Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Anti-Mode 8033 Automatic Subwoofer Equalizer

629 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 October 2010 - 12:41

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Är den översta utan 8033 och nedersta med, eller nån PEQ inblandad

Stämmer fint det, ingen PEQ inblandad.

Postad 02 October 2010 - 12:43

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Stämmer fint det, ingen PEQ inblandad.

tycker jag verkar lovande du, hoppas på att jag får min nästa vecka

Postad 02 October 2010 - 13:06

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Självklart tar inte en eq bort efterklangen i ett rum. Men om nivån på en peak dras ned så kommer också efterklangen vid den frekvensen att minska då den dämpas ut snabbare.

Ganska självklart, men värt att förtydliga. Känns lite som att alla missförstår varandra :)

Redigerat av spuj, 02 October 2010 - 13:08.

Postad 02 October 2010 - 13:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det mest korrketa sättet är att mäta efterklangen i ett rum är i halveringstid.
Tyvärr anger mätprogrammet efterklangen i absolut tid. Om man tar ned en puckel så kommer den absoluta efterklangstiden att minska eftersom startamplituden är lägre. Detta är så klart positivt men det förändrar inte halveringstiden som styrs av rummet.

Jämför med att man släpper en bakerman22 i badkaret och sedan mäter man hur lång tid det tar för vågorna att försvinna. Det tar förmodligen rätt lång tid. Om man köper en Anti-Mode 8033 "bantning special" och bantar ned honom till en vindruvas storlek och sedan släper honom på nytt i badkaret så kommer vågorna att försvinna mycket fortare än tidigare eftersom de var mindre från början. Detta förändrar dock inte badkarets egenskaper. :)

edit: Spuj hann före.

Redigerat av hassesolo, 02 October 2010 - 13:12.

Postad 02 October 2010 - 13:22

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Självklart tar inte en eq bort efterklangen i ett rum. Men om nivån på en peak dras ned så kommer också efterklangen vid den frekvensen att minska då den dämpas ut snabbare.

Ganska självklart, men värt att förtydliga. Känns lite som att alla missförstår varandra :)

Kan inte du förklara min graf med bara peq aktiverad isf, den kurvan är ju än snyggare.

Postad 02 October 2010 - 13:54

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Jäs, men själva noden är kvar, men försvagad för man drar ner på peakarna.

Postad 02 October 2010 - 13:58

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Jämför med att man släpper en bakerman22 i badkaret och sedan mäter man hur lång tid det tar för vågorna att försvinna.

[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:adc9pxy2UegYLM:http://i717.photobucket.com/albums/ww173/prestonjjrtr/Weather/rain-2.gif[/img]

Förbaskat bra liknelse Hassesolo :)

Postad 02 October 2010 - 17:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Det mest korrketa sättet är att mäta efterklangen i ett rum är i halveringstid.
Tyvärr anger mätprogrammet efterklangen i absolut tid. Om man tar ned en puckel så kommer den absoluta efterklangstiden att minska eftersom startamplituden är lägre. Detta är så klart positivt men det förändrar inte halveringstiden som styrs av rummet.

Jämför med att man släpper en bakerman22 i badkaret och sedan mäter man hur lång tid det tar för vågorna att försvinna. Det tar förmodligen rätt lång tid. Om man köper en Anti-Mode 8033 "bantning special" och bantar ned honom till en vindruvas storlek och sedan släper honom på nytt i badkaret så kommer vågorna att försvinna mycket fortare än tidigare eftersom de var mindre från början. Detta förändrar dock inte badkarets egenskaper. ;)

edit: Spuj hann före.

Rätt bra förklarat. Det måste betyda att akustiska(mekaniska, inte elektroniska) åtgärder är väldigt viktiga om man gillar att spela högt. Det kan förklara varför musik låter bra under en viss volym.

Postad 02 October 2010 - 19:14

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Om man inte vet, så kan man ju erkänna det istället ;)

Mina burkar ÄR tunade till 15Hz, Kan tuna dom i 10Hz eller 20Hz med om jag vill.

Du svarade inte heller på vad det kommer sig att Ms sänks så otroligt mycket med Antimoden.

Även om du tunar dina lådor till 10,15,20 hz så kommer f3db ligga mycket högre om du tror att f3db är = med avstämnings frekvensen så har du FEL.
Och det andra har andra redan svarat på.

Postad 02 October 2010 - 23:36

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Jag är ingen expert på akustik med det känns som att många har rätt här. Du kan inte ändra rummets fysiska efterklang elektroniskt men med lägre amplitud på problemfrekvenser så klingar dom ut snabbare=upplevd lägre efterklang. Det är väl vad vi hör som är viktigt eller?

Mvh Martin

Postad 03 October 2010 - 08:04

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Många säger att det inte går att få ner efterklangen i rummet elektroniskt, utan att det är för att jag tar ner en peak som gör att även efterklangen går ner. Jag är självklart med på det.

MEN hur förklarar ni min mätning med PEQ där kurvan är mycket flatare och snyggare än vad antimoden får till isf?
Efterklangen ligger ju mycket högre i den än med antimoden. Det vill jag gärna ha svar på.

ENBART PEQ
Kurvan snyggare, MEN efterklang upp mot 250ms

Bifogad fil  bildCAQBQI1I.jpg   44.47K   7 Antal nerladdningar

ENBART ANTIMODE 8033c
Kurvan inte riktigt lika snygg, MEN efterklangen är på ynka 50ms låter MYCKET tightare

Bifogad fil  xtz_x2_med_antimode.jpg   89.08K   6 Antal nerladdningar

Redigerat av Evil Homer, 03 October 2010 - 08:33.

Postad 03 October 2010 - 08:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Den påtagligt långa efterklangen på PEQ-grafen ligger vid ca 16 HZ. Med PEQ ligger kurvan på ca 60dB vid 16 HZ. Med Anti-Mode har du en nivå på ca 55 dB dvs ca halva ljudtrycket.
Till detta måste man lägga att kurvan i analysprogrammet är väldigt utslätad.

Jag har svårt att se hur manicken skulle kunna upphäva fysikens lagar. Orsaken till mätresultaten måste sökas på annat håll... Jag sitter inte med alla svar men det måste finnas en logisk förklaring någonstans ;)

Redigerat av hassesolo, 03 October 2010 - 08:49.

Postad 03 October 2010 - 09:00

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Så höjer jag upp nästa mätning så den ligger på 60db vid 16Hz så bör fenomenen återkomma i efterklangen?

Då skall jag fanimig mäta senare igen, men det skall även testas med PEQ+Antimode.

Men du ( Hassesolo) trodde inte det skulle bli en lyckad lösning väl?

Postad 03 October 2010 - 10:12

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Mer mätningar tack..... ;)

Postad 03 October 2010 - 10:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Så höjer jag upp nästa mätning så den ligger på 60db vid 16Hz så bör fenomenen återkomma i efterklangen?

Då skall jag fanimig mäta senare igen, men det skall även testas med PEQ+Antimode.

Men du ( Hassesolo) trodde inte det skulle bli en lyckad lösning väl?

Som sagt, jag har inte alla svaren men efterklangen i rummet kan knappast tas bort elektroniskt, eller hur?

Postad 03 October 2010 - 10:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Som sagt, jag har inte alla svaren men efterklangen i rummet kan knappast tas bort elektroniskt, eller hur?

Nej det är nog jäkligt jobbigt att kunna allt ;) men du verkar ha bra koll.
Men bästa sättet att ta reda på om det bli skit eller inte är ju att testa, så skall göra detta i eftermiddag.

Jag har fått erbjudande om en V-6, hade vart skoj att testa den om man nu hade haft plats för den.

Postad 03 October 2010 - 15:37

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Nya inställningar med PEQ
Bifogad fil  Xtz_3_okt_bara_PEQ.jpg   93.29K   1 Antal nerladdningar

Nya inställningar med PEQ och Antimode
Bifogad fil  xtz_3_okt_antimode___8033.jpg   90.64K   2 Antal nerladdningar

Den sista ser helt ok ut va? ;)

Postad 03 October 2010 - 15:47

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Nackdelen nu, är ju att det inte känns lika högt längre. 110 db på Drumz And Rhythm. Sen när man avaktiverar den så dundrar rumsnoderna in igen och så "känns" det högre.

Postad 03 October 2010 - 18:12

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Möjligen med en absorbent som är elektronisk på något sätt. Typ en motfashögtalare.

Det akustiska åtgärder kan göra är att sänka efterklangen över hela rummet, något inte en EQ kan. Möjligen är det vi ser en kraftig signalsänkning från EQ som upplevs som att efterklangen är kortare. Jag har själv funderat på om det finns subbar som kan spela problemtonerna med mycket lägre volym. En sådan måste ju finnas. En sådan skulle vara bra ända till den spelar en lång ton vilket bygger upp en peak igen. ;)

Postad 03 October 2010 - 18:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Slängde på advanced mode på XTZ´n nu. Det kan inte stämma att det mäter så bra!? ;)
Någon som vet vad det kommer sig att det skiljer sig mellan en vanlig mätning och en advanced mode?

Bifogad fil  xtz_3_okt_peq___antimode_advanced_mode.jpg   104.19K   4 Antal nerladdningar

Redigerat av Evil Homer, 03 October 2010 - 18:17.

Postad 03 October 2010 - 18:15

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Möjligen med en absorbent som är elektronisk på något sätt. Typ en motfashögtalare.

Det akustiska åtgärder kan göra är att sänka efterklangen över hela rummet, något inte en EQ kan. Möjligen är det vi ser en kraftig signalsänkning från EQ som upplevs som att efterklangen är kortare. Jag har själv funderat på om det finns subbar som kan spela problemtonerna med mycket lägre volym. En sådan måste ju finnas. En sådan skulle vara bra ända till den spelar en lång ton vilket bygger upp en peak igen. ;)

Om det finns ställbart Q värde i apparaten så går det

Postad 03 October 2010 - 18:20

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Nackdelen nu, är ju att det inte känns lika högt längre. 110 db på Drumz And Rhythm. Sen när man avaktiverar den så dundrar rumsnoderna in igen och så "känns" det högre.

He he. Det ser ut som ett klassiskt vardagsrum på runt 20 kvadratmeter. Är det inte runt 30 hertz som det brukar bli lite besvärligt med efterklangen? Åtminstone hos mig. Men graferna är lite förvirrande. Ena sidan beskriver(Decibel) ju att tonen runt trettio har reducerats kraftigt. Det horisontella mätvärdet måste vara där subben delar sin frekvens och börjar tappa kraft till frontisarna. Men jag ser ingen efterklangsvärde. Är det efterklangen man ser på de färggranna graferna?

Om det finns ställbart Q värde i apparaten så går det

Vad går att göra? Sänka efterklangen i hela rummet? Det tar jag gift på att det inte går. Men det kanske inte var vad du menade.

Postad 03 October 2010 - 18:22

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Slängde på advanced mode på XTZ´n nu. Det kan inte stämma att det mäter så bra!? ;)
Någon som vet vad det kommer sig att det skiljer sig mellan en vanlig mätning och en advanced mode?

Bifogad fil  xtz_3_okt_peq___antimode_advanced_mode.jpg   104.19K   4 Antal nerladdningar

XTZ Room analyzer verkar lite instabilt. När jag lekte med den så kunde jag få två vitt skilda kurvor trots att jag gjorde två närmast identiska mätningar...

Redigerat av hassesolo, 03 October 2010 - 18:23.

Postad 03 October 2010 - 18:26

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Vad går att göra? Sänka efterklangen i hela rummet? Det tar jag gift på att det inte går. Men det kanske inte var vad du menade.

Efter klangen går inte att göra så mycket med elektroniken utan där får man dämpa manuellt.
men vill man dämpa ut en besvärlig frekvens så kan man höja Q så mycket att man smootar ut den ordentligt men då får man titta efter annat än anti mode.

Postad 03 October 2010 - 18:35

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

XTZ Room analyzer verkar lite instabilt. När jag lekte med den så kunde jag få två vitt skilda kurvor trots att jag gjorde två närmast identiska mätningar...

Mätningarna här är nästintill identiska om jag inte pillar på något.

Skillnaden är att den mäter snyggare i advanced mode.

He he. Det ser ut som ett klassiskt vardagsrum på runt 20 kvadratmeter. Är det inte runt 30 hertz som det brukar bli lite besvärligt med efterklangen? Åtminstone hos mig. Men graferna är lite förvirrande. Ena sidan beskriver(Decibel) ju att tonen runt trettio har reducerats kraftigt. Det horisontella mätvärdet måste vara där subben delar sin frekvens och börjar tappa kraft till frontisarna. Men jag ser ingen efterklangsvärde. Är det efterklangen man ser på de färggranna graferna?

Stämmer jättefint det du säger, det på högerkanten är helt rätt efterklangen i rummet. Klicka upp bilden så den blir lite större så är det enklare att se.

Postad 03 October 2010 - 18:37

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Ha ha..Att jag inte klickade säger mycket hur lat jag är. Sorry. Jag får lära mig klicka helt enkelt. :lol:
Jomenvisst ser man hur efterklangen förkortats. Den är ju nu bara en halvsekund. Det är ju tajt som ett grodarsle. Fin-fint.

Var sitter du i rummet när du lyssnar på resultatet? Är det någon meter från bakväggen eller rent av nästan två meter?

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 03 October 2010 - 18:43.

Postad 03 October 2010 - 18:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Så förbannat litet rum, så sitter faktiskt rakt mot bakre väggen.

Bifogad fil  bildCAXVUII6.jpg   44.25K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Evil Homer, 03 October 2010 - 18:45.

Postad 03 October 2010 - 20:17

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Då är det inte underligt att 30 hertz-toner kan låta överväldigande. Synd att du måste vara så nära väggen.

Postad 04 October 2010 - 13:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
6ppo mätningar utförda för dom som vill ha lite mindre smooting.

Utan Antimode
Bifogad fil  xtz_4_x3_6ppo_okt_antimode_bypass___8033.jpg   106.37K   14 Antal nerladdningar

Med Antimode
Bifogad fil  xtz_4_x3_6ppo_okt_antimode___8033.jpg   105.53K   15 Antal nerladdningar

Postad 04 October 2010 - 14:10

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Kurvan ser ju superb ut med Anti-Mode. :lol:

Om vi skall spåna vidare i våra spekulationer kring efterklang. :lol: :lol:
Här kan man väl hyfsat se hur efterklangen är beroende av toppar också? Sen att efterklangen blir så lång vid vissa frekvenser beror nog på att vissa möbler (tex soffan) dämpar efterklangen lite vid vissa frekvenser medan den riktigt djupa basens efterklang är svårare att dämpa.

Postad 04 October 2010 - 14:24

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Så förbannat litet rum, så sitter faktiskt rakt mot bakre väggen.

Aj, det går inte att vända på allt 90 grader?

Postad 04 October 2010 - 15:16

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Blir för nära fronten då, plus att det är två dörr öpppningar på högersidan, vänstersidan är det fönster på.

Bara bita ihop och försöka se glad ut tills man hittar större boende.

Postad 04 October 2010 - 17:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
:) Niklas F
Om du mäter en gång till, kan du lägga dig på en medelnivå av 80dB i stället för 60dB? Det vore intressant att se om resultaten blir identiska. :)

Postad 04 October 2010 - 17:41

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tror inte XTZ´n vill mäta på den volumen, den visar lite rött redan på den volumen jag kör på nu. Men kan se om det går lite högre om du vill.

Bör ju röra till lite mer i rummet när man höjer tycker jag, så identisk bör den inte bli, eller? :)

Postad 04 October 2010 - 17:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag är mest nyfiken på om kurvan är volymberoende eller om det kvittar.
Jag är också lite nyfiken eftersom jag körde på den nivån (med bagrns XTZ) och då kan jag jämföra med min egen kurva. :)

Postad 04 October 2010 - 18:09

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Kan tyvärr inte göra det idag, har packat ihop mätprylarna. Imorgon skall Antimoden testas på lite Ino prylar,skall bli skoj att se vad den kan göra med denna kurvan.

Bifogad fil  enbart_su...jpg   109.51K   3 Antal nerladdningar

Postad 04 October 2010 - 18:16

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Kan tyvärr inte göra det idag, har packat ihop mätprylarna. Imorgon skall Antimoden testas på lite Ino prylar,skall bli skoj att se vad den kan göra med denna kurvan.

Bifogad fil  enbart_su...jpg   109.51K   3 Antal nerladdningar

Med ett Q värde på 8.2 så blir det ganska bumligt vilket man ser på grafen efter 63hz.

Postad 04 October 2010 - 18:28

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Med ett Q värde på 8.2 så blir det ganska bumligt vilket man ser på grafen efter 63hz.

Den här kurvan är inte kört med Antimoden alltså, utan den SKALL jobba på den imorgon. Så det inte blir missförstånd nu.

Postad 04 October 2010 - 18:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Ja där kommer nog Anti-Mode göra nytta. :)

Rotade fram min gamla 80dB-kurva (ingen EQ).

Postad bild

Postad 04 October 2010 - 19:15

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Postad bild

Fusk... :)

Postad 04 October 2010 - 19:17

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Helt sinnessjukt bra kurva!
Nu måste ju folk gå in i ditt galleri och titta så dom fattar vilka ombyggnationer du har fått göra för att få till en sån här graf, Vill med ha ett bra rum!! :)

Postad 04 October 2010 - 19:59

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Postad bild

Ganska stor skillnad på den öhman mätte fram.

Postad 04 October 2010 - 20:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det blir väl lite olika beroende på mätutrustning, XTZ-programmets smoothing, mätplats och sånt. Sen rattade jag lite på Q-reglagen, nivårattarna och sådant när jag hade gott om tid med bagarens mätutrustning och då fick jag till en lite annan kurva.

Postad 04 October 2010 - 20:41

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Det blir väl lite olika beroende på mätutrustning, XTZ-programmets smoothing, mätplats och sånt. Sen rattade jag lite på Q-reglagen, nivårattarna och sådant när jag hade gott om tid med bagarens mätutrustning och då fick jag till en lite annan kurva.

Jag litar nog mera på öhmans mätning då xtz verkar mäta olika hela tiden
eller varför inte köra med eq wizard och en riktig mät mik för ser man på dom mätningar jag har gjort så mäter dom lika mellan dom olika mät tillfällena

Postad 04 October 2010 - 21:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det kan vara så.
Jag orkar inte köpa en mic och tjorva just nu i alla fall. Kanske nån gång i framtiden. :)
Jag är nöjd med hur det låter nu i alla fall. :)

Postad 04 October 2010 - 21:42

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
+1

Postad 06 October 2010 - 01:48

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Ja, den där kurvan gjorde ju inte att man blev mindre sugen på en anti-mode :)

Postad 06 October 2010 - 10:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ja, den där kurvan gjorde ju inte att man blev mindre sugen på en anti-mode B)

Vill bara förtydliga igen, hassesolo har INTE kört med Antimode. Han har haft en mycket kunnig akustikkonsult hemma och byggt ett rum helt ifrån grunden. Plus att han har 4st REJÄLT kompetenta subbar.

Jag däremot har ett vanligt vardagsrum som det inte finns en endaste akusikfix i.

Postad 06 October 2010 - 18:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Mätte på ett par ino burkar idag, rummet är fruktansvärt. Antimoden lyckades få ner värsta peaken ca 7db iaf, men det var långt ifrån bra ändå. Då är det inget roligt rum man har att göra med va B)

Postad 07 October 2010 - 21:30

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Vill bara förtydliga igen, hassesolo har INTE kört med Antimode. Han har haft en mycket kunnig akustikkonsult hemma och byggt ett rum helt ifrån grunden. Plus att han har 4st REJÄLT kompetenta subbar.

Jag däremot har ett vanligt vardagsrum som det inte finns en endaste akusikfix i.

Yes, bommade att det var självaste harry fords alter ego som postat den där.. Fast dina mätningar ser ju inte fel ut heller tbh.

Dessutom känns det som ett fruvänligare alternativ ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.