Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Miraclebox 9 HD Twin PVR

807 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Miraclebox 9 S2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 5 8 (2) Inga priser
Miraclebox 9 C Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 8,33 (2) Inga priser
Miraclebox 9 T2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 5,92 (11) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 januari 2011 - 12:34

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Är det någon som sitter med en canaldigital ca-modul och kan kolla om den klarar att koda av två kanaler samtidigt? Annars kommer ju boxen bli rätt meningslös när man kör med ca

Men du kan ju ha två moduler i värsta fall?

Postad 27 januari 2011 - 19:20

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Fick min Miraclebox 9 HD T2 Twin PVR idag!

Jag använder min för att spela in direkt till en NAS vilket fungerar bra. Dock vet jag inte huruvida inspelningarna är avkodade eller inte. Hur kontrollerar man detta? Målet är att kunna spela upp dessa program dels via boxen - men även via en mediaspelare i sovrummet.

Tydligen kan boxen spela in JÄTTEMÅNGA program samtidigt - minst 4 (1 mux per tuner och minst 2 inspelningar i samma mux).

Lite ovant dock att kanalerna inte lägger sig enligt Boxers kanalordning, men detta kanske kommer via framtida uppdatering.

Postad 27 januari 2011 - 22:40

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Fick min Miraclebox 9 HD T2 Twin PVR idag!

Jag använder min för att spela in direkt till en NAS vilket fungerar bra. Dock vet jag inte huruvida inspelningarna är avkodade eller inte. Hur kontrollerar man detta? Målet är att kunna spela upp dessa program dels via boxen - men även via en mediaspelare i sovrummet.

Tydligen kan boxen spela in JÄTTEMÅNGA program samtidigt - minst 4 (1 mux per tuner och minst 2 inspelningar i samma mux).

Lite ovant dock att kanalerna inte lägger sig enligt Boxers kanalordning, men detta kanske kommer via framtida uppdatering.

Låter kanon!
Angående att kolla om de är avkodade. Prova att spela upp dem från en pc eller liknande. Har du en NAS har du väl förmodligen en dator också... ;)
Går det så är de avkodade...

Angående kanalordningen så borde de kunnat fixa det eftersom sorteringsordningen ligger i strömmen och till skillnad från EPG-datat så verkar kanalordningen vara öppet specad.
Men det spelar ju mindre roll, man kan väl sortera dem som man vill antar jag?

Redigerat av matbl, 27 januari 2011 - 22:41.

Postad 27 januari 2011 - 22:58

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Talade med CD tidigare idag och man behöver inte uppge annat än numret på sin CA-modul. Den får man sätta i vilken TV man vill, men dom garanterar bara funktion i deras godkända apparater.

Postad 27 januari 2011 - 23:26

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

....
Men det spelar ju mindre roll, man kan väl sortera dem som man vill antar jag?

Ja, det går bra att sortera om. Denna omsortering ligger sedan kvar vid en ny kanalsökning, till stor glädje för mig. Nya kanaler dyker upp sist i listan. Gäller T, S och C vet jag inte hur det fungerar.

Postad 28 januari 2011 - 01:33

Mongroovy
  • Mongroovy
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Vågar man hoppas på att Boxer skulle kunna sälja denna box subventionerat?

Verkar finnas många insatta i den här tråden så passar på att ställa en allmän Boxerfråga: Varför tar det så lång tid för de att få fram en hd-box som fungerar? Sagemboxen verkar ju dras med väldigt mycket problem, HUMAX BXR utannonserades för flera månader sen men fortfarande finns inga datum för när den kommer ut på marknaden.

Postad 28 januari 2011 - 02:07

digitalboxen
  • digitalboxen
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Inspelningarna är helt okodade. Använd KM Player för att spela upp. Fungerar finfint ;)

Postad 28 januari 2011 - 02:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Vågar man hoppas på att Boxer skulle kunna sälja denna box subventionerat?

Inte en chans i världen att dom kommer göra det så glöm det.

Postad 28 januari 2011 - 03:57

Mongroovy
  • Mongroovy
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Inte en chans i världen att dom kommer göra det så glöm det.

Varför är det så? Vad förlorar de på det?

Postad 28 januari 2011 - 08:03

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Inspelningarna är helt okodade. Använd KM Player för att spela upp. Fungerar finfint ;)

Låter bra. Jag kan inte testa med KM Player då jag har MAC. Jag testade med VLC men utan resultat (borde ha fungerat).

Jag är egentligen ute efter en mediaspelare (för anslutning till TV) som kan spela upp dessa inspelningar. Några tips?

Dvärgpudel: Enligt manualen kan man "bara" spela in tre program samtidigt och inte fyra som jag uppgav tidigare. Dock går det bra att spela in tre och se ett fjärde.

Postad 28 januari 2011 - 08:19

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Jäkligt skumt att vlc eller windows mediaplayer inte kan spela upp vanliga ts-filer... vad är det kmplayer har som inte vlc har?

Postad 28 januari 2011 - 08:54

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

Sin goda relation med programbolagen och rättighetsinnehavarna.

Postad 28 januari 2011 - 12:58

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jäkligt skumt att vlc eller windows mediaplayer inte kan spela upp vanliga ts-filer... vad är det kmplayer har som inte vlc har?

Vlc spelar ts-filer alldeles utmärkt. Spelade just upp en full dvb-t mux som ts ström här. Även reducerade strömmar funka finfint. Mina ts-filer kommer dock inte från en miraclebox utan från andra källor.

Redigerat av matbl, 28 januari 2011 - 12:58.

Postad 28 januari 2011 - 13:42

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

De förlorar nog inte så mycket på det om den skulle uppfylla kraven för att bli godkänd.
Men det gör den inte...
De skulle behöva licensera CA-systemet från viaccess, följa dess regler om hur saker får spelas in, krypterade inspelningar, inte tillåta användar access till linux-systemet, etc., etc.
Samt följa diverse andra krav på hur specialsaker för boxer ska funka (EPG, m..m.).
Men följer miraclebox alla regler som omgärdar det så finns det väl inget problem med att boxer-godkänna den.
Men då är det i praktiken inte längre samma produkt som det är idag.

Postad 28 januari 2011 - 13:44

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Vlc spelar ts-filer alldeles utmärkt. Spelade just upp en full dvb-t mux som ts ström här. Även reducerade strömmar funka finfint. Mina ts-filer kommer dock inte från en miraclebox utan från andra källor.

Jo precis, men vlc tar inte miracleboxens ts-strömmar..

Postad 28 januari 2011 - 14:01

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Lite mer information om EPG och hur den kommer att se ut. Härligt att det händer något! ;)

http://miraclefiles.....php?f=20&t=261

Postad 28 januari 2011 - 14:56

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jo precis, men vlc tar inte miracleboxens ts-strömmar..

Mysko. Har du en realtivt kort ström som du kan göra tillgänglig på något sätt? Så jag kan analysera lite och se vad det är för speciellt med den.

Postad 28 januari 2011 - 15:01

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Lite mer information om EPG och hur den kommer att se ut. Härligt att det händer något! ;)

http://miraclefiles.....php?f=20&t=261

Fast de har en bra bit kvar för att ens nå upp till den funktionalitet som boxar som är flera år gamla redan har...

Postad 28 januari 2011 - 16:46

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Mysko. Har du en realtivt kort ström som du kan göra tillgänglig på något sätt? Så jag kan analysera lite och se vad det är för speciellt med den.

Du har fått PM!

Postad 28 januari 2011 - 17:35

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Fast de har en bra bit kvar för att ens nå upp till den funktionalitet som boxar som är flera år gamla redan har...

Låter nog som du ska släppa denna box? Du har ju inte ens investerat i den då Netonnet inte haft den på lager där du skulle köpa den enligt vad du skriver i detta inlägg. Och ändå klagar du redan? Hmm....gå på något annat (Sagem exempelvis som har "underbar" EPG).. känns bara jobbigt för en läsare angående det du skriver. Inget konstruktivt. :D

Postad 28 januari 2011 - 21:59

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Skulle tippa att det finns nåt i header som inte VLC tolkar. Själva strömmen är nog vanlig TS.

Postad 29 januari 2011 - 16:06

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Skulle tippa att det finns nåt i header som inte VLC tolkar. Själva strömmen är nog vanlig TS.

Om man vill redigera bort t ex reklam och konvertera de .ts-filer som Miracleboxen producerar, vad ska man använda för program? Tyvärr verkar TSConverter (precis som VLC) inte vilja läsa filerna. :)

Postad 29 januari 2011 - 16:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Om man vill redigera bort t ex reklam och konvertera de .ts-filer som Miracleboxen producerar, vad ska man använda för program? Tyvärr verkar TSConverter (precis som VLC) inte vilja läsa filerna. :)

Hmmm låter illa, måste vara en bugg eller något.

Postad 29 januari 2011 - 17:04

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hmmm låter illa, måste vara en bugg eller något.

En bugg som gör att headern i .ts-filerna inte är som den ska? Man undrar ju vad det är som gör att KM Player utan problem klarar att spela upp dem.

Postad 29 januari 2011 - 18:13

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Någon som har lust att köra "RecToTs /i /8 MinFil.ts .\" på en fil, så ser vi lite vad som är i den.

Är det bara en stor fil, eller är det några små också?

En bugg som gör att headern i .ts-filerna inte är som den ska? Man undrar ju vad det är som gör att KM Player utan problem klarar att spela upp dem.

KM Player behöver kanske ingen okänd header och hoppar över den. Eller så saknas PMT-paketen och den klarar sig utan den informationen.

Postad 30 januari 2011 - 00:18

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Måste säga att jag var lite skeptisk till denna boxen men nu när jag haft den i någon vecka måste jag säga att den är fantastisk. En otroligt fin bild kombinerat med att den är snabb och enkel att använda. Inspelningar fungerar också utmärkt då jag satte timern på att spela in ett program medan jag var borta en dag.

Har kört Dreambox tidigare och är väldigt nöjd med allt denna box kan prestera! Verkligen en toppenbox!
Jag :rolleyes: min nya Miraclebox :)

Redigerat av adamzzon, 30 januari 2011 - 00:19.

Postad 30 januari 2011 - 10:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Dags att göra tråden officiell kanske?

Fick igång min för Com Hem igår, inga problem att hitta alla kanaler. Nu ska bara kortet från Com Hem komma igång också.

Postad 30 januari 2011 - 10:21

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Dags att göra tråden officiell kanske?

Fick igång min för Com Hem igår, inga problem att hitta alla kanaler. Nu ska bara kortet från Com Hem komma igång också.

Har du installerat MCAS?

http://miraclefiles....ic.php?f=8&t=10

Postad 30 januari 2011 - 10:53

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
går det att streama tv kanaler från denna box till en PC ?

Postad 30 januari 2011 - 11:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Har du installerat MCAS?

http://miraclefiles....ic.php?f=8&t=10

Nope :) men kortet fungerar ändå inte på TVn heller så ingen stress.....

Men tack för tipset.

Postad 30 januari 2011 - 16:28

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Har läst igenom tråden nu och har ett par funderingar... :)

Vad har ni valt för filsystem på disken? FAT32 eller JFS?

Fungerar det med JFS på intern disk och FAT32 på extern disk samtidigt?

Redigerat av Unregistered345c2d61, 30 januari 2011 - 16:28.

Postad 30 januari 2011 - 16:57

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Fungerar det med JFS på intern disk och FAT32 på extern disk samtidigt?

Med boxen kom instruktioner på svenska hur man skulle formatera den interna hårddisken. Enligt dessa var det JFS man skulle välja. Varför vet jag inte, eftersom JFS inte heller verkar klara av filer som är större än 4GB. Det är förvisso inget direkt problem så länge du inte ska kopiera över inspelningar som överskrider denna storlek till en annan dator eller disk. Då är det nämligen minst två filer att hålla reda på (.ts+ts1+ts2+ts3 osv, beroende på hur stor inspelningen är). Att få ihop dessa filer till en helhet igen är emellertid inga problem med program som TS Splitter, men det är ju ett moment extra som man förstås gärna hade sluppit om MB9-hårddisken hade använt NTFS istället.

Dock är det inga problem att stoppa in ett FAT-32 USB-minne med plugins eller annat på, även om hårddisken kör JFS.

Postad 30 januari 2011 - 17:00

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Helt korrekt! Du kan borde ha den interna hårddisken formaterad med "Journaled" (kompatibel med filer större än 4 GB) och en extern med FAT32. no problemos! :)

Palminio: Tror nog du får göra det

Postad 30 januari 2011 - 17:06

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Oki, snacka om snabba svar! :)

Full EPG på alla kanaler för 2 veckor framåt har jag också redan i min box och kan styra inspelningar osv direkt både från dator och telefon osv.

Hur styr du inspelningarna från en telefon eller dator?

Postad 30 januari 2011 - 17:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Oki, snacka om snabba svar! :)
Hur styr du inspelningarna från en telefon eller dator?

Genom boxens webinterface som jag kommer åt var jag än befinner mig.
Och kan även se på TV kanalerna var jag än befinner mig så inget behov av varken flera boxar eller kort.

Redigerat av Leatherface, 30 januari 2011 - 17:13.

Postad 30 januari 2011 - 19:10

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Genom boxens webinterface som jag kommer åt var jag än befinner mig.

Då kanske det går att få till som en sökfunktion den vägen, för det fanns väl inte i boxens EPG för tillfället?
Jag är rätt bortskämd med den i min Topfield idag... :)

Postad 30 januari 2011 - 19:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja jag kan söka i EPG både med fjärren och i webinterfacet också.

Redigerat av Leatherface, 30 januari 2011 - 19:23.

Postad 30 januari 2011 - 23:06

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

- Det går inte att spela in via search words. Jag kan alltså inte mata in *formel 1* och sen få boxen att leta igenom epg löpande efter detta nyckelord, och spela in detta med automatik.

Jag tänkte mer som en sökfuktion av det här slaget som lägger in inspelningar allt eftersom.

Postad 30 januari 2011 - 23:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Exakt det kan jag göra på min box också.

Postad 30 januari 2011 - 23:55

Unregisteredc30cb72e
  • Unregisteredc30cb72e
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,
Skulle vilja ställa några frågor till er som har erfarenhet av både nya miraclebox 9 s2 och DM8000 se, Vilken box skulle ni rekommendera rent funktionsmässigt? alltså om man bortser från det dubbla priset på DM8000.
Jag har flera år av lidande bakom mig med en rent bedrövlig box som heter PVR 101, massor med timmar spenderade i telefon kö till leverantörens kund support, otaliga ofrivilliga uppgraderingar som skickats ut per automatik utan att överhuvud taget lösa problemen, det verkar som de grodätande programmerarna inte kan göra annat än ställa till det värre hela tiden.
Känner just nu att det inte spelar så stor roll om priset är högre bara jag slipper problem och att den nya boxen kommer fungerar en längre tid, även när nya kodnings standarder och pairing teknik införs.
Har läst igenom flera av trådarna här och det ser ut som det snart blir ett generations skifte där allt fler går över till CL+, Är det troligt att dessa boxar kommer kunna stödja Cl+ med mjukvaru uppdatering eller krävs det speciell HW för detta?

Postad 31 januari 2011 - 00:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Om priset inte är nåt problem så är det inget annat än DM8000 som gäller.
Men som sagt DM8000 klarar inte och kommer inte att klara CI+.
Och jag skulle inte lita på att det kommer till den här boxen heller.
Enda säkra boxarna är operatörernas egna.
För fler frågor om DM8000 så kan vi ta det i DM8000 tråd istället.

Den här boxen funkar säkert mycket bättre än operatörernas egna iaf.
Om nu Enigma2 kommer till den kanske den kan bli intressant men erfarenhet från andra boxar det portats till är att det inte funkat 100% och varit väldigt exprimentell.

Redigerat av Leatherface, 31 januari 2011 - 00:20.

Postad 31 januari 2011 - 08:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Om priset inte är nåt problem så är det inget annat än DM8000 som gäller.
Men som sagt DM8000 klarar inte och kommer inte att klara CI+.
Och jag skulle inte lita på att det kommer till den här boxen heller.
Enda säkra boxarna är operatörernas egna.
För fler frågor om DM8000 så kan vi ta det i DM8000 tråd istället.

Den här boxen funkar säkert mycket bättre än operatörernas egna iaf.
Om nu Enigma2 kommer till den kanske den kan bli intressant men erfarenhet från andra boxar det portats till är att det inte funkat 100% och varit väldigt exprimentell.

Kan du lunga ditt baktalande ett tag nu?

Du har nu i rätt många inlägg sagt att vi inte ska lita på att CI+ kommer. Låt nu istället de som har gjort boxen få en chans. En uppdatering ska komma denna månaden, så tills månaden är slut kan du väl sluta baktala allt som inte heter Dreambox?

Du gör ju samma i Vu+ tråden? Vi vet att du älskar DM 8000.

I övrigt håller jag med dig, DM 8000 - om pengar inte är ett problem. Eller om man ska ha 100% Boxer T2 för det klara väl inte DM 8000 heller?

Redigerat av PalmiNio, 31 januari 2011 - 08:19.

Postad 31 januari 2011 - 08:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Nej Boxers HD kanaler kommer inte funka även om DVB-T2 tuners kommer till den så det är samma problem som med flesta andra boxar. Det jag också förklarade i inlägget ovanför.
I andra fall om priset är ett problem hade jag nog ändå satsat hellre på Vu+ Duo bla istället och det för att för att den har helt öppen mjukvara som standard precis som dm8000.
Men nackdelen är att den bara är för Satellit.

Redigerat av Leatherface, 31 januari 2011 - 08:53.

Postad 31 januari 2011 - 10:42

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Exakt det kan jag göra på min box också.

Intressant! Berätta gärna mer!
En skärmdump säger mer än tusen ord! ;)

Är det så på alla boxar, eller har du fixat en massa med din?

Har inte någon box själv än, men den är absolut intressant och vill vara säker på att nyttja den fullt ut redan från början.

Postad 31 januari 2011 - 11:45

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Låter nog som du ska släppa denna box? Du har ju inte ens investerat i den då Netonnet inte haft den på lager där du skulle köpa den enligt vad du skriver i detta inlägg. Och ändå klagar du redan? Hmm....gå på något annat (Sagem exempelvis som har "underbar" EPG).. känns bara jobbigt för en läsare angående det du skriver. Inget konstruktivt. ;)

Jag är fortfarande intresserad av den här boxen. De andra som finns är i dagsläget inga alternativ.
Jag skriver det jag tycker. Kritik när den är befogad och beröm när det är befogat. Kan man inte ta att en produkt får kritik så ska man nog inte läsa trådar här...

Postad 31 januari 2011 - 12:38

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Valde ett inlägg i högen av dessa om ts-filerna att kommentera på.
Fick några ts-filer från boxen och har analyserat dessa.
Det tycks som att PAT inte spelas in, så därför kan inte VLC spela dem för det finns inget sätt för den att hitta PMT och då inte hitta audio- och video-strömmarna.

Edit: PMT saknas också...

Edit2: Går att fixa med ett program som finns i den här tråden på ett annat forum
http://miraclefiles.....php?f=26&t=262

Redigerat av matbl, 31 januari 2011 - 15:26.

Postad 31 januari 2011 - 17:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Intressant! Berätta gärna mer!
En skärmdump säger mer än tusen ord! ;)

Är det så på alla boxar, eller har du fixat en massa med din?

Har inte någon box själv än, men den är absolut intressant och vill vara säker på att nyttja den fullt ut redan från början.

Som sagt vi kan ta det i en Dreambox tråd istället.

Postad 31 januari 2011 - 18:10

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Som sagt vi kan ta det i en Dreambox tråd istället.

Visst, visst, eller i ett annat forum.
Har hittat dit nu... ;)

Postad 31 januari 2011 - 18:50

Mongroovy
  • Mongroovy
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Om man vill köra Boxer med HD på denna box (med två DVB-T2 tuners då så klart) saknas idag fullständig EPG, korrekt? Något nytt om mjukvaruppdatering för att fixa detta?

Det pratas mycket om CL+. Till vilka funktioner behövs detta?

Har ni som har en upptäckt några som helst problem/buggar än så länge? Spelar boxen alltid in alla inspelningar? Har ni behövt starta om boxen någon gång? osv...

Jag hade tänkt köpa en sådan här åt mina föräldrar och vill därför först vara säker på att den funkar väldigt stabilt, finns inget de tycker är jobbigare än när det bara inte funkar.

Postad 31 januari 2011 - 20:18

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Synd att PMT saknas i ts filerna, blir lite knöligt ibland. Detta fick mig att tänka på en sak...

Hanterar denna box ändring av PID dynamiskt (eller hur man nu skall uttrycka det tekniskt), eller på ren svenska:

1) Går det att titta på SVT1 *land när det blir (och inte blir) lokala sändningar (nyheter)?
2) Går det att spela in 'över' en lokal sändning. Alltså starta inspelning innan lokala nyheter, hela nyhetssändningen och en lite stund efter?
3) Går det att titta på ovanstående inspelning?

Oj, glömde skriva: Satellite Canal Digital.

//Michael

Redigerat av Mich, 31 januari 2011 - 20:18.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.