Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TVIX Xroid A1, första Sigma 8656 baserade

304 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX Xroid A1 (Mediaspelare) 7 3,27 (10) Inga priser

Postad 18 september 2011 - 10:22

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Vart hittade du så du kan skriva buggrapporter på dvicos sida.. Jag hittar fasiken inte.. Postad bild

http://www.tvix.co.k...t=LT&bserial=15

Klicka först på Join, skapa ett konto...

Postad 18 september 2011 - 10:42

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0
Ajajaj, jag trodde Dvico lärt sig av tidigare misstag. Men tydligen inte. Vissa buggar får man väl räkna med i en helt ny produkt på ett helt nytt (i sammanhanget) OS. Men inte så många och så allvarliga som ni rapporterar om.
Jag väntar med att hämta ut min och börjar se mig om efter alternativ.
Har en gammal tvix som fungerar tillfredsställande så jag har ingen brådska...

edit: vad har ni för firmware-version i era boxar? Senaste på hemsidan (0.9.57) är från 20:e juli så Dvico borde ha en nyare färdig för leverans. Förhoppningsvis med MASSOR av buggfixar. Om ni orkar hålla ut några dagar kan vi ju hoppas att det kommer en ny stekig fw inom kort kort kort :)

Helt galet att de inte fått ut någon nyare fw på 2 månader?!? Sover de på jobbet på Dvico?

Postad 18 september 2011 - 12:24

loke123
  • loke123
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Ajajaj, jag trodde Dvico lärt sig av tidigare misstag. Men tydligen inte. Vissa buggar får man väl räkna med i en helt ny produkt på ett helt nytt (i sammanhanget) OS. Men inte så många och så allvarliga som ni rapporterar om. Jag väntar med att hämta ut min och börjar se mig om efter alternativ. Har en gammal tvix som fungerar tillfredsställande så jag har ingen brådska... edit: vad har ni för firmware-version i era boxar? Senaste på hemsidan (0.9.57) är från 20:e juli så Dvico borde ha en nyare färdig för leverans. Förhoppningsvis med MASSOR av buggfixar. Om ni orkar hålla ut några dagar kan vi ju hoppas att det kommer en ny stekig fw inom kort kort kort :) Helt galet att de inte fått ut någon nyare fw på 2 månader?!? Sover de på jobbet på Dvico?

fw på tvixen är 0.9.5.9 när den levereras så den som ligger på hemsidan är äldre lol och den cola funktionen sharing som de sa var det nya stora funkar inte alls inga inställningar eller nått går ens inte att klicka på

kan ju hoppas nån knäcker den så comunity kan fixa och trixa med den

Postad 18 september 2011 - 12:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
I knew it.

Har testat 8 olika Android baserade boxar från olika små och stora företag. Alla har varit skit.

Min tanke var, är även Xroid lika dålig så är det inte tillverkaren utan fakta är:

- Android hör inte hemma på HTPC marknaden......än.

Postad 18 september 2011 - 15:19

Rosetwig
  • Rosetwig
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

I knew it.

Har testat 8 olika Android baserade boxar från olika små och stora företag. Alla har varit skit.

Min tanke var, är även Xroid lika dålig så är det inte tillverkaren utan fakta är:

- Android hör inte hemma på HTPC marknaden......än.

Vilken av dessa har varit bäst ?

//jonas

Postad 18 september 2011 - 16:58

fragolite
  • fragolite
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag är RIKTIGT RIKTIGT besviken! Shit asså varför kostar den så mycket ?! T o m min samsung TV har fler och bättre APPAR!

HUr gör man kan man få pengarna tillbaka eller kan man bara byta ut mot något annat på webhallen om man redan har öppnat och testat den?

EDIT: Anledningar varför jag är sjukt besviken:

- När man betalar nästan 3000 för en mediaspelare så förväntar man sig något riktigt bra, den är BUGGIG som bara den, i början när jag kopplade in den så reagerade den jättekonstigt när jag använde fjärrkontrollen, ibland gick det inte navigera alls, jag fick starta om den flera gånger för att ens kunna navigera mig i systemet!

- Den har hängt sig flera gånger, "process bla bla" "tvinga avslutning".

- AppMarket är ett STORT skämt, riktigt dålig kvalité på apparna som finns också.

- Första gången jag kopplade in den till datorn så stod det "USB MODE ON" på spelaren men den dök inte upp på mitt windows 7. Jag fick även där dra ut och koppla in kabeln flera gånger för att interna hårddisken skulle komma upp som jag har satt i.

- Mindre viktigt: Den har inte "fade" transition när man öppnar olika rutor som den har på youtube videona.

+ Den har klarat av att spela alla mina filer än så länge.(mkv, 720p,1080p, .img, xvid etc).

Min första tanke var om jag hade fått en Prototypversion? Listan är ännu längre med sånt som jag inte tyckte om.

Jag hade inte ens betalat halva priset för någon sån här skit. (ursäkta men jag känner mig lurad).

Postad 18 september 2011 - 17:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Vilken av dessa har varit bäst ?

//jonas

Ingen. De jag har testat har varit provexemplar under arbetsnamn. Någon var på IFA. Har inte testat Xdroid men om man läser vad andra har sagt så ligger de nära min egen uppfattning.

Android känns lika komplett som Smart TV koncepten från de olika TV tillverkarna. Ser kul ut på papper men mukvaran är inte någon som kan ersätta dagens Mediaextenders eller HTPC program.

Jag tror på Android på sikt men först när Google gör något som anpassar det för TV.

Postad 18 september 2011 - 18:13

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
En riktigt stabil mediaspelare direkt från släpp då känns som en utopi nästan i dagens läge,kan det vara så enkelt att alla nuvarande inblandade aktörer är för små helt enkelt och inte har resurser att testa o utveckla oredentligt innan?Känns ju så när man läser på divrse forum etc ingen av dom har ju tillräckliga resurser verkar det som.Tänker på boxee som verkar vara ordentligt underbemannade och tex popcorn som lade ner fw utvecklingen helt till C200 då man utvecklade nya popboxen,netgear har inte ödslat mycket kraft på neo 550 , nu detta med denna etc.Nån riktigt stor drake skulle behöva komma in i spelet då dom enda stabila mediaspelarna och som inte är begränsade tänker på bd menyer , hd audio etc har flera år på nacken.

Postad 18 september 2011 - 18:24

Grill-B
  • Grill-B
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

En riktigt stabil mediaspelare direkt från släpp då känns som en utopi nästan i dagens läge,kan det vara så enkelt att alla nuvarande inblandade aktörer är för små helt enkelt och inte har resurser att testa o utveckla oredentligt innan?Känns ju så när man läser på divrse forum etc ingen av dom har ju tillräckliga resurser verkar det som.Tänker på boxee som verkar vara ordentligt underbemannade och tex popcorn som lade ner fw utvecklingen helt till C200 då man utvecklade nya popboxen,netgear har inte ödslat mycket kraft på neo 550 , nu detta med denna etc.Nån riktigt stor drake skulle behöva komma in i spelet då dom enda stabila mediaspelarna och som inte är begränsade tänker på bd menyer , hd audio etc har flera år på nacken.

Jag har även en tvix 6600 och den är sjukt stabil. Krånglar ALDRIG :-)
Den kan jag rekommendera om man vill ha något stabilt. och jag kommer lämna tillbaka xroiden och satsa på ytterliggare en tvix 6600.

Postad 18 september 2011 - 18:32

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Den kan jag rekommendera om man vill ha något stabilt. och jag kommer lämna tillbaka xroiden och satsa på ytterliggare en tvix 6600.

Jo men den har ju några år på nacken men den kanske var stabil från början,har dock haft typ 5 st mediaspelare av olika märken och INGEN har varit stabil o utan ganska stora buggar första 6 mån typ.

Postad 18 september 2011 - 20:28

sekeos
  • sekeos
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Canman ge en bra förklarning till det här

Postad 19 september 2011 - 08:25

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Hej!
Väldigt tråkigt att vissa av er har problem och är missnöjda med A1.
Vårt test-ex som jag har haft har det inte varit några större problem med, men samtidigt så har inte vi testat alla möjliga scenarion.
Tyvärr, är det alltid lite barnsjukdomar i början.

DVICO arbetar på en ny firmware som kommer innan slutet av september.
Ang. web-remote så är jag också besviken över att den istället blev android-remote, förhoppningsvis fixar dem detta också.

För att använda fjärrkontrollen för att styra on-screen-tangentbordet, gå in i settings-application- avaktivera android tangentbord så ska det fungera.

24hz fungerar inte ännu, det ska finnas med i nästa FW

Redigerat av Canman Distribution AB, 19 september 2011 - 08:58.

Postad 19 september 2011 - 09:21

Grill-B
  • Grill-B
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Skickade en lista på 16 buggar jag hittat till dvico.
Fick svar på 10 punkter att dom är löst i firmwaren som släpps i slutet på september.
resterande 6 punkter är under utredning/utveckling

Så än finns det hopp! :ph34r:

Fick dock inget svar på när en spotify app kan vara tillgänglig
Eller vad man ska med appinstallern till när inga APK fungerar att installera via den.

Postad 19 september 2011 - 11:52

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Kan du lägga upp 16 punkts listan är, med en bock på vilka som är lösta i nästa FW, tack.

Postad 19 september 2011 - 11:54

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Jag kommer lämna tillbaka min och OM dom löser alla dessa buggar kommer jag i så fall köpa den igen, kommer inte sitta och leva med alla buggar som finns nu. Betalar inte nästan 3000 :- för en produkt som inte är klar.

Edit: Köper en HD A1 Slim istället som verkar funka som den skall

Redigerat av PBateman, 19 september 2011 - 14:18.

Postad 19 september 2011 - 12:38

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Jag kommer returnera min också. Jag testar ibland prototyper på jobbet (mobiltelefoner) och jag tycker det är rätt så skoj. Men då får jag dem gratis och jag blir informerad innan att vissa saker ännu inte fungerar som det är tänkt. Tvix Xroid A1 är ingenting annat än en prototyp. Som jag fått betala premium för. Riktigt besviken.

Redigerat av DrBosa, 19 september 2011 - 12:39.

Postad 19 september 2011 - 14:38

Unregisteredaf4241ed
  • Unregisteredaf4241ed
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Kan någon göra en enkelt "Hur man får FTP'n att funka för idioter" till mig för jag är så förvirrad att jag inte ens vet vart jag ska börja för att komma åt FTP'n.

Postad 19 september 2011 - 15:14

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0

Jag köpte en DUNE HDI Smart-spelare för ett tag sedan, har i princip inte varit något strul alls med den, hur stabil som helst. Har haft TViX 6500 och 6600 tidigare, men det ska riktigt mycket till för att jag någonsin ska köpa en TViX-spelare igen nu när jag vet vad man kan få i stället.

Postad 19 september 2011 - 15:24

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Kan någon göra en enkelt "Hur man får FTP'n att funka för idioter" till mig för jag är så förvirrad att jag inte ens vet vart jag ska börja för att komma åt FTP'n.

Hej!
FTPa in på tvixens IP med user / pw : tvix / tvix123
Personligen rekommenderar jag filezilla till detta.

Till er andra som är besvikna på ert köp kan jag inte säga mer än att det känns tråkigt.
Dvico arbetar på en lösning på de buggar som finns och såfort det finns någon ny firmware kastar jag upp den här!

Redigerat av Canman Distribution AB, 19 september 2011 - 15:45.

Postad 19 september 2011 - 15:49

loke123
  • loke123
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hej!

Till er andra som är besvikna på ert köp kan jag inte säga mer än att det känns tråkigt.
Dvico arbetar på en lösning på de buggar som finns och såfort det finns någon ny firmware kastar jag upp den här!

ny firmware slutet på september ok nice men varför i **** inte vänta och släppa xroiden tills dess hade slupit en massa arga köpare och kanske några av oss stannat kvar de måste ha nyare firmware än 0959 om man kollar youtube så ser man 1.00.1 firmware så det är väl den som de släpper slutet av september skulle inte förvåna mig alls

Redigerat av loke123, 19 september 2011 - 15:51.

Postad 19 september 2011 - 15:58

Unregisteredaf4241ed
  • Unregisteredaf4241ed
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hej!

Jag får bara
"Connecting to server...
Trying to reconnect in 5 seconds
Error: Connection to server lost...
Reconnecting to server...
Trying to reconnect in 5 seconds
Error: Connection to server lost..."

Måste jag hålla på med portforwarding? Jag kör med trådlöst om det hjälper något med att svara på frågan.

Redigerat av Unregisteredaf4241ed, 19 september 2011 - 16:07.

Postad 19 september 2011 - 16:33

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Update

Q:Is it possible to add YAMJ as a new feature ?
A: We''ll consider to add this feature ASAP.

Q: I also have issues with subtitles that dosen''t sync to the movie, these working great with my 6500
A: --> We checked subtitle sync again, but MKV had no subtitle issue. we''ll check it with variable file again

Q: Cover art ???
A: http://www.tvix.co.k...erial=76&id=398

A:Sorry about all your inconveniences.

--> We have a plan to release new firmware in this month.
Please be patient and we will update it when we have improved for this.
When playing some MKV file, if you meet error message, please play this file again.
It is timing issue.

m2ts internal subtitle, our engineer is integrating this issue, so we can support it soon.

thanks.

Postad 19 september 2011 - 17:34

loke123
  • loke123
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
ive been thinking this thing with xroid just tiped the scale why are we as custumors putting up with this and its not only dvco other mediaplayers have same problem just shipping out half baked pruducts i could acept this if the pruducts was open source and u had a comunity improving them but not many are ....

say this u go out and buy a new car and when u drive of the lot i can only go half the speed the said it should do and seller says to u a new upprade will come in ca 1 month would u still buy it

or u buy a tv u come home install it check internet if it has new firmware and no it dosent u install the chanels and find out only 5 chanel rest will be avilible in coming firmware

none of these examples would be acepted by none of us why are we acepting these mediabuilders when they say what they say

Postad 19 september 2011 - 18:45

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Jävligt trist att alla dina filmer försvann men det trodde var allmänt känt att man mountar bara med ett konto som har läsmöjligheter.
Att 6600 är helt krångelfri är inte hela sanningen för den klarade inte av att spela alla mkv filer.

Postad 19 september 2011 - 21:01

hoohoo76
  • hoohoo76
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hur får man web remote å funka mot en android lur?
Borde det inte va svenska menyer när man ställt in svenska på språk?

Redigerat av hoohoo76, 19 september 2011 - 22:31.

Postad 20 september 2011 - 00:00

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Då är jag inte ensam om att vara väldigt besviken på denna spelare. Maken till skit får man leta efter. Inget stöd för 24 Hz just nu, förvirrande on-screen tangentbord som inte tycks kunna kommas åt via fjärren. Usel app market som ju innehåller skräp. Instabil (krashade t ex när jag kopplade in min mus).

För 3000 kronor förväntar jag mig mycket mycket mer. Nu köpte jag den för att skriva ett test men frågan är om den inte åker tillbaka direkt.

Postad 20 september 2011 - 07:27

Unregistered025b82f0
  • Unregistered025b82f0
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
hur får man A1:an att uppdatera mjukvaran automatiskt?
Den är utgråad i menyn och går inte att klicka på, fast jag är uppkopplad på internet..Är det för att dom inte släppt någon mjuvara än eller?

Postad 20 september 2011 - 07:44

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Tror inte det finns ngn ny bara 0.9.57, men så buggig som spelaren är är det knappast troligt att den fixar att uppdatera mjukvaran automatiskt även om ny FW skulle finnas.

Postad 20 september 2011 - 08:27

Unregistered025b82f0
  • Unregistered025b82f0
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tror inte det finns ngn ny bara 0.9.57, men så buggig som spelaren är är det knappast troligt att den fixar att uppdatera mjukvaran automatiskt även om ny FW skulle finnas.

Haha, nej så kan det ju vara. Och Nej, jag vet att dom inte släppt någon ny FW än...kommer innan sep är slut...
Undrar om man kommer bli nöjd efter den uppdateringen...?

Postad 20 september 2011 - 08:37

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Automatisk F/W uppgradering kommer inte fungera förrs årets slut, då Dvico har haft problem och flyttar dessa servers.
Tips : On-screen-tangentbordet når ni genom att stänga av androids default tangentbord i inställningar.

Postad 20 september 2011 - 09:36

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Automatisk F/W uppgradering kommer inte fungera förrs årets slut, då Dvico har haft problem och flyttar dessa servers.
Tips : On-screen-tangentbordet når ni genom att stänga av androids default tangentbord i inställningar.

Strö bara mer salt i såren!

Postad 20 september 2011 - 10:14

Unregistered085ad019
  • Unregistered085ad019
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Finns det någon som har ett "hum" om vad kommande firmwareuppdatering kommer innehålla? Canman, är det någon ni kan svara på?

Postad 20 september 2011 - 10:21

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Jag köpte en DUNE HDI Smart-spelare för ett tag sedan, har i princip inte varit något strul alls med den, hur stabil som helst. Har haft TViX 6500 och 6600 tidigare, men det ska riktigt mycket till för att jag någonsin ska köpa en TViX-spelare igen nu när jag vet vad man kan få i stället.

Har själv kikat på den, och den verkar helt klar intressant. Tvekat inför jobbet att uppdatera all filminfo efter allt jobb man lagt ned med Tvixie. Hur fixar den filminfo, kan man återanvända något från TVIXen ? (Soorry guys, for off-topic. Har ingenting med Xroid att göra, men blev lite nyfiken.)

Postad 20 september 2011 - 10:28

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Vad tror ni om den nya POPBOXen från PCH ?? släpps den 25:te

Jag har c:a 10 dagar på mig innan ångertiden går ut, händer inger så byter jag till popboxen, ser mycket intresant ut.
XROID ser ut att bli ett skämt, en FW under denna vecka som visar progress är vad vi behöver nu.

//Peter

Postad 20 september 2011 - 12:04

Unregisteredd2788f8f
  • Unregisteredd2788f8f
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Även jag upplever en del buggar, även om jag inte testat den fullt ut ännu. Har inte haft Dvicos produkter tidigare, men som spelare är den "ok", men resterande del med android som os är under kritik. Har upplevt många kraschar i själva menyer. Att gå in ok kika på själva androidinställningarna rekommenderas inte.

Som spelare har jag upplevt vissa problem dock

- Spelaren har låst sig i vissa filmer, ljudet går vidare med text men bilden fryser. Ändå lösningen jag kunnat göra är att starta om den.

- Netshare åtkomsten dröjer vid uppstart och jag måste gå in i settings för att anslutningen skall komma upp igen. Använder WiFi.

- Har lyckats få igång samba och ansluta till min win 7 station, för att säkra delning på datorn använde jag windows share manager vilket gav bra resultat.

Återkommer med mer om något dyker upp!

Postad 20 september 2011 - 12:05

Unregistered085ad019
  • Unregistered085ad019
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt i förväg för mina lite diffust ställda frågor. Fråga ett har dem missuppfattat lite.

Läs frågor med svar under:

1. When I try to activate the subtitles in a .mkv movie the remote control stops working, I have to pause the movie if I want to activate och deactivate the subtitle.
--> Do you men you can''t play mkv file with subtitle?
This is some strange.
Which firmware do you use?

2. Why is the mousearrow so small and dark, you can barely se it. Is it possible to make it larger and maybe give it a shadow so you can se it on all kinds of background colors? Or make it possible to change de style of the mousearrow, to really big.. and so on?
--> We already change mouse cursor to more large.

3. Why can''t you install your own .apk files? And why is there so few apps in your AppMarket?
--> If you want to install .apk, please install TViX app installer in advance and then copy .apk file to internal HDD or USB .
Run TViX app installer, and display all .apk files, so you can install .apk in here.

4. When are "24hz" gonna be avaliable?
--> We''ll support this function in next firmware.

5. CoverArt is very limited, is there any possibilities that you''re gonna introduce, for example, YAMJ?
--> At this monent, you should use TViXiE in PC, but we have a plan to supporting direct scapping feature in the future.

6. I read somewhere of a firmware update that where mabye rolling out late september. What will the firmware update include?
--> We''re preparing to release new firmware in this month.
With this firmware, we can improve all video/picture quality.
Support TViX share, change mouse cursor, support mail application.....

Redigerat av Unregistered085ad019, 20 september 2011 - 12:10.

Postad 20 september 2011 - 20:35

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Lämnade tillbaka min idag på webhallen och köpte samtidigt en Boxee Box. Vilken skillnad på apparat! Mycket bättre respons och ett intuitivt gränssnitt som dessutom är mycket fräschare. En eloge till webhallen, inga konstigheter och trevlig personal.

Postad 21 september 2011 - 17:33

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Jag har haft flera oilka TViXar, 4000,4100,6500,6600 och Slim S1. Kan säga att ingen av dessa va så dåliga vid release som X-roid A1. Ursäkta om jag är lite off topic nu men jag skulle varmt rekomendera Netgear NeoTV550 för film streaming, tror inte någon spelare slår den. Köpte en och är mäkta nöjd :)

Postad 21 september 2011 - 17:38

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Det kan inte jag heller fatta, gigabit är inte direkt något som är overpriced idag, routers har ju haft det som standard ett bra tag nu. Det är det enda som verkar "avtändande" för mig då jag kommer köra allt genom nätverket.

Det blir att skaffa en HTPC ändå...... finns ingen Media Extender som passar alla mina behov. Även om denna verkar jäkligt cool.

Får man fråga vad du kör som kräver Gigabit Lan?
Vad jag vet så finns ingen material som behöver mer än 100Mbit för streaming.

Redigerat av Unregistered7ad2a59b, 21 september 2011 - 17:41.

Postad 22 september 2011 - 05:33

loke123
  • loke123
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
ok xroiden fick sista spiken i kistan frågade divco om och när den kommer stödja flash fick detta svar

It is difficult to support flash because of license.

så vi har nog en android box som inte kommer stödja flash

Postad 22 september 2011 - 06:04

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0
Att läsa av alla inlägg här verkar det som att DviCo inte någonsin tänker lära sig av sina misstag med lova för mycket som i slutändan fullkomligen skits i totalt och de satsar på en ny mediaspelare där scenariot upprepas igen och igen och igen och igen...

Postad 22 september 2011 - 19:47

hoohoo76
  • hoohoo76
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Lämnade tillbaka min idag på webhallen och köpte samtidigt en Boxee Box. Vilken skillnad på apparat! Mycket bättre respons och ett intuitivt gränssnitt som dessutom är mycket fräschare. En eloge till webhallen, inga konstigheter och trevlig personal.

Fick du tilbaka fullt pris för den?
Jag skulle lämna tillbaka min på Webhallen, men de skulle "köpa" tillbaka den för 80-90% av org priset. Även fast jag ville köpa en ny mediaspelare av den. hmmm. Enligt dem skulle problemen lösas med fw uppdateringar i framtiden....skulle vilja se det.....

Just ja...nån som har samma problem som jag att den tappar mount med pc:n.....får gå in och mounta om den varje gång typ.
Jäv....irri

Postad 22 september 2011 - 20:10

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Jag skulle lämna tillbaka min på Webhallen, men de skulle "köpa" tillbaka den för 80-90% av org priset. Även fast jag ville köpa en ny mediaspelare av den. hmmm. Enligt dem skulle problemen lösas med fw uppdateringar i framtiden....skulle vilja se det.....

Just ja...nån som har samma problem som jag att den tappar mount med pc:n.....får gå in och mounta om den varje gång typ.
Jäv....irri

Varför inte skriva en bugg rapport direkt till Dvico?
http://www.tvix.co.k...t=LT&bserial=15

Postad 24 september 2011 - 16:20

razid
  • razid
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag lämnade idag tillbaka min xroid till webhallen, jävligt glad är jag att jag tog det på faktura och kunde lämna tillbaka den utan att lagt utensilier massa pengar.

Förstår inte att man kan släppa en så här produkt, såg verkligen fram emot en media spelare som hade kunnat ersätta min xbmc maskin.

Problem med att spela upp mkv fick mig att få nog!

Jag har haft en tvix 7000 som ägde den här enheten rejält och den är gammal med dagens mått

Postad 24 september 2011 - 17:56

cave
  • cave
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Förstår inte att man kan släppa en så här produkt, såg verkligen fram emot en media spelare som hade kunnat ersätta min xbmc maskin.

Nyfiken, vad var det som lockade dig med Xroid A1, som din xbmc-maskin inte har?

Postad 24 september 2011 - 18:34

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Jäv....irri

Ja fullpris. De skriver ju sjäva på hemidan att ångerrätten gäller om "varan med originalförpackning är i väsentligen oförändrat skick".
Dock står det även "Ångerrätten omfattar inte varor som inhandlas i våra butiker". Så har man handlat på nätet har man tydligen bättre villkor.

Postad 24 september 2011 - 20:27

razid
  • razid
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nyfiken, vad var det som lockade dig med Xroid A1, som din xbmc-maskin inte har?

En mer kompakt lösning som skulle passain lite bättre i bänken, samt mer portabilitet, så jag kan ta med enheten till. Sommar stället utan problem( fysiskt sett mycket mindre än origene chassit jag har idag)

228;tten omfattar inte varor som inhandlas i våra butiker". Så har man handlat på nätet har man tydligen bättre villkor.

Detta är väl pga distansköplagen?

Postad 24 september 2011 - 21:46

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Köpte min i Webhallen butiken, och va och lämna tillbaks den idag utan några problem alls. Alltså 8 dagar efter inköp.

Postad 25 september 2011 - 08:17

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Ja fullpris. De skriver ju sjäva på hemidan att ångerrätten gäller om "varan med originalförpackning är i väsentligen oförändrat skick".
Dock står det även "Ångerrätten omfattar inte varor som inhandlas i våra butiker". Så har man handlat på nätet har man tydligen bättre villkor.

Bara reklamera den finns ju en konsumentköplag.

Postad 26 september 2011 - 23:55

cave
  • cave
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Ser fortfarande ut som att 0.9.57 är den senast upplagda firmwaren på den officiella sidan.
http://www.tvix.co.k...81&cat=FIRMWARE
Är nog några som ser fram emot den firmwareuppgradering som ska komma i slutet av september (enligt utsago).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.