Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 27 november 2011 - 08:41

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Testade att spela in hela serier ... funkar ju bra men den hittar ju alla repriser så det blir tre ggr samma avsnitt inspelat om serien repriseras 2ggr under veckan. Borde man väl kunna undvika med en liten tag i menyerna?
Boxen klart snabbare efter uppgradering av firmware.
Får se om den är stabilare oxå, har drabbats av svart skärm några gånger som bara gått att lösa med att man
gör boxen strömlös ett tag.

Varför är text-tv funktionen så primitiv? När man kör över HDMI så kan man inte använda TV:ns egen text-tv funktion vad jag vet. Och boxen lagrar inte alla sidor som min TV gör, illa.

Postad 27 november 2011 - 09:15

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Varför är text-tv funktionen så primitiv? När man kör över HDMI så kan man inte använda TV:ns egen text-tv funktion vad jag vet.

Men det är välan klart som korvspad ( varför nu just korvspad skulle vara klart, nån som vet? :P ) att du måste återgå till TV-läge innan du kan använda just precis TVns Text-Tv, det är ju som det SKA vara.

Redigerat av anderswillhelmsson, 27 november 2011 - 09:47.

Postad 27 november 2011 - 10:15

Unregistered4b393341
  • Unregistered4b393341
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
förutom att systemet att göra sin egen kanallista som är helt idiotiskt, ett feltryck och man måste göra om allt från början igen, så har jag detta problemet också jag kan inte få fullbild på teven utan bilden blir på de program som inte är i 16:9 blir det antingen en svart ram runt eller svarta staplar till höger och vänster om bilden. har provat alla inställningar i boxen och samma med teven, trodde det berodde på förstärkaren och kopplade hdmikabeln direkt till teven men fick samma resultat, vad kan man göra? teven är en Panasonic px80.

Redigerat av Unregistered4b393341, 27 november 2011 - 10:16.

Postad 27 november 2011 - 10:35

Unregistered4b393341
  • Unregistered4b393341
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
ja just det min USBkontakt sitter för högt upp i hålet, går inte att få i nått i den.

Postad 27 november 2011 - 10:43

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

förutom att systemet att göra sin egen kanallista som är helt idiotiskt, ett feltryck och man måste göra om allt från början igen, så har jag detta problemet också jag kan inte få fullbild på teven utan bilden blir på de program som inte är i 16:9 blir det antingen en svart ram runt eller svarta staplar till höger och vänster om bilden. har provat alla inställningar i boxen och samma med teven, trodde det berodde på förstärkaren och kopplade hdmikabeln direkt till teven men fick samma resultat, vad kan man göra? teven är en Panasonic px80.

Jag har samma fenomen på min tv. CNN och några andra kanaler får sorgkanter till höger och vänster om bilden.

ja just det min USBkontakt sitter för högt upp i hålet, går inte att få i nått i den.

Ajdå. Är den lika illa som min usb-kontakt tro? (bild finns på sida3)

Postad 27 november 2011 - 11:09

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

LÄS gärna igenom de inlägg som skrivits innan, så kanske du hittar info om just detta med USB-kontakten!

Och använd REDIGERA under ditt eget inlägg innan, istället för att skriva ett helt nytt onödigt inlägg precis strax efter, Tack!

Redigerat av anderswillhelmsson, 27 november 2011 - 11:11.

Postad 27 november 2011 - 11:34

Unregistered4b393341
  • Unregistered4b393341
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
jag läste om usbkontakten var därför jag skrev on det, verkar ju som att det är fel på mångas. sorry tänkte inte på att redigera skrivet i mobilen svårt att se alla knappar då. ska prata med boxer om fullbildsproblemet och går det inte lösa skickar jag tillbaka den.

Postad 27 november 2011 - 13:59

BengtStridh
  • BengtStridh
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Synpunkter på On demand boxen som vi haft i två dagar.

Hur SORTERAR man kanallistor? Jag skapade en ny kanallista (eftersom den ordinarie inte verkar gå att redigera), men där kan man inte välja ordningen på kanalerna vad jag kunde förstå. När jag tog bort SVT1 Tvärsnytt och SVT2 Tvärsnytt hamnade därför TV3 på kanal 1 och så vidare. Vi tillhör det konservativa släktet som tycker att det är logiskt att ha SVT1 på kanal 1, SVT2 på kanal 2 och TV3 på kanal 3. Men det går inte att göra om man inte kan sortera kanallistorna.

Fel ordning på kanaler i kanallista. Skapade en egen kanallista. Den innehåller alla kanaler sånär som på SVT1 Tvärsnytt och SVT2 Tvärsnytt som hade dålig bildkvalité. Men när man bläddrar mellan kanalerna med fjärrkontrollen kommer de i en annan ordning än i kanallistan! Istället för TV4 – 5 – 6 – 7 blir ordningen 5 – TV4 – 7 – 6 när man bläddrar med tangenterna på fjärrkontrollen. Mycket märkligt. Hur rättar jag till detta problem?

FÄRGSÄTTNINGEN på SMHI:s väder måste vara gjord av min vän från Mars. Vit text mot ljusblå bakgrund är i stort sett oläsligt.

Ljudproblem. När man kommer till kanalerna SVT1 Västmanlandsnytt och SVT2 Västmanlandsnytt går det inte att styra ljudet på dessa kanaler med hjälp av fjärrkontrollen. Vi har TV:n kopplad till en hemmabioanläggning och man måste sänka ljudet från förstärkaren eftersom ljudet blir mycket högre än på övriga TV-kanaler. Varför går inte ljudet att styra med fjärrkontrollen på dessa kanaler? Kan ha att göra med att vi valt flerkanalljud istället för stereo?
.
Kan inte få sökfunktionen att fungera. När jag trycker på sök-knappen på fjärrkontrollen händer ingenting. Hur ska man göra?

Boxen hänger sig ibland. Verkar vara när man trycker alltför ivrigt på fjärrkontrollen... Enda sätt att få igång den är att ta ur nätsladden och starta om den, vilket tar långa 80 sekunder.

Postad 27 november 2011 - 14:05

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Men det är välan klart som korvspad ( varför nu just korvspad skulle vara klart, nån som vet? :P ) att du måste återgå till TV-läge innan du kan använda just precis TVns Text-Tv, det är ju som det SKA vara.

Det är väl inte alls" klart som korvspad" att text-TV signalen inte kan nå TV:ns text-tv avkodning när man kör över HDMI.

Postad 27 november 2011 - 14:26

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Hur menar du, vill du att bildförhållandet förvrängs så att hela bildytan fylls eller får du typ 4:3 med sorgkanter även när sändningen är 16:9?

Jag har också en PX80 och tycker att bildförhålandet alltid är korrekt. Är det 16:9 så visas 16:9, 4:3 visas med sorgkanter hö/vä och vissa sändningar visas med svart ram runt, men det är ju för att de sänds ut så.

Inställningar box: Bildformat 16:9, Bildskalning Inga, HDMI upplösning Auto
Bildformat PX80: 16:9

edit: sitter en Onkyo TX-SR578 mellan box och TV

Det är väl inte alls" klart som korvspad" att text-TV signalen inte kan nå TV:ns text-tv avkodning när man kör över HDMI.

+1

Det fungerar med min Topfield 5700 utan problem...

Redigerat av dmr, 27 november 2011 - 15:11.

Postad 27 november 2011 - 15:10

Unregistered4b393341
  • Unregistered4b393341
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hur menar du, vill du att bildförhållandet förvrängs så att hela bildytan fylls eller får du typ 4:3 med sorgkanter även när sändningen är 16:9?

ja jag vill att hela bilden ska fyllas då det oftast är barnkanalerna som detta uppkommer och de är ju på rätt länge varje dag, vill inte få inbränningar av svarta ramer och kanter... får inga kanter när det är 16:9 sändningar

Postad 27 november 2011 - 15:21

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

ja jag vill att hela bilden ska fyllas då det oftast är barnkanalerna som detta uppkommer och de är ju på rätt länge varje dag, vill inte få inbränningar av svarta ramer och kanter... får inga kanter när det är 16:9 sändningar

Jag förstår. Testa att ställa boxens bildformat till 4:3 och tvn till 4:3 fullbild.
Funkade ett kanalbyte... Sorry

Redigerat av dmr, 27 november 2011 - 15:23.

Postad 27 november 2011 - 15:59

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag hoppas alla tekniska problem som uppdagas med denna box inte bara hamnar här som en kommentar utan också meddelas Boxer. Sist jag ringde in ett problem (25/11) satt teknikerna för fullt för att testa och notera fel för att meddela tillverkaren. Ring och "bråka" med dom på Boxer, så får vi en fix snabbare.

Jag har en grej som varken Boxer eller tillverkaren kan göra något åt nu. Det är den f-bannade snurrskivan för styrning i menyerna med fjärrkontrollen. Så j-kla lätt att trycka nedåt/öppåt med pilarna och sedan råka pilla snurrskivan ett hack åt endera hållet och helt hamna fel. Ska försöka få igång Harmony One fjärren så man slipper denna originalfjärr.

Redigerat av hozza, 27 november 2011 - 16:07.

Postad 27 november 2011 - 16:26

Unregistered4b393341
  • Unregistered4b393341
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
snackade med boxer nyss, och mitt problem med bilden gick inte att lösa i boxen utan man var tvungen att ändra läge på teven isf, så jag skickar tillbaka den. killen på kundtjänst tyckte även han att den var framstressad och skulle testats mer. synd för gillar idén med on demand bilden är ju riktigt bra från den.

angående egen kanallista så blir ordningen på kanalerna i den ordning man markerar dem. men om man råkar bocka av en kanal försvinner den från den platsen du valde att den skulle vara. gjorde detta misstag tre ggr och detta ihop med att den är förbannat seg och reagerar inte på alla knapptryckningar.

Postad 27 november 2011 - 17:52

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
Är själv i valet och kvalet om man ska behålla boxen. Har haft en hel del problem, men gillar bilden. Bättre än min gamla Sagem iaf. Har dessutom ingen HD box idag och gillar den något skarpare bilden som dessa kanaler har. Hoppas på att uppdateringen imorgon löser många problem.

Redigerat av twebbas, 27 november 2011 - 18:32.

Postad 27 november 2011 - 19:38

BengtStridh
  • BengtStridh
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

angående egen kanallista så blir ordningen på kanalerna i den ordning man markerar dem. men om man råkar bocka av en kanal försvinner den från den platsen du valde att den skulle vara. gjorde detta misstag tre ggr och detta ihop med att den är förbannat seg och reagerar inte på alla knapptryckningar.

Tack! Det stämde bra. Detta var inget som stod i manualen. I kanallistan i inställningsmenyn ser man alltså inte i vilken ordning kanalerna kommer i när man trycker på fjärrkontrollen, märkligt... Om man dessutom vill flytta en kanal i listan måste man alltså göra om hela listan, lika märkligt... Det vore naturligt att dels i inställningsmenyn se kanalordningen dels att lätt kunna ändra ordningen på enskilda kanaler.

Skapade (ytterligare) en ny lista och där blev ordningen rätt när jag använder fjärrkontrollens knappar P+ och P-, men när jag trycker på en sifferknapp på fjärrkontrollen kommer man alltid till första kanalen… Använder man den ursprungliga kanallista som fanns i boxen från början fungerar det att använda sifferknapparna. Förstår inte varför det inte fungerar på den nya lista jag skapade. Efter lite ytterligare tester verkar detta problem bero på att jag väljer kanalerna 103 SVT1 Västmanlandsnytt och 105 SVT2 Västmanlandsnytt som etta och tvåa i kanallistan. Väljer jag exvis 1 SVT Tvärsnytt och 2 SVT Tvärsnytt som etta och och tvåa i kanallistan fungerar det att välja med sifferknapparna på fjärrkontrollen. Skumt...

Redigerat av BengtStridh, 28 november 2011 - 10:40.

Postad 27 november 2011 - 19:48

Unregistered4b393341
  • Unregistered4b393341
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Tack! Det stämde bra. Detta var inget som stod i manualen. I kanallistan i inställningsmenyn ser man alltså inte i vilken ordning kanalerna kommer i när man trycker på fjärrkontrollen, märkligt... Om man dessutom vill flytta en kanal i listan måste man alltså göra om hela listan, lika märkligt... Det vore naturligt att dels i inställningsmenyn se kanalordningen dels att lätt kunna ändra ordningen på enskilda kanaler.

du kan tro att jag var förbannad när jag gjorde fel för tredje gången tog det ändå då lugnt och metodiskt när jag tryckte men sen missade fjärren ett tryck och jag hamnade på fel kanal och tog bort den, helt idiotisk att det funkar på detta viset...

Postad 27 november 2011 - 23:31

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Det här med att det inte går att skala vid 4:3-sändningar är otroligt irriterande. Vid vissa tillfällen verkar det som om kanaler sänder 4:3-signal trots att det inspelade materialet är 16:9. Bilden blir då antingen ihoptryckt (d.v.s långsmala människor) eller så har man gigantiska sorgkanter runt hela skärmen och 46"-TV:n blir som en 26". Jag föredrar att boxen kan som mina gamla Sagem-, Dilog- och Humax-boxar dra ut bilden så personer blir "feta" istället och när det är dessa knasiga 4:3-sändingar så märker man inget alls mer än lite sämre bildkvalitet. Fenomenet märks mest i TV3:s reklampauser och barnprogram på t.ex Disney & Cartoon Network. Är det tecknat så kvittar det om gubbarna ser tjocka ut.
Kan de inte fixa detta så måste boxen skickas tillbaka.

Postad 28 november 2011 - 11:06

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Känns som att det måste till en riktigt rejält bra förbättring av boxen idag om jag inte ska skicka tillbaka den... Som sagt så har vi bättre SD-bild genom den inbyggda boxen på TV´n än via den här boxen. Däremot så suger det lite för vi gillar att hyra film och såg fram emot att äntligen kunna hyra på ett smidigt sätt, men det är inte värt 2000 spänn (med eladaptern för nätverk) om vi är så missnöjda med bilden på de vanliga kanalerna att vi inte kommer använda den till annat är filmhyrning.. Man kan ju hyra en del film för 2000 spänn på det gamla vanliga sättet, fast man har 5 km till hyrstället.. Otroligt besviken är man iaf..

Postad 28 november 2011 - 11:10

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Det här med att det inte går att skala vid 4:3-sändningar är otroligt irriterande. Vid vissa tillfällen verkar det som om kanaler sänder 4:3-signal trots att det inspelade materialet är 16:9.

Ja det stämmer. Jag har reagerat på t.ex AFV på kanal 5HD. Första utsändningen är 16:9 och reprisen i 4:3!
Ett s*it att det inte går att ställa till fullskärm i boxen. Hoppas det ändras i en kommande fix.

Kollade nu i morse på SVT1 HD och SVT2 HD och båda kanalerna har en svart vertikalt tomrum till höger ca 3-5cm bred (46" TV) men ingen till vänster??? Hoppas det är utsändningsfel....annars d**vlar blir jag som Sverker! TV3 HD däremot visar, för tillfället, fullskärm dvs 16:9 utan kanter.

EDIT. Lokalt utsändningfel som har korrigerats.

Redigerat av hozza, 28 november 2011 - 11:55.

Postad 28 november 2011 - 11:18

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Rapportera allt till Boxer!!

Postad 28 november 2011 - 11:22

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Känns som att det måste till en riktigt rejält bra förbättring av boxen idag om jag inte ska skicka tillbaka den... Som sagt så har vi bättre SD-bild genom den inbyggda boxen på TV´n än via den här boxen.

Du kan ju ha en box som inte riktigt håller måttet men jag har faktiskt riktigt bra bild på HD kanalerna och jag jämför med bild från tidigare Sagemcom RT90160HD och den inbyggda i TV:n. Inte för att jag är en guru på tv grejjer men har du provat att ställa in HDMI, på både boxen och TV, till t.ex 720p eller 1080i/p?

Postad 28 november 2011 - 11:35

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Du kan ju ha en box som inte riktigt håller måttet men jag har faktiskt riktigt bra bild på HD kanalerna och jag jämför med bild från tidigare Sagemcom RT90160HD och den inbyggda i TV:n. Inte för att jag är en guru på tv grejjer men har du provat att ställa in HDMI, på både boxen och TV, till t.ex 720p eller 1080i/p?

Rekommenderar dock inte att slå på 1080i på boxen. Då snackar vi kass bild. Usch. Skapar bara fler artifakter och annat på allt lågupplöst, nej tack. Auto funkar bäst (tycker jag ;) ). Då låter man de högupplösta kanalerna vara högupplösta och de sämre vara precis som de är. Boxen skalar bilden rätt kasst anser jag. Men det var inte därför jag köpte den så. :)

Edit: Pga flygtekniska problem är jag hemma från jobbet idag. Kan komma något gott ur en storm trots allt. Nåväl. On-topic igen. Ska testa boxen en sista gång och det börjar inte bra.
Startade precis upp boxen. Ingen bild (som vanligt då med andra ord) men "ERASING DISK" syns i displayen. Sedan BOOT. En halv evighet senare så startar den. Vad har hänt? Har den raderat disken? Nej. inte riktigt, Men allt som jag spelat in är korrupt. Har spelat in tre filmer/serier. De finns i listan över mitt bibliotek men alla står som korrupt. Kan välja dem och sedan spela upp. Men får då såklart felmeddelande.. Någon som råkat ut för något liknande?

Ska testa och se om det finns någon uppdatering och i så fall om den löser något. I annat fall är det game-over för denna.

Edit2: Ingen mjukvaruuppdatering i skrivande stund kl. 12.15. Fabriksåterställning och boxer nästa.

Redigerat av twebbas, 28 november 2011 - 12:16.

Postad 28 november 2011 - 12:22

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Rekommenderar dock inte att slå på 1080i på boxen. Då snackar vi kass bild. Usch. Skapar bara fler artifakter och annat på allt lågupplöst, nej tack. Auto funkar bäst (tycker jag ;) ). Då låter man de högupplösta kanalerna vara högupplösta och de sämre vara precis som de är. Boxen skalar bilden rätt kasst anser jag. Men det var inte därför jag köpte den så. :)

Edit: Pga flygtekniska problem är jag hemma från jobbet idag. Kan komma något gott ur en storm trots allt. Nåväl. On-topic igen. Ska testa boxen en sista gång och det börjar inte bra.
Startade precis upp boxen. Ingen bild (som vanligt då med andra ord) men "ERASING DISK" syns i displayen. Sedan BOOT. En halv evighet senare så startar den. Vad har hänt? Har den raderat disken? Nej. inte riktigt, Men allt som jag spelat in är korrupt. Har spelat in tre filmer/serier. De finns i listan över mitt bibliotek men alla står som korrupt. Kan välja dem och sedan spela upp. Men får då såklart felmeddelande.. Någon som råkat ut för något liknande?

Ska testa och se om det finns någon uppdatering och i så fall om den löser något. I annat fall är det game-over för denna.

Edit2: Ingen mjukvaruuppdatering i skrivande stund kl. 12.15. Fabriksåterställning och boxer nästa.

Ja korrupt inspelning har jag råkat ut för en gång, men din box verkar ha ett eget liv (eller död). Ang. korrupt inspelning har jag för mig om att någon tidigare i tråden hade en ev. lösning på.

Redigerat av hozza, 28 november 2011 - 12:25.

Postad 28 november 2011 - 12:35

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Ja korrupt inspelning har jag råkat ut för en gång, men din box verkar ha ett eget liv (eller död). Ang. korrupt inspelning har jag för mig om att någon tidigare i tråden hade en ev. lösning på.

Ok. Tack för tipset. Dock verkar det som jag fått den sämsta boxen på forumet typ. Den lever som du säger sitt eget lilla liv. Har nu ångrat köpet via boxer och boxen ska skickas tillbaks. Hoppas alla problem löser sig för Er andra. Själv har tålamodet tagit slut. Dagens i-landproblem, men ändå. ;)

En enloge till Boxer att det inte var några problem att nyttja ångerrätten eller att låta nya boxen som är på väg gå i retur. Stor skillnad från bemötandet i lördags. (se tidigare inlägg ang. usb).

Redigerat av twebbas, 28 november 2011 - 12:43.

Postad 28 november 2011 - 14:56

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Vart är då den uppdateringen som utlovats idag, och vart kommer det ifrån att det just skall komma en sådan idag?

Jag har heller inte fått igång on-demand tjänsten, vilket Boxer sa igår till mig att det skulle funka idag. Någon som fått igång det?

Postad 28 november 2011 - 16:08

KalleBLom
  • KalleBLom
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nu var tålamodet slut, boxen är nu tillbakaskickad, kan inte förstå hur
Man kan lansera en ny box på detta sätt.

Dock mycket bra bemötande från boxers sida, jag var inte den första idag som hade ångrat köp av denna box...

Väntar nu på sagemcom uppdatering av rt90 och hoppas den funkar lika bra som den rt90 vi har nu..

Postad 28 november 2011 - 16:14

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Ja korrupt inspelning har jag råkat ut för en gång,

Snälla, citera inte ALLT när du sen bara skriver en enda egen rad, citera BARA så mycket att folk påminns vad det handlar om - de HAR ju alldeles nyss/precis OVANför redan LÄST det du citerar in! Tack!

En enloge till Boxer att det inte var några problem att nyttja ångerrätten eller att låta nya boxen som är på väg gå i retur. Stor skillnad från bemötandet i lördags. (se tidigare inlägg ang. usb).

Får du själv betala returfrakten, eller skickar de retursedel?

Postad 28 november 2011 - 16:35

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Får du själv betala returfrakten, eller skickar de retursedel?

Eftersom jag ångrar köpet får jag stå för returfrakten själv. Dock behöver jag inte betala returen utav den box som skickats (som skulle ersätta den jag fått med trasig usb). Det räcker med att jag säger till hos postombudet (när boxen väl kommer) att den ska gå i retur.

Hade det dock gällt reklamation och garantiärenden hade Boxer fått stå för kalaset.
Men men. Kanske någon här som fått sin retur gratis?? Jag orkade inte klaga så jag sa bara att jag ångrade mig. Kanske gått annorlunda om man klagat lite först. Det vill jag låta vara osagt. Men normalt så ska köparen stå för returfrakten vid nyttjande av ångerrätten.

Det enda man bör tänka på är att man brukar behöva skicka paket som man ångrar enligt distansavtalslagen som företagspaket, vilket är en del dyrare än vanligt postpaket. Summan utav detta är att man förlorar några hundralappar, men hellre det än 1500kr rätt i sjön.

Nu är jag dessutom "obunden" och öppen för nya förslag. Hmmm. Hur lät det där.? ;)

Redigerat av twebbas, 28 november 2011 - 16:44.

Postad 28 november 2011 - 16:45

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Jag har heller inte fått igång on-demand tjänsten, vilket Boxer sa igår till mig att det skulle funka idag. Någon som fått igång det?

Om du tittar på din orderbekräftelse så bör du se när tjänsterna aktiveras.
Mitt on-demand hoppade igång idag som utlovat (fick boxen i fredags), men jag kan inte påstå att det får mig att behålla detta skräp då menyhanteringen är lika usel för film/play som den är i resten av boxen.
Väntar till på fredag, har det inte kommit en fet uppdatering(eller bugfix kanske är mer korrekt) så åker den ut!

Postad 28 november 2011 - 17:55

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Det enda papper som jag har är det som va med i paketet. På den står det inget om när tjänsten skall aktiveras. Någon anna slags orderbekräftelse har jag inte.

Idag kom box nr 2....vet inte riktigt vad Boxer sysslar med. När jag beställde först så var det ju med 24 mån förlänging. Efter ha läst här att man kunde få den för 1495:- när man förlängde 24 mån ringde jag igen. Tydligen har dom tolkat/gjort fel när jag ringde min andra gång. Så nu har jag, som sagt, 2 boxar.

Postad 28 november 2011 - 18:32

Zipped
  • Zipped
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Känns som att det måste till en riktigt rejält bra förbättring av boxen idag om jag inte ska skicka tillbaka den... Som sagt så har vi bättre SD-bild genom den inbyggda boxen på TV´n än via den här boxen. Däremot så suger det lite för vi gillar att hyra film och såg fram emot att äntligen kunna hyra på ett smidigt sätt, men det är inte värt 2000 spänn (med eladaptern för nätverk) om vi är så missnöjda med bilden på de vanliga kanalerna att vi inte kommer använda den till annat är filmhyrning.. Man kan ju hyra en del film för 2000 spänn på det gamla vanliga sättet, fast man har 5 km till hyrstället.. Otroligt besviken är man iaf..

Tips, köp en Boxee box från D-Link istället. Den har full HD och funkar klockrent, är dessutom väldigt snabb. Dessutom är den trådlös så du slipper sladdar

Postad 28 november 2011 - 18:56

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag fick boxen i lördags, snabb leverans.
El_Kebabo,
Tackar för informationen om att markera kanalerna i den ordningen som man vill ha dom i kanallistan. Idiotiskt system.... Men det fungerar nu i alla fall.

Jag kör på version 42399 på mjukvaran, och boxen hittar ingen nyare idag.... dom har väl lite att jobba med :angry:

För att få boxen att inte somna helt och starta med "boot", vilket tar en evighet, så har jag inaktiverat "Auto-standby". Men nu när jag stänger av boxen på kvällen så är den påslagen dagen efter!! :blink:

Dessutom skickar inte boxen Dolby Digital till min reciver. Jo den skickar DD men bara två kanaler! Min gamla humax box skickade riktig flerkanal DD. SVT sänder ju alltid DD, och nu när jag kollar på SVT 1 eller 2 så säger recivern Dolby Digital 2 channel. Jo boxen är inställd på flerkanal, och inte stereo... :angry:

I morgon blir det ett samtal till Boxer :angry: Och om inte de kan garantera en uppdatering som får ordning på boxen så får posten ett till paket att skicka :(
Jag trodde verkligen att detta skulle vara en bra box.

Postad 28 november 2011 - 19:03

djdave
  • djdave
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag har läst igenom hela tråden, och jag kan inte hitta någonstans där det finns en lösning på korrupt inspelning. Jag spelade in en film igår som jag verkligen vill se, men inspelningen har blivit korrupt, så det vore kanon om det finns någon där ute som har en lösning på det.

Nu är klockan efter 19:00 och någon uppdatering har då inte kommit. Skandal av Boxer.

Postad 28 november 2011 - 19:14

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Boxer sänder all HD med 720p så att använda 1080i är ingen bra idé.

Att sätta den på Auto brukar ge bäst bild då teven i allmänhet är bättre än en box på att ge den bästa bilden för de olika upplösningarna.
Tyvärr brukar teven ta ett par sekunder att switcha mellan upplösningarna vilket kan vara rätt irreterande, därför låter de flesta boxen göra jobbet.

Redigerat av prelatur, 28 november 2011 - 19:16.

Postad 28 november 2011 - 19:22

LarssonLarsson
  • LarssonLarsson
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Korrupt inspelning,

Det kan vara mina inlägg man tänker på, men det var troligen ingen lösning.

När jag använde timeshift blev det korrupt hela tiden. Jag misstänkte också att min inställning att starta och stoppa med 3 minuters marginal störde.
Så jag har bara jobbat med schemalagda inspelningar sedan dess och ingen marginal, ingen korrupt efter det. Har kanske spelat in 30 program.

Men jag vet inte om det är förklaringen. Om jag var seriös skulle jag ändra tillbaka för att se om det blev korrupt igen men.....

Postad 28 november 2011 - 19:23

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Mycket skrivande om att det släpps en uppdatering idag . Är det någon som sett/hört det fån Boxer?

Redigerat av hozza, 28 november 2011 - 19:31.

Postad 28 november 2011 - 19:26

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag har läst igenom hela tråden, och jag kan inte hitta någonstans där det finns en lösning på korrupt inspelning.

Jag skrev ev. lösning enl ett svar om just problemet om korrup inspelning se inlägg #98, inget jag testat själv.

Redigerat av hozza, 28 november 2011 - 19:32.

Postad 28 november 2011 - 19:42

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Mycket skrivande om att det släpps en uppdatering idag . Är det någon som sett/hört det fån Boxer?

När vi ringde i torsdags sa de på boxer att en uppdatering skulle komma idag (måndag, jag frågade iofs inte vilken måndag..hehe), så det är nog därifrån det har kommit att det skulle dyka upp en uppdatering idag.

Jag lyckades äntligen idag uppdatera FW´n men tycker boxen är sjukt seg fortfarande och on demandtjänserna funkar inte, även om jag innan jag går in i filmkanalen ibland kan se vilka nyheter som finns, men direkt jag går in i filmmenyn får jag meddelande om att On demand ej är aktiverat.

Satt även och kikade på inspelat material och det funkade bra. Spolade lite hit och dit och plötsligt försvann ljudet och det inspelade spelades upp i normalhastighet, men jag kunde inte pausa, spola eller stoppa uppspelningen. Fick stänga av genom att hålla in powerknappen på boxen i några sekunder.

I morgon åker boxen tillbaka, skiter rent ut sagt i om det skulle komma en uppdatering i form av guds gåva som gör boxen världsbäst, jag är trött på den nu.

Boxers svar när vi ringde och sa "Vi vill returnera boxen vi köpte!" var; "Ja, det förstår jag." Så de är nog väl medvetna om att det är skit de skickat ut.. :)

Ingen skugga skall dock falla över Boxers kundtjänst, den har varit ruskigt snabb att komma fram till varje gång och de har varit väldigt trevliga. Alltid något positivt.. :)

Postad 28 november 2011 - 20:01

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Dessutom skickar inte boxen Dolby Digital till min reciver. Jo den skickar DD men bara två kanaler! Min gamla humax box skickade riktig flerkanal DD. SVT sänder ju alltid DD, och nu när jag kollar på SVT 1 eller 2 så säger recivern Dolby Digital 2 channel. Jo boxen är inställd på flerkanal, och inte stereo... :angry:
.

Allt på SVT är inte i DD5.1 Många program sänds DD2.0

Postad 28 november 2011 - 20:15

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Har jag drömt eller har jag inte läst nånstans att man kunde spela in 2 program samtidigt, dock utan att titta på ett 3:dje. Nu menar jag inte att man använder sig utav timeshiften utan schemalägger 2 program.
Jag har iaf provat och det funkar ju inte, iaf inte med min box. Har jag missuppfattat något kanske?

Postad 28 november 2011 - 20:44

Zipped
  • Zipped
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Testade inspelning med buffert före, efter jag fått min mjukvaru-uppdatering, och den blev ok. :)
Verkar som dom adresserat det problemet.

//Tomas

Råkade ut för korrupta inspelningar, speciellt på HD kanalerna, dock vet jag inte om det hade att göra med HD kanalerna. Fick även problem med Canal+ inspelningar. Hade inte ändrat på inspelningsmarginalerna och hade senaste uppgradering installerad. Har nu skickat tillbaka boxen då det kändes som den inte håller måttet.

Postad 28 november 2011 - 21:14

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Skulle nu precis spela upp en inspelning gjord mellan 20:00-21:00. Programmet finns där och det står inget om att det är en korrupt inspelning, lik förbannat går det inte spela upp skiten. Nä, imorgon åker den med expressfart tillbaka där den kom ifrån. Är så arg så jag kommer dessutom säga upp mitt abbonemang och endast titta på dom fria kanalerna.

Postad 28 november 2011 - 22:22

Unregistered8f6eb6ec
  • Unregistered8f6eb6ec
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Tips, köp en Boxee box från D-Link istället. Den har full HD och funkar klockrent, är dessutom väldigt snabb. Dessutom är den trådlös så du slipper sladdar

Verkar jättebra, men det fina om OD-boxen hade funkat, är ju att man har allt-i-ett så att säga.

Postad 28 november 2011 - 23:07

djdave
  • djdave
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Korrupt inspelning,

Det kan vara mina inlägg man tänker på, men det var troligen ingen lösning.

När jag använde timeshift blev det korrupt hela tiden. Jag misstänkte också att min inställning att starta och stoppa med 3 minuters marginal störde.
Så jag har bara jobbat med schemalagda inspelningar sedan dess och ingen marginal, ingen korrupt efter det. Har kanske spelat in 30 program.

Men jag vet inte om det är förklaringen. Om jag var seriös skulle jag ändra tillbaka för att se om det blev korrupt igen men.....

Tack för svaret.
Jag har dock inte spelat in via Timeshift, utan jag spelade in en film från EPG-menyen, och det är tyvärr inte första gången en inspelning blir korrupt för mig när jag spelar in via EPG.
Jag ska ringa Boxer imorgon och höra vad de säger om alla dessa problem jag och väldigt många med mig har. Skriver här om jag får någon bra information.

Postad 29 november 2011 - 09:11

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Enligt Boxer skall en uppdatering släppas under veckan...

och det ska enligt dem vara enbart mjukvarubuggar som orsakar alla dessa problem som beskrivs...
Hoppas att det stämmer... :wacko:

Postad 29 november 2011 - 14:43

larvigt
  • larvigt
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Idag kom box nr 2....vet inte riktigt vad Boxer sysslar med. När jag beställde först så var det ju med 24 mån förlänging. Efter ha läst här att man kunde få den för 1495:- när man förlängde 24 mån ringde jag igen. Tydligen har dom tolkat/gjort fel när jag ringde min andra gång. Så nu har jag, som sagt, 2 boxar.

Be Happy! Så länge som du inte får faktura på bägge, så behåll dem bara, och hör inte av dig ... G D G (Går Det så Går det ...) :P

Postad 29 november 2011 - 15:06

djdave
  • djdave
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nu har jag varit i kontakt med Boxer och anmält mina bekymmer, de flesta av sakerna jag anmälde var redan kända hos dem. De har tydligen tre prioriterade områden som ligger för uppdatering, så Pace och Boxer jobbar för fullt med att få ut en första mjukvaruppdatering (tydligen är alla problem mjukvarurelaterade). Han på Boxer kunde dock inte säga när en första uppdatering kommer ut, utan vi får kolla lite då och då om det kommit någon ny för nerladdning. Boxen ska tydligen känna av det själv, men han var inte så säker på att det verkligen fungerar, så bäst är om vi själva kollar under inställningar - avancerat.

Postad 29 november 2011 - 15:17

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Vet Du vilka tre prioriterade områden det var?
Skrev ju igår att jag skulle idag skicka tillbaka min box. Kommer nog att invänta den första uppdateringen för att se vad som blir bättre.

Redigerat av nissetib, 29 november 2011 - 16:33.

Postad 29 november 2011 - 17:27

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Såg det här på NetOnNet:
http://www.netonnet....tent/info/boxer

Postad bild

Nog bara en felskrivning...
Humax och 500gb alltså...

Redigerat av Unregistered345c2d61, 29 november 2011 - 17:39.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.