Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - The New iPad*

798 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 12 mars 2012 - 09:59

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Hmm, rapporterna ang. leveransdatum låter inte lovande... Upp till två månaders leveranstid på en produkt som uppdateras en gång per år är inte riktigt roligt... Minst en sjättedel av livscykeln som "modern" över innan man ens får den.


Fast så var det ju förra gången med, och antagligen med nästa också, så cykeln stämmer ju fortfarande då :)

#152

Postad 12 mars 2012 - 11:28

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Fast så var det ju förra gången med, och antagligen med nästa också, så cykeln stämmer ju fortfarande då :)


Sant :)

#153

Postad 12 mars 2012 - 12:08

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Tycker det är lite sunkigt. Ska man behöva "nörda" (ursäkta ordvalet) och stå i kö för att få tag i en 3:a. Varför kan dom inte bara tillverka mer enheter? Dom måste ju ha lite erfarenhet av etta och tvåan. Dom här plattorna går som smör.

Jag råkade köa till tvåan och ångrade det iof inte då den är helt underbar. Men alla har kanske inte tid att stå i kö. Ska man då behöva vänta i 2 månader?
Hinner dom inte göra ett jättelager eller är det något annat tänk dom har på apple?

/Niklas

#154

Postad 12 mars 2012 - 12:24

Sulmurz
  • Sulmurz
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Vart ska man gå om man vill köa för "The new iPad"?
Bor i Göteborg och har aldrig köpt en apple-produkt tidigare. Är det macforum som gäller eller kan man gå till, säg Media Markt och köa?

Hur många timmar bör man räkna med att få stå innan de öppnar?

#155

Postad 12 mars 2012 - 14:00

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Jag har bägge generationer Ipad och kommer att beställa "den nya Ipad" så snart det går, jag hade gärna sett att det gick att förboka på Apple.se. Det är lite märkligt om vi inte kommer att kunna förboka i Sverige, det går i samtliga fyra länder där den släpps den 16:e, d v s Frankrike, Tyskland, England och Schweiz(!).

Min första Ipad köpte jag från Tyskland, största modellen med 64 GB med 3G. Andra modellen köptes i USA, då blev det minsta modellen 16 GB WIFI. Vore det inte för barnens spel så skulle jag nog köpa minsta modellen igen, jag har 2-3 GB ledigt på 2:an. Det blir nog en 32 GB WIFI. Jag har en Iphone 4 så jag kan dela ut internet om det skulle behövas. Det är för övrigt p g a ungarna som jag snart köper min tredje Ipad på lika många år, nu kanske jag äntligen får ha en "egen"! :)

#156

Postad 12 mars 2012 - 14:05

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Tycker det är lite sunkigt. Ska man behöva "nörda" (ursäkta ordvalet) och stå i kö för att få tag i en 3:a. Varför kan dom inte bara tillverka mer enheter? Dom måste ju ha lite erfarenhet av etta och tvåan. Dom här plattorna går som smör.

Jag råkade köa till tvåan och ångrade det iof inte då den är helt underbar. Men alla har kanske inte tid att stå i kö. Ska man då behöva vänta i 2 månader?
Hinner dom inte göra ett jättelager eller är det något annat tänk dom har på apple?

/Niklas


Apple sålde över 5.000.000 Ipad per månad under sista kvartalet förra året, de köper dessutom upp en majoritet av världens produktion av minneskretsar. "Problemet" är att efterfrågan är så oerhört mycket större än tillgången. Största flaskhalsen denna gång sägs vara tillgången på retina-skärmar.

Redigerat av Tomas L, 12 mars 2012 - 14:07.


#157

Postad 12 mars 2012 - 17:13

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Man får väl ta och "nörda" lite den 23 mars. Om den nu finns hos Media Markt då.
Får se till att ha lite jobb i närheten... ;)
Varit sugen på iPad 2 vääääldigt länge. Och nu när de sänker den mer och mer blir man ju väldigt lockad att köpa den istället. ( 2800 kr genom jobbet för 16GB Wifi. Blir iofs gratis för mig då det är en födelsedagspresent.. )

Redigerat av Freppa_, 12 mars 2012 - 17:14.


#158

Postad 12 mars 2012 - 18:45

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Man pratar väl om att LTE-advanced är 4G inte "vanlig" LTE vad jag kan se.


LTE-advance får kallas IMT-advanced. IMT-advance är det man första tänkte kalla 4G, men med det här pressmeddelandet släppte man kraven för "4G" till ett ganska flummigt (och halvtaskigt översatt...):

"Denna benämning, som saknar definition, får användas till föregångarna av dessa tekniker (IMT-advanced); LTE och WiMax, samt andra vidareutvecklade 3G-tekniker som ger en markant förbättring i prestanda och funktionalitet jämfört med de första tredjegenerationssystemen som tagits i bruk".

Den sista biten kan tolkas som att även t.ex. HSDPA+ kan kallas 4G.


"this term, while undefined, may also be applied to the forerunners of these technologies, LTE and WiMax and to other evolved 3G technologies providing a substantial level of improvement in performance and capabilities with respect to the initial third generation systems now deployed"

#159

Postad 13 mars 2012 - 11:47

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Apple sålde över 5.000.000 Ipad per månad under sista kvartalet förra året, de köper dessutom upp en majoritet av världens produktion av minneskretsar. "Problemet" är att efterfrågan är så oerhört mycket större än tillgången. Största flaskhalsen denna gång sägs vara tillgången på retina-skärmar.


Ja ok, kan man kanske förstå. Kan inte kineserna klämma fram ca. 160,000 skärmar om dagen, dom är ju så många. ;)

#160

Postad 13 mars 2012 - 12:58

Emmma
  • Emmma
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Ja ok, kan man kanske förstå. Kan inte kineserna klämma fram ca. 160,000 skärmar om dagen, dom är ju så många. ;)

Jag tycker att det skulle bli så. Kineserna är world's saviors. ;)

#161

Postad 13 mars 2012 - 14:32

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Jag tycker att det skulle bli så. Kineserna är world's saviors. ;)


Ja eller hur, vi ska vara väldigt tacksamma för Kina.

Made in China. Minns ni den?

#162

Postad 13 mars 2012 - 20:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ja ok, kan man kanske förstå. Kan inte kineserna klämma fram ca. 160,000 skärmar om dagen, dom är ju så många. ;)


160 000 skärmar blir 1,6 på 10 dagar vilket betyder 4,8 miljoner på 1 månad. Detta skulle inte räcka alls för att täcka initialbehovet.

Så mer än 160 000 per dag hade nog krävts.

#163

Postad 14 mars 2012 - 09:26

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Jo jag vet. Jag läggde inte ner något större tid eller allvar på den uträkningen.

#164

Postad 14 mars 2012 - 09:36

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Jag hade en misstanke om att app:ar anpassade till retina-displayen på Ipad 3 skulle vara större än till Ipad 1/2. Men skillnaden verkar vara större än jag trodde:

These applications are developed by Apple has been upgraded to support the Retina screen, for example with Keynote (iWork software sets), this application previously only 115MB capacity but its latest version is 327MB. Numbers from 109MB or 283MB up to, from 95MB to 269MB Pages, iMovie from 70MB to 404MB.


LÄNK

32 GB är nog minimum, men jag kanske kör på en 64:a igen. Såvida man inte har paddan enbart för surfning så krävs mer lagringsutrymme. Om det inte vore för bristen på NAND-minne så skulle Apple nog gärna ha lanserat en 128 GB version.

#165

Postad 14 mars 2012 - 20:22

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Denna benämning, som saknar definition, får användas till föregångarna av dessa tekniker


Det är möjligt att det är som du säger jag översätter dock nedan till att "kan komma" (may) att appliceras på.....

this term, while undefined, may also be applied to the forerunners of these technologies,


Men i vilket fall så frångår det inte problemet vilket är att möjligheten att använda ett förhållandevis tomt nät med låg latency inte finns i denna Ipad, tippar dock på en Ipad4G platta för Europa inom 6 månader.

#166

Postad 14 mars 2012 - 20:34

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Största flaskhalsen denna gång sägs vara tillgången på retina-skärmar.


Samsung får jobba på mao för att hinna leverera :-)
Eller LG kanske det är i ipad 3 iofs.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 mars 2012 - 20:37.


#167

Postad 14 mars 2012 - 21:03

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Kolla upp vad som går och inte går att göra innan du köper bara. Finns inget värre än folk som köper apple-produkter och sen gnäller på forum för att de inte klarar av vad de förväntade sig ;)




Jag har länge funderat på skaffa en surfplatta, antingen en med Android eller Ipad.

Vad är det Ipad3 inte klarar som någon av high end Androidplattorna grejar? Som jag tolkat det; ingen plats för minneskort, kan inte köra olika launcher, inga widgets, filer tas in via Itunes (som jag hört flera tycker är en dålig lösning) och helt låst OS. Har jag missat ngr stora grejor?

#168

Postad 15 mars 2012 - 08:37

Emmma
  • Emmma
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Ja eller hur, vi ska vara väldigt tacksamma för Kina.

Made in China. Minns ni den?

Ja, i USA är de en absolut skyddad ras. Nästan allt som tillverkas, tillverkar kineserna. Vad menar ni om detta?

#169

Postad 15 mars 2012 - 08:54

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Där låg apple store nere en stund, men ingen förhandsbokning ännu...
När tror ni möjligheten dyker upp?

#170

Postad 15 mars 2012 - 12:05

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Ja, i USA är de en absolut skyddad ras. Nästan allt som tillverkas, tillverkar kineserna. Vad menar ni om detta?


Du får ursäkta, men jag förstår inte din frågeställning.

Jag ser fram emot att titta på reviews i morgon på tuben. Den släpps kl 08.00 USA-tid. Det borde bli runt 2-tiden i morgon.

/Niklas

#171

Postad 15 mars 2012 - 12:44

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

  • 1 289 inlägg
  • 0
Varför vänta tills imorgon?

http://www.theverge....533/ipad-review

#172

Postad 15 mars 2012 - 13:21

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
En liten erfarenhet som jag vill dela med mig om Apples s k "Smart Cover": Funktionen är OK, däremot så har rätt många fått repor och skador på Ipad:en efter att skräp har fastnat mellan magnetfäste och Ipad. Jag har fått skador på "gummilisten" som sitter på baksidan av den långa smala delen av fästet på "Smart" Cover, det har nött bort färgen på en punkt på sidan av Ipad:en. :( Flera har fått repor på skärmen av skräp som fastnat på insidan, jag har dock klarat mig eftersom jag har haft skärmskydd från dag 1.

Targus alternativ, CLICK-IN Case, verkar mycket smartare än Apples egen eftersom det inkluderar ett skydd för baksidan som fungerar som hållare för locket på framsidan. Till nästa Ipad köper jag inget "Smart" Cover...

Redigerat av Tomas L, 15 mars 2012 - 13:22.


#173

Postad 15 mars 2012 - 14:28

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

  • 1 289 inlägg
  • 0
Om någon hittar mer recensioner, så länka gärna.

http://www.youtube.c...player_embedded

#174

Postad 15 mars 2012 - 14:32

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
http://www.macrumors...eds-impressive/

I den nyheten finns länkar till några till.

#175

Postad 15 mars 2012 - 23:36

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
La en beställning på en vit 32gb wi-fi "the new ipad" för 5200:- på proshop.se för 2 dagar sen... nu ser jag att den är borttagen ur sortimentet:/ beställningen ligger dock kvar, tog faktura så om det skiter sig å är det ju lungt.... Hoppas att det bara tog slut på lagret och inte ett feltryck...

#176

Postad 16 mars 2012 - 10:02

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

En liten erfarenhet som jag vill dela med mig om Apples s k "Smart Cover": Funktionen är OK, däremot så har rätt många fått repor och skador på Ipad:en efter att skräp har fastnat mellan magnetfäste och Ipad. Jag har fått skador på "gummilisten" som sitter på baksidan av den långa smala delen av fästet på "Smart" Cover, det har nött bort färgen på en punkt på sidan av Ipad:en. :( Flera har fått repor på skärmen av skräp som fastnat på insidan, jag har dock klarat mig eftersom jag har haft skärmskydd från dag 1.

Targus alternativ, CLICK-IN Case, verkar mycket smartare än Apples egen eftersom det inkluderar ett skydd för baksidan som fungerar som hållare för locket på framsidan. Till nästa Ipad köper jag inget "Smart" Cover...


Jag har inte haft några problem med mitt smartcover. Och skulle inte kunna tänka mig ett liv med paddan utan ett.
Skärmskydd har jag aldrig använt. Det drar ner kvlitetsintrycket och känslan. Jag har inte en repa på min, och jag är inte äns specielt försiktig med den.

Jag är sugen på en ny ipad, mest pga av retina. Men det tar emot lite, ipad 2:an känns ju fortfarande fräsh. Men sambon är lite sugen på min 2:a så vi får se.

/Niklas

#177

Postad 16 mars 2012 - 10:11

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Hmm, trodde vi skulle fått möjlighet att förboka nu på morgonen, men tydligen inte...
Blir kanske så att de inte gör det möjligt förrän den släpps i butik.

#178

Postad 16 mars 2012 - 11:46

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Sverige har väl inte förbokning? Går ju dock på bland annat webhallen och cyberphoto.

Fick rätt mkt repor på baksidan på min ipad2 med smartcover, så där kommer jag nog köra coper eller liknande.
(kör det på min iphone, tycker det fungerar kalas)

#179

Postad 16 mars 2012 - 12:24

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
The new Ipad nerplockad i beståndsdelar @ http://www.ifixit.co...-Teardown/8277/

Svenska funderingar @ Sweclockers: http://www.sweclocke...erna-i-nya-ipad

Redigerat av Sambuccashake, 16 mars 2012 - 12:24.


#180

Postad 16 mars 2012 - 13:01

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Skärmskydd har jag aldrig använt. Det drar ner kvlitetsintrycket och känslan.


På första paddan köpte jag ett matt skydd som ändrade utseendet (skärmen är ju blank), men på 2:an köpte jag Teknikmagasinets skydd som är lite tjockare och extremt lätt att montera; det syns ö h inte och inget skydd jag har använt på paddorna har ändrat känslan. Men jag har haft Copter på mobilen och det har lite gummikänsla som jag inte gillade.

#181

Postad 16 mars 2012 - 15:10

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Jag hade en misstanke om att app:ar anpassade till retina-displayen på Ipad 3 skulle vara större än till Ipad 1/2. Men skillnaden verkar vara större än jag trodde:



LäNK

32 GB är nog minimum, men jag kanske kör på en 64:a igen. Såvida man inte har paddan enbart för surfning så krävs mer lagringsutrymme. Om det inte vore för bristen på NAND-minne så skulle Apple nog gärna ha lanserat en 128 GB version.


Vissa appar har faktiskt blivit betydligt mindre efter att de uppdaterats för "Retina Display". Att Apples appar svällde hade kanske mer att göra med nya funktioner. Men visst, det är väl rimligt att de i genomsnitt ökar till viss del i storlek

På första paddan köpte jag ett matt skydd som ändrade utseendet (skärmen är ju blank), men på 2:an köpte jag Teknikmagasinets skydd som är lite tjockare och extremt lätt att montera; det syns ö h inte och inget skydd jag har använt på paddorna har ändrat känslan. Men jag har haft Copter på mobilen och det har lite gummikänsla som jag inte gillade.


Förstår inte behovet av skärmskydd. Reser man kan man ha ett fodral, hemma behövs det inte (okej, om man har barn...). Har inte sett något skydd själv som inte försämrar skärmens känsla och/eller bild mer eller mindre.

#182

Postad 16 mars 2012 - 16:31

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Förstår inte behovet av skärmskydd. Reser man kan man ha ett fodral, hemma behövs det inte (okej, om man har barn...). Har inte sett något skydd själv som inte försämrar skärmens känsla och/eller bild mer eller mindre.


Har man barn (jag har två stycken små som har lätt för att tappa saker) så är det väldigt nödvändigt. Sedan är ju en Ipads stora styrka mobiliteten; den är där du är. Den ligger på köksbordet, på vardagsrumsbordet, på soffan, på sängen, på en hylla osv. D v s den är utsatt för risken att tappas och få saker tappade på sig. Inte bara av barn, även om just min son tappade ett flygplan i metall så att det stappade på skärmen; skärmskyddet blev skadat men skärmen klarade sig utan en repa. Det hade den inte gjort utan skydd. Jag har inte stött på något skydd som försämrar touchskärmens känslighet, trots att jag numera använder ett ganska tjockt skydd (som gör det lätt att montera utan bubblor). Bilden kan påverkas av matta skydd, men det jag använder är lika blankt som skärmen och har ingen som helst påverkan på bildkvaliteten.

Redigerat av Tomas L, 16 mars 2012 - 16:33.


#183

Postad 17 mars 2012 - 14:24

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
De tester jag har kollat på verkar inte prestandan i det vardagliga ökat nämnvärt. Dock förstår jag att spel ser mycket bättre ut och flyter bättre. Jag trodde först att det var quad core på huvudprocessorn, men så var ju inte fallet utan det är grafikprocessorn som är quadcore.
Så det verkar som det enda är skärmen som är skillnad, kameran inte medräknad då jag inte använder den mer än till chat.
Blev väldigt tveksam till uppgradering nu.

#184

Postad 17 mars 2012 - 15:22

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Var inne på Elgiganten och fråga om de säljer Ipad den 23:e men han visste inte. Antar det är ren bullshit för slippa folk som köar?

Redigerat av Haziza, 17 mars 2012 - 15:23.


#185

Postad 17 mars 2012 - 15:38

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Var inne på Elgiganten och fråga om de säljer Ipad den 23:e men han visste inte. Antar det är ren bullshit för slippa folk som köar?

Varför skulle dom inte vilja att folk köade?

#186

Postad 17 mars 2012 - 15:42

ipad3
  • ipad3
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Förra året Media Markt i Lund hade 100st iPad2. Idag personalen vet inte hur många iPad3 de vill ha på Mars 23. Jag hoppas Sverige vill ha likande lager som USA igår

#187

Postad 17 mars 2012 - 16:23

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Förra året Media Markt i Lund hade 100st iPad2. Idag personalen vet inte hur många iPad3 de vill ha på Mars 23. Jag hoppas Sverige vill ha likande lager som USA igår


Jag tror inte det vet hur många de får, de får det Apple behagar skicka till dom.

#188

Postad 17 mars 2012 - 18:41

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

De tester jag har kollat på verkar inte prestandan i det vardagliga ökat nämnvärt. Dock förstår jag att spel ser mycket bättre ut och flyter bättre. Jag trodde först att det var quad core på huvudprocessorn, men så var ju inte fallet utan det är grafikprocessorn som är quadcore.
Så det verkar som det enda är skärmen som är skillnad, kameran inte medräknad då jag inte använder den mer än till chat.
Blev väldigt tveksam till uppgradering nu.

Ja det man kan se är att om man har en ipad 2 tycker dom flesta det är tveksamt, men sitter man på en orginal ipad som jag är det givet B)

#189

Postad 17 mars 2012 - 21:32

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Eller om man inte sitter på någon alls så är den nya mitt val :)
Läste på ett annat forum att någon hade förbokat den på sitt lokala Media Markt ( stod ej vilken stad ).
Om det är sant eller ej vet man inte..

#190

Postad 17 mars 2012 - 23:30

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

En liten erfarenhet som jag vill dela med mig om Apples s k "Smart Cover": Funktionen är OK, däremot så har rätt många fått repor och skador på Ipad:en efter att skräp har fastnat mellan magnetfäste och Ipad. Jag har fått skador på "gummilisten" som sitter på baksidan av den långa smala delen av fästet på "Smart" Cover, det har nött bort färgen på en punkt på sidan av Ipad:en. :( Flera har fått repor på skärmen av skräp som fastnat på insidan, jag har dock klarat mig eftersom jag har haft skärmskydd från dag 1.

Targus alternativ, CLICK-IN Case, verkar mycket smartare än Apples egen eftersom det inkluderar ett skydd för baksidan som fungerar som hållare för locket på framsidan. Till nästa Ipad köper jag inget "Smart" Cover...

Jag använder Targus CLICK-IN Case på min iPad 2 och den är riktigt bra! Skyddar baksidan som sagt och har smart coverns väcknings-funktion av skärmen dessutom. Ska köpa nya iPad på fredag och fodralet borde passa till den också då den inte är så mycket tjockare än 2:an.

#191

Postad 18 mars 2012 - 09:57

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...kt.php?p=866366

Den tycker jag onekligen är snygg! Lite som ett fint bokfodral, folk misstänker inte en IPAD inuti den utan att det är Just en bok :D
Tror ni den passar 3an?

För övrigt fråga nr 2:: Jag har hemtentamen på fredag från 08.00 - 17.00 och kan inte KÖA på mediamarkt som jag hade hoppats och är i behov av era råd på hur jag snabbast kan få tag i en IPAD 3!

Kan jag förhandsbeställa morgonen den 23 mars på svenska Apples hemsida (mot leveranstid på 2-3 veckor givetvis, dock får man ju gravyr) eller kommer dem inte att säljas där tror ni?

Fråga nummer 3: Hur länge håller en IPAD? Jag vill inte lägga 4-5 tusen kr mot en produkt som håller i 1 år när en laptop kan hålla i typ 6 år med någorlunda bra batteri :)
Ett par år borde Ipaden hålla va?

Redigerat av Unregistered1734, 18 mars 2012 - 10:10.


#192

Postad 18 mars 2012 - 10:47

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Fråga nummer 3: Hur länge håller en IPAD? Jag vill inte lägga 4-5 tusen kr mot en produkt som håller i 1 år när en laptop kan hålla i typ 6 år med någorlunda bra batteri :)
Ett par år borde Ipaden hålla va?


6 år? Mina laptops brukar jag byta betydligt snabbare. Brukar väl bli ca: två max tre år. Sen är den endera trasig (kanske har åkt i golvet) eller så är den supertrött jämfört med nya laptops.

En Ipad håller nog också två - tre år. Skälen att byta är nog samma som en laptop dvs trasig eller olidligt trött jämfört med nya.

Visst kan man ha både en laptop och en padda längre men roligt är det nog inte.

#193

Postad 18 mars 2012 - 12:06

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Ja det man kan se är att om man har en ipad 2 tycker dom flesta det är tveksamt, men sitter man på en orginal ipad som jag är det givet B)


Eller om man inte sitter på någon alls så är den nya mitt val :)
Läste på ett annat forum att någon hade förbokat den på sitt lokala Media Markt ( stod ej vilken stad ).
Om det är sant eller ej vet man inte..


Precis, glömde nämna att jag sitter på en ipad 2 idag. Men hade jag haft 1:an eller ingen alls hade jag investerat i den nya helt klart.

#194

Postad 18 mars 2012 - 14:39

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Ja boka mig en New Ipad wifi 32GB på Mediamarkt nyss. Känns skönt att veta jag har en på Fredag :)

Någon som vet vad priset blir?

Vad kosta de förra wifi modellerna?

Redigerat av Haziza, 18 mars 2012 - 14:45.


#195

Postad 18 mars 2012 - 16:21

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Kan man boka sig en ipad via mediamarkt redan??
Du kan väl inte mena "boka" utan bara att dem ska skicka
ett meddelande via epost när produkten finns tillgänglig för att bli bokad?

Macforums butiker i göteborg skriver att IPAD 3 säljs på fredag -> "Fredag den 23/3 öppnar vi 07.00."

Tror dock inte att man kan förhandsboka någonstans i dagsläget! Det gäller att KÖA fysiskt på fredag för att få tag i en IPAD, eller genom att beställa en på fredag via apples hemsida och då blir får man vänta 2-3 veckor för leverans! Dock får man ju en najs gravyr :)

Hemtentamen fredag 08.00 - 17.00 så jag tror faktiskt att jag går upp 06.00 eller så och köar till ipaden 2 timmar och skyndar mig hem sedan :D


Edit: man kunde göra en "intresseanmälan" på macforum via e-post - vad detta nu innebär i vardagligt tal (?) men antar att det är att man bokar in sig och dem håller ett exemplar av ipad åt en medans man fysiskt köar. Bokat in mig på 32gig white edition!

Redigerat av Unregistered1734, 18 mars 2012 - 16:39.


#196

Postad 18 mars 2012 - 17:05

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Han sade att jag kan hämta upp den på Fredag, dock så håller dem den inte mer än en dag. Jag såg att de hade typ 10st bokningar redan så.

Dock kunde han inte säga hur många de fick.

#197

Postad 18 mars 2012 - 17:09

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Okay, förstår! Håller tummarna för oss alla på forumet nu! Min dator (7½ år gammal) börjar ge in och fläktarna är sedan länge sönder. Har en stoor bordsfläkt som öser in luft och ger mig tinnitus - ändå dör datorn och stängs av varje timma ca. Jag är rädd för har ju temtentamen som sagt på fredag 08-17.00 så jag behöver IPADEN ;D

Bokat in mig på 32gig av den vita färgvarianten på macforum i göteborg, kungsgatan!

#198

Postad 19 mars 2012 - 09:17

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Fick möjlighet att leka lite med en iPad3:a nu på morgonen. Hade ingen 2:a att jämföra med, men väl en Kindle Fire.
Skärmen är helt enkelt fantastisk. Dock blir den, som rapporterats, ganska varm.

Sida vid sida blev det även uppenbart vilken enorm skillnad det är på sju och tio tum.

#199

Postad 19 mars 2012 - 13:24

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
DONE! Officiellt bokat och fått bokningskvittens (följesedel/kvitto) av en IPAD 32GIG VIT + IPAD 16GIG VIT.
Eftersom priset inte var listat ännu så kunde jag boka en av varje storlek och köpa bara en vid release dagen. Det gick bra sade dem! Dessutom bokade jag in mig på "Cygnett Lavish folio Sandstone" fodralet att köpa på fredag!
Länk till fodralets bild: http://www.getmobile...stone-836-p.jpg

Om det skiljer 800 kr som butiken trodde, mellan 16gig och 32gig så tar jag 32an.
Men mer än så känns ovärt som student, särskilt då jag bara är ute efter funktionaliteten hos IPADen, inte lagringsutrymmet i massor. Längtar!! Köar 06.00 - butiken öppnar 07.00 - min tenta börjar 08.00!

Fredag skall bli en rolig dag ;D

#200

Postad 19 mars 2012 - 13:34

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Trevligt, själv kommer det inte att bli en ny iPad, 2an fungerar utmärkt än så länge. Dock gillar jag skalen Dodocase och Portenzo. eller böcker om man nu ska kalla dem så.
Efter lite research så verkar Portenzo hålla högre kvalitet än Dodocase.
Ska beställa en sån rätt snart tror jag..


Sen när det gäller skärmskydd så gillar jag dem inte alls. Skärmen blir lite "suddigare". Har också småbarn och det har aldrig varit problem med skärmrepor varken på telefoner eller iPad, Kört utan skärmskydd på telefoner i ett par år nu...

Skaffa de ett sånt här till baksidan tills jag skaffar en Portenzo, Framsidan har jag ett smartcover, men det har nog kanppt varit på på ett par månader. iPaden ligger o skräpar överallt, soffan, köksbordet soffbordet mm.

Redigerat av Bulldog76, 19 mars 2012 - 13:38.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.