Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny version av forumet

953 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 18 September 2011 - 13:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Faktiskt.se finns ju även Postad bild

Ja, jag föredrar faktisk designen på det forumet:
http://www.faktiskt....ewtopic&t=45470

Postad 18 September 2011 - 13:11

ktn
  • ktn
  • Dev

• 451 inlägg
  • 0

Hur ser man vilka trådar som fått nya inlägg sen man sist läste?

Innan var det ju en ikon framför eller om det var bakom själva rubriken som visade att tråden fått nytt inlägg. Nu ser jag inget sånt.

Bifogad fil  unread.png   16.55K   1 Antal nerladdningar
Den betyder att det finns olästa inlägg.

Postad 18 September 2011 - 13:11

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0

Ja, jag föredrar faktisk designen på det forumet:
http://www.faktiskt....ewtopic&t=45470

Inte samma "tillverkare" av forum.
Men vi jobbar på att få till ändringar så det blir så lätthanterligt som möjligt.

Postad 18 September 2011 - 13:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

"Gilla detta"-knappen är avstängd nu. Den kanske kommer tillbaka igen, men det är någonting vi ska diskutera.

+1

Postad 18 September 2011 - 13:14

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Har inte läst alla poster men att surfa med Iphone är fruktansvärt, går inte att zooma...

Postad 18 September 2011 - 13:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

En sådan sak som olika färgscheman blir lättare att genomföra nu, så kan man välja ett tema som man gillar själv.

DET gillar jag däremot :)
Ett mörkt färgschema likt AVS forum skulle sitta fint bland valen.

Postad 18 September 2011 - 13:17

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Inte samma "tillverkare" av forum.
Men vi jobbar på att få till ändringar så det blir så lätthanterligt som möjligt.

Den där designen såg inte alls amatörmässigt ut (är väl någon opernsource forum har jag för mig) och sen tar ni bort gilla knappen som aldrig funkat ens. Jag vill inte stå här och demonstrera för att få tillbaka den där funktionen, skulle väl ha varit kul men sådan bara. Ni har börjat integrera med sociala medier, ni hade väl någon kampanj nyligen har jag för mig.. trodde det var på rätt riktning men kanske inte riktigt än ;).

Jag har faktiskt inte förstått en grej, gillar man inte knappen så trycker väl man bara inte på den bara.. vad är problemet?

Känns som medåldern på det här forumet är ganska hög, så mina synpunkter lär väl aldrig gå hem här :P.

Postad 18 September 2011 - 13:22

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Känns förvirrande när allt har blivit så stort och klumpigt. Krymp texterna.
Fast det är ju klart, nu kanske jag inte behöver ha på mig mina glasögon. ;)
(Gillade att det var mer primitivt förr, inte överflöd med funktioner och blinkande saker osv. Less is more)
Fast man vänjer sig...

Postad 18 September 2011 - 13:27

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Buggit att gå in på trådarna för mig =( Kör FF 6.0.2

Eller allt under /forum/ får bara en blank sida, källkoden är helt tom också...men detta hände mig innan uppdateringen också. Dock är deta något so kommer ock går. Omstart av webläsare, rensa cookies, starta om dator hjälper inte.

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Alldeles för mycket yta vid korta inlägg.
Varför har ni användarnas namn mellan inläggen? Tar ju onödig plats.

Så här ska det se ut.
http://www.filmforum...hp?f=4&t=161249

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

DET gillar jag däremot :)
Ett mörkt färgschema likt AVS forum skulle sitta fint bland valen.

vart ändrar man färgschemat?

Postad 18 September 2011 - 13:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Funktionen har inte kommit än.

Postad 18 September 2011 - 13:34

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Numera kan man inte se bifogade bilder i forumet om man inte är inloggad.

Vet ej om det är avsiktligt, men det verkar klart bättre att alla kan se bifogade bilder (även de som inte är inloggade)

Annars är det väl en vanesak - har redan hittat många små förbättringar.

Postad 18 September 2011 - 13:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
När nu varje litet inlägg tar mer plats så har ni ändå valt att ta bort den fina länken vid varje inlägg som tog en tillbaka till toppen av sidan när man skulle surfa vidare, den var riktigt bra tidigare och kommer att vara ännu mer användbar nu.

Men ännu har jag inte hittat en enda sak som är bättre med denna fula layout
Inta kan jag välja den standard avatar som jag haft sen 2004 så i fortsättningen blir det ingen avatar från mig

Postad 18 September 2011 - 13:39

Berggren
  • Berggren

• 3967 inlägg
  • 0

vart ändrar man färgschemat?

Vi kan lättare lägga till olika färgscheman i framtiden nu när vi kör med deras "standardforum" och inte ändrar i koden så mycket själva.
De har ändrat så att man numera installerar "appar" för att få olika funktioner att fungera. Innan fick man ändra i koden direkt och det gjorde att vid en forumuppgradering så försvann alla ändringar som man hade gjort och man fick börja om. Därför har vi kört med ett gammalt forum väldigt länge.
Nu har vi tagit steget och uppgraderat till en nyare version och ni får ha lite tålamod tills vi rett ut en del buggar och det hela flyter på.
Det är ovant i början för alla, så har det varit alla gånger vi bytt till en nyare version, men så går det ett par dagar/veckor så har det satt sig och de flesta är nöjda.

Men som sagt, andra färgscheman finns inte än. Men det kommer i framtiden.

Postad 18 September 2011 - 13:41

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Som flera andra gett uttryck för, helt värdelöst att surfa med mobilen.

EDIT:
"Gallariet"?

EDIT 2:
wtf, nu försvann länkarna till "gallariet" under respektive användare också?!

Postad 18 September 2011 - 13:43

Berggren
  • Berggren

• 3967 inlägg
  • 0

När nu varje litet inlägg tar mer plats så har ni ändå valt att ta bort den fina länken vid varje inlägg som tog en tillbaka till toppen av sidan när man skulle surfa vidare, den var riktigt bra tidigare och kommer att vara ännu mer användbar nu.

Men ännu har jag inte hittat en enda sak som är bättre med denna fula layout
Inta kan jag välja den standard avatar som jag haft sen 2004 så i fortsättningen blir det ingen avatar från mig

Vi har inte valt att ta bort den knappen. Förmodligen så är det en sak som vi har lagt till själva och som då av förklarliga själv inte följt med i den nya versionen av forumet. Vi lägger till det på listan över saker som ska kikas på. Jag gillade den funktionen också.
Menar du att du inte kan lägga till en avatar alls?

Som flera andra gett uttryck för, helt värdelöst att surfa med mobilen.
EDIT:
"Gallariet"?

Stavfel kommer att åtgärdas allt eftersom vi hittar dem.

Postad 18 September 2011 - 13:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Ni borde genast ändra så vi får en behaglig färg bakom texten i inläggen.

Postad 18 September 2011 - 13:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Ja det går slött på Ipad också nu, ännu segare än förut :-(

Postad 18 September 2011 - 13:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Vi har inte valt att ta bort den knappen. Förmodligen så är det en sak som vi har lagt till själva och som då av förklarliga själv inte följt med i den nya versionen av forumet. Vi lägger till det på listan över saker som ska kikas på. Jag gillade den funktionen också.
Menar du att du inte kan lägga till en avatar alls?

Klart jag kan lägga till en avatar men orkar inte sitta och leta efter nån.

Postad 18 September 2011 - 13:49

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
En fråga. Varför läggs skickade meddelanden via pm i samma mapp som dom man har tagit emot? Är det inte bättre att ha två olika mappar till detta? :)

Postad 18 September 2011 - 13:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Ytterliggare en fråga, varför ska man se vilka som prenumererar på en tråd?

Postad 18 September 2011 - 13:58

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Ligger längst ner på sidan (om det är det du menar)

Och hur kommer jag till TV-Apparater, Off-topic, Blu-ray eller Digitalboxar?

Postad 18 September 2011 - 14:21

mats2442
  • mats2442
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Några synpunkter från mig

1. Det är för svulstigt. Som påpekat får man in väldigt få inlägg på höjden oavsett skärmstorlek, Det hela känns som nitendo wii ungefär.

2. Bredden måste göras om så att den blir dynamisk. Sitter man på 1024X768 är forumet för brett. Sitter man på 1900X1200 är det för smalt och är man på en mobil så är det inte bra där heller.

3. Det gamla färgschemat var bättre. Det här gör ont i ögonen efter ett tag

Som sammanfattning måste jag ifrågasätta varför man driftsatte någonting så ofärdigt? Vad var behovet som gjorde att det inte gick att vänta en månad och skapa ett skin som såg ut som den gamla layoten samt sätta det som default innan denna migrering gjordes

Postad 18 September 2011 - 14:38

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Jag kan inte riktigt motivera det, men jag saknar att se när en medlem registrerades. :)

Postad 18 September 2011 - 15:00

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
Mycket tjat om att man "vänjer" sig. Jag skulle snarare säga att man "accepterar" det, för forumet ser inte klokt ut. Det ser ut som en femåring suttit och valt fonter och färger, det hela påminner mig om någon slags duplo-lego. Jag tycker inte alls att det är snyggt och det kommer jag aldrig vänja mig vid. Däremot kommer man ju mer eller mindre vara tvungen att acceptera det hela, eftersom plusfunktioner verkar vara viktigare än fundamentala forumfunktioner.

Sedan förstår jag inte vad det är för utvecklare ni tagit in. I deras utbildning ingick bevisligen inte människa- datorinteraktion eller användarvänlighet. Saker är placerade helt utan sitt sammanhang. T.ex: I samma ruta, på samma linje som forumnavigationen hittar man t.ex forumets regel, som dessutom har ett större typsnitt och annan färg. Sådan gör att det bara ser plottrigt ut.

Nåja, med tanke på att MHB ingår numera i mina dagliga rutier och kunskapen som finns på forumet, så jag kommer naturligtvis fortsätta använda sidan, men kanske inte med samma entusiasm som tidigare. Jag hoppas på att de designförändringarna som kommer kan förbättra lite saker.

Postad 18 September 2011 - 15:05

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Ser väl bra ut men det är ju otydligt. Det gamla var faktiskt snyggare sen att detta är nyare kanske och sånt vem bryr sig. Bara att vänja sig inte som att man har något val.

Men snyggt är det inte

Postad 18 September 2011 - 15:13

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Bifogad fil  unread.png   16.55K   1 Antal nerladdningar
Den betyder att det finns olästa inlägg.

Ok men jag har den symbolen på alla trådar i princip. Även de som inte har något nytt inlägg sen sist jag var där. Iofs kanske man måste markera alla trådar som lästa efter uppdateringen.

Postad 18 September 2011 - 15:14

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
Här kommer mina fem öre (en del upprepningar av sådant som redan nämnts):

1) Allt är för stort och svåröverskådligt (redan sagt tiotals gånger, men väl värt att nämnas igen). Såväl startsidan för forumdelen (med alla områden/forumindelningar samt subforumstartsidor) som inne i själva trådarna. Det är väldigt svårt att snabbskumma igenom en tråd med den nya designen. Jag sitter just nu med skärmupplösning 1440*900 och ser bara 2 inlägg åt gången.

2) Jag hittar inte alls rutan "sök i denna tråd". I förra versionen låg den lite knasigt längst ner till vänster, men den fanns i alla fall.

3) Jag saknar också drop-down-menyn längst ner som gör att jag kan snabbhoppa till en annan forumdel.

4) Jag är olikt de flesta andra faktiskt positiv till gilla/ogilla-knapp, förutsatt att man gör något vettigt av den. Idag blir man en forumguru (eller motsvarande) enbart baserat på antal inlägg man har gjort, oavsett om det har varit 5000 extremt givande inlägg eller 5000 inlägg där hälften har varit av typen "+1" alternativt "använd SÖK-funktionen innan du frågar". En mix av antal skrivna inlägg OCH antal gilla-tryckningar man har fått skulle ligga till grund för om man är en guru eller novis. Forummedlemmar som ännu inte lärt sug vem som sitter inne på vettig info och vem som mest svamlar skulle nu snabbt få info om den personens pålitlighet. En bonus blir ju dessutom att man slipper alla +1-inlägg.

Postad 18 September 2011 - 15:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
@Berkan
En gilla-knapp säger ju mycket, tänk hur det skulle se ut i trådar om tex mac, iphone, android eller kabeltrådar, antalet gilla skulle överhuvudtaget inte ha något med postens egentliga innehåll att göra utan den som står på samma sida som postaren gillar i princip oavsett vad det står.

Postad 18 September 2011 - 15:31

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0
Hej
Jag brukar titta på forumet i min Iphone men nu funkar det inte så bra. Det laggar och textrderna delas inte av så man måste bläddra i sidled vilket gör det jättejobbigt att läsa. Men ni kanske fixar en Iphone-app.

Postad 18 September 2011 - 15:42

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0

@Berkan
En gilla-knapp säger ju mycket, tänk hur det skulle se ut i trådar om tex mac, iphone, android eller kabeltrådar, antalet gilla skulle överhuvudtaget inte ha något med postens egentliga innehåll att göra utan den som står på samma sida som postaren gillar i princip oavsett vad det står.

Jo, det är sant, men hur många sådan trådar förekommer det på det här forumet? Jag tror att det fenomenet är ett större problem på andra forum. Jag har då väldigt sällan sett trådar av den typen, även om jag aldrig läser ex kabeltrådar. Men visst kan det bli så att någon som egentligen inte har så mycket att säga men säger det ofta kan få gilla-klickningar från likasinnade och då på papperet få en hög status, men det är ju ingen skillnad mot en person som ex bara skriver nonsensinlägg, med dagens system blir ju den personen en Guru eller motsvarande utan att kanske kunna ett dyft om något.

Postad 18 September 2011 - 15:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
@Berkan
Som sagt gå in i kabelforumet, kolla htpcdelen, och mobildelen särskilt då vissa android och iphonetrådar är rena kriget redan idag, det är inte precis nån nyhet. Jag står tex som guru, men jag skulle tippa på att 70-80% av mina inlägg ligger i htpc och mobildelen, så oavsett system så säger det ju inget av vad jag kan om förstärkare eller högtalare, så du får aldrig ett rättvisande system, det bästa är som vanligt att läsa och se vilka som kan nått om just det du är ute efter, jag ser inga alternativ

Skulle isf hellre se en tack-knapp som de har på tex swedroid. Men helst inget sånt alls.

Postad 18 September 2011 - 15:54

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Känns lite skumt, inte lika tydligt som tidigare, men antar att det är en vanesak och att en hel del buggfixar kommer med tiden.

Postad 18 September 2011 - 15:54

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Bara jag som gillar det nya utseendet?
/Mats

Postad 18 September 2011 - 15:59

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Hej
Jag brukar titta på forumet i min Iphone men nu funkar det inte så bra. Det laggar och textrderna delas inte av så man måste bläddra i sidled vilket gör det jättejobbigt att läsa. Men ni kanske fixar en Iphone-app.

Saknar det också. såg igårkväll att man inte kan välja vilken sida man ska hoppa till i iphonen. fanns bara och välja på nästa sida. kände inte för att bläddra 500 sidor i dagen bild tråd.

Postad 18 September 2011 - 16:04

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Saknar det också. såg igårkväll att man inte kan välja vilken sida man ska hoppa till i iphonen. fanns bara och välja på nästa sida. kände inte för att bläddra 500 sidor i dagen bild tråd.

Ja precis, jag lyckades inte komma till de sista sidorna i CD-tråden som har över 11000 inlägg. Starta från början - nästa - nästa - nästa nä det orkar man inte!

Postad 18 September 2011 - 16:06

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0

@Berkan
Som sagt gå in i kabelforumet, kolla htpcdelen, och mobildelen särskilt då vissa android och iphonetrådar är rena kriget redan idag, det är inte precis nån nyhet. Jag står tex som guru, men jag skulle tippa på att 70-80% av mina inlägg ligger i htpc och mobildelen, så oavsett system så säger det ju inget av vad jag kan om förstärkare eller högtalare, så du får aldrig ett rättvisande system, det bästa är som vanligt att läsa och se vilka som kan nått om just det du är ute efter, jag ser inga alternativ

Skulle isf hellre se en tack-knapp som de har på tex swedroid. Men helst inget sånt alls.

Ja, du kanske har rätt. En tack-knapp var dock en bra kompromiss, det sporrar ju till bättre formulerade inlägg och att man är hjälpsam på forat.

Postad 18 September 2011 - 16:06

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

Bara jag som gillar det nya utseendet?

Du är inte ensam. :)
Jag tycker det är mycket lättare att ha t.ex.ha översikt på de trådar jag prenumererar på. Tidigare var de per forum, nu har jag alla i en lista och med det senaste överst.
Jag har också vana från andra forum som också bygger på IP.Board.

Min upplevelse är att det är ett rejält lyft.

Postad 18 September 2011 - 16:10

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Skönt :D
/Mats

Postad 18 September 2011 - 16:14

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Finns några planer att lägga till stöd för tapatalk?

Postad 18 September 2011 - 16:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Du är inte ensam. :)
Jag tycker det är mycket lättare att ha t.ex.ha översikt på de trådar jag prenumererar på. Tidigare var de per forum, nu har jag alla i en lista och med det senaste överst.
Jag har också vana från andra forum som också bygger på IP.Board.

Min upplevelse är att det är ett rejält lyft.

Det skulle ju funka klart bättre om de gjorde en layout som funkade, onödigt stort typsnintt, en massa onödig info överallt som gör att varje tråd i en översikt blir onödigt hög, så man ser färre trådar. Borttagande av vissa navigeringsmöjligheter. Tex länken för att komma högst upp på sidan, möjlighet att hoppa direkt till en sida utan att behöva klicka nästa hur många gånger som helst, ingen sök i den här tråden. Grundläggande funktioner mao som de borde fixat i god tid innan de slänger up skräpet publikt, Att man sen inte längre ens kan gå in från mobilen är värre än en katastrof.

Finns några planer att lägga till stöd för tapatalk?

Besvarades på nån tidigare sida, stödet finns, och det kommer att startas när de värsta buggarna är borta.

Postad 18 September 2011 - 16:34

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

Tex länken för att komma högst upp på sidan,

Finns längst ner på varje sida. Det är en pil-upp-knapp.
Men jag kan hålla med om att det borde vara enklare, t.ex. som på andra IP.Board där det i varje inlägg finns att klicka på "Till toppen av sidan".

Postad 18 September 2011 - 16:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Finns längst ner på varje sida. Det är en pil-upp-knapp.
Men jag kan hålla med om att det borde vara enklare, t.ex. som på andra IP.Board där det i varje inlägg finns att klicka på "Till toppen av sidan".

Så var det ju i gamla minhembio. Grymt jobbigt att behöva skrolla längst ner på sidan om det är flera väldigt långa inlägg i tråden. Sök i tråden saknas minst lika mycket som det: tycker faktiskt att det är helt kass att inte implementera de funktioner man vet att folk tidigare använt och som faktiskt i många trådar hänvisas till, det borde de lagt tid på redan innan de lansera den här skiten

Postad 18 September 2011 - 16:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
flera har påpekat (varav jag är den ena) saknaden av funktionen av att kunna flytta sig snabbt mellan olika forumsdelar genom genvägsmenyn.
jag har hittat den :)

nästan längst upp på sidan där det står "visa nytt innehåll" vinns en ikon som ska likna nåt?
trycker man på den så får man upp alla forumskategorier.

kul att den finns men hade det inte varit 1000ggr bättre om den var längst ner på sidan istället?
så slipper man bläddra ända upp igen när man har läst alla inlägg.

Postad 18 September 2011 - 16:52

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Klar försämring tycker jag.

Postad 18 September 2011 - 16:55

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Tycker den nya layouten ser lite klumpig ut. Jag trivdes jättebra med förra utseendet hm men man får väll vänja sig. Det är ju värre när det går åt **** i verkligheten som de gjort för mig än att ett forum ändras lite både åt de bättre och de sämmre hm. Men det är fortfarande mitt favorit forum så mig blir ni inte av med så lätt hehe

Ha de gott och försök att fixa till det lite bättre bara så kommer vi användare snart att vänja oss....

Postad 18 September 2011 - 18:59

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Utgår ifrån att det kommer att förbättras med andra teckensnitt, storlekar, färger osv.

För nu är det ärligt talat inget vidare, speciellt inte när man har använt det en stund. Plottrigt, mycket svårare att hitta pga fel proportioner på text, rubriker osv.

Postad 18 September 2011 - 19:04

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0

Utgår ifrån att det kommer att förbättras med andra teckensnitt, storlekar, färger osv. För nu är det ärligt talat inget vidare, speciellt inte när man har använt det en stund. Plottrigt, mycket svårare att hitta pga fel proportioner på text, rubriker osv.

+1

Skulle vara trevligt om man via inställningar kunde välja det gamla temat på forumet, lite som phpBB har

Postad 18 September 2011 - 19:14

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
OK, gillar utseendet på det nya forumet. Men jag undrar, hur ändrar man antalet inlägg per sida? I det gamla forumet hade jag 100 inlägg/sida och här är det bara 30. IOFS betydligt bättre än vissa andras default på 10, men ju högre desto bättre för mig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.