Viasats nya HDbox 855
219 svar till detta ämne
Postad 28 oktober 2010 - 18:50
Runo
-
Runo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Nu skrev jag ju Viasat i mitt inlägg.
Men boxen är undermålig också.
Eftersom jag har kvar Boxer ser jag ju vad det står i infon där och det är inte samma som hos Viasat.
Gå in och kolla vad Viasat har med för program för t.ex SVT Play sedan går du till VOD på webben och kollar vilka program som finns för SVT Play där. Utbudet på webben är större där finns program som du inte får i boxen. Nej jag menar inte SVT Plays webbsida utan Viasat on Demand.
Jämförelsen Visat CD gäller filmutbudet och jag hade Canal + via Boxer och Canal + filmutbud bra mycket bättre än Viasats som verkar satsa på gamla reafilmer de verkar inte ha avtal med de stora bolagen.
Jag jämför med Maximumboxen och inte Sagem vilket jag skrev i mitt inlägg.
Postad 29 oktober 2010 - 08:50
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Gå in och kolla vad Viasat har med för program för t.ex SVT Play sedan går du till VOD på webben och kollar vilka program som finns för SVT Play där. Utbudet på webben är större där finns program som du inte får i boxen. Nej jag menar inte SVT Plays webbsida utan Viasat on Demand.
Det är upp till varje enskilld kanal att välja hur mycket av deras material de vill ladda upp till VOD:en i boxen. Detta är tyvär ingenting som vi kan styra över i dags läget. När det gäller Grey's så har jag skickat den infon vidare så det är någonting som vi förhoppnings vis kan ordna snabbt. Mvh Linus Eriksson Viasat
Postad 29 oktober 2010 - 09:31
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Har nu sett över Grey's anatomy problemet och vi har lyckats lokalisera felet. Av någon anledning så ligger det "series link" på repriserna men inte på veckans "huvud sändning".
Vi kommer att ordna detta så fort som möjligt, tror dock inte att detta kommer hinna fixas innan Onsdagens sändning.
Tack denna information. Utan personer som er så skulle det ta betydligt längre tid att lokalisera ett sånt här problem.
Mvh Linus Eriksson
Viasat
Postad 29 oktober 2010 - 10:49
Runo
-
Runo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Det är upp till varje enskilld kanal att välja hur mycket av deras material de vill ladda upp till VOD:en i boxen. Detta är tyvär ingenting som vi kan styra över i dags läget.
När det gäller Grey's så har jag skickat den infon vidare så det är någonting som vi förhoppnings vis kan ordna snabbt.
Mvh Linus Eriksson Viasat
OK tack för snabb respons. Men varför har Viasat tillgång till fler program från andra kanaler via VOD på webben jämfört med VOD i boxen? Det verkar inte riktigt.
Postad 01 november 2010 - 11:14
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
OK tack för snabb respons. Men varför har Viasat tillgång till fler program från andra kanaler via VOD på webben jämfört med VOD i boxen? Det verkar inte riktigt.
Ambitionen med viasatondemand.se är att vi ska ha samma utbud som SVT har på sin egen platfoorm svt.se/play . Detta har då att göra med att SVT själva i det här fallet väljer vad de vill ladda till VOD funktionen i boxen medans viasadondemand.se egentligen bara länkar vidare till SVT's egen play tjänst. Kan vara lite svårt att förklara men jag hoppas du förstår vad hag menar. Det är i vilket fall viktigt att veta att viasatondemand.se och VOD' funktionen i boxen inte har samma förutsättningar och utbud. Mvh Linus Eriksson Viasat
Postad 01 november 2010 - 11:51
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag jämför med Maximumboxen och inte Sagem vilket jag skrev i mitt inlägg.
Det är ingen relevant jämförelse då Sagem är CDs godkända HD-PVR-box! Vill man fula med icke godkända boxar så går det alltid att hitta något bättre, men då ska du inte jämföra med en "tillåten" box.
Postad 01 november 2010 - 14:12
Runo
-
Runo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Det är ingen relevant jämförelse då Sagem är CDs godkända HD-PVR-box! Vill man fula med icke godkända boxar så går det alltid att hitta något bättre, men då ska du inte jämföra med en "tillåten" box.
Vad snackar du för skit? Maximumboxen är godkänd av Boxer vilket jag hade. Det är visst en relevant jämförelse eftersom det är EPGn jag framförallt är missnöjd med hos Viasat Jämförelsen vad gäller filmutbudet kan jag göra mellan CD och Visat även om jag haft Boxer. Vad gäller Play är det ju märkligt att om du går in på Visats webb så finns det fler program där från t.ex SVTPlay än vad som finns i boxen. Varför ska det skilja? Spelar väl ingen roll om jag kontaktar internet via boxen eller min dator?
Redigerat av Runo, 01 november 2010 - 14:12.
Postad 01 november 2010 - 16:29
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vad snackar du för skit? Maximumboxen är godkänd av Boxer vilket jag hade. Det är visst en relevant jämförelse eftersom det är EPGn jag framförallt är missnöjd med hos Viasat
Om du läste vad jag skrev så hade du sett att Maxumim inte är godkänd av Canal Digital! Jag har aldrig nämnt Boxer, då jag aldrig har haft det. Det är det du som gör.  Jag blir förvirrad när du jämför en Boxer-box, men hänvisar till CDs tjänster!
Postad 01 november 2010 - 19:01
Runo
-
Runo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Om du läste vad jag skrev så hade du sett att Maxumim inte är godkänd av Canal Digital! Jag har aldrig nämnt Boxer, då jag aldrig har haft det. Det är det du som gör.  Jag blir förvirrad när du jämför en Boxer-box, men hänvisar till CDs tjänster!
Jag jämför EPGn i Maximumboxen med EPGn i Paceboxen! J Jag jämför Viasats filmutbud på filmkanalerna med Viasats filmutbud med Canal Digitals filmutbud på filmkanalerna. Vilket jag nu skriver för 3:dje gången. Filmutbudet på TV1000 jämfört med canal+ kan jag jämföra genom att jag hade delar av canal+ även via Boxer och genom att läsa tablåerna. Problemen med Viasat består av 2 delar endel skulle kanske säga 3 delar Det är programvaran i boxen och vad Visat skickar ut. den andra delen är utbudet på kanalerna. Förstår inte hur du kan tycka det är förvirrande att jag jämför filmutbudet på CD:s filmkanaler med utbudet på Viasatsfilmkanaler samtidigt som jag jämför 2 boxars programvara och 2 bolags sätt att hantera utsändningar till boxarna.
Postad 02 november 2010 - 08:56
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det är programvaran i boxen och vad Visat skickar ut. den andra delen är utbudet på kanalerna.
Det känns ändå rätt irrelavant att diskuttera filmutbud i en box-tråd! Jag hade CD med C+ i 10 år innan jag bytte till Viasat med TV1000 för drygt ett år sedan och jag kan definitvt säga att jag ser på betydligt fler filmer nu än vad jag gjorde när jag hade C+. Dock har C+ fördelen av att sända nya TV-serier, vilket jag saknar. Utbudet måste således ha med smak att göra och inget annat. Nog om det.
Postad 02 november 2010 - 14:30
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Vad gäller Play är det ju märkligt att om du går in på Visats webb så finns det fler program där från t.ex SVTPlay än vad som finns i boxen. Varför ska det skilja? Spelar väl ingen roll om jag kontaktar internet via boxen eller min dator?
Tråkigt att du upplever detta som märkligt! Jag vet inte hur jag ska kunna förklara detta bättre än vad jag gjorde i mitt tidigare inlägg. Viasatondemand.se och VOD funktionen i mottagaren är två helt olika platformar med helt olika förutsättningar och därmed olika utbud. Du har dock helt rätt, utbudet är inte det samma. Mvh Linus Eriksson Viasat
Postad 23 november 2010 - 21:31
Runo
-
Runo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Fortfarande är programmeringen av EPG dålig. Ikväll är det t.ex Champions League : Spartak Mos VIASAT vilka motståndarna är har jag ingen aning om eftersom textfältet är för kort och det står en VISAT logga där.. Så ser det ut jämt på alla kanaler som visar fotboll Viasat har valt att lägga sin logga till höger i textfältet och dessutom är textfältet för kort eftersom det inte klarar att radbryta så ofta får hela texten inte plats på helgerna brukar de se ut som följer Premier Leauge : Manchester Ci VIASAT eller varför inte Premier Leauge : Liverpool VIASATVarför inte spola den där logga till höger och göra textfältet längre eller kanske fixa så det går att radbryta? Loggan behövs inte jag VET att det är Viasat jag har!!!! Fixa så EPGn så den blir användbar!!!!!!!!!!!!!!
Redigerat av Runo, 23 november 2010 - 21:32.
Postad 30 november 2010 - 15:59
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Håller med där.. Informationen i EPG:en är dels för dålig och så är det som du säger att man inte ens kan läsa det som står på grund av en dålig design på "skalet".
En annan irriterande sak är att man inte kan lita på "serie" taggningen alls. Vissa serier har ingen serie-taggning och en del andra har haft det men helt plötsligt slutat med det. Ett exempel är Legend of the seeker på tv6 som jag haft som serieinspelning i månader men som helt plötsligt inte spelar in längre för Viasat har tagit bort serie-taggningen.
Det är mycket med EPG:n som lämnar en del övrigt att önska.
Postad 01 december 2010 - 11:31
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Håller med där.. Informationen i EPG:en är dels för dålig och så är det som du säger att man inte ens kan läsa det som står på grund av en dålig design på "skalet".
En annan irriterande sak är att man inte kan lita på "serie" taggningen alls. Vissa serier har ingen serie-taggning och en del andra har haft det men helt plötsligt slutat med det. Ett exempel är Legend of the seeker på tv6 som jag haft som serieinspelning i månader men som helt plötsligt inte spelar in längre för Viasat har tagit bort serie-taggningen.
Det är mycket med EPG:n som lämnar en del övrigt att önska.
Har haft en del sådana problem också och manuellt fått sätta insplening. Lika irriterande är det att samtliga repriser av ett program också listas för inspelning. Jag vill bara spela in det första gången det går. För övrigt är detta OT, då frågan berör Viasat generellt och inte en specifik mottagare.
Postad 03 december 2010 - 15:39
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Jag kan inte förstå hur man tänkt med EPG´n ???
Texten får ju inte plats, man kan ju inte ens se vilka lag som skall mötas i fotbolls matcher.
Är det fler som har issues med lipsync?
För mig verkar det som ljudet ligger lite efter bilden, vilket inte går att justera...
/N
Postad 04 december 2010 - 15:51
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag kan inte förstå hur man tänkt med EPG´n ??? Texten får ju inte plats, man kan ju inte ens se vilka lag som skall mötas i fotbolls matcher.
Är det fler som har issues med lipsync? För mig verkar det som ljudet ligger lite efter bilden, vilket inte går att justera...
/N
I några veckor nu ligger ljudet efter bilden på Viasat Sport HD och PL HD. Det är sjukt dåligt hur detta fel kunnat vara så länge. Det är ju inte lite som det är fel heller. Viasat måste göra något åt detta nu!!
Postad 07 december 2010 - 22:49
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
I några veckor nu ligger ljudet efter bilden på Viasat Sport HD och PL HD. Det är sjukt dåligt hur detta fel kunnat vara så länge. Det är ju inte lite som det är fel heller. Viasat måste göra något åt detta nu!!
Jag har samma problem med ljudet i HD kanalerna. /N
Postad 08 december 2010 - 08:50
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har samma problem med ljudet i HD kanalerna.
/N
Finns det inte lipsync-justering i boxen? Själv använder jag dock optisk ut och juster lipsync i min receiver. Dock kan det ju variera mellan kanalerna, så aldrig får man vara helt nöjd med detta.
Postad 08 december 2010 - 11:20
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Finns det inte lipsync-justering i boxen? Själv använder jag dock optisk ut och juster lipsync i min receiver. Dock kan det ju variera mellan kanalerna, så aldrig får man vara helt nöjd med detta.
Jo visst finns det, och det är ju smidigt om bilden ligger efter ljudet, men här är det ljudet som ligger efter bilden, och lipsync kan enbart fördröja ljudet, inte bilden. Testat med optisk ut också, samma problem. /N
Postad 08 december 2010 - 20:50
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Nej det är ju helt omöjligt att konfigurera det själv. Varken box, receiver eller tv har ju möjligheten att fördröja bilden utan enbart ljudet. Tycker det är sjukt dåligt av Viasat att låta ett så påtagligt fel vara så länge. Det har varit så här i minst 3 veckor nu.
Postad 11 december 2010 - 19:48
Unregistered36e6bff7
-
Unregistered36e6bff7
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Som många skriver är utbudet på boxens ViasatOnDemand fruktansvärt dåligt.
Vill man t.ex. se en film som Viasat gör reklam om att nu kommer t.ex. Inception så finns såklart den inte där.
Ska man kolla på något som finns på svt play så finns inte många program där jämfört med vad som finns på svt.se/play
Och så kan man fortsätta. Alltså ViasatsOnDemand utbudet på boxen är helt kass.
När man pratar med Viasat på telefon så säger de bara att det har med rättigheter att gör (samma som har sagts här på forumet).
Men när man skaffade det eller om man kollar sälj sidan på nätet så står det ingenting om att ViasatOnDemand.se Dator och Box skulle skilja sig åt.
Detta är faktiskt riktigt falsk marknadsföring av Viasat. SKÄRPNING......
Såhär står det på Viasats hemsida.
citat
Viasat OnDemand tar SVTPlay, TV3Play, TV4Play, TV6Play och många fler direkt till din TV och ger dig dessutom över 1000-tals filmer, dokumentärer och TV-serier att se på när det passar dig. Vi sänder även OnDemand i äkta HD-kvalitet.
slut citat
Och detta gäller för HD boxen.
Postad 12 december 2010 - 23:39
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Nu när SVT2 HD lanserades var det dags igen för favoritlistebuggen när kanaler byter plats. Om man försöker sortera favoritlistan när man haft en kanal som flyttats så hänger sig boxen. Inte ens omstart hjälpte denna gång utan boxen hänger sig bara av att trycka på epg.
Reset av allting hjälper dock vilket är bra men det är ju sjukt dåligt att de inte släpper en fix för detta då det är en sådan uppenbar allvarlig bugg. Det är ju en hel del pillande att återställa allting efter en reset så man gör det ju inte i onödan.
Postad 13 december 2010 - 08:52
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nu när SVT2 HD lanserades var det dags igen för favoritlistebuggen när kanaler byter plats. Om man försöker sortera favoritlistan när man haft en kanal som flyttats så hänger sig boxen. Inte ens omstart hjälpte denna gång utan boxen hänger sig bara av att trycka på epg.
Reset av allting hjälper dock vilket är bra men det är ju sjukt dåligt att de inte släpper en fix för detta då det är en sådan uppenbar allvarlig bugg. Det är ju en hel del pillande att återställa allting efter en reset så man gör det ju inte i onödan.
Det gick bra att välja till eller ta bort favoriter, men så snart de ska sorteras så visas bara ett vitt fönster som inte går att få bort. Nu skiter jag i favoriter och kör endast med orginallistan. Spelar noll roll när jag ändå har programmerat de 2-siffriga favoritkanalerna som ikoner i min Harmony.  (Nu har jag 850, men det är ju samma ¤%& operativ i. )
Redigerat av agpath, 13 december 2010 - 08:53.
Postad 14 december 2010 - 12:55
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Det gick bra att välja till eller ta bort favoriter, men så snart de ska sorteras så visas bara ett vitt fönster som inte går att få bort. Nu skiter jag i favoriter och kör endast med orginallistan. Spelar noll roll när jag ändå har programmerat de 2-siffriga favoritkanalerna som ikoner i min Harmony.  (Nu har jag 850, men det är ju samma ¤%& operativ i. )
Om man som jag har barn så behöver man ha en favoritlista där man valt ut det som jag tycker man ska få välja på. Det finns en hel del skitkanaler som jag inte vill att de ser. Det är under all kritik att den här buggen kan få finnas så här länge.
Postad 14 december 2010 - 15:51
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Om man som jag har barn så behöver man ha en favoritlista där man valt ut det som jag tycker man ska få välja på. Det finns en hel del skitkanaler som jag inte vill att de ser. Det är under all kritik att den här buggen kan få finnas så här länge.
Håller med, men med grafiska ikoner på vår Harmony, så klickar ungarna bara på barnkanalsikonerna. Inget försvar för den buggiga programvaran, dock.
Redigerat av agpath, 14 december 2010 - 15:52.
Postad 02 januari 2011 - 09:15
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Postad 07 januari 2011 - 19:53
juhakka
-
juhakka
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har problem med att inspelningar bryts mitt i. Något som nån annan upplevt? Händer säkert på var 3:e inspelning.
Postad 08 januari 2011 - 18:39
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har problem med att inspelningar bryts mitt i. Något som nån annan upplevt? Händer säkert på var 3:e inspelning.
Nej, det funkar utmärkt. Du kanske har dålig signal på någon av anslutningarna?
Postad 08 januari 2011 - 20:17
juhakka
-
juhakka
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag misstänkte att det kunde vara signalen som är problemet. Bor norr om polcirkeln och parabolen som ingår i paketet är så löjligt liten. Blir nog till att byta när kvicksilvret letar sig upp ett gäng grader.
Postad 21 januari 2011 - 00:09
Alexander040
-
Alexander040
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Undrar hur man ska göra för att 855:an ska dra ut bilden på T.ex tv3, måste ställa in grejer på min tv för det ska se någorlunda bra ut, sen när man bytar kanal så är det bara att byta tillbaka, och så håller man på ca 100-200 gånger om dagen.. Har fortfarande problemet att boxen hänger sig stup i kvarten, uppdaterade den för någon dag sen..
när jag drar ut sladden och sätter tillbaka den efter en stund kan det funka, eller dyker det upp andra problem, t.ex att man inte kan byta kanal, man kan inte trycka på "OK" för att få upp kanalinformation, trycker jag på "Setup" blir tvn grå förutom den här lilla rutan nere till vänster där man ska se tv-bilden men det är det nattsvart.
Tur har jag CA-modul med CD så jag kör det till 90%, använder bara min Viasatbox när det är PL eller CL. känns dåligt när jag betalar runt 500kr i månaden så kan inte ens boxen hålla sig vid liv i 24 timmar utan att få hjärnsläpp och bilden kan ju inte vara rätt heller.
Ringde Viasat support som sa att om de inte löste sig skulle jag få en ny box. står och hoppar av förväntan och kan knappt bärja mig innan boxen hänger sig igen, då jag ska skicka tillbaka möget och förhoppningsvis få en box som fungerar. att se tv med.
Postad 21 januari 2011 - 08:44
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Undrar hur man ska göra för att 855:an ska dra ut bilden på T.ex tv3, måste ställa in grejer på min tv för det ska se någorlunda bra ut, sen när man bytar kanal så är det bara att byta tillbaka, och så håller man på ca 100-200 gånger om dagen..
I användarinställnginarna i boxen kan du ställa in att den alltid ska ge helbild 16:9 ut. Att din boxen hänger sig så mycket kan bero på fjärren. Jag har en 850 och där löste sig problemet med den lilla klisterlappen som ska sitta över boxen IR-öga som man kan få av Viasats support. Misstänker att detta gäller öven 855.
Postad 21 februari 2011 - 09:48
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Använder pace 855 box som såklart är kopplad via hdmi till tv:n. Text-tv:n fungerar ju väldigt dåligt med hdmi. Använder man scart fungerar det säkert som det ska, men vem vill använda scart till tv:n, framförallt nu när man har hd kanaler.
Men kan man koppla in scart för att få text-tv:n att fungera? Känner tv:n av att det finns scart trots att jag tittar via hdmi?
/Magnus
Postad 21 februari 2011 - 10:01
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
....Men kan man koppla in scart för att få text-tv:n att fungera? Känner tv:n av att det finns scart trots att jag tittar via hdmi? /Magnus
Visst kan du koppla in både scart och HDMI till TV'n. Om du startar TV'n först och boxen sen kommer TV'n automatiskt att byta ingång till EXT1 (om det är där du har anslutit scarten) Använd TV fjärren för att växla ingång, HDMI eller scart.
Postad 21 februari 2011 - 10:06
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Visst kan du koppla in både scart och HDMI till TV'n. Om du startar TV'n först och boxen sen kommer TV'n automatiskt att byta ingång till EXT1 (om det är där du har anslutit scarten) Använd TV fjärren för att växla ingång, HDMI eller scart.
Det jag undrade är om jag kan kolla på text-tv (så att det fungerar) via hdmi? Tänkte om detta var möjligt om man samtidigt har en scart inkopplad. Rätt jobbigt att behöva växla till scart läge bara för att kolla text-tv.
Postad 21 februari 2011 - 10:28
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Vad menar du med att text-tv funkar dåligt via HDMI? Har boxen en inbyggd text-tv modul?
Generellt funkar text-tv dåligt, om alls, via HDMI.
Postad 21 februari 2011 - 10:48
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vad menar du med att text-tv funkar dåligt via HDMI? Har boxen en inbyggd text-tv modul?
Generellt funkar text-tv dåligt, om alls, via HDMI.
Text-Tv kan bara föras över via hdmi om det finns text-tv i boxen. Det går aldrig att använda tvns inbyggda text-tv-mottagare med hdmi. Via Scart går det, då detta är en analog signal. Dock aldrig från en HD-kanal, då dessa ej har text-tv. Text-tv är en del PAL, vilket HD inte är.
Postad 21 februari 2011 - 10:52
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Finns det någon inbyggd text-tv modul i Pace 855 ?
Postad 21 februari 2011 - 10:55
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Finns det någon inbyggd text-tv modul i Pace 855 ?
Ja jag kan kolla text-tv via hdmi med 855. Dock så är den väldigt långsam, därav min undrar hur jag får den bättre. Via hdmi räknar den långsamt, har inget minne och missar text i textade program (alltså textning via tex-tv). Vill ju inte börja använda scart-tv bara för att få tillgång till en bra text-tv. /Mange
Redigerat av magnus76, 21 februari 2011 - 10:58.
Postad 21 februari 2011 - 13:56
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Ja jag kan kolla text-tv via hdmi med 855. Dock så är den väldigt långsam, därav min undrar hur jag får den bättre. Via hdmi räknar den långsamt, har inget minne och missar text i textade program (alltså textning via tex-tv). Vill ju inte börja använda scart-tv bara för att få tillgång till en bra text-tv.
/Mange
Det finns ingen info om text tv-funktionen vare sig i manualen eller på Visasat Supportsidan. Problemet är förmodligen att den har för lite minne för text. Ironiskt när den har 320 Gig hårddisk och skulle kunna tanka ner alla sidor från alla kanaler och sedan bläddra sida supersnabbt.
Postad 21 februari 2011 - 14:01
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Det finns ingen info om text tv-funktionen vare sig i manualen eller på Visasat Supportsidan. Problemet är förmodligen att den har för lite minne för text. Ironiskt när den har 320 Gig hårddisk och skulle kunna tanka ner alla sidor från alla kanaler och sedan bläddra sida supersnabbt.
För litet minne & slö processor är gemensamma nämnare i alla operatörsboxar. Men det är ju billigt
Postad 21 februari 2011 - 15:24
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Så man kan säga....om man har viasat (eller ngn annan) och kör via hdmi så kan man glömma text-tv?
Postad 21 februari 2011 - 16:17
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Så man kan säga....om man har viasat (eller ngn annan) och kör via hdmi så kan man glömma text-tv?
Text Tv i iPhone via Wifi är bättre.
Postad 21 februari 2011 - 16:36
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Text Tv i iPhone via Wifi är bättre. 
Kör android Men jag kan tycka att det är dåligt 2011 att man inte har en fungerande text-tv i en förhållandevis dyr box. Saknar att köra textning på svenska filmer/serier. /Mange
Postad 23 februari 2011 - 21:34
millstream
-
millstream
-
Användare
-
-
196 inlägg
Text-tv fungerar via hdmi med åtminstone CD och Telia. Telia har dessutom text-tv på SVT HD.
/Anders
Postad 24 februari 2011 - 07:57
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Text-tv fungerar via hdmi med åtminstone CD och Telia. Telia har dessutom text-tv på SVT HD. /Anders
Intressant. När jag tex använder text-tv på ett svenskt program så missar den ofta textning. Den hoppar typ över var 5:e mening. Dessutom försvinner inte klock/datumraden högst upp. Så du menar att text-tv via hdmi med cd fungerar som med scart? /Mange
Postad 24 februari 2011 - 09:03
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Text-tv fungerar via hdmi med åtminstone CD och Telia. Telia har dessutom text-tv på SVT HD. /Anders
Hur menar du? Dunkar om man använder boxens text-tv, men frågan gällde om det går att använda TVns text-tv?
Postad 24 februari 2011 - 09:55
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Vet inte om vi missförstått varandra här...
Jag har menat när man använder boxens text-tv. Alltså den röda knappen på fjärren. Att tvn:s inbyggda text-tv inte fungerar när man kör hdmi är ju klart. Jag önskade en bättre text-tv på boxen. Att slippa klocka och datumraden samt att den synkar bättre vid textning av program.
/Magnus
Postad 24 februari 2011 - 11:54
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vet inte om vi missförstått varandra här...
Jag har menat när man använder boxens text-tv. Alltså den röda knappen på fjärren. Att tvn:s inbyggda text-tv inte fungerar när man kör hdmi är ju klart. Jag önskade en bättre text-tv på boxen. Att slippa klocka och datumraden samt att den synkar bättre vid textning av program.
/Magnus
Jag förstår dig, men millstream här ovan började yra om Telia och då fattade jag inte om han menar texttv via deras box eller tvn. Vi snackar ju här annars om Viasats Pace egentligen.
Postad 24 februari 2011 - 13:04
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Jag förstår dig, men millstream här ovan började yra om Telia och då fattade jag inte om han menar texttv via deras box eller tvn. Vi snackar ju här annars om Viasats Pace egentligen.
Självklart är det pace 855 som gäller (det är ju t.o.m. den tråden) :-) Men håll med om att text-tv borde vara fullt funktionsduglig i en box för flera tusen. Man kanske kan lösa detta med en framtida mjukvara? Å andra sidan händer det sällan något med nya uppdateringar. Den nyaste 122 har ju funnits ett tag och jag har inte hört ngt att någon ny är på gång. /Magnus
Postad 09 mars 2011 - 12:16
Saxpy_New
-
Saxpy_New
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Har haft en 855 i 7-8månader och senaste månaden har boxen börjat bråka ordentligt.
1) Den hänger sig 2-3ggr per dag
2) Ett par gånger i veckan får man upp ett meddelande att man har nåt fel på kortet
3) Inspelningar blir inte gjorda. Antingen står det att de har avbrutits pga okänt fel eller pga stömavbrott.
Nån som har haft liknande problem?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|