Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

vAR äR MiN nOkia N900? >:

173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 February 2010 - 13:57

mobiltratt
  • mobiltratt
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Passar på att lobba in en varning för att beställa från Mobilgiganten.

Beställde en N900 den 20/2 då den dykt upp i lager enligt deras websida.
Fick orderbekräftelse på mail etc.

Lycka!!!

Trodde jag.

Då dom stoltserar med leverans inom 24h räknade jag med att få den på den på tisdagen, senast onsdag.
Loggade in på måndag kväll för att kolla min orderstatus och ser att min order är "under behandling"

Kastar iväg ett mail för att kolla om den har gått iväg från dom. Och får idag ett kort svar (fyllt av stavfel)
där dom menar på att det var så många som beställt så tyvärr blev det ingen åt mig men dom lovar att skicka
en direkt den inkommer igen, i början av mars skulle det visst vara. (Och enligt infon på deras shop den 10:e mars)

Detta innebär att antingen är deras shop inte kopplad till lagerstatus på deras varor, då borde jag inte ha
fått en orderbekräftelse. Vilket verkar mycket konstigt, eller så ljög dom mig rakt upp i ansiktet.

Det jag stör mig mest på är att dom gör om min beställning till en förbokning av nästa batch utan
att informera mig om det.

Undrar hur många fler som sitter och väntar på en telefon därifrån, undrar om det fanns några alls från första början. ;)

Dålig stil.

Redigerat av mobiltratt, 23 February 2010 - 13:59.

Postad 23 February 2010 - 17:15

andreas_ryden
  • andreas_ryden
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej Alla!

Tre har tabbat sig och har skikat min N900 ÄVEN fast jag avbokade min beställning för 1 månad sedan. Mobilen ligger nu på posten och den som vill får tilsammans med mig hämta ut denna. Priset för uthämtningen är 5795:-
JAG BOR I VARBERG!!!

Jag kan även skika telefonen men då pengar först naturligtvis! Dock så är väl ingen sugen på det!

Mobilen är alltså ny i kartong. Har själv inte 5795:- över att hämta ut den, utan om ingen hör av sig innan fredag kommer jag att skika tillbaka paketet. (skall hämta senast på 2010-03-08 men jobbar till sjöss och börjar jobba på måndag!

Är någon seriöst intresserad så släng i väg ett mejl så skikar jag mitt mobilnumer så vi kan ta kontakt!
MVH Andreas Rydèn

[email protected]

Postad 23 February 2010 - 17:45

bambi87
  • bambi87
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag var in å beställde min på en lokal mobilförsäljare som är känd där jag jag bor. Var in december å beställde den och jag hade räknat med att få den i februari. Var då in in i början av februari å pratade med en av försäljarna där och han tog fram när de skulle eventuellt få in den. Det som då stog på skärmen var att de skulle få in den i slutet av mars.
"Yeye", tänkte man. Jag har dock inte bråttom med att leka med den.

Postad 24 February 2010 - 00:52

Unregistered5307c312
  • Unregistered5307c312
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
ville bara säga att jag har kollat med all och alla och som det ser så kommer det inte ett skit före tidigast 5 mars .. sen har dom flesta ingen aning .. man undrar ju om afärerna ens vet vilka deras återförsäljare är. tråkigt av nokia att starta så dåligt med ett nytt concept på en förhållandevis bra lur.. men mängder och mängder av allt annat skit finns i drivor. så mycket telefoner för 1"kr" att dom kan försörja hela kina ...

riktigt tråkigt ,, samt att dom förstör för sig själva

Postad 24 February 2010 - 09:14

E1ajas
  • E1ajas
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

ville bara säga att jag har kollat med all och alla och som det ser så kommer det inte ett skit före tidigast 5 mars .. sen har dom flesta ingen aning .. man undrar ju om afärerna ens vet vilka deras återförsäljare är. tråkigt av nokia att starta så dåligt med ett nytt concept på en förhållandevis bra lur.. men mängder och mängder av allt annat skit finns i drivor. så mycket telefoner för 1"kr" att dom kan försörja hela kina ...

riktigt tråkigt ,, samt att dom förstör för sig själva

Jag mailade Elgiganten för en vecka sen, och de svarade att de får in den i lager den 24/2. Alltså idag, för några dagar sen la de in det datumet på hemsidan också.
Idag är datumet borttaget, men mobilen finns fortfarande inte i lager :/

Postad 24 February 2010 - 14:35

stan1891
  • stan1891
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

OK, har lagt en beställning hos cdon av alla ställen. Fick ännu bättre pris där, samt att de säger sig ha den i lager.

654+150x24 för luren känns mer än OK. Får se om de kan leverera också.

Stan: Skriv gärna här om du får leveransbesked, just nu känns det som att jag skiter i dustin och tar den på cdon istället (skulle nog gå på katshing om man inte visste att det var kö där).

