Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HP/Compaq Mini 311c *

254 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HP Compaq Mini 311c-1000so (Laptops (Bärbara datorer)) 0 9.03846 (25) Inga priser
HP Compaq 311c-1120so (Laptops (Bärbara datorer)) 0 5 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 29 April 2010 - 21:09

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Köpte en av de två sista HP 311C-1000SO från inet.se. Tyvärr så såg läste jag denna tråd alldeles försent. Jag köpte till 2GB-minne av Corsair. Precis den modell som lovek inte rekommenderar. Är det någon mening att packa upp minnet eller är det bättre att skicka tillbaks till inet och köpa ett A-data eller Kingston 1333Mhz?

Det är nödvändigtvis inte ett dåligt minne, kan lika gärna vara minneskontrollern i Mini'n, vad jag rekommenderar är att om man har möjlighet välj ett bättre /dyrare minne och testa om det går att klocka minnet mer än vad jag lyckades med. Jag trivs bra med min minneshastighet nu, stabil så in i bomben och rapp.

//Love

Postad 29 April 2010 - 22:16

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Om minnet och minneskontrollern på minin inte trivs med varandra så spelar det ingen roll hur bra minnet är egentligen. Får kanske donera bort minnet till en bekant och shoppa ett nytt om det mot förmodan inte skulle fungera. Vill egentligen bara ha en slit och släng dator som jag kan ta med överallt. MacBook Pro 13, vill jag inte gärna släpa runt på mitt jobb.

Postad 01 May 2010 - 06:34

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Fick hem datorn igår och har installerat Corsairminnet. Det var bara att plugga i och köra igång direkt. Har inte stött på några problem ännu. Är mycket imponerad av hårdvaruaccelerationen av 720p/1080p-material.

Postad 01 May 2010 - 11:11

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Fick hem datorn igår och har installerat Corsairminnet. Det var bara att plugga i och köra igång direkt. Har inte stött på några problem ännu. Är mycket imponerad av hårdvaruaccelerationen av 720p/1080p-material.

Kul att höra.

För att förtydliga lite, minnesproblemen uppstår bara när man överklockar, vid stock FSB fungerar nog valfritt minnesmärke.

//Love

Postad 01 May 2010 - 15:33

Johnnyboy
  • Johnnyboy
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Lovek,

Skulle du vilja testa följande Youtube-video: http://www.youtube.c...h?v=quH_vUCdy2o
Den flyter alldeles utmärkt i 360p, men ändrar jag till 480p hackar den något enormt! Och detta är ju inte ens HD.

Upplever du samma problem med videon ovan?

/John

Postad 01 May 2010 - 17:10

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Lovek,

Skulle du vilja testa följande Youtube-video: http://www.youtube.c...h?v=quH_vUCdy2o
Den flyter alldeles utmärkt i 360p, men ändrar jag till 480p hackar den något enormt! Och detta är ju inte ens HD.

Upplever du samma problem med videon ovan?

/John

Den fungerade bra för mig. Kör Chrome med flash RC2 å W7. Iof en del OC men iaf, inte HD som sagt, ska gå bra på en oklockad Mini oxå.

Postad 03 May 2010 - 16:43

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tänkte ge mig in på OC-träsket, men är lite skraj att bricka den i och med att det inte finns en CMOS-reset. Det jag inte förstår är inställningarna med linked/unlinked. Vilket ska man köra med? Ration, 2:1 eller 3:2.

Postad 03 May 2010 - 19:12

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Tänkte ge mig in på OC-träsket, men är lite skraj att bricka den i och med att det inte finns en CMOS-reset. Det jag inte förstår är inställningarna med linked/unlinked. Vilket ska man köra med? Ration, 2:1 eller 3:2.

Extra minnet är oftast det som sätter gränsen så börja med 5:4 å ta det försiktigt med FSB i små steg, sätt gärna 5:4 och en safe FSB i bios och kör sen OCtuner i windows för att hitta högsta FSB prollen fixar. Sen kan Du om Du vill sätta denna FSB (omvandlad till den form BIOS vill ha givetvis) i BIOS för att slippa OCTuner.

