Alltid kul med fler umebor som gillar hörlurar, verkar växa som svampar ur jorden på senaste
vi får väl ta ett litet möte i framtiden tycker jag!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 02 April 2011 - 12:00
HE-500 (eller HE-6P) låter intressant, men tycker inte priset verkar skilja sådär jättemycket mot HE-6. Innebär väl iaf att de flesta inte behöver köpa ännu en till förstärkare för att driva HE-500 åtminstone som det är nu med HE-6.
Alltid kul med fler umebor som gillar hörlurar, verkar växa som svampar ur jorden på senaste vi får väl ta ett litet möte i framtiden tycker jag! Postad 02 April 2011 - 22:33
Kul att vara här
ang HE-500 såg jag denna kommentaren "At the NYC Spring Meet and we were comparing the differences of the LCD-2 and the prototype H-500, and the difference was astounding. Don't let the price sway you. The group that I was with all agreed that the mids on the HE-500 are the best they have ever heard. Even giving the HE-6's a run for it's money. The only place that they are inferior is the highs when it comes to the HE-6. but the LCD-2's highs are a bit rolled off so we gave it a tie in that category. If you can, don't let the price sway you." Det låter ju lovande men får vänta tills recensioner. Jag gissar i vilket fall att den inte överträffar LCD2's bas och subbas. Postad 04 April 2011 - 14:26
Om HE-500 låter så bra i mellanregistret kan det vara en intressant lur att införskaffa i framtiden. Annars tycker jag att LCD-2 har ett av marknadens bästa mellanregister. Det låter organiskt och röster framförs så underbart att man nästan blir tårögd
Postad 04 April 2011 - 15:52
mina verkar anlända imorgon, ska bli grymt kul! Återkommer med hur det spelas på Lyr sen om någon är intresserad
Postad 05 April 2011 - 23:21
Jahapp, efter en del stök och bök med lång väntetid, uteblivna svar på mail och trassek med utkörningen av paketet så fick jag till slut mina LCD-2. Slutet gott allting gott eller? Mja, inte riktigt skulle det visa sig...
Här kommer en uppackningsprocedur och första lyssnarintryck på Schiit Lyr, samt en nära katastrof: Nämner redan här att klockan är ganska mycket så jag får återkomma med bilder imorgon! Utrustning inblandad samt signalväg: PC med FLAC-->D-Link Dir-655 router-->Squeezebox Touch-->Dig.RCA(Belkin nånting, nästa uppgradering?)-->Benchmark DAC1-->Schiit Lyr-->LCD-2 Jag begärde travelcase istället för trälådan, och det var nog ett bra drag då den ger ett mycket gott intryck! Rejält byggd och inte bara plast, känns som att jag kan ta med mig lurarna varstans utan att behöva vara rädd för att skada dom med denna. Den är klädd med skum på insidan och lurarna bäddas in ordentligt. Inte världens vackraste pjäs, men den är gjord för praktiskt bruk av branschfolk, tänker på att lurarna används mycket inom musik- och filmindustrin som antagligen ställt krav på dylik väska istället för trälådan för att fortsätta köpa lurarna. Medföljer gör även ett kit för behandling av träet på lurarna, och bör användas någon gång om året för att träet inte ska torka och spricka samt behålla sin lyster. Det är alltså inte fråga om en högblank superpolerad finish som på mina ATH-W1000X som skiner som värsta billacken, utan träet ser här snarare lite mer naturtroget ut och inte lika bländande polerat. Kombinerat med LCD-2's generella designestetik passar det utmärkt. Tankarna driver förstrött åt tidigt 1900-tal och radioapparater, gamla mikrofoner och transistorrör... Själva öronkuddarna sitter färdigmonterade på lurarna men är förpackade i gladpack, antagligen för att inte lammskinnsytan ska påverkas och torka under frakten eller långa lagerperioder. Tog några minuter att pillra lös. Efter en stunds masserande av kuddarna för att de skulle återfå ursprungsform (de var lite ihoptryckta) var det dags för att stoppa på kabeln och börja köra igång. Kabeln ger ett mycket gott intryck och väger en del, mycket tack vare den ganska stora och tunga 6.3mm-kontakten. Själva kabeln känns rejäl men ändå relativt mjuk och klickar i ordentligt i lurarna med mini-XLR. Den är dock bara drygt 2 meter lång vilket innebär att jag inte kan helt luta mig tillbaka i soffan i dagsläget utan att använda förlängning, kan vara bra att tänka på om någon har planerat köpa. Detta är också en av anledningarna till den stundande katastrofen som snart skulle följa. En väl uppvärmd och igångkörd Schiit Lyr kopplades in och musiken brakade igång, tror första spåret var At the gates - Slaughter of the soul (remaster) som fördes in i örat med passande våld. Jag är väl inkörd på denna skiva och kunde med glädje notera att kombinationen LCD-2+Lyr var betydligt bättre än LCD-2+Heed Canamp som jag provat tidigare med oqvists lurar. Slöjan som låg över hela ljudbilden var lyft och sen är det inte så mycket mer att säga annat än att det är dom bästa lurar jag hört, oavsett kategori och oavsett musik. Det är förbättringar på alla plan i mina öron, och det enda jag just nu kan tänka är att K701 möjligvis har en mer aggresiv diskant men det är ju inte alltid positivt beroende på inspelning. Det känns dock inte som att LCD-2 rullar av den jämfört med tex K240S utan liksom W1000X är den fortfarande snabb och detaljerad utan fade, men utan vass sibilans. Detta glädjerus kortades av något när katten rusade genom vardagsrummet (balkongdörren var öppen, vilket gör honom ganska hyper) och sprang rakt in i hörlurskabeln som hängde ganska sträckt över golvet (sladden var ju lite kort). Atlas är en ganska behagfull katt på oblyga 7kg+ och sliter med sig lurarna från mitt huvud och dessutom förstärkaren från tv-möbeln. Lyckligtvis lossar 6.3mm kontakten ur förstärkaren vilket bara får Lyren att hänga över kanten på möbeln, inte rasa i golvet. Hörlurarna landar två meter bort och studsar mot väggen. Jag reser mig hastigt och samtidigt som jag vräker ur mig okynnesord om katten sparkar jag foten i soffbordet och spräcker stortånageln som direkt börjar pumpa blod på golvet. Efter några minuter med tån under vattenkranen har den lugnat sig men bultar ilsket. Lyckligtvis verkar lurarna ha hållit och jag har bara hittat en mikroskopisk rispa på lädret på ena kudden, men den kan lika gärna ha funnits där tidigare. Spenderade resten av kvällen liggandes i soffan med lurarna, foten högt uppe på soffryggen, balkongdörren stängd och katten i ett annat rum. Hoppas inte varje dag med lurarna är så dramatisk, pulsen var ganska förhöjd där ett par minuter kan jag säga... Mer lyssnarintryck får komma senare! Postad 06 April 2011 - 01:51
Vilken skräckhistoria du måste ha dålig karma!
Min hankatt var det tre år sedan jag såg ta ett löpsteg senast. Trevligt att höra att de skickar med träolja nu. Fick inte med något dylikt med min LCD-2. Ska höra om de kan skicka med det tillsammans med Pelicanlådan. Min trälåda sprack oanvänt på fem ställen så det behövs månne... Angående mellanregistret på LCD-2n ja just röster var det som imponerade mest när man fick den. Önskade att den kunde presentera dem i en bättre ljudbild bara men man kan inte få allt i en enda hörlur vad det verkar tyvärr. Postad 06 April 2011 - 18:21
Grattis msninja! Nu har du äntligen fått dina LCD-2
Postad 06 April 2011 - 19:47
Usch, ryser i hela kroppen av tanken på att ens nya, dyra leksaker flyger in i väggen. Lättad när jag läste att de klarade sig.
Skulle gärna vilja lyssna på LCD-2, har dock inte möjlighet och kommer nog aldrig få möjlighet. Dammit. Postad 06 April 2011 - 22:33
Nu finns det ju minst två stycken i umeå. Det finns alltså bara en sak att göra; flytta.
Postad 13 April 2011 - 20:00
Mellanregistret är smått magiskt lämnar ingenting i övrigt att önska. Lyssnar på Bruce Springsteen & the E street band live in New York för tillfället. Snacka om gåshud.
Postad 13 April 2011 - 20:51
Håller helt med, LCD-2's mellanregister är organiskt och röster låter så underbart mjukt och upplöst
Sitter själv och lyssnar på Julie London och Stacey Kent och det är svårt att ta av sig lurarna, man vill bara lyssna mer och mer...... Postad 13 April 2011 - 21:47
Kan bara instämma, satt just och lyssnade på Sophie Zelmani - Dreamer innan jag råkade läsa den här tråden igen. Mellanregistret är absolut fantastiskt! Nils Lofgren - Keith don't go från Acoustic Live var också något i hästväg, gåshuden kröp över hela kroppen
Jag är också verkligen glad att jag tog chansen på Schiit Lyr till LCD-2, snacka om skillnad mot min Heed! Den är numera förpassad till datorrummet där den får nöja sig med att driva mina Alessandro MS-1i som egentligen inte alls behöver den Postad 14 April 2011 - 08:01
HD-800 + Leben's mellanregister låter bra, dock inte i klass med LCD-2. Det organiska mellanregister som LCD-2 förmedlar vill inte riktigt infinna sig i HD-800 även med en så bra rörförstärkare som Leben. Man kan inte få allt här i världen
Kul att du är nöjd med Schiit Lyr tillsammans med LCD-2 msninja. Tror nog att de låter riktigt bra ihop Postad 15 April 2011 - 18:29
Fick paket från Audeze idag. Hundra på att det är trälåda, hundra på att det är trälåda när jag satt och kämpade med de dubbla boxarna och dubbla lager av plast. Snacka om välförpackat. Och ta mig fan de skickade en trälåda!
Frustration då de glömt bort en två gånger innan dess också så man räknade kallt med att de skulle schabbla. Dock så slog det mig direkt vilken mirror finish den fått helt plötsligt. Mycket mörkare trä och nu faktiskt skyddat med någon slags lack. Originalträlådan var aldrig något speciellt men den här var härligt att krama i knät och spegla sig i och drar blickarna till sig på ett helt annat sätt. Originallådan hade inte ens fötter som skydd för bottnen men det har de åtgärdat. De har också vänt hållet man lägger lurarna åt så de ryms bättre med kablar på. Träet är dessutom klart tjockare känns mycket bättre och mer värdigt LCD-2n. Nu lär den ju repas fort trä trots allt. Så länge den inte spricker Postad 16 April 2011 - 09:35
Jag är inte förvånad, Audez'e vinner nog pris en dag för mest förvirrade customer service-avdelning. Jag fick aldrig något av de saker jag begärde, eller ens ett mail-svar angående något av det jag ville ha (längre kabel, plus en balanserad version) utan bara en betalningslänk helt plötsligt. Är glad att jag ens fick lurarna överhuvudtaget, de verkar ju ha noll organisation Hur ska du göra med trälådan nu då? Postad 16 April 2011 - 12:02
Behåller den nog då jag hoppas och tror att den ska hålla bättre. Är ingen träexpert men lacken borde ju göra någonting vettigt i alla fall. Och träet är lite tjockare ovanpå det. Oddsen är små att jag kommer använda LCD-2n som portabel hörlur. Hade vart trevligt kunna ha den på bibblan men i och med att de spelar lika högt utåt som inåt så känns inte det som en vidare smart idé. Lite synd ändå då den har riktigt bra synergy med min Ipod touch 3G
Postad 16 April 2011 - 13:05
Att tillverkarna siktar på att göra sina high-end lurar lättdrivna är ju en klar fördel
Postad 16 April 2011 - 13:12
Ja till och med T1an går att köra ur en Ipod touch 3G.
Apropå förstärkare så är jag sugen på att testa en flerwattig förstärkare för LCD-2n. Audio GD C-S 2A känns väldigt lockande. 300 USD for 6W ur 50 ohm någon här som mot förmodan testat? Lär räcka till även för HE6 om den andan skulle falla på. Problemet är bara att de beskriver den som rörlik i karaktär. Alltså varmare, fyllig och lite mer förlåtande snarare än absolut neutral. Ska ha en lätt patenterad mid bass boost också. Redigerat av oqvist, 16 April 2011 - 21:35. Postad 16 April 2011 - 21:44
C-S 2A har väl mycket gott omdöme för just strömkrävande lurar så den skulle säkert passa utmärkt. Vet du hur den jämförts med tex Lyr? Du är såklart välkommen att komma över och prova Lyren om du vill med LCD-2 om det vore intressant!
nu när fatzer fått sina hd-800 kanske vi skulle köra en lyssningskväll hos någon och samla ihop lite kringutrustning också som förstärkare och dac:ar att testa med? vore mkt behagligt Postad 16 April 2011 - 23:29
Jaså? T1 har hög impedans, då jag inte kan köra HD 800n särskilt högt genom min iphone (inte för att det spelar roll!) tvivlar jag på att T1 går att köra till tillfredsställande nivåer. HE-6 skulle vara trevlig att lyssna på, men den sägs vara nästan lika krafthungrig som k1000... Postad 17 April 2011 - 00:15
Jag har kört den som sagt och det är inga problem volymmässigt och lät helt okej faktiskt. Hög impedans men högeffektiv. Ingen större skillnad på vart jag har volymspaken jämte andra hörlurar. Nu lyssnade jag bara på normala nivåer jag testade aldrig om den fixar 120 db eller något sådant ohälsosamt
Ipod touch 3G är en dedikerad mp3 spelare så det är möjligt den har mer kräm än Iphonen eller så känner den av impedansen och justerar gain automatiskt? Ibland så märker man att den växlar volym har jag upptäckt. Kör bara Porta Pro som slit och släng så det är möjligt det är något glapp någonstans eller något annat fuffens. Händer inte ofta dock. Postad 17 April 2011 - 00:43
Ipod touch och iphone är identiska på det stadiet. När jag testade att koppla in HD 800n i ifånen kunde jag spela helt ok ljudvolym, så att iphonen inte "kan" driva 300ohm lurar är lite av en överdrift, men speciellt bra lät det inte, och folk som föredrar att köra sina lurar riktigt högt blir besvikna. T1:n lät säkert bättre eftersom den använder beyers tesla teknologi. Som du säger - högeffektiv. När jag provlyssnade T1, k701 och HD 800 med en Naim setup hade jag för mig att T1 spelade på samma ljudnivå som HD 800 vid likvärdig volyminställning, kanske säger något om att den trots sina 600ohm inte är allt för tuff att driva... Postad 17 April 2011 - 10:49
T1an Sägs vara tuffare att driva än HD 800 av de som har båda men antagligen lättare få volym ur. GHP mäktade inte med T1an riktigt. Auditorn var imponerande transparent och på Head One var T1 en helt annan hörlur. Fyllig varm och mycket lättlyssnad fascinerande. En riktig kameleont när man matar den med olika förstärkare. Nu är visserligen det här en egenskap som speciellt brighta hörlurar ger har jag noterat vare sig det är mer krävande låg eller högimpedanslurar.
120 db lyssnar jag inte på. Vill inte somna med ringande i öronen. Du har nog rätt i att T1an nog inte orkar upp i sådana ljudnivåer. Tveksamt om ED 8 gör det heller har inte testat det heller. Postad 17 April 2011 - 13:20
Får vi göra. Inte sett några jämförelser med Lyr. Audio GDs amps verkar vara riktiga mörka hästar. Sjukt konstigt då de gör väldigt prisvärda prylar och har ett jäkla driv med sina DACar på head-fi ex. Helt klart nöjd med de jag samlat på mig. Speciellt Ref 9 har fantastisk synergi med LCD-2/DX 1000 och mina högtalare speciellt. Jag vill inte ha en förstärkare som mjukar upp LCD-2n på rörvis. Nu ska även SA vara åt det varma hållet men förhoppnings mindre så än Lyren som har rör. Desssutom har den tre ingångar plus preout så är mycket mer användbar i mitt system än Lyren som är fattigare på funktioner. Postad 17 April 2011 - 17:24
Annars finns Beyerdynamic T5-P som är en lättdriven och sluten version av T1:an. 32ohms impedans borde räcka för vilken som helst ipod/iphone, mp3spelare att driva. En riktigt lyxportabel lur
Postad 17 April 2011 - 17:38
Snackar vi lyxportabel lur så tar nog ED8 hem priset, bättre ljud on the move får man nog leta efter. Men till ett äckligt pris... Postad 17 April 2011 - 17:49
Fast jag har hört att ED-8 är kräsen på förstärkare och brukar låta illa med vanliga mp3-spelare som inte har en påkostad förstärkardel. Tror att T5-P är mer förlåtande!
T-50p är däremot en riktigt risig lur ljudmässigt. Flera butiker i Stockholm har tagit bort dem från sortimentet p.g.a dess dåliga ljud Postad 17 April 2011 - 20:37
Jaså? Funderade annars på att köpa T50p för bärbart bruk. Har du hört dem personligen? (bara undrar) T5p är ju rejält dyrare... Redigerat av Blader, 17 April 2011 - 20:38. Postad 17 April 2011 - 21:37
jag har provat T50P, spelad från en Linn Classik Movie i en butik i luleå för ett tag sedan och blev inte imponerad, men det kanske berodde på hörlurssteget i förstärkaren. Den känndes mycket stram och kall, men det viktigaste var nog att den inte satt särskilt skönt och var ganska hård och liten. Vet inte vad det är, men jag gillar ingen beyer-lur alls ännu
Postad 18 April 2011 - 08:16
Jag var också intresserad av T-50p som portabellur men tyvärr fanns de inte för provlyssning i någon av de bättre hifibutikerna i stan. Samtliga hade tagit bort dem från sortimentet p.g.a dåligt ljud. Möjligheten för provlyssning av T-50p har därför inte varit möjlig för min del
Postad 18 April 2011 - 11:58
Vilken konstig anledning att ta bort en lur ur sortimentet, jag menar det finns nog mycket sämre hörlurar som säljs för samma pris (tänk: Beats by dre studio)
Postad 18 April 2011 - 12:33
Du har helt rätt Bladerunnerman! Finns många andra halvkassalurar i samma prisläge som T50p. Vill gärna provlyssna dem om tillfälle ges. Man ska alltid bilda sig en egen uppfattning
Postad 18 April 2011 - 13:20
Nu när du skrivit att din låda har spruckit tänkte jag först vilken tur jag har att mina två lådor är hela. Men sen tittade jag efter och då visade det sig att båda har var sin stor spricka :-( ( Båda är den första modellen av låda, alltså inte den som levereras nu, men det var ändå ett par månader mellan :-( Postad 18 April 2011 - 17:49
Jag fick direkt svar att dom skickar en ny låda :-) Blixtsnabb kundservice. Postad 18 April 2011 - 18:16
Vad de är snälla mot dig då Postad 18 April 2011 - 19:40
Menar du förlåtande som i lite vek diskant? Det skulle nog inte passa så bra för LCD2 i så fall? Postad 18 April 2011 - 21:26
Kanske inte om den nu gör det. Jag har som sagt inte hört den. Det går att mjuka upp utan att rulla av diskanten dock. Finner inte diskanten avvrullad på min Head One men har inte mätt den. Har skaffat en kalibreringsmic till min Behringer DEQ2496. Måste skaffa en XLR kabel dock. Vet någon om man ska ha en jordar XLR eller inte? Auditorn skulle ha en där pin 1 och 2 var sammankopplade har jag för mig.
Mailade Audio GD och tyvärr så tillverkar de den inte längre och den är slutsåld. Postad 19 April 2011 - 12:17
Börjat spana på den här nu i stället http://audio-gd.com/...2new/C2.1EN.htm
Frustrerande att jag beställde min DAC19 med ett extra par RCA utgångar det hade vart kul att testa ACSS. 1W ut lite mer än Burson 160 och Meier Concerto ex och skulle tippa mer än det dubbla jämfört med min GHP. Postad 19 April 2011 - 13:01
Ser ruskigt bra ut för det priset! Gott med flera ingångar också... Postad 19 April 2011 - 23:12
Burson HA-160D verkar vara en riktigt bra förstärkare/dac till LCD-2. Enligt testare ska HA-160D ha en ton som passar LCD-2 perfekt...
Postad 20 April 2011 - 07:57
Jag tror också på Burson HA-160D som förstärkare till LCD-2. Enligt Headphonia ska den passa riktigt bra. Synd att man inte känner någon som har en Burson, vore trevligt att testa den
Postad 20 April 2011 - 09:22
Sägs vara lite trubbig och rå men kan tänka mig att det kan passa LCD-2n rätt bra.
Någon nämnde Burson för rock men ej för jazz. Trist den är så basic i utförande och volymkontrollen verkar extremt bökig att hantera. Postad 20 April 2011 - 11:17
Om allt går enligt planerna kommer jag snart ha en i min ägo. Oqvist: Var läste du att den är "trubbig och rå"? Angående utseendet tycker jag den är riktigt snygg. Enkel, men sofistikerad. Postad 20 April 2011 - 11:59
Verkar vara konsensus av det jag läst om den. Flera har uttryckt sig liknande. Alltså inte nödvändigtvis i någon negativ betydelse. Ska ge mycket pondus för rock men kanske inte passa lika bra med jazz som en uttryckte sig.
Skulle egentligen ha haft en för flera månader sedan men Akkelisaudio sålde min förbokning till en annan. Sedan bytte jag planer och skaffade en Audio GD Ref9 i stället. Helt klart bästa uppgraderingen för LCD-2n hittills så ångrar det inte. Gav mig mycket av vad jag förväntat mig att få av mer biffig förstärkning såsom V200 faktiskt.. Bra med pondus och än mer kontrollerad bas som samtidigt går djupare och spelar större. Större ljudbild och mer detaljer än DAC19. Mycket bra synergi med LCD-2n. Mindre med min ED 8 som låter lite tunnare och således vassare än med DAC19. Har DSP v3 på den vilket är mer rörig i sin framtoning än V5. Gjorde stor skillnad en sådan liten grej när jag växlade dem emellan DAC19 och Ref9 Angående 160n en sak är jag orolig för och det är potentiometern. GHP har en liknande lösning och med effektivare hörlurar fick man inte många steg att jobba med då volymen ändrades för mycket under de första stegen. De har mindre mellanrum och mer precision senare men dit kom man aldrig. Blivit uppfostrad med att man inte ska dra ner på insignalen till dacarna när man har den möjligheten. När jag skickade in den för uppgradering såg jag till att Arn sänkte gain vilket tog bort det problemet helt. Bursons lösning verkar inte fungera så värst bra för en hel del heller av samma anledning. Volymkontroller gör en hel del för ljudet så det är månne värt besväret . Redigerat av oqvist, 20 April 2011 - 12:07. Postad 20 April 2011 - 12:45
Har kollat lite närmare på HA-160 och den har en omkopplare med motståndsstege som volymkontroll och det är en mycket bättre lösning än en vanlig potentiometer. Har själv funderat på en sådan lösning i mina försteg. Kolla in svalander's hemsida ang. fördelarna. Enda nackdelen är kostnaden. Kräver både en bra omkopplare och en mängd motstånd.
Jag förstår inte vad du menar när du säger att man inte ska dra ner på insignalen till dacarna, oqvist? Före dac-kretsarna är signalen digital och insignalen bestäms av källan oftast ett cddrivverk el mediaspelare. Volymkontrollen sitter oftast efter analoga filtret som ligger efter dacarna. Har sett några speciella lösningar där volymen är digital och sitter före dacarna men så är inte fallet med HA-160D. Så här brukar det se ut: drivverk - spdif_out - digitalkabel - spdif_in - recieverkrets - dac - analogfitrering - utgångssteg - volymkontroll - förförstärkare el. hörlursförstärkare. Kör man usb kan man styra volymen digitalt i datorn men där brukar jag ställa alla volymkontroller på max och styra volymen analogt från hörslursförstärkaren. Postad 20 April 2011 - 14:16
Det har sagts att man inte får med hela signalen och ev tappar en del dynamik. Ingen aning om det ligger något i det påståendet.
Stepped attenuators som de kallas är bättre ingen argumentation där. Nog en hemlighet till att GHP låter så pass bra också. Men det är sjukt irriterande när de har för lite steg mellan och db skillnaderna blir för stora och du inte kan få den volym du vill ha för tillfället. Det är den andra nackdelen förutom kostnaden för min del. Det beror helt och hållet på om du når sweetspot eller ej med din hörlur där precisionen på potsen är som bäst. Det är inte alla transporter/källor där du kan justera volymen på heller så den lösningen finns inte alltid. http://www.goldpt.com/compare.html och Bursons version http://bursonaudio.c...ume_control.htm. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |