Det är väl bättre att starta HD-kanalen innan programmen finns än tvärtom? Någonstans måste man ju börja.Hehe, jo det är ganska ynkligt att lansera en HD-kanal utan några HD-program
Måndag 20/9 startar sändningarna av SVT1 HD
Postad 22 november 2010 - 09:04
Postad 22 november 2010 - 18:39
Javisst är det det. Jämfört med TV3 och Kanal 5s HD kanaler som ännu inte har startats så är det bara bra av SVT.Det är väl bättre att starta HD-kanalen innan programmen finns än tvärtom? Någonstans måste man ju börja.
Postad 22 november 2010 - 18:42
Det är väl bättre att starta HD-kanalen innan programmen finns än tvärtom? Någonstans måste man ju börja.
Helt rätt !!!
Kommer att bli bra när SVT kör igång på allvar ..
Postad 23 november 2010 - 13:20
Det är väl bättre att starta HD-kanalen innan programmen finns än tvärtom? Någonstans måste man ju börja.
Jag förstår ditt resonemang men SVT1 HD har ju funnits ganska länge nu och det är fortfarande bara cirka 5 av 30 program som sänder i HD enligt den där guiden på tvplaneten.se. TV3 och Kanal5 är väl mest ute efter att tjäna pengar så där kommer det säkert dröja flera år innan det blir några HD-sändningar, men jag hoppas givetvis att jag har fel.
Postad 06 december 2010 - 16:54
Någon som vet när CD kör igång SVT2 HD?
Canal Digital vill enligt SVT inte ha kanalen i sitt utbud.
Men SVT2 HD, innehåller, trots namnet, ännu inga hd-program.
- Det är tomt i tvåan och kommer att vara så resten av året, konstaterar Per Björkman, utvecklingschef på SVT.
Detta beror på är en kombination av innehållsliga och tekniska skäl, berättar han.
- För oss är det här en lång process. Därför har vi avstått från marknadsföring nu i starten.
När SVT2 HD kan leva upp till sitt namn är oklart. Björkman säger att det blir någon gång nästa år.
Postad 06 december 2010 - 19:01
Redigerat av Leatherface, 07 december 2010 - 01:30.
Postad 07 december 2010 - 01:29
Inte om dom vill behålla sändningstillstånden i marknätet.Jag förstår ditt resonemang men SVT1 HD har ju funnits ganska länge nu och det är fortfarande bara cirka 5 av 30 program som sänder i HD enligt den där guiden på tvplaneten.se. TV3 och Kanal5 är väl mest ute efter att tjäna pengar så där kommer det säkert dröja flera år innan det blir några HD-sändningar, men jag hoppas givetvis att jag har fel.
Postad 07 december 2010 - 10:10
Okej, fått denna uppgift direkt från SVT?Canal Digital vill enligt SVT inte ha kanalen i sitt utbud.
Jag förstår CD. De kan starta upp den kanalen den dagen den börjar sända i HD. Innan dess är det bara en extra kostnad att sända den.
Å andra sidan har de tidigare varit snabba med HD-kanaler oavsett vad som finns på dem.
Postad 08 december 2010 - 09:01
Postad 08 december 2010 - 10:14
Ser ingen officiell källa på det där sen så stämmer det inte att CD är enda operatören utan SVT2 HD heller.
Tele2 har inte heller SVT2 HD t.ex.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar