Jag såg även på sweclockers att någon hade problem tearing och vsync i xbmc. jag som hade tänkt köra det. nu blir jag lite orolig. någon av er som fått era kort som testat och upplevt det samma?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
995:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
Postad 13 april 2011 - 13:42
Jag såg även på sweclockers att någon hade problem tearing och vsync i xbmc. jag som hade tänkt köra det. nu blir jag lite orolig. någon av er som fått era kort som testat och upplevt det samma?
Postad 13 april 2011 - 13:56
Detta är min första HTPC så det är en liten chansning, har använt datorn för uppspelning förut men i längden blev det för omständigt. Jag räknar med att få allt att lira perfekt det här gången, efter all konfigurering förstås. Har inte hört om några problem med tearing osv på den här platformen, hoppas det var SUE. Kommer också att köra XBMC, verkar smidigast.
Postad 13 april 2011 - 14:43
Redigerat av Harleystroker, 13 april 2011 - 14:43.
Postad 13 april 2011 - 16:02

Och det verkar som moderkortet dyker upp imorgon, snart allt på plats

Postad 13 april 2011 - 16:24
Ojoj kom ett litet paket från Inet idag
Och det verkar som moderkortet dyker upp imorgon, snart allt på plats![]()
Snart är jag ensam i hela värden om att inte ha fått kortet.
vart beställde du det?
Postad 13 april 2011 - 17:45

Redigerat av Meller, 13 april 2011 - 17:46.
Postad 13 april 2011 - 17:59
Overcklockers fick in 1st iförgår och jag hann knycka det
Aha det var du, jag beställde också men blev som vanligt utan. Egentligen är det en himla tur att jag blivit utan har på tok för mycket att göra så här sista veckorna på Terminen alla jäkla tentor och rapporter som ska klaras av.
Postad 14 april 2011 - 05:52
beställde det 0638 hoppas dom skickar det redan idag och fram för allt. hoppas ingen redan beställt detLiontech har ett kort inne i butik i Spånga.
Redigerat av Hays, 14 april 2011 - 06:24.
Postad 14 april 2011 - 09:18

1 min senare RINGER Liontech för att tala om att det tyvärr inte finns i lager, de hade fått 17 beställningar bara idag! Han annullerade ordern åt mig, riktigt bra service.
Postad 14 april 2011 - 10:41
Bra service som sagt
Postad 14 april 2011 - 11:40
Postad 14 april 2011 - 16:29
De fick in ett ex och det var vad jag förstod redan bokat sedan tidigare. Vi blev lurad allihop.
Du kan få köpa mitt kort, 2000:- snabb affär

Postad 14 april 2011 - 16:33
Du kan få köpa mitt kort, 2000:- snabb affär
HAHA ja det vore ju något, nä nu kan jag lika gärna vänta till midsommar
Postad 14 april 2011 - 17:04

En liten varning om man skall köra picopsu, monterade mitt 80w och det sticker ut 2 gråa metall komponenter på den sidan som kommer mot minnena och jag tror det är för tajt, om det går i så blir det nog för varmt.
Jag har ju inget trångt chassie så jag köpte en 20 pinns förlängare bara så va problemet borta.
Edit: Gäller ju bara den ena minnes platsen så kör man med en sticka är det lugnt.
Redigerat av jimel, 14 april 2011 - 17:23.
Postad 14 april 2011 - 19:38
Postad 14 april 2011 - 20:32
Dock så var en av mina ram moduler trasiga

Får skicka tillbaks dom till Inet och få nya, blir då 1 sticka med 4Gb på.
Asus kortet blir faktiskt ganska varmt, körde det open air och den lägger sig runt 57-60 grader Idle.
Redigerat av Meller, 14 april 2011 - 20:35.
Postad 14 april 2011 - 20:58
Alltså jag börjar bli orolig för att jag vart lite för optimistisk... Har ju som sagt köpt ett Ace Proton chassi, och det har ju inte en enda fläktplats. Det är visserligen väl ventilerat (perforerad plåt och plast runt om) men det kanske inte räcker?
Postad 14 april 2011 - 21:04
Postad 15 april 2011 - 05:30
Trist med trasiga grejer, men bra att du får byta till 1x4GB. Hade jag också velat göra så här i efterhand.
Alltså jag börjar bli orolig för att jag vart lite för optimistisk... Har ju som sagt köpt ett Ace Proton chassi, och det har ju inte en enda fläktplats. Det är visserligen väl ventilerat (perforerad plåt och plast runt om) men det kanske inte räcker?
kanske går att lägga en fläkt på cpu kylaren? behövs ju bara fästas med lite dubbelhäftande
Postad 15 april 2011 - 07:15
Postad 15 april 2011 - 09:45

Postad 15 april 2011 - 13:52
Postad 15 april 2011 - 14:01
Edit: Fick min 4Gb sticka idag med, skall testa så den funkar riktigt nu.
Redigerat av Meller, 15 april 2011 - 14:01.
Postad 15 april 2011 - 14:03
Vad kommer ni att köra för OS på era burkar? Jag tänkte köra Blu-Ray i min för att förhoppningsvis kunna spela även region A filmer och kommer därför köra windows 7. Finns det någon superslimad version man kan använda sig av?
Windows 7 stareter är väl den mest slimade, vet doock inte om den säljs löst eller om det bara är tillverkare som kan köpa den.
Men bytte ut starter mot home premium på min netbook och märker ingen större skillnad i prestanda.
Postad 15 april 2011 - 20:19
Postad 16 april 2011 - 13:08
Inga problem med att köra Corsair 1x4Gb ram sticka heller funka på första försöket även att den inte stog med i QVL listan.
Postad 16 april 2011 - 16:42
Har kört XBMC 1 dag nu, funkar riktigt bra när man väl fått gjort alla miljarder inställningar.
Inga problem med att köra Corsair 1x4Gb ram sticka heller funka på första försöket även att den inte stog med i QVL listan.
Men då så då vete PING om jag orkar skicka tillbaka min ändå är det den här du du kör med? https://www.prisjakt...kt.php?p=688386
Postad 17 april 2011 - 07:45
Även jag sitter och väntar på mitt ASUS kort

Postad 17 april 2011 - 20:46
Meller: Har du lust att dela med dig av dina inställningar för XBMC?
Även jag sitter och väntar på mitt ASUS kort
På själva moderkortet så har jag bara ställt in RAM minnet manuellt till 9-9-9-24 1.50V och AHCI eftersom jag kör Hot Swap med mitt chassi.
Igentligen så är det Eventghost jag har gjort mest inställningar i, XBMC har jag bara valt lita olika skrapor, aktiverat DXVA2, 16:9 på 4:3 material och ställt in menyerna som jag vill ha det. Kör med Confluence tyckte Aeon MQ2 gick så segt.
Grannen va uppe förut och han blev lite lyrisk, han ville att jag skulle bygga en till han med

Postad 19 april 2011 - 20:16
Sammanlagt 1319 kr inkl. frakt (från tysk butik)!
Postad 19 april 2011 - 20:18
Har precis gjort en riktigt budgetbeställning: ett Asrock E350M1, ett LC Power LC-1340mi som chassi samt Corsair Value Select DDR3 PC10666/1333MHz CL9 2GB.
Det va billigt!
Postad 19 april 2011 - 20:37
Har precis gjort en riktigt budgetbeställning: ett Asrock E350M1, ett LC Power LC-1340mi som chassi samt Corsair Value Select DDR3 PC10666/1333MHz CL9 2GB.
Intressant, var beställde du?
Är grymt nöjd med mitt Asrock E350M1 kort, och med tanke på att jag har datorn i ett skåp skulle det inte funka med Asus Delux kortet, kommer garanterat bli för varmt. Och då måste man ändå komplettera med en fläkt, så då var ju hela idén med att Deluxen är helt passiv bortkastad.
P
Postad 19 april 2011 - 20:44
Skönt att höra, kommer också att ha det i ett skåp. Tröttnade på att vänta på deluxe-kortet också.Intressant, var beställde du?
Är grymt nöjd med mitt Asrock E350M1 kort, och med tanke på att jag har datorn i ett skåp skulle det inte funka med Asus Delux kortet, kommer garanterat bli för varmt. Och då måste man ändå komplettera med en fläkt, så då var ju hela idén med att Deluxen är helt passiv bortkastad.
P
Beställde från http://www.jacob-computer.de (hade ett antal positiva omdömen på prisjakt)
Postad 20 april 2011 - 09:06
På själva moderkortet så har jag bara ställt in RAM minnet manuellt till 9-9-9-24 1.50V och AHCI eftersom jag kör Hot Swap med mitt chassi.
Igentligen så är det Eventghost jag har gjort mest inställningar i, XBMC har jag bara valt lita olika skrapor, aktiverat DXVA2, 16:9 på 4:3 material och ställt in menyerna som jag vill ha det. Kör med Confluence tyckte Aeon MQ2 gick så segt.
Grannen va uppe förut och han blev lite lyrisk, han ville att jag skulle bygga en till han med
Jag upplever oxå att Aeon MQ2 samt även Nox går lite småsegt...speciellt när man blädrar filmer i "wall" view men även i artist bläddring (wall). Detta tycker jag är lite lustigt då det funkar klockrent med min gamla ion/atom burk..hmm...I manualen står det att det rekomenderas minst 350 watt nätagg men det måste väl ändå var då man väljer att inte köra med inbyggda grafikkortet? Vilket som så jag upplever kortet segt och inte bara i xbmc. Kör dessutom med kompatibla 2 x 4 gig ram...
Postad 20 april 2011 - 10:36
Jag håller verkligen på att ledsna nu, vilket ska man välja istället? känns som att det endast är asrock som är prisvärt i jämförelse med asus kortet. Passivt vore ju perfekt så blir det tyst och fint.
Postad 20 april 2011 - 18:19
jag har just fått ett mail från inet att det fortfarande inte finns några klara besked från asus när dom kommer kunna leverera kortet och att man nog får räkna med några veckor till.
Jag håller verkligen på att ledsna nu, vilket ska man välja istället? känns som att det endast är asrock som är prisvärt i jämförelse med asus kortet. Passivt vore ju perfekt så blir det tyst och fint.
Hett tips för er som inte kan köpa kortet någonstans, kolla in www.icd.se en pålitlig databutik ifrån skellefteå. Jag köpte mitt kort däremot lokalt i butiken men kan va värt kolla den siten

Postad 20 april 2011 - 20:40
Postad 20 april 2011 - 21:47
Postad 21 april 2011 - 14:59
Hmm det låter ju lite tråkigt om det är segt. Är det generellt så att dom (eller andra "tunga" skins) upplevs som sega på en Fusion? Eller är det något som inte konfat korrekt än?Jag upplever oxå att Aeon MQ2 samt även Nox går lite småsegt...speciellt när man blädrar filmer i "wall" view men även i artist bläddring (wall). Detta tycker jag är lite lustigt då det funkar klockrent med min gamla ion/atom burk..hmm...I manualen står det att det rekomenderas minst 350 watt nätagg men det måste väl ändå var då man väljer att inte köra med inbyggda grafikkortet? Vilket som så jag upplever kortet segt och inte bara i xbmc. Kör dessutom med kompatibla 2 x 4 gig ram...
Postad 21 april 2011 - 15:04
Både gigabyte och MSI kostar ju nästan det samma som asus och man får väldigt mycket mindre. asrock är alternativet och så fimpar man orginalkylaren och kör med en större tyst fläkt på låga varv
Exakt, rocknroll. Och den passiva kylningen ger jag precis ingenting för på asusen, i mindre lådor blir det i alla fall behov av fläkt...
Postad 21 april 2011 - 17:40
Postad 21 april 2011 - 21:38
Märk väl att det verkar finnas en budgetvariant av det Sapphire Pure Fusion-kortet som Prisjakt listar. De butiker som har pris runt 900:- och en-två hundringar uppåt är just budgetvarianten utan USB3 m.m.Jag skulle nog tagit sapphire kortet isf
Postad 25 april 2011 - 15:27
Och undrar vilket kort som passar bäst att köra i någon av dom här lådorna:
Ace Proton 60W (Svart)
Morex T3500 80W (Svart)
Funkar det med passiv kylning och komplettera med en 1000 rpm fläkt i chassit?
eller är det lika bra att ha en med fläkt?
Tänker köra med XBMC i linux och i framtiden bygga ut med 1-2 tv-kort och tvheadend som server i samma burk.
Är det möjligt med dom här korten?
Postad 25 april 2011 - 19:56
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar