Vad finns det att tolka? Allt står väl i tämligen klartext?Är det någon som kan tolka (Cnet) review resultatet?
LG LW9800 - Här samlar vi alla info om denna!
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
Postad 11 oktober 2011 - 17:55
Postad 11 oktober 2011 - 22:48
Postad 12 oktober 2011 - 07:28
Reultat value Electronics shootout N.Y
http://reviews.cnet....-hdtv-shootout/
Jag ser bara att "they pulled it out the last minute". Inget om ngn slaughter... Kan dom ha ändrat på texten av rädsla att bli stämda av LG?
Postad 12 oktober 2011 - 07:58
Jaha, sorry, jag va så trög att jag inte fatta att det var den länken du mena.Jag menar Cnet. Man kan utläsa resultatet i diagramen men jag ser ingen klartext. Utan hela testet bygger på diagram men ingen jämförelse eller vad som är bra eller dåligt. Ur den aspekten hade det varit lättare med en skriftlig sammanfattning eller ser du pacman något jag inte ser?
Länken visar bara hur den mäter före resp efter kalibrering. Precis som alla skärmar ligger den färgmässigt lite off innan kalibrering men efter kalibrering verkar den, iaf mätmässigt, prestera bra. För att uttrycka sig väldigt kortfattat,kan gå in mer i detalj om du vill.

Själva testet ligger här:
http://reviews.cnet....nav#reviewPage1
Postad 12 oktober 2011 - 14:41
Parentesen?
Det var ett uttal av ägaren till Value Electronics som var refererat i andra hand
Postad 17 oktober 2011 - 20:59
Ändå är lönerna i Danmark ca 20% högre än i Sverige. Åt h-e för högt prissatt i Sverige.
Postad 17 oktober 2011 - 21:17
Postad 20 oktober 2011 - 07:00
Det står mellan denna, Samsung 8005 eller Sharps LC-60LE831S.
http://www.idg.se/2....t-samre-pa-bild
Postad 20 oktober 2011 - 07:47
Hittade testa på IDG hemsida, fan verkar inte så lovande ändå!
Det står mellan denna, Samsung 8005 eller Sharps LC-60LE831S.
http://www.idg.se/2....t-samre-pa-bild
Samsung PSXXD8005, helt klart.
Postad 20 oktober 2011 - 07:47
Tror på Sharpen ja...Det står mellan denna, Samsung 8005 eller Sharps LC-60LE831S.

edit: Förutsatte att med 8005 avsågs LCD:n, BrittBastard plockade dock fram ett intressant alternativ...

Redigerat av pacman, 20 oktober 2011 - 07:49.
Postad 20 oktober 2011 - 07:49
LG LW9800 = Crash, burn and forgotten.......Dags att kolla in bättre contenders
Postad 20 oktober 2011 - 07:51
Den verkar ärligt talat vara ett riktigt stolpskott. Baserat på reviews så skulle jag inte ens komma på tanken att ha den som kandidat.
Tror på Sharpen ja...Läge att leta upp en butik som kan dema den kanske?
edit: Förutsatte att med 8005 avsågs LCD:n, BrittBastard plockade dock fram ett intressant alternativ...
Jaha, jag förutsatte att man ville ha det bästa.

Har faktiskt inte kollat själv på Sharpen så egentligen ska jag väl inte uttala mig.
Postad 20 oktober 2011 - 08:00
Trodde på denna LG med iofs...profetior funkar inte när tillverkarna gör sitt bästa att föra utvecklingen bakåt. Hade det bara varit M3 som sågat den hade jag fortfarande inte gett upp hoppet men betydligt bättre källor sågar den med så nu är det typ: "oj, inte ens M3 gilla den - då måste det vara riktigt illa".

Postad 20 oktober 2011 - 08:09
Trodde på denna LG med iofs...profetior funkar inte när tillverkarna gör sitt bästa att föra utvecklingen bakåt. Hade det bara varit M3 som sågat den hade jag fortfarande inte gett upp hoppet men betydligt bättre källor sågar den med så nu är det typ: "oj, inte ens M3 gilla den - då måste det vara riktigt illa".

Postad 20 oktober 2011 - 10:08
Däremot får man bättre "Smart TV" med Samsungen helt klart... det ända jag läst här på forumet som oroar mig är att så många har problem med clouding med Samsungs 8005 serie.
Postad 20 oktober 2011 - 10:18
Mindre usel menar du?Däremot får man bättre "Smart TV" med Samsungen helt klart...
Köp rätt bildkvalité, lull-lull löser man med fördel med externa enheter. Imho.
Postad 20 oktober 2011 - 10:27
Mindre usel menar du?
Köp rätt bildkvalité, lull-lull löser man med fördel med externa enheter. Imho.
om man inte vill ha kablar och lull-lull till förbannelse då?
Stilrent och snyggt?
Postad 20 oktober 2011 - 10:31
om man inte vill ha kablar och lull-lull till förbannelse då?
Stilrent och snyggt?
Har en liten Eee Pc med hdmi till receivern, syns inte alls om jag stänger locket. Klarar 1080p utan problem.
En sådan utklassar ju Smart tvn ALLA funktioner i dagsläget.
/Fredrik
Postad 20 oktober 2011 - 10:34
Då lär man sig installera grejjer snyggt.om man inte vill ha kablar och lull-lull till förbannelse då?
Stilrent och snyggt?

Stilrent och snyggt håller inte så länge om funktion och kvalité suger.
Postad 20 oktober 2011 - 10:39
Då lär man sig installera grejjer snyggt.
Stilrent och snyggt håller inte så länge om funktion och kvalité suger.
Självklart är HTPC bättre, inget snack om saken.
Men bara en sån sak som att bli av med digital boxen ska bli skönt när man köper nästa tv.
Postad 20 oktober 2011 - 10:46

Näevars, det är förstås en smaksak och var och en gör som vill men personligen tycker jag "integrerat" generellt sätt förstör mer än det tillför. Men var och en till sitt.

Hmm, vi kom vi liiiite offtopic här...ska vara tyst nu.

Redigerat av pacman, 20 oktober 2011 - 10:46.
Postad 20 oktober 2011 - 17:24
Postad 20 oktober 2011 - 17:34
Samsung PSXXD8005, helt klart.
Jag vet inte vilken klass det är på M3 tester men de är väl inte kända för att vara riktigt seriösa eller för den delen kunniga men det verkar iallafall fall inte lovande för en TV som kostar 29 000.
Jag väntar med omdömet eller att döma ut LG LW980 tills testen på Flat Panel kommer, antagligen någon gång nästa vecka.
http://www.flatpanels.dk/tests.php
Vad jag inte gillar med Samsung 8005 eller 7005 är att det tycks vara gambling om man skall råka ut för clouding/ backlightbleeding. Har haft hemma två st. Dessutom är 3D ingenting att skryta med på Samsung.
Postad 20 oktober 2011 - 18:05
När man läser testen från flatpanel kan man undra vilken TV som M3 testade. M3 brukar ju inte vara kritiska till något om man får uttrycka sig milt. Fantastisk bildkvalité och även utmärkta rörliga bilder enligt Flatpanel!! Jag litar mer på Flatpaneltesten, som verkar vara seriös, än på M3 men det kommer väl mer tester inom kort.Var väl inte så pisskass....Den hade dock inte blivit sämre av fler dim-zoner
Postad 20 oktober 2011 - 22:22
När man läser testen från flatpanel kan man undra vilken TV som M3 testade. M3 brukar ju inte vara kritiska till något om man får uttrycka sig milt. Fantastisk bildkvalité och även utmärkta rörliga bilder enligt Flatpanel!! Jag litar mer på Flatpaneltesten, som verkar vara seriös, än på M3 men det kommer väl mer tester inom kort.
Postad 21 oktober 2011 - 06:43
Ehm, strunt i M3, det finns redan en hel radda seriösa tester (avforums, cnet etc) som ger oändligt mkt mer. Samtliga är ganska kritiska och det är väl bara Flatpanels som sticker ut... Lite skumt faktiskt, de seriösare sajterna brukar vara ganska samspelta.Jag litar mer på Flatpaneltesten, som verkar vara seriös, än på M3 men det kommer väl mer tester inom kort.
Återstår väl bara HDTVTest och Ytterberg sen är testskörden komplett.

Jajja, i slutändan är det ens ögon man ska lita på men som sagt, baserat på reviews, så verkar LG skjutit lite snett denna gång.
SweElite:
Ta reda på det då.Vet inte om jag klarar av Panasonic vt30's flimmer...annars tror jag denna kan vara ett alternativ.

Redigerat av pacman, 21 oktober 2011 - 06:44.
Postad 21 oktober 2011 - 07:12
J
Jag vet inte vilken klass det är på M3 tester men de är väl inte kända för att vara riktigt seriösa eller för den delen kunniga men det verkar iallafall fall inte lovande för en TV som kostar 29 000.
Jag väntar med omdömet eller att döma ut LG LW980 tills testen på Flat Panel kommer, antagligen någon gång nästa vecka.
http://www.flatpanels.dk/tests.php
Vad jag inte gillar med Samsung 8005 eller 7005 är att det tycks vara gambling om man skall råka ut för clouding/ backlightbleeding. Har haft hemma två st. Dessutom är 3D ingenting att skryta med på Samsung.
Observera att jag skrev PS och inte UE framför. Jag har då inte sett någon clouding på deras 8-serie PLASMA och om man är intresserad av 3D så är den nästan lika bra som på VT30:n.
Redigerat av BrittBastard, 21 oktober 2011 - 07:13.
Postad 21 oktober 2011 - 09:26
Observera att jag skrev PS och inte UE framför. Jag har då inte sett någon clouding på deras 8-serie PLASMA och om man är intresserad av 3D så är den nästan lika bra som på VT30:n.
Jag menar naturligtvis Samsungs led när jag "talar" om clouding.
Postad 21 oktober 2011 - 18:34
Jag väntar på LG LW980 och kollar bilden i butiken. I början av november är det sagt att den kommer.
Postad 04 november 2011 - 21:31
I det stora hela, enligt original specifikationen så skulle 55" varianten ha 288 skugg zoner. TV som produceras i polen för EU marknaden har endast 96 men samma pris.
Jag såg fram emot denna tv men när LG försöker med saker som detta så blir det till att skaffa en annan.
Postad 05 november 2011 - 12:03
Postad 05 november 2011 - 14:09
Jag har en hemma nu. Undrar vilka paneler som LG skickade till testarna? Asienversionen eller europaspecen? Hursomhelst får jag kolla upp bildkvalitén i lugn och ro.. Gjorde en bildkvalité jämförelse med Samsung UE7005 i affären och där tycker jag LG var bättre. Webbläsaren är bättre än Samsung UE8005. LG´s pekare underlättar en hel del men vill man att det skall gå snabbt är datorn överlägsen.
Ser fram emot dina slutsatser
Postad 09 november 2011 - 00:00
59" för 18990:- kontra ca 24 000:- för en VT30 på 55" känns som ett lätt val?
Postad 09 november 2011 - 14:34
Faktum kvarstår att det är den i Polen tillverkade budgetversionen som säljs i Europa.
Redigerat av Unregisteredb5501887, 09 november 2011 - 15:26.
Postad 28 november 2011 - 19:45
Jag har en hemma nu. Undrar vilka paneler som LG skickade till testarna? Asienversionen eller europaspecen? Hursomhelst får jag kolla upp bildkvalitén i lugn och ro.. Gjorde en bildkvalité jämförelse med Samsung UE7005 i affären och där tycker jag LG var bättre. Webbläsaren är bättre än Samsung UE8005. LG´s pekare underlättar en hel del men vill man att det skall gå snabbt är datorn överlägsen.
Ingen recention parantesen?
Dog tråden helt???
Postad 28 november 2011 - 21:16
Ingen recention parantesen?
Dog tråden helt???
Visst kan börja lite lätt. Det tar lite tid att bekanta sig med panelen. Fick till slut ett pangpris som gör att jag sitter nöjd men 28 kkr vet i sjutton. En fråga är om den är värt ca 10 lappar mer än Samsung 8005?
Clouding eller backlight bleeding finns. Inte mer störande än man kan leva med det. Bättre än Samsung 8 serie. Det hade varit bra med det från början utlovade 288 zonerna som bidde 96. En dundertabbe av marknadsföringsavd. på LG.
Upplever bilden på SD och HD som mycket bra. Lite lurigt då en bra grundbild är beroende av en bra signal. C+ sportsändningar i HD är inte de bästa. Däremot med BBC HD blir bilden utmärkt.
Har inte haft möjlighet att se några sändningar i 3D ännu men kollade i affären och det var imponerande.
Bra fjärrkontroll och extra pekare som gör det lätt att navigera speciellt om man använder internetfunktionen. Webbläsaren är bättre och snabbare än Samsungs motsvarighet dock långtifrån datorns snabbhet.
Genomgående bra menyer med goda inställningsmöjligheter för främst bilden men även ljudet. Ljudet är bra.
LG LW980W skall vara THX-certifierad enligt reklamen men inte på europamarkanden vad jag kunnat läsa mig till. Finns inget i menyn som säger det. Ingen THX "knapp".
Har kollat på alla modeller Samsung 8 serie, Panasonic TX-P55VT30Y och Sony KDL 55HX920B. Bestämde mig för LG. Det finns ingen perfekt TV. Det är en fråga om kompromisser. Oled är på gång och inom ett par år kommer den i stora storlekar?
Postad 30 november 2011 - 19:52
Jag var väldigt närma att beställa denna skärm men faktan att EU versionerna var så neskalade avskräckte mig.
Dvs att vi skall betala fullpris för en budgettvariant av skärmen, jävlig irriterande....
Jag är ändå inte riktigt helt på det klara med om den är ca dubbelt så bra (som priset) jämnfört mot en LW650W.
F.ö tycker jag det är synd om tråden dör helt
Postad 01 december 2011 - 22:03
Palle
Postad 02 december 2011 - 10:42
Jag var och kolla en hel del på MM igår. Vet inte riktigt vad jag vill ha, Det står mellan LG och Philips i 55 tum. 980W ser kanon fin ut ju. Kändes som att den sticker ut lite om man jämför mot de andra. Fick de att släcka ner hela tv-avd för att se om man kunde se någon bleeding som alla talar om. detta gick inte att se men det blev ju inte kolsvart i affären heller. Philipsen (7606) kändes lite mer kornig jämfrt med LG apparaterna. De tyckte att Philipsen gällde framför 550 och 650W. Känner bara att det är skitsvårt att välja.... Vad ska man haaaaa???
Palle
förstår dig precis, är i precis samma läge, dock har jag nog avskrivit 980an då den är för dyr, men 550 eller 7606 är ju högintressanta !!

