt för högtalarnas ljudbild, till det bättre (Och jag som var väldigt nöjd redan innan)

Jag ska nu köpa nya högtalarkablar, för att sedan köra ren Bi-Amp istället, och jag kan tänka mig att det då blir ändå lite bättre, i framförallt seperation och harmoni på höga ljudvolymer.

Och passar väl samtidigt på att tipsa alla andra Integra ägare (Om ni nu inte redan gjort det) att ABSOLUT köra era Fronthögtalare i antingen "BTL-Läget" eller Bi-Ampat, för det gör verkligen dramatisk skillnad på kontrollen och basen i ljudet.

Mvh

Micke

Postad 20 January 2011 - 22:29

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Vill bara varna för att köra dina 4-8-ohmiga högtalare i bryggat läge. Du får 2-4 ohm i stärkaren och riskerar därmed att den brinner upp när det dippar ner mot 2 ohm!!!

Postad 20 January 2011 - 22:32

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Vill bara varna för att köra dina 4-8-ohmiga högtalare i bryggat läge. Du får 2-4 ohm i stärkaren och riskerar därmed att den brinner upp när det dippar ner mot 2 ohm!!!

Vad skall man då använda bryggat läge till ?

Postad 20 January 2011 - 23:13

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Till högtalare som är specade till 8 ohm eller högre!

Postad 20 January 2011 - 23:17

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Då finns det inte mycket att välja på ..

Postad 20 January 2011 - 23:20

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Eh, typ bara Carlsson OA-5-MMX då? :)

Vad tusan ska man med ett bryggat läge till om man inte kan uyttja högtalare som dippar ganska lågt och är tröga laster?

Postad 21 January 2011 - 00:23

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Det finns 142 par golvhögtalare som ligger på 8 ohm iaf:

https://www.prisjakt...cols=#prodlista

Det är en hel del!

Postad 21 January 2011 - 00:38

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Det finns 142 par golvhögtalare som ligger på 8 ohm iaf:

https://www.prisjakt...cols=#prodlista

Det är en hel del!

Jag har aldrig haft annat än 4 och 6 ohm

Postad 21 January 2011 - 00:45

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
my bad...

Redigerat av gekados, 21 January 2011 - 00:52.

Postad 21 January 2011 - 08:06

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Tror knappast att det är några problem för dessa förstärkare, jag har bryggat en Onkyo 876 med B&W 683. Högtalarna har en nominell impedans på 8ohm men går ibland ner till 3ohm enligt uppgift. Det skulle innebära 1,5 ohms belastning för förstärkaren. Tydligen inga problem har kört så här i över ett år nu.

Sen vill jag bara säga till dig dallan1981 att byt inte till bi-amp, det är betydligt sämre än bryggat. Tillför faktiskt ingenting. Man måste köra med aktiv delning innan förstärkning för att det ska ge något.

Postad 21 January 2011 - 16:01

lemuras
  • lemuras
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hejsan!
Jag hittade följande tråd på Compnent-forumet, http://www.component...mp;#entry158316 om Audyssey-micken.

Audyssey had a change in mic manufacturers in 2008 and switched from the
ACM-1 to the ACM-1H. The performance of the two mics is identical, but
ONLY if you use them with the correct calibration curve in the AVR.

At the time of the switch, Onkyo/Integra also decided to start using the
Audyssey mic. Before that they were using their own mic, but after
evaluation of the Audyssey mic they understood that it offered better
performance.

After checking the certification records, Audyssey have found that ALL Onkyo
and Integra products have been certified with the ACM-1H mic. They
never used the ACM-1 mic.

So, if you have an Onkyo or Integra product with an Audyssey mic,
it must be an ACM-1H.

If you are using an ACM-1 mic with any Onkyo or Integra receiver you
will get the wrong results. There is no question about that. The
internal calibration curve is set for the ACM-1H mic for all Onkyo and
Integra products since about the middle of 2008 when they switched
from the old Onkyo mic to the Audyssey mic.

Now, if you happen to like the calibration with another mic (say, the
ACM-1), then all that means is that you have applied a preference
house curve to the results. Most likely, the 2-4 kHz region is now
being boosted because of the difference in the mic calibration
curves. This boosts the main voice region--it's a common trick used in
so-called voice-enhancement modes on TVs. Maybe you prefer that, but
it doesn't correspond to the intent of the Audyssey calibration.

Note: Concers all Onkyo/Integra 2008/2009/2010 models which
has the "tower" shaped mic. The only visible difference between
the ACM-1 and the ACM-1H mic is the white box it is delivered in
which says either ACM1 or ACM1H.

Onkyo has informed Audyssey that they (Onkyo/Integra) will exchange the microphone for
any customer who has the ACM-1 by providing them with an ACM-1H.

The contact information is:
Tel : 201-785-2600 (select "Product support" option)
or email: [email protected]

Audyssey were not given contact info for outside the US, but they
assume that the regional Onkyo offices can be contacted via their web
page.

[sammanställt av rickardl]

/Lemuras

Postad 21 January 2011 - 17:00

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Tack för varningen, men jag kan lova dig att det inte är ngn fara.

Mvh

/M

Postad 21 January 2011 - 17:09

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Tror knappast att det är några problem för dessa förstärkare, jag har bryggat en Onkyo 876 med B&W 683. Högtalarna har en nominell impedans på 8ohm men går ibland ner till 3ohm enligt uppgift. Det skulle innebära 1,5 ohms belastning för förstärkaren. Tydligen inga problem har kört så här i över ett år nu.

Sen vill jag bara säga till dig dallan1981 att byt inte till bi-amp, det är betydligt sämre än bryggat. Tillför faktiskt ingenting. Man måste köra med aktiv delning innan förstärkning för att det ska ge något.

Jag måste ju testa iaf med mina nya högtalare, dock så låter det riktigt jädra bra nu i BTL-Läget..

Mvh

Micke

Postad 21 January 2011 - 19:49

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Hur många är ni som har DHC- 80.2 ?

Maveric

Postad 22 January 2011 - 10:19

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0

Hur många är ni som har DHC- 80.2 ?

Maveric

Jag har en iallafall :)

Postad 22 January 2011 - 10:50

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Precis, men när den är nere vid 1,5 ohm lär väl fasförvridningen vara typ noll och under väldigt kort tid, så det borde inte göra någon skillnad.

På samma sätt som förstärkare som får svårt under 4 ohm klarar av DM683 utan större problem. :)

Postad 23 January 2011 - 08:58

Patrik från strömstad
  • Patrik från strömstad
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag funderar på DHC 80.2 då Jag sitter hemma utan ljud just nu .
Min Proceed AVP är inne på reparation/kostnadsförlag efter att den stendog när de sprängde utanför min lägenhet och strömkabeln hoppade ur och la sig på sniskan.
När jag upptäckte ett surrande ljud från kontakten var det försent.
Det är ju en jäkla fin Proccesor som kosta 62 papp när jag köpte den för 10 år sedan.
I dagens läge finns ju de nya ljudformaten och 3d och uppskalering av bild och Audyssey så det är kanske dags att byta upp sig.

Jag har Proceeds AMP5 förstärkare som leverar 125 watt i 5 kanaler.Den är en riktigt kraftfull förstärkare och borde väl passa bra till Integran ?
Vad tror ni, kommer den låta bättre än min 10 är gamla AVP ?
Närmaste förhandlare blir ju Hembioconsult men jag såg inte DHC 80.2 modellen på deras hemsida.

Redigerat av Patrik från strömstad, 23 January 2011 - 08:59.

Postad 23 January 2011 - 18:52

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
De har den...jag köpte min där :)

Närmaste förhandlare blir ju Hembioconsult men jag såg inte DHC 80.2 modellen på deras hemsida.
[/quote]

Postad 23 January 2011 - 19:08

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Jag har en iallafall :)

Det var en ;)

Skulle vara kul och få höra lite jämförelser mot tidigare erfarenheter och stärkare

Inte fler som gjort ett inköp ?

Maveric :D

Postad 26 January 2011 - 15:17

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Okey .. inte det ..

Men nu har jag köpt en DHC-80.2 och har testat den i några timmar ..

Funkar mycket bra, ljudet är hur bra som helst och alla funktioner fungerar utan några problem
Har faktiskt inte hittat någon bugg, bara avsaknad av lite infor som audysseygraf och andra
små inställningar för audyssey. Men det spelar ingen större roll, då jag skall köpa en
Audyssey Pro licens inom kort.

Någon rekommenderade tidigare Onkotron appen men jag har funnit en som faktiskt är myclet
bättre och som medger många fler inställningar och som fungerar mycket bättre med bla
mediaservern. Den heter oRemote http://oremote.oriol...te/Welcome.html

Återkommer när jag testat mer

Maveric :P

Postad 26 January 2011 - 15:19

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Va hände med din Denon?
Blev bytet till det bättre?

Postad 26 January 2011 - 15:29

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Va hände med din Denon?
Blev bytet till det bättre?

Ljudmässigt är det ingen större skillnad
Men Denon har otroligt stora problem med sin nya serie 4311 / A100 och man har nu kommit ut med
2 uppdateringar men ingen som löser mina problem. Informationen från Denon är lika med NOLL
Så vill inte jag ha det om man köper något som kostar 23.000 kr .. så de fick tillbaka den.

Allt jag vill ha i en bioprocessor finns i denna Integran och jag sitter nöjd .. denna gången.

Vill man öka på kvaliten på 2 kanal, så är det ju bara att hänga på ett 2 kanalsförsteg med
biothrogh funktion och en sådan kommer emotiva med inom kort ... till en bra peng.
Sedan är man komplett .. Men det får komma senare .. Har gjort alla uppdaterngar jag
funderat på och får njuta av dessa ett tag.

Maveric

Redigerat av Unregistered1939, 26 January 2011 - 15:29.

Postad 26 January 2011 - 16:00

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Vad är det för problem med Denon 4311/A100?

Postad 26 January 2011 - 16:33

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Vad är det för problem med Denon 4311/A100?

https://www.minhembi...p;#entry3178024
Sedan finns det väl ett par hundra sidor på AvsForum också ..

Kan tillägga nu efter en längre test och en bättre genoförd kalibrering av audyssey
att audysey låter MYCKET bättre med Integra. ( hur kommer det då låta efter en Pro kalibrering ;) )
Det var ett av problemen med Denon .. som började för mig efter första uppdateringen.

Som sagt .. ingen skugga på Denons maskiner. Jag älskar dom och har placerat min ögonsten 4306
i sovrummet. Denna gången har de inte lyckats fullt ut och jag tycker att man skall kunna kräva mer
av en jubileumsmodell än så här ..

Nu är det INTEGRA som gäller och vi lämnar Denon i denna tråden :P

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1939, 26 January 2011 - 16:35.

Postad 26 January 2011 - 17:05

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Grattis till ett "kompetent" val :P

Tror inte du kommer sakna ngt efter att ngn månad har passerat heller.. Integra levererar som få andra.

Mvh

Micke

Postad 27 January 2011 - 08:47

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Vilken prisnivå ligger en DHC-80.2 på?

Jag har inte kört med ett separat hemmbioförsteg sedan Primare SP 31.7 var aktuell men jag känner att det kanske snart bli dags igen. Integran ser onekligen intressant ut.

Postad 27 January 2011 - 14:16

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Vilken prisnivå ligger en DHC-80.2 på?

Ca 29.000 kr

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Då har jag lyssnat till musik i alla former och kan dra följande slutsatser .

Digital musik ( Flac via Sonos och CD via Coax )
Låter bäst i Stereomode (ej directmode)
Detta pga att XT32 ställer subbarna exakt och ger en ganska perfekt EQ även för frontarna.

Det är "hör&häpna" stor skillnad mot Denon A100.
Audyssey gör verkligen sitt jobb och det är långt ifrån den skrikiga Audyssey
många är vana vid och som fortfarande Denon lider av. ( hur bra är då Aud Pro ? )
Det är också mycket stor skillnad mot den Onkyo 5507 jag hade hemma och som jag var missnöjd med.

Viktigt är dock att man stänger av allt som har med Dynamisk EQ och Volyme och andra
LullLull som kan användas till musik. Då blir det rent och fint ..

Jag får vika mig för er som hävdat detta tidigare i tråden och kan bara konstatera hur rätt ni hade .. Jag är faktiskt ganska impad :blink:

Håller på att testa anloga ingångarna nu .... ( fortsättning följer )

Maveric

Ps. ni är även välkomna till en REN tråd .. läs bara inledningen först B)
https://www.minhembi...howtopic=277637

Redigerat av Unregistered1939, 27 January 2011 - 14:40.

Postad 27 January 2011 - 17:54

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0
Sry Maveric att jag inte han skriva något, jobbet kom ivägen (Nämligen att installera en Integra maskin i en villa :blink: )

Gott att du är nöjd med ditt köp, hur upplever du relä klicken? Finns så många olika versioner på det, vissa hör dom vissa inte, jag hör mina från tv soffan.

Det ända jag har problem med är tillsammans med Telias Ip Tv Box, kör jag på någon kanal med PlzII så efter ett tag så tappar Integran signalen och börjar klicka hej vilt. Jag tror inte det är Integrans fel eftersom jag inte får problemet med någon annan källa. Om du har en Telia box kan du ju testa det.

Postad 27 January 2011 - 18:07

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Hej Meller .. Jobbar du med Hembio ?

Jag har tyvärr inte möjlighet att testa teliaboxen ..

Men det liknar det problem man kan få om ljudsignalen är lite svajig, vilket det kan vara tex
med Sky UK. Då klickar Integran hejvilt. Så det är faktiskt inte Integrans fel ..
Men där är andra märken lite mer förlåtande och slår inte "över"

Maveric

Postad 27 January 2011 - 18:36

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Roligt att höra att du är nöjd Mav. Jag trodde aldrig i hela världen att någon EQ kunde "data" till ljudet så bra som Dyn Eq'n. Generellt sett har jag alltid ansett att all rumskorrigering etc. har varit ett mög påfund som man klarat sig bäst utan. Stänger jag nu av Dyn Eq låter ljudet totalt platt och dött. Det där med att hålla sig nära ref nivå med eq är fan verkligen lyckat.. IMO

Ca 29.000 kr

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Då har jag lyssnat till musik i alla former och kan dra följande slutsatser .

Digital musik ( Flac via Sonos och CD via Coax )
Låter bäst i Stereomode (ej directmode)
Detta pga att XT32 ställer subbarna exakt och ger en ganska perfekt EQ även för frontarna.

Det är "hör&häpna" stor skillnad mot Denon A100.
Audyssey gör verkligen sitt jobb och det är långt ifrån den skrikiga Audyssey
många är vana vid och som fortfarande Denon lider av. ( hur bra är då Aud Pro ? )
Det är också mycket stor skillnad mot den Onkyo 5507 jag hade hemma och som jag var missnöjd med.

Viktigt är dock att man stänger av allt som har med Dynamisk EQ och Volyme och andra
LullLull som kan användas till musik. Då blir det rent och fint ..

Jag får vika mig för er som hävdat detta tidigare i tråden och kan bara konstatera hur rätt ni hade .. Jag är faktiskt ganska impad :blink:

Håller på att testa anloga ingångarna nu .... ( fortsättning följer )

Maveric

Ps. ni är även välkomna till en REN tråd .. läs bara inledningen först B)
https://www.minhembi...howtopic=277637

Postad 27 January 2011 - 18:51

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Roligt att höra att du är nöjd Mav. Jag trodde aldrig i hela världen att någon EQ kunde "data" till ljudet så bra som Dyn Eq'n. Stänger jag nu av Dyn Eq låter ljudet totalt platt och dött.

Pratar vi metal så är det ingen tveckan om vad Dyn EQ gör .. Men om man spelar akustisk musik, vilket jag gjorde vid min test .. så vill jag ha det så opåverkat som möjligt.

Håller med dig om att nya Aud och EQ gör väldigt stor skillnad mot tidigare förstärkare

Maveric

Postad 27 January 2011 - 20:32

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Hur stor ljudskillnad är det mellan Onkyo och integra har dom samma karaktär ????

Postad 27 January 2011 - 21:55

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Hur stor ljudskillnad är det mellan Onkyo och integra har dom samma karaktär ????

Det finns en del som givit mer utförliga beskrivningar, men jag vill bara säga ..
Det är ganska stor skillnad enligt mina öron och de har inte samma karaktär.

Maveric

Postad 28 January 2011 - 11:01

macman
  • macman
  • Beroende

• 1078 inlägg
  • 0
Då blev det tillökning i familjen ;) . Integra 70.2
Kopplade upp den inatt.
Förstareflexen på höger sida ska fixas.

Bifogad fil  IMG_1462.jpg   2.26MB   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_1463.JPG   1.78MB   5 Antal nerladdningar

Redigerat av macman, 28 January 2011 - 11:02.

Postad 28 January 2011 - 11:03

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0
Nice MacMan, många som provar Integra nu verkar det som.

Postad 28 January 2011 - 11:09

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Ser väldigt fint ut! ;)

Postad 28 January 2011 - 11:12

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Nice MacMan, många som provar Integra nu verkar det som.

Japp, det verkar som att distributören trycker på Integra till ÅF nu då Onkyo prisdumpas av storkedjorna. Kan ha en viss inverkan, men det är ju inte dåliga maskiner heller. Kanske är bra att märket får lite mer uppmärksamhet.

Ser att Reference Audio kör en stor banner högst upp på det här forumet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.