Samsungs nya ES8000-serie
187 svar till detta ämne
Postad 24 February 2013 - 19:16
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Jag använder Appen "TVRemote" 2.0.7. till min es8005. Det går att fjärrstyra och få bild och ljud på Samsung-plattan. Men det går inte att köra Dual-Play (olika kanaler på tv och platta). Är det någon som fått det att fungera? Finns det någon annan app som fungerar bättre på Android. Till iPad har jag inte hitta någon som fungerar alls..
Du ska kunna se på en annan HDMI ingång samtidigt som TVn visar "vanlig" tv iaf. Så har du en digitalbox inkopplad via ngn HDMI ingång så kan du se olika kanaler på platta kontra tabben. TVn har ju bara en tuner så olika kanaler på platta och tv blir svårt.
Postad 24 February 2013 - 19:55
Kassle
-
Kassle
-
Rookie
-
2 inlägg
Du ska kunna se på en annan HDMI ingång samtidigt som TVn visar "vanlig" tv iaf. Så har du en digitalbox inkopplad via ngn HDMI ingång så kan du se olika kanaler på platta kontra tabben. TVn har ju bara en tuner så olika kanaler på platta och tv blir svårt.
Trodde den har dubbla med tanke på att det går att spela in på USB/Hårddisk på en kanal samtidigt som man tittar på en annan kanal. Testade som du föreslog från digitalboxen och då fungerar det mycket riktigt
Postad 24 February 2013 - 20:01
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
med tanke på att det går att spela in på USB/Hårddisk på
Jaså trodde inte det funkade.
Postad 25 February 2013 - 11:42
kimmen
-
kimmen
-
Rookie
-
9 inlägg
Fick den att funka nu, hade endast testat med ext,källor. Trist att det endast funkar med int, boxarna dock. Tackar för hjälpen att få igång det.
Postad 04 March 2013 - 16:49
bostonhagstrom
-
bostonhagstrom
-
Rookie
-
9 inlägg
Jaså trodde inte det funkade.
Det funkar inom samma mux, ex spela in tv4 HD och titta på svt HD. Dom är markerade i channellist vilka du kan bläddra till
Postad 04 March 2013 - 16:52
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Det funkar inom samma mux, ex spela in tv4 HD och titta på svt HD. Dom är markerade i channellist vilka du kan bläddra till
Ahh ok ja det är ju sant.
Postad 04 March 2013 - 16:54
bostonhagstrom
-
bostonhagstrom
-
Rookie
-
9 inlägg
Firmware 2005 är ute. Min hittade via tv online uppdatering. Syns ej på webben. Som vanligt ingen så vet ingen vad som hänt.
Postad 06 March 2013 - 20:47
Douglas89
-
Douglas89
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har rekommenderat mina föräldrar att slå till på en 46" (UE46ES8005) där man får en Galaxy Tab 2 7,0 med på köpet.
Min stora fundering nu är: kommer det en uppdaterad version inom kort, och vad ryktas den ha som inte nuvarande 46-tummaren har?
Tacksam för svar!
Postad 06 March 2013 - 20:49
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Det är nu man skall köpa. Bra pris och bra funktion. Du har gjort rätt.
Postad 07 March 2013 - 18:56
Douglas89
-
Douglas89
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det är nu man skall köpa. Bra pris och bra funktion. Du har gjort rätt. 
Det är precis sådana här svar man vill ha - tack så mycket!
Postad 09 March 2013 - 19:07
cmannen
-
cmannen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Firmware 2005 är ute. Min hittade via tv online uppdatering. Syns ej på webben. Som vanligt ingen så vet ingen vad som hänt.
2006 ligger uppe på webben nu http://www.samsung.c...5UXXE-downloads någon som har koll på vad som är nytt? Kör på 2004 just nu, har missat att 2005 kommit ut och även 2006.
Postad 10 March 2013 - 21:05
Unregisteredd8275de9
-
Unregisteredd8275de9
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej!
Har en UE46ES8005 och vill få ut ljudet till stereon. Har ingen optisk ingång i stereon utan vill använda ljudutgången i tv:n. Men jag får inte ut någon signal. Har provat vanlig RCA kontakt mellan TV och stereon på AUX ingången med får inte ut ljudet. Har provat att ställa TV:n på att inte köra tv-högtalare utan externt ljud men får ändå unte ut ljudet. Jag provade koppla till Sonos Connect på ingången för att köra TV:n som källa till alla zoner men ändå ingen signal. Hur får jag ut ljudet?
Har hör att man kan använda scartadapter eller vissa kör via hörlursutgången, men varför funkar inte ljudutgången i TV:n?
Postad 10 March 2013 - 22:59
DLux
-
DLux
-
Användare
-
-
136 inlägg
Har hör att man kan använda scartadapter eller vissa kör via hörlursutgången, men varför funkar inte ljudutgången i TV:n?
Kanske därför att TV:n inte har någon analog ljudutgång förutom hörlursuttaget, (och kanske via scartkontakten). RCA-kontakterna Audio L/R är en ingång.
Postad 14 March 2013 - 17:28
Unregisteredd8275de9
-
Unregisteredd8275de9
-
Rookie
-
7 inlägg
Kanske därför att TV:n inte har någon analog ljudutgång förutom hörlursuttaget, (och kanske via scartkontakten). RCA-kontakterna Audio L/R är en ingång.
Det kan förklara saken. Tog bara förgivet att det var utgång. Tack för ditt svar.
Postad 14 March 2013 - 20:04
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ofan min 8000 har ingen hörlursutgång bara analoga RCA utgångar.
Postad 29 March 2013 - 19:17
Axel.F
-
Axel.F
-
Användare
-
-
107 inlägg
Någon som har koll på hur samsung hanterar pixelfel? Jag såg idag på helt mörk bild att en liten pixel snett upp mot högra hörnet lyser blått.
Jag tog den sista 55" på giganten för en vecka sedan och det kommer inte in fler, så byta den i butik är inte ett alternativ.
Vet att samsung har "hemservice" men hur funkar det om man har 1 blå pixel? Har dom med sig en ny tv och byter ut den på plats? Eller tar dom den med sig så att man blir utan tv?
Postad 29 March 2013 - 19:22
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Någon som har koll på hur samsung hanterar pixelfel? Jag såg idag på helt mörk bild att en liten pixel snett upp mot högra hörnet lyser blått.
Jag tog den sista 55" på giganten för en vecka sedan och det kommer inte in fler, så byta den i butik är inte ett alternativ.
Vet att samsung har "hemservice" men hur funkar det om man har 1 blå pixel? Har dom med sig en ny tv och byter ut den på plats? Eller tar dom den med sig så att man blir utan tv?
http://www.av-partne...foer_samsung_tv
Postad 29 March 2013 - 21:19
Axel.F
-
Axel.F
-
Användare
-
-
107 inlägg
MAO
Så kan jag kamma mig?
Det är "acceptabelt" från Samsungs sida att jag har en blå lysande pixel?
Postad 29 March 2013 - 22:05
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
MAO Så kan jag kamma mig?
Det är "acceptabelt" från Samsungs sida att jag har en blå lysande pixel?
Jag reklamerade min inom första månaden, hade en lysande (vit) pixel, och det kom hem en tekniker från samsung och bytte hela panelen.
Postad 30 March 2013 - 00:43
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Det stämmer för en vit eller svart pixel är det som täcks av pixelgarantier. Är de av en färg så är det en subpixel och de täcks inte.
Redigerat av Unregisteredbf364490, 30 March 2013 - 00:44.
Postad 30 March 2013 - 07:56
Axel.F
-
Axel.F
-
Användare
-
-
107 inlägg
Det stämmer för en vit eller svart pixel är det som täcks av pixelgarantier. Är de av en färg så är det en subpixel och de täcks inte.
Så en vit eller svart prick på en plats som igentligen ska visa bild är mer irriterande än en blå? Ja, jag hör vad ni säger, det gör en inte mindre förbannad bara. Ska ju vara ärlig och erkänna att det inte är något jag sett från soffan när jag kollar tv men... Tycker ändå att inte att det ska en acceptabel feltolerans på en så fin tv. Finns där inte videomaterial man kan köra för att "motionera" pixlarna ? Unded pixel? Fungerar det? Jag är för övrigt skitnöjd med tvn och det finns inga fler 55" ES maskiner att få tag på i södra sverige, synd annars hade jag lämnat tbx tv;n på öppet köp och köpt en ny. Sedan finns där en aspekt till, min tv verkar vara helt befriad från ghosting, ojämn bakgrundsbelysning m.m. finns ju alltid en risk att man får en "sämre" panel vid ett ev byte. hmmm...
Redigerat av Axel.F, 30 March 2013 - 07:58.
Postad 30 March 2013 - 08:21
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Så en vit eller svart prick på en plats som igentligen ska visa bild är mer irriterande än en blå? Ja, jag hör vad ni säger, det gör en inte mindre förbannad bara. Ska ju vara ärlig och erkänna att det inte är något jag sett från soffan när jag kollar tv men... Tycker ändå att inte att det ska en acceptabel feltolerans på en så fin tv.
Finns där inte videomaterial man kan köra för att "motionera" pixlarna ? Unded pixel? Fungerar det?
Jag är för övrigt skitnöjd med tvn och det finns inga fler 55" ES maskiner att få tag på i södra sverige, synd annars hade jag lämnat tbx tv;n på öppet köp och köpt en ny. Sedan finns där en aspekt till, min tv verkar vara helt befriad från ghosting, ojämn bakgrundsbelysning m.m. finns ju alltid en risk att man får en "sämre" panel vid ett ev byte.
hmmm...
Frågan är väl om du kommer störas av den, det kan bara du själv svara på. Men precis som nima01 skrev, det som gäller. Fick min panel utbytt på dåvarande tv efter diverse konversation fast den var köpt med gällande garanti innan ändringen av pixelgarantin(subpixel). Absolut ska det inte förekomma, men det gör ju det ibland tyvärr..Hur som helst lycka till och hoppas det löser sig!
Postad 30 March 2013 - 09:33
Axel.F
-
Axel.F
-
Användare
-
-
107 inlägg
En annan sak jag kom på. Finns där några inställningar för "local dimming" typ hur "mycket" den ska dimma, eller slå på eller av för att man ska kunna se skillnad ? Min förra tv (Sony KDL55NX720) hade rätt så avancerade inställningar för local dimming vill jag minnas, lyckas inte hitta något i menyerna på samsung tv:n
Postad 02 April 2013 - 09:40
Axel.F
-
Axel.F
-
Användare
-
-
107 inlägg
En annan sak jag kom på. Finns där några inställningar för "local dimming" typ hur "mycket" den ska dimma, eller slå på eller av för att man ska kunna se skillnad ? Min förra tv (Sony KDL55NX720) hade rätt så avancerade inställningar för local dimming vill jag minnas, lyckas inte hitta något i menyerna på samsung tv:n
Ingen?
Postad 11 April 2013 - 17:58
Axel.F
-
Axel.F
-
Användare
-
-
107 inlägg
Finns där inga inställningar för localdimming/microdimming på samsung:en eller?
Postad 16 April 2013 - 18:59
Axel.F
-
Axel.F
-
Användare
-
-
107 inlägg
Kan någon förbarma sig och svara på om det finns några inställningar för micro dimming eller inte?
Postad 19 April 2013 - 16:08
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Finns det en lista någonstans över vilka appar som finns till ES8005/F8005?
Köper man denna TV i UK så följer det med ett gäng engelska appar, typ BBC och ITV. Kan man på något sätt få dessa i Sverige? Jag vet att man kan köra tjänster via unblock-us eller vd de heter. Om man får en IP-adress i UK kan man då ladda ner UK-appar?
Redigerat av Unregisteredbf364490, 19 April 2013 - 16:08.
Postad 22 April 2013 - 11:05
Sathack
-
Sathack
-
Rookie
-
9 inlägg
Ingen?
Finns där inga inställningar för localdimming/microdimming på samsung:en eller?
Kan någon förbarma sig och svara på om det finns några inställningar för micro dimming eller inte?
Ställde din fråga till Samsung och fick omedelbart detta svar Hej
Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.
Dimming är inget du ändrar på utan det är ju färgåtergivningen som sker per automatik.
Tänker du på ljus som ändras så är det ev. Rörelsebelysning.
Meny→Bild→Avancerade inställningar > Rörelsebelysning.
Hoppas detta löser ditt problem och önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.
Med vänliga hälsningar
Samsung Support
Postad 11 May 2013 - 11:40
Axel.F
-
Axel.F
-
Användare
-
-
107 inlägg
Ställde din fråga till Samsung och fick omedelbart detta svar
Dimming är inget du ändrar på utan det är ju färgåtergivningen som sker per automatik. ?????? Det är väl ingen "färgåtergivning som ändras" Dimming är tv:ns förmåga att dämpa/släcka ljus på utvalda ställen av skärmen för att förbättra svärta/kontrast. Man kan ju lika gärna fråga grannens hund som att fråga samsung!
Postad 13 May 2013 - 07:28
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Nej, du kan inte ändra MD förutom möjligtvis i servicemenyn men jag har för mig att jag läst att inte ens det går. MD slås av i film-läget dock om rapporterna jag läst om det stämmer.
Postad 13 May 2013 - 19:15
topboy
-
topboy
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ny firmware kom idag: T-ECPDEUC-2008.2
Postad 20 May 2013 - 19:31
TruMasta
-
TruMasta
-
Rookie
-
3 inlägg
Ny firmware kom idag: T-ECPDEUC-2008.2
Ja vad gör dem uppdateringarna och var kan man få reda på vad dom innebär. Och ja jag har en es8005 55".
Postad 20 May 2013 - 19:44
TruMasta
-
TruMasta
-
Rookie
-
3 inlägg
En sak också jag har lite bleed i hörnerna och vertikala linjer. Stora tjocka svarta dom syns väldigt lite. Jag ser dom mest när jag tittar på 3d filmer. Och jag har chattat med samsung support killen sa att led apparater har tendens att släppa ljus igenom angående bleed i hörnerna då. Och han kunde inte hjälpa mig med något. Jag vet inte vad jag ska göra, låter som ett måndags ex. Har haft Tv:n sen december och märkte det för 3v sedan. En sak också jag har lite bleed i hörnerna och vertikala linjer. Stora tjocka svarta dom syns väldigt lite. Jag ser dom mest när jag tittar på 3d filmer. Och jag har chattat med samsung support killen sa att led apparater har tendens att släppa ljus igenom angående bleed i hörnerna då. Och han kunde inte hjälpa mig med något. Jag vet inte vad jag ska göra, låter som ett måndags ex. Har haft Tv:n sen december och märkte det för 3v sedan. Förlåt blev dubbelt. Skriver från telefon.
Postad 11 June 2013 - 19:18
Douglas89
-
Douglas89
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Vilka här använder ARC? Om ni gör det, skulle ni vilja kolla lite på den här tråden? Det hade varit uppskattat.
Postad 11 June 2013 - 21:09
bostonhagstrom
-
bostonhagstrom
-
Rookie
-
9 inlägg
Nu har jag kollat din arc länk, nu då?  Jag använder ARC tillsammans med en pioneer vsx-921. Det funkar men man måste ibland gå i och välja spdif utmatning i tv meny för att få 5.1.
Postad 11 June 2013 - 21:46
DLux
-
DLux
-
Användare
-
-
136 inlägg
Vilka här använder ARC? Om ni gör det, skulle ni vilja kolla lite på den här tråden? Det hade varit uppskattat. 
Vad är det som är så otydligt ang. ARC i det relativt utförliga svar jag skrev för snart tre månader sedan? (Eller missförstod jag frågan?)
Postad 04 August 2013 - 00:52
TruMasta
-
TruMasta
-
Rookie
-
3 inlägg
2009 update är ute till Samsung
es8005
Postad 06 August 2013 - 09:03
cmannen
-
cmannen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
2009 update är ute till Samsung es8005
Någon som har koll på vad den innehåller?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|