Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung Smart TV

533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung UE32D6517 (TV) 7 8,2 (4) Inga priser
Samsung UE40D6517 (TV) 7 6,5 (1) Inga priser
Samsung UE46D6517 (TV) 7 8,56 (8) Inga priser
Samsung UE46ES8005 (TV) 5 7,74 (22) Inga priser
Samsung UE55ES8005 (TV) 5 7,28 (28) Inga priser
Samsung UE40ES8005 (TV) 5 (0) Inga priser
Samsung UE55ES7005 (TV) 9 7,57 (6) Inga priser
Samsung PS64E8005 (TV) 7 7,63 (7) Inga priser
Samsung UE55ES6805 (TV) 3 7,5 (3) Inga priser
Samsung UE55ES6305 (TV) 4 7 (3) Inga priser
Samsung UE75ES9005 (TV) 9 8,33 (2) Inga priser
Samsung UE75F6300 (TV) 2 (0) Inga priser
39 relaterade trådar
Hackar och stänger av sig själv (2 inlägg) 6 år sedan
Ersätta 65" plasma mot en större (22 inlägg) 6 år sedan
Samsung PS63C7705 vs UE55ES8005 (2 inlägg) 7 år sedan
Samsung "Smart View" hittar inte TVn? (Samsung UE55ES8005) (0 inlägg) 8 år sedan
Samsung Plasma TV 2012 (693 inlägg) 8 år sedan
Samsung UE55ES8005 Hjälp! HDMI-ingång fungerar inte (0 inlägg) 8 år sedan
Samsung UE46ES 8005 WiFi fungerar Ej (5 inlägg) 8 år sedan
Köpråd tv till sovrum (0 inlägg) 9 år sedan
Samsung LCD/LED 2013 (1150 inlägg) 9 år sedan
Någon som testat eller vet mer om Samsung UE75F6300? (17 inlägg) 10 år sedan
hjälp med att välja en mediaspelare (14 inlägg) 10 år sedan
UE46F8005 tappar internet på netflix (16 inlägg) 10 år sedan
Samsung Evolution Kit 2013 SEK-1000/XC - 199:- (5 inlägg) 10 år sedan
Ska sälja Samsung UE46ES8005 - rimligt pris? (0 inlägg) 10 år sedan
Koppla in TV analogt till förstärkare? (11 inlägg) 11 år sedan
samsung-ps64e8005 fan club (7 inlägg) 11 år sedan
UE46ES8005 eller UE46ES6715? 800hz vs 400hz (27 inlägg) 11 år sedan
Samsungs nya ES8000-serie (187 inlägg) 11 år sedan
Hade bestämt mig men... (30 inlägg) 11 år sedan
TV4 Play i Samsung Smart TV (2 inlägg) 12 år sedan
En riktigt bra tv för 10-15000 kr. Vilken ska man ha? (1 inlägg) 12 år sedan
Tips på bildinställningar för Samsung Smart TV 2012 (25 inlägg) 12 år sedan
Philips 46PFL8007T Eller Samsung 46es8005 (4 inlägg) 12 år sedan
UE55ES8005 för 16999kr igen? (8 inlägg) 12 år sedan
Ni som har en PS64E8005 är ni nöjda? (22 inlägg) 12 år sedan
Ny tv: Samsung UE55ES8005 eller LG 55LM860W (12 inlägg) 12 år sedan
Inspelning från andra källor än TV Samsung ES7005 Smart tv (0 inlägg) 12 år sedan
Köpråd 60-65 tum (43 inlägg) 12 år sedan
Köpa ny 55"-60" TV (lcd) för 15-20.000. Några tips? (18 inlägg) 12 år sedan
Samsungs firmware till nya ES-8005 (4 inlägg) 12 år sedan
Samsung smart 3D LED ES7005-ES8005 (12 inlägg) 12 år sedan
Priskartell på Samsungs ES8005? (94 inlägg) 12 år sedan
Bättre TV men mindre, eller billigare TV fast större (5 inlägg) 12 år sedan
Köpa TV (samsung?) - max 15.000kr (5 inlägg) 12 år sedan
Samsung PS64D8005/E8005? (1 inlägg) 12 år sedan
Samsung ES8000/ES8005 kalibrering (4 inlägg) 12 år sedan
Samsung UE46ES8005 och Sony Bravia KDL-46HX855 (5 inlägg) 12 år sedan
Samsung 2012 UE55ES8005 tal och rörelsestyrning (video) (4 inlägg) 13 år sedan
Samsung Smart TV (6 inlägg) 13 år sedan

Postad 30 november 2012 - 10:27

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Det kanske är olika för olika modeller och årgångar, men på min 2011 BD-player är Smart Hub helt kass! Det går inte att spela in ett TV-program samtidigt som man har Smart Hub igång. Det går inte att kolla TV-guiden heller. Helt enkelt så går det inte att göra något annat alls om man har Smart Hub igång. Designen och navigationen i appar som TV4 Play och SF Anytime är också väldigt knöligt och att mata in text via T9-funktion på fjärren är helt kass. Mycket möjligt att det funkar och ser annorlunda ut på 2012-modeller, men jag betvivlar det då mina appar trots allt är uppdaterade 2012.

Låter riktigt oroväckande, är det någon med en Smart-TV som kan bekräfta detta? Hela syftet med att ha en hubb är ju att man ska kunna göra många saker samtidigt. SJälvklart ska jag ju kunna gå till guiden, välja ett program coh välja "spela in" samtidigt så det körs något i bakgrunden. Smart-hubben ska ju vara helt transparent gentemot dess tjänster (live-tv, guide, netflix etc)

/S

Postad 04 december 2012 - 15:17

xlntD
  • xlntD
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
funkar streaming/platkanalerna bra för er?
tv4play via samsungs browser så kommer det upp ett fel meddelande. samsung skyller på tv4. (appen är bara glömma, smalare utbud får man leta efter. allt ligger spärrat mer eller mindre)
svtplay laggar något fruktansvärt. hoppar upp i 1080 men fastnar direkt så den går ner så bilden blir korning.

jag har samma lagg problem om jag kör via mediacenter menyn och min htpc som fortfarande är inkopplad. det som jag tror är att playkanalerna inte fixar höga upplösningen mot samsung tv. När jag kör Netfix har jag inga som helst problem, rullar på riktigt jäkla bra, även om det finns en del att önska på appen.

Postad 05 december 2012 - 08:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

funkar streaming/platkanalerna bra för er?
tv4play via samsungs browser så kommer det upp ett fel meddelande. samsung skyller på tv4. (appen är bara glömma, smalare utbud får man leta efter. allt ligger spärrat mer eller mindre)
svtplay laggar något fruktansvärt. hoppar upp i 1080 men fastnar direkt så den går ner så bilden blir korning.

jag har samma lagg problem om jag kör via mediacenter menyn och min htpc som fortfarande är inkopplad. det som jag tror är att playkanalerna inte fixar höga upplösningen mot samsung tv. När jag kör Netfix har jag inga som helst problem, rullar på riktigt jäkla bra, även om det finns en del att önska på appen.

Varför inte köra TV4 Play-appen istället? Lämnar visserligen en del att önska, men ändå...

Postad 05 december 2012 - 10:28

xlntD
  • xlntD
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Varför inte köra TV4 Play-appen istället? Lämnar visserligen en del att önska, men ändå...

Finns ju inget att se där i :-) De har strypt massor av saker i appen. TV4 hänvisar till rättigheter etc vilket är konstigt då de ändå har det på webben. Ex Bonde söker fru, Solsidan mfl populära sändningar som finns på webben finns inte i appen. Kollar man i android appen så saknas okcså en hel del men märligt nog mer i den än samsung appen. I somras satt jag med ipad och kollade morgonsändningen på altan vilket också funkar i mobilen men inte i samsung appen - en smart tv -- en tv! supermärkligt!

Postad 05 december 2012 - 21:07

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Tv4playappen är väl borttagen nu och ersätts av en ny inom kort.
Det hände när jag uppdaterade min igår, spotify började fungera också.

Postad 06 december 2012 - 13:42

xlntD
  • xlntD
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 1

Tv4playappen är väl borttagen nu och ersätts av en ny inom kort.
Det hände när jag uppdaterade min igår, spotify började fungera också.

Egentligen korkat av samsung att göra ett eget operativsystem. Varför kunde de inte kört android och alla befintliga appar från googleplay :angry: Stickorna typ "tizzbird n1" gör vilken dumburk smartare än samsung alla dagar i veckan.

Postad 07 december 2012 - 23:35

hpen
  • hpen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 1
En ny version av Youtube-appen tycks ha kommit och som inte fungerar med Samsungs trådlösa tangentbord verkar det som. I allafall inte för mig.

Postad 08 december 2012 - 17:34

Unregistered79a7baaf
  • Unregistered79a7baaf
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej
Jag har en 46" 8005 och jag har lite bekymmer med ljudet. Så länge jag tittar på tv eller dvd funkar allt bra men när jag tex tittar på Viaplay eller svtplay, alltså om jag gör ngt via "smartfunktion" så kan jag typ varannan gång bli utan ljud ut i högtalarna. Jag får ljud ut i tv:n men det vill man ju inte lyssna på. Ljudet kör jag ut optiskt till en Onkyo 609 och det funkar som sagt alltid bra när jag ser på "vanlig" tv. Bilden överförs såklart via hdmi.

Jag vore oerhört tacksam om någon kunde hjälpa till

Med vänlig hälsning, Troute

Redigerat av Unregistered79a7baaf, 08 december 2012 - 17:36.

Postad 09 december 2012 - 00:28

hpen
  • hpen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Om förstärkaren har stöd för ARC så kan du överföra bild och ljud i samma hdmi-kabel och om du aktiverar ARC på förstärkaren så kommer ljudet från smart-tv automatiskt tillbaka till förstärkaren. Fick det just att fungera med min yamaha-förstärkare.

Postad 09 december 2012 - 02:17

Unregistered14e418df
  • Unregistered14e418df
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Jag kör Spotify på min Samsung UE46ES8005. Det funkar jättebra med ljudet i retur till min Onkyo 5008. Har även Samsungs trådlösa tangentbord, som dock inte funkar när jag gör sökning på Spotify. Är det tangentbordet eller Spotify-appen det är fel på? Jag måste därför peka på varje bokstav (så som man gör med fjärren) inte särskillt smart. Finns här en lösning?

Eftersom jag spelar musik ganska mycket o länge så vill jag även kunna släcka ner tv-bilden (och inte ljudet), men går det? Har inte hittat någon funktion, endast 2-timmars avstängning av bilden. Kör jag för länge med "stillastående bild så blir det konstiga ansikten när jag går över till vanlig tv. Vad göra? Tacksam för hjälp....

Redigerat av Unregistered14e418df, 09 december 2012 - 02:30.

Postad 09 december 2012 - 10:09

Unregistered14e418df
  • Unregistered14e418df
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Om jag nu inte får till det med tangentbordet, vilket vore att önska (för det är ju hela vitsen såklart....vad skall man annars med ett tangentbord till?), är det smartare att skaffa en trådlös mus för att snabba upp sökandet?

Kanske kommer det någon fw som löser problemet?

Postad 09 december 2012 - 10:11

hpen
  • hpen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Apparna verkar inte vara testade med tangentbordet. Youtube-appen funkar inte heller så det är bättre att köra via webläsaren i det fallet.

Postad 09 december 2012 - 10:17

Unregistered14e418df
  • Unregistered14e418df
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Hej
Jag har en 46" 8005 och jag har lite bekymmer med ljudet. Så länge jag tittar på tv eller dvd funkar allt bra men när jag tex tittar på Viaplay eller svtplay, alltså om jag gör ngt via "smartfunktion" så kan jag typ varannan gång bli utan ljud ut i högtalarna. Jag får ljud ut i tv:n men det vill man ju inte lyssna på. Ljudet kör jag ut optiskt till en Onkyo 609 och det funkar som sagt alltid bra när jag ser på "vanlig" tv. Bilden överförs såklart via hdmi.

Jag vore oerhört tacksam om någon kunde hjälpa till

Med vänlig hälsning, Troute

Jag kör själv Viaplay gm min digitalbox (satellit) så jag har inte detta problem. Det funkar kanon hos mig. Smart-tv ljudet har jag kopplat via en optisk kabel till min Onkyo o har inget problem m tex Spotify.

Postad 09 december 2012 - 13:55

hpen
  • hpen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Den här AllShare för PC som behövs för att TV:n skall hitta musik,video och foton på datorn är ju ingen höjdare.
Den håller bara på med "Uppdaterar delad lista för Den här datorn" hela tiden och tycks aldrig bli färdig.

Postad 09 december 2012 - 19:05

Unregistered79a7baaf
  • Unregistered79a7baaf
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Om förstärkaren har stöd för ARC så kan du överföra bild och ljud i samma hdmi-kabel och om du aktiverar ARC på förstärkaren så kommer ljudet från smart-tv automatiskt tillbaka till förstärkaren. Fick det just att fungera med min yamaha-förstärkare.

Jag har nu fått ordning på det. Gjorde som du sa och kör ARC. Det hjälpte inte men jag gjorde en total återställning av tv:n och än så länge har jag ljud. Tack för hjälpen. Det var inte det som var problemet men jag blev ju av med en kabel :)

/Troute

Postad 10 december 2012 - 10:25

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Det kanske är olika för olika modeller och årgångar, men på min 2011 BD-player är Smart Hub helt kass! Det går inte att spela in ett TV-program samtidigt som man har Smart Hub igång. Det går inte att kolla TV-guiden heller. Helt enkelt så går det inte att göra något annat alls om man har Smart Hub igång.

Någon som använder sin samsung smart tv för inspelning och kan bekräfta eller förneka detta? Vill ju inte köpa ny tv för +15000 som inte klarar något sånt basalt som att ha livetv, guide, etc igång samtidigt.

Och HUR fungerar det att spela in serier? Kan man trycka snabbt 3 ggr på rec-knappen för att aktivera serieinspelning eller hur gör man?

Kan tillägga att jag var på elgiganten i helgen för att slippa skriva massa jobbiga frågor här och få se live istället, men en försäljare hjälpte mig i 10 minuter (efter att ha letat efter fjärrkontrollen i 5) men han kom inteförbi kanalsökningen som krävdes för att kunna visa allt detta, så han gav upp och ville sälja tvn direkt med löfte att "du kan ju alltid lämna tillbaka den". Så därför frågar jag här. Störsrta fördelen med smart hub måste ju vara att via EN fjärr kunna styra allt, kolla tv, film, guide, netflix etc. Går det att ha netflix igång och backa till hubben och kolla tv-guiden?

Och HUR får man bort alla onödiga ikoner från startsidan som man aldrig kommer använda?

Tacksam för svar
S

Postad 10 december 2012 - 10:29

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Någon som använder sin samsung smart tv för inspelning och kan bekräfta eller förneka detta? Vill ju inte köpa ny tv för +15000 som inte klarar något sånt basalt som att ha livetv, guide, etc igång samtidigt.

Och HUR fungerar det att spela in serier? Kan man trycka snabbt 3 ggr på rec-knappen för att aktivera serieinspelning eller hur gör man?

Kan tillägga att jag var på elgiganten i helgen för att slippa skriva massa jobbiga frågor här och få se live istället, men en försäljare hjälpte mig i 10 minuter (efter att ha letat efter fjärrkontrollen i 5) men han kom inteförbi kanalsökningen som krävdes för att kunna visa allt detta, så han gav upp och ville sälja tvn direkt med löfte att "du kan ju alltid lämna tillbaka den". Så därför frågar jag här. Störsrta fördelen med smart hub måste ju vara att via EN fjärr kunna styra allt, kolla tv, film, guide, netflix etc. Går det att ha netflix igång och backa till hubben och kolla tv-guiden?

Och HUR får man bort alla onödiga ikoner från startsidan som man aldrig kommer använda?

Tacksam för svar
S

Jag kan inte uttala mig om den inbyggda boxen, men jag har svårt att tro att det inte går att multitaska.
När det gäller appar i allmänhet är det lätt att "backa ur" apparna för att komma till smarthub, eller att bara trycka på smarthub-knappen. Ikoner/genvägar till appar kan man modifiera hur man vill, jag kan ta bort och lägga till.

Postad 10 december 2012 - 11:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag kan inte uttala mig om den inbyggda boxen, men jag har svårt att tro att det inte går att multitaska.
När det gäller appar i allmänhet är det lätt att "backa ur" apparna för att komma till smarthub, eller att bara trycka på smarthub-knappen. Ikoner/genvägar till appar kan man modifiera hur man vill, jag kan ta bort och lägga till.

Min Blu Ray-spelare har då ingen mulittasking. Det är SmartHub ELLER TV/Guide som gäller. Spelar jag in något så kan jag inte starta SmartHub tex. Det gäller dock 2011-modellen och jag kan inte uttala mig om TV 2012-modeller.

Postad 10 december 2012 - 12:05

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Min Blu Ray-spelare har då ingen mulittasking. Det är SmartHub ELLER TV/Guide som gäller. Spelar jag in något så kan jag inte starta SmartHub tex. Det gäller dock 2011-modellen och jag kan inte uttala mig om TV 2012-modeller.

Jasså, ja jag vet inte om man kan jämföra smarthub på de olika enheterna?! Du har väl ingen Tuner på din BD?!
På TVn finns väl två, så att du kan spela in på en kanal och se på en annan till exempel!

Postad 10 december 2012 - 12:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jasså, ja jag vet inte om man kan jämföra smarthub på de olika enheterna?! Du har väl ingen Tuner på din BD?!
På TVn finns väl två, så att du kan spela in på en kanal och se på en annan till exempel!

Jo, den har 2 tuners och hårddisk.

Postad 10 december 2012 - 13:08

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Jo, den har 2 tuners och hårddisk.

Det var som fan, så det är alltså en digitalTV-box / Blurayspelare?! Inte illa!
Det funkar hur som helst bra på min TV, jag kan använda "Historyknappen" också och bläddra bland de senast använda apparna.

Postad 11 december 2012 - 10:42

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Det var som fan, så det är alltså en digitalTV-box / Blurayspelare?! Inte illa!
Det funkar hur som helst bra på min TV, jag kan använda "Historyknappen" också och bläddra bland de senast använda apparna.

Använder du guiden samt spelar du in till hårddisk? Det var detta jag ville prova i affären men som säljaren gick bet på. I så fall, fungerar det bra? Är listan över inspelade program översiktlig? FInns det snabbknapp till den från fjärren? Vilka snabbknappar finns engentligen till guide/inspelade program, tv-sändningar...? Jobbigt att hoppa i menyer hela tiden :)

Inspelnig av serier? Hur funkar det? Och hur bra är EPG-datan? Pålitlig? Kan man välja om man vill spela in repriser eller bara senaste?

/S

Postad 11 december 2012 - 10:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Använder du guiden samt spelar du in till hårddisk? Det var detta jag ville prova i affären men som säljaren gick bet på. I så fall, fungerar det bra? Är listan över inspelade program översiktlig? FInns det snabbknapp till den från fjärren? Vilka snabbknappar finns engentligen till guide/inspelade program, tv-sändningar...? Jobbigt att hoppa i menyer hela tiden :)

Inspelnig av serier? Hur funkar det? Och hur bra är EPG-datan? Pålitlig? Kan man välja om man vill spela in repriser eller bara senaste?

/S

Jodå, Guide och inspelning, även av serier funkar helt ok. Det går på klockslag så den känner inte igen ett avsnitt som är en repris på en annan tid. Man kan dock inte spela in och titta på något annat program om båda är program som kräver kort då det bara finns en avkodare. Det finns dock dubbla tuners så att man kan spela in och titta samtidigt om det ena programmet är på en fri kanal. Det finns både DVB-T2 och DVB-C-mottagare. Man kan titta på Blu Ray/DVD samtidigt som den spelar in. Det som INTE går är att starta Smart Hub när en inspelning pågår. Då frågar den om man vill avbryta inspelningen. Sjukt om man hade tänkt hyra en film på tex SF Anytime samtidigt som man vill spela in något.
Sedan är det så att man får gå via menyn för att växla mellan TV/Hårddisk/skiva. det är endast Smart Hub som har en snabbknapp.

Redigerat av agpath, 11 december 2012 - 10:59.

Postad 11 december 2012 - 13:36

Drull
  • Drull
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Inget är mer överreklamerat än Smart-TV systemet idag. Allt går dock att sälja med mördande reklam och onekligen sitter det inpräntat i svenskens hjärna. Välj TV efter bilden och sen om det råkar finnas nån -smartfunktion- som man tillfälligt kan ha nytta av så fine. Inom ett år kommer alla ha tröttnat på de inbyggda systemen endå för de är så dåliga. Däremot är den trådlösa ljud/bild mottagningen intressant om TVn stödjer det. AllShareCast heter Samsungs system. That's the future.

Postad 11 december 2012 - 14:10

hpen
  • hpen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Ja, AllShare är bra att streama foton, musik och video ifrån biblioteket på datorn. Användbart.
Själva webben på TV:n kommer nog bara att användas till SVTPlay och TV4Play när man vill se något program man
missat. Möjligen Youtube också men knappast till vanlig surfning.
I DN idag så fanns en artikel om en liten sticka med hdmi-kontakt som man ansluter till TV:n och som ger en Android-miljö i sin TV.
Pris < 1000 kr och kan säkert bli ett intressant alternativ så småningom.

Postad 11 december 2012 - 19:46

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Inget är mer överreklamerat än Smart-TV systemet idag. Allt går dock att sälja med mördande reklam och onekligen sitter det inpräntat i svenskens hjärna. Välj TV efter bilden och sen om det råkar finnas nån -smartfunktion- som man tillfälligt kan ha nytta av så fine. Inom ett år kommer alla ha tröttnat på de inbyggda systemen endå för de är så dåliga. Däremot är den trådlösa ljud/bild mottagningen intressant om TVn stödjer det. AllShareCast heter Samsungs system. That's the future.

Håller med, om bara tillverkarna slänger in Android istället för egna system och då skulle det vara suveränt. Leonovo tror jag har LCD TV med android, Sony har också det och skulle vara suverän om andra tillverkare också kör med Android. Om Samsung kunde släppa deras Bada och gå över till Android också.

Postad 12 december 2012 - 08:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Håller med, om bara tillverkarna slänger in Android istället för egna system och då skulle det vara suveränt. Leonovo tror jag har LCD TV med android, Sony har också det och skulle vara suverän om andra tillverkare också kör med Android. Om Samsung kunde släppa deras Bada och gå över till Android också.

Jo, man kan ju tycka att en tillverkare som gör surfplattor kunde integrera ett liknande gränsnitt på TV. Tänk en Galaxy i 50" med alla möjligheter till appar mm. Då skulle det börja likna något. Pekfunktionen kunde lösas med någon form av trådlös platta som man fingrade på.

Postad 12 december 2012 - 10:08

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Jodå, Guide och inspelning, även av serier funkar helt ok. Det går på klockslag så den känner inte igen ett avsnitt som är en repris på en annan tid. Man kan dock inte spela in och titta på något annat program om båda är program som kräver kort då det bara finns en avkodare. Det finns dock dubbla tuners så att man kan spela in och titta samtidigt om det ena programmet är på en fri kanal. Det finns både DVB-T2 och DVB-C-mottagare. Man kan titta på Blu Ray/DVD samtidigt som den spelar in. Det som INTE går är att starta Smart Hub när en inspelning pågår. Då frågar den om man vill avbryta inspelningen. Sjukt om man hade tänkt hyra en film på tex SF Anytime samtidigt som man vill spela in något.
Sedan är det så att man får gå via menyn för att växla mellan TV/Hårddisk/skiva. det är endast Smart Hub som har en snabbknapp.

Tack för informationen. Helt ovärdelig men gör valet av tv så mycket svårare.

Det är helt otroligt hur pass långt efter man idag 2012 ligger de lösning som t.ex. Windows XP Media Center som släpptes för 10 år sedan. Där gick det att hoppa fram och tillbaka precis hur man ville och även fanns det snabbknappar till de vanligaste funktionerna på fjärren. Om det är en HTPC man vill efterlikna med sin Smart TV har man låååångt kvar.

Det låter helt idiotiskt varför man måste AVBRYTA inspelningen bara för att man går tillbaka till huvudmenyn?? Jag antar att TVn sätter igång någon bakgrundsprocess om det schemalagda programmet ska spelas in medans tvn är i standby. Känns ju dessutom direkt livsfarligt om man har en inspelning igång och ungarna ensamna hemma vill se en netflix-film och helt sonika avbryter inspelningen. I min värld är en inspelning först och främst en bakgrundsprocess som inte har så mycket att göra med vad du som användare hittar på... mer än att den låser ett tv-kort...

Vad händer ex om man har schemalagt en inspelning och pga signalfel eller något så lyckas bara halva avsnittet spelas in. Är Tvn så smart då att den schemalägger en repris istället om så finns tillgänglig? Också basfunktionalitet från XP Media Center från 2002.

Sen kan man ju undra vad f-n alla knappar på fjärrkontrollen är till för när man inte har med de allra viktigaste. Ofta är det väl så att man kollar i tvguiden, man kollar i de inspelade program man har, snabbknapp för att starta TV-tittandet och några till.

Otroligt, men sant.... tusen tack för infon även om det inte var någon direkt upplyftande läsning. Stod i samma val/kval för 5 år sen att hiva ut vår HTPC och köra någon köpt produkt istället, men då var de boxar som fanns verkligen usla. Inte mycket verkar ha hänt....

/S

Redigerat av Unregistered8cb13de7, 12 december 2012 - 10:13.

Postad 12 december 2012 - 10:19

marcusmansson
  • marcusmansson
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har nyligen köpt en UE46ES7005. Jag är riktigt nöjd med min TV. Snygg och grymt bra bild.

Men, nu till mitt problem;
Jag har till min TV kopplat en Mac Mini (kör även Windows 7 på denna virtuellt genom WMVare). Datorn är inkopplad genom HDMI-kabel.

När jag spelar upp HD-filmer (720p/1080p) så upplever jag s.k ”skakningar” (judder), i form av linje, vid snabba rörelser. Antingen när någon/något rör sig snabbt i bilden eller när hela bilden rör på sig snabbt.

Jag har sökt i forumet men inte hitta någon bra lösning. Jag antar att jag inte är ensam så jag undrar vad som kan vara problemet? Inställning på min TV? Signalen från min Dator (Hz)? Eller något annat?

Jag upplever inte något problem vid analogt tittande (via ComHem) eller när jag kollar på någon Play-kanal.

Postad 12 december 2012 - 10:22

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har nyligen köpt en UE46ES7005. Jag är riktigt nöjd med min TV. Snygg och grymt bra bild.

Men, nu till mitt problem;
Jag har till min TV kopplat en Mac Mini (kör även Windows 7 på denna virtuellt genom WMVare). Datorn är inkopplad genom HDMI-kabel.

När jag spelar upp HD-filmer (720p/1080p) så upplever jag s.k ”skakningar” (judder), i form av linje, vid snabba rörelser. Antingen när någon/något rör sig snabbt i bilden eller när hela bilden rör på sig snabbt.

Jag har sökt i forumet men inte hitta någon bra lösning. Jag antar att jag inte är ensam så jag undrar vad som kan vara problemet? Inställning på min TV? Signalen från min Dator (Hz)? Eller något annat?

Jag upplever inte något problem vid analogt tittande (via ComHem) eller när jag kollar på någon Play-kanal.

Spelar du upp filmerna med XBMC?

Postad 12 december 2012 - 10:29

marcusmansson
  • marcusmansson
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Spelar du upp filmerna med XBMC?

Jag har testat både XBMC och VLC.

Postad 12 december 2012 - 11:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vad händer ex om man har schemalagt en inspelning och pga signalfel eller något så lyckas bara halva avsnittet spelas in. Är Tvn så smart då att den schemalägger en repris istället om så finns tillgänglig? Också basfunktionalitet från XP Media Center från 2002.

Då får du programmera en ny inspelning manuellt. Ett annat problem är att om man trycker manuellt på rec när ett program, startar så måste du stoppa manuellt också. Jag är van från andra boxar att Rec är detsamma som att spela in det pågående programmet och inget mer.

Postad 12 december 2012 - 15:18

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Samsung SmartTV hackad och hackaren kan få tillgång allt på TVn. http://www.androidau...-hacked-139026/
http://www.theregist...smart_tv_pwned/
Fast står inget hur det går till?

Redigerat av XFire, 12 december 2012 - 15:19.

Postad 14 december 2012 - 08:46

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Då får du programmera en ny inspelning manuellt. Ett annat problem är att om man trycker manuellt på rec när ett program, startar så måste du stoppa manuellt också. Jag är van från andra boxar att Rec är detsamma som att spela in det pågående programmet och inget mer.

Nämen.... är det Pelle Jöns och Åke Vilse som har utvecklat detta? Man blir ju mörkrädd av hur dåligt det verkar fungera. Man kan ju undra varför tillverkarna uppenbarligen inte lägger ner mer än en minimal ansträngning för att då dessa grejor att fungera, för om tvn inte ens klarar något så trivialt som att spela in pågående program och därefter avsluta, ja då är den inte speciellt "smart" i mina ögon. Jag hoppades verkligen att man hade kommit längre med tv-delarna i samsung smart, så att vi kunde avvecka vår HTPC och köra allt i TVn istället, men med detta undermåliga handhavande börjar man ju undra om det någonsin kommer att vara möjligt. Det kan väl sammanfattas med ett ord, och det är lathet från SAmsungs delar. Det hade inte varit några större problem att mer eller mindre kopiera tv-delarna från windows 7 media center om de bara hade velat, men de verkar lägga större kraft på en meningslös facebook-integration samt diverse fåniga gester än att få grundfunktionerna på plats.

Får väl hoppas att vår tv håller några år till och så får man lägga sig i dvala....

/S

Postad 14 december 2012 - 08:51

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nämen.... är det Pelle Jöns och Åke Vilse som har utvecklat detta? Man blir ju mörkrädd av hur dåligt det verkar fungera. Man kan ju undra varför tillverkarna uppenbarligen inte lägger ner mer än en minimal ansträngning för att då dessa grejor att fungera, för om tvn inte ens klarar något så trivialt som att spela in pågående program och därefter avsluta, ja då är den inte speciellt "smart" i mina ögon. Jag hoppades verkligen att man hade kommit längre med tv-delarna i samsung smart, så att vi kunde avvecka vår HTPC och köra allt i TVn istället, men med detta undermåliga handhavande börjar man ju undra om det någonsin kommer att vara möjligt. Det kan väl sammanfattas med ett ord, och det är lathet från SAmsungs delar. Det hade inte varit några större problem att mer eller mindre kopiera tv-delarna från windows 7 media center om de bara hade velat, men de verkar lägga större kraft på en meningslös facebook-integration samt diverse fåniga gester än att få grundfunktionerna på plats.

Får väl hoppas att vår tv håller några år till och så får man lägga sig i dvala....

/S

Skaffa en extern mediespelare istället och släpp detta med Smart TV. ;)

Postad 14 december 2012 - 09:07

hpen
  • hpen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
TV4Play går inte att köra i webbläsaren på grund av något Flashfel.
Går Flash att uppdatera på något sätt?
TV4 verkar ha gjort reklaminslagen med något mer generellt verktyg för dom går alltid att se men sen
när programmet man skall se startar blir allt fel.

Postad 15 december 2012 - 14:47

Fistman
  • Fistman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Samsung Es 7005 2012 .. allt funkar väl bra förutom wave och flac ..är det nån inställning ?
tacksam för tips .

Postad 17 december 2012 - 09:39

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Skaffa en extern mediespelare istället och släpp detta med Smart TV. ;)

Kanske inte framgår men vi har kört xp, vista, windows 7 media center sen 2005 ungefär här hemma och är väldigt nöjda. Dock har Microsoft valt att sluta utveckla denna produkten, och stödet för HDTV är obefintligt, samt att det är riktigt jobbigt att köra via xbox-extendern pga den odugliga IR-mottagningen (fjärrkontroll) på xboxen. Dessutom har vi inte tillgång till Netflix/HBO etc direkt i Media center utan måste köra detta via xboxen, och kör därför media centret som extender för att slippa byta kanal på tvn. Då vi ändå ska köpa ny tv hade det varit skönt att avveckla media centern och göra allt som vi gör där idag i TV'n direkt. Men de verkar inte ens vara på banan, trots att det är 2012. Kan konstatera att inte mycket har hänt sedan jag senast kollade på "smarta tv-apparater" typ 2007.

Trist, men sant. Och Samsung verkar ju anses vara bland de "bästa" när det gäller Smart TV.

Postad 17 december 2012 - 10:11

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Kanske inte framgår men vi har kört xp, vista, windows 7 media center sen 2005 ungefär här hemma och är väldigt nöjda. Dock har Microsoft valt att sluta utveckla denna produkten, och stödet för HDTV är obefintligt, samt att det är riktigt jobbigt att köra via xbox-extendern pga den odugliga IR-mottagningen (fjärrkontroll) på xboxen. Dessutom har vi inte tillgång till Netflix/HBO etc direkt i Media center utan måste köra detta via xboxen, och kör därför media centret som extender för att slippa byta kanal på tvn. Då vi ändå ska köpa ny tv hade det varit skönt att avveckla media centern och göra allt som vi gör där idag i TV'n direkt. Men de verkar inte ens vara på banan, trots att det är 2012. Kan konstatera att inte mycket har hänt sedan jag senast kollade på "smarta tv-apparater" typ 2007.

Trist, men sant. Och Samsung verkar ju anses vara bland de "bästa" när det gäller Smart TV.

Man får nog vänta ett par år tills att smart-TV kan ersätta HTPCn! Fram tills dess kör jag xbmc som mediaspelare, oerhört kompetent!

Postad 17 december 2012 - 11:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Man får nog vänta ett par år tills att smart-TV kan ersätta HTPCn! Fram tills dess kör jag xbmc som mediaspelare, oerhört kompetent!

Precis. Glöm Smart-TV som ersättning till mer kompetenta mediespelare. SmartTV är edast ett försäljningsargumet gentemot "standard-konsumenter" som hittills endast har haft en TV kopplad till ett antenn-uttag. För dem ska det framstå som coolt med internet i TVn. För oss som har trixat med andra lösningar i åratal framstår det endast som patetiskt...

Redigerat av agpath, 17 december 2012 - 11:07.

Postad 20 december 2012 - 10:18

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Precis. Glöm Smart-TV som ersättning till mer kompetenta mediespelare. SmartTV är edast ett försäljningsargumet gentemot "standard-konsumenter" som hittills endast har haft en TV kopplad till ett antenn-uttag. För dem ska det framstå som coolt med internet i TVn. För oss som har trixat med andra lösningar i åratal framstår det endast som patetiskt...

Det som jag tycker är mest intressant med denna kråksången är att vi först och främst är ute efter en enhet som är duktig på "vanlig TV", dvs spela in, tv guide, serieinspelnnig etc. Vi har inget fultankat material hemma utan kollar endast på vanlig "live-tv" och netflix samt lite dvd-filmer. Detta är ju något som en "smart-tv" borde vara riktigt bra på, men tyvärr verkar det inte vara så.

Som mediaspelare är en HTPC-oslagbar, men det är lite ironiskt att den är överlägsen en vanlig tv även när det gäller vanligt tv-tittande... :(

/S

Postad 21 december 2012 - 02:46

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Lär er hantera er tv istället ;)

allt fungerar bra och det är inga problem med min tv

Tv4 play kommer snart med en ny app och likaså Viaplay
( filmnet, Cmore och allt vad de heter säger att de också kommer med appar )

Netflix och HBO fungerar bra och jag kan spela alla mina MKV filer med srt

Vad mer behöver man på en tv ?

Har som tidigare sagt inte använt min mediaspelare sedan jag fick in denna teven

Är det något som skall göras på dator så gör jag det på dator eller Ipad

Redigerat av MalcomX, 21 december 2012 - 03:04.

Postad 21 december 2012 - 17:12

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Håller med, det funkar oerhört bra!

Postad 21 december 2012 - 20:22

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Är 16990:- ett riktigt bra pris för en ue55es8005 + en galaxy Tab 2 (som jag har nollkoll på).
Riktigt sugen nu eller blir det nått revolutionerande på dom nya nästa år?!

Postad 21 december 2012 - 20:46

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Är 16990:- ett riktigt bra pris för en ue55es8005 + en galaxy Tab 2 (som jag har nollkoll på).
Riktigt sugen nu eller blir det nått revolutionerande på dom nya nästa år?!

Men går man in på Elgigantens hemsida så har den en helt annan beteckning.

Postad 22 december 2012 - 12:06

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
ue55es8005tab står det på ett reklamblad som kom igår!

Postad 22 december 2012 - 13:25

Unregisteredbeef9c6b
  • Unregisteredbeef9c6b
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Precis köpt en UE46ES8005 och undrar varför Samsungs svenska avdelning den enda arbetsplatsen i Sverige där man inte behöver kunna svenska eller engelska för att få anställning?
Hur svårt är det att veta skillnaden på
"Power off" och "Power, off" Det är så äckligt Google translate att jag inte vet vad. Jag får väl vara glad att de inte använde bättre engelska från början, för då hade jag väl varit tvungen att säga "ström ner" eller "vänd av"
Tacksamt nog verkar röstingenkänningen prioritera "st... och av" så stäng av funkar iaf

Postad 25 december 2012 - 17:23

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får DD/DD+ från Samsungs SMART TV/NetFlix via HDMI eller toslink till förstärkare/receiver? Har testat både med HDMI (ARC) och toslink men får endast 2-kanal PCM. Från PS3 får jag DD/DD+ på samma titel så det är verifierat att källmaterialet verkligen är flerkanal.TV: Samsung PS64D8005 Receiver: Onkyo TX-NR509

Postad 26 december 2012 - 05:29

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Någon som har förslag på trådlöst tangetbord till en ES8005?

Ett alternativ är Samsung VG-KBD1500 för 749:- som dock har legat på 600~ för inte så länge sen standard pris då. Såg precis nu att den är nästan slutsålt överallt, fast självklart kommer det in nya så det tangentbordet kan du kolla in. Det är ju deras egna liksom.

Ett andra alternativ är Logitech K400 som är ett billigt val men även först på toppen i mest sökta när det kommer till tangentbord på prisjakt.

Men fick inte du med en Galaxy Tab i TV köpet? Du kan nämligen använda den som både fjärrkontroll och tangentbord/mus?

När jag ändå är inne på surfplatta, har jag en fråga till er alla ES8005 ägare: Varför säljer alla sina galaxy plattor som följt med deras köp av den populära ES8005 tvn? Jag menar, har hört att det är väldigt frustrerande att gå igenom appar i tv:n med bara fjärrkontrollen och surfplattan verkar ju mycket bättre än ett trådlöst tangentbord?

Postad 26 december 2012 - 10:40

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Måndag den 7jan presenterar Samsung sin nya Smart HUB för SMART TV. Frågan är man kan uppdatera till denna version och hur mycket bättre den har blivit?

Från Engadget:
Samsung's HDTV-based Smart Hub is set to land a major refresh at CES, according to a trio of images and a product description that appeared on Flickr this evening. Like previous iterations, the software interface will provide access to real-time TV broadcasts, on-demand flicks, apps and photos, according to the site's image captions. The new version will feature a new background design, along with a "simplified" UI. While the on-screen interface appears to be new, the screen shot is presented atop last year's Series 8 model, including an identical stand and a built-in camera up top -- there's no hint at what hardware advances we may see in Vegas early next year. Samsung's CES press conference is on the books for the afternoon of Monday, January 7th, so we have less than two weeks to go before this new UI -- and a whole lot of HDTVs -- becomes official.

http://www.engadget....ung-UI-refresh/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.