Kontaktade CDON idag

"Tack för att du kontaktade oss.

Det står att din order skickades till lagret 2/2 för packning så du bör ha den inom kort. Det kan dock dröja lite längre än i vanliga fall då vårt lager nyligen flyttat vi beklagar detta."

Hoppas :)

Nyss (kl 18) fick jag besked att förlängningen av nuvarande abonnemang godkänts och att avtal skickas hem. När jag skickat tillbaka avtalet skickar de telefonen. jag meddelar hur det går sen också.

Ja, det gick ju så där... Har försökt få ett besked från cdon när de eg. ska skicka telefonen. De startade upp abonnemanget när jag la beställningen och jag fick hem avtalet. I det bifogade brevet skrev de att de skulle skicka telefonen nästkommande arbetsdag efter att de fått avtalet tillbaka. Det här var den 8 feb, de borde fått avtalet den 9:e. När de fortfarande inte skickat något efter en vecka gått och min statusrad (tidigare "ej levererad") var helt blank försökte jag få ett besked om de hade någon telefon att skicka. Efter ytterligare fyra dagar får jag svar att:

Hej Stan1891.

Vi beklagar den långa svarstiden.

Anledningen till att vi ej skickat telefonen ännu beror på att vi endast fått in ett fåtal av modellen och nu väntar på att få in fler. Dessvärre har vi inget bekräftat datum när dessa kommer in i lager igen eller hur många det kommer då Nokia själva har problem att leverera dessa.

Angående ditt abonnemang är det något vi får ta ställning till när telefonen levererats så att vi vet hur länge du varit utan telefon.

Suck, ytterligare väntan alltså. Tills i månagskväll när jag plötsligt ser att statusen ändrats till: Varorna packas. !(!) Shit, kan det verkligen vara på gång nu? Jag var ändå skeptisk, men i går kväll blev det även "Postad"-status och jag fick även senare ett mail med kolli-id hos posten. Nu har jag fått ett SMS-leveransbesked från utlämningsstället.

The day has finally come!

Nu är frågan bara vad jag ska göra först när jag får packa upp telefonen...

Postad 25 February 2010 - 00:12

Unregistered5307c312
  • Unregistered5307c312
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Koppla upp dig på w-lanet och uppdatera telen först av allt.

Sen kan du ladda ner;

3g/2g/dual mode selection applet - stänga av 3g då det drar ström som bara den.

Conversations Inbox Desktop Widget - Visar inkommande sms direkt på "skrivbordet" - Smidigt!

Extra Decoders Support - stöd för fler codecs i mediaspelaren.

Flashlight - ficklampa, mycket händigt!

FM Radio Player - aldrig testat men verkar bra - kräver headsetet som vanligt

Headphone Daemon - pausar mediaspelaren om man drar ur hörlurarna.

Homeip - visar ditt ip på skrivbordet. Kan vara bra kanske?

KMplayer - Ett GUI för MPlayer, mediaspelare som stöder undertexter.

Ogg support - kvalitébög? ;D

Petrovich - ett måste imo, skicka musik mm via BT.

Pidgin - msn!

recaller - spela in dina samtal.

vncviewer - installera vnc-server på en dator och rocka loss!

osv =)

Postad 25 February 2010 - 09:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
SSH för att föra över filer via wlan mellan N900 och datorn..
VGBA emulator för alla dina GBA spel.
Gtranslate.

Postad 01 March 2010 - 19:27

Warbird
  • Warbird
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
4 dagar sedan senaste inlägget, har alla andra redan fått sina telefoner???
Är det bara jag kvar... :)

Skämt åsido, det vore kul att veta hur länge ni som är kvar väntat.
Jag beställde min 12'e december hos TDC, och det senaste beskedet är "slutet av mars, kanske tidigare..."
Hur ser det ut för er andra?

Postad 01 March 2010 - 21:01

Enecopia
  • Enecopia
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Skämt åsido, det vore kul att veta hur länge ni som är kvar väntat.
Jag beställde min 12'e december hos TDC, och det senaste beskedet är "slutet av mars, kanske tidigare..."
Hur ser det ut för er andra?

Varför beställa från ett ställe där man troligen får vänta...
Nokia Shop beställde jag ifrån...en söndag...dan efter drogs pengarna från kontot....onsdag hade jag telefonen hemma kl 10... 3 dagar tog d...kanon:)

Postad 01 March 2010 - 22:24

Warbird
  • Warbird
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Varför beställa från ett ställe där man troligen får vänta...

Enkelt, för att kommunen (där jag jobbar) har avtal med TDC, så vi har inget annat val...

Postad 02 March 2010 - 11:10

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Nej, jag också. Blev förbannad på Dustin och sade upp beställningen därifrån när det gått 6 veckor efter det sista preliminära leveransdatumet jag fått. De var schyssta och gav mig ett par biobiljetter (plus återbetalning av avgifter för delbetalning o nytt abonnemang) som plåster på såren för att det hela tog så lång tid. Nu väntar jag på att någon annan pålitlig och där man kan beställa med abbonemang ska få in den i lager innan jag beställer.

Postad 02 March 2010 - 18:42

darkages
  • darkages
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Sitter i Katshing kön fortfarande, som jag skrev tidigare i tråden besannades mina farhågor om att det kommer mycket få n900s in, om någon...
Mitt kö-nr går sakta ner men det är svårt att säga om folk ger upp eller om dom får in typ 2-5 telefoner i veckan...

Halebop har fått in telefoner men antingen missade jag när dom fanns uppe eller så har dom inte lagt upp dom.

Postad 02 March 2010 - 20:47

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Beställde från Nokia igår kväll.. idag skickade de den. Det blev några hundringar dyrare men jag behöver verkligen en telefon nu då min gamla SE dör mer och mer varje dag. Kan knappt läsa sms längre. :rolleyes:

Postad 02 March 2010 - 22:36

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Såg igår att N900 finns på Netonnet i Veddesta(Sthlm/Järfälla) om man vill köpa utan abb.
Tror den kostade 5 590:-, men enligt deras hemsida är den slut där ser jag nu, men finns på Netonnet i Slagsta, Kalmar, Malmö och Örebro.
De hade iaf minst 4 kartonger i Veddesta när jag var där men det kan ju ta slut fort...

Postad 05 March 2010 - 17:03

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Fick min idag. :)

Eftersom jag bor i Örnsköldsvik hade tydligen UPS givit DHL uppdraget.. Var inte hemma, men DHL körde glatt den till jobbet mitt istället. Beställde i måndags, skickades tisdag, och kom fram idag. Dags att sätta den på laddning! :P

Postad 05 March 2010 - 17:07

Warbird
  • Warbird
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Fick min idag. :)

Eftersom jag bor i Örnsköldsvik hade tydligen UPS givit DHL uppdraget.. Var inte hemma, men DHL körde glatt den till jobbet mitt istället. Beställde i måndags, skickades tisdag, och kom fram idag. Dags att sätta den på laddning! :P

Var beställde du den?

Postad 05 March 2010 - 18:23

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nokia Shop. Chansade även om betyget på Prisjakt inte är bra. Jag hade som tur är inga problem. :)

Postad 05 March 2010 - 18:28

teevfik
  • teevfik
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN N900!! Fick min igår via jobbet. Droppade bara in helt plötsligt. Helt underbar telefon. Butiken har 1 kvar så kom bara förbi telekiosken i skärholmen för att ta den med valfri operatör eller kontant. Ni kan smsa 0707355738 för att boka den så lägger jag undan den!

Postad 05 March 2010 - 18:28

Warbird
  • Warbird
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Nokia Shop. Chansade även om betyget på Prisjakt inte är bra. Jag hade som tur är inga problem. :)

Tack! Nokia hävdar nämligen att Nokia Shop inte har förtur på telefoner. Då tycker jag att det är konstigt att man kan handla direkt där, medan jag fått vänta sedan mitten av december...

Postad 05 March 2010 - 21:09

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Tack! Nokia hävdar nämligen att Nokia Shop inte har förtur på telefoner. Då tycker jag att det är konstigt att man kan handla direkt där, medan jag fått vänta sedan mitten av december...

Vad surt! :) Hoppas du får din snart!

Postad 06 March 2010 - 18:26

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag gav upp väntan på att kunna teckna abonnemang och beställde från Komplett. Borde vara här på tisdag eller onsdag, fick den sista i lager idag.

Postad 08 March 2010 - 18:31

Warbird
  • Warbird
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Vad surt! :) Hoppas du får din snart!

Yeeeha!!! :-)

Och livet leker igen! :D

Postad 19 March 2010 - 09:10

Unregistered2a52e02e
  • Unregistered2a52e02e
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej på er. Jag Ansluter mig till massan som väntar på sin N900, ser ut som jag är i gott sällskap :)

Jag har för tillfället plats 20 i kön hos Katshing och hittills får jag säga att dom gör ett jättebra jobb med info, priser val av abonnemang etc. Jag har valt Telenor Surfa, ett abonnemang som kommer passa mej som handen i handsken med sin obegränsade surf (hint hint) och låga månadsavgift på 199:-. Katshing var dessutom bra mycket billigare på själva telefonen än Telenor är så jag inbillar mig att jag gjort ett bra köp.

Edit: Plats 18, väntan börjar bli jobbig.. Såg att Elgiganten har den i lager med det abonnemanget jag vill ha, men då blir priset ca 1800kr extra, lite saftigt så jag försöker vänta, även om det är svårt :D

Redigerat av Unregistered2a52e02e, 23 March 2010 - 12:23.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.