Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

En gång för alla! Vilken tum storlek är lagom för SD bild på 3 meters a

247 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: En gång för alla! Vilken tum storlek är lagom för SD bild på 3 meters a (386 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 31 December 2012 - 10:30

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Tänker köpa en 27 tum dataskärm. Ganska stort på 50 cm avstånd eller hur..?! (har 22 tum idag). Måste uppgradera pga upplösningen. Dvs problem med texten.

TV´n i vardagsrummet är 26 tum och jag gillar det minimalistiska, sett som möbel alltså. Det finns fler aspekter än hur bra bilden är. Jag kan lugna alla med att det troligen blir en uppgradering till 32 tum snart. :)

EDIT
Jag läste SONYS rekomendationer för skärmstorlekar för flera år sedan. (Det är exakt som Mushunt säger.)

Köper du en Plasma med HD ready logga så får du bra bild även med rätt dålig signal. Jag får bra bild på ComHems analoga utbud med min 4år gamla Panasonic plasma 42", sån kan du säkerligen köpa begagnad för en tusenlapp.

Postad 31 December 2012 - 11:23

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Låter väldigt konstigt. Jag har också 22" men den rekommenderade upplösningen är bara 1680x1050 vilket är helt perfekt för den storleken.

Ja väldigt konstigt. Superupplösning på en 21,5 tum skärm. Får ingen ordning på detta...

Kör nu ( just nu) 1280*1024 med textförstoring 100%
(Modellen heter LG M2262D)

Postad 01 January 2013 - 22:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det beror på vilken upplösning man valt =1152*864. Egentligen så skall jag köra ändå värre upplösning enligt rekomendationen på skärmen.
Sardaukar verkar ha kläm på detta och kan kanske förklara.

Det är inte bara texten... alting är för litet.

Kör Win7 och Firefox

Det här med 50 cm var mest ett skämt :) Oftast ända upp till 1,2 meters avstånd, men ibland ner mot 50 cm då så krävs ( viket inträffar sällan)

Jag kör 1920x1200 på min 24-tumsskärm. Inga som helst problem att se text på den, om jag behåller glasögonen på.

Du bör göra en synundersökning om du har problem med att läsa text på en 22-tummare på en dryg halvmeters avstånd.

Möjligen kan du behöva ställa upplösningen till den upplösning skärmen verkligen har, för annars blir allt suddigt.

Postad 02 January 2013 - 09:04

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Jag kör 1920x1200 på min 24-tumsskärm. Inga som helst problem att se text på den, om jag behåller glasögonen på.

Du bör göra en synundersökning om du har problem med att läsa text på en 22-tummare på en dryg halvmeters avstånd.

Möjligen kan du behöva ställa upplösningen till den upplösning skärmen verkligen har, för annars blir allt suddigt.

Ja, men du har 24 tum. Det är skillnad på det och 21,5 tum. Jag tror det fixar sig om jag också byter till 24 tum.

Plötsligt så inser jag att jag anslutit mig till storskärmsvurmarna(!)
hur gick det till?

Postad 02 January 2013 - 09:22

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Ja, men du har 24 tum. Det är skillnad på det och 21,5 tum. Jag tror det fixar sig om jag också byter till 24 tum.

Plötsligt så inser jag att jag anslutit mig till storskärmsvurmarna(!)
hur gick det till?

Kanske missuppfattat vad du menar. Har själv en nu imac 21.5 tum som är inställd på högsta upplösning 1920x1080. Ändrar jag till något annat blir det givetvis lite större på skärmen men även oerhört mycket oskarpare.

/Fredrik

Postad 02 January 2013 - 10:25

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Kanske missuppfattat vad du menar. Har själv en nu imac 21.5 tum som är inställd på högsta upplösning 1920x1080. Ändrar jag till något annat blir det givetvis lite större på skärmen men även oerhört mycket oskarpare.

/Fredrik

"missuppfattat?".. nej jag vet knappt själv vad jag menar... begriper inte hur man gör..
Om det bara var att ställa in upplösningen så hade saken varit enklare, men nu kan man ju samtidigt som man gör det förstora texten ( 150%).

Dessutom så hittade jag en hjälpfunktion i Windows där man kunde justera textsvärtan ( vilket jag gjorde). Man kan även mixtra med DPI.

Postad 02 January 2013 - 10:43

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

"missuppfattat?".. nej jag vet knappt själv vad jag menar... begriper inte hur man gör..

Blir ju lite konstigt då man läser i tråden där du först säger att den maximala storleken för SD är 26 tum.

Sedan ser du inte texten på din 21,5 tums tv från en halvmeter.

Men men, alla är olika.

/Fredrik

Postad 02 January 2013 - 11:08

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Blir ju lite konstigt då man läser i tråden där du först säger att den maximala storleken för SD är 26 tum.

Men men, alla är olika.

/Fredrik

För TV SD- sändning hävdar jag att optimalt format är någonstans mellan 26-32 tum. Saken kompliceras av att TV nu för tiden har olika upplösning, och inte minst sändningen har olika upplösning. Det var annat förr när det bara fanns tjockTV.

Jag har dristat mig till att även ta upp lämpligt format på dataskärm. Detta har jag gjort trots att jag är medveten om att tråden därmed blir offtopic.

Jag har en dataskärm med rekomenderad upplösning på 1920*1080p. Detta på en liten bildskärm på 21,5 tum. Texten blir liten. Extremt liten. Allt blir litet.

Du säger att du kör exakt samma upplösning på en 21,5 tummare. Har du ändrat (förstorat) texten?

Dom flesta i forumet som såg min bildskärm skulle genast sluta snacka om att skaffa glasögon.

Sorry att det hamnade offtopic med snack om storlek på datorskärmar, men på något vis så har detta fått upp ögonen på mig om upplösningens inverkan också på hur stor TV skärmen bör vara. Jag har mot min egen övertygelse insett att det kanske behöver vara en större skärm (TV skärm) med de nya hd formaten.

Sony har nog rätt ( men lite fel ändå)

Vad jag förstår så sitter man numer och surfar via SMART Tv´n och ser på streamad film och annat. Men då handlar det om i 50-tumsklassen som klarar 1080p.

Och det var här jag hamnade i mitt resonemang. 26 tum duger gott för vanlig SD sändning, men så fort man SMARTAR till det så bör TV´n vara större.

;men det visste ju ni redan..!

Jag är omvänd- frälst!

MVH
Stor dataskärm och stor TV
:)

Postad 02 January 2013 - 11:20

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jag har en dataskärm med rekomenderad upplösning på 1920*1080p. Detta på en liten bildskärm på 21,5 tum. Texten blir liten. Extremt liten. Allt blir litet.
Du säger att du kör exakt samma upplösning på en 21,5 tummare. Har du ändrat (förstorat) texten?

Nix, ser ingen anledning att ändra (förstora) texten, allt ser perfekt ut med 1920x1080. Men detta är som sagt min imac 21.5 och det är också den rekommenderade upplösningen på den.

Edit: Ännu mer OT, testade köra airplay spegling (minhembios hemsida) mellan imac och min Sony 60 tums i vardagsrummet. Då sitter jag ca 2.5 meter ifrån skärmen Och visst det blir ju litet då men som sagt är inga problem att läsa text, dessutom vill man ju gärna köra pixelmappat.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 02 January 2013 - 11:27.

Postad 02 January 2013 - 12:30

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0
Detta kanske vore något att ha om du inte ser ordentligt? ;)

Postad bild

Redigerat av Mushunt, 02 January 2013 - 12:32.

Postad 02 January 2013 - 13:01

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Detta kanske vore något att ha om du inte ser ordentligt? ;)

Postad bild

Yepp, tack för tipset men jag har redan grejer. :)
http://www.youtube.c...h?v=bL_8Ugp9zI4

EDIT:
länk

Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 17 January 2013 - 11:56.

Postad 10 January 2013 - 10:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Men men, alla är olika.

/Fredrik

Ja, riktigt märkligt.

Tror fortfarande det handlar om att pillarn har sin dator inställd på att skicka en helt annan upplösning än vad skärmen är byggd för, då blir det suddigt.

Postad 10 January 2013 - 17:06

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Ja, riktigt märkligt.

Tror fortfarande det handlar om att pillarn har sin dator inställd på att skicka en helt annan upplösning än vad skärmen är byggd för, då blir det suddigt.

Dataskärmen är byggd för 1080P, på en yta av endast 21,5 tum. Samma skärm innehåller också en tuner så jag kan se SD sändning (via Boxer). Och då är det inget problem.

Alltså så är problemet den mer högupplösta bilden via datorns grafikkort. Ordinarie "dålig" SD sändning är inget problem.

Slutsats: Alltså är skärmens storlek beroende av källan

Trådens pollfunktion kan därmed skrotas. (vilket skulle bevisas)
MVH

Postad 10 January 2013 - 17:33

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Men du har ju inte datorn inställd på att skicka 1920x1080, har du skrivit. Texten blir suddig om du inte skickar bilden i samma upplösning skärmen är byggd för, har du inte förstått det än?

Postad 10 January 2013 - 17:47

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Men du har ju inte datorn inställd på att skicka 1920x1080, har du skrivit. Texten blir suddig om du inte skickar bilden i samma upplösning skärmen är byggd för, har du inte förstått det än?

Jag har testat med 1080P... resultat = kass ( för liten bild)

kan ingen här förklara fenomenet? flera fattar ju vad jag pratar om

(refererar till tråden om 4k TV på CES tex.)
Så här säger Yocke:
Ska du ha en 50" 4k tv får du sitta med näsan i skärmen för att uppskatta upplösningen.

Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 10 January 2013 - 17:53.

Postad 10 January 2013 - 18:33

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Dataskärmen är byggd för 1080P, på en yta av endast 21,5 tum. Samma skärm innehåller också en tuner så jag kan se SD sändning (via Boxer). Och då är det inget problem.

Alltså så är problemet den mer högupplösta bilden via datorns grafikkort. Ordinarie "dålig" SD sändning är inget problem.

Slutsats: Alltså är skärmens storlek beroende av källan

Trådens pollfunktion kan därmed skrotas. (vilket skulle bevisas)
MVH

jag förstår inte vad du menar.
men menar du att du har en för liten skärm till 1080 så bilden blir dålig??
och att det skulle bli bättre bild om skärmen var större?

Postad 10 January 2013 - 18:47

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

jag förstår inte vad du menar.
men menar du att du har en för liten skärm till 1080 så bilden blir dålig??
och att det skulle bli bättre bild om skärmen var större?

Det verkar ganska uppenbart att 1080-bilden inte är för dålig i sig på den där skärmen, men surfar man istället för att köra hd-film blir givetvis texten tråkigt liten. Går ju att fixa enkelt, så det är väl ett icke-problem...

Postad 10 January 2013 - 19:11

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Det verkar ganska uppenbart att 1080-bilden inte är för dålig i sig på den där skärmen, men surfar man istället för att köra hd-film blir givetvis texten tråkigt liten. Går ju att fixa enkelt, så det är väl ett icke-problem...

Kanske en bra länk?
http://www.sveaporta...sort=las_mer201

Föresten angående ickeproblemet. Hur fixar du detta enkelt? Jag har redan förstorat texten. (125%)

mvh
8k

Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 10 January 2013 - 19:12.

Postad 10 January 2013 - 20:22

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

jo det tycker jag också är uppenbart.
men jag förstod inte vad han menade och ville ha lite bättre förklarat.
jag tror jag har förstått nu att det bara har med texten att göra.

kör själv med datorn till tvn och tycker inte att texten blir så liten men det måste ju ha med grafik kortet att göra.
jag har ju även 1080 på min bärbara dator och texten är inte liten där heller.

Postad 11 January 2013 - 10:55

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Kanske en bra länk?
http://www.sveaporta...sort=las_mer201

Föresten angående ickeproblemet. Hur fixar du detta enkelt? Jag har redan förstorat texten. (125%)

Inget nytt under solen i artikeln tycker jag, och du kan ju alltid köra 150% eller helt enkelt växla ned ett snäpp.
Det är inte säkert att du tycker t ex 1280x720 blir särskilt mycket sämre...

Postad 12 January 2013 - 09:35

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Det här med avståndet....
Tråden verkar inkomplett, eftersom TS bara efterfrågar rekomenderat bildstorlek för SD sändning på exakt 3 meter.

Det finns säkert någon tabell som visar lämpligt avstånd på alla bildkvaliteer. Tex. SD, 720,1080 osv. Självklart skall alla bildstorlekar också täckas in.

En fällan jag själv lätt skulle kunna gå in i, är faran att sitta för långt från TV´n. Bilden lär då bli gryning.

tabell som täcker in allt efterlyses. (länk)

(inser att detta är svåra grejer) :)

Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 14 January 2013 - 16:22.

Postad 14 January 2013 - 09:24

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 1

...En fällan jag själv lätt skulle kunna gå in i, är faran att sitta för långt från TV´n. Bilden lär då bli gryning.

tabell som täcker in allt efterlyses. (länk)

(inser att detta är svåra grejer) :)

Ja, det är svåra grejor, men samtidigt ganska enkelt och du behöver verkligen ingen tabell.

Bilden blir inte "grynig" om du sitter "för långt ifrån". Det blir bara svårare att urskilja små detaljer.

Postad 14 January 2013 - 16:26

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

Ja, det är svåra grejor, men samtidigt ganska enkelt och du behöver verkligen ingen tabell.

Från början betraktade jag detta som ett ickeproblem :) ... men efter att ha läst på så har jag insett att detta är ett riktigt problem.

Postad 24 January 2013 - 17:13

guranisten
  • guranisten
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hmmm jag sitter nu med en 42" och med analogt från comhem. Dom kan inte leverera digitala tjänster eftersom hyresvärden inte uppgraderat fastigheten.
Bilden är ju såklart inte den bästa men ända acceptabel med tanke på analogt. Det går att leva med då jag planerar flytta så fort det går.
Hade ju dock tänkt att byta ut min pio g8 till antingen en samsung eller panasonic, runt 60".
Min fråga är om ni tror att det kommer att vara helt hopplöst att titta på en tv i den storleken med de sändningar jag dras med i nuläget. Eller är det bättre att vänta till jag flyttat ;)
Har nästan 4 m till tv'n i dagsläget

Postad 24 January 2013 - 17:19

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Köpt en 60" samsung plasma nu, och det funkar bra med SD digitala sändningar på ca 3,3-3,4 meter. I alla fall discovery, eurosport etc... 3an 5an och 6an är det väl aceeptabelt, men inte mycket mer! :)
Men HD kanalerna 1an, 2an, animal planet, National, discovery etc är ju en riktig fröjd att kolla på!! :)
Synd att jag TVn har lite DSE bara... kanske ska få den utbyt... får en likadan modell isf, hoppas den är skonad mot det bara...
Edit: slog över till analog TV häromdan, för att komma åt regionalnyheterna, och DET va ingen vacker syn! Det va jobbigt för ögonen kan jag säg! hä hä :)

Redigerat av Garrett, 24 January 2013 - 17:20.

Postad 24 January 2013 - 20:34

Unregistered971d8044
  • Unregistered971d8044
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Har man röstat 55 eller 65 har man nog klickat fel!

Postad 25 January 2013 - 08:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 1

Köpt en 60" samsung plasma nu, och det funkar bra med SD digitala sändningar på ca 3,3-3,4 meter. I alla fall discovery, eurosport etc... 3an 5an och 6an är det väl aceeptabelt, men inte mycket mer! :)
Men HD kanalerna 1an, 2an, animal planet, National, discovery etc är ju en riktig fröjd att kolla på!! :)
Synd att jag TVn har lite DSE bara... kanske ska få den utbyt... får en likadan modell isf, hoppas den är skonad mot det bara...
Edit: slog över till analog TV häromdan, för att komma åt regionalnyheterna, och DET va ingen vacker syn! Det va jobbigt för ögonen kan jag säg! hä hä :)

Hallå! Killen har ju bara analog ComHem så börja inte yra om digital SD eller HD. Analogt kommer att suga på 60" och vara i princip omöjligt att titta på.

Postad 25 January 2013 - 09:38

guranisten
  • guranisten
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jo då han nämde analogt också ;)
Nä det är väl inte att tänka på att man ens kan stå ut med analogt på 55-60". Får försöka hålla mig med nytt tv köp tills jag har möjlighet att få bra sändningar :(

Postad 25 January 2013 - 10:47

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Hallå! Killen har ju bara analog ComHem så börja inte yra om digital SD eller HD. Analogt kommer att suga på 60" och vara i princip omöjligt att titta på.

Hallå! Själv! Får väl jämföra egna erfarenheter eller? :P :)
Så fär väl kommentera HD SD SD/analogt? :)
Och ja... anlogt är riktigt bedrövligt på den distansen jag sitter på! :)

Postad 25 January 2013 - 10:54

guranisten
  • guranisten
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Hallå! Själv! Får väl jämföra egna erfarenheter eller? :P :)
Så fär väl kommentera HD SD SD/analogt? :)
Och ja... anlogt är riktigt bedrövligt på den distansen jag sitter på! :)

Men SD sändningar går att i alla fall titta på?

Postad 25 January 2013 - 11:07

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
Det är inte upplösningen i sig som är problemet med sändning/distribution av SD utan hur signalen ofta misshandlas på vägen.
SD ser i sig inte "för jävligt ut" ens på våra största biodukar.

Tål att upprepas... :)

Postad 25 January 2013 - 11:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Men SD sändningar går att i alla fall titta på?

Digital SD funkar bra om det är en bra sändning. Tex duger SVT (även om man då väljer SVT HD), medan TV4 ofta ser uselt ut i SD.

Postad 25 January 2013 - 11:25

guranisten
  • guranisten
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Det är inte upplösningen i sig som är problemet med sändning/distribution av SD utan hur signalen ofta misshandlas på vägen.
SD ser i sig inte "för jävligt ut" ens på våra största biodukar.

Tål att upprepas... :)

Förklara gärna på vilket sätt den " misshandlas " på vägen! Något man själv kan påverka eller förbättra?

Postad 25 January 2013 - 11:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Förklara gärna på vilket sätt den " misshandlas " på vägen! Något man själv kan påverka eller förbättra?

Det beror på operatören. Det som sänds ut från kanalen behöver inte alls ha samma kvalitet i slutänden. Det finns ingenting som du kan göra åt det förutom att välja bästa möjliga operatör. Som det ser ut nu så finns den bästa signal på satellit.

Postad 25 February 2013 - 15:30

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Hur många går på bio o klagar över att bilden är för stor?

Fakta: Det kan inte bli för stort, bara för litet!

Postad 25 February 2013 - 15:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hur många går på bio o klagar över att bilden är för stor?

Fakta: Det kan inte bli för stort, bara för litet!

Sitter man på första raden och måste vrida huvudet i sidled för att se hela bilden, då blir det för stort. ;)

Postad 06 March 2013 - 07:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Svaret på frågan är att det är upp till var och en hur stor bild man gillar. Det är inte mer fel att gilla 100" på 2 m än 26" på 4 m (eller tvärtom).

Postad 06 March 2013 - 21:04

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Hmm, jo, tvärtom är ju fel. :P

Postad 08 March 2013 - 10:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Svaret på frågan är att det är upp till var och en hur stor bild man gillar. Det är inte mer fel att gilla 100" på 2 m än 26" på 4 m (eller tvärtom).

Det beror på vilken bildkvalitet man har. ;)

Postad 08 March 2013 - 11:24

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Det beror på vilken bildkvalitet man har. ;)

Egentligen inte...vill man ha grynig bild på 100" så är det väl upp till var och en. ;)

Postad 08 March 2013 - 14:48

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Egentligen inte...vill man ha grynig bild på 100" så är det väl upp till var och en. ;)

Fast "grynig bild" har ju ingenting med upplösning att göra. :)

Postad 08 March 2013 - 14:58

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Fast "grynig bild" har ju ingenting med upplösning att göra. :)

Rutig bild då :wacko:

Postad 08 March 2013 - 14:59

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0
Jo om grynig bild betyder att man ser pixelgridden. Annars blir det mer blurrig bild.

Har röstat nu. Blev 65" pga att det mesta av all film är i brevlådeformat. så man får ju inga 65" inte ens i närheten.

Har väl kanske 2,5 meter eller något och 51" utan brevlådan upplever jag som rätt så optimalt. Kör ju plasma så går inte sitta
hur nära som helst för att kompensera pga bildstörningarna.

Postad 10 March 2013 - 16:02

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Jo om grynig bild betyder att man ser pixelgridden. Annars blir det mer blurrig bild.

Nä.

Grynig bild = "film grain" och/eller brus.

Postad 15 March 2013 - 22:33

shooter
  • shooter
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
efter första kvällen med min 65a så kan jag medela att det funkar utmärkt med sd från telias adsl box även programbiblioteket hbo ser helt ok ut men hd är klart bättre sitter på 3m

Postad 26 June 2013 - 12:59

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
startade tråden för längesen å som många sa så vänjer man sig snabbt. Sitter med 55 tum å tittar från 1,5 m å jag vill ha STÖRRE tv=)

Postad 26 June 2013 - 15:46

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

startade tråden för längesen å som många sa så vänjer man sig snabbt. Sitter med 55 tum å tittar från 1,5 m å jag vill ha STÖRRE tv=)

Vilken överraskning!!! :)

Postad 27 June 2013 - 09:26

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
varför lyssnade jag inte & köpte en vt30 65 " :(

Postad 28 June 2013 - 07:18

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

varför lyssnade jag inte & köpte en vt30 65 " :(

Priset, kanske? ;)

Postad 28 June 2013 - 08:57

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Priset, kanske? ;)

haha kan va en anledning

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.