Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Synology Disk Station DS211j

716 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 09 november 2011 - 10:30

Unregistered91069091
  • Unregistered91069091
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0

Beror helt på vad din mediaspelar klarar av.


Om jag formulerar om frågan, jag har ett xbox360 ett PS3 och MacMini med Plex,
vilket/vilka format passar dessa bäst?

Redigerat av Unregistered91069091, 09 november 2011 - 10:31.


#152

Postad 10 november 2011 - 21:02

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Klistra in repository-länken (http://synopkg.super...pkrepo/packages) i Package Manager bara, sen går allt att installera från gränssnittet. Skitsmidigt!


Tackar, efter att jag uppgraderade från DSM3.1 -> 3.2 så gick det fint :-)
Dock har jag lite trassel med Transmission och access till disken.
Couchpotato hittar filen och lägger över den på Transmission i foldern jag specat i CPs konfiguration och en användare + password.
Dock får jag ett "Error: Permission Denial..." när Transmission försöker spara filen?

...enligt
http://synoblog.supe...ion-spk-manual/
skall Transmissioninstallationen skapa

/volume1/transmission/download
/volume1/transmission/incoming

men det hände inte för mig?

Tips här är välkommen eftersom det känns som det är rätt nära att jag kommer igång? :)

Redigerat av Izze, 10 november 2011 - 22:18.


#153

Postad 11 november 2011 - 08:50

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Skapa katalogerna själv då?

#154

Postad 11 november 2011 - 20:44

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Skapa katalogerna själv då?


Tackar för svar...men det pinsamma är att jag inte fattar hur man gör?
D.v.s. om jag går in 'roten' på Filbläddraren i DSM, "Diskstation" så kan jag inte skapa några kataloger där utan endast i underkatalogerna home, music, video etc.
När jag installerade DSM första gången kunde jag skapa ett "Download" katalog i 'roten' och jag pekade på denna katalog via Couchpotato....utan framgång enligt ovan. (Btw. jag kan se att Transmission försöker använda sig av denna katalog)
Vad gör jag för fel, månne?
Evigt tacksam om du kan hjälpa mig att få igång CP + Transmission och göra mitt liv perfekt :)

#155

Postad 11 november 2011 - 21:27

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Skapa en ny shared folder som heter "transmission". Däri skapar du mapparna "incoming" och "download".

#156

Postad 11 november 2011 - 23:33

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Tackar, då kom jag nog ett steg vidare!
Dock undrar jag vilken "Download directory" folder som du använder i CP?

Jag har testat alla möjliga och får antingen meddelandet i Transmission "Error:Permission denied" direkt eller när ca 1Gbyte har laddats ner får jag meddelande "Error:No disk space" ...eller nått liknande.

Om jag kikar i http://forum.synolog...hp?f=38&t=22878
står det att Transmission skall skapa en 'tranmission' användare. Jag hittar inte denna användare i kontrollpanelen, och inressant nog får jag inte heller manuellt skapa en användare med namnet 'transmission' så jag antar att den finns där fast jag inte ser den?

Det står även "Create a new share named transmission, give full access (read/write) to the user transmission. Add yourself to access the content."
Men eftersom jag inte hittar denna användare/user vet jag inte hur jag skall ge read/write access till den?

D.v.s. vad använder du som Username i CP, 'transmission' eller en annan user?

duktigt förvirrad :rolleyes:

#157

Postad 12 november 2011 - 01:37

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Den ligger nog som systemanvändare, och de syns i inte i GUIt. Det du måste göra är att se till att unix-rättigheterna är satta på fullt (rwx) på owner, group och other (File Browser, högerklicka på mappen, Properties) på den katalogen du vill att den ska ladda ner till. Då får även systemanvändarna skrivrätt där. Alternativet hade nog varit att skapa transmission-användaren innan istället, men det är ju lite sent nu. :P

#158

Postad 12 november 2011 - 02:30

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Har du väl köpt en ny och fin NAS så skaffa ett usenet abonnemang och sabnzbd (ihop med CP och Sickbeard och headphones tex) så slipper du torrent tramset (som är ungefär 100ggr sämre än usenet) :-) Funkar betydligt bättre, går fortare och ja allt är helt enkelt bättre.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 november 2011 - 02:31.


#159

Postad 12 november 2011 - 17:03

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Den ligger nog som systemanvändare, och de syns i inte i GUIt. Det du måste göra är att se till att unix-rättigheterna är satta på fullt (rwx) på owner, group och other (File Browser, högerklicka på mappen, Properties) på den katalogen du vill att den ska ladda ner till. Då får även systemanvändarna skrivrätt där. Alternativet hade nog varit att skapa transmission-användaren innan istället, men det är ju lite sent nu. :P

Jihaaaa, det var lite seriös skit bakom spakarna. D.v.s. jag fattade inte att det behövde "/volume1/..." först i CPs Download Directory eftersom detta inte dyker upp i DSM filhanterare....tydligt tecken på att man inte är nån unix-hacker direkt ;)
Tackat och bockar för hjälpen :D

Har du väl köpt en ny och fin NAS så skaffa ett usenet abonnemang och sabnzbd (ihop med CP och Sickbeard och headphones tex) så slipper du torrent tramset (som är ungefär 100ggr sämre än usenet) :-) Funkar betydligt bättre, går fortare och ja allt är helt enkelt bättre.


100ggr bättre/sämre är ju inte kattskit, det måste jag kolla in :)
Finns det nått usenet abbonemang som rekommenderas?
Btw. jag hoppas man inte behöver svart bälte i Unix för att få det att snurra? :rolleyes:

Redigerat av Izze, 12 november 2011 - 17:04.


#160

Postad 13 november 2011 - 01:22

precision
  • precision
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Kan ej byta namn el andra egenskaper på mappar.....??

#161

Postad 13 november 2011 - 09:21

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Kan ej byta namn el andra egenskaper på mappar.....??

Jodå, det går helt utmärkt!

#162

Postad 13 november 2011 - 10:40

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Jodå, det går helt utmärkt!

Jag tror att precision menade att han inte kan det. Men å andra sidan finns det ju ingen information så att vi kan hjälpa honom...

#163

Postad 13 november 2011 - 10:51

precision
  • precision
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Helt rätt BitterMelon... vad jag menar (men inte uttryckte klart) är att jag inte kan högergklicka på mapparna i FILBLÄDDRAREN, samt att alla alternativ under dropplistan ÅTGÄRD (också i filbläddraren) är dimmade.

Därav att jag inte kan ändra mapp-egenskaper genom Synlogogys webbgränssnitt. Har även läst kraven som ställs bl a med korrekt webbläsar-version, flash, java etc och tror mig uppfylla dem alla.

Tacksam för tips.

Edit...

det handlar om mappar som ligger i roten, deras egenskaper gå ej att ändra genom webbgränssnittet.

#164

Postad 13 november 2011 - 19:50

Minton
  • Minton
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Jag tror du är ute efter Kontrollpanelen->Delad mapp

#165

Postad 13 november 2011 - 23:51

precision
  • precision
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Tack Minton, precis det jag behövde :-)

#166

Postad 14 november 2011 - 18:45

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Jihaaaa, det var lite seriös skit bakom spakarna. D.v.s. jag fattade inte att det behövde "/volume1/..." först i CPs Download Directory eftersom detta inte dyker upp i DSM filhanterare....tydligt tecken på att man inte är nån unix-hacker direkt ;)
Tackat och bockar för hjälpen :D



100ggr bättre/sämre är ju inte kattskit, det måste jag kolla in :)
Finns det nått usenet abbonemang som rekommenderas?
Btw. jag hoppas man inte behöver svart bälte i Unix för att få det att snurra? :rolleyes:


Hehe 100ggr var kanske att ta i men det är klart bättre iaf.
själv kör jag med www.usenetserver.com (dom har lite olika abonnemang) har använt dom i ca 10 år nu för ca 100:- / mån.

#167

Postad 01 december 2011 - 09:29

Stänly
  • Stänly
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
http://originwww.syn...enu&news_id=316

Har inte hunnit installera och testa ännu men även 211j skall ju bli snabbare.

#168

Postad 06 december 2011 - 00:04

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Om någon nu missat det så stöds mkv till ps3 o sony-tv från version 3.2
Dock ej subs

#169

Postad 12 december 2011 - 16:12

Forssis
  • Forssis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej,
Skulle gärna vilja ta del av era tankar och kunskaper runt synolgys NASar.

Stämmer det att jag via min Ipad och DSaudio kan starta en MP3 låt och sedan spela den genom högtalarna som är inkopplade i NASen? Vill alltså endast använda Ipaden som fjärrkontroll och inte ha något ljud ur den.

Högtalarna som jag tänkt att använda inledningsvis har ingen USB kontakt utan en vanlig hörlurs historia. (3.5). Finns det någon kontakt att köpa som gör om 3.5 till USB? Skulle denna fungera:

https://www.prisjakt...kt.php?p=304048

Känns lite avancerad men hittar inget annat. Tycker att det borde finnas någn enkelt 3.5tillUSB?

Vet att denna tråd handlar om 211j men då det inte finns någon annan så ställer jag några frågor till här. Dela gärna med er om ni vet något annars så kan ni bara bläddre förbi mina sista rader.

Jag försöker välja mellan 212j och 212. Har världens problem då skillnaden inte är allt för stor?
Något snabbare processor, en extra USB, USB 3.0 och WOL. Är det värt 700 extra????

Ni som har 211j önskar ni att ni hade haft modellen över?

Oerhört tacksamma för alla tankar ni kan tänkas ha runt det jag skrivit. Är meningen att jag ska beställa en NAS i morgon och jag lider av svår beslutsångest.

Vänligen,
Niklas

#170

Postad 12 december 2011 - 17:28

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Det finns inga enkla adaptrar mellan 3,5 mm och USB, det är helt olika signaler (det ena är analogt ljud, det andra är en digital databuss). Du måste ha ett externt ljudkort, som det du länkade till. Se bara till att det är kompatibelt med Synologys NAS: http://forum.synolog...le_USB_Speakers

#171

Postad 13 december 2011 - 10:37

Forssis
  • Forssis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Tackar ödmjukast, BitterMelon.
Hittade ett vettigt ljudkort som också fanns med på listan du länkade till. Nu ska jag bara beställa NASen också så ordnar det sig nog =)

#172

Postad 13 december 2011 - 23:01

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Har en 411j men eftersom denna tråden är mer aktiv och svaret ev finns här skriver jag här också.

Nån som vet hur/om man kan trimma en 411j med senaste FW med avseende på NFS?
Kör birdtest på min nya Boxee enl http://forums.boxee....ad.php?p=164821 och får ungefär följande resultat.

Från synologyn
SMB: 55mbps
NFS: 35mbps

Från dator med win7
SMB: 55mbps
NFS: 90mbps

Orkar inte 411j med snabbare på NFS?
Har en Netgear 3700 router mellan + nån gigabitswitch.

Redigerat av vilse, 14 december 2011 - 15:51.


#173

Postad 20 december 2011 - 18:44

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Någon som vet skillnaderna mellan förra årets 211 och årets 212-serie? Mellanmodellen, 211, har Dustin med sin studentrabatt bra pris på nu. Funderar mellan den och 212j.


Edit.
Ibland går det lite fort när man läser, Det var inte 211 som var billig utan 111 som var till normalt pris =)

Hittade även lite av det jag letade efter på Synology´s Wiki.

Redigerat av ImpreZa, 20 december 2011 - 21:19.


#174

Postad 20 december 2011 - 22:46

andersjerk
  • andersjerk
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Går det att streama video från diskstation till iphone? :unsure:

#175

Postad 27 december 2011 - 14:11

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Går det att streama video från diskstation till iphone? :unsure:


Japp det går...

#176

Postad 30 december 2011 - 14:15

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Hej!

Tänker köpa mig en ds211j men svårt att veta vilka diskar jag ska köpa. Vill ha en som är billig bra snabb och funkar bra ihop med ds211j. Tacksam för råd läst lite men olika som folk använder.
Kan denna funka bra eller har läst det kan bli problem med green diskar.
Seagate Barracuda Green ST2000DL003 64MB 2TB









Mvh.Peter

Redigerat av pjay1, 30 december 2011 - 14:24.


#177

Postad 02 januari 2012 - 14:05

andersjerk
  • andersjerk
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Japp det går...


Ok, vilket program i diskstation är det man använder för det och vilken app i iphonen?

#178

Postad 03 januari 2012 - 07:35

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Ok, vilket program i diskstation är det man använder för det och vilken app i iphonen?


I app market heter appen ds filn.ds audio mm. i kontrollpanelen i nasen så finns det nåt som heter applikations inställningar, aktivera dom du vill där. sen kom jag inte ihåg om du var tvungen o öppna upp brandvägen i nasen...

#179

Postad 04 januari 2012 - 10:18

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Remote backup?

Hejsan! Jag kör en automatisk USB backup på min DS211j till en extern USB-disk. Funkar bra.
Nu skulle jag hellre vilja ställa denna USB-disk vid en dator i ett annat (brandskyddat) rum i huset men samtidigt köra (remote) backup på DS211j.
Måste jag då köra rsync eller Amazon S3, eller hur gör man....helst enkelt och billigt :-?

Jo, enklast kanske vore att köpa en till DS....men jag tycker det skulle vara lite onödigt?

Redigerat av Izze, 04 januari 2012 - 10:21.


#180

Postad 05 januari 2012 - 07:49

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Har precis lagt beställning på en 212:a och funderar lite på vad som man ska köra i den. Jag kommer ha 2x2 TB-diskar i den och kommer ej köra raid. Blir enbart foton och film på den. Funderar på ett usenetkonto också istället för torrents eller som ett komplement. Jag är helt grön på 212 så jag vet inte ens hur den funkar, har kört med Scaleo 2205 tidigare och WHS. Finns det några speciella program/plugins som rekommenderas?

#181

Postad 05 januari 2012 - 10:25

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Remote backup?

Hejsan! Jag kör en automatisk USB backup på min DS211j till en extern USB-disk. Funkar bra.
Nu skulle jag hellre vilja ställa denna USB-disk vid en dator i ett annat (brandskyddat) rum i huset men samtidigt köra (remote) backup på DS211j.
Måste jag då köra rsync eller Amazon S3, eller hur gör man....helst enkelt och billigt :-?

Jo, enklast kanske vore att köpa en till DS....men jag tycker det skulle vara lite onödigt?

Rsync i så fall. S3 kostar ju pengar och är online-lagring. Men jag vet inte hur bra rsync funkar om det är en Windows-dator på mål?

Har precis lagt beställning på en 212:a och funderar lite på vad som man ska köra i den. Jag kommer ha 2x2 TB-diskar i den och kommer ej köra raid. Blir enbart foton och film på den. Funderar på ett usenetkonto också istället för torrents eller som ett komplement. Jag är helt grön på 212 så jag vet inte ens hur den funkar, har kört med Scaleo 2205 tidigare och WHS. Finns det några speciella program/plugins som rekommenderas?

Denna: http://synopkg.super...pkrepo/packages
Klistra in den länken i pakethanteraren i NASen så får du tillgång till lite fler paket.

#182

Postad 05 januari 2012 - 12:08

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har köpt en ds211j är supernöjd. Men har ett problem jag undrar över jag försöker att använda ez internet men min router finns ej med och inte även på manuellt. Hur ska jag göra den står bara och söker blir aldrig klar har en d-link dir 685 router men hittar ingen portforward hjälp. Hur ska jag göra måste jag öppna bortar eller nått i routern sedan installera den i dsm eller?

Peter

#183

Postad 05 januari 2012 - 13:43

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har köpt en ds211j är supernöjd. Men har ett problem jag undrar över jag försöker att använda ez internet men min router finns ej med och inte även på manuellt. Hur ska jag göra den står bara och söker blir aldrig klar har en d-link dir 685 router men hittar ingen portforward hjälp. Hur ska jag göra måste jag öppna bortar eller nått i routern sedan installera den i dsm eller?

Peter

Öppna portar i routern räcker gott om du behöver det för att komma åt tjänster när du inte är hemma. EZ Internet är inte nödvändigt att använda alls.

#184

Postad 06 januari 2012 - 15:01

Minton
  • Minton
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Kontrollpanelen-Media Server- Aktivera DLNA/UPnP mediaserver

#185

Postad 06 januari 2012 - 16:21

Andreas_73
  • Andreas_73
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

För mig funkar nfs-montering bäst. Jag har en synology och xtreamer och hade också lite svårt att få det att fungera bra till dess jag skapade nfs-monteringen.

Redigerat av Andreas_73, 06 januari 2012 - 16:23.


#186

Postad 06 januari 2012 - 20:17

Andreas_73
  • Andreas_73
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Den är på.


Dubbelkoll: Efter att ha slagit på NFS - har du också gått in i "Delad Mapp" och in i "NFS-privilegier" på den mapp som du vill dela ut (Tex Video). I mitt fall har jag specifikt pekat ut IP-adressen till min xtreamer och gett den läsrättigheter.

#187

Postad 06 januari 2012 - 23:02

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Rsync i så fall. S3 kostar ju pengar och är online-lagring. Men jag vet inte hur bra rsync funkar om det är en Windows-dator på mål?


Hejsan! Jag hittade DeltaCopy som är en windows-wrap för Rsync
http://www.aboutmyip...p/DeltaCopy.jsp

Funkar kalas! :)

#188

Postad 07 januari 2012 - 11:34

andersjerk
  • andersjerk
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

I app market heter appen ds filn.ds audio mm. i kontrollpanelen i nasen så finns det nåt som heter applikations inställningar, aktivera dom du vill där. sen kom jag inte ihåg om du var tvungen o öppna upp brandvägen i nasen...


Jo så långt är jag med, undrade mer om någon kunde säga exakt vilket program det är jag skall använda på min diskstation för att streama video till iphonen.

Har provat lite men får det inte att fungera, så hjälp skulle uppskattas om någon vet.

#189

Postad 07 januari 2012 - 16:34

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Jo så långt är jag med, undrade mer om någon kunde säga exakt vilket program det är jag skall använda på min diskstation för att streama video till iphonen.

Har provat lite men får det inte att fungera, så hjälp skulle uppskattas om någon vet.


som sagt så måste du aktivera dom jag skrev i nasen, sen använder du apparna för att strema

#190

Postad 07 januari 2012 - 18:36

andersjerk
  • andersjerk
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

som sagt så måste du aktivera dom jag skrev i nasen, sen använder du apparna för att strema


Som sagt, så långt är jag med. Jag vet hur man aktiverar programmen i diskstation, och streama musik med audiostation fungerar jättebra, men jag har inte lyckats streama video med något av programmen.

Så min fråga är, vilket program skall jag aktivera i diskstation för att streama video till min iphone?

#191

Postad 08 januari 2012 - 11:45

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Som sagt, så långt är jag med. Jag vet hur man aktiverar programmen i diskstation, och streama musik med audiostation fungerar jättebra, men jag har inte lyckats streama video med något av programmen.

Så min fråga är, vilket program skall jag aktivera i diskstation för att streama video till min iphone?


tror det är file station....

#192

Postad 08 januari 2012 - 17:13

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Som sagt, så långt är jag med. Jag vet hur man aktiverar programmen i diskstation, och streama musik med audiostation fungerar jättebra, men jag har inte lyckats streama video med något av programmen.

Så min fråga är, vilket program skall jag aktivera i diskstation för att streama video till min iphone?


Hej!
jag har kommit lika långt som du ungefär, kan streama det mesta utom avi och mkv filer, har testat appen AirAV, men det laggar apa på vissa filer. Airplay it funkar endast från datorn men inte synologyn

Nån som har koll?

#193

Postad 08 januari 2012 - 17:53

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Hej!
jag har kommit lika långt som du ungefär, kan streama det mesta utom avi och mkv filer, har testat appen AirAV, men det laggar apa på vissa filer. Airplay it funkar endast från datorn men inte synologyn

Nån som har koll?

Det beror på att din iPhone inte kan spela avi (divx/xvid) eller mkv-filer. Därför måste de kodas om (transcoding), vilket tar väldigt mycket kraft. Det är därför det bara går från datorn, NASen är inte ens i närheten tillräckligt kraftfull för att kunna göra det. Uppenbarligen orkar inte din dator med heller.

#194

Postad 08 januari 2012 - 18:08

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0
så det finns ingen app som fixar mkv osv. antar att det är datorn som fixar transcoding när filen ligger på datorn då?

#195

Postad 08 januari 2012 - 19:14

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

så det finns ingen app som fixar mkv osv. antar att det är datorn som fixar transcoding när filen ligger på datorn då?

Troligen inte. Ja, eller rättare sagt, filen behöver inte ligga där, men programmet du strömmar genom ligger ju där.

#196

Postad 08 januari 2012 - 20:22

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0
ok, men att strömma filer från nasen genom programmet "airplay it" borde väl funka?
eller är jag ute och cyklar?

#197

Postad 08 januari 2012 - 21:01

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

ok, men att strömma filer från nasen genom programmet "airplay it" borde väl funka?
eller är jag ute och cyklar?

Ja, men datorn orkar ju uppenbarligen inte med transcodingen ändå. Du borde kanske fixa transcodingen i förväg med ex. Handbrake?

Redigerat av BitterMelon, 08 januari 2012 - 21:01.


#198

Postad 08 januari 2012 - 21:54

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0
hehe, det här e helt ny mark för mig, har ingen aning om vad handbrake är för något :) har dock konstaterat att datorn orkar med transcoding, inget lagg med mkv filer iaf...

har nu även testat med en android tele, allt funkar smärtfritt...

alternativet för min iphone är då att jailbreaka antar jag

Redigerat av Unregistered34b85454, 08 januari 2012 - 23:41.


#199

Postad 09 januari 2012 - 09:10

axe19
  • axe19
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

hehe, det här e helt ny mark för mig, har ingen aning om vad handbrake är för något :) har dock konstaterat att datorn orkar med transcoding, inget lagg med mkv filer iaf...

har nu även testat med en android tele, allt funkar smärtfritt...

alternativet för min iphone är då att jailbreaka antar jag


Har själv en samsung s2 telefon o då funkar det o strema avi mm..du får byta ut din ajfån :-)

#200

Postad 09 januari 2012 - 22:52

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Har själv en samsung s2 telefon o då funkar det o strema avi mm..du får byta ut din ajfån :-)


Finns väl inget alternativ ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.