Ska vi gå vidare med boxdiskussionen nu?
* Officiell tråd Sagemcom RT90-160 HD *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 04 november 2010 - 22:33
Postad 05 november 2010 - 00:20
Gärna! Hur går HD sändningarna för er med RT90? Hur går det med ljudet, hanskaningarna? Någon som fått någon form av cs-lösning av funka? Någon som testat med en Alex? Någon som vet var jag får tag på en föresten?
Väntar vid brevlådan på min RT90 så jag är nyfiken

Postad 05 november 2010 - 07:13
Någon som lokaliserat IR-mottagaren på boxen? Har lite problem med mina ir-förlängare. Tycker "träffsäkerheten" är lite dålig

EDIT: Får korrigera mig själv. Idag på SVTHD2 när testbild sändes så står det dolby digital i recievern.
Redigerat av discomega, 05 november 2010 - 07:21.
Postad 05 november 2010 - 08:18
Trots att du bara har HDMI-kabel inkopplad då alltså.EDIT: Får korrigera mig själv. Idag på SVTHD2 när testbild sändes så står det dolby digital i recievern.
Postad 05 november 2010 - 09:54
Postad 05 november 2010 - 10:06
För nya HD kanalerna så måste man ha en ny box som klarar DVB-T2 tuner som inte heller det egentligen har med HDTV att göra men i nuläget är det enbart HD kanalerna som kräver DVB-T2 tuner.
Dom nya SD kanalerna går att se på TV apparater och boxar som klarar MPEG4 men inget krav på DVB-T2 tuner där.
Redigerat av Leatherface, 05 november 2010 - 10:08.
Postad 05 november 2010 - 10:31
Tyvärr har Boxers sida inte hängt med. I nuläget är det bara den box tråden handlar om som fungerar för HD i marknätet och som finns till salu, men den är inte med i listan över godkända boxar. Fler boxar är på ingång och då får man väl hoppas att boxer snäpper upp sig och rättar till listan.Jag är inte bevandrad i alla dessa termer. Så jag undrar om MPEG-4 som Boxers boxar levererar kan visa hdtv. Står ju i specifikationerna på Boxers hemsida att........HDTV/DVB-T2:......NEJ på alla boxarna..??
För att ta emot de nystartade HD-sändningarna i marknätet krävs alltså en box som klarar både MPEG4 och DVB-T2, finns ju ett antal boxar som klarar MPEG4 men inte DVB-T2 och dessa duger med andra ord inte om du vill se HDTV.
Postad 05 november 2010 - 14:32
Ja, enbart hdmi.Trots att du bara har HDMI-kabel inkopplad då alltså.
Postad 05 november 2010 - 14:36
Tack på förhand
Postad 05 november 2010 - 14:57
https://www.minhembi...s...1212&st=570
Nej, DVB-T boxar/mottagare förstår inte de nya signalerna alls.Kan man hitta de nya kanalerna (förstår att jag inte kommer kunna titta på dom) med en "gammal" dvb-t box
Däremot får du in DVB-T sändningar med en DVB-T2 box/mottagare.
Postad 05 november 2010 - 15:56
Negativt
Lååångsam start. Timade den till 38 sekunder för ljud och bild ut (inkluderat handskakningar). <- värre än en gammal BDP spelare..
Ganska seg i övrigt, men startuptiden är det som är iögonfallande..
Inte helt intitiva menyer, kanske en vanesak..
Displayen - en riktig tråkig Sagemhistoria. Måste man köpa in 10 cents komponenter? Visar kanalnummer eller tid (avstängd), inte kanalnamn eller annan vettig information.. (min förra visade kanalnamn i klartext "Kanal 5" och hårddiskens utrymmesstatus m.m., specialdisplay för apparaten)
Blankplastig ganksa trist liten låda, ej övertygande kvalitetskänsla direkt. Skulle föredragit en plåtdito i 43 cm breddsutförande.
Possitivt..
Funkar direkt med min Logitech Harmony efter enkel omprogrammering. (inte Sagems förtjänst direkt, men ändå bra)
Upplever ett bättre ljud än vanligt (man måste ställa in HDMI för flerkanalsljud, default stereo - missa inte detta)
Tystare än min gamla Samsung HDD box (2,5" drive i denna, lite ljud kvarstår dock)
Bra bild när grundkvalitéen tillåter..
Min set up:
Sagem RT90-160
Onkyo TX-SR-608 (HDMI växel, anluten till RT90-16 och TV)
Samsung M61 40" LCD (vanlig HD, 720p - samma format som TV utsändningen)
KEF KHT3005 5.1 högtalasystem.
Postad 06 november 2010 - 11:25
...efter en hårdtest; att ställa in en inspelning via EPG (läge "program") är ett äventyr. Ibland spelar den inte in alls, ibland spelar den in, men spelar in några timmar för mycket. Sätter man den i läge "timer", tycks den starta och stoppa på tid. Det var dock inte så jag ville ha det när jag köpte en box med EPG...
Någon som har upplevt något liknande?
Postad 07 november 2010 - 18:14
Fick min av Boxer igår. Bra bild och ljud, men...
...efter en hårdtest; att ställa in en inspelning via EPG (läge "program") är ett äventyr. Ibland spelar den inte in alls, ibland spelar den in, men spelar in några timmar för mycket. Sätter man den i läge "timer", tycks den starta och stoppa på tid. Det var dock inte så jag ville ha det när jag köpte en box med EPG...
Någon som har upplevt något liknande?
Nu har den dessutom lyckats "frysa" en gång, vilket resulterade i en missad inspelning...
Postad 07 november 2010 - 22:42
Postad 08 november 2010 - 05:45
Jag ser en avsevärd skillnad. Vad är det för TV? Hur är TVn kopplad till boxen? På vilken upplösning är boxen inställd?jag var hos min syste igår som har en sådan här box. Jag var lite nyfilen på skillanden mellan vanlig SVT och SVT HD. Dansbandskampen skulle sändas i HD igår, men jag tyckte det inte var någon större skillnad på dessa kanaler. Är det någon inställning eller skall det vara så här?
Också bra att veta att boxen skalar upp vanliga SD-sändningar till 720p, men dessa är ändå inte lika bra som en HD-sändning.
Postad 08 november 2010 - 10:21
Redigerat av ansgar, 08 november 2010 - 10:28.
Postad 08 november 2010 - 11:17
* Den spelar den inte alltid in det man ställer in den på via EPG:n.
* Den "fryser" när man har ställt den i stand-by-läge på kvällen och den ska "väcka sig själv" under natten för att spela in.
* Ibland frågar den "Vill du verkligen ta bort XXX" när man vill deleta ett program, ibland deletar den direkt utan fråga.
* Går ej att välja kanal när två inspelningar är igång samtidigt.
* Timerlistan blir snabbt full och det går inte att spela in fler program utan att ta bort andra timerinspelningar.
* Program/filmer i timerlistan saknar ofta titel - och alltid om man spelar in som "serie".
Ovanstående ser jag som direkta fel i mjukvaran, seda finns några saker som kanske mer är att hänföra till brister i funkionalitet:
* Saknar att kunna spela in med "sökord".
* Har inte hittat några snabbknappar för att direkt komma till Timer- resp. Inspelningslistan, utan man måste gå antingen via EPG:n eller via Menyn.
* När man snabbspolar en inspelning så finns inget läge mellan 10X och 60X, vilket jag tycker är ett lite väl stort hopp.
Finn inget som är bra då? Jo, låg ljudnivå och väl uppdaterad EPG är några bra saker...
Postad 08 november 2010 - 12:40
Det där är väl hårdvarubegränsat. Dual tuner enbart. Men du kan titta på ett gammalt inspelat program.
Postad 08 november 2010 - 13:23
Har haft boxen en vecka nu och kan konstatera att det finns en hel del förbättringspotential. Följande problem har jag haft hittills:
* Den spelar den inte alltid in det man ställer in den på via EPG:n.
* Den "fryser" när man har ställt den i stand-by-läge på kvällen och den ska "väcka sig själv" under natten för att spela in.
* Ibland frågar den "Vill du verkligen ta bort XXX" när man vill deleta ett program, ibland deletar den direkt utan fråga.
* Timerlistan blir snabbt full och det går inte att spela in fler program utan att ta bort andra timerinspelningar.
* Program/filmer i timerlistan saknar ofta titel - och alltid om man spelar in som "serie".
Ovanstående ser jag som direkta fel i mjukvaran, seda finns några saker som kanske mer är att hänföra till brister i funkionalitet:
* Saknar att kunna spela in med "sökord".
* Har inte hittat några snabbknappar för att direkt komma till Timer- resp. Inspelningslistan, utan man måste gå antingen via EPG:n eller via Menyn.
* När man snabbspolar en inspelning så finns inget läge mellan 10X och 60X, vilket jag tycker är ett lite väl stort hopp.
Finn inget som är bra då? Jo, låg ljudnivå och väl uppdaterad EPG är några bra saker...
Jag har noterat samma problem. Att EPG:n inte är pålitligt är illa. Råkade också ut för att en inspelning uteblev, så jag satte boxen i "timer" och läge "+10 minuter", dvs den spelar in 10 minuter längre än sluttiden. Då dök en annan bugg upp, nämligen att det är namnet på det efterföljande programmet som hamnar i "uppspelningslistan", och inte namnet på programmet man spelar in. Ändrade då till +5 minuter, och då verkar den behålla namnet från den rätta inspelningen.
Att EPG inte alltid funkar är som sagt illa. Kan det vara en bug i boxen, eller kan det vara så att resp TV-kanal slarvar med start- och stoppinformationen?
Att den låser sig har hänt mig en gång. Du skriver att det sker på natten (vilket det gjorde för mig också). Kan det vara så att det är något på just natten (vad vet jag?) som låser mottagaren?
Hur lång kan timerlistan bli innan den är full?
Postad 08 november 2010 - 13:41
Borde inte behöva vara så begränsat. Spelas två kanaler in från samma mux borde man kunna ha en tuner fri och därmed kunna välja utan begränsning, spelas det in från två olika muxar borde man kunna välja bland samtliga kanaler på de aktuella muxarna. Så funkar det på en del andra dubbeltunerboxar.Det där är väl hårdvarubegränsat. Dual tuner enbart. Men du kan titta på ett gammalt inspelat program.
Postad 08 november 2010 - 13:45
Hur lång kan timerlistan bli innan den är full?
Har faktiskt inte räknat antal, men har för mig att efter 3 sidor i timerlistan så är det kört och man får börja plocka bort timers och prioritera.
Postad 08 november 2010 - 13:52
Kan skriva under på alla dina problem.
Det där är väl hårdvarubegränsat. Dual tuner enbart. Men du kan titta på ett gammalt inspelat program.
Jag vill minnas att detta inte var något problem med Topfielden jag hade innan (så länge man valde en kanal som låg på en annan MUX - heter det så? - än de som spelades in)...? Men jag kan minnas helt fel här och får i så fall be den nya boxen om ursäkt i just detta fall

EDIT: Ser att jag blev pucktvåa...
Redigerat av tso54, 08 november 2010 - 13:55.
Postad 08 november 2010 - 15:13
Postad 08 november 2010 - 20:32
Redigerat av mrharakiri, 08 november 2010 - 20:33.
Postad 09 november 2010 - 07:37
Måste säga att jag är otroligt nöjd med boxen. Mycket bra bild i SD och snabba kanalbyten, jag har faktiskt inget att klaga på vilket känns lite oväntat!!! Körde comhem tidigare och det här är ett lyft!
Hur blir HD- bilden? Bättre...? Eller....?
Är det värt att investera i Boxer HD?
Du har ju två fria kanaler. Kan du se dom?
Postad 09 november 2010 - 08:08
Hur blir HD- bilden? Bättre...? Eller....?
Är det värt att investera i Boxer HD?
Du har ju två fria kanaler. Kan du se dom?
HD-såndningarna har inte börjat där jag bor så tyvärr kan jag inte svara på din fråga. Jag fick 12månader gratis boxer HD när jag band mig på 24månader så då tycker jag att dom 30kr extra i månaden det blir är värt det. Misstänker att TV3 HD och Kanal 5 HD kommer ingå i paktet senare.
Postad 09 november 2010 - 13:35

Tydligen ligger min signalstyrka för högt - den ligger på 98%. Lagom signalstyrka är 65-85%, och då får man en grön stapel (min 98%-iga stapel är röd). Ska ta vägen förbi Kjell & Co i eftermiddag och köpa en dämpsats (0 --20 dB). Dämpsatsen + konverterkontakterna som behövs har artikelnummer: 30426, 30420 och 30419
Återkommer när jag har kört en någorlunda lång test.
Postad 09 november 2010 - 13:45
Skickade en fråga till Sagemcom's support om problemet med att den missar inspelningar, och fick ett blixtsnabbt svar
Tydligen ligger min signalstyrka för högt - den ligger på 98%. Lagom signalstyrka är 65-85%, och då får man en grön stapel (min 98%-iga stapel är röd). Ska ta vägen förbi Kjell & Co i eftermiddag och köpa en dämpsats (0 --20 dB). Dämpsatsen + konverterkontakterna som behövs har artikelnummer: 30426, 30420 och 30419
Och hur i hela friden kan signalstyrkan påverka om timern i boxen går igång eller inte????? Troligen en chansning från supporten som fattar noll när det gäller teknik.
Postad 09 november 2010 - 14:00
Och hur i hela friden kan signalstyrkan påverka om timern i boxen går igång eller inte????? Troligen en chansning från supporten som fattar noll när det gäller teknik.
Kanske inte den timer som är styrd av klockan (den har inte missat hos mig), utan snarare den "timer" som sätts via EPG. Den funkar ju så att boxen bootar upp en stund innan planerad programstart, och då lyssnar efter en "startsignal" från kanalen. När startsignalen (troligen en kort bitström) kommer, beslutar sig boxen för att starta inspelningen. På samma sätt stoppar den inspelningen när "stoppsignalen" kommer. Om signalstyrkan är för hög, kan boxen möjligen pga distorsion (eller motsvarande) missa signalen.
Vidare framgår det av bruksanvisningen att staplarna ska vara "gröna" för att man ska få bästa mottagning. Min stapel för signalstyrka står på 98%, och är röd, så någon poäng borde det ju vara med att inte ha för hög signalstyrka... Jag ska nu kolla om den blir grön när jag dämpar signalen, och återkommer när jag känner mig säker på att den inte missar något.
Postad 09 november 2010 - 14:03
Sagem verkar historiskt ha haft många olika hyss för sig om signalnivån varit för stark. Rimligen blir väl signalkvaliteten lidande om mottagaren är överstyrd och i detta fall är min gissning att boxen startar på den tid timern är ställd på men lyckas inte inom rimlig tid hitta en frisk dataström som motsvarar det valda programmet och stänger då av sig igen. Rena spekulationer, men så har andra boxar betett sig när signalkvaliteten varit för dålig p g a svag signal i stället.Och hur i hela friden kan signalstyrkan påverka om timern i boxen går igång eller inte????? Troligen en chansning från supporten som fattar noll när det gäller teknik.
Postad 09 november 2010 - 16:49
Nej nej nej, någon "VPS/PDC"-funktion finns inte i samband med EPGn.Kanske inte den timer som är styrd av klockan (den har inte missat hos mig), utan snarare den "timer" som sätts via EPG. Den funkar ju så att boxen bootar upp en stund innan planerad programstart, och då lyssnar efter en "startsignal" från kanalen. När startsignalen (troligen en kort bitström) kommer, beslutar sig boxen för att starta inspelningen. På samma sätt stoppar den inspelningen när "stoppsignalen" kommer. Om signalstyrkan är för hög, kan boxen möjligen pga distorsion (eller motsvarande) missa signalen.
http://en.wikipedia....elivery_Control
Det var två olika sätt att få gamla VHSer att starta och stoppa i rätt tid, men det infördes aldrig i Sverige innan VHSens tid var ute, men Svt hade det på prov nåt år.
T ex så är det oerhört vanligt att kommersiella kanaler - såsom Kanal5 igår - t.o.m. startar för tidigt, speciellt när de kör flera avsnitt i rad av nån serie.
Som Big Bang Theory, som startar 17:30 och slutar 18:00, men igår slutade första avsnittet redan typ 17:57, sen startade nästa redan innan 17:59, så jag var tvungen att titta på början av inspelning #2 för att få se slutet av #1.
Jag justerar alltid EPG-tiden till 17:29 - 17:59, och 17:59 - 18:02, men igår höll alltså inte ens det.
Så glöm bort att EPG har det minsta med nån slags 'automatik för programstart/slut' att göra!
EPGn innehåller enbart de start- och sluttider resp. kanal har angivit.
Redigerat av anderswillhelmsson, 09 november 2010 - 16:51.
Postad 09 november 2010 - 16:57
...
Så glöm bort att EPG har det minsta med nån slags 'automatik för programstart/slut' att göra!
EPGn innehåller enbart de start- och sluttider resp. kanal har angivit.
Har läst på, och du tycks ha rätt. Däremot läses EPG-informationen av med jämna mellanrum, och sker någon förändring i tablån, ändras inspelningstiden i motsvarande grad.
Postad 09 november 2010 - 17:42
Det kan nog bara funka om du satt en exakt tid, och inte ställt den som jag gjorde enl. exemplet ovan.Däremot läses EPG-informationen av med jämna mellanrum, och sker någon förändring i tablån, ändras inspelningstiden i motsvarande grad.
Annars skulle ju EPGn 'köra över' din egen smarta inställning du gjort just för att få med allt.
Och så t ex så använder jag EPGn i marknätet för att ställa även det jag spelar in från Axess, som jag inte har i marknätet pga att min dvd/hårddisk-inspelare inte har MPEG4.
Men då ställer jag tiden, och får ju med även programnamnet automatiskt, mha EPGn, och sen ändrar jag ingång till AV1 (och justerar start- och stopptid), där jag har Comhems box, för Axess finns som frikanal hos Comhem, och spelar alltså in det från Comhems nät istället.
Skulle då EPGn plötsligt få för sig att själv ändra tiderna jag ställt in, så skulle inte jag bli glad, för Comhem-boxen tar ju en liten stund på sig att starta upp, och då skulle jag ju kanske inte få med början.
Redigerat av anderswillhelmsson, 09 november 2010 - 17:43.
Postad 09 november 2010 - 18:13
Skickade en fråga till Sagemcom's support om problemet med att den missar inspelningar, och fick ett blixtsnabbt svar
Finns det någon på forumet som inte har signalstyrkan på rött? Kanske borde vara Sagem som bekostar dämpsatserna.
Tror själv mer på buggig programvara i boxen. Antar boxarna som säljs i UK under namen RTI90 serien är väldigt lika dom som säljs i Sverige. Dom verkar vara rejält buggiga: http://www.digitalsp...d.php?t=1294112
Postad 09 november 2010 - 18:17
Någon som lyckats peta i en större disk och/eller läst disken i en pc (undrar en bortskämd Topfield ägare med 1.5TB i sin box)?
Undrar samma sak själv, hittade http://www.pvrworld....php?topic=293.0, men det handlar ju inte om "våran" box.
Postad 09 november 2010 - 18:24
Postad 09 november 2010 - 18:47
Domänen är i alla fall registrerad av Sagem Communication Nordic AB, så det verkar så.Någon som vet om http://digitaltvguiden.se/ är någon form av officiell supportsajt för Sagem?
Postad 09 november 2010 - 20:28
Menu access technique
Key sequence to access the hidden menu:
1. Menu
2. Technical information
3. Information about your receiver
4. A (red)
5. Info
6. B (green)
Information signal antenna extended
CAUTION: Do not use this menu during recording, it would stop him and you may lose what has already been registered.
Key sequence to access this menu:
1. Menu
2. Technical information
3. Information on the antenna signal
4. D (blue)
5. Info
6. A (red)
7. Guide
Postad 09 november 2010 - 20:50
Jag ser en avsevärd skillnad. Vad är det för TV? Hur är TVn kopplad till boxen? På vilken upplösning är boxen inställd?
Också bra att veta att boxen skalar upp vanliga SD-sändningar till 720p, men dessa är ändå inte lika bra som en HD-sändning.
Den är kopplad via HDMI till en 42" plasma som är HD ready.
Kan det vara så att dom inte hade fått in hd på denna kanalplats? Det stod visserligen svt hd på kanalplatsen, men uppe till höger så stod det SVT. Borde det inte står SVT HD på loggan uppe till höger?
Vet dock inte upplösnngen i boxen, det glömde jag kolla.
Postad 09 november 2010 - 20:55
OK. Det borde funka (om boxen också står i 720p). Har du fått in kanalplats 61, så har du SVT1 HD (det står inte längre HDi bilden).Den är kopplad via HDMI till en 42" plasma som är HD ready.
Kan det vara så att dom inte hade fått in hd på denna kanalplats? Det stod visserligen svt hd på kanalplatsen, men uppe till höger så stod det SVT. Borde det inte står SVT HD på loggan uppe till höger?
Vet dock inte upplösnngen i boxen, det glömde jag kolla.
Postad 09 november 2010 - 22:39
Postad 10 november 2010 - 00:04
I marknätet så sänder man bara i 720 så du får nog nöja dig med det!Har fått hem en box från Boxer nu och jag har väl inte haft några större problem hittils, måste dock köpa en ny antenn för att få in alla kanalerna (VHF). När man välje "Info" så på en HD kanal så ser man vilken upplösning det är och jag får bara 720 fastän jag ställt in på 1080i, fler som har samma problem. Vill ju ha HÖGSTA UPLLÖSNING.
Postad 10 november 2010 - 08:32
Har fått hem en box från Boxer nu och jag har väl inte haft några större problem hittils, måste dock köpa en ny antenn för att få in alla kanalerna (VHF). När man välje "Info" så på en HD kanal så ser man vilken upplösning det är och jag får bara 720 fastän jag ställt in på 1080i, fler som har samma problem. Vill ju ha HÖGSTA UPLLÖSNING.
Boxen ska väl ändå kunna skala upp till 1080i på HDMI-utgången till ens Tv, om man nu vill ha det, annars är det ju skit till box.I marknätet så sänder man bara i 720 så du får nog nöja dig med det!
Men roggeber kanske har 1080i in i sin Tv, men bara menar att boxen i sig endast rapporterar den upplösning som signalen sänds med för tillfället?
Redigerat av anderswillhelmsson, 10 november 2010 - 08:33.
Postad 10 november 2010 - 09:23
Boxen ska väl ändå kunna skala upp till 1080i på HDMI-utgången till ens Tv, om man nu vill ha det, annars är det ju skit till box.
Men roggeber kanske har 1080i in i sin Tv, men bara menar att boxen i sig endast rapporterar den upplösning som signalen sänds med för tillfället?
Boxen kan skala till både 1080i och 1080p så det är inget problem.
Postad 10 november 2010 - 10:01
Boxen kan skala till både 1080i och 1080p så det är inget problem.
Precis.
Boxens infobar kommer dock alltid visa den upplösning som programmet sänds i. Vanligtvis så har även TVn en infobar som dyker upp när man byter kanal/ingång och väljer man då ingången man kopplat boxen till så kommer den infobaren visa den signal den får på HDMI ingången, e.g. 1080p om man nu valt att skala upp bilden till det.
Postad 10 november 2010 - 10:13
Har läst på, och du tycks ha rätt. Däremot läses EPG-informationen av med jämna mellanrum, och sker någon förändring i tablån, ändras inspelningstiden i motsvarande grad.
Hur ofta uppdaterar Boxer sin EPG? Kan väl knappats vara mer än någon gång per vecka? Dvs om en sportsändning drar lite över tiden finns det inte en chans att EPGn uppdateras. I sig borde den kunna det men av vad jag vet finns inte det informationsflödet mellan programbolagen och operatören.
Postad 10 november 2010 - 11:00
Nej det fixar inte EPG:n.Hur ofta uppdaterar Boxer sin EPG? Kan väl knappats vara mer än någon gång per vecka? Dvs om en sportsändning drar lite över tiden finns det inte en chans att EPGn uppdateras. I sig borde den kunna det men av vad jag vet finns inte det informationsflödet mellan programbolagen och operatören.
Däremot om en serie har flyttat sig i tiden en vecka till en annan eller om den bytt kanal eller har säsongsuppehåll borde EPG-baserad inspelning kunna fixa. Det gör min gamla samsung-box så en ny box som inte klarar det är inget jag kan tänka mig.
Samsungboxen söker upp avsnitt av en serie man valt att spela in. Den undviker dessutom repriser om de är flaggade som repriser.
Några minuter extra i början och på slutet spelar den också in.
Postad 10 november 2010 - 11:14
Skall man vara lite petig så är det mesta du räknar upp saker som din gamla box inte löser genom vanilj-EPG utan det är saker som kräver Boxer Navigator. Nu har väl denna box stöd för Boxer Navigator och borde därmed klara samma saker.Däremot om en serie har flyttat sig i tiden en vecka till en annan eller om den bytt kanal eller har säsongsuppehåll borde EPG-baserad inspelning kunna fixa. Det gör min gamla samsung-box så en ny box som inte klarar det är inget jag kan tänka mig.
Samsungboxen söker upp avsnitt av en serie man valt att spela in. Den undviker dessutom repriser om de är flaggade som repriser.
Några minuter extra i början och på slutet spelar den också in.
Postad 10 november 2010 - 11:16
1: Fri korthyra i 2 år (2 kort)
2: Gratis kanaler i 3 månader (alla)
3: Gratis HD-kanale i 1 år + fast pris 59 kr efter det.
4: HDMI-kabel
5: Inomhusantenn
5: HD-box för 1400 kr
Tog då det här avtalet och passade på ändra från Mix till Max
Fick hem grejerna och fick betydligt bättre bild på alla kanaler, får dock köpa ny antenn pga VHF bandet.
Funderar på 2 antenner från NetonNet en DCS-300 eller en Nedis DAT-HD KOMBI+F2411305, vilken skulle ni valt?
Är även sugen på att prova CSPRO-64 v3.5 men undrar bara om den funkar tillsammans med den nya boxen?
Någon som provat?
Min utrustning.......
TV: Samsung 37A656 + Hitachi 32LD8A10 (sovrum)
Ljud: Samsung HT-X620
Till detta har jag även WII + PS3 + HTPC
Postad 10 november 2010 - 11:43
Ehm. Boxen klara detta utan något boxer-abonnemang alls. På fri-kanaler då förstås.Skall man vara lite petig så är det mesta du räknar upp saker som din gamla box inte löser genom vanilj-EPG utan det är saker som kräver Boxer Navigator. Nu har väl denna box stöd för Boxer Navigator och borde därmed klara samma saker.
Om någon påstått att sådanna här features kräver boxer navigator så luras de (medvetet eller omedvetet). Boxer navigator ger dig tillgång till längre EPG-data tidsmässigt. Inte hur boxen kan använda datat.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar