* Officiell tråd AC - Ryan Playon *
389 svar till detta ämne
Postad 16 december 2010 - 14:51
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Det är ju HDMI och nej jag har inte provat andra anslutningar. De är inte aktuella för en 42" (förutom komponent naturligtvis) men jag ska inte använda dem ändå.
Vet inte vad jag ska tro om "smäll". Mini har stått på samma plats i hyllan och flyttas lite grann bara vid dammtorkning.
Som gammal tekniker så måste man ringa in problemet. är det Hardware/ software / vilken del. 1.Testa att köra med annan kabel. om problemet kvarstår (testa annan HDMI kontakt i TV också) 2. Testa med annan anslutning Video/komponent om samma problem (okay att bilden blir sämre men för felsökning) Då är det lättare att veta var felet ligger i kabeln / kontakten i tv:n/Minin / i bildprocessorn internt eller om det är mjukvara Har varit med allt för ofta att en hdmi kabel som ligger i spänn/ fått en liten kyss/smäll har fördärvat lödningarna med tiden dvs värme fel med bild synknings problem som resultat. även magnet störningar från högspännings ledningar i väggar har ibland också varit skurken. så flytta burken till annan plats och dra om kabeln och se om detta hjälper. //NYDK
Redigerat av Unregistered3eef1ec0, 16 december 2010 - 14:55.
Postad 16 december 2010 - 18:46
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Tack för dina svar NYDK!
Som jag skrev i första posten, lägger bara till HDMI:
""Jag har testa med en annan HDMI kabel, TV,
olika firmaware, olika inställningar men ingenting hjälper.""
Då återstår bara att testa med annan anslutning och kolla om felet dyker upp igen.
Postad 17 december 2010 - 16:31
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
ACRyan_Mikael har du några synpunkter? Hört om någon annan har samma problem? En fråga till ACRyan_Mikael främst men andra kan svara också.
Köpte Mini innan sommaren och den fungerade som det ska fram till en månad sen. Det som händer är att Mini tappar (tror jag) "video system signal" dvs. bilden blir helt lila i några sekunder och sen normal igen. Det kan hända massor med gånger under en film men det kan också fungera problemfritt i flera dagar för att återkomma igen.
Det händer oavsett om det är film, musik... tom. vid stillastående meny.
Jag har testa med en annan kabel, TV, olika firmaware, olika inställningar men ingenting hjälper.
Någon som haft samma problem?
Postad 18 december 2010 - 02:40
Unregisteredbf1d2250
-
Unregisteredbf1d2250
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Den nya firmware är det spikat att den kommer vecka 52 eller vecka 1? Eller har jag helt fel?
Sedan tycker jag att ibland när man är inne på en extern hårddisk (usb), så laddar den väldigt länge innan filen spelas (nu pratar vi inga stora filer, endast 700 mb). Hur kommer detta sig?
Är jätte tacksam för svar
MVH
Johan
Postad 24 december 2010 - 22:56
Thxsen
-
Thxsen
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Hej Mikael.
Jag funderar på att köpa en mini.
1.Vad bör jag tänka på?
2.Vilka guider bör jag följa och vad bör jag veta innan jag gör köpet?
Jag har läst en del på olika forum men jag kan ju missat intressant information.
T.ex. så har jag läst att firmware skall läggas in 2ggr, varför?
3.Fungerar maskinen att streama direkt ur boxen eller måste jag använda kabel?
4. Fungerar streaming utan att köpa eran wifi dongel?
5. Fungerar det utan problem med min brandvägg? (D-Link DIR-635 WPA2)
6.Vilka portar bör öppnas?
Söker helt enkelt en massa bra tips, så att man slipper strul vid installation.
Postad 25 december 2010 - 00:26
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
Någon som vet hur man får .srt filer att funka om dom ligger separat i mappen? Måste dom heta samma namn som filnamnet på filmen eller kan man browsa till plats där den ligger? Jag kunde peka på en plats där srt-filen fanns på min gamla tvix 5100 men det verkar inte funka på minin.
Postad 25 december 2010 - 14:05
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Någon som vet hur man får .srt filer att funka om dom ligger separat i mappen? Måste dom heta samma namn som filnamnet på filmen eller kan man browsa till plats där den ligger? Jag kunde peka på en plats där srt-filen fanns på min gamla tvix 5100 men det verkar inte funka på minin.
Jag kör med samma namn, funkar bra.
Postad 25 december 2010 - 16:11
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Kan inte annat än säg att jag börjar bli lite orolig över denna spelare. När jag precis hade skaffat den så var det en väldig fart på support mm men det känns som om det avtagit mer o mer och att det är fler o fler som blir irriterade över att saker tar lång tid med gui tex. Hoppas att det kommer att släppas firmwares mm i fortsättningen så man i slutändan kan få en stabil spelare. Är tyvärr inte helt nöjd än. *
Har dessa problem:
Bilden fryser flera gånger när man ser film. Har faktiskt även hänt med musik. Hänger sig i 5-30 sek o sen hoppar det igång igen. Streamar från en nas och ingenting tyder på att det skulle vara nasens fel.
Flera gånger har det hänt att när jag stänger av spelaren helt så blir inte power-dioden röd utan den blir helt mörk och sen kan man inte starta igen utan måste rycka strömkabeln o sätta i igen för att den ska hoppa igång.
Som sagt, det är lite småsaker som stör och jag hoppas verkligen detta kommer att ordna sig med nya GUI och att den kommer snart !!
Redigerat av zitzo, 25 december 2010 - 16:14.
Postad 25 december 2010 - 20:42
Unregistereddc9b15fa
-
Unregistereddc9b15fa
-
Användare
-
-
177 inlägg
Vissa fel beror på vilken firmware man använder.
Men det kommer en ny i slutet av januari.
För de som redan har Essential med den nya GUI 2.0, så kommer det snart en bug-fix uppdatering till den.
De stabilaste firmware är inte de senaste för er som inte hängt med i ac ryan's forum.
Postad 26 december 2010 - 19:50
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
Jag kör med samma namn, funkar bra.
Tack för svaret. Tycker dock att det är lite dåligt att man inte kan peka på vilken srt-fil man vill använda. Det är inte alltid att det finns undertexter till den releasen man har och då vill man kanske ta ner flera olika för att testa vilken som funkar bäst. Är då lite drygt att sitta och döpa om filerna och testa en i taget. Men som sagt, tack.
Postad 26 december 2010 - 23:58
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Vissa fel beror på vilken firmware man använder. Men det kommer en ny i slutet av januari.
För de som redan har Essential med den nya GUI 2.0, så kommer det snart en bug-fix uppdatering till den.
De stabilaste firmware är inte de senaste för er som inte hängt med i ac ryan's forum.
Vilken fw är den stabilaste tycker du? Kör med senaste här. Jag har inte hängt med så mycket förr så jag har inte testat så många andra. Bara de senaste.
Redigerat av zitzo, 27 december 2010 - 00:03.
Postad 27 december 2010 - 09:53
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Vad har hänt med ACRyan_Mikael ?
Postad 27 december 2010 - 13:01
Thxsen
-
Thxsen
-
Amatör
-
-
92 inlägg
han kanske har jul ledigt, och endast skriver när han jobbar.
Postad 27 december 2010 - 13:32
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Kan inte annat än säg att jag börjar bli lite orolig över denna spelare. När jag precis hade skaffat den så var det en väldig fart på support mm men det känns som om det avtagit mer o mer och att det är fler o fler som blir irriterade över att saker tar lång tid med gui tex. Hoppas att det kommer att släppas firmwares mm i fortsättningen så man i slutändan kan få en stabil spelare. Är tyvärr inte helt nöjd än. *
Har dessa problem: Bilden fryser flera gånger när man ser film. Har faktiskt även hänt med musik. Hänger sig i 5-30 sek o sen hoppar det igång igen. Streamar från en nas och ingenting tyder på att det skulle vara nasens fel.
Flera gånger har det hänt att när jag stänger av spelaren helt så blir inte power-dioden röd utan den blir helt mörk och sen kan man inte starta igen utan måste rycka strömkabeln o sätta i igen för att den ska hoppa igång.