/f
Postad 02 december 2011 - 16:46
Postad 03 december 2011 - 09:48
Men helt klart ser det ut som de kommer sjunka snart iaf i EU vilket inte är mer än rimligt.
Egentligen skulle man dissa LG helt bara för den idiotiska sakens skull att de säljer en sämre produkt till oss.
Postad 10 december 2011 - 16:48
Postad 10 december 2011 - 17:36
Så nu är det bara att vänta lite till. Vilken Blueray spelare skall man ha till den då???. Kommer att spela en del med vanliga cd skivor oxå.
Palle
Postad 11 december 2011 - 10:31
Postad 11 december 2011 - 17:42
Postad 15 december 2011 - 21:10

Postad 18 december 2011 - 10:07
Hade varit kul att ha den innan jul men nu kan det vänta

Postad 22 december 2011 - 10:22
DrAlbanz: Hej, stämmer det att 47LW980W här i Europa tillverkas i Polen och har sämre hårdvara än Asien-modellen?
LG Support: Den är inte sämre än LW950 från Korea
LG Support: den har mindre antal ljuszoner, men ljusstyrkan och bildkvaliten är högre
LG Support: Det är LW980W som har testats och alla recentioner som du ser är ifrån vår europeiska modell.
LG Support: LW980W har 96 dimmingzoner medans LW950 har 288 dimmingzoner
LG Support: LW980W har dock en ljusstyrka på 8700 nit medans LW950 har 6200 nit
LG Support: LW950 har också en annan 3D teknik, aktiv 3D (shutter glass)
LG Support: LW980W använder passiv 3D teknik (FPR)
DrAlbanz: Ok, tack för svaret.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar