Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50C7705

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 augusti 2010 - 16:26

Kimjo
  • Kimjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tack för länkarna! Nu ska det tittas på filmklipp i helgen. Vet du om det funkar det att se filmerna direkt i TVns Media Play via ethernet-länk, eller var det det du menar att det inte funkar "pga DXVA"?

//mrnis

Det har jag faktiskt aldrig testat men jag har läst att 3D lägen inte funkar om man kollar genom ett USB minne i TVn inbyggda, men har som sagt ej testat via ethernet heller. Nej med "pga DXVA" menar jag bara att datorn jag har kopplat till TVn är en liten Eee ATOM PC så jag måste använda hårdvaruaccelerering :)

edit: tack för informationen icegbg! Då blir det till att köra 3D klippen som inte kunde accelereras via dxva genom USB istället :D

Redigerat av Kimjo, 20 augusti 2010 - 17:27.

Postad 20 augusti 2010 - 16:45

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
funkar utmärkt att kolla 3D via USB

Postad 20 augusti 2010 - 17:31

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

funkar utmärkt att kolla 3D via USB

Jag testade över mitt nätverk också, det funka såklart också. Däremot var det någon av AVI-filmerna som TVn inte gillade formatet på och ville inte visa.

/mrnis

Redigerat av mrnis, 20 augusti 2010 - 17:32.

Postad 20 augusti 2010 - 17:52

Kimjo
  • Kimjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag testade över mitt nätverk också, det funka såklart också. Däremot var det någon av AVI-filmerna som TVn inte gillade formatet på och ville inte visa.

/mrnis

Japp jag märkte samma sak genom USB. AVI och WMV så blev det resolution not supported tyvärr. Det var också just den jag ville kunna se(grand canyon)! Eee datorn pallar inte det klippet så verkar som att jag måste koppla in stora!

Postad 20 augusti 2010 - 19:26

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta att det är så illa att svärtan nästan är 10 ggr sämre i 50 Hz än övriga mode:s?'
Den skall ju nå nästa kuro nivå på bluray och Ps3 som ex för att vara markant mycket sämre på en 50 Hz sändning via digital-tv.

Postad 20 augusti 2010 - 19:43

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nej, det är fixat i senaste firmware, dessutom så visar nya mätningar med bättre instrument att så hemskt stor skillnad inte var fallet. Så njut vidare...

http://dennisthomsen...-cinema-smooth/

Postad 20 augusti 2010 - 19:57

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Nej, det är fixat i senaste firmware, dessutom så visar nya mätningar med bättre instrument att så hemskt stor skillnad inte var fallet. Så njut vidare...

http://dennisthomsen...-cinema-smooth/

Jag hittar inget om att problemen är lösta utan att han har inte uppdaterat firmware och därmed inte kollat om problemet finns på den senaste vers.
Finns det någon sida som bekräftar att så inte är fallet. Blir detta bekräftat så kommer jag handla denna tv då jag gillade det jag såg.

Postad 20 augusti 2010 - 20:50

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
It has also been confirmed that the difference in black levels existed in firmwares before 1016 (which i’m currently running)

Postad 20 augusti 2010 - 21:42

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

It has also been confirmed that the difference in black levels existed in firmwares before 1016 (which i’m currently running)

Jo men det är ju lite luddigt, varför inte skriva att det inte existerar i senare vers. Har läst på Avsforum och inte hittat någon som nämner något om detta.

Postad 21 augusti 2010 - 14:50

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag märker absolut ingen skillnad över huvud taget mellan 50 vs 60 hz.
Bildkvalitén generellt är något som kraftigt imponerat på mig, och då hade jag ändå 58B855 från förra året, som även den var vass. Denna tycker jag har ännu mera tryck i bilden, både färger, skärpa, kontrast och svärta.

Postad 21 augusti 2010 - 17:35

notsobrajt
  • notsobrajt
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Efter att ha läst alla era lovord, har jag bytt ut min 7 år gamla plasma mot PS50C7705.
Vilken skillnad!!! ;) Är så himla nöjd.

Har dessvärre inte fått mitt Canaldigital abbonemang(parabol) ännu så jag får vänta lite på HDTV, men med blurayen är det otroligt bra bild.

Är det någon som har provat 3D-testsändningarna från ASTRA 1E satelliten? Vad sänder de för något.
Verkar som om man behöver minst en 120 cm parabol.

Postad 22 augusti 2010 - 18:45

trollsländan
  • trollsländan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Det läskigaste i början med plasman är 3D spel för när du kör i 3D måste brightness, cell light o kontrast upp nästan i toppen för att ljus ska komma igenom glasögonen och då kan jag säga dig att du kommer ha kraftig image retention ett tag efter men det försvinner.

du tog väl bort plastskyddet på glas"ögonen" sitter en på varje öga ? förutsätter att du har stoppat in batteri och startat glasögonen :)
p.s. jag behövde inte höja nåt för att få det att se bra ut

Postad 22 augusti 2010 - 19:40

Kimjo
  • Kimjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

du tog väl bort plastskyddet på glas"ögonen" sitter en på varje öga ? förutsätter att du har stoppat in batteri och startat glasögonen :)
p.s. jag behövde inte höja nåt för att få det att se bra ut

Jodå skyddslapparna var borta men automatiskt när 3D går igång så höjs ljusnivån väldigt kraftigt för glasögon tar bort mycket ljus pga hur de funkar.

Postad 23 augusti 2010 - 08:08

jimea
  • jimea
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ni som kör med CA-modul och canal digital, har ni några tips på att få det att fungera?

Jag får, som andra, att det står "kodad signal", trots att jag försökt massor med gånger att stoppa in den...

Vore ju skönt att slippa lämna in TVn , utan hellre då byta mot annan CA-modul kanske.
Men jag läste att den var lite känslig, och man måste hamna "just right" ?!

Tacksam för tips!

Postad 23 augusti 2010 - 09:04

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Ni som kör med CA-modul och canal digital, har ni några tips på att få det att fungera?

Jag får, som andra, att det står "kodad signal", trots att jag försökt massor med gånger att stoppa in den...

Vore ju skönt att slippa lämna in TVn , utan hellre då byta mot annan CA-modul kanske.
Men jag läste att den var lite känslig, och man måste hamna "just right" ?!

Tacksam för tips!

Jag trodde också det var att mitt kort som satt snett, men så var inte fallet. Du måste ställa in en massa specifika nät-inställningar när du scannar efter kanaler. Jag är på jobbet just nu, men kan kolla mina inställningar när jag kommer hem. Alternativt ringer du till supporten och får hjälp. För mig funkade det inte att söka "Analog & Digitalt" samtidigt, utan jag var tvungen att köra enbart Digital-sökning och i den sökningen kan man välja massa frekvenser och sånt som gör att det funkar. Jag kanske ska tillägga att det är CanaDigital Kabel-TV jag har och inte IPTV/parabol eller något sånt.

//mrnis

Postad 23 augusti 2010 - 10:05

jimea
  • jimea
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
mrnis, okej. Jag kör iofs parabol, men vore intressant att prova lite.

Den hittar kanalerna som den ska dock, bara det att den inte kodar av dom, utan säger bara "kodad signal".
Fick du samma?

Tacksam om du kan kika på inställningarna!

Postad 23 augusti 2010 - 10:39

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Har också Canal digital via parabol. Det jag fick göra för att få det att funka var att ringa supporten och få dom att para mitt kort med ca-modulen. Dom behöver kortnr+serienr på ca-modulen.

Postad 23 augusti 2010 - 11:20

jimea
  • jimea
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
torrex69,

Det har jag redan fixat. Kanske skulle dubbelkolla med dom iofs, så de fått rätt nummerserier.

Men annars hade du inga problem med att få det att fungera?

Postad 23 augusti 2010 - 12:56

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

torrex69,

Det har jag redan fixat. Kanske skulle dubbelkolla med dom iofs, så de fått rätt nummerserier.

Men annars hade du inga problem med att få det att fungera?

Just det ja det hade jag glömt, det jag fick dubbelkolla också. När jag hade köpt min CA-modul så ringde jag till CanalDigital och beställde kortet. Då angav jag CA-modulens nummer, som de noterade och skulle registrera. När jag hade fått kortet och försökte söka efter kanaler visade det sig att de ändå inte hade kopplat ihop kortet med CA-modulen trots allt. De fixade det, och det var efter det jag fortfarande hade problem och då fick alla de där frekvens-inställningarna från deras support.

//Mrnis

Postad 23 augusti 2010 - 20:07

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

mrnis, okej. Jag kör iofs parabol, men vore intressant att prova lite.

Den hittar kanalerna som den ska dock, bara det att den inte kodar av dom, utan säger bara "kodad signal".
Fick du samma?

Tacksam om du kan kika på inställningarna!

Här kommer inställningarna för sökning av canaldigital kabel-tv:
Digital sökning
Nätverk: Manual
Net ID: 110
Frekvens: 386000
Modulation: 64 QAM
Symbol-hastighet: 6950

Eftersom du skrev att du hittat kanaler gissar jag att det inte är det som är felet utan snarare parning av kortet, men det kanske kan hjälpa ändå.

Lycka till

/mrnis

Postad 23 augusti 2010 - 22:22

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
sen kan det juh ta lite tid. Minns att supportkillen sa upp till 48tim. Tv:n behöver ej vara påsatt.

Postad 24 augusti 2010 - 09:15

jimea
  • jimea
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Fick igång CanalDigital via Strong CAM-modul till sist. Tydligen så är det lite trixigt att få in kortet rätt så att det blir kontakt. Fungerade på typ försök 12... MEN! Strong CA-Modul för CanalDigital fixar inte HD kvalitet! Illa! Tv'n säger att det är upplösning 1080i men det stämmer inte. Bilden är mycket sämre än om man kör via boxen. Har pratat med en radiohandlare som bekräftat att detta stämmer, modulen stöder inte HD. Riktigt kasst! Borde finnas information om detta på återförsäljarnas sidor, men det gör det inte. Blir till att köra med boxen i alla fall då. Tråkigt när jag köpte boxen som man inte kan spela in på i och med att jag hade tänkt fixa detta via tv'n och en USB-disk istället...

fross, vore kanon om du har något "tips" för att få kontakt på CA-modulen. Känns som att jag snart ger upp, kanske byter CA-modulen för att testa, men annars så falerar ett par av anledningarna att jag köpte tvn...

Sen att om det nu är så att den inte fixar HD, god damn vad illa!

Postad 28 augusti 2010 - 13:40

antiii
  • antiii
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Någon som har dom optimala bildinställningarna till Samsung PS50C7705 .
Finns ju en drös på avs forum. Någon som kan tipsa?.

Ska jag köra in plasman med break in dvd, är det lönt?

Kan även säga att jag är grymt nöjd med mitt köp!, men har haft lcd tidigare, så är lite nervös över in bränningar!.

Postad 28 augusti 2010 - 14:39

Kimjo
  • Kimjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Någon som har dom optimala bildinställningarna till Samsung PS50C7705 .
Finns ju en drös på avs forum. Någon som kan tipsa?.

Ska jag köra in plasman med break in dvd, är det lönt?

Kan även säga att jag är grymt nöjd med mitt köp!, men har haft lcd tidigare, så är lite nervös över in bränningar!.

Som jag skrev tidigare i tråden: Jag personligen valde att köra break-in slides och jag (100~ timmar) ser fortfarande massvis med temp. inbränningar, vilket samsung sa att jag inte bör göra och ska skicka in på service, men det försvinner så fort att jag helt enkelt inte orkar strula.

Jag använder mest TV'n till för att spela samt kolla på lite film och hittils har jag inte haft någon permanent inbränning trots ett 11timmars demon's souls marathon och varierande 3D spel i någon timma. Jag ser skuggbilder efter om det blir en mörk skärm men som sagt det försvinner efter ett litet tag. Jag har själv inte hittat några bra inställningar att använda för jag tycker de ser väldigt tråkiga ut, fast det kan ju också vara för att de är naturtrogna, och naturen ser ju inte alltid så färgglad ut!

De inställningar jag använder mig av är: Dennisthomsen review/setting

Ha ett bra TV tittande och nojja inte alltför mycket om inbränningar! :)

Postad 28 augusti 2010 - 15:11

antiii
  • antiii
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Tack så mycket! Ska prova dig fram, får väl prova lite andra inställningar med :)..

Läste att folk haft problem med uppspelning via usb av avi?, tvn ska väl klara det. Även spela upp 3d via usb.
Har jag läst så fel.

Postad 28 augusti 2010 - 21:11

antiii
  • antiii
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Någon som har fått 3D att fungera via usb ?. Jag får inte det att fungera. Någon som vet?

Postad 30 augusti 2010 - 19:57

Kimjo
  • Kimjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Någon som har fått 3D att fungera via usb ?. Jag får inte det att fungera. Någon som vet?

3D .avi fungerar inte att se på via USB pga upplösning som inte stöds. Men .ts skall fungera.

Jag har haft mycket problem med crosstalk när jag spelat ps3 spel i 3D och har läst att det oftast händer när det är ljust på mörkt så jag gjorde ett litet test vilket var att: Cell light 20, kontrast 100, ljusstyrka 100, höja färgvolymen för att kompensera det utblaskade av ljus/kontrast, höja gamman till +3 samt dynamisk kontrast till Hög. Detta tog bort den mesta crosstalken och enligt mig blev 3D känslan mycket bättre. Bilden blir ju inte direkt av hög kvalité men glasögonen gör så bilden ändå ser hyffsat mörk ut och inte så himla ljus.

Det kan också vara så att jag bara är extremt överkänslig mot crosstalk för jag har läst att många inte ens märker det medans andra verkligen inte kan sluta fokusera på det, så det är väl från person till person. Men detta hjälpte iallafall i mitt fall!

Postad 31 augusti 2010 - 09:52

mlange
  • mlange
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej
Jag köpte denna för en vecka sedan drygt. Men jag har ibland som skuggor runt huvuden på folk svårt att förklar men typ ser ut som ett magnetfält runt dem.
Kan det vara någon inställning jag skall ställa om eller slå av/på.
Annars mycket nöjd med denna tv.

Postad 31 augusti 2010 - 10:04

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hej
Jag köpte denna för en vecka sedan drygt. Men jag har ibland som skuggor runt huvuden på folk svårt att förklar men typ ser ut som ett magnetfält runt dem.
Kan det vara någon inställning jag skall ställa om eller slå av/på.
Annars mycket nöjd med denna tv.

Stäng av cinema smooth

Postad 31 augusti 2010 - 15:30

antiii
  • antiii
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Tjo, nu har jag provat köra ts format vilket fungerar utmärkt!! Kan man koppla datorn till tvn med vanlig skärm kabbel?, fungerar avi filerna då.

Postad 02 september 2010 - 16:14

antiii
  • antiii
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kan inte säga att inställningarna från Dennisthomsen review/setting, var så jätte bra.
Tycker nästan filmläget är bäst. Någon som hittat några andra bra inställningar?

Postad 02 september 2010 - 17:03

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ny firmware finns att ladda ner, version 002001.
Ngn som vet vad den tillför/förbättrar ??

Postad 02 september 2010 - 17:55

Kimjo
  • Kimjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ny firmware finns att ladda ner, version 002001.
Ngn som vet vad den tillför/förbättrar ??

Har vi tur så är det den som fixar cinemasmooth att faktiskt fungera som den ska(ryktad skulle komma i augusti) alternativt fixar så svärtan inte försämras i cinemasmooth/50hz!

edit: verkar inte vara några kul ändringar. Detta är taget från 63" england C7000(våran C7705)
T-VALDEUC-2001.2
. Add alternative FRC Ics (Zoran)
. SPDIF is not working if sub-dtv sound is selected in PC-DTV PIP mode.
. Watching ''picture'' on media play error with new s/w of I-phone/I-pad.
. OSD Wrapping issue on wireless pop-up window

edit2: Den här uppdateringen resetar inte bildinställningarna!

Redigerat av Kimjo, 02 september 2010 - 18:14.

Postad 03 september 2010 - 07:26

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Har vi tur så är det den som fixar cinemasmooth att faktiskt fungera som den ska(ryktad skulle komma i augusti) alternativt fixar så svärtan inte försämras i cinemasmooth/50hz!

edit: verkar inte vara några kul ändringar. Detta är taget från 63" england C7000(våran C7705)
T-VALDEUC-2001.2
. Add alternative FRC Ics (Zoran)
. SPDIF is not working if sub-dtv sound is selected in PC-DTV PIP mode.
. Watching ''picture'' on media play error with new s/w of I-phone/I-pad.
. OSD Wrapping issue on wireless pop-up window

edit2: Den här uppdateringen resetar inte bildinställningarna!

Ngn som vet vad "Add alternative FRC Ics (Zoran)" innebär eller har för funktion ?

Postad 03 september 2010 - 08:22

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej!

Har någon testat "QWERTY Remocon"-appen för mobiltelefoner så de funkar som en extra fjärrkontroll mot TVn? Den ska underlätta att skriva text i Internet@TV-apparna. Den finns till iPhone och Samsungs mobiler av olika OS. Jag har en SonyEricsson Xperia X10 och har testat att installera Android-versionen på min telefon men det går inte. Det verkar som att det krävs Samsungs eget Android-framework för att funka. Jag har även frågat Samsung och de säger att de inte har någon sådan för andra mobiler än sina egna.

Skulle vilja veta hur bra den är om det är värt att satsa på en Samsung-mobil nästa gång.

//mrnis

Postad 03 september 2010 - 08:33

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hej!

Har någon testat "QWERTY Remocon"-appen för mobiltelefoner så de funkar som en extra fjärrkontroll mot TVn? Den ska underlätta att skriva text i Internet@TV-apparna. Den finns till iPhone och Samsungs mobiler av olika OS. Jag har en SonyEricsson Xperia X10 och har testat att installera Android-versionen på min telefon men det går inte. Det verkar som att det krävs Samsungs eget Android-framework för att funka. Jag har även frågat Samsung och de säger att de inte har någon sådan för andra mobiler än sina egna.

Skulle vilja veta hur bra den är om det är värt att satsa på en Samsung-mobil nästa gång.

//mrnis

Jag använder Samsungs app för iPhone och den funkar superduper !
Vet tyvärr inget om Android varianter.

Postad 04 september 2010 - 20:05

Indiana
  • Indiana
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Är helt rudis på det här, så jag frågar om det är någon som kan rekommendera en lämplig extern hårddisk?

Postad 05 september 2010 - 13:03

antiii
  • antiii
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
LACIE RIKIKI 500GB USB 2.0 , dustin har även kampanj på disken.

Glöm dock inte att formatera disken först i windows till NTFS.

Redigerat av antiii, 05 september 2010 - 13:11.

Postad 05 september 2010 - 19:22

Indiana
  • Indiana
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Tack för svar Antii - låter som ett bra alternativ!

Men, följdfråga - tar inte TV:n själv hand om formateringen av hårddisken bäst? Vad är NTFS? (Jag var kanske inte helt klar på att det ska vara en hårddisk för att spela in på TV:n!)

Postad 05 september 2010 - 19:51

antiii
  • antiii
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Då är det bara att koppla in den i TV:n! :)

Postad 06 september 2010 - 17:22

Stensen
  • Stensen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hallå, hallå.
Tänkte bara höra om det är någon som vet vad det är för skillnad mellan Samsung´s PS50C7700 samt ps50c7705.

Postad 06 september 2010 - 17:24

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Äntligen har den kommit. Läs o njut :(

Test

Redigerat av Unregistered30592, 06 september 2010 - 17:25.

Postad 07 september 2010 - 19:33

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Hallå, hallå.
Tänkte bara höra om det är någon som vet vad det är för skillnad mellan Samsung´s PS50C7700 samt ps50c7705.

Ingen skillnad förutom att den ena är gråimport från europa.

Postad 11 september 2010 - 21:10

pv2010
  • pv2010
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tack för svar Antii - låter som ett bra alternativ!

Men, följdfråga - tar inte TV:n själv hand om formateringen av hårddisken bäst? Vad är NTFS? (Jag var kanske inte helt klar på att det ska vara en hårddisk för att spela in på TV:n!)

Lacie disken måste först köras igång från en datorn innan den kan formateras i TV:n.

Postad 16 september 2010 - 16:42

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ny firmware T-VALDEUC-2002.0 !
Någon som vet vad den innehåller ?

. OSD wrapping of specific languages issue on wireless pop-up window
. To remove the message of ''USB Overload''
. [MHEG] memory leak at iFrame channel (only UK)
. Latvian / Lithuanian OSD error when insert wireless dongle.

Redigerat av Safeboot, 16 september 2010 - 20:31.

Postad 26 september 2010 - 07:59

VTi
  • VTi
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
kikat runt i forumet ett bra tag efter nästa TV från att varit 100% inställd på "Led" slutade det med en PS50C7705 och måste säga jag är grymt nöjd! Tipsen från denna tråd har varit SUPER!

Thanks a lot ppl!

Postad 03 oktober 2010 - 10:17

Dennsan
  • Dennsan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
hej igen..

Från igår till idag utan att jag ändrade någon inställning har alla mina HDMI anslutningar (både från ps3 och från bärbara datorn) slutat fungera. Jag har båda dessa kopplade men TVn registrerar inte någon hdmianslutning. Även om jag "ställer" mig på respektive hdmianslutning i TVns kanalvalläge och uppdaterar visar TVn efter ett par sekunder "ingen enhet hittades"..

Någon som har stött på samma problem eller vet hur man kan gå till väga för att åtgärda detta problem? Tacksam för svar.

Ha det!

/Dennsan

Postad 03 oktober 2010 - 10:23

Dennsan
  • Dennsan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
det löste sig...
TVn hade väl hakat upp sig som alla elektroniska apparater kan göra och behövde en omstart, och då menar jag inte att stänga av med fjärrisen till "stand by" utan dra ut strömsladden helt.
Nu funkar det igen iaf ;)
/Dennsan

Postad 04 oktober 2010 - 21:17

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

• 802 inlägg
  • 0
Ok lite inställningar då. Har testat med inställningar från Flatpanels, plasmatvbuyingguide och dennisthomsen.dk men blev inte helt nöjd. Tycker tex Varm2 ger för mycket gult på min PS50C7705. Dessa funkar för mig tills vidare.

Källa är ComHem SD/HD

Profile: Movie
Backlight 16
Contrast 75
Brightness 51
Sharpness 27
Color: 54
Tint: G50/R50

Advanced Settings
Black Tone: Off
Dynamic Contrast Off
Gamma +1
Color Space Auto
Flesh Tone 0
White Balance Standard
10p White balance Off
Edge Enhancement Off
xvYCC Off

Picture Options
Color Tone Warm1
Size Auto Wide
Screen Mode 16:9
Digital Noise Filter Off
MPEG Noise Filter Off
HDMI Black Level Low
Film mode Off
Motion Judder Canceller Off/Standard/Smooth beroende på vad som visas.

Postad 05 oktober 2010 - 12:26

simesime
  • simesime
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ny firmware (T-VALDEUC-2003.0) släppt idag, http://www.samsung.c...amp;tab=support, klicka på firmware. Vet ej vad som är ändrat.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.