Det brusar nåt jäkligt i movie mode men inte i musiklägena när jag kör från datorn via HDMI.
Eventuellt uppträdde detta problem först efter jag körde Audysseu setupen.
NÅn annan med samma problem? eller tänkbar lösning?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
606 Onkyo - Brus i Movie Listening Modes men inte I music?
Startad av
dante99
, Jan 21 2009 23:16
4 svar till detta ämne
Postad 21 January 2009 - 23:16
Hej!
Det brusar nåt jäkligt i movie mode men inte i musiklägena när jag kör från datorn via HDMI. Eventuellt uppträdde detta problem först efter jag körde Audysseu setupen. NÅn annan med samma problem? eller tänkbar lösning? Postad 22 January 2009 - 00:15
Uppdatering: Problemet verkar förstärkas av att använda Audyssey EQ
Hittade detta också: "Onkyo TX-SR606S 7.1-Channel Home Theater Receiver - Silver Purchased this on features but was disappointed on performance. No matter what I tried (lifting grounds, star grounding, expensive isolation transformer) I could not get rid of a buzz/hum when using HDMI input with a device outputting 1080P (video) and LPCM audio. It is NOT a user servicable grounding issue. Onkyo never replied to my questions. Check the AVS forum for lots of people experiencing the same issue. I don't know if its just a bad manufacturing run or not. This unit simply can not play under these circustances without the buzz/hum. I tried two different devices feeding it A/V with the same results. Either I got a bad unit or this is a bad design. " ... Stämmer detta alltså? Från: http://www.hawkee.co...w...Date&page=5 Postad 22 January 2009 - 16:30
gå in i högtalarsetupen....välj subwoofer on även om du har någon...ställ sedan på double bass för att låta högtalarna spela allt basljud..nu bör bruset försvinna..det gjorde det för mig och flera andr iallafall:)
Postad 06 January 2012 - 22:53
Tackar, hetfield_roam.
Upplevde samma problem med en TX-NR609:a. Din lösning fixade problemet 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |