Behöver hjälp med min nya Onkyo TX-NR609!
Onkyo TX-NR906
(Förstärkare)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR609
(Förstärkare)
|
4
|
(95)
|
Inga priser |
Postad 04 January 2012 - 23:17
Postad 04 January 2012 - 23:42
Postad 04 January 2012 - 23:44
Går det inte att ställa in pro logic 2movie på tv4 hd?det,finns andra alternativ men inte detta,det går att ställa in på de flesta andra kanaler.
De sänder i Dolby digital
Postad 04 January 2012 - 23:54
Redigerat av Unregisteredd7cc3d93, 04 January 2012 - 23:57.
Postad 05 January 2012 - 07:09
Om jag fattar det hela så kan man inte få likadant ljud i alla kanalerna då?Får väl försöka hitta en insllning så att jg blir nöjd med ljudet på tv 4hd
Ställ in din TV eller digital TV box eller vad du har till att endast skicka ut PCM-ljud om du inte vill ha Dolby digital som är ett mycket bättre ljudformat.
Om du inte är nöjd med ljudet på TV4HD beror det nog tyvärr mer på att de tyvärr mixar ganska kass, framför allt deras egen producerade musik program där ledsången nästan alltid ligger långt "bak" i ljudbilden. Senast i går på The Voice of Sweden framför allt på introt när "cocherna" sång lät det katastrof.
Postad 05 January 2012 - 07:54
Det är en programmerabar multifjärr, om man programerat den rätt:
Trycker man på ex Blueray/DVD så är den en fjärr som styr din blueray eller DVD
Trycker man ex cbl/sat så styr den din digitaltvbox osv
Vill man styra recievern trycker man alltså reciever
Ok, det förklarar saken. Har visserligen två harmonys, men båda lade ner efter lite drygt tt år, med knappar som fastnat i nertryckt läge osv, så nu får jag väl försöka mig på att ställa in onkyo-fjärren istället.
Postad 05 January 2012 - 08:46
två frågor någon kanske kan hjälpa till att svara på:
1) Att få Onkyo-kontrollen att styra TV:n var ju inte så knepigt. Men vilken knapp startar (och avslutar?) texttv-funktionen? Känns som jag tryckt på allt utan att lyckas.
2) Kan man spela låtar i slumpmässig ordning i Spotify på Onkyon?
Postad 05 January 2012 - 12:21
på min Sharp-led tv, nedre högra hörnet, mycket bra tyckte vi här hemma, men nu har jag lyckats att ta bort den igen. Någon
vänlig själ som vet hur man får tillbaka den.
Mvh Jörgen
Postad 05 January 2012 - 13:30
Har också en Onkyo TX-NR609 som jag suttit och ställt in under dagen men jag får dessvärre inte till allt. Kan ha att göra med min något högre ålder än snittet här på forumet
Har kopplat en HDMI mellan min HTPC och recievern men får varken bild eller ljud i högtalarna. PC No Signal står det i displayen. Har sök på forum och nätet och jämfört inställningar men inte riktigt hittat rätt. Tycker att jag provat alla möjliga kombinationer av inställningar men men ...
Måste man "aktivera" HDMI utgången på HTPC´n på något sätt ? Verkar ju inte som att recievern får någon signal.
HDMI 5 är ju redan tilldelad PC så behöver jag göra någon annan inställning för att få det att fungera ?
Hoppas någon har tid och ork att hjälpa till, håller tummarna !
/Stefan
Postad 05 January 2012 - 13:48
Hej, har samma uppsättning som du, kör på första HDMI ingången, bd nåt, har ställt in ljudet på pc´n till Hdmi, funkade fint för migHej !
Har också en Onkyo TX-NR609 som jag suttit och ställt in under dagen men jag får dessvärre inte till allt. Kan ha att göra med min något högre ålder än snittet här på forumet
Har kopplat en HDMI mellan min HTPC och recievern men får varken bild eller ljud i högtalarna. PC No Signal står det i displayen. Har sök på forum och nätet och jämfört inställningar men inte riktigt hittat rätt. Tycker att jag provat alla möjliga kombinationer av inställningar men men ...
Måste man "aktivera" HDMI utgången på HTPC´n på något sätt ? Verkar ju inte som att recievern får någon signal.
HDMI 5 är ju redan tilldelad PC så behöver jag göra någon annan inställning för att få det att fungera ?
Hoppas någon har tid och ork att hjälpa till, håller tummarna !
/Stefan
/ Jörgen
Postad 05 January 2012 - 14:07
Testade som du skrev men tyvärr ingen skillnad
Däremot såg jag nu att när jag tittar på inställningarna för grafikkortet (Intel HD på moderkortet)
finns inte ens valet för flera bildskärmar ! Testade att ta ner en ny drivrutin men fortfarande kan jag bara
ha 1 skärm, finns inga andra val som kloning, stretch mm. Det borde kanske vara därför det blir "no signal"
på recievern ? Har just nu en Benq-skärm kopplad till VGA på HTPC´n så jag ser vad jag gör. Finns bara den
att välja på
/Stefan
Postad 05 January 2012 - 14:32
Ok, skall kolla, tack för svaretDen brukar komma från tvn, En knapp med info, i+ eller liknande
/ jörgen
Postad 05 January 2012 - 14:38
Lyckades få tag i en laptop med HDMI, kopplade in den till Tv´n och det fungerade på en gång.
Så, inställningarna på Tv´n är rätt men min HTPC får jag nog ta en omgång med
/Stefan
Postad 05 January 2012 - 16:35
Det är ju fan att det alltid ska vara nåt med förstärkaren!
Postad 05 January 2012 - 17:18
Nä, nu börjar jag fan bli lite irriterad! När jag kommer hem och startar upp stärkaren och väljer Net, för att poppa Spotify. Då kan jag inte ens styra Net-delen med fjärren, trots att jag trycker på knappen "Receiver" på fjärren. Enda lösningen är att styra med knapparna på frontpanelen.
Det är ju fan att det alltid ska vara nåt med förstärkaren!
Det är inte TROTS att du tryck "Receiver" på fjärren utan PÅ GRUND AV att du tryckt "Receiver" tryck istället Net på fjärren ska man styra en nätfunktion ska den stå i läget net.
Postad 05 January 2012 - 21:05
Får inte upp menyn alls, trycker på net på kontrollen och det kommer upp i displayn men 2 sek senare är det borta.
Någon som vet vad det kan bero på?
Postad 05 January 2012 - 21:57
Mvh Andreas
Postad 06 January 2012 - 20:19
Till att börja med var jag väldigt nöjd, kör dock bara 2.0 än så länge.
Men har märkt att det brusar i ljudet väldigt mycket när jag kör ifrån Com Hems OnDemand box Motorola VIP 1920-9C.
Kör ljudet via HDMI-Kabel, kör i Dolby PL II Movie Theater-Dimensional läge. Har provat både kanaler som sänder i PCM 2.0 och Dolby Digital 5.1.
Det blir ett brus i bakgrunden som jag stör mig på. Vet inte om det kan vara någon inställning som är felinställd? Jätte bra fylligt ljud annars.
Detta är min första hembioförstärkare, är van vid att man brukar kunna ha flera olika equalizer inställningar och kunna skifta mellan dessa. Är det inte möjligt på denna förstärkaren?
Kändes konstigt att inte få med någon riktig manual tryckt i papper, men det är väll resurs besparningen som är i åtanke.
Postad 06 January 2012 - 20:27
Hej, köpte en Onkyo TX-NR609 på mellandagsrean på Elgiganten.
Till att börja med var jag väldigt nöjd, kör dock bara 2.0 än så länge.
Men har märkt att det brusar i ljudet väldigt mycket när jag kör ifrån Com Hems OnDemand box Motorola VIP 1920-9C.
Kör ljudet via HDMI-Kabel, kör i Dolby PL II Movie Theater-Dimensional läge. Har provat både kanaler som sänder i PCM 2.0 och Dolby Digital 5.1.
Det blir ett brus i bakgrunden som jag stör mig på. Vet inte om det kan vara någon inställning som är felinställd? Jätte bra fylligt ljud annars.
Detta är min första hembioförstärkare, är van vid att man brukar kunna ha flera olika equalizer inställningar och kunna skifta mellan dessa. Är det inte möjligt på denna förstärkaren?
Kändes konstigt att inte få med någon riktig manual tryckt i papper, men det är väll resurs besparningen som är i åtanke.
Hur är volymen på boxen, den bör stå på max.
Sen undrar jag varför du inte kör i läget stereo om du endast har 2.0 ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Jag har faktiskt aldrig testat att köra surround ljud med endast 2 högtalare så jag vet inte om det ev brusar
Redigerat av OMD28, 06 January 2012 - 20:27.
Postad 06 January 2012 - 20:58
Kommer inte ens i menyn där man kan välja spotify och så.
Med vänlig hälsning,
Postad 06 January 2012 - 21:09
Hur är volymen på boxen, den bör stå på max.
Sen undrar jag varför du inte kör i läget stereo om du endast har 2.0 ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Jag har faktiskt aldrig testat att köra surround ljud med endast 2 högtalare så jag vet inte om det ev brusar
Volymen är satt till max, provat att ändra den också. Sänder ut ljud på allt över 0.
Finns inget Stereo 2.0 läge på Movie/TV --
Utan Endast --
"Dolby Digital Direct" Låter som att spela ljudet under vatten, väldigt filtrerat.
"Dolby Digital Mono" Låter okej, men mixat ner till en kanal.
"Dolby Digital Dolby PL II Movie Theater-Dimensional" Fylligt bra ljud, men med ett brus i bakgrunden.
Sätter jag på Stereo 2.0 läget på Music -- Så är ljudet inte lika fylligt, men fortfarande ett svagt brus i bakgrunden.
Så "Dolby Digital Dolby PL II Movie Theater-Dimensional" låter bäst, men stör mig på bruset.
Redigerat av Unregistered2b5b8449, 06 January 2012 - 21:11.
Postad 06 January 2012 - 21:27
Volymen är satt till max, provat att ändra den också. Sänder ut ljud på allt över 0.
Finns inget Stereo 2.0 läge på Movie/TV --
Utan Endast --
"Dolby Digital Direct" Låter som att spela ljudet under vatten, väldigt filtrerat.
"Dolby Digital Mono" Låter okej, men mixat ner till en kanal.
"Dolby Digital Dolby PL II Movie Theater-Dimensional" Fylligt bra ljud, men med ett brus i bakgrunden.
Sätter jag på Stereo 2.0 läget på Music -- Så är ljudet inte lika fylligt, men fortfarande ett svagt brus i bakgrunden.
Så "Dolby Digital Dolby PL II Movie Theater-Dimensional" låter bäst, men stör mig på bruset.
i så fall låter det som om något inte funkar, om du kan prova med en optisk kabel UTAN att ha HDMI kabeln ansluten eller någon annan kabel av metall.
Du får naturligtvis ingen bild, men bara för att testa ibland innehåller tyvärr kabel-tv nät mycket "skit"
Kan behövas någon typ av filter
Postad 06 January 2012 - 21:48
i så fall låter det som om något inte funkar, om du kan prova med en optisk kabel UTAN att ha HDMI kabeln ansluten eller någon annan kabel av metall.
Du får naturligtvis ingen bild, men bara för att testa ibland innehåller tyvärr kabel-tv nät mycket "skit"
Kan behövas någon typ av filter
Tror att jag har hittat problemet, när jag stänger av "Audyssey" så försvinner bruset, men ljudet upplever jag som lite plattare.
Kanske inte är bra att använda "Audyssey" med endast 2.0.
Men trodde att den automatiska högtalarkonfigureringen skulle ta hand om sådant.
Verkar vara ett vanligt problem,
http://www.avsforum....d.php?t=1358440
Hittade att SR606:an har samma problem, med en lösning på problemet. Så nu funkar allt bra
https://www.minhembi...howtopic=224029
Önskar jag endast att det skulle finnas bättre equalizer funktioner, med olika bandinställningar att kunna välja.
Tackar.
Redigerat av Unregistered2b5b8449, 06 January 2012 - 22:50.
Postad 07 January 2012 - 11:52
Tror att jag har hittat problemet, när jag stänger av "Audyssey" så försvinner bruset, men ljudet upplever jag som lite plattare.
Kanske inte är bra att använda "Audyssey" med endast 2.0.
Men trodde att den automatiska högtalarkonfigureringen skulle ta hand om sådant.
Verkar vara ett vanligt problem,
http://www.avsforum....d.php?t=1358440
Hittade att SR606:an har samma problem, med en lösning på problemet. Så nu funkar allt bra
https://www.minhembi...howtopic=224029
Önskar jag endast att det skulle finnas bättre equalizer funktioner, med olika bandinställningar att kunna välja.
Tackar.
Har precis det problem jag också. Får test det som står i länkarna.
Postad 07 January 2012 - 12:52
Tack för tipset. Men det känns inte logiskt, det är ju receiverns funktioner (i det här fallet Net-delen) som jag vill styra, därav trycker jag på "Receiver"-knappen.Det är inte TROTS att du tryck "Receiver" på fjärren utan PÅ GRUND AV att du tryckt "Receiver" tryck istället Net på fjärren ska man styra en nätfunktion ska den stå i läget net.
Postad 07 January 2012 - 19:30
Har precis det problem jag också. Får test det som står i länkarna.
I bruksen står det så här på LPF of LFE inställningen:
LPF of LFE
(Lågfrekvensfilter för LFE-kanalen)
80Hz, 90Hz, 100Hz, 120Hz
Bypass:
Lågfrekvensfilter används inte.
Med denna inställning kan du ange cutoff-frekvensen
för LFE-kanalens lågfrekvensfilter (LPF), som kan
användas för att filtrera bort oönskat surrande. LPF
gäller endast för källor som använder LFE-kanalen.
Kanske kan vara något att prova att ändra?
Tackar.
I meny 2.5 där finns det en del inställningar som du kanske letar efter?
Tack för tipset. Men det känns inte logiskt, det är ju receiverns funktioner (i det här fallet Net-delen) som jag vill styra, därav trycker jag på "Receiver"-knappen.
Håller med, just NET-delen är lite ologisk tycker jag. Och trycker man på NET-knappen för att styra det i menyn och man inte håller för sändaren på fjärren så hoppar ju Onkyon till startmenyn för NET. Och det är rätt knöligt att hoppa i menyerna under tex. vTuner, får liksom inte den att göra som man vill alla gånger.
Postad 12 January 2012 - 13:59
Behöver hjälp...
Har nyss köpt en Onkyo TX-NR609. (Min första)
Har problem med att den ibland/ofta brusar i vänster högtalare (ibland även i flera högtalare). Detta hörs mest när man ser på Bluerayfilm i läget DTS HD audio men dyker även upp då och då i andra lyssningslägen. Har uppdaterat till senaste mjukvaran, kollat alla HDMI 1.4 kablar, switchat högtalarkablar, provat i princip alla möjliga inställningar i Onkyon,TV, BD, samt kollat runt på de trådar som jag kunde googla fram.
På sin hemsida skriver Onkyo att den senaste uppdateringen skall reducera bruset vid uppspelning med vissa Blueraydiskar/spelare? (Men uppdateringen hjälper tydligen inte...) Se länk: http://www.intl.onky...e/tx-nr609.html
Har även ett intermittent digitalt knaster/sprak när man lyssnar på CD från LG´n som irriterar...
Övrig utrustning som används är:
Bluerayspelare: LG BD670N
TV: LG 55LW550W
Högtalare: Yamaha NS-333,444,555.
Sub: Yamaha YSP SW-315
Har någon upplevt samma eller liknande problem och löst det, så är jag mycket tacksam för tips. Löser inte detta sig så får det tyvärr bli att returnera Onkyon och köp av ett annat märke. Pioneer, Yamaha eller Denon?
Postad 13 January 2012 - 11:55
Antagligen tvingas jag göra en fabriksåterställning, igen.
Jag gillar verkligen förstärkaren, men driftsäkerheten verkar det vara si och så med!
Postad 13 January 2012 - 21:57
Lånar tråden...
Behöver hjälp...
Har nyss köpt en Onkyo TX-NR609. (Min första)
Har problem med att den ibland/ofta brusar i vänster högtalare (ibland även i flera högtalare). Detta hörs mest när man ser på Bluerayfilm i läget DTS HD audio men dyker även upp då och då i andra lyssningslägen. Har uppdaterat till senaste mjukvaran, kollat alla HDMI 1.4 kablar, switchat högtalarkablar, provat i princip alla möjliga inställningar i Onkyon,TV, BD, samt kollat runt på de trådar som jag kunde googla fram.
På sin hemsida skriver Onkyo att den senaste uppdateringen skall reducera bruset vid uppspelning med vissa Blueraydiskar/spelare? (Men uppdateringen hjälper tydligen inte...) Se länk: http://www.intl.onky...e/tx-nr609.html
Har även ett intermittent digitalt knaster/sprak när man lyssnar på CD från LG´n som irriterar...
Övrig utrustning som används är:
Bluerayspelare: LG BD670N
TV: LG 55LW550W
Högtalare: Yamaha NS-333,444,555.
Sub: Yamaha YSP SW-315
Har någon upplevt samma eller liknande problem och löst det, så är jag mycket tacksam för tips. Löser inte detta sig så får det tyvärr bli att returnera Onkyon och köp av ett annat märke. Pioneer, Yamaha eller Denon?
Kör du med Subwoofer eller utan?
Kör du utan så måste du gå in i högtalarkonfigureringen och slå på subwoofer:n fast du inte har någon.
Det är visst en bugg i "Audyssey" programvaran, som gör att det brusar annars.
Alternativt så får du stänga av "Audyssey" men då får du inte lika fylligt ljud.
Skrev följande i den här tråden: http://www.avsforum....d.php?t=1358440
Found a solution to the problem, if you don't use a subwoofer.
Audyssey dosen't seem to work correctly.
Go to Speaker Setup, Speaker Configuration.
Set Subwoofer to 'Yes' even if you don't have a subwoffer.
Go down to Double Bass, set this one to 'On' to still get the bass through the front speakers.
Now there should not be any hissing noise when using Audyssey Dynamic EQ.
Hope this works out for you as well
Postad 15 January 2012 - 20:54
Kör du med Subwoofer eller utan?
Kör du utan så måste du gå in i högtalarkonfigureringen och slå på subwoofer:n fast du inte har någon.
Det är visst en bugg i "Audyssey" programvaran, som gör att det brusar annars.
Alternativt så får du stänga av "Audyssey" men då får du inte lika fylligt ljud.
Skrev följande i den här tråden: http://www.avsforum....d.php?t=1358440
Found a solution to the problem, if you don't use a subwoofer.
Audyssey dosen't seem to work correctly.
Go to Speaker Setup, Speaker Configuration.
Set Subwoofer to 'Yes' even if you don't have a subwoffer.
Go down to Double Bass, set this one to 'On' to still get the bass through the front speakers.
Now there should not be any hissing noise when using Audyssey Dynamic EQ.
Hope this works out for you as well
Hej, och tack för ditt svar.
Jo, jag kör med sub. Har provat inställningen med dubbelbas och förmodlingen alla andra tillgängliga tips på diverse forum, det blev tyvärr inte bättre. Det enda sättet att få bort bruset är att stänga av "Audyssey"., men då försvinner ju en stor del av upplevelsen.. Lämnade tillbaka Onkyon idag och vågar inte ta hem en ny... Suck. Har en Denon AVR 1912 från HiFi-klubben hemma på test i några dagar, och än så länge verkar det riktigt bra. Undra om den räcker till för att driva mina Yamaha NS-333,444,555.
Postad 16 January 2012 - 12:26
Nämen, allt löste sig automatiskt. Trevligt!Jaha, återigen har Net-funktionen börjat jävlas. Nu snurrar "Initializing" på skärmen tills jag stänger av förstärkaren. Jag har självklart senaste mjukvaran och anslutning till nätet. Det är andra gången på nån månad som det här händer.
Antagligen tvingas jag göra en fabriksåterställning, igen.
Jag gillar verkligen förstärkaren, men driftsäkerheten verkar det vara si och så med!
Postad 18 January 2012 - 18:26
Gällande login error till Spotify så fick jag samma problem. Loggade då ut från Spotify på datorn och där efter fungerade det att logga in via receivern.
\Masonit
Postad 18 January 2012 - 21:37
Har även jag köpt en 609:a och är nöjd. Dock är det en funktion som jag stör mig på. Jag såg framför mig att jag skulle kunna starta receivern via Iphone appen på morgonen och sätta igång lite skön musik. Allting fungerar fint så länge recivern är igång. Men om man stänger av recivern så så efter ca 2 min så kan man inte nå den längre över nätverket. Den stänger helt enkelt av lan delen på receivern!? Vad är då poängen med on/off knappen i appen om man i praktiken bara kan stänga av den! är det även så för er?
Gällande login error till Spotify så fick jag samma problem. Loggade då ut från Spotify på datorn och där efter fungerade det att logga in via receivern.
\Masonit
Hej prova appen Oremote en riktigt bra app som du kan styra det mesta på onkyon.
Postad 18 January 2012 - 22:54
Det går även att spela Spotify via Oremote. Det funkar ännu inte via Onkyo remote 2 för Iphone. Enbart Android appen som har stöd för det änsålänge.
\Masonit
Postad 02 February 2012 - 12:34
Ställer jag om så jag kör även Dolby digital ut. Så spelas alla ljud som de ska. Problemet i det läget är att det blir väldig osync mellan bakre och främre högtalarna. De bakre låter väldigt mycket mer än de främre!
Högtalarna är avstämda efter rummet med hjälp av micen osv. Så sätt är allt rätt. Men när jag slår på Dolby digital ut så ändras helt avstämningen mellan bakre och främre högtalarna.
Vilket läge är att föredra? Hur ska jag lösa min problem?
\Masonit
Postad 02 February 2012 - 20:51
Det måste väl gå att skicka ljudet vidare trots att jag byter källa på tv:n, det fungerade iaf på min gamla Onkyo 605? Har provat att ställa in hdmi passthrough på olika sätt men utan framgång.
Tacksam för svar!
Postad 03 February 2012 - 09:43
*Edit* Kan små högtalare ta skada av att köras i full band?
\Masonit
Redigerat av masonit, 03 February 2012 - 10:47.
Postad 03 February 2012 - 13:04
*Edit* Kan små högtalare ta skada av att köras i full band?
\Masonit
Det som kan göra att de skadas är om du spelar på tok för högt så att antingen förstärkaren klipper eller att du helt enkelt spelar med mer kräm än vad högtalaren tål. (Det första alternativet brukar vara vanligaste orsaken)
Postad 03 February 2012 - 13:15
Det som kan göra att de skadas är om du spelar på tok för högt så att antingen förstärkaren klipper eller att du helt enkelt spelar med mer kräm än vad högtalaren tål. (Det första alternativet brukar vara vanligaste orsaken)
Ok, men det har väll inget å göra med vilken frekvens man matar högtalarna med? Jag tänker att om man kör med full band så kanske förstärkaren matar högtalarna med 50 hz när högtalarna bara pallar t ex 100 hz. Kan det skada. Eller är högtalarna så smarta att de inte försöker spela under 100 hz?
\Masonit
Postad 03 February 2012 - 18:11
Högtalare har något som kallas delningsfilter, som delar upp signalen i olika frekvensband till de olika högtalarna. Så ja, förhoppningsvis är den "smart" och släpper inte igenom frekvenser till elementen som elementen inte kan spela, speciellt om elementen skulle ta skada av vissa frekvenser (vilket känns långsökt?). Det behöver du hur som helst inte oroa dig för. Det är inte så att de inte "pallar" under 100 Hz, de kan bara inte återge lägre frekvenser än 100 Hz.Ok, men det har väll inget å göra med vilken frekvens man matar högtalarna med? Jag tänker att om man kör med full band så kanske förstärkaren matar högtalarna med 50 hz när högtalarna bara pallar t ex 100 hz. Kan det skada. Eller är högtalarna så smarta att de inte försöker spela under 100 hz?
\Masonit
Postad 05 February 2012 - 18:17
Det mesta funkar och så, som det ska och med den kunskap jag har nu. Det vill säga, bild och ljud funkar bra Det är inte för lågt ljud och inget brus, etc.
Men ett problem har jag och det är RGB (VGA) anslutningen. Jag tänkte köra pc´n på tv´n men jag får ingen bild.
Har satt hdmi5 och alla coax som " - - - - -" och då borde det ju funka? Eller har jag missat nåt? Känns ju som om hela VGA anslutningen missats i inställningsmenyerna.
Läste att 609:an var windows 7 certifierad, kan problemet vara att jag kör xp på datorn?
Postad 05 February 2012 - 19:52
Köpte mig en 609:a igår och det är min första hemmabio.
Det mesta funkar och så, som det ska och med den kunskap jag har nu. Det vill säga, bild och ljud funkar bra Det är inte för lågt ljud och inget brus, etc.
Men ett problem har jag och det är RGB (VGA) anslutningen. Jag tänkte köra pc´n på tv´n men jag får ingen bild.
Har satt hdmi5 och alla coax som " - - - - -" och då borde det ju funka? Eller har jag missat nåt? Känns ju som om hela VGA anslutningen missats i inställningsmenyerna.
Läste att 609:an var windows 7 certifierad, kan problemet vara att jag kör xp på datorn?
Jag utgår ifrån att du har tryck på ingångsväljaren "PC".
Kan du "se" Onkyon i din dator eller kan det vara en bildskärms inställning i din dator +
Postad 05 February 2012 - 20:01
Jag utgår ifrån att du har tryck på ingångsväljaren "PC".
Kan du "se" Onkyon i din dator eller kan det vara en bildskärms inställning i din dator +
Menar du på fjärren? Självklart har jag det. =)
Jag vet inte om jag kan se onkyon då jag tänkte ha tv som primär skärm och inte sekundär...
Väljer jag pc på fjärren så får jag en blå skärm bara inget mer. Trycker jag set up så står det lite. KOmmer inte ihåg ordagrant men typ input: vga och under det står det unknown...
Postad 07 February 2012 - 10:11
Passar på att låna denna tråden för mitt lilla problem.
Jag köpte min TX-NR609 på mellandagsrean och är i stort mkt nöjd. Det jag däremot inte lyckats med är att ansluta recievern till nätverket.
Jag har testat olika inställningar i routern och i recievern, men inget verkar hjälpa. Är det någon som stött på problemet och vet hur man ska konfigurera nätverket på bästa sätt vore jag mkt tacksam.
Postad 07 February 2012 - 10:31
Postad 07 February 2012 - 10:52
Postad 07 February 2012 - 13:00
Hej jag har problem med net delen, vturner fungerar med alla svenska radiokanaler utom the voice, The voice fungerar typ i 7 sek sen står det cannot play och sen buffrar det till 100 procent och spelar igen 7 sek och sen cannot play nån som vet vad det är för fel??
Problemet lär ju knappast ligga i några fel hos Onkyo.
----------------
Verkar som om The Voice har problem just nu!
Den buffrar upp till 95% sedan blir det stopp. Så vänta några timmar och lyssna på andra kanaler, så länge.
----------------
Jag tror att det löser sig automatiskt.
The Voice har helt klart problem med sin internetkanal.
Men oftast uppkommer sådana fel av ganska enkla orsaker.
The Voice är ju en popular kanal. Och väldigt många försöker troligtvis ansluta sig. Vilket kan orsaka problem bandbredden räcker helt enkelt inte till för alla.
Även hos vissa användare, som kan ha riktigt långsamma internethastigheter och även då kan man få problem speciellt vid steamad internetvideo.
MVH
Redigerat av Digitalman, 07 February 2012 - 13:13.
Postad 07 February 2012 - 21:10
Har du kollat så att DHCP är aktiverad? Där fastnade jag
sen löste sig allt!
Nja, i routern finns en kryssruta som heter "Använda routern som DHCP-server" och den är ikryssad.
Jag får ett meddelande i displayen på Onkyon som säger DNS ERROR!!! 0-13 .
Det finns ngt som heter Dynamisk DNS i Routern, men jag vet inte vad det är till hundra procent. Min router är för övrigt en Netgear WNDR3700 om det kan hjälpa någon hjälpa mig.
Postad 07 February 2012 - 21:25
Gå in i webbgränssnittet för Onkyon och lägg in (ipadress,routeradress och) DNS-adresserna manuellt så fungerar det utan strul.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000
28 bilder
30 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?