Genom att sätta en hyfsat hög men safe FSB redan från början i BIOS kommer minnena få en lite säkrare timing oxå, kör man 5:4 å stock FSB i BIOS å sen klockar med OCTuner så har minnena i regel fått en för tight timing för att gillar allt för mycket OC och minnestimingen ändras inte om Du klockar från windows vilket den gör om Du klockar från BIOS. Du kan iof sätta en fast timing på minnena redan i BIOS så är det löst men de e ju lite jobbigare.

Om Du satt en för hög FSB i BIOS å den inte startar, testa först att ta ur det extra minnet så brukar den kicka igång igen så Du kommer åt BIOS å kan sänka FSB innan Du sätter i minnet igen.

Lycka till.

Postad 04 May 2010 - 10:16

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Mitt första försök att sätta den linked, gav mig en brick.... nervöst......^^

Postad 04 May 2010 - 10:32

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Mitt första försök att sätta den linked, gav mig en brick.... nervöst......^^

Om CPU och/eller minnen får för LÅG FSB kan dem ge upp oxå, speciellt minnena så om du sätter 5:4 ratio måste du gå upp i FSB för att minnena ska vilja lira. Mina minnen fungerar inte i t.ex. 600MHz men i spannet 800-1066.

Prova 5:4 och FSB 512+100 t.ex. det ger ju ca 765 på minnena och 1800MHz på CPU vilket den bör klara men jag tar inget ansvar för ev. haverier :) Jag tror dock 1,8GHz är fullt möjligt på alla Mini's. Därifrån kan Du sen leka med OCTuner i windows utan risk tills du hittar en stabil max FSB. Tänk på att OCTuner tänker lite annorlunda ang FSB, 612MHz i bios motsvarar 612/4=153MHz FSB i OCTuner.

Lycka till.

Postad 04 May 2010 - 11:55

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
När jag bara kör med OCTuner så kan jag nå upp till 155Mhz i FSB, Går jag högre upp så hänger det sig. Är det linked, 5:4 i minnen och FSB 512+100?

Postad 04 May 2010 - 12:18

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

När jag bara kör med OCTuner så kan jag nå upp till 155Mhz i FSB, Går jag högre upp så hänger det sig. Är det linked, 5:4 i minnen och FSB 512+100?

Har du inte ändrat ngt i BIOS så är det 1240 på minnet (standard är ratio 2:1) vilket inte brukar gå så bra oavsett minnestyp, kontrollern vill inte oavsett om man kör 1333-minnen. har du satt 5:4 i bios och kör OCTuner så är minneshastigheten 775 vilket minnet absolut ska klara, vill den inte mer än 155 så kanske CPUn inte vill mer. Men kolla att Du har rätt ratio i BIOS och ev vad du har för timings på minnena (everest fungerar bra att kolla sånt med i windows). Håll även koll på temperaturen (med t.ex. everest), som jag visat tidigare så är original kylpasta mer än underdimensionerad och bör bytas oavsett OC eller inte.

Mvh Love

Postad 04 May 2010 - 14:29

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har ni testat linked/Ratio 5:4, FSB 512+100. Jag kunde använda OC-Tuner och stabilitetstestar FSB 165Mhz. Jag kommer mycket längre än att bara köra auto/auto i bios. Det måste vara precis som du säger att timingsen blir slappare pga SPD-chippet pga av den högre FSBn.

I Everest står det DRAM/FSB Ratio 10:4 och att memory bus är 417Mhz

Redigerat av darkshippo, 04 May 2010 - 14:33.

Postad 04 May 2010 - 14:44

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har ni testat linked/Ratio 5:4, FSB 512+100. Jag kunde använda OC-Tuner och stabilitetstestar FSB 165Mhz. Jag kommer mycket längre än att bara köra auto/auto i bios. Det måste vara precis som du säger att timingsen blir slappare pga SPD-chippet pga av den högre FSBn.

I Everest står det DRAM/FSB Ratio 10:4 och att memory bus är 417Mhz

jo med auto/auto så får du ratio 2:1 som sagt, vilket inte lirar så bra med högre FSB.

Everest och många andra prog visar minneshastigheten lite tokigt, men dela ration med 2 å minneshastigheten x2 så blir det rätt. Kolla timingen på mem i Everest, troligen är dem ganska tighta iom att Du ställt en ganska "låg" FSB i BIOS.

När du känner dig trygg med din FSB i OCTuner mata in den i BIOS ist så kommer timingen bli lite slappare och du kan fortsätta köra ännu lite högre i OCTuner men nu med slappare timings på minnena å kanske kan komma ännu högre.

Jag råkade dock ut för att jag utan problem kunde köra OCTuner @ 2,4GHz men samma hastighet ville inte posta/boota om jag körde BIOS-klock så troligen var det inte stabilt vid 2,4GHz med OCT även om det såg så ut. Så va noga att testa länge å väl med OCT innan du permanentar inst i BIOS.

Mvh Love

Postad 04 May 2010 - 15:27

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har du 270 eller 280. Jag kommer köra 2GHz nu ett tag för att se om det blir stabilt. Finns det någon fördel att köra unlinked jämfört med linked?

Postad 04 May 2010 - 15:37

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har du 270 eller 280. Jag kommer köra 2GHz nu ett tag för att se om det blir stabilt. Finns det någon fördel att köra unlinked jämfört med linked?

Jag har en 270 (1000SO)

Jag har testat unlinked och det brakade ihop totalt, vet inte varför och hade inte ork att rota i det så körde vidare på linked. Om unlinked så försöker BIOS hitta en ratio som matchar den hastighet man satt på minnena, BIOS har fler ratios att välja på än de vi har under linked men det är fortfarande ett begränsat antal så minneshastigheten kan bli betydligt högre/lägre än den man ställt in vilket kan ställa till det.

Sen är det lite missvisande att den visar 512+xxx för minnet när man slår på unlinked, den hastighet man ställer där skall vara den faktiska hastigheten inte t.ex. 533 för 1066 utan ska vara 1066 men man blir lite lurad av att den förinställda hastigheten är så låg vid aktivering. (Så jag uppfattat att det fungerar iaf.)

Mvh Love

Postad 04 May 2010 - 15:43

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Är det någon som vet varför HP mini 311C är så svårt att få tag på nu? Det finns ingen netbook som kan slå denna.

Postad 06 May 2010 - 11:55

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Burken vägrade att starta efter ett par gånger i 512+100 unlinked. Därefter höjde jag till 512+155 och då har datorn startat varje gång.

Postad 06 May 2010 - 13:14

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Burken vägrade att starta efter ett par gånger i 512+100 unlinked. Därefter höjde jag till 512+155 och då har datorn startat varje gång.

Menar Du minnet i 512+155 unlinked eller CPUn? Är det minnet Du kör i 512+155 så är det långt under spec, du bör kunna köra minst 900 iaf. (900-1066 bör vara lagom) Är det dock CPUn Du kör i 512+155 vad kör Du då minnena i om Du kör unlinked?

Mvh Love

Postad 06 May 2010 - 16:09

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag kör unlinked och FSB 512+155 (det blir iaf 1.86GHz), kör ratio 5:4, menar du att jag ska köra 512+380?

Postad 06 May 2010 - 18:12

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag kör unlinked och FSB 512+155 (det blir iaf 1.86GHz), kör ratio 5:4, menar du att jag ska köra 512+380?

Om jag inte missminner mig så är unlinked att man ställer minneshastigheten separat och inte via ratio, men där kan jag ha fel, det var ett tag sedan jag var inne i BIOS å rotade :) Kör du med ratio så är det FSB för CPUn du ställer alltså verkar det rimligt med 512+155, jag tror dock du kan gå högre om du försöker. jag kör 512+222=733MHz FSB men då har jag moddat kylningen. Det gick dock bra utan mod att köra 733 men det blev varmt som f-n vid belastning.

Apropå belastning å värme så har jag senaste veckan börjat spela wow (ja det var dumt av mig när jag hållit mig borta så länge) och då tjejen spelar wow på vår speldator så använder jag Mini'n. Mäkta imponerad av prestandan denna lilla sak kan ge, maxat de mesta i wow å det flyter hur bra som helst. MEN det blir varmt... oj oj... ligger runt 70-71gr i everest när jag lirar, troligen pga att GPUn nu får jobba oxå. Datorn är dock stabil som en sten även vid 2,2GHz och timmar med spel, upp till 12h per dag när jag är ledig, har ju några levlar att ta igen på tjejen som är lvl 80.

Älskar min mini, finns inte en bättre netbook, inte ens en bättre laptop skulle jag säga.

Postad 07 May 2010 - 00:14

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Om jag inte missminner mig så är unlinked att man ställer minneshastigheten separat och inte via ratio, men där kan jag ha fel, det var ett tag sedan jag var inne i BIOS å rotade :) Kör du med ratio så är det FSB för CPUn du ställer alltså verkar det rimligt med 512+155, jag tror dock du kan gå högre om du försöker. jag kör 512+222=733MHz FSB men då har jag moddat kylningen. Det gick dock bra utan mod att köra 733 men det blev varmt som f-n vid belastning.

Apropå belastning å värme så har jag senaste veckan börjat spela wow (ja det var dumt av mig när jag hållit mig borta så länge) och då tjejen spelar wow på vår speldator så använder jag Mini'n. Mäkta imponerad av prestandan denna lilla sak kan ge, maxat de mesta i wow å det flyter hur bra som helst. MEN det blir varmt... oj oj... ligger runt 70-71gr i everest när jag lirar, troligen pga att GPUn nu får jobba oxå. Datorn är dock stabil som en sten även vid 2,2GHz och timmar med spel, upp till 12h per dag när jag är ledig, har ju några levlar att ta igen på tjejen som är lvl 80.

Älskar min mini, finns inte en bättre netbook, inte ens en bättre laptop skulle jag säga.

Har också lagt in wow på min mini men det flyter inte alls såpass bra på min som du beskriver, då kör jag även lägsta möjliga inställningarna i spelet.
Dock har jag inte klockat den då jag inte har riktigt koll på det där.
Kör win 7 och har satt i ett:
och även hackat om till ION.
Skulle nästan vilja påstå att min mini har blivit segare sen jag satt i 2gb extra minne.
Ska jag göra någon inställning i bios för mitt minne kanske?

Tacksam för svar.

Postad 07 May 2010 - 06:51

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har också lagt in wow på min mini men det flyter inte alls såpass bra på min som du beskriver, då kör jag även lägsta möjliga inställningarna i spelet.

Skulle nästan vilja påstå att min mini har blivit segare sen jag satt i 2gb extra minne.

Tacksam för svar.

Det låter konstigt, vilka drivrutiner kör du? Har du installerat alla datorspecifika drivrutiner du behöver, så som SMBussen osv, sånt som W7 inte har native?

Vad får du för "Experience index" i windows, mina resultat finns här https://www.minhembi...m/lovek/275515/

Jag tappade ganska mycket prestanda i WEI för grafiken när jag körde ngn beta för grafikdrivrutinerna, kör nu officiella rellen från nVidia och prestandan är tillbaka.

Det kan ju bero på en kombination av min SSD-disk och ganska mycket OC (2,2GHz => 38 %) som gör att det flyter för mig, men kolla att du inte har ngt knas med mjukvaran, dels via WEI och enhetshanteraren (inga "?" på ngn enhet) samt kontrollera grafikdrivarnas version.

Postad 07 May 2010 - 13:27

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Finns det någon anledning att lägga in W7 istället för Win Xp som följer med? HP 311 mini måste vara den bästa netbooken som har byggts till det låga priset 2995 kr.

Postad 07 May 2010 - 14:50

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Finns det någon anledning att lägga in W7 istället för Win Xp som följer med? HP 311 mini måste vara den bästa netbooken som har byggts till det låga priset 2995 kr.

Jag tycker W7 är ljusår bättre än XP på alla sätt, men smaken är som baken och prestandamässigt är det säkert ngn liten skillnad men inget jag märker. Däremot är W7 att föredra om man kör SSD-disk som mig iom TRIM osv.

Tacksam för svar.

PS. Kom på att du kan ändra den mängd minne grafikkortet använder om du låser upp BIOS så du kommer åt de avancerade inställningarna. jag har ökat minnesanvändningen till 512MB vilket säkert har betydelse för grafikprestandan, testa det om du inte redan gjort det.

Mvh Love

Postad 07 May 2010 - 19:36

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Det låter konstigt, vilka drivrutiner kör du? Har du installerat alla datorspecifika drivrutiner du behöver, så som SMBussen osv, sånt som W7 inte har native?

Vad får du för "Experience index" i windows, mina resultat finns här https://www.minhembi...m/lovek/275515/

Jag tappade ganska mycket prestanda i WEI för grafiken när jag körde ngn beta för grafikdrivrutinerna, kör nu officiella rellen från nVidia och prestandan är tillbaka.

Det kan ju bero på en kombination av min SSD-disk och ganska mycket OC (2,2GHz => 38 %) som gör att det flyter för mig, men kolla att du inte har ngt knas med mjukvaran, dels via WEI och enhetshanteraren (inga "?" på ngn enhet) samt kontrollera grafikdrivarnas version.

Hamnar på 2.2
Postad bild

Såg även att jag hade frågetecken i device manager, dock har jag ingen aning om vad "Coprocessor" är.
Postad bild

Som grafikdrivrutiner kör jag 197.16

SMBussen vet jag inte ens vad det är om jag ska vara helt ärlig, installerade bara win 7, satt i 2gb extra minne och koventera om till ION, ändrade till 512 i bios, thats it.

Vilken drivrutin är det isf jag ska ha till SMBussen?

Postad 08 May 2010 - 11:14

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Hamnar på 2.2
Postad bild

Såg även att jag hade frågetecken i device manager, dock har jag ingen aning om vad "Coprocessor" är.
Postad bild

Som grafikdrivrutiner kör jag 197.16

SMBussen vet jag inte ens vad det är om jag ska vara helt ärlig, installerade bara win 7, satt i 2gb extra minne och koventera om till ION, ändrade till 512 i bios, thats it.

Vilken drivrutin är det isf jag ska ha till SMBussen?

Det där ser väl ganska normalt ut, lite lågt på CPU vilket kanske kan bero på att du inte har installerat chipsetdrivarna. Du hittar dem här: http://h10025.www1.h...r...062&lang=en

Kika gärna på övriga drivers här om det är ngt du saknar: http://h10025.www1.h...product=4039802

Sen som jag sa, hacka bios och ställ upp minnestilldelningen till GPUn så ska det nog gå bättre med spelen.

Lycka till.

Mvh Love

Postad 08 May 2010 - 18:45

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Sen som jag sa, hacka bios och ställ upp minnestilldelningen till GPUn så ska det nog gå bättre med spelen.

Lycka till.

Mvh Love

Tror jag gjort det, men rätta mig om jag har fel.
Flashade bios efter din guide här i tråden, gick in och ändrade ifrån 256 till 512.
Är det detta du kallar "ställ upp minnestilldelningen till GPUn"? :)

Postad 08 May 2010 - 22:04

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Tror jag gjort det, men rätta mig om jag har fel.
Flashade bios efter din guide här i tråden, gick in och ändrade ifrån 256 till 512.
Är det detta du kallar "ställ upp minnestilldelningen till GPUn"? :)

Japp, det stämmer.

Då vet jag inte vad mer det kan bero på, men installera chipsetdrivarna så kanske det fungerar bättre i wow.

Mvh L.

Postad 09 May 2010 - 14:09

Sweelda
  • Sweelda
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej,

Min webbläsare på min 311 är extremt seg. Det går inte heller att titta på filmer då det hackar hela tiden. Jag har satt in mer minne men det gör ingen skillnad. Jag kör med XP.

Någon som har en ide` vad ett dator pucko kan göra för att förbättra prestandarn?

Postad 10 May 2010 - 13:54

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Hej,

Min webbläsare på min 311 är extremt seg. Det går inte heller att titta på filmer då det hackar hela tiden. Jag har satt in mer minne men det gör ingen skillnad. Jag kör med XP.

Någon som har en ide` vad ett dator pucko kan göra för att förbättra prestandarn?

Fjäska för hp mini 311c oraklet (lovek), han har svar på det mesta ;)

Postad 10 May 2010 - 14:07

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Fjäska för hp mini 311c oraklet (lovek), han har svar på det mesta ;)

Hmm, har svar på de problem jag själv stött på å löst.. Men kör inte XP så det enda jag kan tänka mig är att ngn process ligger och äter resurser, kontrollera i "Task manager" vilka processer som suger mest CPU och/eller minne med och utan webbläsaren igång. Sen kan vi ta det därifrån om Du hittar ngn suspekt process. Finns metoder att gräva djupare i processerna och se vilken delprocess eller drivrutin som ställer till det. Jag hade problem med ready boost som käkade 50% via systemprocessen, fick gräva djupt innan jag hittade felet och kör nu utan ready boost. Det kan inte vara ditt problem då du kör XP men kan vara ngn drivrutin eller annan process som segar ner.

//Love

Postad 11 May 2010 - 00:39

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag kör Win XP. Har tagit bort det mesta av bloatwaren. Lovek har en bra FAQ för 311. Läs i början av tråden, annars kan det vara bra att kika på http://myhpmini.com. Tänk att på installera den nyaste beta Flash, 10.1 från Adobe. Den utnyttjar grafikkortet för att hårdvaruaccelera Flash. Tänk på att ION måste aktiveras i videouppspelning, själva cpun N270 är inget att hurra för. Just ION-grafiken gör att denna netbook står över alla andra netbooks på marknaden.

Postad 14 May 2010 - 13:33

Fritte3000
  • Fritte3000
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Fick precis en skyddsväska som jag beställt från Dealextreme. Är till 10tums maskiner egentligen men passade precis (med lite vilja) till Mini 311c. Det är ingen väska att bära runt den i utan mer att ha som skydd när man har den i en större väska tillsammans med andra saker.

http://www.dealextre...ls.dx/sku.18432 Kostade mig under 30:- inkl frakt.
Postad bild
Jag har precis fått den så jag kan inte säga så mycket mer än att den passar, om än väldigt precis.

Fick precis hem samma väska. Passade på att beställa en nätadapter och en iPhone-kabel samtidigt.
Allt för 105,56 kr.

Postad bild

Postad 19 May 2010 - 12:39

JKJ
  • JKJ
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Igår när jag tankade nya Ubuntu med µTorrent i ~2,5MB/s så började min blåtands mus att hacka massor, fast batteriet är fulladdat. Jag använde mitt trådlösa nätverk. :) Vad tror ni?

Postad 19 May 2010 - 18:30

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Radiostrningar!

Postad 19 May 2010 - 21:41

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt ett problem med batteriurladdning på min HP Mini 311. Det verkar som datorn suger ström från batteriet trots att den har varit helt avstängd. Det är som om datorn inte har stängts av trots att jag inte kör med Hibernate eller Sleep. Önskar tips och råd för att lösa detta. Det drar cirka 5-7% per dygn som datorn har varit avstängd.

Redigerat av darkshippo, 20 May 2010 - 06:57.

Postad 20 May 2010 - 13:19

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
1000 modellen är väl slut överallt och 1120 modellen hittar jag på NetOnNet för 4500 kr. Det är inget strul med 1120 modellen, den är lika bra/bättre som 1000?

Postad 20 May 2010 - 19:50

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
1120-modellen har 2GB , 1+1GB, större HD, Pre-N nätverk, dock ingen blåtand. Tycker att 4500 är för mycket för den.

Postad 21 May 2010 - 17:10

karl-i1
  • karl-i1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag köpte en mini för ett tag sen och idag så försöker jag koppla in den till TVn, problemet är bara att kvaliteten på bilden är rent skit.

Färgen är riktigt dåligt och grafikkortet stödjer bara 1080i. Så bilden är helt usel jämfört med stationära datorn
Sen så har farten varit ganska dåligt över wifi, får inte mer än 500-800kb/s

Ska det vara så eller är något fel :angry:

Postad 21 May 2010 - 18:23

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag köpte en mini för ett tag sen och idag så försöker jag koppla in den till TVn, problemet är bara att kvaliteten på bilden är rent skit.

Färgen är riktigt dåligt och grafikkortet stödjer bara 1080i. Så bilden är helt usel jämfört med stationära datorn
Sen så har farten varit ganska dåligt över wifi, får inte mer än 500-800kb/s

Ska det vara så eller är något fel :angry:

Jag kör min ibland, via min AVR, mot min InFocus X10 i 1080p utan problem. Jag är extremt petig med bildkvalitet och har inget att anmärka på via Mini'n, dock kör jag bara webbtv via Mini'n så kraven står i paritet med källan. Högupplöst film kör jag via Popcorn Hour C200.

Hastigeheten på WLAN är det heller inget större problem med, ligger runt 24MBit/s (3 MByte/s) på interna nätet, inte riktigt enligt spec men ok iaf.

//L

Postad 21 May 2010 - 22:47

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
karl-i1: Kör du med original installationen som datorn kom med? Finns en hel del att uppdatera.

lovek: Har du haft problem med att batteriet laddar ur sig när datorn är helt avstängd?

Postad 21 May 2010 - 22:53

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

lovek: Har du haft problem med att batteriet laddar ur sig när datorn är helt avstängd?

Min mini är aldrig avstängd så länge att jag har hunnit märka ngt sånt :angry: Mer eller mindre på jämt, stänger ibland av innan jag lägger mig och packar den i väskan inför resan till jobbet men 7h senare är den på igen och på den tiden har jag inte märkt att den laddat ur ngt. Men ska kika på %'en nästa gång.

Postad 22 May 2010 - 13:12

karl-i1
  • karl-i1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

karl-i1: Kör du med original installationen som datorn kom med? Finns en hel del att uppdatera.

Kör med det som kom med fast har uppdaterat det

Postad 24 May 2010 - 06:39

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Uppdatering: Efter 8h avstängd och en uppstart på batteri så har jag fortfarande 100% i batteriet. Jag verkar alltså inte ha samma "läckage" när min Mini är avstängd.

Mvh Love

Postad 24 May 2010 - 13:09

JKJ
  • JKJ
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Radiostrningar!

Går det att lösa genom att byta kanal på routern kanske?

Kör någon XP med en SSD-hårddisk? Jag funderar på att dumpa 7:an och gå tillbaka till XP, mest för hastigheten. Men jag har lite svårt med det här att "alligna" hårddisken rätt. Jag har tidigare prövat att bara installera XP över 7:an för att behålla hårddisken "allignad", men då har jag fått en partition med ~100 MB på och en med resten av utrymmet. Vad jag förstått är den första partitionen någon 7:an använder sig av. Går det på något smidigt sätt att slå ihop dessa och behålla den "allignad"?

Postad 25 May 2010 - 10:26

Dibbe75
  • Dibbe75
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjenare... behöver lite hjälp med att installera xp på en mini 311

Har lagt in drivrutiner för att installen ska hitta hårddisken men nu får jag bara blåskärm vid uppstarten av xp när installationen är klar! Någon som vet av någon bra guide som funkar?

Ser ut ungefär såhär vid installationen av xp, vad e partition w för något? ska den tas bort också?

152624 MB hårddisk 0 på ld 0 på buss 0 på nvgts [MBR]
C: Partition1 [NTFS] 152625 MB (151232 MB ledigt)

Disk som rymmer 3821 MB på disk [MBR]
W: Partition1 [FAT32] 3822MB (3155MB ledigt)

Postad 25 May 2010 - 21:36

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Uppdatering: Efter 8h avstängd och en uppstart på batteri så har jag fortfarande 100% i batteriet. Jag verkar alltså inte ha samma "läckage" när min Mini är avstängd.

Mvh Love

En fråga till bara, har strömsladden varit urdragen? (Så att minin inte har varit på laddning när datorn har varit avstängd. Jag börja undra ifall om det inte är winxp som är boven i dramat.

Postad 25 May 2010 - 22:26

lovek
  • lovek
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

En fråga till bara, har strömsladden varit urdragen? (Så att minin inte har varit på laddning när datorn har varit avstängd. Jag börja undra ifall om det inte är winxp som är boven i dramat.

Givetvis har den inte suttit på laddning :( Det förstör ju hela testet *ler*

Så länge datorn inte står i ngn form av sleep ska OS inte påverka detta. Helt avstängd eller hibernation ska inte dra ngn juice ur batteriet, oavsett OS.

//L

Postad 26 May 2010 - 10:32

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Min verkar laddas ur automatiskt. Har försökt att stänga av ett antal S-funktioner i Bioset. Märkte att nätverksuttaget är aktivt trots att man har stängt av datorn. Lovek, skulle du kunna lägga upp en film på hur snabbt din dator bootar upp i och med att du har en SSD?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.