Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect 2 till PS3 i Januari

273 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.583332 (11) 128:-
1 relaterade trådar

Postad 20 January 2011 - 20:28

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Spelet har sålt rejält i Sverige verkar det som... slut hos dom flesta webb butikerna.

Redigerat av Unregistered1232, 20 January 2011 - 20:29.

Postad 20 January 2011 - 23:48

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Lite trist bara, med tanke på populariteten, att de inte hade lite sexiga introduktionspriser på spelet. Nu var visserligen 449 kr på Siba (i butik) ändå rätt ok, särskilt med tanke på den upplevelse man nu kommer få de närmaste dagarna. game on.

Postad 21 January 2011 - 07:19

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Bug på Project overlord. Marktexturerna blev helt plötlsigt utan filtering. Bara ett gäng jättepixlar. Men endast i början på banan. Tänkte att det möjligen kan vara något man ordnar med en reload. Men nope. Ser iiinnntteee bra ut. :)

Postad 21 January 2011 - 10:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Har väl spelat en 6 timmar eller så vid det här laget, men jag börjar tröttna på upplägget att man måste skjuta hela jäkla tiden.
"Du behöver rekrytera den här personen" man åker dit och självklart måste man slåss hela tiden, finns det inga människor i det här universumet som inte vill ha ihjäl en?
Personligen tycker jag att dödandet i spel har gått för långt, inte för att det är dödande, utan för att spelkaraktären dödar ologiskt många fiender...

Postad 21 January 2011 - 10:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Har väl spelat en 6 timmar eller så vid det här laget, men jag börjar tröttna på upplägget att man måste skjuta hela jäkla tiden.
"Du behöver rekrytera den här personen" man åker dit och självklart måste man slåss hela tiden, finns det inga människor i det här universumet som inte vill ha ihjäl en?
Personligen tycker jag att dödandet i spel har gått för långt, inte för att det är dödande, utan för att spelkaraktären dödar ologiskt många fiender...

Gissa varför jag knappt spelar fps längre. De går ut på exakt samma sak allihopa.

Postad 21 January 2011 - 11:25

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Håller delvis med. Reagerade oxå på det vid första genomspelningen. Dessvärre jäkligt svårt att nå en bredare publik om man undviker just denne ingrediens.

Postad 21 January 2011 - 11:49

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Gissa varför jag knappt spelar fps längre. De går ut på exakt samma sak allihopa.

Jo, men FPS är ju per definition shooterspel, där vet man iaf att mekaniken och storyn är bereoende av att du skjuter dig fram,.
När det handlar om en rymdopera som mass effect vill jag att det händer mer mellan uppdragen, och eftersom skjutarmekaniken är sämre än i dedikerade skjutarspel så känns det lite klumpigt och man önskar att man ngn gång fick uppleva lite mer story under lite längre perioder än en 30 sekunders FMV då och då.

Redigerat av simulacra, 21 January 2011 - 11:51.

Postad 21 January 2011 - 16:21

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

När det handlar om en rymdopera som mass effect vill jag att det händer mer mellan uppdragen

Förstår vad du menar, även om jag inte själv upplever skjutandet som repetetivt eller så. Det taktiska upplägget i striderna, vilket ju blir vad man själv gör det till, håller det intressant.
Och sen är väl spelet klassat som ett "action-RPG", vilket väl beskriver att tonvikten väger över en del till just striderna.

Postad 21 January 2011 - 21:11

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Nån som läst denna?

Postad 21 January 2011 - 21:22

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Jag har läst den, men jag kan säga att den håller sig mer relevant till ME1 än ME2. Så det kanske inte är någon vidare rekommendation till PS3-folket om man inte riktigt bryr sig om Saren och Anderson.

Fast om vill man ha mer ME-lore så är det ett ändå bra ställe börja på ;)

Postad 21 January 2011 - 21:38

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Fast om vill man ha mer ME-lore så är det ett ändå bra ställe börja på ;)

Jo, tänkte det. Bakgrunds-storyn lockar :)

IGN Game of the Year Movie...Rätt kul!

Postad 21 January 2011 - 21:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jag har kört fast. jag är på mitt skepp och springer omkring där, men vad ska jag göra? går jag in i cockpit kan jag inte göra annat än att prata med snubben som sitter i stolen, det är väl meningen att ja ska åka iväg eller?

Postad 21 January 2011 - 21:58

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Har du kollat in Galaxy Map?

Postad 21 January 2011 - 21:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jo, tänkte det. Bakgrunds-storyn lockar ;)

haha, grym video

Postad 21 January 2011 - 22:02

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

haha, grym video

Visst är den skön! Framför allt Shepards möte med John Marston och hemma hos Madison ;)

Postad 21 January 2011 - 22:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Har du kollat in Galaxy Map?

hittade den nyss ;)

Postad 22 January 2011 - 00:02

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Klockren.

Postad 24 January 2011 - 09:06

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Ok. Några snabbreflektioner.

1. Man får inte behålla samtliga vapen man har samlat på sig i första genomspelningen utan behöver köpa om samtliga alternativt hitta. Menar nu inte uppgraderingarna. Total idioti alternativt slarv från bioware. Either or.

2. Cover till aim fungerar ta mig faaan ännu sämra i ps3 versionen. Fastnar. Lyfter centret av siktet 2m ovanför target. Man hamnar mao inta allas där man har tänkt sig. Liiittte svårt att adekvat använda snipern.

3. Shockwave. Har blivit betydligt längre samt betydligt mer målsökande. Inte nog med det men nu flyttar den nivå också. För enkelhetens skull. Står du bakom skydd på våning 2. Det finns absolut noll under dig. Dvs nivån under existerar inte...så träffar den ändå. Halvirriterande på Reaper IFF. Återigen inget annat än slarv. Undrar helt ärligt om spelet har speltestats?

4. Småbuggar. Troligen engine relaterade. Musiken försvinner, texture filtering försvinner. Katastrofalt långa laddningtider.

Nä...den här versionen är slarvigt utförd. Oavsett ny engine eller ej. Helt klart den sämsta versionen av dom 3 existerande.

Postad 24 January 2011 - 09:09

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Varför haru spelat igenom alla 3 versionerna? :)

Postad 24 January 2011 - 09:28

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Jag är....hm....skadad? Vet faktiskt inte...inga bra svar att ge. :)

Postad 24 January 2011 - 09:41

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Ja gillar spelet hur som helst :)

Har bara spelat på PS3an och bara kommit runt 11 timmar in i spelet, 26% trophies typ :)

Postad 24 January 2011 - 09:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag är....hm....skadad? Vet faktiskt inte...inga bra svar att ge. :)

Haha :)

Postad 24 January 2011 - 10:12

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

4. Småbuggar. Troligen engine relaterade. Musiken försvinner, texture filtering försvinner. Katastrofalt långa laddningtider.

Nä...den här versionen är slarvigt utförd. Oavsett ny engine eller ej. Helt klart den sämsta versionen av dom 3 existerande.

Får hoppas att de fixar buggarna snart. Sedan kan kanske ME2 även kan bli årets spel 2011? :)

Postad 24 January 2011 - 10:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Har själv bara spelat i drygt 3 timmar. Mest har jag sprungit omkring i mitt skepp samt nån annanstans i not disco. Mycke göra ingenting och lite spela än så länge.
Gillar egentligen inte spel där man få göra vad man vill, vill ha linjära spel där jag vet exakt var jag ska och vad jag ska göra.
Trodde faktiskt att det var ett sånt spel.

Postad 24 January 2011 - 11:41

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Jag ligger mellan 15-20 timmar. Började först med att få 100 % i alla solsystem men insåg snabbt att det kommer ta en jäkla tid och många probes om man ska fortsätta med det. Så nu gör jag bara det jag ska göra i ett solsystem sen åker jag vidare. Det är lite buggigt men inte så illa att man vill slänga kontrollen i teven. Det är ett bra spel och det blir lite mer intressant när man börjar "känna" sina kompanjoner. Har tyvärr inte fått nån wow upplevelse ännu. Egentligen gör man samma saker hela tiden. Man åker till en planet, skjuter sig igenom fiender för att sedan åka till en annan planet och göra samma sak igen. Har dock förhoppningar om att storyn byggs på ännu mer så det är ändå roligt att spela.
Fråga. Vart kan jag köpa extra "star charts" så jag kommer åt fler system?

Postad 24 January 2011 - 11:42

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Gillar egentligen inte spel där man få göra vad man vill, vill ha linjära spel där jag vet exakt var jag ska och vad jag ska göra.
Trodde faktiskt att det var ett sånt spel.

Då har du inte spelat så många spel från Bioware förr antar jag? :)

Och då ska jag säga att du verkligen inte borde prova Dragon Age, det är ännu mer springa runt med olika saker åt olika håll och kanter.

Postad 24 January 2011 - 11:45

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Fast ja tyckte ja hade mer koll i DragonAge på vart ja skulle o va ja skulle göra
ärligt talat :)

Postad 24 January 2011 - 11:46

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Fråga. Vart kan jag köpa extra "star charts" så jag kommer åt fler system?

Har för mig det fanns några att köpa på Omega, men jag minns inte säkert, borde isåfall finnas i någon av butikerna som är kring slummen. Men är inte hundra på detta.. Minns att jag plockade på mig några allt eftersom dock, behövde som inte direkt leta.

Postad 24 January 2011 - 11:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Då har du inte spelat så många spel från Bioware förr antar jag? :)

Och då ska jag säga att du verkligen inte borde prova Dragon Age, det är ännu mer springa runt med olika saker åt olika håll och kanter.

Ingen aning om vad för spel dom har gjort, jag har inte sorlat dragon age, kom fram till att jag skulle tröttna på de, och är lite orolig att jag kommer göra det med det här spelet också. Gillar inte systemet alls egentligen att man måste åka själv till olika planeter, känns bara onödigt besvärligt och tar lång tid

Postad 24 January 2011 - 11:49

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Fast ja tyckte ja hade mer koll i DragonAge på vart ja skulle o va ja skulle göra
ärligt talat :)

Ska väl inte börja diskutera Dragon Age här, men jag håller inte riktigt med, tycker båda är ungefär lika lätta eller diffusa när det gäller vad man ska göra, fast jag antar att Dragon Age har lite mer överskådlig karta än Mass Effect 2, vilket kanske gör det krångligare att veta i Mass Effect 2. Däremot tycker jag Dragon Age har mycket mer sidospår/quests än Mass Effect 2, men nu är jag ju inte klar med Dragon Age än så jag kan väl inte säga säkert riktigt.

Postad 25 January 2011 - 08:54

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Gårdagens spelande fick mig att tycka om spelet lite mer. Fick uppdrag där man ska leta upp information och hacka säkerhetspaneler. Det var ett positivt avbrott från allt skjutande. Hoppas det kommer mer av sånt. Sen tror jag även att jag är nära att få ihop det med Miranda :) De senaste två gångerna jag har pratat med henne har hon sagt att hon kommer att komma förbi när saker och ting lugnar ner sig ;) Eftersom hon har sagt samma sak två gånger antar jag att jag måste komma lite längre i storyn för att något ska hända. Jag har också ätit middag med Kelly :D Det är ganska kul att springa runt i skeppet och prata med besättningen. Jobbigt bara att det är så långa laddningstider när man förflyttar sig med hissen :blush:

Postad 25 January 2011 - 09:13

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Gårdagens spelande fick mig att tycka om spelet lite mer. Fick uppdrag där man ska leta upp information och hacka säkerhetspaneler. Det var ett positivt avbrott från allt skjutande. Hoppas det kommer mer av sånt. Sen tror jag även att jag är nära att få ihop det med Miranda :D De senaste två gångerna jag har pratat med henne har hon sagt att hon kommer att komma förbi när saker och ting lugnar ner sig ;) Eftersom hon har sagt samma sak två gånger antar jag att jag måste komma lite längre i storyn för att något ska hända. Jag har också ätit middag med Kelly :lol: Det är ganska kul att springa runt i skeppet och prata med besättningen. Jobbigt bara att det är så långa laddningstider när man förflyttar sig med hissen :blush:

Det är ett spel kajoh.
Ledsen att behöva säga det här men...dom finns inte på riktigt. :)

Postad 25 January 2011 - 09:31

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
VA!? :blush:

;)

Postad 25 January 2011 - 09:53

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
;)

Idag ska ja med sätta mig in o leta säkerhetsterminaler o hacka tänkte jag.
O så måste ja scanna en 2 miljoner planeter känns de som så ja har råd att uppgradera
mitt skepp o alla vapen o trams.

Postad 25 January 2011 - 10:31

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Ja det där är fan inte kul..inte nånstans. Scannandet är det mest idiotiska dom tillförde ME2. Bara irriterande. Hackandet är även det helt IQ befriat.

Postad 25 January 2011 - 14:24

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Ja det där är fan inte kul..inte nånstans. Scannandet är det mest idiotiska dom tillförde ME2. Bara irriterande. Hackandet är även det helt IQ befriat.

När i spelet börjar scannandet? Gör man det på eget intiativ eller kommer besättningen med påpekanden om att man borde göra det?
Jag har inte hunnit lira mer än ca 5 timmar men nåt scannande har jag inte stött på än.

Postad 25 January 2011 - 14:51

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Du gör det av eget intiativ. Men du kommer behöva göra det om du vill uppgradera dina vapen, armor osv. Du gör det när du åker runt med skeppet i solsystemen. Bara att åka till en planet, välj orbit och sen scan.

Postad 25 January 2011 - 14:57

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Du gör det av eget intiativ. Men du kommer behöva göra det om du vill uppgradera dina vapen, armor osv. Du gör det när du åker runt med skeppet i solsystemen. Bara att åka till en planet, välj orbit och sen scan.

Tackar! Då vet jag vad jag kommer göra ett antal timmar i natt ;)

Postad 25 January 2011 - 14:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
vad är det man scannar för nåt? gjorde nåt sånt här om dagen men förstod inte riktigt vad jag sysslade med,
hur f-n kom dom på att man skulle scanna en planet för att uppgradera ett vapen? it dont make any sense

grymt tråkigt dessutom att behöva styra de där fula lilla skeppet varje gång man ska nånstans, tycker baras et förstör spelupplevelsen

Postad 25 January 2011 - 15:04

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

vad är det man scannar för nåt?

Det är väl efter Resources, som behövs för Upgrades...et inte helt lyckat spelmoment enligt recensioner och spelare... ;)

Postad 25 January 2011 - 15:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det är väl efter Resources, som behövs för Upgrades...et inte helt lyckat spelmoment enligt recensioner och spelare... ;)

"inte helt lyckat" det suger ju åsnebal....

Postad 25 January 2011 - 15:30

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
äääh fan va inte löjliga nu =)
Gillar tanken helt klart. Känns mer "realistiskt" att man behöver utvinna vissa mineraler för att
kunna utveckla och uppfinna nya vapen och rustningar och andra uppgraderingar.
Så ###### jobbigt e de ju inte o skanna. O man kan ju faktiskt göra det samtidigt som man slötittar på tv.

Postad 25 January 2011 - 15:38

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

äääh fan va inte löjliga nu =)
Gillar tanken helt klart. Känns mer "realistiskt" att man behöver utvinna vissa mineraler för att
kunna utveckla och uppfinna nya vapen och rustningar och andra uppgraderingar.
Så ###### jobbigt e de ju inte o skanna. O man kan ju faktiskt göra det samtidigt som man slötittar på tv.

That's the spirit! Ser redan fram emot förskansa mig med enorma mänger Resourses redan i kväll. ;)

Postad 25 January 2011 - 15:45

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Hehe, se det som ett nödvändigt ont.
Och att åka runt med skeppet tycker jag inte förstör. Det är ett ganska smart sätt att komma till nya områden. Tänk dig andra rollspel där man är tvungen att rida med en häst i 20 min för att komma till en viss stad. Här tar det ju bara några sekunder att ta sig mellan de olika systemen.

Edit: Förresten fick jag en uppgradering igår till skeppet som gör att det går snabbare att scanna ;)

Redigerat av Unregisteredda254153, 25 January 2011 - 15:52.

Postad 25 January 2011 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det är nog inte så roligt att hämta råvara i verkligheten heller =P.

PS, det är mycket enklare med mus och tangentbord =/.

Redigerat av Zoiler, 25 January 2011 - 17:48.

Postad 25 January 2011 - 20:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har gett spelet lite mer tid nu ikväll och det har blivit lite roligare nu när man har kommit in i de lite.
men hur uppgraderar man sina vapen och dom andra grejerna? är inne i labbet och där står det tex när man går in i datorn att jag har 2 nya weapon upgradessen står det hur mycket platinum man måste ha, och jag har så det räcker men jag kan ju inte göra nåt, bara trycka på cirkel för att komma tillbaka ut från datorn.
samma sak med allt som det står att jag kan uppgradera.
vad gör jag för fel?

Postad 26 January 2011 - 09:21

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

har gett spelet lite mer tid nu ikväll och det har blivit lite roligare nu när man har kommit in i de lite.
men hur uppgraderar man sina vapen och dom andra grejerna? är inne i labbet och där står det tex när man går in i datorn att jag har 2 nya weapon upgradessen står det hur mycket platinum man måste ha, och jag har så det räcker men jag kan ju inte göra nåt, bara trycka på cirkel för att komma tillbaka ut från datorn.
samma sak med allt som det står att jag kan uppgradera.
vad gör jag för fel?

Måste man inte snacka med besättningen (tex Jacob el. Mordin) ang Upgrades för att utföra dem? Datorn är, som jag uppfattat det, mer en överblick över upgrades...

Postad 26 January 2011 - 09:22

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Hmm om du menar vid professorn så finns de 2 alternativ där.
Research och Uppgrades där den ena bara kollar på vad man uppdaterat.
medans den andre är till för att uppgradera.
MEN ibland kan uppgraderingarna kräva steget före.
Dvs Sniper headshot damage kan stå kosta 25.000 platinum
men kräver 1 Sniper Rifle Damage upgrade först. Sådana som man köper lr
hittar ute i fält.
Det står dock om man läser vad som krävs för att uppgradera.

Igår nådde jag upp till 20 timmars speltid totalt , innan Arsenal matchen börja o de va dags att lägga ner för kvällen. ;)

Postad 26 January 2011 - 09:27

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Om man misslyckas med ett lojalitetsuppdrag för en karaktär, är det då kört för en att få lojalitet från den karaktären?

Postad 26 January 2011 - 09:35

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Hmm om du menar vid professorn så finns de 2 alternativ där.
Research och Uppgrades där den ena bara kollar på vad man uppdaterat.
medans den andre är till för att uppgradera.

Ah, tackar. Ska kolla mer noga hos professorn vid nästa besök.
För nu har jag scannat planeter så förråden är proppfulla :P
Och personligen så tycker jag scannandet är ett helt ok spelmoment. Det bryter av mot snackandet i RPG-delen och skjutandet Action-delen. Helt ok för mig. kul att hitta en planet som är "Rich", för att några minuter efter vara helt tömd på sitt värdefulla innehåll ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.