Jag köpte en vanlig HDMI-sladd och en adapter.
Asus Eee Pad Transformer Prime TF201
Asus Eee Pad Transformer Prime TF201 with Keyboard Dock 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(30)
|
Inga priser | |
Asus Eee Pad Transformer Prime TF201 32GB
(Surfplattor)
|
8
|
(2)
|
Inga priser | |
Asus Eee Pad Transformer Prime TF201 64GB
(Surfplattor)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 27 January 2012 - 15:47
Jag köpte en vanlig HDMI-sladd och en adapter.
Postad 27 January 2012 - 18:17
Postad 27 January 2012 - 18:47
Postad 27 January 2012 - 19:46
Det finns dock hopp (även om det minskar för varje minut), borde ta ca 3 timmar ner till Malmö från Göteborg (förutsätter utan stopp annars är det kört), mao så borde den vara framme nu och sorteras i Malmö och postombudet stänger 22:00. Håller alla tummar och tår här (även om det är som att greppa efter ett halmstrå
Hoppet är ju det sista som överger människan =)
Edit: dags att starta en tillbehörstråd sen känns det som, någon som har några förslag på något bra skydd till paddan då man har den utan tangentbord? Gärna ställbart. Har bara sett ett på Amazon (http://www.amazon.co...27690085&sr=8-5).
Funkar TF101 skydd till TF201?
Redigerat av P-OA, 27 January 2012 - 19:49.
Postad 28 January 2012 - 14:52
http://www.asus.com/...201_TranSleeve/
Det kallades innan "origami" cover så man kan söka på det för att hitta en del videos på hur det funkar.
Postad 28 January 2012 - 23:14
Jag tycker nog deras egna fodral ser rätt najs ut om man inte ska ha på tangentbordet:
http://www.asus.com/...201_TranSleeve/
Det kallades innan "origami" cover så man kan söka på det för att hitta en del videos på hur det funkar.
Jag beställde en, men avbeställde den när jag såg den in action. Ville ju ha ett skydd, inte ett toalettlock
Postad 29 January 2012 - 19:45
Edit: Det kanske ska vara komplett/inwarehouse
Redigerat av novaland, 29 January 2012 - 19:46.
Postad 30 January 2012 - 09:37
Redigerat av da_goon, 30 January 2012 - 15:44.
Postad 30 January 2012 - 09:50
Postad 31 January 2012 - 08:41
Redigerat av da_goon, 31 January 2012 - 08:50.
Postad 31 January 2012 - 09:48
Postad 31 January 2012 - 10:01
Fick min igår. Uppdaterade till ICS. Nu startar den om hela tiden. Så fort jag belastar den... Går inte nergradera. Så sitter med en ny Transformer Prime som inte går att använda..
![]()
http://forum.xda-dev...d.php?t=1449992
Du är inte ensam. Fix kommer snart hopaps vi.
Postad 31 January 2012 - 10:10
http://forum.xda-dev...d.php?t=1449992
Du är inte ensam. Fix kommer snart hopaps vi.
Vet
Ringde Asus sverige och de visste inte ens om problemet. Ska felanmäla senare då jag får tillgång till S/N. (är på jobbet)
Tydligen den första som ringde till Inet med och hade det problemet.. Går inte testa 11.1 uppdateringen heller för den är enbart för US och inte WW som är installerat på min.
Postad 31 January 2012 - 10:22
Vet
Men vill ju ha den nu. Hade jag vetat om detta hade jag väntat med att uppgradera (visste om det, men hoppades att jag skulle vara undantag och det skulle funka)
Ringde Asus sverige och de visste inte ens om problemet. Ska felanmäla senare då jag får tillgång till S/N. (är på jobbet)
Tydligen den första som ringde till Inet med och hade det problemet.. Går inte testa 11.1 uppdateringen heller för den är enbart för US och inte WW som är installerat på min.
Ja det är jävligt surt.
Postad 31 January 2012 - 10:34
Blir att lämna tillbaka den till inet. Antingen om de skickar mig en ny eller hur de vill göra. Bör räknas till DOA.
Postad 31 January 2012 - 10:49
Det är ju jävligt märkligt att Asus Sverige inte "vet om det" när hela världen känner till problemen. OM jag får min den närmsta tiden lär jag ju inte uppgradera till ICS förrän en fix finns.Pratat med Asus. De ville skicka in den... nej tack.
Blir att lämna tillbaka den till inet. Antingen om de skickar mig en ny eller hur de vill göra. Bör räknas till DOA.
Postad 31 January 2012 - 11:00
Får skicka min till Inet och hoppas på en ny den 20e februari... FITTIGT (förlåt för min frustration)
Postad 31 January 2012 - 13:05
Den är GRYM!!!
Postad 31 January 2012 - 13:32
Fick min platta igår från Inet. Uppdaterade omgående till ICS. Inget av ovanstående problem har visat sig, utan plattan fungerar helt klanderfritt än så länge.
Den är GRYM!!!
Skönt för dig (:
Startade du om något i mellan?
Jag körde alla uppdateringar direkt och startade inte om fler gånger än det som primen behövde typ.. sen gjorde jag en factory default direkt efter när den startade om första gången.
Skönt att det fungerar för någon =P Får väll helt enkelt vänta tills nästa leverans innan jag kan njuta av dess storhet
Postad 31 January 2012 - 13:48
Skönt för dig (:
Startade du om något i mellan?
Jag körde alla uppdateringar direkt och startade inte om fler gånger än det som primen behövde typ.. sen gjorde jag en factory default direkt efter när den startade om första gången.
Skönt att det fungerar för någon =P Får väll helt enkelt vänta tills nästa leverans innan jag kan njuta av dess storhet
Samma här.... körde alla uppdateringar på en gång. Jag gjorde inte någon fabriksåterställning efter detta utan kör på som vanligt efter uppgraderingen.
Postad 31 January 2012 - 16:17
Samma här.... körde alla uppdateringar på en gång. Jag gjorde inte någon fabriksåterställning efter detta utan kör på som vanligt efter uppgraderingen.
Gjorde samma sak. Den fungerar fint för mig med
Det enda jag upptäckt inte fungerar riktigt som det ska är den haptiska feedbacken, den reagerar oftast inte alls och ibland känns bara en liten tillstymmelse till vibration... Sen tycker jag det är rätt störigt att inställningen i webbläsaren för att hämta skrivbordsversioner av hemsidor inte är permanent, utan man måste kryssa i den gång på gång.
Postad 31 January 2012 - 20:24
Postad 01 February 2012 - 06:41
Är den några förutom dom som har köpt från Webhallen som har fått sina plattor?
Polarn beställde från netonnet, där beställde han i fredags och fick den på posten på måndan. Så uppenbarligen hade dem osålda enheter i lager på fredagen.
Postad 01 February 2012 - 08:58
SIBA fick inte in en enda, men det verkar som om de flesta kedjor fått in några stycken men de är slut överallt nu.Polarn beställde från netonnet, där beställde han i fredags och fick den på posten på måndan. Så uppenbarligen hade dem osålda enheter i lager på fredagen.
Postad 02 February 2012 - 08:24
SIBA fick inte in en enda, men det verkar som om de flesta kedjor fått in några stycken men de är slut överallt nu.
Expert ska ha några stycken kvar i malmö tror jag.
Postad 03 February 2012 - 16:31
Men hämtade ut den igår och undrar om det går att lösa så man kan använda java? kan inte logga in på en av mina banker annars.
Uppgraderade även jag till ismackan och har inte haft någe problem heller.
Postad 03 February 2012 - 22:48
Vad tycker du om den då ?
Är mycket nöjd med den enda jag kan klag på är att musplattan är lite för kännslig, så man kommer åt den när man skriver med tagentbordet.
Samt att den inte är så snabb somjag trodde när man surfar.
Enda jag behöver få lösning på är java samt en frågade jag glömde ställa.
Har nämligen en såndär billig mp3spelare som jag fyller med podradio på morgorna, men den verkar inte dyka upp i "filhanteraren" när man kopplar in den i usb porten.
går det att ladda hem mp3 filer och föra över till usb minne/mp3?
Postad 04 February 2012 - 08:19
http://www.swedroid....nsformer-prime/
Men hur är det med gps-funktionen, fungerar den OK? Vore kul att höra eftersom jag tänkte ha min i bilen och då är gps funktionen viktig.
Postad 04 February 2012 - 10:26
Läste på Swedroids:s hemsida att gps fungerar dåligt. Ska tydligen vara metallskalet som skapar problem.
Men hur är det med gps-funktionen, fungerar den OK? Vore kul att höra eftersom jag tänkte ha min i bilen och då är gps funktionen viktig.
Jag ska ut och köra en ganska lång bit senare idag för att hämta en vänn. kan ta med mig den då och pröva.
Edit:han missade så klart bussen. Men tog med mig den när jag åkte och handlade, fick ingen signal nån stans.
Redigerat av Unregisteredc5472c21, 04 February 2012 - 16:27.
Postad 08 February 2012 - 11:05
Idag skickade Inet en ny enhet till mig! Håller tummarna för att jag får en perfekt enhet utan några av symtomerna jag läst om.
ex med problem som folk haft:
- Random omstarter efter ICS (det felet jag hade)
- Dålig/ingen GPS mottagning
- Light bleed
- Dålig wifi mottagning
- Dålig prestanda överlag
- Dålig prestanda när man kopplar upp den med HDMI (lär vara kopplad till föregående)
Ni som har fått eran, ingen som haft några av dessa problem? Verkar inte vara några som på xda som fått en perfekt enhet faktiskt...
Postad 08 February 2012 - 12:52
- Random omstarter efter ICS (det felet jag hade)Update:
Idag skickade Inet en ny enhet till mig! Håller tummarna för att jag får en perfekt enhet utan några av symtomerna jag läst om.
ex med problem som folk haft:
Nej
Vet inte, inte provat
- Light bleed
Kan inte på stå att jag har märkt något
- Dålig wifi mottagning
Kan stämma, men mina surfpunkter befinner sig bara någon meter/ett par meter ifrån mig, så det e inget jag märker av.
Nej... bara på vissa flashsidor med typ 40-50 flashdokument
- Dålig prestanda när man kopplar upp den med HDMI (lär vara kopplad till föregående)
Inte provat
Generellt har jag inte hårdtestat min, men det enda problem som jag har upplevt är att androids webbläsare antingen inte har stöd för flash eller inte har stöd för viss layout så flashintensiva sidor ser ut som skräp. Ungefär som att gå in på en modern websida med NSCA Mosaic =)
Postad 08 February 2012 - 16:57
- Random omstarter efter ICS (det felet jag hade)
Nej
Vet inte, inte provat
- Light bleed
Kan inte på stå att jag har märkt något
- Dålig wifi mottagning
Kan stämma, men mina surfpunkter befinner sig bara någon meter/ett par meter ifrån mig, så det e inget jag märker av.
Nej... bara på vissa flashsidor med typ 40-50 flashdokument
Inte provat
Generellt har jag inte hårdtestat min, men det enda problem som jag har upplevt är att androids webbläsare antingen inte har stöd för flash eller inte har stöd för viss layout så flashintensiva sidor ser ut som skräp. Ungefär som att gå in på en modern websida med NSCA Mosaic =)
Har du testat GTAIII?
om jag var du så skulle jag testa de flesta funktionerna innan det går för lång tid. Alltid lättare att få en ny enhet om det inte går allt för lång tid. Inte roligt att upptäcka om några månader att t.ex. GPSen inte fungerar.
Postad 08 February 2012 - 22:50
Har du testat GTAIII?
Nopes.. letar mest efter spel i typ med civilization och liknande.. lite slow paced spel..
om jag var du så skulle jag testa de flesta funktionerna innan det går för lång tid. Alltid lättare att få en ny enhet om det inte går allt för lång tid. Inte roligt att upptäcka om några månader att t.ex. GPSen inte fungerar.
Sant.. borde prova det, dock tror jag inte att jag någonsin kommer använda gps:en på den i praktiken =) Men att testa att alla funktioner finns där är ju kanske trevligt att göra...
Postad 09 February 2012 - 10:51
Postad 10 February 2012 - 09:01
Redigerat av danteflod, 10 February 2012 - 09:11.
Postad 10 February 2012 - 14:37
Då ska du inte ha en Prime tyvärr. Asus har t.o.m. tagit bort GPS från specificationerna då den fungerar så pass dåligt, det lilla jag har testat min GPS så har jag aldrig fått någon låsning med den, jag ska dock testa lite mer utomhus men det är ju så jäkla kallt.Läste på Swedroids:s hemsida att gps fungerar dåligt. Ska tydligen vara metallskalet som skapar problem.
Och dom hårdvaruproblemen som någon räknade upp ovan verkar finnas på vissa enheter, men jag vet inte hur stor del av alla som är drabbade. Jag har sett bilder på folk med problem med lightbleed och jämfört med min och min ser väldigt bra ut i jämförelse. Jag kan se lite ljud uppe i högra hörnet men det är ingenting som jag skulle ha märkt om jag inte hade letat efter det.
Postad 12 February 2012 - 12:53
Detta är min första surfplatta och jag tycker att den fungerar bra. Wifi har fungerat bra, så inga klagomål. Men standard browser känns lite långsam pga alla flash och reklam. Tacksam om nån kan rekommendera bättre alternativ.
Verka som om man vill använda svensk tangentbord måste man välja asus tangentbord i inställning.
Klockan i status raden visa alltid fel trots att det rätt inställd i inställning. Hoppas asusfixar det snart. Förrest7en jag har lyckats uppträder till 4.0.3 utan problem.
Postad 12 February 2012 - 17:21
Detta är min första surfplatta och jag tycker att den fungerar bra. Wifi har fungerat bra, så inga klagomål. Men standard browser känns lite långsam pga alla flash och reklam. Tacksam om nån kan rekommendera bättre alternativ.
Verka som om man vill använda svensk tangentbord måste man välja asus tangentbord i inställning.
Klockan i status raden visa alltid fel trots att det rätt inställd i inställning. Hoppas asusfixar det snart. Förrest7en jag har lyckats uppträder till 4.0.3 utan problem.
Många gillar Dolphin vad jag vet. Opera gör alltid bra webbläsare med, både till PC och mobila enheter.
Android ska ha egna svenska tangentbord, men finns ingen anledning att inte köra med Asus då den är anpassad för deras plattor.
Satte du på Central European Time? D.v.s. GMT+1 Berlin.
Postad 12 February 2012 - 18:26
funderar lite på att skaffa mig prime eller någon annan surfplatta.
funkar det bra att köra t ex svtplay, tv4play m.m
såg på market att tv4 har en app för surfplattor någon som har testat den ?
är det stor skillnad på transformer och prime ?
Redigerat av Unregistered8b2d821a, 12 February 2012 - 18:28.
Postad 12 February 2012 - 19:11
Många gillar Dolphin vad jag vet. Opera gör alltid bra webbläsare med, både till PC och mobila enheter.
Android ska ha egna svenska tangentbord, men finns ingen anledning att inte köra med Asus då den är anpassad för deras plattor.
Satte du på Central European Time? D.v.s. GMT+1 Berlin.
Jodå det är satt till GMT+1 Berlin i inställning. Problemet är att klockan stannat i statusraden. Den synkar igen efter nån timme.
Postad 12 February 2012 - 19:16
Till er som har en prime.
funderar lite på att skaffa mig prime eller någon annan surfplatta.
funkar det bra att köra t ex svtplay, tv4play m.m
såg på market att tv4 har en app för surfplattor någon som har testat den ?
är det stor skillnad på transformer och prime ?
Både svtplay och tv4play appar fungerade dålig. Vet inte om det är dålig app eller om det är problem med tablet. Men play på hemsidan fungerar utmärkt.
Postad 13 February 2012 - 08:36
Det finns en lite modifierad version av standardbrowsern som heter ICS+, den tycker jag är bra men jag tyckte om standardbrowsern i sitt originalutförande också. Annars så finns ju Googles Chrome som beta, men du får ladda hem den "manuellt", den finns inte på market mao.standard browser känns lite långsam pga alla flash och reklam. Tacksam om nån kan rekommendera bättre alternativ.
Den nya plattan heter Transformer Prime, så du kan inte kalla den äldre för bara Transformer.är det stor skillnad på transformer och prime ?
Ta upp båda sida vid sida på t.ex. prisjakt.se så kan du själv se skillnaderna, dom jag kan komma på på rak arm är, snabbare processor, lättare, slimmare, lite bättre skärm.
Postad 14 February 2012 - 08:41
Har nog(förhoppningsvis) lyckats få en utan hårdvarufel. Sen kan man inte gnälla på primen för vissa mjukvarufel i appar etc.
Har märkt att den medföljande browsern funkar ibland.. och dolhpin ibland.
Sitter själv med mycket webbbaserade administrationsverktyg och det är 50/50 att den medföljande funkar. Inte hunnit testa Opera ännu. Firefox kraschade primen xD
Postad 14 February 2012 - 09:18
Är det ingen som är nöjd med gps'en?
Har ett Telenor abb att uppdatera för att få en Prime men gps är en viktig punkt för mig.
Om dom inte får ordning på detta via hw / sw så avvaktar jag nog till nästa modell.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Vilken tablet klarar detta (powerpoint + anteckningar) ?
21 bilder
124 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?