Som sagt, det är lite småsaker som stör och jag hoppas verkligen detta kommer att ordna sig med nya GUI och att den kommer snart !!
vad förväntar du dig av för spelare i 1000 kr klassen
Postad 27 december 2010 - 15:53
Unregistereddc9b15fa
-
Unregistereddc9b15fa
-
Användare
-
-
177 inlägg
Som sagt en ny firmware är på gång som ska fixa vissa buggar.
De testar den just nu, den släpps så fort den är ok.
/Har pratat med Mickael...
Postad 28 december 2010 - 01:41
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
vad förväntar du dig av för spelare i 1000 kr klassen 
Spelar ingen roll vad den kostar, ska fungera ändå.
Postad 28 december 2010 - 10:48
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har dessa problem: Bilden fryser flera gånger när man ser film. Har faktiskt även hänt med musik. Hänger sig i 5-30 sek o sen hoppar det igång igen. Streamar från en nas och ingenting tyder på att det skulle vara nasens fel.
Har själv en mini och en HD, kör streamat mellan dessa inga problem, kör även mot server (Twonky) inte heller där något problem. Har kört mot en enkel NAS får då samma problem som du beskriver. Min teori är att playonen inte buffrar speciellt mycket utan kräver jämnt flöde som enklare nas inte klarar av att leverera , testa att köra filen från en HDdisk lokalt och se om det är samma problem.
Postad 28 december 2010 - 15:12
Riffard
-
Riffard
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Köpte en Mini strax före jul och den har spelat upp allt jag matat den med. Inga problem alls. Separata undertexter blir dock väldigt stora för mig, men det går enkelt att redigera under uppspelning.
Enda problemet jag har haft är att den inte vill spela upp Skönheten & Odjuret 1080p (mkv). Tänkte uppdatera firmwaren ikväll och hoppas på att det löser sig då.
Postad 28 december 2010 - 15:35
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Får testa att sätta i en disk i spelaren. Extern e inte intressant eftersom jag vill kunna skiucka filer direkt från datan till spelaren. Har ju gjort så till nasen hittills. Funkar det med 2,5" eller måste det vara 3,5" ? Tänkte att om man sätteri en liten så blir de mindre värme i.
Postad 28 december 2010 - 17:49
fr-dr-k
-
fr-dr-k
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Vill bara flagga för att AC Ryan Playon HD Mini slår ut funktionerna för ARC och Viera Link på min Panansonic TV. Detaljer här: https://www.minhembi...howtopic=275323
Postad 28 december 2010 - 22:31
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Vill bara flagga för att AC Ryan Playon HD Mini slår ut funktionerna för ARC och Viera Link på min Panansonic TV. Detaljer här: https://www.minhembi...howtopic=275323
Låter väldigt intressant. Har nyligen köpt ny förstärkare och lyckas inte få till det med passthrough på den. Kanske har med mediaspelaren att göra. Har även jag en panasonic-plasma och det stämmer som du säger att viera inte fungerar nu. Skumt
Redigerat av zitzo, 28 december 2010 - 22:32.
Postad 29 december 2010 - 00:02
fr-dr-k
-
fr-dr-k
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Låter väldigt intressant. Har nyligen köpt ny förstärkare och lyckas inte få till det med passthrough på den. Kanske har med mediaspelaren att göra. Har även jag en panasonic-plasma och det stämmer som du säger att viera inte fungerar nu. Skumt
Som synes i den andra tråden så är det andra som haft samma problem. Dock ännu inte fått svar på vilken mediaspelare som det var frågan om där. Vilken kör du med?
Postad 29 december 2010 - 00:30
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
AC Ryan Playon HD har jag. Ska testa lite imorgon o se vad som händer.
Postad 29 december 2010 - 10:56
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har en Samsung TV och BD spelare med Anynet+. Kopplar jag in en Mediaspelare Playon HD eller Mini eller en Motorolas kabel TV modem samt även med en vantage sattelit box över HDMI så slutar ANYNET+ att fungera. Kan koppla in endast en Sagemcom boxer HDTV motagare och BD-spelaren och Anynet fungerar. Men kopplar jag in en mediaspelare eller ytterligare en TV box så slutar Anynet att fungera. Iofs är detta inget problem eftersom jag skaffade en multifjärr Logitech Harmony one där man bara trycker på en knapp för att se de kombinationer man vill.
Postad 29 december 2010 - 13:42
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
Upptäckte en annan "rolig" sak när det gäller undertexter. Om en filmfil (mkv) har inbäddad text så kan man inte välja en separat srt-fil trots att den ligger i samma katalog med samma filnamn som filmen. Är det någon annan som märkt detta?
Postad 29 december 2010 - 14:13
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Upptäckte en annan "rolig" sak när det gäller undertexter. Om en filmfil (mkv) har inbäddad text så kan man inte välja en separat srt-fil trots att den ligger i samma katalog med samma filnamn som filmen. Är det någon annan som märkt detta?
Det funkar för mig att välja srt.
Postad 30 december 2010 - 19:03
Linkannr3
-
Linkannr3
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag har en AC Ryan Playon HD Mini. Idag köpte jag ett nätverkskort och kabel och tänkte att jag skulle koppla ihop det med mediaspelarn så man kan använda alla diskar som sitter i datorn. Men jag får det inte att funka,går det inte att koppla det så?eller lär man köra via router?
Postad 30 december 2010 - 20:40
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har en AC Ryan Playon HD Mini. Idag köpte jag ett nätverkskort och kabel och tänkte att jag skulle koppla ihop det med mediaspelarn så man kan använda alla diskar som sitter i datorn. Men jag får det inte att funka,går det inte att koppla det så?eller lär man köra via router?
Hur kopplar du? Playonen skall du koppla mot routern via nätverkskabel eller via en korsad kabel med fast ip på båda sidor playonen och pcn I datorn får du sedan dela ut filerna via mediaspelaren eller via en UPnP server programvara som du kör på PCn eller via filesharing
Postad 31 december 2010 - 09:13
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
Det funkar för mig att välja srt.
Intressant. Vilken FW har du?
Postad 31 december 2010 - 14:11
Linkannr3
-
Linkannr3
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag har kopplat ihop datorn och mediaspelaren via en korsad kabel, har även fyllt i ip adress och nätmask, men får fortfarande ingen kontakt mellan dator och mediaspelare, och vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att dela ut media "filmer" "musik" i mediaplayer i win 7. Är man tvungen att dela ut media i mediaplayer eller kan man bara använda sig av vanlig mappdelning?
Postad 31 december 2010 - 19:18
Linkannr3
-
Linkannr3
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Nu har jag lyckats så jag ser diskarna på mediaspelarn,men så fort jag ska gå in på en så vill den ha användarnamn och lösen.Jag läste på en annan tråd att ifall man inte använde det på datorn så skulle man inte behöva göra det på mediaspelarn heller.Är det någon som har en lösning på dettta?
Mvh/Jonas
Postad 01 januari 2011 - 09:55
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Intressant. Vilken FW har du?
[BETA] PV73200 r4312 firmware **POHD MINI**
Postad 01 januari 2011 - 13:45
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nu har jag lyckats så jag ser diskarna på mediaspelarn,men så fort jag ska gå in på en så vill den ha användarnamn och lösen.Jag läste på en annan tråd att ifall man inte använde det på datorn så skulle man inte behöva göra det på mediaspelarn heller.Är det någon som har en lösning på dettta? Mvh/Jonas
Du måste ha ett konto på pcn dvs ett id med lösen som du kan logga in via sharing på. eller tildela mapparna behörigheten evryone med full behörighet.
Postad 01 januari 2011 - 19:28
Linkannr3
-
Linkannr3
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Du måste ha ett konto på pcn dvs ett id med lösen som du kan logga in via sharing på. eller tildela mapparna behörigheten evryone med full behörighet.
Jag har nu fixat användarnamn och lösen på pc:n.Men när jag fyller i användarnamn och lösen på mediaspelarn blir det bara Logon fail.
Postad 03 januari 2011 - 16:38
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
ACRyan_Mikael har du några synpunkter? Hört om någon annan har samma problem?
Hej, Ber om ursäkt för sent svar. Men jag har varit helt utan internet då jag varit på Jul ledighet och hälsat på familjen! För akuta frågor så finns email och telefon nummer på våran hemsida inklusive forum!  Ifall dina problem kvarstår efter att du testat annan hårdvara (HDMI kabel i ditt fall) samt testat ett par olika firmware så låter det helt enkelt som du borde byta ut din spelare. För har du testat det du kan i hårvaru väg samt mjukvaru väg så är min rekommendation att byta ut din nuvarande spelare till en ny. Kontakta din återförsäljare så skall det nog ordna sig. Mvh Mikael
Postad 03 januari 2011 - 16:45
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Nu har jag lyckats så jag ser diskarna på mediaspelarn,men så fort jag ska gå in på en så vill den ha användarnamn och lösen.Jag läste på en annan tråd att ifall man inte använde det på datorn så skulle man inte behöva göra det på mediaspelarn heller.Är det någon som har en lösning på dettta? Mvh/Jonas
Ifall du delat ut dina kataloger korrekt och gett behörighet till 'alla' och fortfarande får 'windows live id' frågan så beror det på att din dator som du försöker komma åt har blivit uppdaterat av Microsoft, i detta fall så har de uppdaterat Samba protokollet i Windows 7/Vista. Detta skapade ett problem med våra spelare som använder sig av just Samba protokollet för att bläddra i ditt nätverk. För att ordna till detta måste du installera en ny firmware som vi har som beta, men det löser ditt nuvarande problem. Observera att du måste ha åtminstonde -> Version: v7.3.x.r3582 installerad före du installerar dessa nedanför. För att se vilken version du har installerad kan du gå till Setup>System>System info och läsa av 'Software version'. Du hittar en direkt länk här till Playon!HD -> http://www.acryan.co...24_European.zipDu hittar en direkt länk här till Playon!HD Mini -> http://www.acryan.co...24_European.zipDu hittar en direkt länk här till Playon!DVR-HD -> http://www.acryan.co...24_European.zip1. Ladda ner och packa upp innehållet till en USB-sticka som är formaterad till FAT32. 2. Koppla in USB-stickan till din Playon! spelare och gå till Setup>System>System update och tryck på 'Enter'. Lycka till Br, Mikael
Redigerat av ACRyan_Mikael, 03 januari 2011 - 16:48.
Postad 03 januari 2011 - 16:54
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hallåj!
Funderar på att köpa Playon HD Mini. Jag har redan ett USB-nätverkskort, kan jag använda den istället för att köpa till Ac Ryans egna trådlösa USB-nätverkskort?
Det ska väl inte vara några problem att använda en extern hårddisk formaterat i NTFS i mediaspelaren?
/Jonas
Hej, Du kan enbart använda 'dongeln' som tillhör AC Ryan eller realtek baserade USB-stickor.Har även en in officiell lista här men på egen risk -> http://www.acryan.co...mpatible dongleHjälp, köpte en AC Ryan Playon!HD PV73500 i förrgår men får ej igång YAMJ på den. Har följt manual som finns här i forumet men när jag kommer till Run or Update YAMJ så tar det stopp.. Går in i ACR boxen och hittar ej MOVIE JUKEBOX MENU. Någon som har några tips?
Hej, Playon!HD essential som du köpt har inte YAMJ stöd. Enbart ThumbGen som du kan ladda ner här -> http://thumbgen.tk/Mvh Mikael
Postad 03 januari 2011 - 17:09
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Den nya firmware är det spikat att den kommer vecka 52 eller vecka 1? Eller har jag helt fel?
Sedan tycker jag att ibland när man är inne på en extern hårddisk (usb), så laddar den väldigt länge innan filen spelas (nu pratar vi inga stora filer, endast 700 mb). Hur kommer detta sig?
Är jätte tacksam för svar
MVH
Johan
Hej, Nya firmware var först sagt December och sedan har datumet flyttats och just nu är det Januari/Februari. Det beror på lite hur konverteringen/testerna går. Vi släppte r. 4824 till alla våra spelare för bara 2-3 veckor sen. Angående ditt USB-laddnings problem är det svårt att säga. Har du märkt samma laddnings tid på flera olika firmware? Eller har du bara testat en? Det finns inga inställningar du kan göra på spelaren, men jag har märkt att det kan skilja lite beroende på vilken firmware man använder men kan inte säga vilket som skulle vara snabbare eller långsammare. Kan inte hjälpa dig så mycket mer. Hej Mikael. Jag funderar på att köpa en mini. 1.Vad bör jag tänka på? 2.Vilka guider bör jag följa och vad bör jag veta innan jag gör köpet? Jag har läst en del på olika forum men jag kan ju missat intressant information. T.ex. så har jag läst att firmware skall läggas in 2ggr, varför? 3.Fungerar maskinen att streama direkt ur boxen eller måste jag använda kabel? 4. Fungerar streaming utan att köpa eran wifi dongel? 5. Fungerar det utan problem med min brandvägg? (D-Link DIR-635 WPA2) 6.Vilka portar bör öppnas? Söker helt enkelt en massa bra tips, så att man slipper strul vid installation.
Hej, 1. Hur du skall använda spelaren? Storlek/kvalitet på de filmer/serier dom du gillar att kika på? Ifall det är av Bluray kvalitet så kanske du borde fundera över ifall intern hårddisk kan vara något. Ifall du vill streama ifrån en NAS eller ifall du vill ha hårddisk plats = Playon!HD eller Playon!HD Mini etc. 2. Du har alla våra guider ifall du behöver hjälp här -> http://www.acryan.co...wforum.php?f=41Manual och mjukvara finns på support sidan. 3. Ifall du vill streama HD så rekommenderar jag nätverkskabel. Men finns även trådlöst att köpa till men inget du kan streama FULL HD/Bluray med. 4. Ja, men då med nätverkskabel. 5. Jag förutsätter att din router fungerar med våran spelare. 6. Inga portar brukar behöva öppnas. Enbart ifall du vill använda BT klienten och din ISP har låst default portarna. För detta måste du ha Playon!HD dock. Hoppas detta hjälper lite på traven. Mvh Mikael
Postad 03 januari 2011 - 21:47
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Tack så mycket! Hej,
Ber om ursäkt för sent svar. Men jag har varit helt utan internet då jag varit på Jul ledighet och hälsat på familjen! För akuta frågor så finns email och telefon nummer på våran hemsida inklusive forum! 
Ifall dina problem kvarstår efter att du testat annan hårdvara (HDMI kabel i ditt fall) samt testat ett par olika firmware så låter det helt enkelt som du borde byta ut din spelare. För har du testat det du kan i hårvaru väg samt mjukvaru väg så är min rekommendation att byta ut din nuvarande spelare till en ny. Kontakta din återförsäljare så skall det nog ordna sig.
Mvh Mikael
Postad 04 januari 2011 - 21:14
Linkannr3
-
Linkannr3
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Ifall du delat ut dina kataloger korrekt och gett behörighet till 'alla' och fortfarande får 'windows live id' frågan så beror det på att din dator som du försöker komma åt har blivit uppdaterat av Microsoft, i detta fall så har de uppdaterat Samba protokollet i Windows 7/Vista. Detta skapade ett problem med våra spelare som använder sig av just Samba protokollet för att bläddra i ditt nätverk. För att ordna till detta måste du installera en ny firmware som vi har som beta, men det löser ditt nuvarande problem.
Observera att du måste ha åtminstonde -> Version: v7.3.x.r3582 installerad före du installerar dessa nedanför. För att se vilken version du har installerad kan du gå till Setup>System>System info och läsa av 'Software version'.
Du hittar en direkt länk här till Playon!HD -> http://www.acryan.co...24_European.zip
Du hittar en direkt länk här till Playon!HD Mini -> http://www.acryan.co...24_European.zip
Du hittar en direkt länk här till Playon!DVR-HD -> http://www.acryan.co...24_European.zip
1. Ladda ner och packa upp innehållet till en USB-sticka som är formaterad till FAT32. 2. Koppla in USB-stickan till din Playon! spelare och gå till Setup>System>System update och tryck på 'Enter'.
Lycka till
Br, Mikael
Hejsan Mikael. Nu har jag gjort som du skriver.Jag kommer in på workgruop och ser disken som jag har delat med mig av.Men när jag trycker på den disken får jag fortfarande att jag ska fylla i användarnamn och lösen.Det hjälper inte när jag fyller i det,blir bara Logon fail. Har testat med att inte fylla i någe alls och det funkar inte heller.Har du någon mer ide på vad det kan vara för fel? Mvh/Jonas
Postad 05 januari 2011 - 00:37
Janu4ri
-
Janu4ri
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej!
var iväg och köpte mig en playon!HD idag..
EDIT: problemet löst!
hoppas verkligen att stöd för RAR filer kommer med nästa/kommande uppdatering!
Redigerat av Janu4ri, 05 januari 2011 - 01:56.
Postad 05 januari 2011 - 10:29
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hejsan Mikael. Nu har jag gjort som du skriver.Jag kommer in på workgruop och ser disken som jag har delat med mig av.Men när jag trycker på den disken får jag fortfarande att jag ska fylla i användarnamn och lösen.Det hjälper inte när jag fyller i det,blir bara Logon fail. Har testat med att inte fylla i någe alls och det funkar inte heller.Har du någon mer ide på vad det kan vara för fel? Mvh/Jonas
Hej Jonas, Ifall det jag sa ovan inte hjälpte så blir nästa steg att dubbel kolla och göra om. Jag ger dig alla steg jag vet och ifall du gör alla ifrån början till slut och det fortfarande av någon anledning inte fungerar så ber jag dig att testa till en annan dator, och ifall det fungerar då, så har du något som stör i form av program/brandvägg i din nuvarande dator, och då får du börja leta i den änden vad som kan störa. 1. För att vara säker så ber jag dig att installera om r. 4824 med en USB-sticka som är formaterad till FAT32. Fast inte uppdatera med menyerna denna gång. Koppla in USB-stickan med r. 4824, och dra ur ström sladden till spelare. Håll sedan ner ström knappen på framsidan och koppla sedan in strömmen igen. Fortsätt att hålla ner ström knappen i ytterligare 15 sekunder och låt sedan spelaren uppdatera tills det är klart. 2. Sedan ser du till att du har 'NAS Mode' On och att du har en IP adress via trådat eller trådlöst nätverk, och stäng av Playon!. 3. Gå sedan till din dator och ta bort dina nuvarande delade mappar så att du inte delar ut något. Gör sedan denna guide med steg 1 och steg 2. -> http://www.acryan.co...php?f=41&t=2269 och efter guiden så starar du om din dator, och sedan delar ut dina kataloger igen. 4. Starta din playon! spelare och försök sedan komma åt din dator igen. Ifall du fortfarande får login frågor så är det med största sannolikhet något annat som stör som du måste leta fram, i form av brandvägg/antivirus etc. Lycka till Mvh Mikael Hej!
var iväg och köpte mig en playon!HD idag..
EDIT: problemet löst!
hoppas verkligen att stöd för RAR filer kommer med nästa/kommande uppdatering!
Hej, Angående .rar filer så är det något som inte kommer närmaste tiden till våra nuvarande spelare för att det helt enkelt inte är möjligt just nu. Hårdvaran skulle nog inte hantera det så bra med tanke vilken krävande process det är att läsa/packa upp stora .rar filer. Mvh Mikael
Redigerat av ACRyan_Mikael, 05 januari 2011 - 10:32.
Postad 05 januari 2011 - 10:58
Hussehusse
-
Hussehusse
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej! Undrar lite om min nya Ac Ryan Playon! HD.
Först så kan ljudet bli osynkat om man spolar och hoppar mycket i filer. Denna fördröjning följer sedan med till nästa fil man tittar på.. Konstigt, finns det nån fix? Har filerna i den interna hårdisken.
Sen så känns undertexterna hemskt lågupplösta.. Matar du med bild på 1080p känns det rätt värdelöst när undertexterna ser ut som 8-bit nintendo.. Hur fixar man detta?
Postad 05 januari 2011 - 11:57
fr-dr-k
-
fr-dr-k
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag har problem med att min AC Ryan Playon HD mini stör ut ARC-funktionen mellan min Panasonic TV och Panasonic reciver. Någon som har en aning om det går att undvika på något sätt eller om någon haft liknande problem med andra mediaspelare?
Postad 05 januari 2011 - 12:53
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hej! Undrar lite om min nya Ac Ryan Playon! HD. Först så kan ljudet bli osynkat om man spolar och hoppar mycket i filer. Denna fördröjning följer sedan med till nästa fil man tittar på.. Konstigt, finns det nån fix? Har filerna i den interna hårdisken. Sen så känns undertexterna hemskt lågupplösta.. Matar du med bild på 1080p känns det rätt värdelöst när undertexterna ser ut som 8-bit nintendo.. Hur fixar man detta?
Hej, Har du testat de senaste firmware r. 4824? Du har en direkt länk här ifall du inte har testat dem -> http://www.acryan.co...24_European.zipJag har inte samma problem med undertexter. Jag har problem med att min AC Ryan Playon HD mini stör ut ARC-funktionen mellan min Panasonic TV och Panasonic reciver. Någon som har en aning om det går att undvika på något sätt eller om någon haft liknande problem med andra mediaspelare?
Hej, Får väl en snyting nu, men vad menar du med ARC-funktionen? Vad är det som ställer till sig för mig som inte vet vad detta är?  Har inte hört om något liknande och svårt att testa då jag inte har tillgång till TV'n. Mvh Mikael
Postad 05 januari 2011 - 14:35
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Hej ACRyan Mikael,
Kan man ställa frågor till dig om er nya FLUXX i den tråden eller har du tystnadsplikt förutom det som står på er hemsida?
Mvh
Micke
Postad 05 januari 2011 - 15:47
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej,
Får väl en snyting nu, men vad menar du med ARC-funktionen? Vad är det som ställer till sig för mig som inte vet vad detta är? 
Har inte hört om något liknande och svårt att testa då jag inte har tillgång till TV'n.
Mvh Mikael
Det är vaäl samma som Anynet+ på samsung, Vieralink (Om jag inte har fel) etc dvs HDMI kabel styr inställningarna så du kan använda en fjärr för DVD/BD och TVn har samma problem med min samsung finns en tråd om detta.. verkar som vissa mediaspelare/DigitalTv mottagare som är kopplade i HDMI stör ut DVD/TV linken
Redigerat av Unregistered3eef1ec0, 05 januari 2011 - 15:50.
Postad 05 januari 2011 - 16:22
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hej ACRyan Mikael,
Kan man ställa frågor till dig om er nya FLUXX i den tråden eller har du tystnadsplikt förutom det som står på er hemsida?
Mvh Micke
Hej, Du kan ställa mig alla frågor du vill  Men jag kanske inte kan svara på alla. För tillfället när det kommer till Fluxx så har jag bara informationen som finns på hemsidan. Denna produkt är fortfarande i utvecklings stadiet och det kommer ta tid före jag får en prototyp för att testa. Detta sker av ett intel baserat företag så jag har inte fått vantarna på en test version ännu! Så jag har nog inte så många svar angående denna spelare just nu, eller rättare sagt, i princip inga. Får ha lite tålamod! Svaren kommer! Det är vaäl samma som Anynet+ på samsung, Vieralink (Om jag inte har fel) etc dvs HDMI kabel styr inställningarna så du kan använda en fjärr för DVD/BD och TVn
har samma problem med min samsung finns en tråd om detta.. verkar som vissa mediaspelare/DigitalTv mottagare som är kopplade i HDMI stör ut DVD/TV linken
Ok tack för informationen, då jag inte vet så mycket om Anynet+ heller får jag googla till mig lite information vid senare tillfälle. Men det låter som att det är möjligt(även om det inte är vanligt) att det kan bli någon konflikt, då detta inträffar när två elektroniska apparater försöker kommunicera med varandra. Mvh Mikael
Postad 05 januari 2011 - 16:39
nukie
-
nukie
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Hej ACRyan Mikael,
Har du någon aning om när PLAY!ON Mini 2 börjar levereras. Har just sålt min xtreamer så jag behöver en ny
Postad 05 januari 2011 - 16:54
Janu4ri
-
Janu4ri
-
Användare
-
-
105 inlägg
Kan man komma åt Playon!HD med sin PS3 över nätverket på ngt vis?
skulle vilja streama filmer till sovrummet via PS3an.. någonting som kommer ?
Sen får jag inte min jukebox att fungera, när jag ska gå in på en mapp som innehåler mina filmer står det: no htlm index found!
varför !?
Redigerat av Janu4ri, 05 januari 2011 - 17:13.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|