Cardsplitter - Smartwi, Clone+ (eller annan)?
Postad 01 augusti 2012 - 20:23
Postad 05 augusti 2012 - 09:19
Har 4 kort som jag kör med:
Miraclebox 7 HD
Sagem HD103-C (Canal Digital godkänd HD-box)
Humax CX-FOX CII (Tele2 box från början)
Samsung DCB-B270Z (Comhem anpassad box)
De första jag fick fixa de var att få Humax och Samsung boxarna att hitta alla kanalerna från Canal Digital. Efter en hel del prova och försöka igen så hittade jag dom rätta inställningarna för att få dom hitta alla kanalerna utan problem. Även HD kanalerna men dom får man ju bara ljud på de är kanske inte så konstigt när Humax och Samsung boxarna är vanliga SD boxar.
Nätverksid = 110
Frekvens = 298000 kHz
Modulering = 64 QAM
Symbolhastighet = 6950
De var bara att koppla in Clone+ Mastern sen i med mitt conax kort först sen i med varje klientkortsom skulle programmeras. Fick bild direkt på alla boxarna utan att behöva byta mjukvara i masterenheten.
Rekommenderas starkt till alla som har kabel-tv från Canal Digital och vill kunna utnyttja sina kanaler på alla tv apparaterna i hushållet.
Redigerat av Markus_H84, 05 augusti 2012 - 09:21.
Postad 20 augusti 2012 - 10:55
/Joo
Postad 20 augusti 2012 - 11:02
Nej, den skickar kryptonycklar för att koda av video-strömen.Jag undrar om clone+ eller liknande streamar bilden så att man inte behöver ansluta tv:n till nätuttaget (i det rum jag också vill se på digitaltv saknas det comhemuttag). Tacksam för svar!
Postad 20 augusti 2012 - 11:04
Ok, det innebär att jag måste ansluta tv:n till ett nättuttag? (vilket jag inte har i det rummet jag vill se på tv i). Finns det någon annan smart lösning för att gå runt tv-uttaget?Nej, den skickar kryptonycklar för att koda av video-strömen.
Postad 20 augusti 2012 - 12:19
Ok, det innebär att jag måste ansluta tv:n till ett nättuttag? (vilket jag inte har i det rummet jag vill se på tv i). Finns det någon annan smart lösning för att gå runt tv-uttaget?
Tror du missförstått funktionen, tänkt på Clone+ och dess klientkort som kopior av ditt originalkort, dvs något förenklat fungerar det på samma sätt som om du haft 3 originalkort (eller hur många klientkort man nu använder)
Postad 20 augusti 2012 - 12:26
Tror du missförstått funktionen, tänkt på Clone+ och dess klientkort som kopior av ditt originalkort, dvs något förenklat fungerar det på samma sätt som om du haft 3 originalkort (eller hur många klientkort man nu använder)
Ja, det verkar jag ha gjort - men på Clone+ sajt förleds man att tro att det är streaming inblandad (deras animation kring hur det fungerar). Tack för svar!
Postad 21 september 2012 - 21:39
Postad 21 september 2012 - 21:52
YES! Nu funkar min comhem Samsung HD-PVR box med Clone+
Problemet låg i programvaran, man ska inte använda senaste versionen (3.6.0.0) för comhem, utan nedgradera till version 3.2.0.0, då funkar det. Tack till Peter på cloneplus.nu support!
Vart laddar man ner 3.2.0.0 då? Hittar bara v3.6.0.0 på deras hemsida.
Så detta uppdaterar man bara rakt in i själva enheten?
Eller lär man uppdatera korten med?
Postad 21 september 2012 - 22:04
Vart laddar man ner 3.2.0.0 då? Hittar bara v3.6.0.0 på deras hemsida.
Så detta uppdaterar man bara rakt in i själva enheten?
Eller lär man uppdatera korten med?
Har för mig att du kan välja i uppgraderingsprogrammet vilken version du vill ha. Jag fick det dock aldrig att fungera med ComHems HD modul i min TV, gjorde dock inte allt för stora ansträngningar heller.
Postad 27 september 2012 - 21:02
Jag har Comhems inspelningsbara Humax HD box, dvs deras första.
Kortet fungerar jätte bra i ca 30 min sedan kommer det upp "Kan inte läsa kortet" på displayen så lär jag starta om boxen så fungerar det i ca 30 minuter igen osv osv.
Någon som vet en bra fw?
Postad 30 september 2012 - 00:44
http://cardsplitter....0c-ver-3-9-0-0/
Återkom om någon av de funkar.
Sitter och velar om jag ska köpa kort så jag kan använda den gamla extra boxen till en tv som står oanvänd

Den ena boxen jag har är just Humax PVR HD. Den andra är en gammal Samsung med scart

Mvh/David
Postad 01 oktober 2012 - 19:27
http://cardsplitter....c-motorola-vod/
http://cardsplitter....0c-ver-3-9-0-0/
Återkom om någon av de funkar.
Sitter och velar om jag ska köpa kort så jag kan använda den gamla extra boxen till en tv som står oanvänd
Den ena boxen jag har är just Humax PVR HD. Den andra är en gammal Samsung med scart
Mvh/David
Ska kolla med v3.9 senare.
V3.2 fungerar ej så bra med min humax box.
V3.6 fungerar så där men ja ingen höjdare heller.
Postad 24 oktober 2012 - 01:48
Nån som vet om smartwi har lagt ner helt ?
Deras forum har inte funkat på ett bra tag ?
Postad 24 oktober 2012 - 16:20
Postad 25 oktober 2012 - 06:39
Får felmeddelandet ingen signal och kodade kanaler
Redigerat av Happysanta, 25 oktober 2012 - 06:42.
Postad 25 oktober 2012 - 12:59
Boxen kanske går att få reda på rakt av om den fungerar eller ej. Där blir det nog värre att göra något åt saken... För du hade redan testat att byta mjukvara utan framgång. Vet dock inte om det kan bero på vilka andra enheter du har. Om du får igång LG:n så kanske boxen också går lite mer stabilt.
Tycker mig ha läst att Cloneplus har bra support här på forumet. Har du haft kontakt med dem?
Postad 25 oktober 2012 - 13:16
Har clone+ men den funkar i 30 sek i bästa fall med ComHem, CA-Modul som sitter i min LGLM860W samt samma problem med Comhem Box Motorola Vip 1903 har prövat alla firmware uppdateringar ingen som fungerar.
Får felmeddelandet ingen signal och kodade kanaler
ingen signal indikerar mer att du har nått annat fel ??? meddelandet ingen signal har inget med kort att göra!
Postad 26 oktober 2012 - 22:42
Jag undrar när cardsplitter ska släppa FINALE 3.2.0.0 som skall lösa problemet med Humax HD 1000C pvr box för Comhem såHar ett väldigt irriterade problem, jag har clone+ med senaste fw.
Jag har Comhems inspelningsbara Humax HD box, dvs deras första.
Kortet fungerar jätte bra i ca 30 min sedan kommer det upp "Kan inte läsa kortet" på displayen så lär jag starta om boxen så fungerar det i ca 30 minuter igen osv osv.
Någon som vet en bra fw?
man slipper problemet med att det kommer upp "Kan inte läsa kortet"
Postad 23 november 2012 - 09:15
Postad 02 januari 2013 - 15:38
Jag undrar när cardsplitter ska släppa FINALE 3.2.0.0 som skall lösa problemet med Humax HD 1000C pvr box för Comhem så
man slipper problemet med att det kommer upp "Kan inte läsa kortet"
Har skickat e-post till Cardsplitter och frågat NÄR en uppdatering kommer till Humax-boxen. Fick svar att de har blivit lovade en uppdatering av teknikerna i Tyskland. Nu börjar jag snart tröttna på Clone+. Vitsen med en PVR-box är ju att kunna spela in program. Nu går det ju inte eftersom boxen "loggar ur" och en ruta med "Kortet går inte att läsa" kommer upp. I bland går det att bara ta ut och sätta tillbaka kortet så går det en stund igen. Vissa gånger måsta jag starta om boxen för att få det att fungera. TRÖTTSAMT!
Postad 24 januari 2013 - 11:07
Är det någon som har provat nån card splitter box för Canal Digital? Vilken isåfall?
Är det något som inte funkar? Vissa boxar kanske..
Har en PVRHD Box samt 1 samsung tv med cam kort och en liten HD box. Skulle vilja dela ut ifrån den lilla boxen.
Tips?
Postad 24 januari 2013 - 11:57
Postad 24 januari 2013 - 12:02
Hur tycker ni tiden för att byta kanal är ? Märkbar eller nån sekund längre än vanligt?
Postad 24 januari 2013 - 12:54
OK. Vet ju att man måste kontakta canal digital om man får en ny box eller cam kort för att de ska kunna lägga in "serial nr" i sitt system. Tänkte om det påverkade om boxen får ett icke CD kort i sig dvs kortet ifrån splitter dosan.
Hur tycker ni tiden för att byta kanal är ? Märkbar eller nån sekund längre än vanligt?
Jag kör smart wi på 4 klienter med CD. Jag har 2 Sagem HD DVR-boxar, en äldre CD Combobox och en Clarke-Tech ET9000 Enigma2 box. Jag behövde kontakta CD om Comboboxen för att få den boxmodellen listad mot boxen (alltså inte individuell box). Övriga funkade rakt av. Grundkortet ligger mot Sagembox. På tex Enigma2boxen så är det bara att köra.
Kanaländringar har inget alls med detta att göra. Avkrypteringen ser till att bildtolkning kan ske oavsett vad du tittar på (förutsatt att det är det du har på orginalkortet). Det är på eller av, med några sekunder mellan avkodningssignalerna. Om avkodningnssignalen hackar av någon anledning får du bildfrys till och från oavsett om du byter kanal eller inte. Om den funkar så flyter kanalbyten precis som om kortet satt i boxen. Det finns inte någon relation till kanalbyten på det viset.
Postad 24 januari 2013 - 13:22
Tänkte mest om kort 1 som sitter i Smartwi skickar sina koder vidare till varje klient kort. Dvs Mottagaren som tar emot måste vara listad hos CD mot kort 1 (huvudkortet). Ja du fattar nog vad jag menar

När köpte du kortet? Lätt att uppdatera?
Postad 24 januari 2013 - 17:12
Jag kör smart wi på 4 klienter med CD. Jag har 2 Sagem HD DVR-boxar, en äldre CD Combobox och en Clarke-Tech ET9000 Enigma2 box. Jag behövde kontakta CD om Comboboxen för att få den boxmodellen listad mot boxen (alltså inte individuell box). Övriga funkade rakt av. Grundkortet ligger mot Sagembox. På tex Enigma2boxen så är det bara att köra.
Kanaländringar har inget alls med detta att göra. Avkrypteringen ser till att bildtolkning kan ske oavsett vad du tittar på (förutsatt att det är det du har på orginalkortet). Det är på eller av, med några sekunder mellan avkodningssignalerna. Om avkodningnssignalen hackar av någon anledning får du bildfrys till och från oavsett om du byter kanal eller inte. Om den funkar så flyter kanalbyten precis som om kortet satt i boxen. Det finns inte någon relation till kanalbyten på det viset.
Jag kör med boxer och det är skillnad på kanalbyten när man kör via clone+ tar lite längre tid skillnaden är störst på HTPCn med floppy dtv kort. En två sekunder extra tar det med clone+ jämfört med kortet direkt.
Postad 24 januari 2013 - 17:23
Det är väl bara de gamla boxarna CDC 7000 och CDC 5050 som måste listas mot huvudkortet? CDC 7000 lurade jag med att köra med en CA-modul i CI-ingången och den boxen fungerade också med SmartWi. Man märker inte när korten uppdateras, utan det sker omärkligt.Ok, då fattar jag. Måste Cd lista alla "boxar/cam" i huset mot "huvudkortet" , eller räcker det att huvudkortet är listat mot Box 1 ?
Tänkte mest om kort 1 som sitter i Smartwi skickar sina koder vidare till varje klient kort. Dvs Mottagaren som tar emot måste vara listad hos CD mot kort 1 (huvudkortet). Ja du fattar nog vad jag menar
När köpte du kortet? Lätt att uppdatera?
Postad 24 januari 2013 - 17:29
Postad 14 februari 2013 - 16:14
Jag kan hämta play programmen men inte spela upp dom utan att original kortet från Boxer sitter i.
Det samma gäller filmer via Cmore-play.
Tycker att det är märkligt att det funkar att hämta programmen men sedan inte spela upp dom. Har jag väl fått programmen på min HD borde dom ha passerat "filtret"
Postad 16 februari 2013 - 22:36
Har tre stycken klientkort, en twin interface samt en soft interface
Köpte allt i somras på dustin.
Nypris för allt på dustin är 3070kr
Jag vill endast ha 1800kr.
Se blocket länken:
http://www.blocket.s...ca=5&w=1&last=1
Edit:
Kan tänka mig 1500kr vid snabb affär.
Redigerat av Calby, 17 februari 2013 - 14:33.
Postad 17 februari 2013 - 18:02
sorry tog fel på typ här e den som kostar det http://www.splitworks.se/
Redigerat av Duckface21, 17 februari 2013 - 18:05.
Postad 18 februari 2013 - 19:18
något dyrt enligt mig just nu kan man köpa en clone+ för 990kr med 2 kort..
sorry tog fel på typ här e den som kostar det http://www.splitworks.se/
Fel modell och märke.
Om du läser annonsen så ser du att det är div andra kort med också dvs totalt 3st kort, och sedan kommer ett twin interface samt ett slim interface med också.
Men vid snabb affär kan jag tänka mig 1250kr.
Postad 25 februari 2013 - 18:29
Postad 25 februari 2013 - 19:54
Varje box måste ha signal från parabolen.Dum fråga men måste man ha signal från parabolen i samtliga boxar som detta går ifrån eller kommer signalen trådlöst?
Postad 03 mars 2013 - 20:34
Har köpt en 50VT50 och då också en CI+ modul.
Pairat den hos Comhem så originalkortet funkar.
Men inte med ett av mina Smartwi 2 kort.
Jag har haft min Smartwi 2 i ett par år och det fungerar fint med både Motorola HD-box, Samsung inspelningsbar och även Humax HDPVR-1000c (med ett specialkort jag fick skickat till mig), men inte i min CI+ modul.
Någon som har fått det att fungera?
EDIT:
Hämtade hem senaste versionen av programvaran igen och har fått kortat att fungera till slut, dock inte så stabilt som jag hoppades.
Redigerat av Unregisteredc8d4aee6, 07 mars 2013 - 15:44.
Postad 29 mars 2013 - 13:07
Snubblade av en händelse över Cardsplitter Clone+ och verkar vara intressant, efter lite skummande så verkar det vara mindre krångel med Spitworks Cardcaster.
I vardagsrummet så har jag en Humax BXR-HD+ och i sovrummet en Humax BXR-HD2, grymt nöjd med bägge, men programkortet börjar se lite "slitet" ut då det är en himla flyttande mellan dem. I vardagsrummet är det inga problem då kortläsaren sitter bak på boxen, men i sovrummet har jag en lucka på framsidan.
Så min undran: kan man köra med Clone+ Soft interface, dvs så man kan stänga luckan, med ett Cardcasters mottagarkort? Den funkar väl bara som en "skarvsladd"? Eller är de inte kompatibla med varann?
Eller är det mycket osnyggt att låta luckan vara öppen och kortet sticker ut, eller inget man kommer störa sig på?
Postad 29 mars 2013 - 13:33
Luckan stör inte mig men det kan ju vara personligt.
/Fredrik
Redigerat av chaffis, 29 mars 2013 - 13:35.
Postad 29 mars 2013 - 13:48

Hur är det med lysdioderna, är de störande blinkande? Med tanke på att det ska vara i sovrummet så är det väl lätt ordnat med liten tejpbit kanske.
MVH Jim
Postad 29 mars 2013 - 15:29
Tack Fredrik. Men var det svårt att få igång Clone+, eller krävde det lite pillande, eller va det "Plug n Pray"?
Hur är det med lysdioderna, är de störande blinkande? Med tanke på att det ska vara i sovrummet så är det väl lätt ordnat med liten tejpbit kanske.
MVH Jim
Super lätt att få igång. Stoppa bara alla klient kort en gång i servern och sedan är det klart. Om du köper till ett kort får man göra om proceduren från början. Tar max 30 sekunder att göra.
Lysdioderna blinkar lite men stör inte mig (även i sovrummet), som du säger lite tejp över löser ju de problemet om det irriterar dig.
/Fredrik
Postad 30 mars 2013 - 06:38
Tänkte investera antingen en Splitworks Cardcaster
Bättre pris direkt från Splitworks http://www.splitworks.se/ de bjuder även på frakten.
Postad 30 mars 2013 - 09:16
Postad 30 mars 2013 - 10:05
Postad 31 mars 2013 - 10:40
Jag har stora problem med min Clone+ i kombination med en box från Humax (PVR HD) och Samsung. Den sistnämnda boxen har fungerat bra med det är sämre med boxen från Humax.
Hej hanse1
Är det Humax BXR-HD+ du har, eller den föregående som bara heter BXR-HD?
Enligt inlägg #129 så ska det funka med alla Boxers HD-boxar bara programkortet är i version 4.0.
Redigerat av Jimsan75, 31 mars 2013 - 10:40.
Postad 05 april 2013 - 11:52
om man har inbygd box på den andra tvn, en panasonic vt50 eller måste ja skaffa en separat box även till denna tv för att det då skall funka? samt för att få hd kanaler
här är nått paket ja hitta vet inte om de är det bililgaste å bästa?
http://cardsplitter....t&product_id=49
sen en sista undran, är det tillåtet detta i sitt egna hem. man vill ju gärna kunna se på flera än en tv hemma. det är även ett tvillingkort som används för delningen funkar det med det även fast de inte är "orginal kortet"
Redigerat av rajjejosefsson, 05 april 2013 - 12:07.
Postad 05 april 2013 - 12:08
Om det är det bästa och billigaste vet jag inte men det fungerar kanon för mig. Jag skulle nog lägga på några kronor och välja en leverantör med erkänt bra kundsupport. Dvs Dustin.
http://www.dustinhom...#intcmp=con_sel
Då kan du returnera om grejerna inte fungerar med dina boxar. Dustin är super i det avseendet.
Om det är tillåtet. Ja, låt oss säga så här. Det finns ingen lag som förbjuder det. Men det strider i säkerhet mot det avtal du har med din kabelleverantör, i ditt fall Boxer.
Men jag har aldrig hör att någon har blivit av med sitt abonnemang för att de har en kortdelare. Så det absolut värsta som kan hända är att dom drar in ditt abonnemang. Då får väl kompisen, tjejen, frun eller någon annan skaffa ett nytt abonnemang så har du teve ingen

Om det vore olagligt eller så skulle nog inte Dustin sälja grejerna. Dom är trots allt ganska seriösa.
Postad 05 april 2013 - 13:54
ja bör då skaffa en sån här CI+ modul till min panasonic vt50
http://www.dustinhom...hProvider_dacsa om ja är rätt ute nu? så den passar min tv.
samt skillnad på clone+ och den nämnda nedan?
Redigerat av rajjejosefsson, 05 april 2013 - 14:31.
Postad 05 april 2013 - 14:16
Mitt tips är att säga upp tvillingkortet helt och köpa så många extrakort som det finns TV-apparater/boxar, det tjänar man in på nått år.

Redigerat av Jimsan75, 05 april 2013 - 14:17.
Postad 06 april 2013 - 09:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar