Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SAMSUNG PS51D8005 åsikter?

543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 September 2011 - 22:21

Unregistered7204de5a
  • Unregistered7204de5a
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej!

JAg ringde samsung Danmark (jag talar flytande dansk) och frågade dom vad som gälde om extra saker som skulle komma med.....efter väntan fick jag veta att detta bara gälde LED tvér och inte Plasma 8000 serien.....Surt men sant. JAg frågade om detta gälde endast Danmark, nej det gälde Sverige Danmark, finland och Norge!

TAck oxå för svaret om zummering ljud!

Postad 12 September 2011 - 22:54

Mr 2 Balls
  • Mr 2 Balls
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag undrar hur ni upplever smart tv konceptet, jag tycker det är rena skämtet än så länge, hoppas några uppdateringar kan fixa till det. Apparna som youtube och facebook känns ihop kastade av en praktikant, otroligt fula och användar ovänliga, webbläsaren är seg och lyssna på t.ex Bandit eller Rix går inte via den.

Postad 13 September 2011 - 07:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jag undrar hur ni upplever smart tv konceptet, jag tycker det är rena skämtet än så länge, hoppas några uppdateringar kan fixa till det. Apparna som youtube och facebook känns ihop kastade av en praktikant, otroligt fula och användar ovänliga, webbläsaren är seg och lyssna på t.ex Bandit eller Rix går inte via den.

Med handen på hjärtat...hade du förväntat dig nåt annat?
Är det såna saker, och inte bra bild, som är viktigt så köp en extern mediaspelare eller använd datorn.

Redigerat av BrittBastard, 13 September 2011 - 07:25.

Postad 13 September 2011 - 09:26

Unregistered3e74e60d
  • Unregistered3e74e60d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tja! Har funderingar på om jag ska välja PS51D8005 eller LED modellen(46") men har svårt o bestämma mig.
Plus minus mellan dom modellerna? tacksam för svar :)

/ dallzk

Postad 13 September 2011 - 11:05

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Tja! Har funderingar på om jag ska välja PS51D8005 eller LED modellen(46") men har svårt o bestämma mig.

/ dallzk

Vad gäller bildkvalité så slår PS-modellerna UE-modellerna med hästlängder om du frågar mig.

Postad 13 September 2011 - 15:31

Unregistered3e74e60d
  • Unregistered3e74e60d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Bra rakt svar! Var in på min lokala tv butik och beställde en ps51d8005,då dom inte hade den i lager och frågade om dom hade en liknande tv så man fick se bilden men de hade dom inte för dom hade inget motsvarighet till den :) Men blev en sån iaf . 14999:- och får hem den till dörren och uppackad, 2 års garanti (Y)

Väntar ivrigt,mycket ivrigt!

Redigerat av Unregistered3e74e60d, 13 September 2011 - 16:37.

Postad 13 September 2011 - 21:57

Unregistered7204de5a
  • Unregistered7204de5a
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Bra rakt svar! Var in på min lokala tv butik och beställde en ps51d8005,då dom inte hade den i lager och frågade om dom hade en liknande tv så man fick se bilden men de hade dom inte för dom hade inget motsvarighet till den :blink: Men blev en sån iaf . 14999:- och får hem den till dörren och uppackad, 2 års garanti (Y)

Väntar ivrigt,mycket ivrigt!

Hej!

Får min på fredag! Bilden på LED varianten och plasma är totalt olika, LED ger enligt mig skarp och krispig bild, men inte naturlig som plasma. Plasma ger en naturlig färgfull bild med mycket fin skärpa!

JAg betalade 13690kr in frakt hos HIFI klubben i GBG, de var grymma och gav mig 6 månaders extra garanti på köpet! B)
Får oxå Canal Digital för att få bästa möjliga bild och ljud!

Postad 14 September 2011 - 09:51

Unregistered3e74e60d
  • Unregistered3e74e60d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
när jag skrev att dom inte hade nån motsvarighet så menade dom att tvn jag beställt var i en helt annan klass med vad dom hade inne. så det lät bra och jag var nöjd, så får hoppas att jag gjorde ett bra köp sen när jag får den B)

/ dallzk

Postad 14 September 2011 - 15:11

Baltazhar424
  • Baltazhar424
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!
Har haft min samsung i ca två veckor.
Köptes på HIFI-klubben i göteborg.
Har gjort kalibrerings inställningen med skivan som HIFI klubben skickade med.
Allt var bra. Ända tills det var dags för ishockeyn på C+ B)
Tvn verkar inte klara av den vita bilden som blir av isen. Det blev moln av lila pixlar när bilden rörde sig
Dålig signal kanske?
Satte på Starwars , Rymdimperiet slår tillbaka fullHD. Där är dom på en snöplanet med mycket vitmiljö.
SAMMA DÄR. Lila moln när bilden rör sig.

Någon som har samma problem.

Postad 18 September 2011 - 22:37

Remo79
  • Remo79
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har haft Samsung PS51d8005 sen i slutet av Juni nu och är jäkligt nöjd om man bortser från att åtminstone min har klart märkbar buzzing. Är det en tyst scen så kan man tydligt höra hur det skiftar med bildskiftningarna. Det är rätt störigt får jag säga.

Är det någon som har erfarenhet av att försöka reklamera en tv pga buzzing? Jag antar att det är mer än klurigt? Går det att göra något åt det, eller är det ny TV som gäller för att bli av med det?

Postad 19 September 2011 - 18:16

Unregistered10c1670b
  • Unregistered10c1670b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

/ dallzk

Har haft hemma båda. Plasman har som många andra påpekar betydande buzzing.
(Ungefär som Panasonic plasma.) Bra bild på plasman.
LED (UE467005) har ingen buzzing men den har ganska mycket
clouding och rätt dålig betraktningsvinkel. Den tappar kontrast om du tittar lite från sidan, och
cloudingen ökar också med större vinkel. Coulding syns mest i mörkt rum och vid mörk bild
med ljusa inslag i bilden. Så man får välja vilka brister man tror sig lida minst av,
plasman funkade inte för mej iallafall...

Postad 19 September 2011 - 18:28

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Du framställer Buzzing som ett jätte stort problem som påverkar alla men vissa "kan leva med". Buzzing är ett kraftigt överdimensionerat problem och råkar man få ett ex där det är ett problem så är det ju bara returnera och ta en annan. Buzzing är för majoriteten nåt som dom flesta inte kan höra även om dom verkligen försöker. Så ska man ta en plasma där buzzing kan vara ett minimalt problem eller en LED där clouding/bleeding osv garanterat är ett problem.

Köp plasman men se till att du har retur rätt på bruten förpackning. Elgiganten eller köp via nätet - Distansavtals lagen. Så är du skyddad om du mot förmodan skulle få ett ex med lite högre buzzing.

Postad 19 September 2011 - 18:28

Unregistered10c1670b
  • Unregistered10c1670b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jag har haft Samsung PS51d8005 sen i slutet av Juni nu och är jäkligt nöjd om man bortser från att åtminstone min har klart märkbar buzzing. Är det en tyst scen så kan man tydligt höra hur det skiftar med bildskiftningarna. Det är rätt störigt får jag säga.

Är det någon som har erfarenhet av att försöka reklamera en tv pga buzzing? Jag antar att det är mer än klurigt? Går det att göra något åt det, eller är det ny TV som gäller för att bli av med det?

Lämna tillbaka via "öppet köp" är kanske enklast, om du har öppet köp alltså. Jag tror du får svårt att hitta en som är helt utan buzzing, även om det kanske kan variera mellan olika exemplar. Det har mycket att göra med hur mycket man lyssnar efter det, och hur tyst du har i ditt TV-rum. Vet inte om Samsung har försökt reparera en plasma av denna typ p.g.a buzzing, men själv skulle jag inte orka driva en sådan fråga mot tillverkaren... Om du lyckas reklamera så får du antagligen en ny TV, och risken är ganska stor att även den låter...

Postad 19 September 2011 - 18:33

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Hej!

Får min på fredag! Bilden på LED varianten och plasma är totalt olika, LED ger enligt mig skarp och krispig bild, men inte naturlig som plasma. Plasma ger en naturlig färgfull bild med mycket fin skärpa!

JAg betalade 13690kr in frakt hos HIFI klubben i GBG, de var grymma och gav mig 6 månaders extra garanti på köpet! :)
Får oxå Canal Digital för att få bästa möjliga bild och ljud!

6 månader extra garanti är sånt dåligt knep av Hifi klubben för att värva medlemar då man som standard får 6mån Garanti från dom. Så dom "extra" 6 mån du har fått har gett dig bransch standarden på 1 år. Vill du ha extra garanti så handla på hemmabiobutiken då dom ger 3år helt gratis och utan medlems krav.

Lämna tillbaka via "öppet köp" är kanske enklast, om du har öppet köp alltså. Jag tror du får svårt att hitta en som är helt utan buzzing, även om det kanske kan variera mellan olika exemplar. Det har mycket att göra med hur mycket man lyssnar efter det, och hur tyst du har i ditt TV-rum. Vet inte om Samsung har försökt reparera en plasma av denna typ p.g.a buzzing, men själv skulle jag inte orka driva en sådan fråga mot tillverkaren... Om du lyckas reklamera så får du antagligen en ny TV, och risken är ganska stor att även den låter...

Grattis du har gjort ditt val och köpt en LED som du är nöjd med. Du behöver ju knappast skrämma bort folk från plasman just för att du fick ett ex med högre Buzzing. Buzzing finns alltid där på plasmer men kan lova dig att runt 95% av folket som köper en plasma oavsett modell/märke aldrig märker det.

Postad 19 September 2011 - 20:22

Remo79
  • Remo79
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Grattis du har gjort ditt val och köpt en LED som du är nöjd med. Du behöver ju knappast skrämma bort folk från plasman just för att du fick ett ex med högre Buzzing. Buzzing finns alltid där på plasmer men kan lova dig att runt 95% av folket som köper en plasma oavsett modell/märke aldrig märker det.

Har du något råd till mig som SANNERLIGEN märker av buzzandet tydligt?

Postad 19 September 2011 - 20:45

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Har du något råd till mig som SANNERLIGEN märker av buzzandet tydligt?

Jag påstår inte att du ljuger. Det är najs att du hittat en tv som du är riktigt nöjd med men du behöver inte övertyga alla andra om att ditt val är ett val som passar alla genom att överdimensionera en negativ aspekt till ett jätte stort problem.

Postad 20 September 2011 - 21:17

Remo79
  • Remo79
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag påstår inte att du ljuger. Det är najs att du hittat en tv som du är riktigt nöjd med men du behöver inte övertyga alla andra om att ditt val är ett val som passar alla genom att överdimensionera en negativ aspekt till ett jätte stort problem.

Är du lite korkad? Jag har en PS51D8005 och har kvar den. Jag är nöjd med den förutom att den låter som något farligt från baksidan.

Postad 20 September 2011 - 21:45

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

6 månader extra garanti är sånt dåligt knep av Hifi klubben för att värva medlemar då man som standard får 6mån Garanti från dom. Så dom "extra" 6 mån du har fått har gett dig bransch standarden på 1 år. Vill du ha extra garanti så handla på hemmabiobutiken då dom ger 3år helt gratis och utan medlems krav.

Uttala dig inte om du inte vet vad du snackar om.. Du får 2 års "vanlig" garanti och sedan 6 månader till som medlem. Med andra ord 2,5 år. En bra bit över branschstandard eller hur?

Postad 21 September 2011 - 10:53

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
jag har haft min PS51D8005 i en vecka nu. riktigt nöjd dock är det 2 saker som jag inte är riktigt nöjd med. det ena visste jag redan om men inte det andra. svärtan och inbränning.

jag valde mellan D8005, Panna G30 och VT30 (3D skiter jag typ i)

varför jag valde denna TV istället för någon av pannorna var för att denna hade betydligt bättre rörelse och inte alls lika mycke false countering och phosphor trails som de båda pannorna.

dock så har den betydligt sämre svärta än VT 30 (men detta visste jag redan) och lite sämre än G30. färgerna och detalj rikedomen är bättre på D8005 än G30 och ungefär samma som VT30.

det andra problemet är inbränningen. det blir lite smutsigt efter logos och subtitles när det är riktigt mörka scener. detta trodde jag inte att denna TV skulle ha problem med. en annan sak är att jag itne kan aktivera pixelrotation för detta kan väl få bort mycket av inbränningen?

buzzing är inget problem på mitt exemplar. farsans G30 låter betydligt mer och min polare som har VT30 har sagt att den låter lite också, inget jag tänkte på när jag var hemma hos honom dock.

...

ps: har provat lite olika inställningar för bild (flatpanelshd och cnet) men hdtvtest hade bäst tycker jag. alltså den med gamemode:on

här är länk till deras facebook
https://www.facebook...110909255620125

Postad 21 September 2011 - 11:02

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Uttala dig inte om du inte vet vad du snackar om.. Du får 2 års "vanlig" garanti och sedan 6 månader till som medlem. Med andra ord 2,5 år. En bra bit över branschstandard eller hur?

My bad!

Är du lite korkad? Jag har en PS51D8005 och har kvar den. Jag är nöjd med den förutom att den låter som något farligt från baksidan.

Blanda ihop din post med Dugga's post.

Postad 21 September 2011 - 14:58

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Nej, där måste jag rätta. Samsung ger som standard 2 års garanti på TV vilket gör att han får 2,5 års garanti genom Hifiklubben!

Postad 22 September 2011 - 22:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jag har inte spelat 360 sen jag köpte TVn, men i dag satte jag i gång (Gears 3, såklart :)) Men har upptäckt ett litet problem.

Koppling: X360 -> Förstärkare (HDMI + Optisk) -> TV (HDMI).
Jag spelar i ungefär 10 minuter, så hoppar skärmsläckaren i gång... Jag satte inbränningsskyddet med skärmsläckaren till "Av" men ändå hoppar den i gång efter 10 minuter.

Någon som haft detta problem? Är det något som är trasigt eller är det bara en inställning som jag missat någonstans?

Postad 30 September 2011 - 22:48

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Packade upp min idag, och kan bekräfta att man får två par 3D glasögon med i kartongen =) Sweet!

Postad 03 October 2011 - 07:11

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Packade upp min idag, och kan bekräfta att man får två par 3D glasögon med i kartongen =) Sweet!

jag fick inga glasögon. köpte från komplett. vart körpte du din?

Postad 03 October 2011 - 16:51

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

jag fick inga glasögon. köpte från komplett. vart körpte du din?

Köpte två stycken på Hifiklubben, stog också på kartongen att det ingick! Fick en en fjärrkontroll med platta på mitten för att styra muspekare i webbläsare

Har märkt att jag har ett brus ifrån ena högtalren som försvinner om man trycker på mute! Någon mer som har detta?

Postad 03 October 2011 - 18:17

Unregistered3e74e60d
  • Unregistered3e74e60d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hoppas jag också får det! Väntar på min tv från elgiganten då det strula med beställningen från butiken jag först tänkte köpa den ifrån -.-'
Och med tanke på att dom får in dom på lager 10/5 så borde det vara med glasögon och "ny" kontrollen?! Om den nu inte är standard :rolleyes:
Nån som kan bekräfta detta?

Postad 04 October 2011 - 07:40

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Hej!

Min gamla Sony verkar ha packat ihop halvt om halvt så jag beslutade mig för att ge mig in i tv-djungeln igen. Den här modellen verkade väldigt lovand så jag åkte ut till stormarknaden för att kolla. När jag tittade på den här och jämförde med Panasonics plasma (eller valfri LED/LCD) så framstod bilden som påtagligt ryckig. De körde någon reklamslinga (såg ut som Ice Age-filmerna) om och om igen och det var verkligen påtagligt hur hackig bilden var. Jag testade med lite inställiningar men det var lite svårt eftersom batterierna i fjärren verkade halvkassa och sedan hittade jag ingenting som påverkade det här.
En säljare dök upp och sade något i stil med "nä, den är bara sämre, köpa Panasonic i stället" (kontentan var så i alla fall).
Är det här något som känns igen? Verkar helt orimligt att folk skulle köpa den här tv:n om de sett den ifall det är så tycker jag.

Postad 04 October 2011 - 08:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Hej!

Min gamla Sony verkar ha packat ihop halvt om halvt så jag beslutade mig för att ge mig in i tv-djungeln igen. Den här modellen verkade väldigt lovand så jag åkte ut till stormarknaden för att kolla. När jag tittade på den här och jämförde med Panasonics plasma (eller valfri LED/LCD) så framstod bilden som påtagligt ryckig. De körde någon reklamslinga (såg ut som Ice Age-filmerna) om och om igen och det var verkligen påtagligt hur hackig bilden var. Jag testade med lite inställiningar men det var lite svårt eftersom batterierna i fjärren verkade halvkassa och sedan hittade jag ingenting som påverkade det här.
En säljare dök upp och sade något i stil med "nä, den är bara sämre, köpa Panasonic i stället" (kontentan var så i alla fall).
Är det här något som känns igen? Verkar helt orimligt att folk skulle köpa den här tv:n om de sett den ifall det är så tycker jag.

hmm rörelsen är den här TVns största styrka så det är bara något som är felinställt (eller kanske fel på just det exemplaret, vad vet jag). är det en 24p källa som visades lovar jag att inte cinema smooth var aktiverat. jag valde faktiskt denna TV framför Panna VT30 för att jag tyckte att denna var bättre i rörelse.

såhär skriver hdtvtest.co.uk: "Samsung’s PDPs have had less false contouring than Panasonic’s for a while now, and this is still the case with the PS51D8000. This, coupled with the usual Plasma quality of high perceived motion sharpness (due to the pulse-driven display) probably makes the Samsung PS51D8000 the best performing display in terms of motion since the Pioneer KURO PDP-LX5090."

inte fy skam : )

Postad 04 October 2011 - 09:03

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
beat_strandh >> Ojdå! Där ser man. Det var väl lite det jag misstänkte också, annars hade det varit dags att undersöka mina ögon... ;) Överlag kan man väl säga att alla plasmor (som jag såg i alla fall, det var en ganska stor butik) utom Panasonicen led av det här. Det var som att man bara såg "varannan bild" eller något liknande. Kanske är de annorlunda förinställda?

Var hittar man "cinema smooth" och vad kan det tänkas heta på svenska? Kan ju vara bra att veta om man skall åka tillbaka!

Postad 04 October 2011 - 18:14

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
det heter cinema smooth på svenska också : )

du hittar det under bildinställningar - bildalternativ - filmläge

men du måste ha en källa som spelar upp 24p för att kunna aktivera det. jag var på hi-fi klubben och testade denna TV innan jag köpte den och jag kunde inte aktivera den för deras blu-ray spelare som dem hade kunde inte lira 24p konstigt nog. vi bytte till en annan och då gick det bra.

jag kan intyga om att denna TV är riktigt bra när det kommer till rörelse. jag är sjukt känslig för sånt så jag vet : )

kan även säga att vanlig 50hz sändning är den mycket bättre än VT30.

Postad 04 October 2011 - 20:19

Unregistereda04d67fb
  • Unregistereda04d67fb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
sKalman: Intressant det du skriver, för när jag var inne igår och tittade på denna tv (mediamarkt Norrköping) så uppförde den sig exakt så som du skriver, med samma tecknade reklamsnutt. Tittade man på panasonic gt30 bredvid så flöt bilden på väldigt bra, medans den hackade som tusan på ps51d8005. Väldigt skumt tycker jag...?

Postad 05 October 2011 - 07:25

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
beat_strandh >> Ok. Jag skall åka tillbaka och kolla. Om det är så att det inte spelades filmsnutt i 24p så är det ju något annat problem. Jag borde ha hittat menyalternativet tycker jag men man kan ju aldrig vara säker.

Duratec05 >> Där ser man! Ja, klart skumt är det. Antagligen bara någon inställning men det är ändå konstigt att det inte påtalats tidigare.

Postad 05 October 2011 - 13:31

sudden86
  • sudden86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag beställde min tv på Sibahuset Backaplan i början av september och har inte fått den ännu. De säger att det varit problem med leverantören, men att den kommer in i lagret imorgon.

Blir spännande att se om det ligger 2-par glasögon och nya kontrollen i förpackningen. Låter ju märkligt att vissa får det och andra inte.

Postad 05 October 2011 - 13:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Det ska egentligen bara gälla LCD-modellerna så inte konstigt om det inte finns med i förpackningen.

Läs här

Står inget om det på "plasmasidan". Så mer förvånande är det att några fått det.

Postad 05 October 2011 - 14:06

sudden86
  • sudden86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag tycker också det är märkligt.
Läste tidigare i tråden om en som beställt från komplett och inte fått brillorna, detta kanske beror på att de haft väldigt många på lagret sen tidigare, medans han som beställde från hifi-klubben kanske fick den "nyare" modellen.

Märkligt som sagt, men jag uppdaterar så fort jag fått tvn...

Postad 06 October 2011 - 09:01

henchman77
  • henchman77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Beställde min från Elgiganten i början av september, blev vi tillfället restad men har fått den idag.
Till min stora överraskning så låg det 2 par 3D brillor med!!!!

Postad 06 October 2011 - 13:28

sudden86
  • sudden86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det låter ju riktigt bra!
Vilken modell på brillorna var det? Uppladdningsbara eller den billigaste modellen som man får byta batterier på?

Postad 06 October 2011 - 15:32

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Den billigare med utbytesbatteri

Postad 06 October 2011 - 17:10

Unregistered7204de5a
  • Unregistered7204de5a
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Blir såååå trött på Samsung!

Har beställt Canaldigital via parabol men får dålig bild på HD kanalerna.

Turerna har gått fram och tillbaka mellan, montör och Canaldigital......ingen ordning blev det. Ringde Samsung och samsung suport säger att tv´n ändast är godkänd för 5 meter kabel och mer än det måste du ha förstärkare.....efter att montören satt dit en sådan blir bilden värre.....ringer samsung igen.......................

Får veta av samsug att de fått ett intärn email som säger att det senare kommer en uppdatering ändast för serie plasma 8005 51" och 64" som kommer att avhjälpa HD signal problemen och att detta är ett mjukvarufel, denna uppdatering skulle komma seperat utöver den uppdatering som just kom, och skulle dröja till nästa månad!!!

HAr en fråga! Fins det någon annan här som har canaldigital via parabol och som är drabbad av samma problem! (ps, problemet försvinner med canaldigitals egen hd box)

Tack alla för ev. svar!

Postad 06 October 2011 - 21:19

henchman77
  • henchman77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Brillorna som hänger med var som sagt de billiga, men bättre med dem än inga alls :)
TV:n är grym men tyvärr verkar jag fått ett ex med väldigt hög buzzning. Sitter på ca 3.5m och hör det klart och tydligt i alla lägen.
Ju mer man tänker på det desto störigare blir det.
Vad tror/tycker ni, ska man orka returnera och hoppas på ett bättre ex?
Köpt på Elgiganten som sagt.

Postad 06 October 2011 - 21:38

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
ja byt ut den. Du kommer ha tvn länge och är det så att du hör det i alla lägen så kommer det bli enormt frustrerande.

Postad 06 October 2011 - 22:02

SHURE
  • SHURE
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0

Blir såååå trött på Samsung!

Har beställt Canaldigital via parabol men får dålig bild på HD kanalerna.

Turerna har gått fram och tillbaka mellan, montör och Canaldigital......ingen ordning blev det. Ringde Samsung och samsung suport säger att tv´n ändast är godkänd för 5 meter kabel och mer än det måste du ha förstärkare.....efter att montören satt dit en sådan blir bilden värre.....ringer samsung igen.......................

Får veta av samsug att de fått ett intärn email som säger att det senare kommer en uppdatering ändast för serie plasma 8005 51" och 64" som kommer att avhjälpa HD signal problemen och att detta är ett mjukvarufel, denna uppdatering skulle komma seperat utöver den uppdatering som just kom, och skulle dröja till nästa månad!!!

HAr en fråga! Fins det någon annan här som har canaldigital via parabol och som är drabbad av samma problem! (ps, problemet försvinner med canaldigitals egen hd box)

Tack alla för ev. svar!

En polare har samma problem med HD kanalerna, och han har verkligen testat att byta ALLT... tv, kabel, parabol, kort mm men inget har hjälpt, och samsung support har igen lösning på problemet så tillsist gav han upp och köpte canaldigitals egna hd box. Funkar perfekt.

Postad 07 October 2011 - 13:57

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Brillorna som hänger med var som sagt de billiga, men bättre med dem än inga alls :)
TV:n är grym men tyvärr verkar jag fått ett ex med väldigt hög buzzning. Sitter på ca 3.5m och hör det klart och tydligt i alla lägen.

Det är inte brus ifrån högtalren, Testa tryck på mute och se om det försvinner! Så är det på min iaf. Skall kommen en reparatör på måndag och kolla på detta.

Postad 07 October 2011 - 15:02

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

byt ut. jag sitter 3m ifrån min och hör ingenting.

Postad 07 October 2011 - 18:32

sudden86
  • sudden86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har hämtat tvn på Siba idag. Fick 2 brillor och nya kontrollen...
Hör ingen buzzing alls...

Postad 07 October 2011 - 19:08

Unregisterede2aacfcf
  • Unregisterede2aacfcf
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det touch fjärren som är den "nya"?

Postad 07 October 2011 - 20:23

sudden86
  • sudden86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Mm tror det...

Postad 09 October 2011 - 09:40

DEF-
  • DEF-
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ni som fått med 2 par brillor och den "nya touch-fjärren", har ni köpt 64"? Har en känsla av att 51" inte har några medföljande glasögon, och den gamla fjärren... eller har jag fel?

Ni som köpt 51" och fått glasögon/ny fjärr, var har ni köpt den?

Tack på förhand.

Postad 09 October 2011 - 10:23

henchman77
  • henchman77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Köpte 51" på Elgiganten och fick glasögonen och nya fjärren med.

Postad 09 October 2011 - 12:35

sudden86
  • sudden86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Köpte 51" på Siba.
Glasögon och nya fjärren med...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.