Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

anysee E7 T2C

463 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Nytt tv-kort från Anysee (66 medlem(mar) har röstat)

Intressant?

1. Ja (63 röster [95.45%])

Procent av omröstning: 95.45%

2. Nej (3 röster [4.55%])

Procent av omröstning: 4.55%

Rösta Gäster kan inte rösta
Anysee E7 T2C (TV-kort) 4 8.333332 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 May 2011 - 18:54

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

CA-moduler är onekligen mer magi än vetenskap...

Postad bild

Postad 06 May 2011 - 19:33

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

CA-moduler är onekligen mer magi än vetenskap men jag kör utan problem med Neotions variant.

Ja, troligen. Eller så är det ett rent fabrikationsfel på mitt Neotion. Har iofs provat två olika av det fabrikatet. Min CI+märkta samt en utan CI+.

Har precis fått tag på en CA-modul från Smit. Inte för DVB-T2 dock. Men nu funkar alla kanaler på mitt Boxer mix. Inkl mpeg4-kanalerna. Äntligen! Dvs, det var CA-modulen som inte lirade för mig.

Men problemet med "pixligheten" i överkant på bild på flera kanaler (TV4 Sport, TV10, Discovery, Eurosport och någon till) kvarstår dock. Ska kolla noggrannare om samband med muxar el dylikt senare. Men nu är det VM-hockey utan pixelflims på TV3!

Postad 06 May 2011 - 21:41

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Vad jag förstår är WinTV-CI inte ett CI+-interface så även om DVBViewer kan kombinera det med valfritt TV-kort kommer det knappast fungera ihop med den CI+ CA-modul som krävs för HD-kanalerna.

Det är sant men jag har läst att Anysee E7 inte klarar CI+ heller. Boxers HD kanaler fungerar ändå för tillfället med Anysee E7 pga. att CI+ är bakåtkompatibelt med CI och att Boxer inte har aktiverat CI+ ännu.

Det är i alla fall min tolkning från det här:
http://www.anysee.se/faq_anyseee7.html

Hursomhelst spelar det ingen roll för min del nu eftersom min Anysee E7 redan är beställt och skickad nu :)

Postad 06 May 2011 - 22:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det är sant men jag har läst att Anysee E7 inte klarar CI+ heller. Boxers HD kanaler fungerar ändå för tillfället med Anysee E7 pga. att CI+ är bakåtkompatibelt med CI och att Boxer inte har aktiverat CI+ ännu.

Det är i alla fall min tolkning från det här:
http://www.anysee.se/faq_anyseee7.html

Hursomhelst spelar det ingen roll för min del nu eftersom min Anysee E7 redan är beställt och skickad nu :)

Men om de inte aktiverat det så skulle det ju funka med vilken boxercam som helst och det gör det inte, har provat med mina 3. Däremot har de inte aktiverat pairing vilket verkar var det som skulle ställa till det, men ci+ erbjuder annan kryptering än de haft tidigare även utan pairing och det klarar det uppenbart av.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 06 May 2011 - 22:42.

Postad 06 May 2011 - 23:15

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Men om de inte aktiverat det så skulle det ju funka med vilken boxercam som helst och det gör det inte, har provat med mina 3. Däremot har de inte aktiverat pairing vilket verkar var det som skulle ställa till det, men ci+ erbjuder annan kryptering än de haft tidigare även utan pairing och det klarar det uppenbart av.

Aha, så Boxer HD använder/kräver CI+ men inte fullt ut så att säga? Tur att jag valde Anysee's variant då.

Jag kommer då att ha två T2-tuners med en CI+ läsare. Om jag förstått rätt så borde jag kunna se på två kanaler samtidigt så länge de ligger på samma mux?

Postad 07 May 2011 - 00:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Aha, så Boxer HD använder/kräver CI+ men inte fullt ut så att säga? Tur att jag valde Anysee's variant då.

Jag kommer då att ha två T2-tuners med en CI+ läsare. Om jag förstått rätt så borde jag kunna se på två kanaler samtidigt så länge de ligger på samma mux?

Det beror på vilken uppspelare du använder, tex mce stödjer inte det, dvblink gör det inte heller. Men anysee har en positiv egenhet som jag tror de är först med, man kan ansluta 2 anysee till datorn och ha programkort i den ena och på det sättet se 2 olika krypterade kanaler.

Sen får vi ju hoppas att inte boxer får för sig att använda pairing, men jag tror inte de gör det då deras största försäljningsargument försvinner. De har ju alltid sagt att det räcker att ta med programkortet till sommarstugan :lol: och pairar de så får man släpa med sig hela 60" plasman tror inte så många är intresserade av det :)

Postad 07 May 2011 - 00:27

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Sen får vi ju hoppas att inte boxer får för sig att använda pairing, men jag tror inte de gör det då deras största försäljningsargument försvinner. De har ju alltid sagt att det räcker att ta med programkortet till sommarstugan :lol: och pairar de så får man släpa med sig hela 60" plasman tror inte så många är intresserade av det :)

Hehe absolut. Skulle de börja med pairing så säger jag upp abonnemanget direkt.

Postad 07 May 2011 - 07:59

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Tvheadend klarar det. Att köra med flera tuners är en dröm m Tvheadend. Det är en dröm i övrigt också. Den är kanon!

Postad 10 May 2011 - 23:12

perfr
  • perfr
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
I kväll slutade Boxers HD-kanaler fungera för mig med min E7 T2C. Har Boxer ändrat något?

/Per

Postad 10 May 2011 - 23:32

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

I kväll slutade Boxers HD-kanaler fungera för mig med min E7 T2C. Har Boxer ändrat något?

För mig slutade ALLA (betal-)kanaler att funka under några timmar ikväll. Men nu funkar det igen. Jag har dock inga HD-kanaler (har vanliga Boxer -mix) så på den punkten vet jag inget. Trodde problemet fanns här. Men jag har inte ändrat några inställningar och det började bara funka igen.

Redigerat av rgt66, 10 May 2011 - 23:33.

Postad 11 May 2011 - 09:41

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Hmm, för mig har tv4+, kanal 9 och någon till gett upp helt plötsligt. Vad kan ha hänt? Vill helst inte röra antennen då den är inställd av en installatör. Övriga kanaler inkl alla andra betalkanaler fungerar utmärkt. Kör floppydtv + boxer + wmc.

/H

Postad 11 May 2011 - 19:38

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Alla betalkanaler helt väck igen. Någon som känner igen sig? Har Boxer.

Postad 11 May 2011 - 20:41

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Samma här, alla betalkanaler försvann. Såg i CI-verktyget att mitt nya programkort (som jag fick när jag uppgraderade till HD) inte hade fått några nya koder och dom två första friveckorna var slut. Efter en halvtimme i kön till Boxers kundtjänst skickade dom ut koderna till mitt nya kort så att det blev fart på det igen. Tycker mig känna igen det hela från när jag bytte kort för MPEG4 en gång i tiden.

Postad 12 May 2011 - 20:02

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Avinstallerade DVBlink. Nu funkar det. :)

Postad 13 May 2011 - 13:13

perfr
  • perfr
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Funkar tyvärr fortfarande inte, trots att Boxer skickat ut nya koder för mig. Är rädd att de kopplat på CI+-kravet för HD-kanalerna....

Postad 13 May 2011 - 13:33

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Funkar tyvärr fortfarande inte, trots att Boxer skickat ut nya koder för mig. Är rädd att de kopplat på CI+-kravet för HD-kanalerna....

Funkar hos mig iaf, men fick uppdatera kortet i en boxermottagare :)

Postad 13 May 2011 - 14:13

Anders
  • Anders
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

/Per

Samma problem här. Kodade SD funkar men inte kodade HD i mina E7... Gick och köpte en Sagembox för att kunna testa och där fungerade kodade HD tyvärr...

Postad 13 May 2011 - 17:01

perfr
  • perfr
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Samma problem här. Kodade SD funkar men inte kodade HD i mina E7... Gick och köpte en Sagembox för att kunna testa och där fungerade kodade HD tyvärr...

Hm. Slut på det roliga :)

Postad 13 May 2011 - 18:27

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Men ni kan se SVT1 HD och SVT2 HD?

Postad 13 May 2011 - 18:30

perfr
  • perfr
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Men ni kan se SVT1 HD och SVT2 HD?

Ja.

Postad 13 May 2011 - 18:55

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Bra.

Postad 13 May 2011 - 22:13

perfr
  • perfr
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Fungerade det om du därefter satte tillbaka kortet i E7:an?

Funkar hos mig iaf, men fick uppdatera kortet i en boxermottagare :)

I en mottagare där du också satte i CA-modulen, eller bara kortet?

Postad 14 May 2011 - 10:26

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Har fått alla grejer nu men jag får inte igång betalkanalerna! Jag har provat DVBViewer & det medföljande TV programmet från AnySee men jag får bara en svart bild på alla betalkanaler. Övriga kanaler funkar perfekt.

CA-modulen är Boxers rekommenderade Neotion CI+ variant.

När jag stoppar in betalkortet direkt i AnySee-burken utan CAM så kan jag se "subscription date" genom AnySees smartcard information. Den visar en period på 2 veckor som har gått ut. Kan detta vara problemet? Alla kanaler (som jag betalar för) funkar annars om jag stoppar in kortet i min Sagemcom-box.

Kör med Win7 64-bit.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Postad 14 May 2011 - 11:57

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Testade nyss med Windows Media center och där fungerar alla SD betalkanaler men inga betalkanaler i HD.

Är det någon annan som får in Boxers HD kanaler i Media center? Och i så fall, exakt, vad har ni installerat?

Postad 14 May 2011 - 12:20

perfr
  • perfr
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Testade nyss med Windows Media center och där fungerar alla SD betalkanaler men inga betalkanaler i HD.

Är det någon annan som får in Boxers HD kanaler i Media center? Och i så fall, exakt, vad har ni installerat?

Det verkar som om Boxer just gjort något som gör att man inte kan få HD-betalkanalerna i datorn längre....

Postad 14 May 2011 - 12:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

I en mottagare där du också satte i CA-modulen, eller bara kortet?

Tryckte bara i kortet, men spelar ingen roll nu, även mina kanaler har lagt av, de funkar i hd-mottagaren men inte i anysee :)

Postad 14 May 2011 - 14:18

Anders
  • Anders
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tyvärr inte.

Postad 14 May 2011 - 14:40

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Har även fått igång SD betalkanaler i DVBViewer nu. När jag försöker ta in en HD kanal så säger DVBViewer att min CI reader (AnySee) inte stödjer CI+ fullt ut. Antar att det betyder att Boxer numera köra med CI+ fullt ut på HD-kanalerna trots att dom inte använder pairing.

Jag får väl ta och säga upp mitt abonnemang i och med detta. Totalt blev det en dyr chansning som inte lyckades :)

Postad 14 May 2011 - 15:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Har även fått igång SD betalkanaler i DVBViewer nu. När jag försöker ta in en HD kanal så säger DVBViewer att min CI reader (AnySee) inte stödjer CI+ fullt ut. Antar att det betyder att Boxer numera köra med CI+ fullt ut på HD-kanalerna trots att dom inte använder pairing.

Jag får väl ta och säga upp mitt abonnemang i och med detta. Totalt blev det en dyr chansning som inte lyckades :)

CI+ innebär ju mer än pairing, anatar att det stödjer nya krypteringssystem och hantering av krypteringar. Anysee skulle säkert kunna lösa det rent tekniskt, problemet lär ju vara för dem att få tillgång till det som behövs, boxer är säkert inte sugna på en mjukvarulösning särskilt inte om anysee vill ha kvar möjligheten till 2 tuners till ett programkort.
Tvleverantörerna är väldigt inskränkta när det kommer till smidiga samlade lösningar, de tror alltid att om man får in något i datorn så kan det omedelbart kopieras. Men vad jag vet så har man inte kunnat kopiera boxers kort på länge men man har kunnat läsa av dem med mjukvarucam om man haft abb. Man får väl hoppas att dreambox-killarna lyckas komma på nån softcam som funkar.

Postad 14 May 2011 - 18:08

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag har börjat leta alternativ som att t.ex. köra med flera "standard-boxar" och skicka vidare HDMI-signalerna in i datorn men då jag letade efter något som kan spela in en HDMI-signal så hittade jag detta:

http://news.cnet.com...-9870317-1.html

Verkar onekligen som om TV/Video världen är oerhört inskränkt för all form av "öppenhet". Verkar ta mig fan omöjligt att få in en "ren" videosignal till datorn från TV eller video utan kvalitéförlust. Snacka om att begränsa möjligheter och teknikförbättringar.

Redigerat av Unregistered814f3eb6, 14 May 2011 - 18:09.

Postad 15 May 2011 - 19:19

DirtyHarry
  • DirtyHarry
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Om du ska gå den vägen är nog det bästa att skaffa Boxer originalbox, en Hauppauge Colossus och en HDCP-stripper typ Moomes MUX-HD(kommer snart en MUX-FHD med hdmi-ljud också). Du kan sedan använda tex DVBLink för att få in Colossusen i Media center alternativt använda native-stödet från Hauppauge som finns numera. Det finns även stöd för Colossusen i Mediaportal och Sage-TV tex.

Postad 15 May 2011 - 19:30

Petoj
  • Petoj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Någon som har testat denna box(eller någon annan) med canal digital via kabel nätet dvs DVB-C bor tyvärr på ett ställe där jag har valet med canal digital eller sätta en parabol på min balkong och det verkar mindre kul..

Samt om detta funkar vilken cam använder ni? inte jätte intresserad av HD kanaler dock vore det inte fel..

Tack på förhand!

Postad 19 May 2011 - 12:45

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Det blev tyst på tråden....
Någon som fått igång betalHD kanalerna igen eller hört om Anysee har någon lösning på gång?

Postad 19 May 2011 - 13:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det blev tyst på tråden....
Någon som fått igång betalHD kanalerna igen eller hört om Anysee har någon lösning på gång?

Jo, det är ju lite av en besvikelse att det inte funkar längre, dock är det fortfarande ett mycket bra tv-kort, faktiskt på flera sätt bättre än floppy/firedtv, testade med mitt kort och en polares kort i samma burk igår och det funkade fint att dela på programkortet för vanliga sd-kanaler, bara det är ju en framgång.

Jag upptäckte även att de kanaler jag tittar på mest i hd är fria :) Kommer förmodligen att säga upp hd-kanalerna framöver pga ett utbudet är kass, synd att de inte har discovery hd, den hade varit värd att betala för men 3 och 5 kollar jag i princip aldrig, mtv är inte heller nån höjdarkanal

Postad 19 May 2011 - 15:42

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Krävs det något särskilt - någon inställning, eller kort eller nåt - för att kunna se SVT1 HD och SVT2 HD (marksänt). Jag har bara installerat drivrutinen och kör Win7 och mce, och den hittar 39 kanaler men inte dom två nämnda. Någon som har någon idé?

Postad 19 May 2011 - 16:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Krävs det något särskilt - någon inställning, eller kort eller nåt - för att kunna se SVT1 HD och SVT2 HD (marksänt). Jag har bara installerat drivrutinen och kör Win7 och mce, och den hittar 39 kanaler men inte dom två nämnda. Någon som har någon idé?

Har du rätt sorts antenn? Kan behövas en som klarar vhf för att se hd

Postad 19 May 2011 - 18:10

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jo, det är rätt antenn. Det var mottagningen som var alltför dålig. Trots en hygglig takantenn. Men det blir nog att handla en ny antenn...

Postad 20 May 2011 - 08:45

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jo, det är ju lite av en besvikelse att det inte funkar längre, dock är det fortfarande ett mycket bra tv-kort, faktiskt på flera sätt bättre än floppy/firedtv, testade med mitt kort och en polares kort i samma burk igår och det funkade fint att dela på programkortet för vanliga sd-kanaler, bara det är ju en framgång.

Jag upptäckte även att de kanaler jag tittar på mest i hd är fria :) Kommer förmodligen att säga upp hd-kanalerna framöver pga ett utbudet är kass, synd att de inte har discovery hd, den hade varit värd att betala för men 3 och 5 kollar jag i princip aldrig, mtv är inte heller nån höjdarkanal

Efter lite koll så verkar det inte vara ett rent tekniskt problem utan att det finns någon form av CI+ certifiering av boxen om jag har förstått det rätt?
Nåja SVT-HD räcker ganska långt men frågan är ju om det någonsin blir möjligt med CI+ kanaler i en PC framöver..kanske även SD kanalerna drabbas av samma öde..så det blir "fri television" som återstår i HTPC:n...

Postad 20 May 2011 - 12:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Efter lite koll så verkar det inte vara ett rent tekniskt problem utan att det finns någon form av CI+ certifiering av boxen om jag har förstått det rätt?
Nåja SVT-HD räcker ganska långt men frågan är ju om det någonsin blir möjligt med CI+ kanaler i en PC framöver..kanske även SD kanalerna drabbas av samma öde..så det blir "fri television" som återstår i HTPC:n...

Skulle nog bli svårt för boxer att införa ci+ på sd, tror det skulle bli ett rejält liv av alla som köpte tv för några månader sen utan dvb-t2 och ci+ i tvn, säkert många som köpt tv med inbyggd mottagare som inte vill ha lös box och inte bryr sig om hd.
Det är faktiskt inte särskilt många jag känner som skaffat hd-paket. Går det inte få in i htpcn så kommer jag inte att fundera på hd förrän det är dags att byta tv, extern box är inte ens ett alternativ för mig.

Postad 20 May 2011 - 13:27

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

..kanske även SD kanalerna drabbas av samma öde..så det blir "fri television" som återstår i HTPC:n...

Kommer förmodligen att bli så men inte genom att SD-kanalerna sänds med CI+ utan snarare i och med att SD-kanalerna sakta men säkert flyttas över till att endast existera som HD-kanaler. Gissningsvis inom 0-10 år. Dom får skylla sig själva om dom tror att dom på sikt kommer att tjäna pengar på slutna standarder som CI+ eller HDMI. Bästa kvalité idag kan man endast få om man är pirat.

Postad 20 May 2011 - 15:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Kommer förmodligen att bli så men inte genom att SD-kanalerna sänds med CI+ utan snarare i och med att SD-kanalerna sakta men säkert flyttas över till att endast existera som HD-kanaler. Gissningsvis inom 0-10 år. Dom får skylla sig själva om dom tror att dom på sikt kommer att tjäna pengar på slutna standarder som CI+ eller HDMI. Bästa kvalité idag kan man endast få om man är pirat.

Vad menar du med hdmi? Hdmi är ett digitalt överförings-sätt inte ett kopieringsskydd, däremot kan hdmi och även dvi som är helt kompatibla med varandra förutom att dvi-stnadarden inte innefattar ljud användas ihop med hdcp som är ett skydd.

Tror det blir svårt att överföra allt till HD iaf som det ser ut idag, hd tar för mycket bandbredd i dagsläget.

Postad 20 May 2011 - 19:56

DirtyHarry
  • DirtyHarry
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
*sålt*

Redigerat av DirtyHarry, 07 June 2011 - 15:34.

Postad 21 May 2011 - 08:37

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Vad menar du med hdmi? Hdmi är ett digitalt överförings-sätt inte ett kopieringsskydd, däremot kan hdmi och även dvi som är helt kompatibla med varandra förutom att dvi-stnadarden inte innefattar ljud användas ihop med hdcp som är ett skydd.

Ursäkta, jag menade HDCP som i sin tur gör att ingen tillverkare vill släppa någon hårdvara med HDMI input till dator.

Redigerat av Unregistered814f3eb6, 21 May 2011 - 08:38.

Postad 21 May 2011 - 14:38

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ursäkta, jag menade HDCP som i sin tur gör att ingen tillverkare vill släppa någon hårdvara med HDMI input till dator.

Största problemet är ju att hdmi-ingång inte skulle lösa ett enda problem, för det första blir det knepigt att styra en box från datorn, för det andra blir det ännu svårare om man ska ha 2 boxar för att kunna spela in olika kanaler. Ska jag ändå ha en komplett box kan jag lika gärna koppla den till tvn direkt. Även skeptisk till hur man skulle kunna ha en tv-server i annat rum och styra allt från htpc vilket jag gör i dag.

Provade för länge sen att styra boxar från htpc via mces irsändare ca hälften av boxarna vi testa funka nästan hjälpligt resten funka inte alls, och det var aldrig stabilt oavsett box.

Postad 24 May 2011 - 21:00

la damit
  • la damit
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Så har jag mitt E7.
Jag får det dock inte att fungera vidare värst bra.
E7 + WMC 7 ger mig bara vissa kanaler, bla inte TV4.
Det är konstigt eftersom en sökning med det program som kommer med E7an (det där buggiga E7 view eller vad det heter)
faktiskt hittar TV4 och som det går bra att se på.
Är det någon inställning någonstans som måste till för att den skall hitta alla och inte bara vissa kanaler i WMC7?

Jag har senaste drivaren från anysee.se

EDIT:
Fixade sig med lite skruvande i drivrtinens inställningar.
Ändrade "Comhem" -> 6875 Europe så fick jag in alla kanaler.

Redigerat av la damit, 24 May 2011 - 21:14.

Postad 25 May 2011 - 19:17

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Även jag har fått mitt kort. Tycker att det fungerar utmärkt med bara drivrutinen installerad och Win7 64-bit och Windows Media Center. Men då är jag också bara intresserad av SVT:s hd-kanaler.
Kan tipsa om MC7 Sleep Timer som efter installation dyker upp under Extras i mce, och där du kan ange vid vilket klockslag datorn ska stänga av eller gå ner i viloläge... En funktion som det faktiskt är obegripligt att den inte är standard i Media Center.

Postad 26 May 2011 - 12:21

la damit
  • la damit
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har dock inte lyckats hajja hur jag skall få burken att använda CI-sloten.
Skall den välja mellan CI-slot och CA-slot automagiskt? Jag har en SMARDtv CI slot isatt och
när jag kollar i drivrutinens info så säger den att där är ett kort och lite olika fakta mm.
Behöver jag ha ett kort i CAsloten för ej HD-kanaler o ett annat kort i CIsloten för HD-kanaler?

Edit:
Win 7 MCE kan alltså inte avkoda kanaler när kortet sitte i CI-sloten men väl när den sitter i CA-sloten.

Redigerat av la damit, 26 May 2011 - 12:26.

Postad 26 May 2011 - 17:50

boborg
  • boborg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Någon som har forsökt med Diablo Cam 2 eller Unicam? Skal tydligen funktionera med tyske HD+/CI+ kanaler.

Redigerat av boborg, 26 May 2011 - 17:51.

Postad 26 May 2011 - 18:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Har dock inte lyckats hajja hur jag skall få burken att använda CI-sloten.
Skall den välja mellan CI-slot och CA-slot automagiskt? Jag har en SMARDtv CI slot isatt och
när jag kollar i drivrutinens info så säger den att där är ett kort och lite olika fakta mm.
Behöver jag ha ett kort i CAsloten för ej HD-kanaler o ett annat kort i CIsloten för HD-kanaler?

Edit:
Win 7 MCE kan alltså inte avkoda kanaler när kortet sitte i CI-sloten men väl när den sitter i CA-sloten.

Förstår inte riktigt hur du menar, du behöver en boxer tv-modul, dvs en cam eller ci+ att sätta ditt programkort i för att det ska funka, jag har iaf inte fått det att funka i den inbyggda kortläsaren, har iofs inte försökt särskilt mycket

Postad 26 May 2011 - 21:39

la damit
  • la damit
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt hur du menar, du behöver en boxer tv-modul, dvs en cam eller ci+ att sätta ditt programkort i för att det ska funka, jag har iaf inte fått det att funka i den inbyggda kortläsaren, har iofs inte försökt särskilt mycket

Alltså...
E7an har ju en inbyggd CAM och en slot för CI.
I CI sloten har jag stoppat Comhems officiella CI-kortläsare (märket är Smardtv).

Har jag kortet i den inbyggda CAMen lirar allt finemangs i WMC 7.
Har jag kortet i CI-kortläsaren får jag det inte riktigt att lira i WMC 7.

Så, känner burken automatiskt av var kortet är instoppat och sen använder den (CI eller CA) eller skall man speca någonstans att den skall använda CAn eller CIn?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.