Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 2011

187 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 32PFL5606H (TV) 4 7.5 (1) Inga priser
Philips 40PFL5606H (TV) 4 8.624998 (7) Inga priser
Philips 32PFL7606T (TV) 7 (0) Inga priser
Philips 37PFL7606T (TV) 7 (0) Inga priser
Philips 42PFL7606T (TV) 8 8.249998 (3) Inga priser
Philips 47PFL7606T (TV) 8 6.42857 (6) Inga priser
Philips 55PFL7606T (TV) 8 7.571428 (6) Inga priser
Philips 55PFL6606T (TV) 4 7.25 (3) Inga priser
Philips 40PFL6606T 40" Full HD (1920x1080) (TV) 4 6.749998 (3) Inga priser
Philips 46PFL6606T (TV) 4 7.749998 (3) Inga priser
Philips 32PFL6606T 32" Full HD (1920x1080) (TV) 4 (0) Inga priser
Philips 47PFL7666T (TV) 4 7.5 (1) Inga priser
Philips 47PFL7696T (TV) 4 5.666666 (2) Inga priser
Philips 46PFL8606T (TV) 9 9 (4) Inga priser
Philips 47PFL7656T (TV) 5 (0) Inga priser
Philips 46PFL5606H (TV) 4 8.333332 (2) Inga priser
Philips 46PFL6806T (TV) 7 8.249998 (3) Inga priser
Philips 52PFL8606T (TV) 0 (0) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 21 February 2012 - 07:36

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Är verkligen nyfiken på 7606. Står just nu mellan en sån pch LGPZ550 Plasma med aktiv 3d. Riktigt svårt att bestämma mig. Plasman är en par tusen billigare och 5" större. Bildmässigt har jag inte haft möjlighet att jämföra. Men antar att plasma har mer tryck i svärtan. Kommer användas mest för film via htpc och en hel del xbox. Är lite osäker hur philipsen pallar input laggen eftersom jag lirar rätt mkt MW3, dålig info om den på nätet faktiskt. Annars tycker jag själv att spel ser trevligare ut på en ljusstark lcd och skönt o slippa tänka på IR och sånt. Amblight ser jag oxo som ett plus i kanten. Äh blir inte klok på detta. Blir väl aldrig nått köp. Hjälp att övertala mig! ;)

Ta Philipsen. Den är snyggare ;) Passiv 3D har fler fördelar, och Ambilight är trevligt! Dessutom inga problem att lira MW3 mitt på ljusa dagen.

Postad 21 February 2012 - 09:30

Unregisteredcf33437f
  • Unregisteredcf33437f
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Ta Philipsen. Den är snyggare ;) Passiv 3D har fler fördelar, och Ambilight är trevligt! Dessutom inga problem att lira MW3 mitt på ljusa dagen.

Hur hanterar den släp i bilden vid spelande och film? Input lag på godtagbar nivå?

Postad 21 February 2012 - 10:40

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Kan jag inte svara på eftersom jag inte har den själv, men skulle jag köpa ny TV idag skulle jag köpt den. För egen del kommer jag invänta årets modeller från Philips.

Postad 21 February 2012 - 10:57

Unregisteredcf33437f
  • Unregisteredcf33437f
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Kan jag inte svara på eftersom jag inte har den själv, men skulle jag köpa ny TV idag skulle jag köpt den. För egen del kommer jag invänta årets modeller från Philips.

Efter 2 veckors lus läsande om olika plasma och led så föll tillslut valet på en 7606. Hoppas jag blir nöjd, men tycker den verkar grym :) Bara långa väntan nudå

Postad 21 February 2012 - 12:26

Jimmy_A
  • Jimmy_A
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Några åsikter om Philips 40PFL5606H? Verkar ha fått bra omdömmen här, hittar dock inte mycket om den någon annanstans.

Postad 21 February 2012 - 14:14

Alawiii
  • Alawiii
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
En liten fråga till er alla..

Köpte en tv "Philips 55PFL6606T" från Media Markt. Köpte även försäkring pga att de sa att man behöver de om man ska ta användning av Philips hemservice men de behöver man inte för philips har Gratis hem Service till de som har 32" och uppåt..

Men nu till frågan..
Min tv stängs och sätts på rätt ofta, och de händer oftare om jag kollar på film genom usb...
Kom fram till att när jag har Lan kabeln inkopplad så stängs tv av och sätts på igen..
Jag vet inte om ni har haft de problemet. men Philips är lite sega på att svara. så jag frågar er om ni vet något om det.

Skulle vara tacksam för svar!
J*vligt jobbigt att tv:n beter sig så!!!

Postad 21 February 2012 - 14:57

battleangel
  • battleangel
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Min tv stängs och sätts på rätt ofta, och de händer oftare om jag kollar på film genom usb...
Kom fram till att när jag har Lan kabeln inkopplad så stängs tv av och sätts på igen..
Jag vet inte om ni har haft de problemet. men Philips är lite sega på att svara. så jag frågar er om ni vet något om det.

Det finns en del klagomål av den typen på Philips egna forum. Låsningar, avstängningar och omstarter. Framförallt då när Net TV används. Har dock inte sett någon patenterad lösning. Möjligen att uppgradera firmware om inte redan gjort och fabriksåterställa + dra ur sladden en stund.

Det vore intressant att veta hur alla ni andra upplever era apparater?

Postad 21 February 2012 - 23:13

Alawiii
  • Alawiii
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det finns en del klagomål av den typen på Philips egna forum. Låsningar, avstängningar och omstarter. Framförallt då när Net TV används. Har dock inte sett någon patenterad lösning. Möjligen att uppgradera firmware om inte redan gjort och fabriksåterställa + dra ur sladden en stund.

Det vore intressant att veta hur alla ni andra upplever era apparater?

Jag har letat väldigt mycket men finns inte så mycket om att tv stängs och sätts på av sig själv...
Jag fick själv "felsöka" tv för att kolla vart felet låg.
trodde först att de va viasat-box kontrollern som spökade och skickade signaler, för de är den enda kontrollen som kan styra tv:n

men som sagt va de lan kabeln som störde. och ja vill verkligen ha den i för att kunna styra från Iphone och för att kunna kolla på filmer genom DLNA.

Philips har ringt upp mig och bad mig byta ethernet-kabeln och prova med en annan router.
de kollade även att jag hade senast mjukvaran och de hade jag. de va när den va hos de i verkstan där de uppdaterade firmware. mjukvaran skulle åtgärda problemet.. men de gjorde den inte.

Sen vet jag inte hur många som har upplevt att tv stängs av och sätt på av sig själv pga att ethernet-kabeln är i.

Tycker att tv:n funkar väldigt bra annars!!

Postad 22 February 2012 - 11:54

Unregisteredcf33437f
  • Unregisteredcf33437f
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Bara någon timme efter jag lagt orden på 7606T hos NetOnNet så står den på hemsidan att den inte säljs längre.
Undrar om jag fick sista då? Den är iaf inte skickad ännu.

Postad 22 February 2012 - 13:01

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Bara någon timme efter jag lagt orden på 7606T hos NetOnNet så står den på hemsidan att den inte säljs längre.
Undrar om jag fick sista då? Den är iaf inte skickad ännu.

Det finns ett antal varianter i 7000 serien. I praktiken är det samma TV apparater med väldigt små skillnader, men i en del modeller har man lagt till bl.a. inbyggt WiFi. Detta märks då på priset. Går man in på Philips hemsida kan man se alla olika beteckningar som finns i 7000 serien. Något rörigt, men detta är något som återförsäljarna kräver för att kunna ha prisgarantier m.m. Till vissa större kedjor ges det ut specifika modeller.

Hur som helst.......... grattis till en av de bästa LED-LCD apparaterna som finns i dag (med fokus på bildkvalitet som väl ändå är det viktiga)

Postad 22 February 2012 - 16:11

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag märker inget i input lag som stör, tycker denna tv passar bra till spel. Jag har gämfört med plasma panna vt30 och samsung 8005. Tyckte det reflekterades för mycket från skärmen på de övriga så valet blev min som har matt skärm. Annars inga fantastiska skillnader på bilden i butik. De var bra på olika saker tyckte jag.

Postad 23 February 2012 - 10:18

Episode88
  • Episode88
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Philips 7 serien har i överlag galet bra responstid när det gäller spelande, ett tips är att stänga av super lcd i ''spel läget'' också för det ultimata reducerade input lagget.

Postad 23 February 2012 - 10:23

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
I alla fall min 7000 47 tums 96 tycker jag även att spel i 3D är smärtfritt för ögon och hjärna.

Postad 23 February 2012 - 12:24

Unregisteredcf33437f
  • Unregisteredcf33437f
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
7606 Stödjer inte 2d till 3d vad jag förstått. Lite synd då det hade vart trevligt att köra nått 3d spel på 360'n hemma.

Postad 23 February 2012 - 20:31

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Det gör heller inte min 47PFL7696T men på PC stödjer den alla spel jag provat (sedan jag köpte programmet Nvidias 3D TV Play). Till och med gamla Half Life 2 och GTA 4. Eller är det 2D som görs om till 3D av Nvidia-programmet? I så fall oftast så bra gjort att jag inte ser någon skillnad på riktig 3D. Finns några få stolpskott till 3D spel som Shift 2 och Sinta Row the third. Annars både ljusskarpt och behagligt att spela 3D spel på denna TV trotts passiv 3D och då lägre upplösning.

EDIT
Convert your standard PC games into 3D so you can play over 650 PC games in stunning 3D environments

Jag är dock inte helt nöjd med film/ US-TV 720p. Jag har nu även provat Blue Ray filmen What's Your Number och gillar inte hur bla svarta kostymer framträder och även kvälls/morgon-gult är fult men jag kör endast fabriksinställningar och oftast "Normal". Äkta människor på SVT HD var dock helt perfekt. Det var nästan som att titta på film på bio.

Philips 47PFL7696T tycker jag fortfarande är starkast i PC- spel (1080p och 720p 3D). Även bra att surfa med om man tar läge Energiläge. Annars blir det för ljusstarkt och ansträngande vid text-läsning.

Redigerat av ruva, 23 February 2012 - 20:45.

Postad 27 February 2012 - 08:43

Episode88
  • Episode88
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
nej nej nej nej nej! kör inte fan på fabriksinställningar!
testa flatpanels inställningar på 7605/6 serien annars, eller luska runt efter inställningar till just din tv.
man förlorar så mycket kvalite när man kör med fabriksinställningar!

Postad 27 February 2012 - 17:08

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Smaken är som baken. Tog till slut Bio och slog på alla digitala förbättringar på högsta möjliga inklusive Pixel Precise HD (fast noll på brusredusering/skärpa). Perfekt för mig men ger nog magsår åt några här. Superbild utan minsta ljus-blödning även när det är svart som attan.

Redigerat av ruva, 27 February 2012 - 17:11.

Postad 01 March 2012 - 10:40

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som vet när Philips släpper de nya för i år? 6000, 7000 såg väldigt fina ut.

Postad 06 March 2012 - 09:33

Unregisteredcf33437f
  • Unregisteredcf33437f
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Har tyvärr en hel del clouding och bleeding på mitt ex. Dock inget att jämföra med då jag är van vid plasma tidigare.

Postad 06 March 2012 - 20:12

Unregisteredcd21fc67
  • Unregisteredcd21fc67
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har nyligen inhandlat en 46PFL8606T och min "enkla" undran är om det finns någon där ute som har fått till bildinställningarna i 2D på ett bra sätt? Jag har varit på nätet och kollat upp lite sidor men känner mig inte riktigt till freds.

Postad 06 March 2012 - 20:19

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Har nyligen inhandlat en 46PFL8606T och min "enkla" undran är om det finns någon där ute som har fått till bildinställningarna i 2D på ett bra sätt? Jag har varit på nätet och kollat upp lite sidor men känner mig inte riktigt till freds.

Vad är problemet med bilden då? Testa bioläget till att börja med.

Postad 06 March 2012 - 21:07

Unregisteredcd21fc67
  • Unregisteredcd21fc67
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej TIX! Bioläget som du föreslog är det bästa läget tillsammns med det naturliga läget(lite för skarp i bilden) men det jag upplever är att det känns som att det finns en "hinna" i bioläget. Man kan också beskriva det som att man har en display film på rutan precis som på en smartphone.

Postad 10 March 2012 - 19:07

thomas68
  • thomas68
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Någon som vet när Philips släpper de nya för i år? 6000, 7000 såg väldigt fina ut.

Har för mig att jag läste Q2 nånstans, men var...

Postad 11 March 2012 - 20:35

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Hej TIX! Bioläget som du föreslog är det bästa läget tillsammns med det naturliga läget(lite för skarp i bilden) men det jag upplever är att det känns som att det finns en "hinna" i bioläget. Man kan också beskriva det som att man har en display film på rutan precis som på en smartphone.

Tycker inte att jag har det på min 47PFL7696T
Jag kör på energispar när jag surfar, Bio med full Pixel HD och kontrastfiltret vid filmtittande och Spelläget när jag spelar. Datorläge och ingen skalning 1366X788 progressiv vid dataanvändning/surf och 1080p med spel och film.
Standardläget passar till allt men lite för ljusstarkt om det är beckmörkt.

Mycket nöjd med valet av TV. Enda kruckset är att när jag ser 3D TV/Film går det inte välja SBS först. Jag måste först välja UppOchNere läget och sedan SideBySide. Kan var Nvidias grafikkort som ställer till det.

Har tyvärr en hel del clouding och bleeding på mitt ex. Dock inget att jämföra med då jag är van vid plasma tidigare.

Har jag också. Stort ljusinsläpp i i högra hörnet vid absolut svart men aningen sänkt ljusstyrka tar bort det.

Redigerat av ruva, 11 March 2012 - 20:41.

Postad 17 March 2012 - 13:57

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Philips 46PFL6806T
Skaffade den till min morbror som har haft tjock-TV tills nu. Används primärt till sport och Text-TV. :)

Valet föll på denna när ett visst antal kriterier fyllts i. En bra 46" som inte kostar mera än 7000:-
DVB-T2 och möjlighet att bläddra sub-sidor i Text-TV:n.

Fördelarna är att den har varken clouding eller bleeding vid korrekta inställningar. Lite bleeding vid max-max, men då är bilden hemsk. Svärtan är bättre än min gamla Sony 40W4500 som kostade mer än dubbelt så mycket. Känns som OLED är nästa steg om man synbart ska märka bättre svärta.

Trodde silver-ramen skulle bli ett problem för ögonen, men den räfflade ytan glänser mindre än svart polerad plast, så det funkar. Man störs inte av det alls när TV:n är på. Väldigt vacker avstängd. Lite unik. Även foten(som innehåller ett smart väggfäste) var gedigen med sina fyra kilon.

Fjärren är minimalistisk. Laddas med USB-sladd som medföljer eller soljus, vilket är lite unikt det med. Saknar vissa knappar som favoriter, växla senast kollade kanal och infoknapp. Den senare kommer man åt via meny, de första finns inte alls. Klickljud och lite för hårda knappar. Sony fjärr är betydligt bättre. Men skulle inte köpa en Sony i denna prisklass, då ska man upp en bit i pris för att få en lika bra TV.

Den inbyggda "boxen" bläddrar kanaler lika snabbt som en dedikerad box, vilket är lite ovanlig och var ett ganska stort plus. Bläddrar man väldigt fort kan den dock tappa bort sig ordentligt.

Den dynamiska kontrasten jobbar för hårt i alla lägen, bättre att stänga av den och hitta ett bra läge. Annars så fungerar "bildförbättrarna" mer eller mindre bra.

En väldigt bra TV för de som tittar på sport, nyheter osv. När man kollar på film på TV-kanalerna så får man känslan av dokumentärfilm. Har inte testat att koppla in Blu-ray eller nått, då det inte är min egen TV. Filmer tittas inte på, så har inte brytt mig om att försöka fixa det. Filmläget i standard har som nån sa ett "filter" över sig, men det går säkert att kalibrera bort, då inställningmöjligheter inte saknas. LG är lite bättre där överlag, men de har inte nån TV i samma klass för 7000:- för tillfället.

Men bilden har djup, dynamik och färgerna är väldigt bra. Från naturligt till sprakande utan att sticka iväg, så ett mellanläge ger en väldigt rik bild.

Ljussensorn fungerar bra. Ställer man in bilden med den på i dagsljus, så sänker den perfekt till kvällen.

Energisparläget ger en lite väl mörk bild, men funkar om TV:n står i en grotta. Imponerande med endast 46watt för en så stor bild ändå.

Struntar man i 3D och local dimming så kommer man väldigt långt med denna modell ändå. I denna prisklassen är den unik med tanke på prestandan och avsaknaden av bleeding, clouding och andra störande saker.

Ska tilläga att ljudet är helt ok. Kan inte ersätta externt i mitt tycke, men ändå de bästa inbyggda jag hört i den här klassen. Väldigt klart och tillräckligt fylligt för sport och nyheter, som den används till.

Allt bara funkar. Lätt att packa upp och montera och inget man stör sig på. En väldigt vacker möbel. I prisklassen ser jag inga värdiga utmanare när man räknat in allt och där bilden är viktigast. Låg strömförbrukning, miljövänlig och laddbar fjärr är bara plus och inte inräknat i det. En perfekt senior-TV och skulle nog passa de flesta.

Är man ute efter 3D, SMART-TV av rang och riktigt bra "local dimming" eller kanske OLED, ja då får man vackert se sig om efter en rejält dyrare modell. I alla andra fall så skulle jag välja denna TV varje gång...

Postad 21 March 2012 - 14:28

battleangel
  • battleangel
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som har några problem att vädra vad gäller sin Philips-TV?

På det officiella Philips-forumet har det ju varit lynch-stämning i månader? Och samma problem verkar finnas även i firmware för 2012-modellerna om jag fattat det rätt.

Tänker specifikt på att det e.u. (jag har ju ingen Philips) inte går att permanent stänga av PNM (perfect natural motion), iaf på 8- och 9-serien. Dvs man behöver slå av den varje gång man startar TV:n. Om det ens är 100% avstängt.

Sen det där med krascher och omstarter (alla serier). Extremt långsam kanalbläddring. Eventuella problem med att till HDMI "handshake" från Nvidia- eller ATI-kort. Plus diverse ljudproblem och konstigheter med CI för de som använder det.

Jag måste ju säga att efter att ha hängt på det forumet ett tag är det inte en chans att man vågar köpa en Philips iaf. Jag blir riktigt förbannad när jag ser sådan nonchalans från tillverkaren också.

Postad 27 March 2012 - 11:54

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag har inga av de problem battleangel skriver om. Tycker bara detär lite surt att man inte kan kör 3D över nätverkskontakten eller att dito ej stödjer undertexter och inte spela filmer med DTS (vilket min förstärkare skulle klara). Men allt detta står på hemsidan.

Postad 28 March 2012 - 11:45

Wegas
  • Wegas
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som har någon mer information om 2012 modeller?

Postad 05 April 2012 - 09:06

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Jag har inga av de problem battleangel skriver om. Tycker bara detär lite surt att man inte kan kör 3D över nätverkskontakten eller att dito ej stödjer undertexter och inte spela filmer med DTS (vilket min förstärkare skulle klara). Men allt detta står på hemsidan.

Har heller inte några av dessa problem....

Postad 09 April 2012 - 10:21

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Jag kan se det vid för hög kontrast. Låt någon som kan kalibrera TV:n. Rätt inställd syns det inte alls. (På TV:n jag skrivit om iaf)

Använder USB-sticka för att visa högupplösta .mkv .avi osv på TV:n(dock under 4GB). Praktiskt, men min morbror behöver text och letar ett program som enkelt "klistrar" på .srt på filerna. Nån som fattar vad jag menar? (skicka helst PM, så det inte går offtopic här)

Tycker ingen Smart-tv som inte kan visa .srt är så speciellt smart. Via DNLA funkar det på vissa Philips, men via USB-sticka ser det mörkt ut...

Postad 01 May 2012 - 16:21

emto
  • emto
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en 46PFL6806T. http://www.dustinhom...46-led-full-hd/

Är det samma skärm som i den här? http://www.digitalve...11195/test.html
För där klagar man på bildkvalitén.

Postad 04 May 2012 - 01:09

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Har kikat lite på en Philips 50PFL7956T (bara online, inte i butik), men blir lite fundersam på det här med 21:9.

Hur kommer det se ut med "vanlig TV" och TV-spel från PS3?
Ska jag kolla på något annan TV kanske?

Som alternativ har jag även kikat lite på Philips 47PFL7606T

Det TV kommer användas mest till är den vanliga kvällstittningen på diverse svensson-program på TV via Comhems digitaltbud.
På helgerna blir det väll 1-2 BD-filmer.
I övrigt är det en del TV-spelande.

Redigerat av MartinAberg, 04 May 2012 - 01:37.

Postad 06 August 2012 - 19:24

swepainter
  • swepainter
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hur funkar det med Dlna egentligen ? Har skaffat denna tvn Philips PFL6007T som är kopplat till mitt comhem modem netgear cg3100. Ska man inte kunna få tillgång till filmer ifr datan till Tv?
Förökt med windows mediacenter men får inte ihop det...

Gärna enkel/utförlig beskrivning så jag fattar! :)

Postad 15 August 2012 - 10:38

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Hur funkar det med Dlna egentligen ? Har skaffat denna tvn Philips PFL6007T som är kopplat till mitt comhem modem netgear cg3100. Ska man inte kunna få tillgång till filmer ifr datan till Tv?

Jo, om de är på ett format som din TV stödjer. Annars visas de nog inte. Min gamla Philips från 2010 t.ex. stödjer endast MPEG1&MPEG2. Så kika först i manualen till din TV, där står vilka format som stöds samt hur man kommer igång.

Redigerat av twintin, 15 August 2012 - 10:39.

Postad 01 September 2012 - 09:27

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Efter senaste FW uppdateringen funkar inte DLNA alls utom vissa sporadiska stunder. Ingen som vet vart man kan ta reda på vilka codecs denna TV stödjer och då menar jag inte bara conteiners. Bruksanviningen totalt värdelös till det och på hemsidan inget info.

Alltså, prylar, nya prylar med fantastiska prylar men hur gör man för att få alla dessa fantastiska saker att fungera? Samsung, Philips mm har nog ett lab med folk som gillar att leka fram saker men nada vettig dokumentation hur man använder allt fantastiskt.

Prio 1 : Flashig reklam på sidorna
Prio 103: Lära folk hur man använder apparaterna.

Redigerat av ruva, 04 September 2012 - 14:37.

Postad 05 September 2012 - 20:55

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jädrans miss av Philips att inte ha stöd för srt mm. Och har filmen DTS spelas den inte upp alls. De kunde gott ha Passtrue på ljudutgången. På det hela tycker jag deras NetTV är skräp och har nu kopplat ur nätverkskontakten.

Redigerat av ruva, 05 September 2012 - 20:56.

Postad 24 August 2014 - 12:10

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Min Philips 7000 series (47PFL7696T) från 2011 fungerar bra än idag och bilden är lika skarp. Synd bara att de fortfarande inte har gjort en enda liten förbättring med deras Net-TV.

Min fjärris är sönder och hittar ingen ny där man lätt kan få fram 3D funktionen utan får nu, med en android app, gå de långa vägen genom menyn så då blir det inte att man ser 3D film längre. Allt för omständligt. Philips säljer inga likvärdiga utbytes-fjärrisar.

Redigerat av ruva, 24 August 2014 - 12:15.

Postad 24 August 2014 - 15:02

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Min Philips 7000 series (47PFL7696T) från 2011 fungerar bra än idag och bilden är lika skarp. Synd bara att de fortfarande inte har gjort en enda liten förbättring med deras Net-TV.

I årets toppmodeller har de Android istället för deras egna system. Nästa år kommer Android även till deras billigare modeller, så det har nog medvetet inte lagt ner för mycket möda på deras eget system.

Redigerat av Sardaukar, 24 August 2014 - 15:03.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.